rinnoissa raskausarpia

muuten tyytyväinen, mutta...

Rintoihin alkoi ilmestyä raskausarpia jo 14-v. Nyt 21-v. Arvet vaalenneet mutta näkyvät inhottavasti liivien reunoista, koska ihoni on erittäin vaalea. Eikö näihin todellakaan mikään auta?

21

13106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jenna

      Apteekissa myytävän Arbutin-voiteen väitetään auttavan raskausarpiin..ei ole henk.koht. kokemusta asiasta..

    • tyttönen19

      Mun rinnat on todella ikävän näköiset, koska ne on täynnä raskausarpia. Suurin osa niistä on kyllä ihan vaaleita. Ei kait niihin mikään enää auta. Vaaleaksi ne kyllä saa rasvaamalla (bepanthenia mulle suositeltiin aikoinaan apteekissa). Itse olen miettinyt jo jotain leikkausta, ihon siirtoa tai vastaavaa, mutta onkohan se edes mahdollista. Ja sitten kun on raskaana, niin arvet varmaan tulisivat takaisin. Mutta ehkä joskus. Omille lapsilleni tulen kyllä kertomaan rintojen rasvaamisen tärkeyden, kun ne alkavat kasvamaan. Itse en saanut koskaan kyseistä neuvoa mistään.

      • jenna

        ei kannata mihinkään ihonsiirtoon tosiaan alkaa. Mutta jos asia niin paljon sua häiritsee, niin ehkä jostain laser-hoidosta olisi apua. Kivuton, ei-kirurginen toimenpide. Ei varmaan ihan halpa, mutta kysy joltain asiantuntijalta tarkemmin.

        Tällainen tuote lupaa apua raskausarpiin:
        L’Oréal Body-Expertise Stretchmark Corrector häivyttää ja vaalentaa arpijuovia sekä ehkäisee uusien syntymistä vahvistamalla ja kosteuttamalla ihoa. Valmistaja lupaa tuloksia kolmen kuukauden käytön jälkeen. Hinta n. 13,90 euroa (150 ml), Anttila-tavarataloista ja K-citymarketeista.


      • jenna
        jenna kirjoitti:

        ei kannata mihinkään ihonsiirtoon tosiaan alkaa. Mutta jos asia niin paljon sua häiritsee, niin ehkä jostain laser-hoidosta olisi apua. Kivuton, ei-kirurginen toimenpide. Ei varmaan ihan halpa, mutta kysy joltain asiantuntijalta tarkemmin.

        Tällainen tuote lupaa apua raskausarpiin:
        L’Oréal Body-Expertise Stretchmark Corrector häivyttää ja vaalentaa arpijuovia sekä ehkäisee uusien syntymistä vahvistamalla ja kosteuttamalla ihoa. Valmistaja lupaa tuloksia kolmen kuukauden käytön jälkeen. Hinta n. 13,90 euroa (150 ml), Anttila-tavarataloista ja K-citymarketeista.

        http://www.plussa.com/?_cid=6637&_ct=2


      • kiitos :)

      • tyttönen19
        jenna kirjoitti:

        ei kannata mihinkään ihonsiirtoon tosiaan alkaa. Mutta jos asia niin paljon sua häiritsee, niin ehkä jostain laser-hoidosta olisi apua. Kivuton, ei-kirurginen toimenpide. Ei varmaan ihan halpa, mutta kysy joltain asiantuntijalta tarkemmin.

        Tällainen tuote lupaa apua raskausarpiin:
        L’Oréal Body-Expertise Stretchmark Corrector häivyttää ja vaalentaa arpijuovia sekä ehkäisee uusien syntymistä vahvistamalla ja kosteuttamalla ihoa. Valmistaja lupaa tuloksia kolmen kuukauden käytön jälkeen. Hinta n. 13,90 euroa (150 ml), Anttila-tavarataloista ja K-citymarketeista.

        Kyseistä tuotetta olen käyttänyt, enkä ole siitä apua saanut. Ainakaan niin että sitä eroa huomaisin.


      • n24

        Ei niitä raskausarpia saa vaalenemaan kuin ajan kanssa, eikä niitä voi mitenkään ennaltaehkäistä valitettavasti. Mistään rasvoista tai selluliittigeeleistä tms kauppojen "ihmetuotteista" ei ole siis apua.

        Raskausarvet tulevat kun iho venyy, eli äkillisen lihomisen, raskauden tai muun vastaavan takia ja vaalenevat siis ajan myötä. Pois niitä ei saa koskaan kokonaan.

