Hei naiset, eilen viimeistään tuli mieleen, että minkä takia haluatte esim. muslimimiehen/afrikkalaisen? Miehen joka on pahimmillaan kontrolloiva, sovinisti, väkivaltainen? Itse olen matkustellut länsi-Afrikassa, kuten myös Keniassa, Marokossa, Turkissa jne. ja mun mielestä sikäläinen mielenlaatu ei ole kovin imarteleva. Miehet juoksevat jokaisen hameenhelman perässä tarkoituksenaan saada pohjoismaista toosaa, rahaa tai kenties oleskeluluvan. Esim. Gambiassa tai Senegalissa ei saa hetken rauhaa ehdottelijoilta ja Keniassa mua kutsuttiin "hey, fuck" tai "hey, sweet pussy"
Eilen tuli jakso Heimovaimoja Liviltä, missä skottilainen lentoemo lähetettiin muslimiheimoon Etiopiaan. Siellä nainen piestään kepillä jos ruoka ei ole valmis kun mies tulee "raskaista töistään" kotiin. Toisin sanoen miehet nojailevat keppeihinsä kaiket päivät ja paimentavat vuohia. Naiset tekevät kaiken muun, mm. kantavat raskaat puut ja vedet matkan takaa.. Myöskin tottelemattomuudesta hakataan. Kylässä myös kaikille tytöille suoritetaan ns. sudanilainen ympärileikkaus jossa poistetaan kaikki mitä irti lähtee, koska muuten miehet häpäisee tyttölapset.
Haluatteko oikeasti tällaisia onnenonkijoita, laiskiaisia, naisia kunnioittamattomia miehiä? En väitä, etteikö suomalaismiehet voisi olla väkivaltaisia ja kusipäitä, mutta pääasiassa suomalaismies on kohtelias, osaa tehdä kotitöitä, on tasa-arvoinen jne. Ja näin myös muissa länsi-euroopan maissa...
Terveisin yksi syvästi ihmettelevä kanssasisar
Miksi haluatte afrikkalaisen tms. miehen?
66
2054
Vastaukset
- lauralelelelee
Kuten Nrj.fi sivulta tehdyn tilaston mukaan tuli ilmi, että afrikalaisilla isommat..
Se ehkä yksi syistä :) - elämän mysteerio
Olen katsonut tuota ohjelmaa. Harmi, että tuo jakso jäi katsomatta. Pidän tyttölasten ympärileikkausta todella hirveänä ja julmana toimenpiteenä.
Kysyt, miksi haluamme tietyn maalaisia miehiä me naiset. En usko, että on kyse erityisestä halusta saada mies tietystä maasta tai kulttuurista, vaan se varmasti useimmiten liittyy ihan vaan elämän mysteerioihin kenet sattuu kohtaamaan ja keneen rakastumaan. Mieheni saattaa joskus olla kontrolloiva tai hän saattaa toisinaan tuoda sovinistisia ajatuksia esiin, mutta hän on kuitenkin ystäväni ja rakastettuni. Ilman häntä olisin kovin yksin ja maailma olisi kovin autio ja kylmä. - minna:)
Olen myös matkustellut paljon afrikassa, mutta ikinä ei kukaan ole sanonut mitään epäkunnioittavaa, ainakaan päin naamaa :) Vieraat ihmiset kutsuvat "madame" .Enpä sitten tiedä miksi aloittajalle on moista huudeltu...Tosin olen huomannut että sikäläisillä on ihan yhtä paljon ennakkoluuloja meistä valkonaamoista kuin meillä heistä.
- Sashita
Afrikka on laaja maanosa! Haloo... Gambia ja Marokko ovat yhtä kaukana toisistaan kuin palmupuu ja Siperia....Olen käynyt jälkimmäisessä ja koskaan ei kohdeltu epäkunnioittavasti. Kävin suurkaupungeissa, en turistikohteissa....
- niinamari85
Siis kuka on valehtelija? ^^
Ainakin Keniassa mulle sanottiin, että ainoastaan länkkäreillä ja prostituoiduilla on vaaleat hiukset kuten mulla. No on varmaan sanomattakin selvää, että olen ensimmäinen..
Myös Marokossa ja Tunisiassa joitakin vuosia sitten oli epämiellyttävää, kun miehet kyyläsivät, lähentelivät, huutelivat ja yrittävät kiskoa ties mihin mattokauppoihin. Poikaystävälleni tarjottiin myös kameleita, mytta tuohan nyt on yleistä esim. Egyptissäkin..
tv alkuperäinen- ...............
Tuo "Minna".Sinun ap viestisi kuulostaa huomattavan paljon uskottavammalta.
Palsta erittäin sekava nyt, pidemmissä viestiketjuissa ei voi täysin varma olla lukeeko edes oikeaa vastausta ja tilannetta ei toki auta väliviestien deletointi:( - asssssssss
Olisit sanonut että olet oikea arjalainen.
- niinamari85
Eihän afroilla kuulemma edes ole mitenkään keskimääräistä mittavampi muna? Ja eikai kikkelin koko määrää kaikkea? Itse ainakin seurustelen kivan, luotettavan, tasa-arvoisen miehen kanssa mieluummin kuin jonkun pelkän mustan munan.
t alkuperäinen- Olgailmanjuntit
Tilastojen mukaan suurin muna on valkoisilla jenkeillä.( ei siis näy päälle päin). Itse kuitenkin jos haluan munaa niin valitsen afrikkalaisen miehen, koska keskusteluapua löytyy muutenkin ihan tarpeeksi päivän mittaan eikä paskan jauhaminen illalla liiemmin enää kiinnosta, eikä Bilteman katalogi.
Olgailmanjuntit kirjoitti:
Tilastojen mukaan suurin muna on valkoisilla jenkeillä.( ei siis näy päälle päin). Itse kuitenkin jos haluan munaa niin valitsen afrikkalaisen miehen, koska keskusteluapua löytyy muutenkin ihan tarpeeksi päivän mittaan eikä paskan jauhaminen illalla liiemmin enää kiinnosta, eikä Bilteman katalogi.
