Lähdetään siitä, että jumala on luonut minutkin. Eikö hän siis ole luonut minua kaikkine vikoineni ja epätäydellisyyksineni?
Eikö hän ole luonut minut siis ajattelevaksi henkilöksi joka kyseenalaistaa asioita ja ilmiöitä, joihin ei löydy selkeää vastausta? Eikö koko ihmiskunnan kehitys ja hyvinvointi ole lähtöisin ihmisen halusta löytää vastauksia häntä askarruttaviin kysymyksiin?
Usein historiassa kirkko on ollut kehityksen jarruna, eli joskus tiettjen asioiden kyseenalaistaminen on jopa kriminalisoitu.
Jos sydän haluaa uskoa, mutta järki sotii vastaan, onko sellainen ihminen tuomittu kadotukseen, vaikka hän eläisi elämänsä suurin piirtein raamatun ohjeiden mukaan, sillä eihän ateistinkaan mielestä noissa kymmenessä käskyssä ole paljon huonoja asioita, jos tuo ensimmäinen jätetään pois.
Taivaspaikka menetetty?
30
189
Vastaukset
- pertsa2010
Tuomas kirjoitti :
Lähdetään siitä, että jumala on luonut minutkin. Eikö hän siis ole luonut minua kaikkine vikoineni ja epätäydellisyyksineni?
Usein historiassa kirkko on ollut kehityksen jarruna, eli joskus tiettjen asioiden kyseenalaistaminen on jopa kriminalisoitu.
_________
Kirkko ei ole USKOVAN elämässä mikään tärkeä asia.
16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen
Varmaan papit vastaavat sinulle myös :-)- soopeli777soo
Vai että viat ja epätäydellisyydet valitaan.
soopeli777soo kirjoitti:
Vai että viat ja epätäydellisyydet valitaan.
soopeli777soo sanoi :
Vai että viat ja epätäydellisyydet valitaan
_________
On varmaan kivaa sanoa syntejään Jumalan luomiksi , mutta käyttämällä
valinnan vapauttaan ihminen voi valita joko synnin tai sen vastustamisen.
Juuri sellaiseksi Jumala on sinut luonut kuin nyt kuvailet. Jos sydän haluaa uskoa ja järki sotii vastaan, ei sillä kadotukseen joudu, ei tietenkään. Fiksu ihminen nimenomaan kyselee ja kyseenalaistaa ja elää normaalia elämää niin, ettei nyt tietentahtoa vahinkoa aiheuta. Ei muuta vaadita.
Siunausta elämääsi :)
pappi Sonja- päoödyux
riippuu kumpi voittaa sydän vai järki(sotii vastaan)
- itkiskö vai nauraisk
höpö höpö Sonja.
Jumala ei luonut meitä tällaisksi. Kyllä papin täytyy tietää tuo. Syntiinlankeemus muutti ihmisen. - ??
" Jos sydän haluaa uskoa ja järki sotii vastaan, ei sillä kadotukseen joudu, ei tietenkään. "
Fiksu ihminen nimenomaan kyselee ja kyseenalaistaa ja elää normaalia elämää niin, ettei nyt tietentahtoa vahinkoa aiheuta".
Tässä on se Raamatun epäuskoinen Tuomas,joka oli Jeesuksen opetus lapsi !
Evankeliumi Johanneksen mukaan
24 Yksi kahdestatoista opetuslapsesta, Tuomas, josta käytettiin myös nimeä Didymos, ei ollut muiden joukossa, kun Jeesus tuli.
25 Toiset opetuslapset kertoivat hänelle:
"Me näimme Herran." Mutta
Tuomas sanoi: "En usko. Jos en itse näe naulanjälkiä hänen käsissään ja pistä sormeani niihin ja jos en pistä kättäni hänen kylkeensä, minä en usko."
