Onko YHäideistä vain panoseuraksi?

Sinkkuäiti.

Olen kohta 25-vuotias YHäiti. Olen kohtuu hyvännäköinen, pitkä, hoikka ja käyn töissä. Ennemmin kutsuisin itseäni sinkkuäidiksi, YHäiti ei kuulosta minulta..

Miehiä tapailen silloin tällöin mutta mikä on syynä että kelpaan vain panokaveriksi?
Olen yrittänyt ohimennen mainita että haluaisin jotain muutakin, esimerkiksi hieman vakavamman suhteen. Siinä vaiheessa yleensä miehet perääntyy..

Pidetäänkö meitä Yhäitejä ainoastaan panoseuralaisina miesten keskuudessa, vai onko kyse jostain muusta???

En usko että kukaan miehistä pelkää että joutuu "maksajaksi" koska kuitenkin on kohtuu hyvät tulot..

Jos saisi ihan asiallisia mielipiteitä asiasta, ei mitään YHäidit on yhteiskunnan elättejä juttuja siis :)

48

419

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JTG

      Ehkä täysjärkisintä ja sua parhaiten ymmärtävää ja sitoutumista vähiten pelkäävää seuraa löydät varmasti jostain eronneesta isäihmisestä.

      Tällä palstalla ei kauheesti kannata yh-asioita höpistä. Tää ääliölauma täällä elää keskiaikaa.

    • Kuulostaa tylyltä...

      .... mutta älä anna ennenkuin suhteessa.

      Ei sitä tietenkään tarvi ihan noin miehelle esittää, mutta treffailet ja tapailet ihmisiä, nouset autosta ennen "suuteloja" ja sanot, että oli tosi kivaa, moi moi.
      Äläkä välttämättä anna vielä toka treffienkään jälkeen, hiljaa hyvä tulee. :)

      Itse oon tosin vähä eri tilanteessa, mä teen tuhkimot heti, ku mies tuntuu haluavan jotain vakavampaa... Ei kiitos, seksi riittää mulle. Ja sitä on onneksi tarjolla ihan kiitettävästi kymmenen vuotta nuoremmasta muutamaa vuotta vanhempaan. Oon itse kolmekymppinen ja ollut "uussinkkuna" pari vuotta.

      • ap.

        Pitkiin aikoihin en ole harrastanut yhden illan juttuja, jtn en ole sinänsä sen suhteen "helppo".

        Mutta ilmeisesti olen sekaantunut "vääriin" miehiin koska eivät muuta halua kuin seksiä minulta, vaikka muutoin mukavia ja asiallisia tyyppejä ovatkin..
        Ei siinä, ei mulla sinänsä mtn vastaan ole seksiin tai seksisuhteisiin ;)

        Toki voihan se olla että kun mies huomaa että suostun ns. panokaveriksi he eivät haluakkaan mtn vakavaa, jottei ala "parisuhde" huolet..

        Noh, miehet.. :)


      • JTG
        ap. kirjoitti:

        Pitkiin aikoihin en ole harrastanut yhden illan juttuja, jtn en ole sinänsä sen suhteen "helppo".

        Mutta ilmeisesti olen sekaantunut "vääriin" miehiin koska eivät muuta halua kuin seksiä minulta, vaikka muutoin mukavia ja asiallisia tyyppejä ovatkin..
        Ei siinä, ei mulla sinänsä mtn vastaan ole seksiin tai seksisuhteisiin ;)

        Toki voihan se olla että kun mies huomaa että suostun ns. panokaveriksi he eivät haluakkaan mtn vakavaa, jottei ala "parisuhde" huolet..

        Noh, miehet.. :)

        Ite eronneena kolmen lapsen faijana voin sanoo että tilanne on itelle melkein sama. Oon kiinnostavaa seuraa siihen asti ku tulee lapset puheeksi. Paria yh-äitiä oon treffaillu ja mitään ongelmia ei oo ollu. Kai se vaan on monelle liian iso kynnys jos itellä ei oo tenavia ja kun ei tiiä miten pitäs niitten lasten kans toimii ja kuinka suhtautuu siihen lapsen mutsiin tai faijaan. Monet pelkää että ne istuu suunnilleen aamukahvipöydässä joka aamu ja puuttuu kaikkeen exänsä elämässä.

        Itellä kun on lapsia niin niistä on kiva jutella sellasten ihmisten kans jotka niistä jotain ymmärtääkin. Yh-äidit on ainakin mun mielestä ihan samanlaisii ku kaikki muutki naiset. Niillä on vaan paljo enemmän kokemusta monista asioista.