Käykö ihan valkoinen arikkalainen?
- Meriami
Harvemmin kai ihmiset hakevat ensisijaisesti jonkinmaalaista puolisoa. Itse haluan afrikkalaisen mieheni, en siis ketä tahansa afrikkalaista miestä tai afrikkalaista miestä ylipäätään, koska hän on kaikin puolin minulle sopiva. Ihmiset valitsevat kumppaninsa moninaisin syin, enkä viitsi edes yrittää listata omiani tähän, mutta mies joka on "pahimmillaan kontrolloiva, sovinisti, väkivaltainen" on ihan kuka tahansa mies - sellainen on myös suomalainen mies pahimmillaan. Ei kannata valita sitä kaikkein pahinta miestä.
- sashita
hyvä vastaus.
- nelkytviispplusviis
Olin nuori ja naiivi ja rakastuin afrikkalaiseen ymmärtämättä , millaisia ongelmia kulttuurierot aiheuttavat. En "halunnut" afrikkalaista miestä, tapasimme sattumalta ja suhde alkoi kuten mitkä tahansa muut suhteet. Tarkoituksella en metsästänyt miestä kyseiseltä mantereelta.
- lovesun
Gambiassa ja Senegalissa ihmiset ovat huomattavasti kohteliaampia, kuin Suomessa. Suomessa ei kukaan edes tervehdi kadulla saatika saa hymyä.
Kukaan ei ole ikinä minulle huudellut rivouksia kadulla Länsi-Afrikassa sensijaan Helsingissä viikonloppuisin voi kuulla mitä tahansa känniseltä miesseurueelta. Humalatila antaa suomalaiselle miehelle (sekä naiselle) "oikeuden" huudella vieraille ihmisille ja kuseskella pitkin katuja.
Olen aina saanut osakseni arvostusta kulkiessani Gambiassa ja Senegalissa. Sekä miehet että naiset ovat kehuneet ulkonäköä ja vaatteita. Tämä on aivan normaalia käytöstä Länsi-Afrikassa. Ei siellä kukaan normaali-ihminen huutele rivouksia tuntemattomille.
Itse katsoin myös tuon etiopiasta kertovan jakson Liviltä ja olin järkyttynyt mm. naisten ympärileikkauksista ja miesten pahoinpitelyistä vaimojaan kohtaan. Vieläkin Gambiassakin osa tytöistä ympärileikataan, mikä on todella julmaa.
Sen sijaan en tiedä onko vaimojen pahoinpitely yleistä Gambiassa tai Senegalissa? Tähän en ole törmännyt itse kertaakaan vaikka olen viettänyt Gambiassa pitkiä aikoja ja asunut pienessä kylässä paikallisten keskellä.
Meidän perheessä ei tälläistä tapahdu. Maailmankatsomus ja arvot kohtaavat mieheni kanssa. Hän kunnioittaa minua, on ahkera ja vastuuntuntoinen, ei hyväksy ympärileikkausta ja väkivaltaa.
Eivät kaikki Afrikkalaiset miehet ole samanlaisia.
Eiväthän kaikki Suomalaisetkaan miehet ole samanlaisia.- asssssssssss
Jos itse vanhempana plösönä miehenä kehuisin jotain naista kadulla niin kyllä ko. akka löisi minulta lasit sisään eli tulisi päin näköä.
Etkö ymmärrä eroa: Sallit nnneeekkereiden olevan sinulle "kohtelias" mutta et oman maasi miesten, varsinkaan jos hän ei ole nuori ja komea ?
Kaikki me vanhenemme ja aika kuluu tosi nopeasti. Olen yli 50 v mies.
- lovesun
vielä perheväkivallasta. varmasti kukaan ei tiedä todellisia tilastoja perheväkivallasta Gambiassa. ensinnäkään siellä ei ole sellaisia tukiverkostoja, mitä Suomessa (onneksi) on. myöskin poliisi siellä on niin korruptoitunut että kukaan ei siihen luota saatika mene pyytämään apua.
ystäväpiirissäni ei ole yhtään afrikkalaissyntyistä miestä, joka olisi ollut väkivaltainen puolisoaan kohtaan. sen sijaan tunnen 3 pariskuntaa, missä Suomalainen mies on väkivaltainen puolisoaan kohtaan.- s2s2s22ss2s2
" tunnen 3 pariskuntaa, missä Suomalainen mies on väkivaltainen puolisoaan kohtaan. "
eikö yksikään teistä asu normaalien suomalaisten joukkossa normaalilla alueella, vaan todellakin olette kaikki jossain Vuosaaren juopposlummissa loistenne kanssa? - lovesun
s2s2s22ss2s2 kirjoitti:
" tunnen 3 pariskuntaa, missä Suomalainen mies on väkivaltainen puolisoaan kohtaan. "
eikö yksikään teistä asu normaalien suomalaisten joukkossa normaalilla alueella, vaan todellakin olette kaikki jossain Vuosaaren juopposlummissa loistenne kanssa?perheväkivaltaa tapahtuu ihan normaaleissakin perheissä. ei katso ammattia eikä kulttuuritaustaa. onneksi Suomessa on turvakoteja.
onko Vuosaaressa juopposlummeja? ilmeisesti itse viihdyt siellä, kun tiedät mestat. - ::::::::::::;,,,,,,;
lovesun kirjoitti:
perheväkivaltaa tapahtuu ihan normaaleissakin perheissä. ei katso ammattia eikä kulttuuritaustaa. onneksi Suomessa on turvakoteja.
onko Vuosaaressa juopposlummeja? ilmeisesti itse viihdyt siellä, kun tiedät mestat.On tosiaan outoa, että jotkut näyttävät tuntevan väkivaltaisia perheitä.
Minä en ole törmännyt vieä kertaakaan siihen, että mies olisi väkivaltainen vaimoaan kohtaan. Naapurustossa oli eräs parikunta joka oli huumeriippuvainen ja jossa nainen oli väkivaltainen miestään kohtaan, mutta tämä on ainut tuntemani perheväkivaltatapaus. Saivat sitten viimein häädön kun mekkala kävi toistuvasti sietämättömäksi.