26 Viikon kuluttua Jeesuksen opetuslapset olivat taas koolla, ja Tuomas oli toisten joukossa. Ovet olivat lukossa, mutta yhtäkkiä Jeesus seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi: tässä ovat käteni. Ojenna kätesi ja pistä se kylkeeni. Älä ole epäuskoinen, vaan usko!"
Vanha käännös sanoo sen vielä paremmin..
27. Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni,
ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan
uskovainen".
28. Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
29 Jeesus sanoi hänelle:
"Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."
" Jos sydän haluaa uskoa, mutta järki sotii vastaan, onko sellainen ihminen tuomittu kadotukseen, vaikka hän eläisi elämänsä suurin piirtein raamatun ohjeiden mukaan "
Yksi sinulta puuttuu ja sen mukana kaikki, Kristuksen sisäinen tunteminen eli uskoontulo ! Kun Pyhä Henki avaa kirjoitukset, ymmärrät mitä niissä sanotaan. Ja uskovina emme elä lihan (= oma minä/lihan mieli ) mukaan vaan hengen !
- Läpinäkyvä teologia.
On harhakuvitelma, että Jumala on luonut kaikki ihmiset sellaisiksi, kun he ovat!
Aivan varmasti elämä muodostuu, perintötekiöiden lisäksi, omista valinnoista!
Omaan psyykkeen vaikuttavat monet seikat, kotikasvatus, koulutus, ympäristö, kaveripiirit, harrastukset ja tietenkin valinnainen työ. Usko Kristuksen armahtavaan mieleen synneistämme vapauttaen, ettei niitä painolasteja tarvitse kantaa mukanaan.
On väärin selittää niin että meidät on luotu juuri sellaisiksi, kuin olemme. Sehän tarkoittaisi robottimaista olemassa oloa. Tiedän kyllä Humanistisen, elämänkatsomuksen, liberalismin vallitsevan, papiston mieltymyksenä. Kaikki on niin siloteltuina, ettei yhteentörmäykset vaikuttaisi palkkaetuihin.- Komppaan Tuomasta
Eli siis Tuomaan aloituksessa mainitsema henkilö, joka "henkilö joka kyseenalaistaa asioita ja ilmiöitä, joihin ei löydy selkeää vastausta" voi sinun mukaasi vapautua ajattelemisen painolastistaan? Kuvauksen perusteella kuvittelen olevani hyvin samanlainen ihminen kuin Tuomas, siis ajatusmaailmaltani, "järki sotii vastaan". Mikä siis olisi neuvosi minulle, miten vapaudun synnin (=ajattelemisen) painolastista?
"On väärin selittää niin että meidät on luotu juuri sellaisiksi, kuin olemme"
Eli oikea selitystapa olisi siis, mikä? Tarkoitan, eikös meidät luotu jumalan kuviksi? Tai no, Aatami ainaskin? Läpinäkyvä teologia, minkäslaista palkkaa ajattelet pappien saavan, että siitä niin tiukasti on pidettävä kiinni? Ilman uskoa en tekisi tätäkään hommaa mistään rahasummasta, syyt ovat aivan toiset.
Tottakai luettelemasi asiat vaikuttavat ihmiseen, mutta jokaisen yksilön ja Jumalan suhde on ainutlaatuinen. Jumala näkee vaikkapa uskonsa kanssa kamppailevan ihmisen sydämeen riippumatta hänen ammatistaan tai perheestään. Ne ovat toisarvoisia kun taivaspaikkaa ajatellaan.
Aloittaja kysyi, päätyvätkö epäilijät kadotukseen. Näin ei ole.
pappi Sonja- häirikköuskis
Komppaan Tuomasta kirjoitti:
Eli siis Tuomaan aloituksessa mainitsema henkilö, joka "henkilö joka kyseenalaistaa asioita ja ilmiöitä, joihin ei löydy selkeää vastausta" voi sinun mukaasi vapautua ajattelemisen painolastistaan? Kuvauksen perusteella kuvittelen olevani hyvin samanlainen ihminen kuin Tuomas, siis ajatusmaailmaltani, "järki sotii vastaan". Mikä siis olisi neuvosi minulle, miten vapaudun synnin (=ajattelemisen) painolastista?
Eli oikea selitystapa olisi siis, mikä? Tarkoitan, eikös meidät luotu jumalan kuviksi? Tai no, Aatami ainaskin?Eli Jumalalla on nykyisin niin monta miljardia erilaista ja ernäköistä kuvaa,kuin maailmassa on ihmisiä. Eikö se kerro jotain siitä,että saamme olla juuri sitä mitä nyt olemme,oppia erehdyksistämme ja suuntautua kasvamaan sekä itseämme että kaikkia muita rakastaviksi ilman että meidän tarvitsee vahtia ja kammitsoida toisia erilaisiin karsinoihin. Sanalla sanoen kasvaa onnellisiksi ja toisille onnea tuottaviksi ja toisten onnen hyväksyviksi.
- va777linda
Komppaan Tuomasta kirjoitti:
Eli oikea selitystapa olisi siis, mikä? Tarkoitan, eikös meidät luotu jumalan kuviksi? Tai no, Aatami ainaskin?Tuomas puhuu asiaa. Ei meitä kaikkia ole luotu sellaiseksi mitä olemme.Elämän varrella voi tulla kaikenlaisia häiriötiloja ja poikkeamia, joita ei ole valittu. Niihin ikäänkiuin joudutaan. Et varmaankaan valitse seuraavaan risteykseen mennessäsi kolaria, vaan siihenkin joudutaan.On paljon asioita joihin joudutaan, esim; syöpä harva sitä itselleen valitsee, vaan se tulee valitsematta ja lupaa kysymättä niinkuin nämä muutkin kiusat ihmisille.Harva valitsee kivuliaan ja vaikean vanhuuden. Sekin vain tulee, jos on tullakseen muista valinnoista piittaamatta.
- ??
va777linda kirjoitti:
Tuomas puhuu asiaa. Ei meitä kaikkia ole luotu sellaiseksi mitä olemme.Elämän varrella voi tulla kaikenlaisia häiriötiloja ja poikkeamia, joita ei ole valittu. Niihin ikäänkiuin joudutaan. Et varmaankaan valitse seuraavaan risteykseen mennessäsi kolaria, vaan siihenkin joudutaan.On paljon asioita joihin joudutaan, esim; syöpä harva sitä itselleen valitsee, vaan se tulee valitsematta ja lupaa kysymättä niinkuin nämä muutkin kiusat ihmisille.Harva valitsee kivuliaan ja vaikean vanhuuden. Sekin vain tulee, jos on tullakseen muista valinnoista piittaamatta.
" esim; syöpä harva sitä itselleen valitsee "
Kyllä valitsee, esim. tupakoitsijat ! Vääränlainen ravinto edesauttaa sitä myös, liikkumattomuus.. Ajatukset.. Negatiivinen ajatusmalli jne.
Osalla on perintötekijät puoltamassa sitä mutta ei se yksin riitä sairastuttamaan.
Kolariinkin voi vaikuttaa: Ajonopeudella,ajotaidolla,autonkunnolla (toiset ovat kolari kestävämpiä,paremmin suunniteltuja ) renkaidenkunnolla.
Vanhuuskin valitaan jo nuorempana, jos on piikikäs, katkeroitunut ihminen on aika varmasti (ellei ole upporikas..) tiedossa yksinäinen vanhuus.
Mutta jos on iloinen, sosiaalinen (hyvä olla itseä nuorempia ystäviä myös..) muita arvostava ihminen, kyllä ystävät ja suku pitää huolta myös vanhana.
Ja Jeesus sanoi; " Minä olen teidän kanssanne maailman loppuun asti ", uskova ei ole koskaan täysin yksin..