        Mutta älkää masentuko tai vaipuko epätoivoon moisten asioiden takia, joita eivät edes muut huomaa kuin itse, elämässä on niin paljon muutakin murehdittavaa!


      • Marion
        n24 kirjoitti:

        Ei niitä raskausarpia saa vaalenemaan kuin ajan kanssa, eikä niitä voi mitenkään ennaltaehkäistä valitettavasti. Mistään rasvoista tai selluliittigeeleistä tms kauppojen "ihmetuotteista" ei ole siis apua.

        Raskausarvet tulevat kun iho venyy, eli äkillisen lihomisen, raskauden tai muun vastaavan takia ja vaalenevat siis ajan myötä. Pois niitä ei saa koskaan kokonaan.

        Mutta älkää masentuko tai vaipuko epätoivoon moisten asioiden takia, joita eivät edes muut huomaa kuin itse, elämässä on niin paljon muutakin murehdittavaa!

        Olen samaa mieltä kanssasi, ei en raskausarvet maailmaa kaada. Mulle tuli rintoihin raskausarpia, kun ne alkoivat kehittyä kovaa vauhtia. Tukevat rintaliivit kyllä voivat auttaa.
        Nyt ne ovat ihan vaaleita eivätkä näy juuri ollenkaan ja käytän erilaisia vartalovoiteita, kun mun iho on aika kuiva ja se kyllä tekee iholle hyvää, kun sitä rasvaa, mutta suoraa vaikutusta sillä raskausarpiin ei välttämättä ole.


      • Anonyymi

    • Jonsku

      Venymäarpia voi todellakin ennaltaehkäistä,mutta kokonaan pois niitä on vaikea saada..!!!

      Venymäarpien ennaltaehkäisy:
      1.Ihon kuivaharjaaminen aamulla. Esim. tavarataloista ostettavilla kuivaharjaushanskoilla.
      2.Ihon kosteuttaminen. Aivan tavalliset perusvoiteetkin käy.
      (3.Tukisukkahousut)

      Näillä konsteilla ystäväni vältti venymäarvet ensimmäisen raskauden aikana..toisen raskauden aikana hän ei "jaksanut" tehdä näitä ja nyt venymäarvet "koristavat" vyötäröä,lantiota ja rintoja. =)

      Venymäapien "poisto":
      Kosmetologit käyttävät venymäarpien vaalentamiseen ultraäänikojetta (hyvä myös leikkausarpien vaalennukseen). Se lisää verenkiertoa arven kohdalle.

      Venymäarpihan tulee kun jokin paikka kehittyy niin ettei iho kerkeä kehityksen mukaan, jolloin iho/ihon alainen kudos on kuin jousi joka katkeaa. Tällä venymäarven kohdalla ei ole lähes laisinkaan "elämää" joten siksi se onkin hankala ja pitkä prosessi saada vaalenemaan, mutta tämä ultraäänikoje stimuloi ihonalaistakudosta ja pikku hiljalleen arven kohdalle alkaa palautumaan eläviä soluja jotka "parantavat" arven ja näin vaalentavat sen.

      Mä itse kokeilin kosmetologikoulussa ollessani ultraäänikojetta 10 vuotta vanhaan leikkausarpeen ja uskokaa tai älkää niin arpi on kadonnut lähes kokonaan,eikä sitä enää huomaa kukaan muu kuin minä itse ja senkin tyyliin suurennuslasin kanssa!!! =)

      • KIITOS!

        Enpä ole moisesta kuullut...vissiin sitten tehoaa pienempiinkin arpiin esim. kasvoilla? Minkä hintasta? Montako hoitokertaa tarvitaan?


      • Jonsku
        KIITOS! kirjoitti:

        Enpä ole moisesta kuullut...vissiin sitten tehoaa pienempiinkin arpiin esim. kasvoilla? Minkä hintasta? Montako hoitokertaa tarvitaan?