Millaisissa piireissä te oikein liikutte jos väkivalta on niissä tavallista?
- .,,
Itse olen matkaopas ja asunut mm egyptissä ja turkissa jotka ovat muslimi maita molemmat. Turisti kohteissa köyhät miehet yrittävät iskeä rikkaita länsimaalaisia naisia aivan kuten thaimaassa naiset länsimaalaisia miehiä. Näinhän se menee valittettavasti. Kunnon miehiä näistäkin maista löytyy mutta he harvemmin notkuvat kaduilla huutelemassa turisti tytöille rivouksia vaan ovat ihan muissa hommissa.
Suurin syy tyhmälle käytökselle on vähäinen koulutus, köyhyys ja ennakkoluulot. Näistä maista kyllä löytyy myös rikkaita ja koulunsa käyneitä miehiä jotka käyttäytyvätkin sitten erilailla ja ovat töissä muualla kuin siinä turistien suosimassa feikkilaukkuja myyvässä kojussa.
Varsinkin se miten pukeudut vaikuttaa paljon miten sinua kohdellaan. Ainakin egyptissä mitä enemmän vaatteita sitä parempi jos lähtee yhtään paikallisten asuttamille alueille hotellin pihapiiristä.
Turkissa pukeutumisen suhteen rennompaa eivätkä paikalliset naisetkaan käytä usein huivia vain noin puolet heistä. Silti turisti tytöillä helppo maine ja usein yritetään käyttää hyväksi. Sitten kun mieheen tutustuu voi aivan itse vaikuttaa omalla käytöksellään siihen kuinka vakavasti mies sinut ottaa. Hyväksikäyttö on yleistä mutta ei ole mitenkään pois suljettua etteikö he voisivat myös rakastua länsimaalaiseen ja kohdella häntä kunnoittavasti kunhan vain ennakkoluulot ovat molemmin puolin unohdettu ja suhde perustuu muuhun kuin miehen suomeen pääsemiseen. Osa heistä ei edes halua suomeen mikä on aina turvallisempi lähtökohta. - Ei valittamista
En ole erityisesti etsinyt tai halunnut ulkomaalaista, mutta saan olla onnellinen kumppanistani, vaikka asummekin eri maissa. Olen tyytyväinen koska:
Viimeisin suomalainen miesystäväni laittoi aina harrastuksensa (kuten TV:n katselu) ja kavreinsa edelleni. Hänellä oli vielä huonompi palkka kuin minulla eikä raha riittänyt mihinkään hauskanpitoon. Hän oli opiskellut vähemmän kuin minä eikä siis mikään suuri keskustelija. Hän oli ylipainoinen eikä mitenkään hyvin varusteltu muutenkaan.
Nykyinen ulkomaalainen miesystäväni on 100% läsnä silloin kun tapaamme. Se tarkoittaa minulle kokkaamista ja kaikenlaista huolenpitoa ja keskustelua. Myös uskonasioista keskustelemme usein. Kadehdin hänen uskoaan, Hänellä on hyvä asema ja palkka omassa maassaan (ei siis todellakaan ole oleskelulupaa haluamassa). Hän on komea ja muutenkin...- Jos tuon
tason suomalaismiehiä olet saanut, olet itse sitä tasoa, jonka sietääkin painua Afrikkaan.
- ;;;;,.;:;.,,,,,,,,.,
Miten voi kadehtia sitä, että joku on joutunut aivopesun uhriksi?
- H.P. Tuulos
Suomalaisilla valkoisilla naisille tiedoksi tilastot USA:n avioerotilastoista:
(mitä suurempi luku sitä suurempi todennäköisyys avioeroon)
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1741-3729.2008.00491.x/pdf
1. Aasialainen mies/aasialainen vaimo 0,45 (kestävin liitto)
2. Valkoinen mies/afroamerikkalainen vaimo 0,56 (!!!!!!!!)
3. Valkoinen latinomies/valkoinen latinonainen 0,65
4. Valkoinen mies/valkoinen latinonainen 0,95
5. Valkoinen mies/valkoinen nainen 1,00
6. Valkoinen mies/aasialainen nainen 1,04
7. Afroamerikkalainen mies/afroamerikkalainen nainen 1,08
8. Valkoinen latinomies/ valkoinen nainen 1,14
9. Aasialainen mies/valkoinen nainen 1,60
10. Afroamerikkalainen mies/valkoinen nainen 2,08 (eniten eroja)
-valkoisten naisten liitot eri rotuisten kanssa (mustat, aasialaiset) ovat aikamoisia fiaskoja. Sen sijaan valkoisten miesten liitot mustien naisten kanssa ovat maan kestävimpiä noiden tilastojen perusteella.- sennahnytjo
Eikohan syyna afrikkalaisten miesten kohteluu suomalaisia naisten ole heissa itsessan ? eli suomalaiset naiset tyrkyttavat itseaan, niin ulkomaalaisille kuin suomalaisellkin. Heilla ei tunnut olevan minkaanlaista itsekunnioitusta, se olen havainnut, myos ystavapiirini.
Roikutaan jonkun varillisen kainalossa kuin status symbooli, suudellaan julkisilla paikoilla mika ei tulisi kysymykseenkaan ko. ulkomaalaisen miehen kotimaassa. joten he saavat kuvat vapaamielisista huppana naisista, ja kayttaytyvat sen mukaan.
Kunnioitus on ansaittava kaytoksellaan.
- Talonpoikaisjärki
Suurin osa Suomalaisista naisista pitää esim. sweet pussy sanontaa suurena "kohteliaisuutena".
Joskus kun katson suomalaisten naisten miehiä tulee mieleen että seuraavaksi he hakevat miehensä korkeasaaren apinatarhasta.
Suomalainen nainen on uniikki.