- Vapautunut nainen34
Hei Tuomas!
"Jos sydän haluaa uskoa, mutta järki sotii vastaan, onko sellainen ihminen tuomittu kadotukseen, vaikka hän eläisi elämänsä suurin piirtein raamatun ohjeiden mukaan..."
Mitäs jos asettaisit ajatuksen niin että nämä raamatun kertomukset ovat erään juutalaisen heimoyhteisön piirissä luotua perinnettä, josta kyllä löytyy monta ihan hyvääkin elämänohjetta. Tarinoita elämästä ja ihmisestä siinä kuin esim. meidän Kalevalamme.
Ihminen on kehittynyt kuten muukin elmä, evoluutiossa. Ei oikeasti ole mikään jumalan luoma, muutoin kuin tarinallisessa mielessä.
Voimia tiellesi!- ??
"että nämä raamatun kertomukset ovat erään juutalaisen heimoyhteisön piirissä luotua perinnettä " Ehkä sinulle ovat kun et usko Jumalaan !
Mistä sinä oikein vapauduit ?
Minulle taas..
Kirje roomalaisille 1 luku
16 Minä en häpeä evankeliumia, sillä se on Jumalan voima ja se tuo pelastuksen kaikille, jotka sen uskovat, ensin juutalaisille, sitten myös kreikkalaisille. ...
Tässä virressä on äärettömän hienoa kuvausta siitä epäuskon, järjen vaatimusten, hapuilun ja etsimisen suosta, jossa moni meistä tarpoo:
(jokainen "jos"-sanakin on merkityksellinen, sökeistöt sisältävät juuri sen raadollisuuden uskon ja epäuskon välillä.)
1. Jos lienen joskus uskonut,
nyt kaikki se on mennyt.
Kun mietin tätä elämää,
niin vihdoin myönnän sen nyt.
Oi, kuuletko, kun huokauksin
ja pakahtuvin sydämin
näin, Jeesus, rukoilen nyt.
2. Ei lapsellinen uskoni
tuo epäilystä kestä,
vaan nähdessään sen tulevan
pois väistyy sydämestä.
Sinua, Jeesus, epäilen,
kun kärsimystä ihmisten
vain katsot etkä estä.
3. Sen kuitenkin nyt ymmärrän:
Ei ole turvaa muuta
kuin yli sotatantereen
katsoa ristinpuuta.
Voin matkan päästä nähdä sen,
vaan pelkään, että loittonen
pois, kohti surman suuta.
4. Suo anteeksi nyt syntini,
myös suurin synneistäni,
se, etten usko kenenkään
kuulevan pyyntöäni.
Vaan silti, kun taas kompastun,
helmaasi, Jeesus, tarraudun
kuolemanhädässäni.
5. Oi, vielä kerran armahda
lastasi oikukasta,
myös pelasta, jos kerran voit,
laivasta hukkuvasta.
Jos rakkauden kadotin,
jos vaikka kuolee uskokin,
en lakkaa toivomasta.
Jouko Mäki-Lohiluoma
Viestiä ei kirjoittanut Jouko vaan
Maria S. - pappi- häirikköuskis
Tuomas hyvä,kirjoitit kuin minun näppäimistöstäni. Olen jo kauan sitten hyväksynyt sen tosiasian,että kelpaan Jumalalle tällaisenani,nahkoineni karvoineni, itseään uskovaisiksi kutsuville en kelpaa, mutta eipä minun sitä heiltä tarvitse kyselläkään.
Ollaan onnellisia jumalan luomia ja eletään yltäkylläinen elämä , vaikka ei olla täydellisiä.
Järki on tärkeä asia kristillisyydessä,sitä pitää käyttää aina. - luminarsku
Tuomas?????
Sydämen usko pelastaa, mutta jos kyseenalaistat ja hylkäät sen, jonka Raamattu sanoo olevan tien taivaaseen eli Jeesuksen, on turhaa spekuloida tieteellä tai kirkon virheillä tai muullakaan ulkoisella. Jeesus pelastaa, ei kirkko, ajattelu, selkeät vastaukset, usko kehitykseen tai hyvinvointi.
Taistelu käydään ihmisen mielessä. Raamattu kehottaa hajottamaan järjen päätelmät ja olemaan kuuliainen Kristuksen sanalle:
"Vaikka me vaellammekin lihassa, emme kuitenkaan lihan mukaan sodi; sillä meidän sota-aseemme eivät ole lihalliset, vaan ne ovat voimalliset Jumalan edessä hajottamaan maahan linnoituksia. Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle. 2.Kor.10:3-5Ollanko tässä nyt siinä, että emme voi olla epätäydellisiä?
Jumalalleko tai Jeesukselle ei kelpaa kuin täydelliset ihmiset?
Jos näin on, niin ihan turha on edes yrittää mitään uskon saralla. Minusta ainakaan ei ikinä voi tulla täydellistä ja ilman vikoja olevaa ihmistä. Eri asia, että tällä palstalla on itseään täydellisinä pitäviä ihmisiä.
Paavalikin osoitti olevansa vähemmän täydellinen Room 1, kun piti niitä heteroita, jotka olivat vaihtaneet "luonnollisen yhteyden luonnottomaan" tällaisina: täynnä vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, kateutta, murhaa, riitaa, petosta ja pahanilkisyyttä. Piti korvaankuiskuttelijoina, panettelijoina, Jumalaa vihaavina, väkivaltaisina, kerskailijoina, ylpeinä, pahankeksijöinä, vanhemmilleen tottelemattomina, jotka ovat vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta.
Aikamoista valehtelua Paavalilta. Tekiköhän hän koskaan parannusta asiasta? Pahansuopaisuus ei voi olla Jumalan luoma asia ihmisessä.helsinkijokkeri kirjoitti:
Ollanko tässä nyt siinä, että emme voi olla epätäydellisiä?
Jos näin on, niin ihan turha on edes yrittää mitään uskon saralla. Minusta ainakaan ei ikinä voi tulla täydellistä ja ilman vikoja olevaa ihmistä. Eri asia, että tällä palstalla on itseään täydellisinä pitäviä ihmisiä.
Paavalikin osoitti olevansa vähemmän täydellinen Room 1, kun piti niitä heteroita, jotka olivat vaihtaneet "luonnollisen yhteyden luonnottomaan" tällaisina: täynnä vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, kateutta, murhaa, riitaa, petosta ja pahanilkisyyttä. Piti korvaankuiskuttelijoina, panettelijoina, Jumalaa vihaavina, väkivaltaisina, kerskailijoina, ylpeinä, pahankeksijöinä, vanhemmilleen tottelemattomina, jotka ovat vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta.
Aikamoista valehtelua Paavalilta. Tekiköhän hän koskaan parannusta asiasta? Pahansuopaisuus ei voi olla Jumalan luoma asia ihmisessä.Meillä on lupa olla epätäydellisiä, koska ei meistä koskaan tässä ajassa voi tulla täydellisiä - sen tajunnee jokainen ajatteleva tervejärkinen ihminen.
Meillä on tehtävä tehdä parannusta vääristä teoistamme ja tehtävä pyrkiä elämään hyvää elämää, jossa ei toimita väärin Jumalaa, lähimmäistä eikä itseä vastaan. Siinä riittää urakkaa, ja se on hyvä ja kannatettava urakka, mutta valmiiksi se ei tule koskaan tässä ajassa.
Aija-pappi- luminarsku
helsinkijokkeri kirjoitti:
Aikamoista valehtelua Paavalilta. Tekiköhän hän koskaan parannusta asiasta? Pahansuopaisuus ei voi olla Jumalan luoma asia ihmisessä.helsinkijokkeri,
Nuoli näyttää, että vastasit minun viestiini. Mistä viestissäni voit nähdä täydellisyyden vaatimusta? Jos tämän avaat, olisi helpompi vastata. Muutenhan olisit voinut vaikka kysyä, että miksi muuttolinnut lentävät etelään, niin olisin voinut vastata, että ne eivät selviä Suomen talvesta, mutta miten se olisi liittynyt kommenttiini Tuomakselle? luminarsku kirjoitti:
helsinkijokkeri,
Nuoli näyttää, että vastasit minun viestiini. Mistä viestissäni voit nähdä täydellisyyden vaatimusta? Jos tämän avaat, olisi helpompi vastata. Muutenhan olisit voinut vaikka kysyä, että miksi muuttolinnut lentävät etelään, niin olisin voinut vastata, että ne eivät selviä Suomen talvesta, mutta miten se olisi liittynyt kommenttiini Tuomakselle?Anteeksi luminarsku, jos vaikutti että vastasin juuri sinulle. Muutama muu kirjoittaja on ollut sitä mieltä, että me olemme epätäydellisiä jos mistäkin syystä.
Sinä otit kantaa Tuomaksen????? kyselemisen ja ajattelun ongelmaan, mua kiinnosti aiheessa se, että voimmeko koskaan ollakaan täydellisiä Jumalan silmissä.
Sinun mielestä ei voi ajatella mitään, pitää vain uskoa. Et vaatinut täydellisyyttä muussa mielessä. Onhan Raamatussa muutamia kohtia, joissa tulee ilmi, ettei uskonasiat ole tarkoitettukaan viisaille tai liikaa ajatteleville. Paavali, Jeesus ja Jumala ovat olleet sitä mieltä. Siinä mielessä olet ihan oikeassa, luminarsku.- ??
helsinkijokkeri kirjoitti:
Aikamoista valehtelua Paavalilta. Tekiköhän hän koskaan parannusta asiasta? Pahansuopaisuus ei voi olla Jumalan luoma asia ihmisessä.Alkutervehdys
1 [i] Paavali, Kristuksen Jeesuksen palvelija, kutsuttu apostoliksi ja valittu julistamaan Jumalan evankeliumia, tervehtii kaikkia Roomassa olevia Jumalalle rakkaita ja hänen kutsumiaan pyhiä.*
2 Julistamani evankeliumi, jonka Jumala on profeettojensa suulla edeltäpäin luvannut pyhissä kirjoituksissa, 3 on sanoma hänen Pojastaan. Inhimillisen syntyperänsä puolelta hän oli Daavidin jälkeläinen; 4 pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme, 5 ja häneltä minä olen saanut armon ja apostolinviran, jotta hänen nimensä kunniaksi johtaisin ihmisiä kaikista kansoista uskonkuuliaisuuteen. 6 Näitä Jeesuksen Kristuksen kutsumia olette myös te. 7 Jumalan, meidän Isämme, ja Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja rauha teille.*
8 Ensiksi kiitän Jeesuksen Kristuksen kautta Jumalaani teistä kaikista, sillä teidän uskostanne kerrotaan kaikkialla.
Evankeliumin voima
16 Minä en häpeä evankeliumia, sillä se on Jumalan voima ja se tuo pelastuksen kaikille, jotka sen uskovat, ensin juutalaisille, sitten myös kreikkalaisille. 17 Siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon. Onhan kirjoitettu: "Uskosta vanhurskas saa elää
Ja nyt tullaan siihen minkä sinä kerroit: Eli Uskomattomiin ihmisiin !
Ihmisten syyllisyys
18 Jumalan viha ilmestyy taivaasta ja kohdistuu kaikkeen jumalattomuuteen ja vääryyteen, jota ihmiset tekevät pitäessään totuutta vääryyden vallassa.