        Hinnat vaihtelevat paikkakunnittain/hoitoloittain, mutta suosittelen ehdottomasti että kysyisit kosmetolgikoulusta (jos vain paikkakunnallasi on sellainen), sillä siellä hinnat ovat PALJON PALJON halvemmat. Meidän koulussa hinta oli kerralta n.10euroa ja 10 kerran kortti muistaakseni n.60euroa!!
        Hoitoa myydään yleesä kymmenen ja viiden sarjahoitoina..riippuu sitten arven "tuoreudesta" kuinka monta hoitokertaa tarvitset. Kosmetologi kylläkin osaa tai pitäisi osata sanoa nähdessään että kuinka monta kertaa tarvitset. =)


    • GFDS

      Miksi ihmeessä raskausarpia edes pitäisi saada pois.. :D

      Usein niistä ei todellakaan ole haittaa, eikä niitä edes huomaa kuin itse. ;)

      • tyttö 92

        mulla on aika pienet tissit ja muutenki ne on täynnä raskausarpia. osa tummempia ja osa vaaleita jo. lisäksi mulla oli jo n.10 vuotiaana reidessä äkillisen lihomisen takia. Nyt niitä ei näy reidessä ollenkaan. Rintoihin tuli kun olin 15 vuotias. Täytän kohta 18 ja silti ovat vielä arvet kovin tummia. mutta ei niille voi mitään ja ne ovat osa minua :) ainoa asia on inhottavaa jos bikinien reunoista näkyy. Kellään kavereillani ei ole missään raskausarpia ja myös sen takia on ärsyttävää kun nään joka päivä omat rintani. Mutta en myöskään voi niille mitään ja varmasti tulee lisää sitten kun olen raskaana. Kyllä ne ajan kanssa häipyvät tai sitten ei. Elämässä on paljon pahempiakin asioita kun omat tissinsä ja sitäpaitsi vaikka tissit ei näyttäisi paljaana hyviltä ne voivat näyttää jossain paidassa erittäin hyviltä ;) .... !


      • äiti76
        tyttö 92 kirjoitti:

        mulla on aika pienet tissit ja muutenki ne on täynnä raskausarpia. osa tummempia ja osa vaaleita jo. lisäksi mulla oli jo n.10 vuotiaana reidessä äkillisen lihomisen takia. Nyt niitä ei näy reidessä ollenkaan. Rintoihin tuli kun olin 15 vuotias. Täytän kohta 18 ja silti ovat vielä arvet kovin tummia. mutta ei niille voi mitään ja ne ovat osa minua :) ainoa asia on inhottavaa jos bikinien reunoista näkyy. Kellään kavereillani ei ole missään raskausarpia ja myös sen takia on ärsyttävää kun nään joka päivä omat rintani. Mutta en myöskään voi niille mitään ja varmasti tulee lisää sitten kun olen raskaana. Kyllä ne ajan kanssa häipyvät tai sitten ei. Elämässä on paljon pahempiakin asioita kun omat tissinsä ja sitäpaitsi vaikka tissit ei näyttäisi paljaana hyviltä ne voivat näyttää jossain paidassa erittäin hyviltä ;) .... !

        dermarollerilla kyllä saa raskausarvet vaalenemaan todella paljon! kaks lasta pyöräyttäneenä arpia on siunaantunu vähän joka puolelle kroppaa ja oon käyttäny jonku aikaa dermarolleria ja kyl on arvet vaalentunut. Tossa on linkki mist voit lukee lisää http://beautyqueen.valmiskauppa.fi/dermaroller-p-771.html


    • zazige

      Kokeilkaa sitä uutta etanavoidetta,sen pitäisi auttaa ja uudistaa iho,sekä tehota arpiin jne...
      Purkki maksaa n.40 euroa-siis aika iso purkki,joten eipä tuo paljon kirpaisisi kokeilla...ja onneksi raskausarvet hälvenevät suht nopeasti,se kosteuttaminen on avain asemassa,ei niinkään itse voide-ehkä poikkeuksena etanasta lypsetty parantava maito-josta se voide on tehty,niin hassultakun se kuulostaakin.-etanoita ei kuitenkaan ole siis tapettu:))

      • elasssti

        mulla raskausarpia rinnoissa, paljon.. ( ja takapuoles, reisissä... ja ja.. )

        ja oon kans miettiny et mitenköhän ne sais pois.. mut ku oon lueskellu erilaisia sivustoja joissa fakta tietoa, niin ei ne ainakaa millää voiteilla lähe mihinkää.- koska ne arvet ei ole pintaihossa vaan sielä syvemmällä ja miten niihin muka rasvat auttais? varmaa vaan leikkaus tehoaa.. tai joku laser hoito.

        mä en kuitenkaa lähe sellasii joidenkin raskausarpien takii.. kannan ne ylpeesti, mul on ihana pieni vauva.. :) se vie ajatukset pois jostai turhanpäivisistä asioista kuten arvet. jollai ei oo rintoja ollenkaa, ku on syövän takii leikattu, jollai ei oo jalkoja, käsiä.. eiköhä isompiakin huolia maailmasta löydy.