En ymmärrä miten joku nainen voi pitää jonkun kehitysmaan miestä "turvallisena" kun tuo mies elää sossun ja täysin suomalaisen naisen kustannuksella. Tai kun tuo komistus on 165 cm pitkä pieni hintelä tyyppi jolla ei ole mitään koulutusta.
Suomalaisen miehen on vaikea saada työtä koulutetettunakin, kuinka paljon vaikeampaa on miehen joka tulee täysin erilaisesta kulttuurista joka ei osaa suomenkieltä eikä ole mitään omaisuutta eikä koulutusta?
Mutta sillähän ei ole mitään merkitystä suomalaiselle naiselle, onhan ne tummat hiukset ja silmätkin.- kapularaasa
Mies jostain kehitysmaasta on tyhmälle naiselle ihan paikallaan, ihan yhtä tyhmiä ovat naiset, jotka niiden kelkkaan rupeavat. Sitten on sellaisiakin naisia, jotka laukkaavat esim. länsi -Afrikassa ihanaa miestään tapaamassa ja näitä miehiä sponssaamassa, ja jokut naiset vaihtavat miestä esim. Gambiassa, ja sitten ihmettelevät, mistä johtuu heidän huono maineensa.
Kyllä siellä paikalliset juoruavat näistä naisista, joita todellakin pitävät huonoina, kun ovat milloin kenenkin käsipuolessa ja niinsanotusti " seurustelevat " juuri senhetkisen tapauksen kanssa. - Any publicity is goo
kapularaasa kirjoitti:
Mies jostain kehitysmaasta on tyhmälle naiselle ihan paikallaan, ihan yhtä tyhmiä ovat naiset, jotka niiden kelkkaan rupeavat. Sitten on sellaisiakin naisia, jotka laukkaavat esim. länsi -Afrikassa ihanaa miestään tapaamassa ja näitä miehiä sponssaamassa, ja jokut naiset vaihtavat miestä esim. Gambiassa, ja sitten ihmettelevät, mistä johtuu heidän huono maineensa.
Kyllä siellä paikalliset juoruavat näistä naisista, joita todellakin pitävät huonoina, kun ovat milloin kenenkin käsipuolessa ja niinsanotusti " seurustelevat " juuri senhetkisen tapauksen kanssa.Voi kauhistus puhuuko ne musta siellä.
- ei hyvä seysteemi
Any publicity is goo kirjoitti:
Voi kauhistus puhuuko ne musta siellä.
Kyllä ne alkaa sinustakin juoruta, jos käyt esim. Gambiassa monta kertaa vuodessa, monen vuoden ajan ja asut samoilla paikoilla ja vaihdat miesystävää moneen kertaan, niin kyllä paikalliset sen noteeraavat ja alkavat pitää sinua huonona naisena.
Heillä kun ei ole mitään seurustelukulttuuria, niin eivät ymmärrä länsinaisen miesystävien vaihtuvuutta. Joillakin ollut jopa viisikin poikaystävää ja sitä eivät paikalliset pidä hyvänä, eivät tietenkään näytä sitä sinulle, vaan ovat ystävällisiä
omista ajatuksistaan huolimatta. - Poinntini
ei hyvä seysteemi kirjoitti:
Kyllä ne alkaa sinustakin juoruta, jos käyt esim. Gambiassa monta kertaa vuodessa, monen vuoden ajan ja asut samoilla paikoilla ja vaihdat miesystävää moneen kertaan, niin kyllä paikalliset sen noteeraavat ja alkavat pitää sinua huonona naisena.
Heillä kun ei ole mitään seurustelukulttuuria, niin eivät ymmärrä länsinaisen miesystävien vaihtuvuutta. Joillakin ollut jopa viisikin poikaystävää ja sitä eivät paikalliset pidä hyvänä, eivät tietenkään näytä sitä sinulle, vaan ovat ystävällisiä
omista ajatuksistaan huolimatta.En käy Gambiassa, mutta missä vaan käynkin, niin minua ei kiinnosta, mitä minusta puhutaan. Ei pätkääkään.
- voi voi
Ihmiset ovat yksilöitä, eivät määriteltävissä kansallisuutensa eivätkä varsinkaan ihonvärinsä perusteella. Käyttäkää nyt ihmiset aivojanne, jos teillä sellaiset on. Pahoja ja hyviä ihmisiä on kaikissa maissa ja kaikissa kulttuureissa. Ja ei kai kukaan tarkoituksella hae juuri tietynmaalaista miestä tai naista, rakkaudesta ja toimivasta kemiasta siinä on kysymys. Ja täytyy kyllä omasta kokemuksesta sanoa, että rakkautta ja arvostusta saa paljon enemmän ulkomaalaisilta miehiltä kuin suomalaisilta, joilta ei kuule kyllä kauniita sanoja (eikä myöskään näe kauniita tekoja) eikä ole koskaan se tärkein (vaan sitä ovat kaverit, pelikoneet yms.). Että näin.
- nunnu.
Tunnen naisia, jotka nimenomaan haluavat mustan miehen. Eräälläkin on lapsia kahden eri afrikkalaisen kanssa ja kolmannesta afrikkalaisesta haaveilee, kun kahden ensimmäisen kanssa juttu ei onnistunut. Seuraavan tyypin olisi kuulemma hyvä muistuttaa Obamaa, mutta vähempikin kelpaa.
Tiedän, että tämä kuulostaa höpöltä, mutta totta joka sana! - ........
Joku ristiriitako?
Sinun kirjoituksesi mukaanhan:
"Ihmiset ovat yksilöitä, eivät määriteltävissä kansallisuutensa eivätkä varsinkaan ihonvärinsä perusteella"
Mutta kuitenkin:
"rakkautta ja arvostusta saa paljon enemmän ulkomaalaisilta miehiltä kuin suomalaisilta"
Eli onko kuitenkin niin että kaikki muut ovat yksilöitä paitsi suomalaiset vai miten tuo kirjoituksesi on tulkittavissa? - ysdhd
........ kirjoitti:
Joku ristiriitako?