      • Koittakaa ymmärtää..
        JTG kirjoitti:

        Ite eronneena kolmen lapsen faijana voin sanoo että tilanne on itelle melkein sama. Oon kiinnostavaa seuraa siihen asti ku tulee lapset puheeksi. Paria yh-äitiä oon treffaillu ja mitään ongelmia ei oo ollu. Kai se vaan on monelle liian iso kynnys jos itellä ei oo tenavia ja kun ei tiiä miten pitäs niitten lasten kans toimii ja kuinka suhtautuu siihen lapsen mutsiin tai faijaan. Monet pelkää että ne istuu suunnilleen aamukahvipöydässä joka aamu ja puuttuu kaikkeen exänsä elämässä.

        Itellä kun on lapsia niin niistä on kiva jutella sellasten ihmisten kans jotka niistä jotain ymmärtääkin. Yh-äidit on ainakin mun mielestä ihan samanlaisii ku kaikki muutki naiset. Niillä on vaan paljo enemmän kokemusta monista asioista.

        "Oon kiinnostavaa seuraa siihen asti ku tulee lapset puheeksi. Paria yh-äitiä oon treffaillu ja mitään ongelmia ei oo ollu."

        Aivan, perheelliset ymmärtävät toisia perheellisiä, joten miksi yrittää suhdetta lapsettoman kanssa kun harvoin se yhdistelmä onnistuu ongelmitta.

        "Kai se vaan on monelle liian iso kynnys jos itellä ei oo tenavia ja kun ei tiiä miten pitäs niitten lasten kans toimii ja kuinka suhtautuu siihen lapsen mutsiin tai faijaan. Monet pelkää että ne istuu suunnilleen aamukahvipöydässä joka aamu ja puuttuu kaikkeen exänsä elämässä."

        Lapsetonta yksinkertaisesti harvoin kiinnostaa lapsiperheen arki, enkä ymmärrä että miksei henkilöt jolla on lapsia ymmärrä tätä asiaa vaan väen väkisin tahtovat lapsettoman kumppanin itselleen ja siitä harvemmin seuraa muuta kuin ongelmia...

        Monet lapsia omaavat henkilöt kuvittelevat pakkien jotuvan exästä mutta suurin syy on siihen ELÄMÄNTILANTEEN ERINLAISUUS. Lapsettoman on äärimmäisen vaikea sulautua perheellisen elämään ilman oman lapsen tuomaa opetusta siihen.


    • crocuta_crocuta

      Olen YH äidin kanssa seurustellu. No en siis seurustele enää, mutta ei ollut lapsilla mitään tekemistä sen jutun loppumisen kansas. Miksi ei olisi muuksi kuin pano seuraksi...

      Joillain tietenkin voi olla se tilanne, että eivät halua siitä lapsia itselleen ottaa. Ja joissain tapauksissa voi myös olla niin, että lapsia on sellainen kauhukakara joka ajaa lapsirakkaamankin miehen sanomaan "Mä soitan sulle...ei sun tartte mulle"...

      Ja en tiiä, ehkä on myös miehiä, jotka ei kykene elämään ajatuksen kanssa, että naisella on jonkun toisen miehen lapset... Voi olla näinkin.

      Vaan niin... En siis näe mitään syytä, että miksi ei muka voisi olla muuta kuin pano. Kai se on mieskohtainen se suhtautuminen.

      • "Ja en tiiä, ehkä on myös miehiä, jotka ei kykene elämään ajatuksen kanssa, että naisella on jonkun toisen miehen lapset... Voi olla näinkin."
        Juuri näin. Itse en juuri kykene siihen ajatukseen, koska sitä väistämättä miettii itsekseen millainen mies se on jonka lapsi on että on jättänyt naisen yksin. Silloin ymmärrän asian täysin jos mies on kuollut jolloin pystyn elämään sen olemassa olevan lapsen kanssa, mutta muussa tapauksessa asian laita on vähän niin ja näin.


      • crocuta_crocuta
        itmies kirjoitti:

        "Ja en tiiä, ehkä on myös miehiä, jotka ei kykene elämään ajatuksen kanssa, että naisella on jonkun toisen miehen lapset... Voi olla näinkin."
        Juuri näin. Itse en juuri kykene siihen ajatukseen, koska sitä väistämättä miettii itsekseen millainen mies se on jonka lapsi on että on jättänyt naisen yksin. Silloin ymmärrän asian täysin jos mies on kuollut jolloin pystyn elämään sen olemassa olevan lapsen kanssa, mutta muussa tapauksessa asian laita on vähän niin ja näin.

        Hmm...

        Onko sillä jotain väliä millainen mies se on ollut... Siis... Vähän jos syvennät tuota ajatusten rataa.


      • crocuta_crocuta kirjoitti:

        Hmm...

        Onko sillä jotain väliä millainen mies se on ollut... Siis... Vähän jos syvennät tuota ajatusten rataa.

        No siis se lähtee ihan periaatteesta kyllä lapsella pitää isä ja äiti olla, joista ottaa mallia. Koska se on niin että vanhemmat on lapselle tärkeitä pitkän aikaa juuri siihen täysi-ikäisyyteen asti ja voi olla että vähän myöhemminkin on tarvetta. Eli siis mitä ajan takaa että jos lapsi on hankittu paljoa tuntematta toista on hyvin suuri riski että toinen paljastuu joksikin aivan muuksi kuin päälisin puolin näyttää. Itsehän en lapsia halua ennen kuin on väh. vuosi tai pari asuttu saman katon alla, siinä oppii tuntemaan toisen.
        Tuona aikana kun on yhdessä käy kyllä selväksi se että onko toinen kykenevä huolehtimaan lapsesta ja tuleeko suhteesta loppupelissään mitään.
        Mutta siis jos ei ole noin tehty vaan hankittu lapsi melkein heti kun on tavattu, se pistää kyllä kapuloita rattaisiin. Ja jos on käynyt niin että mies on häipynyt lapsen tulosta kuultuaan, niin se pistää kyllä miettimään että ompa siinäkin mies. Joka ei kyllä minun silmissäni enää ole mies vaan pelkuri. Tässä tilanteessa pelkuri voi tulla takaisin jossain vaiheessa ja siinä sitä ollaan ihmeissään.
        Tavallaan siinä on monta muutakin asiaa jotka pitää käydä läpi että onko kannattavaa, jos mies on osoittautunut sellaiseksi että ei pysty olemaan isänä lapselle, vaan menee ja rellestää (ehkä väkivaltainenkin) niin siinä tapauksessa pitää kyllä miettiä tarkoin ettei saa turpaan.
        Mutta jos isäkuvio on kunnossa ja sopuisasti elää niin miksipä ei, mutta elättäjää minusta ei saa kirveelläkään.

        Ehkä vähän selventää ajatustani, vajaaksi saattoi jäädä mutta no jotain.


      • crocuta_crocuta
        itmies kirjoitti:

        No siis se lähtee ihan periaatteesta kyllä lapsella pitää isä ja äiti olla, joista ottaa mallia. Koska se on niin että vanhemmat on lapselle tärkeitä pitkän aikaa juuri siihen täysi-ikäisyyteen asti ja voi olla että vähän myöhemminkin on tarvetta. Eli siis mitä ajan takaa että jos lapsi on hankittu paljoa tuntematta toista on hyvin suuri riski että toinen paljastuu joksikin aivan muuksi kuin päälisin puolin näyttää. Itsehän en lapsia halua ennen kuin on väh. vuosi tai pari asuttu saman katon alla, siinä oppii tuntemaan toisen.
        Tuona aikana kun on yhdessä käy kyllä selväksi se että onko toinen kykenevä huolehtimaan lapsesta ja tuleeko suhteesta loppupelissään mitään.
        Mutta siis jos ei ole noin tehty vaan hankittu lapsi melkein heti kun on tavattu, se pistää kyllä kapuloita rattaisiin. Ja jos on käynyt niin että mies on häipynyt lapsen tulosta kuultuaan, niin se pistää kyllä miettimään että ompa siinäkin mies. Joka ei kyllä minun silmissäni enää ole mies vaan pelkuri. Tässä tilanteessa pelkuri voi tulla takaisin jossain vaiheessa ja siinä sitä ollaan ihmeissään.
        Tavallaan siinä on monta muutakin asiaa jotka pitää käydä läpi että onko kannattavaa, jos mies on osoittautunut sellaiseksi että ei pysty olemaan isänä lapselle, vaan menee ja rellestää (ehkä väkivaltainenkin) niin siinä tapauksessa pitää kyllä miettiä tarkoin ettei saa turpaan.
        Mutta jos isäkuvio on kunnossa ja sopuisasti elää niin miksipä ei, mutta elättäjää minusta ei saa kirveelläkään.

        Ehkä vähän selventää ajatustani, vajaaksi saattoi jäädä mutta no jotain.

        Niin, mutta eihän sitä pelkuria tarvitsekaan alttarille viedä... Ajattelin että tulkitset siitä jotain... naisesta.

        Exissä on kyllä se, että mieluummin sanon naiselle että hoitaa sen yhä häiriköivän exänsä pois kuvioista ja soittaa sitten mulle uudestaan... Jos omistaa haitaksi olevan exän.
        Toisaalta se on aika kohtuutonta, sillä eihän se nainen asialle välttämättä paljoa voi, vaan en minä välttämättä kenenkään entisistä riesaa itselleni halua.