    • laserillako?

      Vaikka keskustelu on jo jonkin verran vanha, oli pakko kommentoida tähän muutamien vastausten vuoksi. Itselleni tuli nimenomaa rintoihin todella pahat ja syvät raskausarvet murrosiässä eli noin reilut 20v sitten. Olen kärsinyt arvista todella paljon. On ihan typerää alkaa vähätellä jonkun raskausarpia todeten, että kyllä ne ajan myötä vaalenevat ja onhan elämässä tärkeämpääkin, varsinkaan jos ei ole niitä nähnyt.

      Minulla on ihan sama tilanne kuin keskustelun aloittaneella: muuten rintoihin suht tyytyväinen, mutta raskausarvet haittaavat siinä määrin, että bikineitä on ikävä laittaa päälle - oli millainen liivimalli tahansa. Aina tuppaavat arvet pilkistämään yläosasta. Joo, ovathan ne vaalenneet, mutta näkyvät silti, varsinkin kun ovat syvillä urilla. Ja voin 'lohduttaa' keskustelun aloittanutta, että arvet vain pahenivat (=pitenivät entisestään) raskauden ja imetyksen myötä...

      Olen aina silloin tällöin yrittänyt tutkiskella löytyisikö näihin mitään 'poistokeinoa'. Eipä taida löytyä. Tuntuu vaan kummalliselta, kun nykyisin operoidaan vaikka mitä, mutta että näihinkö ei löytyisi apua. Olisin omasta puolestani valmis maksamaan aika ison summan - sen verran paljon olen näistä koko aikuisikäni kärsinyt. Auttaisiko laser? Jos joku palstan lukijoista tietäisi omasta kokemuksestaan miten ne saa pois, otan vinkit kiitollisuudella vastaan! Rasvoihin tai kosmetologien käsittelyihin en usko.

      • ---------------

        googlaa dermaroller, omiin arpiin auttanut jonkin verran, tosin hoito on vasta alussa. Olen tilannut kotiin rollerin ja itsellä hyviä kokemuksia. Täällä palstoilla on aiheesta keskustelua.


      • Dr.Nobody
        --------------- kirjoitti:

        googlaa dermaroller, omiin arpiin auttanut jonkin verran, tosin hoito on vasta alussa. Olen tilannut kotiin rollerin ja itsellä hyviä kokemuksia. Täällä palstoilla on aiheesta keskustelua.

        Näyttivät muutama kuukausi sitten amerikkalaisessa Doctors-ohjelmassa raskausarpien käsittelyä Epione-nimisellä laserilla.Näytti tehoavan nimenomaan tummiin ja syviin,eli siis selvästi "pahoihin" arpiin erittäin hyvin.Vaalensivat ja paransivat "texturea" eli tasoittivat arven syvyyttä.
        Sanoivat että laserkaan ei kykene arpia kokonaan poistamaan,eli eivät edes suositelleet laitetta sileille,vaaleille arville.

        Muutama käsittelykerta tehosi ja tulos miellytti koehenkilöä kovasti.
        Hinta ei muistaakseni käynyt ilmi tai ainakin meni minulta ohi.

        Lohdutuksen sanana sanottakoon että maailmankuulut kaunottaretkaan eivät kykene arpia välttämään ja mikä hämmästyttävintä,mm.näillä nollakoon huippumalleilla on arpia myös.
        Rinnoissa arpia mm.Sports Illustrated-malleilla Bar Refaeli ja Jessica White(peppu),laulaja Amy winehouse,näyttelijä Scarlett Johansson,laulaja Shakira(lanteet),huippumalli Tyra Banks(rinnat,reidet,lantio) sekä lukemattomat synnyttäneet mm.Julia Roberts,Halle Berry,Salma Hayek,Katie Holmes-Cruise,Nicola McLean,Kate Beckinsale,Cindy Crawford ja lista jatkuu.Kaikista löytyy kuvia googlettamalla nimi ja "stretchmarks":)
        http://photos.tmz.com/galleries/stretch_marks#tab=most_recent&id=19681


    • Anonyymi

      Mulla lantiolla vaalentuneet niin paljon että en oo kiinnittänyt huomiota/muistanut edes niitä moneen vuoteen ennenkuin näin tän keskustelun :D Oli pakko käydä kattoo, näkyykö niitä ollenkaan. No, kyllä ne siinä wc:n valossa näkyy kun oikeen kattoo, mut ei häiritse tipan vertaa.
      N31

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1622
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe