Seurustelu epävakaan kanssa

Kysymys..-..

Tapasin kolme vuotta sitten naisen, joka oli sydämellinen, kiltti, kaunis, herttainen, fiksu. Meni puolisen vuotta ja tilanne muuttui. Joku luonnehtisi hänet ehkä narsistiksi, mutta minusta hän on jokseenkin enemmän epävakaa. Järjetön hylätyksi tulemisen pelko, mustasukkaisuutta, fyysistä väkivaltaa minua kohtaan. Hän kuitenkin näkee omat ongelmansa. Pyytää jäämään, mutta tilanne muuttuu aina samanlaiseksi. Käyttää aika runsaasti alkoholia. Minulle alkoholi on ollut ns. aikaisemmassa elämässä suuri ongelma, mutta olen päässyt siitä eroon niin hyvin kuin alkoholismiin taipuva voi päästä. Sekin rasittaa suhdettamme.

Minä todella rakastan häntä paljon, mutta en tiedä, onko suhdetta enää järkeä jatkaa. Haluaisin lapsia, mutta tasapainoisen ihmisen kanssa. Tiedän, että ero satuttaa meitä molempia, mutta onko minulla vaihtoehtoja. Olen pitkittänyt ja pitkittänyt väistämätöntä liikaa. Viihdyn hänen seurassaan, hän osaa olla todella antelias, mukava, hyvää seuraa. Mutta sitten jokin napsahtaa ja hän saa raivokohtauksia, häipyy omille teilleen, riitantuu kaikkien kanssa. Olen myöskin miettinyt, että olemme ehkä kasvaneet kiinni toisiimme. Olemme kuin paita ja peppu ja tämä ehkä vaikeuttaa eroprosessia. Me olemme kiintyneet toisiimme.

Lisäksi tunnen valtavaa syyllisyyttä. Jos eroamme minä pystyn palaamaan ns. normaaliin maailmaan, saamaan tasapainoisen elämän. Mutta hän ei koskaan. En haluaisi jättää häntä tyhjän päälle, en todellakaan. Välitän hänestä suuresti, mutta tiedän, että ero ottaisi lujille. Ystävien mukaan minä olen ollut jonkinlainen tukipilari ja auttanut pysymään suhtkoht tasapainossa.

Tiedän, että joku kirjoittaa jotakin ilkeää, mutta haluaisin vähän kommentteja samankaltaisessa tilanteessa olleilta/olevilta. Onko ero koskaan mahdollista tehdä hienovaraisesti tilanteessani? Mikä olisi viisainta?

2

432

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vielä ehdit

Vaikuttaa huonolta tulevaisuuden ennusteelta. Olet hänelle tukipilari mutta et ole vastuussa hänestä, hän on kuitenkin aikuinen ihminen. Jos hänellä on taipumusta narsismiin, se vaikuttaa ennen pitkää sinuunkin - narsistit ovat taitavia manipuloijia ja saavat toisen oikeasti uskomaan että vika onkin itsessä. Kirjoitit että hän käyttää runsaasti alkoholia. Varmasti omasta kokemuksesta tiedätkin, että alkoholi pidemmän päälle muuttaa ihmisen luonnetta ja saa tekemään asioita joita muuten ei tekisi. Lupaukset eivät pidä, ruokarahoilla ostetaan kaljaa jne. Entä tuleva perhe? Haluat lapsia, mutta jos niiden äiti juo, vastuu arjen pyörityksestä siirtyy vähitellen sinulle.

Harkitse kymmenen kertaa jatkatko suhdetta. Voihan hän olla ystäväsi jos kuitenkin olette kiintyneet toisiinne. Kyllä exän kanssa voi olla kaveri.

• isdkjsdskdj

Hänen pitäisi mennä terapiaan ja lopettaa alkoholinkäyttö kokonaan. Mitä tarkoitat alkoholismiin taipuvaisuudella? Miksi haluat lapsia, jos teillä on noin vahvasti alkoholismi mukana kuvioissa? Millaisen lapsuuden haluat lapsillesi?

Lapset tarvitsevat aikuisia vanhempia. Naisesikin on niinkuin iso lapsi. Jos sinä et pärjää yksistään hänen kanssaan, miten uskot pärjääväsi kantaen vastuun koko perheestäsi yksin?

Lisäksi jokainen on alkoholismiin taipuvainen just sen verran kuin haluaa. Alkoholismiin taipuvaisuuteenkin löytyy hoitoa ja tukea, mikäli joskus aiot lapsia hankkia suosittelen niitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko mokannut?

Oletko omasta mielestäsi mokannut jotain kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      188
      2431
    2. Oletko ymmärtänyt

Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?
      Ikävä
      172
      2110
    3. Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin

"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I
      Perussuomalaiset
      44
      2083
    4. Ikäero suhteessa

Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia
      Parisuhde
      76
      1811
    5. Ottaisitko miten

Kaivattusi?
      Ikävä
      128
      1730
    6. Liian paljon hylättyjä ääniä

Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus
      Maailman menoa
      197
      1590
    7. Tiedän kyllä sen

Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen
      Ikävä
      77
      1311
    8. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1239
    9. Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat

Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P
      Ähtäri
      32
      1184
    10. Ärsyttää et olet

Niin välinpitämätön suhteeni
      Ikävä
      71
      1143
    Aihe