      • ES
        itmies kirjoitti:

        No siis se lähtee ihan periaatteesta kyllä lapsella pitää isä ja äiti olla, joista ottaa mallia. Koska se on niin että vanhemmat on lapselle tärkeitä pitkän aikaa juuri siihen täysi-ikäisyyteen asti ja voi olla että vähän myöhemminkin on tarvetta. Eli siis mitä ajan takaa että jos lapsi on hankittu paljoa tuntematta toista on hyvin suuri riski että toinen paljastuu joksikin aivan muuksi kuin päälisin puolin näyttää. Itsehän en lapsia halua ennen kuin on väh. vuosi tai pari asuttu saman katon alla, siinä oppii tuntemaan toisen.
        Tuona aikana kun on yhdessä käy kyllä selväksi se että onko toinen kykenevä huolehtimaan lapsesta ja tuleeko suhteesta loppupelissään mitään.
        Mutta siis jos ei ole noin tehty vaan hankittu lapsi melkein heti kun on tavattu, se pistää kyllä kapuloita rattaisiin. Ja jos on käynyt niin että mies on häipynyt lapsen tulosta kuultuaan, niin se pistää kyllä miettimään että ompa siinäkin mies. Joka ei kyllä minun silmissäni enää ole mies vaan pelkuri. Tässä tilanteessa pelkuri voi tulla takaisin jossain vaiheessa ja siinä sitä ollaan ihmeissään.
        Tavallaan siinä on monta muutakin asiaa jotka pitää käydä läpi että onko kannattavaa, jos mies on osoittautunut sellaiseksi että ei pysty olemaan isänä lapselle, vaan menee ja rellestää (ehkä väkivaltainenkin) niin siinä tapauksessa pitää kyllä miettiä tarkoin ettei saa turpaan.
        Mutta jos isäkuvio on kunnossa ja sopuisasti elää niin miksipä ei, mutta elättäjää minusta ei saa kirveelläkään.

        Ehkä vähän selventää ajatustani, vajaaksi saattoi jäädä mutta no jotain.

        Ei kukaan varmaan halua naista/miestä, jolla on riesa-ex. Tajuan hyvin, että etenkin väkivaltainen ex-mies saa kiltimmän miehen varovaiseksi ja syystäkin.

        Suurin osa eronneista kai kuitenkin pystyy toimimaan aikuismaisesti.

        Jos mä nyt mietin, että mulla olisi joku avo/avioliitosta eronnut mies ja ex olisi todella karmea tapaus (ilkeäluonteinen, väkivaltainen tms), niin pistäisi kyllä miettimään, miksi se mies oli sen naisen aikoinaan valinnut, mikä mies se on.


      • ...
        itmies kirjoitti:

        "Ja en tiiä, ehkä on myös miehiä, jotka ei kykene elämään ajatuksen kanssa, että naisella on jonkun toisen miehen lapset... Voi olla näinkin."
        Juuri näin. Itse en juuri kykene siihen ajatukseen, koska sitä väistämättä miettii itsekseen millainen mies se on jonka lapsi on että on jättänyt naisen yksin. Silloin ymmärrän asian täysin jos mies on kuollut jolloin pystyn elämään sen olemassa olevan lapsen kanssa, mutta muussa tapauksessa asian laita on vähän niin ja näin.

        "millainen mies se on jonka lapsi on että on jättänyt naisen yksin"

        Kyllä ne ovat naiset kun useammin jättävät eikä päinvastoin.


    • ei kiitos, yh:t

      Sinkkuäiti tai yh, yksi ja sama asiahan tuo on!

      kelpaako yh muuksi kun panoseuraksi? Kelle kelpaa kelle ei.

      Sanon ihan suoraan että suurin osa miehistä haluaa vain ja ainoastaan
      omat biologiset lapset, ei toisten tekemiä.
      Miehet eivät myöskään halua lasten isien tapaamisia-lapsillahan täytyy
      olla oikeus tavata biologista isäänsä.

      Mies haluaa omat lapset ja elämän johon ex-siipat eivät kuulu.

      Miettikää naiset asiaa käänteisesti, haluaisitko yh-isän jolla lapsi tai kaksi
      joita lasten äiti käy tapaamassa tai ainakin hakemassa?
      Haluaisitko äitipuoleksi?

      • JTG

        Mikä ongelma sulle exät on? Mustasukkasuus vai pelko? Niitä biologisia omia skidejä voi saada yh:n kanssakin. Onko ne yh:n tenavat sulle joku uhka tai tunnetko ne jotenki sun kilpailijoiks? Ton sun tapaamisasian voin vielä jotenki ymmärtää mut et kai sä niin sekasin ole että sua häirii se että exä hakee tenavat luokseen. Kasva aikuiseksi ja opettele olemaan mies äläkä mikään mustasukkanen seko ämmä!