19 Sen, mitä Jumalasta voidaan tietää, he kyllä voivat nähdä. Onhan Jumala ilmaissut sen heille.
20 Hänen näkymättömät ominaisuutensa, hänen ikuinen voimansa ja jumaluutensa, ovat maailman luomisesta asti olleet nähtävissä ja havaittavissa hänen teoissaan. Sen vuoksi he eivät voi puolustautua.
21 Vaikka he ovat tunteneet Jumalan, he eivät ole kunnioittaneet ja kiittäneet häntä Jumalana, vaan heidän ajatuksensa ovat käyneet turhanpäiväisiksi ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.
22 He väittävät olevansa viisaita mutta ovat tulleet tyhmiksi,
23 ja he ovat vaihtaneet katoamattoman Jumalan kirkkauden katoavaisten ihmisten ja lintujen, nelijalkaisten ja matelijoiden kuviin.
24 Sen vuoksi Jumala on jättänyt heidät mielihalujensa valtaan sellaiseen saastaisuuteen, että he keskinäisissä suhteissaan häpäisevät oman ruumiinsa.
25 He ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen, he ovat kunnioittaneet ja palvelleet luotua eivätkä Luojaa -- olkoon hän ikuisesti ylistetty, aamen.
26 Siksi Jumala on jättänyt heidät häpeällisten himojen valtaan. Naiset ovat vaihtaneet luonnollisen sukupuoliyhteyden luonnonvastaiseen
27 ja miehet ovat samoin luopuneet luonnollisesta yhteydestä naisiin ja heissä on syttynyt himo toisiaan kohtaan. Miehet ovat harhautuneet harjoittamaan keskenään säädyttömyyttä ja saavat ansaitsemansa palkan.
on Jumala jättänyt heidät arvottomien ajatusten valtaan, tekemään sellaista mikä ei sovi.
29 He ovat täynnä kaikenlaista vääryyttä, halpamaisuutta, ahneutta ja pahuutta, täynnä kateutta, murhanhimoa, riitaisuutta, petollisuutta ja pahansuopuutta, he panettelevat
30 ja parjaavat, vihaavat Jumalaa, ovat röyhkeitä ja pöyhkeitä, rehenteleviä ja pahanilkisiä, vanhemmilleen tottelemattomia,
31 ymmärtämättömiä ja epäluotettavia, rakkaudettomia ja säälimättöm
- gentiesi
Miten sydän voi uskoa, paikka josta lähtevät himot, aviorikokset ja ym. riettaudet, päänuppi on sitten kuin itse Babylon? Hirvittävä yhtälö.
- siten !
" Miten sydän voi uskoa, paikka josta lähtevät himot, aviorikokset ja ym. riettaudet, päänuppi on sitten kuin itse Babylon? Hirvittävä yhtälö."
Siten, että tulet Jeesuksen luo niine päänuppinesi ja sydäminesi, ja sanot Jeesukselle:
Ota koko roska, tee minusta kuvasi kaltainen, se ihminen joksi minut alunperin loit ! Anna anteeksi syntini ja tule asumaan sydämeeni. - gentiesi
siten ! kirjoitti:
" Miten sydän voi uskoa, paikka josta lähtevät himot, aviorikokset ja ym. riettaudet, päänuppi on sitten kuin itse Babylon? Hirvittävä yhtälö."
Siten, että tulet Jeesuksen luo niine päänuppinesi ja sydäminesi, ja sanot Jeesukselle:
Ota koko roska, tee minusta kuvasi kaltainen, se ihminen joksi minut alunperin loit ! Anna anteeksi syntini ja tule asumaan sydämeeni.Se on kyllä vihonviimeinen tapa päästää joku päänuppinsa sisään asumaan saatikka sitten sydämeensä, siinähän ainutkertainen minuus katoaa. Kuka kenenkään kuvankaltainen tahtoo olla, erinlaisuus on rikkaus.
- - taviz -
Jeesus voi olla sinulle tie, totuus ja elämä
tai tie, totuus, tämä elämä ja satu suuremmasta.
Jeesus voi olla sinulle Jumala, johon turvaat, henkilö, jota ihailet, tai satu, jota rakastat,
ja rakkaus yksinkin kantaa sinua eteenpäin.
Kertomus voi myllertää sisälläsi ja muuttaa perustuksiasi.
Vaikka järjen usko puuttuu, niin sydämen usko kantaa.
Ja Jumalalle kelpaa vain sydän.
Usein tuntuu, että yksi ihminen voi elää lähellä Jumalaa uskomatta Jumalaan ja toinen ihminen voi elää kaukana Jumalasta ja kuitenkin uskoa Jumalaan. - kaikkivarattu
Kaksi sanaa tästä kaikesta: ja vitut.
En edes jaksanut lukea mitä täällä puhutaan kun homma on heti parin viestin katsomisella selvä. Jos herra taivaanisälle ei kelpaa, niin ei väkisin. Eihän kukaan meistä voi varmuudella tietää pääseekö minnekään kuoleman jälkeen ja jos pääsee, minne pääsee.
On joka tapauksessa täysin absurdia ajattelua uskoa johonkin, joka tuomitsee ihmisen, ellei tämä toimi täysin partasuun (sis. oletuksen, että Jumalla, jos sellaista ylipäätään on, on parta) tahdon mukaan. Kuka haluaa uskoa sellaiseen, joka ei anna olla oma itsensä? Oletteko te niin itsetuhoisia ja osoittelun tarpeessa?
Ihminen on hyvin surullinen laji. Tyhmä ja itsekäs.
Ole Tuomas????? ihan rauhassa ja usko siihen, että jos joku sinun jokaista tointasi seuraa ylhäältä, hän ei tuomitse sinua vaan ottaa avosulin vastaan sellaisena kuin olet. - EL.a . k:IM
Tuomas?????
Rakas epäilevä Tuomas :)
`Etsi ensin taivaan valtakunta, niin loput teille annetaan´.
Ei sun mussukka tarvitse miettiä Raamatun kirjoituksia.
Ne ei edes aukea kaikille.
`Rakasta lähimmäistäsi, niinkuin minä olen teitä Rakastanut.`.
Òn Usko, Toivo ja Rakkaus. Rakkaus on niistä suurin voima.`.
Rakasta.
Ei sua silloin mihinkään kadotukseen laiteta.
Jos laitetaan, niin mä tulen vaikka itse hakee sut takas sieltä. - Uskokaa tai älkää
Koska käsitetään, että usko ei ole jokin teko, jota Jumala kyttää pikkumaisesti. Usko on tarkoitettu ihmisen omaksi parhaaksi ja tätä uskoa tarvitaan erityisesti viimeistään kuolemassa siirryttäessä rajan tuolle puolelle. Jumala on se, joka lisää sitä, mutta jos kaiken aikaa vastustelee, kuten ihmisen taipumus on, ei tietenkään usko kasva.
Jos sitten taas kaikki olisivat ei uskomatta, tai uskoisivat vain vähän, ongelmaksi jäisi, ettei tätä uskoa kukaan levittäisi, ja kaikki tieto Jumalasta lopulta katoaisi.
Kristinuskossa otetaan vastaan, hyväksytään, ei luulla, että tehdään vastapalvelus uskoessa. Lakataan siis tavallaan taistelemasta JUmalaa vastaan, vaikka sitä itse asiassa vielä kristitytkin tekevät monesti tietämättään. Usko ei siis ole mikään itseisarvo, vaan tavallaan väline.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?843432- 252023
- 1941931
PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w3421319Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell851299Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale891137Varoitus kyläläisille Suomussalmella
Paikkakunnalla on ilmennyt huolestuttavaa toimintaa jossa kaksi aikuista miestä ( Dimitri ja Teemu ) on syyllistynyt nuo12935- 82933
Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.23855Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen
Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha61790