      • ei kiitos, yh:t
        JTG kirjoitti:

        Mikä ongelma sulle exät on? Mustasukkasuus vai pelko? Niitä biologisia omia skidejä voi saada yh:n kanssakin. Onko ne yh:n tenavat sulle joku uhka tai tunnetko ne jotenki sun kilpailijoiks? Ton sun tapaamisasian voin vielä jotenki ymmärtää mut et kai sä niin sekasin ole että sua häirii se että exä hakee tenavat luokseen. Kasva aikuiseksi ja opettele olemaan mies äläkä mikään mustasukkanen seko ämmä!

        Elämässäni ei pyöri kenenkään ex:t Ymmärrätkö?!

        Ymmärrän jollai tapaa tuon mitä sanoit ex:stä, koska sinulla on
        lapsia, joten sinä olisit jonkun miehen elämässä" ylimääräinen" henkilö.

        Minun elämässä ei ole minkäänlaista sijaa EX:lle!


      • JTG
        ei kiitos, yh:t kirjoitti:

        Elämässäni ei pyöri kenenkään ex:t Ymmärrätkö?!

        Ymmärrän jollai tapaa tuon mitä sanoit ex:stä, koska sinulla on
        lapsia, joten sinä olisit jonkun miehen elämässä" ylimääräinen" henkilö.

        Minun elämässä ei ole minkäänlaista sijaa EX:lle!

        Elä sitte ihan vaan yksin äläkä täällä itke kurjuuttas! Onnee vaan etsinnöissäsi. Jopa niillä tosi harvinaisilla tän maan neitsyillä on joku ex vaikkeivat ole seksiä harrastaneetkaan. Mene potalle ja tuu huutelemaan tänne sitte ku opit pyyhkimään ihan ite!


      • and_justice_for_all
        ei kiitos, yh:t kirjoitti:

        Elämässäni ei pyöri kenenkään ex:t Ymmärrätkö?!

        Ymmärrän jollai tapaa tuon mitä sanoit ex:stä, koska sinulla on
        lapsia, joten sinä olisit jonkun miehen elämässä" ylimääräinen" henkilö.

        Minun elämässä ei ole minkäänlaista sijaa EX:lle!

        Otahan ihan rauhassa ja kerro miksi noin kuumana käyt? Johtuuko asenneongelmasi jostain entisestä, omasta kokemuksestasi jonkun yh:n ex-miehen kanssa?

        En käsitä ajatusta "ylimääräisestä henkilöstä"? Oletko ollut ikinä parisuhteessa? Vähän epäilen. Luultavasti olet tehnyt siitä itsellesi niin suuren asian että olet itse ylimääräinen henkilö kaikkien naisten silmissä. Monelle ilman suhdetta eläneelle miehelle käy noin. Suhde aletaan kuvittelemaan miehekkäästi PINKIKSI paratiisiksi.
        Poimit kukkakedolta sinua koko elämänsä odottaneen immen. rakastutte välittömästi, menette naimisiin ja elätte vaaleanpunaisessa unelmassanne ihan kahdestaan lastenne kanssa elämänne loppuun asti.
        Sinä ole isä jumala, perheen pää ja vetelet kaikista naruista, opastat viisaudellasi ja rakkaudellasi perheesi oikeamielisyyden täydellisyyteen. Vaimosi rakkaus on kuin ehtymätön suihkulähde, hän palvoo ja tottelee sinua kaikessa, eikä ikinä kykenisi edes pientä syntistä katsetta tai ajatusta kohdistamaan muuhun kuin sinuun.

        HYI VITTU!

        Voisit tulla meille kaikille tänne kertomaan sitten kun löydät sen naisen jonka elämässä ei ole yhtään entistä seurustelun poikasta tai kontaktia. Onnea exättömän etsinnälle. Vinkki: Sulje silmäsi. Unimaailmassa sinunkin unelmasi voivat toteutua.


      • almaelma

        Kyllä haluan äitipuoleksi jos tilanne on sellainen......itsekästä haluta vain omat lapset !Jos mies oikeasti rakastaa naista mukana tulevat myös lapset .
        Eroja on puolin ja toisin, ihmisen mukana tulee koko elämä.
        Miettikää miltä lapsista tuntuu...kun isä tai äitipuoli ajattelee että nuo ovat jotenkin vähäarvoisempia kuin omat....lasten vika nämä tilanteet ei ole!


      • isukki mulle

        Haluan. Sellaisen kun sais ! Tai viikonloppuisä. Olis ihanaa. Tosin mulla on kyl ittellä lapsia. Nyt ei tarvi ajatella miehen geeniperimää niin tarkaan. Nyt etin semmosta, jonka kanssa viihdyn. Ja onhan niitä kavereita.


      • JuubaJaaba
        almaelma kirjoitti:

        Kyllä haluan äitipuoleksi jos tilanne on sellainen......itsekästä haluta vain omat lapset !Jos mies oikeasti rakastaa naista mukana tulevat myös lapset .
        Eroja on puolin ja toisin, ihmisen mukana tulee koko elämä.
        Miettikää miltä lapsista tuntuu...kun isä tai äitipuoli ajattelee että nuo ovat jotenkin vähäarvoisempia kuin omat....lasten vika nämä tilanteet ei ole!

        "Kyllä haluan äitipuoleksi jos tilanne on sellainen......itsekästä haluta vain omat lapset !Jos mies oikeasti rakastaa naista mukana tulevat myös lapset.
        Eroja on puolin ja toisin, ihmisen mukana tulee koko elämä. "

        Todennäköisesti et ole ollut suhteessa mieheen jolla on jo lapsia... joten et tiedä mitään sen tuomista ongelmista.

        "Miettikää miltä lapsista tuntuu...kun isä tai äitipuoli ajattelee että nuo ovat jotenkin vähäarvoisempia kuin omat....lasten vika nämä tilanteet ei ole! "

        Ei todellakaan ole lasten vika, mutta eikö se ole hyvä jos tiedostaa ennakkoon, ettei lähtisi upottamaan lusikkaansa siihen soppaan, sitten ei lapsetkaan kärisisi vanhempien jatkuvien kummppaneiden vaihtumisista.

        Minä, lapseton nainen en lähtisi suhteeseen miehen kanssa jolla on lapsia. En pidä yleisesti lapsista joten turha väkisin elää suhteessa mikä on alusta lähtien tuhoon tuomittu ja lapset siitä taas eniten kärisisivät.

        Kakkapuhetta heittää ilmoille tuota itsekkyys syyttelyä, jos ei tahdo riippakiveksi toisen lapsia. Kaikki kun ei pidä kaikesta ja onneksi meillä jokaisella on valinnan vapaus siihenkin asiaan.


    • jackaroo

      Ehkä kannattaisi kohdistaa se miehen etsintä yh-miehiin tai ainakin sellaisiin joilla on omia lapsia. Lapseton mies on varmaan tilastollisesti ajateltuna huonompi sitoutumaan yh-äitiin kuin jo lapsia omaava mies.

      Myös sillä miehen iällä on tässä paljon merkitystä. Joku 20-25v lapseton mies ei varmaan kovinkaan halukas ole sitoutumaan lapsiperheen elämään. Koska ap on alle 25, niin varmaan kannattaa nostaa tuota etsittävän miehen ikää jonnekin lähemmäs 30, sillä siinä iässä monet miehet ovat jo paljon valmiimpia sitoutumaan kuin nuoremmat kilpakumppaninsa.

    • Mies sieltä jostain

      Taitaa olla niin, että valtaosa sinun ikäluokkasi miehistä toivoisi että naisella ei olisi lapsia ja se perhe perustettaisiin sitten yhdessä ajan kanssa. On kuitenkin vähän eri asia kasvaa vanhemmuuteen yhdessä kumppanin kanssa, kuin siirtyä suoraan sinkkuelämästä lapsiperheen arkeen, vieraiden lasten kanssa.

      Suosittelisin, että etsit kumppania miehistä, joilla on jo omia lapsia. Heille se vieras lapsi ei välttämättä ole niin pelottava ajatus, kun ovat lapsiin jo itsekin tottuneet.

      YH-äidin (tai sinkkuäidin, whatever) kanssa on vähän se ongelma, että tuntuu että suhteen etenemisellä olisi kauhea kiire ja miehen täytyisi joko sanoa heti ettei kiinnosta, tai sitten olla ehdottoman vakavissaan suhteessa. Se naiseen tutustuminen ei tavallaan ole yhtä rentoa kuin lapsettoman naisen kanssa ja tuntuu että olisi liian kiire. Nämä ovat siis ihan omien kokemusten pohjalta, ei varmasti koske läheskään kaikkia.

    • sdfsdf

      Vieraan uroksen pentuja omalla reviirillä = ei kiitos.

      • Leikikkös olevas

        joku leijona vai?


      • and_justice_for_all

        Mikäs eläin sinä olet? Mustasukkainen paviaani?


      • Vaikuttaa .....
        Leikikkös olevas kirjoitti:

        joku leijona vai?

        ..pikemminkin hiireltä


    • almaelma

      tutustu, älä heittäydy sänkyyn kiireellä. Mutta yrittää täytyy, ihmiset on ihmeellisiä, välillä natsaa välillä ei. Kyllä sen miehestä suht nopeasti huomaa ottaako hän sut vakavasti. Semppiä ja hyvää kevättä. Ja- ei tässä ole jostain yh:sta kysymys. Joillain on lapsia, joillain ei. Henkilökemiat ratkaisee.

    • sir_eino

      Exä oli yh. Asia ei siis ole ongelma. Naisestahan se on kiinni, ei siitä onko sillä lapsia.

      Mulla ei ole ongelmaa alkaa isäpuoleksi jos nainen on sopiva.

      • and_justice_for_all

        Sun jutut ja parta siellä pitäisi polttaa.


      • Gordon Gekko

        Oletko jonkun naisten roviollapolttajan sivunikki?


    • acxbnt

      Miksi vitussa oot kopioinu jonkun kolme vuotta vanhan aloituksen? typerä trolli...

    • Mielestäni

      Muuta asumaan jollekin pienelle paikkakunnalle. Niissä on aina miesenemmistö joten valkkaat vaan parhaan.

    • lincc

      Vaikka yh olisikin sinällään ok, niin entäs sitten. Se lapsi on siinä kuitenkin kaiken aikaa vastuksena ja kuluttamassa energiaa. Vaikka lapselle ei oltaisiinkaan "isää etsimässä", niin ei sitä lasta silti voi dissata sataprosenttisesti.

      Jos elämäntehtäväni ja kutsumusammattini olisi vieraitten minulle henk.koht. merkityksettömien lapsien kanssa puljaaminen ja kasvattaminen, niin siinä tapauksessa tilanne olisi erilainen. Mutta kun ei ole.

    • Reipas Poikamies

      Naisasiamenestyjä miehet usein tarvitsevat pönkitystä egolleen myös tällä tavalla naista käyttämällä ja olet tainut sellaista kokeakkin...sad but true :(

      Minulle oma perhe sekä hyvä parisuhde on se maailman paras juttu, jonka eteen kaikkeni antaisin. Sitä odotellessa...etsivän aika on pitkä näköjään. Niin moni nainen tahtoo komeita kuoria miehestään olen huomannut. Olispa joku muunlainen nainen mulle se oikea. En ole ikinä tapaillut naista pelkän seksin takia. Mun arvot on tälläiset josta en tingi. Katkera en ole baarimestareille, he löytänevät itsensä kaltaista seuraa helposti kuten puolin ja toisin on se homman pointtikin?

      Ehkä se on siinä että mun show vaikuttaa alussa naisesta kankealta jota en tosiaan koko ajan ole kun jännitys muuttuu normaaliksi olotilakseni, olen vapautunut ja kaikinpuolin hyvää seuraa...kukapa sitä haluaisi muuta kuin kaikki kerralla natsaamaan?

    • crazycyborg

      Jos miestä tuntuu kiinnostavan vain tuhero, niin heitä kylmästä pois ja etsi seuraava.

      • Höh! Eihän naisessa

        mitään muuta kiinnostavaa ole - paitsi tietysti tissit


    • Onko lapsesi kamalia?

      Silloin voi olla että kelpaa vain seuraksi, jossa ei tarvitse olla lasten kanssa tekemisissä.

      Ja eihän tietekään ole kamalia lapsia, ne on kaikki yhtä ihania...

    • M 20

      Minusta kyllä YHäidit sopivat ihan hyvin myös muuhunkin kuin panotarpeiden helpotukseen, mutta monet miehet ovat kyllä sellaisia jotka kavahtavat naisia joilla on jo valmiiksi joku penska koska tämä ei ole syntynyt hänen kasseistaan niin sanotusti. Sanoisinko että se on tämä jokin sortin ennakkoluulo suurimmalla osalla miehistä että jos naisella on jo ipana niin elättäjäksihän sitä silloin joutuu ja olihan noita kaiken maailman muitakin syitä mitä täällä ollaan ladeltu miksi YHäidit eivät kelpaa.

    • fgvh

      Veikkaisin että jotkut miehet kavahtavat yh äitejä sen takia että mahdollisesti lapsen isä pyörii vielä taustalla.

      Tai toinen mitä pelkäävät että joutuvat vain maksumieheksi sun muuta.

      Nämä ovatkin vain veikkauksia.

    • Omaa perhettä

      Henkilökohtaisesti oma kiinnostus sammahtaa sillä sekunnilla kun nainen kertoo olevansa YH. En halua edes seksiseuraksi kun jotain vakavampaa etsin kuitenkin. YH-äidin kanssa en ikinä haluisi yksiin kiitos toisen ukon lasten mukanaa tuovien ongelmien.

      Kuka ihme nyt oikeasti muka haluaa sen entisen ukon pyörimään jaloissa loppuelämän ja lapset vittuilemaan että "et voi käskeä kun et oo oikea isä"

      Miksi tarpoa suossa kun on vapaita teitä valittavana.

    • Yh-sinkkuna yli 1v

      Yh:na en tottaisi miestä, joka ei haluaisi olla osa perhettä. Tämä tarkoittaa tasavertaisena perheenjäsenenä (tietysti vasta tutustumisvaiheen jälkeen). Ei tasavertaisessa perheessä lapsilla ole varaa vittuilla kuka aikuinen komentaa, perhe on perhe. Ja äiti on isossa roolissa siinä, että uusi kumppani hyväksytään. Jokatapauksessa olisi parempi olisi antaa lapsille aikaa tottua uuteen tilanteeseen ennen kuin uusia esitellään. Näen myös, että haavat on parempi nuolla ja oppia menneestä ennen uusia suhteita.

      Panoksi yh-kelpaa, jos haluaa kelvata. On oma valinta mitä hakee oli sitten sinkku, varattu tai yh. Jos haluaa antaa helposti, on helppo. Ymmärrän tavallaan läheisyyden ja hyväksynnän hakemisen hoitojen kautta, vaikken sille linjalle ole itse halunut lähteä.

      ON selvää, että ihmiset etsii eri asioita parisuhteeltaan, ja eri asiat on jollekin ihmisille kynnyskysymys ja toisille taas ei. Ei ole väliä kelpaako kaikille, kunhan jokaiselle on joku jolle kelpaa ja on oikea. Joskus sen oikean löytäminen vie aikaa, mutta parempi hitaasti oikea kuin kymmenen turhaa hoitoa. Mielummin vähemmän ehdokkaita, mutta sitäkin parempia.

      • Kuka mies haluaa

        katsella toisen miehen siittäämiä mukuloita. Ne ovat muistutus siitä, että pentujen isä on nussinut naista.


    • m74peräkylältä

      En tiää kuka haluaa, mutta ei minua ainakaan haittaisi. Lähes kaikki naiset ja miehet on olleet muidenkin kuin sen yhden ja ainoan kanssa. Sukupuolielimet ei käyttämällä kulu, ei ainakaan mulla oo kulunut.

      Yh-äideistä ja yh-isistä on varmasti moneksi eikä yh-äiti ole yhtään sen enempää "pelkkä panopuu" kuin lapsetonkaan nainen.

      Jos rakastan, rakastan toista kokonaan, hänen lapsiaan myös lapsiaan - nehän ovat osa häntä.
      Sitä paitsi lapset on muutenkin mukavia (joskin kovaäänisiä).

    • ....................

      Loppujen lopuksi aika harva mies on alle kolmikymppisenä todella henkisesti valmis edes biologiseksi isäksi, vaikka ajautuisikin sellaiseksi. Joten jos olet tapaillut suht ikäisiäsi, onko ihme?

    • eronnutäiti

      Sinkkuäiti se vasta kamala nimitys onkin. Ei nainen, jolla on lapsia, ole mikään sinkku. Oletko oikeasti yksinhuoltaja vai onko teillä yhteishuoltajuus lapsen isän kanssa? Miksi et voi kertoa vaan että olet eronnut ja sulla on lapsia? Kuulostaisi fiksummalta kuin julistaa olevansa sinkkuäiti tai yksinhuoltaja. Ainakin mun korvissa.

      Valitettavasti monien naistenkin korvissa yksinhuoltajalla on ikävä kaiku, saati sitten miesten. Aattelevat, että kaikki yh:t haluaa vaan elättäjän lapsilleen tai sitten jakavat tavaraansa yleisesti kaikille. Etenkin varatuille miehille. Sitähän ne eniten pelkää.

      Mun mielestä sun pitäisi ensin oppia olemaan yksin, oppia nauttimaan elämästä, löytää onni omasta itsestäsi. Kun tajuat sen, että yksinkin pärjää niin se onni astuu eteesi ilman etsimistä. Toki ymmärrän, että sulla on kiire löytää se kumppani kun olet noin nuori. Mutta kyllä sä ehdit sen löytää. Toista se on meillä nelkytplus eronneilla. Itse ajattelen, että sain kokea jo yhden pitkän parisuhteen. Toista ei välttämättä enää tule. Olen kuitenkin onnellinen näin. Viihdyn yksiksenikin. Ja arvaa mitä, tämän kun tajusin, niin mukavia miesehdokkaita onkin sattunut eteen aivan yllättäen :).

      • Sinkkumies X

        En tiedä miten muut tulkitsevat, mutta omastapuolestani nainen kyllä voi käyttää itsestään ihan hyvin myös sinkku nimitystä olisi sitten lapsia, eronnut, yksinhuoltaja tai leski...


    • Thumlock*

      Kelpaa mulle jos lapsesi on tyttö ja suhteellisen kiltti ja rauhallinen.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      227
      4897
    2. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      79
      3084
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2802
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      40
      2249
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      81
      2067
    6. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1707
    7. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1655
    8. Seinäjoen ampumistapaus

      Kyseessä olivat helluntainkirkkoon kuuluvia. Niin myös Jyväskylän tapauksessa. Mistä he saavat aseet ?
      Seinäjoki
      46
      1620
    9. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      24
      1618
    10. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      58
      1459
    Aihe