"Ihmiset ovat yksilöitä, eivät määriteltävissä kansallisuutensa eivätkä varsinkaan ihonvärinsä perusteella"
Mutta kuitenkin:
"rakkautta ja arvostusta saa paljon enemmän ulkomaalaisilta miehiltä kuin suomalaisilta"
Eli onko kuitenkin niin että kaikki muut ovat yksilöitä paitsi suomalaiset vai miten tuo kirjoituksesi on tulkittavissa?Hassua miten suvaitsevaiset ovat noin rasistisia.
- voi voi
........ kirjoitti:
Joku ristiriitako?
Mutta kuitenkin:
Eli onko kuitenkin niin että kaikki muut ovat yksilöitä paitsi suomalaiset vai miten tuo kirjoituksesi on tulkittavissa?Ei vaan sanoin OMASTA KOKEMUKSESTA, eli mulle on niin käynyt, että olen löytänyt ihanan ulkomaalaisen miehen, jolta saan rakkautta ja arvostusta. En todellakaan sano, että ei näitä voisi suomalaiselta saada. Ehkä muotoilin lauseeni vähän huonosti, pahoittelut. Mutta siis, pysyn kannassani, että kaikki ovat yksilöitä eikä ole missään tapauksessa tarkoitus olla rasisti suomalaisia kohtaan. Täälläkin on paljon mahtavia miehiä :)
- voi voi
Heh :D No siinäpä sitten. Kyllähän sitä on kaikenlaisia ihmisiä ja mielitekoja. Mutta yleisesti ottaen ehkä kuitenkin etsitään vaan sitä OIKEAA :)
- Siru.....
En ole mustien miesten perään, en ainakaan mitenkään erityisesti. Mutta tykkään niistä kyllä ihmisinä. Ovat usein rentoja ja hyväntuulisia ja aidosti hyviä ihmisiä. Ei tietenkään läheskään kaikki, mutta verrattuna jäykkiin tapakeskeisiin teennäisiin itäaasialaisiin ovat kyllä mukavampia.
USA:ssa tehtyjen tutkimusten mukaan afroamerikkalaiset tekevät vähemmän itsemurhia kuin valkoiset ja myös määrällisesti ja suhteellisesti vähemmän lapsiin kohdistuvia seksuaalirikoksia, eli heissä on vähemmän myös pedofiileja. Olisi kiva nähdä tutkimus homoseksuaaien määrästä eri rotujen joukossa. Olen ollut huomaavinani, että mustien joukossa oiisi vähemmän homoseksuaaleja.
Pohjimmiltaan kyse joidenkin naisten viehtymyksessä mustiin miehiin voi olla viehätyksestä alkukantaiseen MIEHEKKYYTEEN. Musta mies osaa dominoida, ja mustalle miehelle se on luontaista, valkoiselle enemmänkin väkinäistä. Vähäinen itsemurhien määrä ja vähäisempi pedofiilien ja mahdollisesti muiden seksuaalisesti poikkeavien määrä kertoo mustien miesten miehisyydestä ja siitä, etteivät he ole yhtä heikkoja kuin valkoiset. Se on tietysti huono juttu, ettei mustat miehet usein pysy naistensa luona, mutta toisaalta valkoisten miesten tapa roikkua naisissa säälittävällä tavalla ja yletön mustasukkaisuus ei ole hyvä sekään.
Miehekkyys ja vahvuus on siis varmaan pohjimmitaan suurimmat syyt viehätykseen, ehkä myös mulkun suurempi koko, mutta se lienee toissijaista: eihän kaikila valkoisia naisia tapailevilla mustilla miehillä voi olla iso.- 324423
Mustat sitä, valkoiset tätä. Kummaa rotutohtorointia vuonna 2011. Eikö näistä stereotypioista ja ylipäänsä umpisivistymättömästä rotupuheesta voisi jo pikku hiljaa hankkiutua eroon.
- Elovena,.,.,
324423 kirjoitti:
Mustat sitä, valkoiset tätä. Kummaa rotutohtorointia vuonna 2011. Eikö näistä stereotypioista ja ylipäänsä umpisivistymättömästä rotupuheesta voisi jo pikku hiljaa hankkiutua eroon.
Ilman rotupuheita, yleistyksiä ja stereotyyppista ajattelua ei tällä palstalla olisi yhtään aloitusta. Niistähän täällä puhutaan. Saa tunte itsensä paremmaksi kun voi puhua 'niistä muista'. On niin hienoa olla suomalainen. Pitää vain muistaa, että maailmassa on muutama miljardi, joiden mielestä me olemme ulkomaalaisia.
- 342324342
Elovena,.,., kirjoitti:
Ilman rotupuheita, yleistyksiä ja stereotyyppista ajattelua ei tällä palstalla olisi yhtään aloitusta. Niistähän täällä puhutaan. Saa tunte itsensä paremmaksi kun voi puhua 'niistä muista'. On niin hienoa olla suomalainen. Pitää vain muistaa, että maailmassa on muutama miljardi, joiden mielestä me olemme ulkomaalaisia.
"On niin hienoa olla suomalainen. "
Niin on. Tähän pitää sanoa, että rasistinen rotupuhe on aivan eri asia kuin se, että on vaikkapa ylpeä suomalaisuudestaan. Isänmaallisuus ja ylpeys eivät myöskään tarkoita sitä, että väheksyisi muita. Jokaisellehan se oma kotimaa ja oma kulttuuri ovat lähinnä sydäntä. Silti voidaan olla sovussa ja kunnioittaa toista.
- natzooo
Mistä olet nuo tilastot lukenut? Ainakin Zimbawessa useat alle 13-vuotiaat tulivat raiskauksen seurauksena raskaaksi!! Tekijöitä ei saatu kiinni, ja useimmille tytöille ainoa tapa elättää itsensä tämän jälkeen oli prostituutio.
Joku musta on taas höpötellyt tapansa mukaan omiaan sinulle.
Mustat miehet eivät ole ns. miehekkäämpiä, mutta eläimellisempiä varmaan - jos sitä sanaa halutaan käyttää. Itse en pidä mustaa miestä kovinkaan järkevänä enkä seksikkäänä. Mitään syvällisiä keskusteluja heidän kanssaan ei voi käydä, mutta jos haluaa paritella ilman järkeä ja älyä, niin siihen kyllä kelpaavat. - Siru.....
No esimerkiksi:
"* White inmates were nearly three times more likely to have victimized a child than black inmates."
http://childprotection.lifetips.com/cat/63573/sex-offender-statistics/index.html
Tästä on tehty muitakin tutkimuksia, kuin tuo missä tähän viitataan. Myös itsemurhatilastot löytyvät netistä, ja mustat ovat tehneet huomattavasti vähemmän itsemurhia.
"Mitään syvällisiä keskusteluja heidän kanssaan ei voi käydä, mutta jos haluaa paritella ilman järkeä ja älyä, niin siihen kyllä kelpaavat."
No ei millään pahalla, mutta tämä pätee myös moneen suomi-mieheen. En ole koskaan tapaillut mustaa miestä, mutta mitä suomalaisiin tulee, niin jotenkin tykkään enemmän niistä isokokoisista fyysisesti vahvoista miehistä kuin intellektuelleista nössöistä, jotka näyttää siltä, ettei niillä edes seiso (paitsi ehkä miehen/miestä muistuttavan naisen kanssa). Ei kaikkien tarvitse olla järjen jättiläisiä, atleettisuus ja fysiikka on yhtä lailla vahvuuksia. Ei nössömiehet tätä ihmiskuntaa kivikaudellakaan pitäneet pystyssä.- 656576
"Ei kaikkien tarvitse olla järjen jättiläisiä, atleettisuus ja fysiikka on yhtä lailla vahvuuksia. Ei nössömiehet tätä ihmiskuntaa kivikaudellakaan pitäneet pystyssä. "
Kyllähän fakta on se, että äly on ihmisen tärkein vahvuus. On aina ollut. Ilman älyämme olisimme kuolleet sukupuuttoon jo aikapäivät sitten. Eli atleettisuus ja fysiikka eivät todellakaan ole se vahvuus, joka ihmiskuntaa on pitänyt tai pitää pystyssä.
- Siru....
"Kyllähän fakta on se, että äly on ihmisen tärkein vahvuus. On aina ollut. Ilman älyämme olisimme kuolleet sukupuuttoon jo aikapäivät sitten. Eli atleettisuus ja fysiikka eivät todellakaan ole se vahvuus, joka ihmiskuntaa on pitänyt tai pitää pystyssä."
Kyllä on ja etenkin Pohjolassa, missä pitkään elettiin metsästämällä ja keräilemällä, ja jonne korkeakulttuuri tuli tuhansia vuosia myöhemmin kuin lämpimille seuduille. Nimenomaan fyysisesti vahvat miehekkät miehet selvisivät jääkausista ja kylmistä talvista. Heikot miehet jäätyivät hankiin.
Miksiköhän pohjoismaiset naiset yleensä tuntevat luontaisesti vetoa miehekkäisiin lihaksikkaisiin viikinkeihin? Koska näissä oloissa parhaiten selviytyvien miesten on kuulunut lisääntyä eniten.
"Älyn" saavutukset kuten matkapuhelin, taulu-tv, internet ym. eivät ole tehneet ihmisiä yhtään onnellisemmiksi. Päinvastoin 80- ja 90-luvuilta lähtien ihmiset ovat tulleet vain onnettomammiksi. Äly voi hyödyttää ihmistä vain tiettyyn rajaan asti.
Afrikkalaisten tarpeellisuutta tai tarpeettomuuttakaan näissä maissa ei voi pohtia älyn näkökulmasta, koska on niin monia muita ominaisuuksia, joilla on merkitystä.- Siru....
Niin tai tarkemmin sanottuna 80-luvulla, jolloin elin varhaislapsuuteni, ihmiset olivat vielä onnellisia. 90-luvulla muuttui vähän negatiivisempaan suuntaan, mutta ihmiset olivat silloin vielä jokseenki onnellisia. 2000-luvulla ihmiset ovat olleet onnettomimpia. Mitä pidemmälle tekniikka on kehittynyt, sitä onnettomammiksi ihmiset ovat tulleet. Tämä ei välttämättä mitenkään johdu tekniikasta, mutta tekniikka ei myöskään kyekne tekemään ihmisiä onnelliiksi.
- 0987654
Siru.... kirjoitti:
Niin tai tarkemmin sanottuna 80-luvulla, jolloin elin varhaislapsuuteni, ihmiset olivat vielä onnellisia. 90-luvulla muuttui vähän negatiivisempaan suuntaan, mutta ihmiset olivat silloin vielä jokseenki onnellisia. 2000-luvulla ihmiset ovat olleet onnettomimpia. Mitä pidemmälle tekniikka on kehittynyt, sitä onnettomammiksi ihmiset ovat tulleet. Tämä ei välttämättä mitenkään johdu tekniikasta, mutta tekniikka ei myöskään kyekne tekemään ihmisiä onnelliiksi.
Kuinkahan on ollut onnellisuuden laita, kun Suomessakin nähtiin nälkää. Niitä lapsia, jotka selvisivät hengissä synnytyksestä piestiin ja he joutuivat käymään työssä, olemaan jopa sotilaina. Olisikohan kännykkä tehnyt heidät vielä onnettomammaksi.
Omaa elämänkaartaan ei pidä sekoittaa Suomen onnellisuuteen. - Siru....
0987654 kirjoitti:
Kuinkahan on ollut onnellisuuden laita, kun Suomessakin nähtiin nälkää. Niitä lapsia, jotka selvisivät hengissä synnytyksestä piestiin ja he joutuivat käymään työssä, olemaan jopa sotilaina. Olisikohan kännykkä tehnyt heidät vielä onnettomammaksi.
Omaa elämänkaartaan ei pidä sekoittaa Suomen onnellisuuteen."Kuinkahan on ollut onnellisuuden laita, kun Suomessakin nähtiin nälkää. Niitä lapsia, jotka selvisivät hengissä synnytyksestä piestiin ja he joutuivat käymään työssä, olemaan jopa sotilaina. Olisikohan kännykkä tehnyt heidät vielä onnettomammaksi."
Metsästäjä- ja keräilijäkulttuurissa ei nähty nälkää. Silloin ei ollut myöskään juurikaan infektiotauteja, jotka alkoivat levitä, kun suuret määrät ihmisiä alkoivat elää samoissa yhteisöissä. Nälän näkeminen Suomessa johtui siitä, että yläluokka, joka pitää itseään "älymystönä" hamstrasi itselleen suuren määrän ruokaa ja ylellisyystuotteita, kun viljasta tuli pula eivätkä auttaneet niitä, joilla oli vähemmän. Jos ruoka olisi jaettu tasan kansan kesken, kuten metsästä- ja keräilijäkulttuurissa ryhmässä tehtiin, ei kukaan olisi kärsinyt nälkää. Afrikassakaan ei ollut nälänhätää tai muitakaan ongelmia, ennen kuin "älykkäät" Eurooppalaiset menivät sinne, kaatoivat metsät ja valjastivat kansat palvelemaan omia valtioitaan.
Älyn kehittämät tuotteet ja ihmiskunnan rakenteet ovat vieneet ihmisen yhä kauemmas luonnollisesta tilastaan, eivätkä loppujen lopuksi ole tehneet ihmistä onnelliseksi. Todellista tarvetta taulu-tv:lle, internetille ym. ei ole, vaan kun tekniikkaa kehitetään, ihmisille luodaan uusia tarpeita, ja kun ihmiset hyväksyvät suuryritysten luomat tarpeet omikseen, he ostavat nämä tuotteet ja alkavat kuvitella, etteivät voi elää ilman niitä. Facebook ym. vain etäännyttävät ihmiset sosiaalisista piireistään ja aidosta yhdessäolosta muiden kanssa. Keinotekoisessa teknisessä maailmassa ihminen ei ole onnellinen, ja äly voi hyödyttää ihmistä siis vain ntiettyyn pisteeseen asti. - Siru....
0987654 kirjoitti:
Omaa elämänkaartaan ei pidä sekoittaa Suomen onnellisuuteen.Ja miten muuten sängyissään kenties toisinaan parikymmentä vuottakin makaavat vanhukset, joiden elämää älyn kehittämät lääkkeet ja lääketieteelliset apuvälineet ovat keinotekoisesti pidentäneet? Ovatko he onnellisia? Onko ihminen, joka elää 15 päivittäin otettavan lääkkeen turvin onnellinen?
- 434334
"Nimenomaan fyysisesti vahvat miehekkät miehet selvisivät jääkausista ja kylmistä talvista. Heikot miehet jäätyivät hankiin. "
Jääkausista selvittiin lähtemällä karkuun jään alta lämpimämmille seuduille. Yksikään karpaasi ei olisi selvinnyt mannerjäätikön alla. Mutta jos teoriasi pitää paikkansa, niin silloinhan ne heikot vätykset, joita joukossamme tänä päivänä on, ovat tulleet tänne jostain muualta.
Metsästäjä-keräilijä tarvitsi lukemattomia innovaatioita selviytyäkseen. Tulenteosta pyyntivälineisiin, ruoan säilömistekniikoihin, lääkintään ja vaatteidenvalmistustaitoon. Puhumattakaan yhteisöitä koossa pitävistä henkisen kulttuurin (uskonnot, tarinat yms) tuotteista.
"Äly voi hyödyttää ihmistä vain tiettyyn rajaan asti. "
Täytyy sanoa, että ihmisen fyysinen suorituskyky, joka parhaimmillaankin on surkea muihin eläinlajeihin verrattuna, on hyödyttänyt ihmiskuntaa hyvin vähän. Äly se on, mikä meistä on voittajia ja luomakunnan kruunuja tehnyt. Tietysti voit mennä testaamaan fyysisyytesi tuomaa onnellisuutta ja hyötyä alasti jonnekin tundralle, ilman älyn tuomia turhakkeita. Voit jopa ottaa jonkun uroon mukaan suojelemaan sinua ja metsästämään sinulle paljain käsin hirviä. Kauankohan kestäisi, että tulisi niitä älyn tuotteita ikävä? - 3wr3
Siru.... kirjoitti:
"Kuinkahan on ollut onnellisuuden laita, kun Suomessakin nähtiin nälkää. Niitä lapsia, jotka selvisivät hengissä synnytyksestä piestiin ja he joutuivat käymään työssä, olemaan jopa sotilaina. Olisikohan kännykkä tehnyt heidät vielä onnettomammaksi."
Metsästäjä- ja keräilijäkulttuurissa ei nähty nälkää. Silloin ei ollut myöskään juurikaan infektiotauteja, jotka alkoivat levitä, kun suuret määrät ihmisiä alkoivat elää samoissa yhteisöissä. Nälän näkeminen Suomessa johtui siitä, että yläluokka, joka pitää itseään "älymystönä" hamstrasi itselleen suuren määrän ruokaa ja ylellisyystuotteita, kun viljasta tuli pula eivätkä auttaneet niitä, joilla oli vähemmän. Jos ruoka olisi jaettu tasan kansan kesken, kuten metsästä- ja keräilijäkulttuurissa ryhmässä tehtiin, ei kukaan olisi kärsinyt nälkää. Afrikassakaan ei ollut nälänhätää tai muitakaan ongelmia, ennen kuin "älykkäät" Eurooppalaiset menivät sinne, kaatoivat metsät ja valjastivat kansat palvelemaan omia valtioitaan.
Älyn kehittämät tuotteet ja ihmiskunnan rakenteet ovat vieneet ihmisen yhä kauemmas luonnollisesta tilastaan, eivätkä loppujen lopuksi ole tehneet ihmistä onnelliseksi. Todellista tarvetta taulu-tv:lle, internetille ym. ei ole, vaan kun tekniikkaa kehitetään, ihmisille luodaan uusia tarpeita, ja kun ihmiset hyväksyvät suuryritysten luomat tarpeet omikseen, he ostavat nämä tuotteet ja alkavat kuvitella, etteivät voi elää ilman niitä. Facebook ym. vain etäännyttävät ihmiset sosiaalisista piireistään ja aidosta yhdessäolosta muiden kanssa. Keinotekoisessa teknisessä maailmassa ihminen ei ole onnellinen, ja äly voi hyödyttää ihmistä siis vain ntiettyyn pisteeseen asti.Älä laita yhtäläisyysmerkkiä älyn kehittämistä tuotteiden ja viimeisimpien teknologisten viihdevimpaimien välille. Nimittäin se sama äly on keksinyt tulenteon, pyörän ja kaiken muunkin. Ja mikä mahtaa olla se "luonnollinen tila", mistä me olemme etääntyneet? Puu? Meri? Alkulima? Entä mikä on se tietty piste, josta kauemmaksi äly ei voi ihmistä hyädyttää? Väitätkö, että äly ei hyödytä meitä enää? Väitätkö, että nykyisin ei enää tehdä ihmistä todella hyödyttäviä keksintöjä? Turhakkeita toki on, mutta se sama teknologia, joka on turhakkeen tuottanut, on tuottanut myös lukuisia oikeasti elämänlaatua parantavia keksintöjä. Vai onko esim. tietotekniikka kaikkinensa sinusta turhaa ja hyödytöntä? Ilmeisesti kaipaat takaisin johonkin ruusunpunaiseen ideaaliaikaan, jota ei ole koskaan ollutkaan. Historiallisen tiedon ja perspektiivin puutetta.
- Lääkitty
Siru.... kirjoitti:
Ja miten muuten sängyissään kenties toisinaan parikymmentä vuottakin makaavat vanhukset, joiden elämää älyn kehittämät lääkkeet ja lääketieteelliset apuvälineet ovat keinotekoisesti pidentäneet? Ovatko he onnellisia? Onko ihminen, joka elää 15 päivittäin otettavan lääkkeen turvin onnellinen?
Kyllä, olen onnellinen, kiitos kysymästä.
- Siru.....
434334 kirjoitti:
"Nimenomaan fyysisesti vahvat miehekkät miehet selvisivät jääkausista ja kylmistä talvista. Heikot miehet jäätyivät hankiin. "
Jääkausista selvittiin lähtemällä karkuun jään alta lämpimämmille seuduille. Yksikään karpaasi ei olisi selvinnyt mannerjäätikön alla. Mutta jos teoriasi pitää paikkansa, niin silloinhan ne heikot vätykset, joita joukossamme tänä päivänä on, ovat tulleet tänne jostain muualta.
Metsästäjä-keräilijä tarvitsi lukemattomia innovaatioita selviytyäkseen. Tulenteosta pyyntivälineisiin, ruoan säilömistekniikoihin, lääkintään ja vaatteidenvalmistustaitoon. Puhumattakaan yhteisöitä koossa pitävistä henkisen kulttuurin (uskonnot, tarinat yms) tuotteista.
"Äly voi hyödyttää ihmistä vain tiettyyn rajaan asti. "
Täytyy sanoa, että ihmisen fyysinen suorituskyky, joka parhaimmillaankin on surkea muihin eläinlajeihin verrattuna, on hyödyttänyt ihmiskuntaa hyvin vähän. Äly se on, mikä meistä on voittajia ja luomakunnan kruunuja tehnyt. Tietysti voit mennä testaamaan fyysisyytesi tuomaa onnellisuutta ja hyötyä alasti jonnekin tundralle, ilman älyn tuomia turhakkeita. Voit jopa ottaa jonkun uroon mukaan suojelemaan sinua ja metsästämään sinulle paljain käsin hirviä. Kauankohan kestäisi, että tulisi niitä älyn tuotteita ikävä?"Äly se on, mikä meistä on voittajia ja luomakunnan kruunuja tehnyt."
Vai oikein "luomakunnan kruunuja". Ihan kuin ihmiset olisivat jotain yliolentoja. Muutama vuosikymmen fyysisesti tervettä elämää, ja sitten alkaa usein paljon pidempään kestävä rappioituminen, romahdus ja nöyryytys. Eikä mikään älyn kehittämä tuote pelasta siltä. Sinäkin tulet sen vielä kokemaan, kun makaat vaipoissasi sairaalapetillä, eikä säästöjen vuoksi vaippojasi vaihdeta ennen seuraavaa aamua. Tämä juuri on ihmisten ongelma. Kuvitellaan, että ollaan jotain tärkeitä yliolentoja, vaikka samat fyysiset rajoitteet on kuin muillakin maapallon olennoila.
"Jääkausista selvittiin lähtemällä karkuun jään alta lämpimämmille seuduille."
Asutuksen painopiste on muuttunut etelämmäksi, mutta kyllä tänne pohjoiseenkin jäi paljon ihmisiä. Pohjoinen ei todellakaan autioitunut jääkauden aikana.
"Jääkauden ihmiset olivat kivikautisia majoissa asuvia ihmisiä, jotka elivät metsästyksellä ja kasveja keräilemällä.
Heimo tai ryhmä saattoi liikkua esimerkiksi tundralla sijaitsevan kesäleirin ja metsässä sijaitsevan talvileirin välillä. Toisina vuodenaikoina kalastettiin, toisina metsästettiin. Toisilla alueilla saattoi olla keskusleiri, jossa asuttiin enin aika, ja josta tehtiin vain ajoittain metsästysretkiä, joilla asuttiin tilapäisleireissä."
Ja niin edespäin.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ihminen_jääkaudella
Kyllä niissä oloissa selvisivät vahvat ja miehekkäät miehet. Ihminen ei ole juurikaan biologisesti muuttunut niistä ajoista, ja naisten taipumus tuntea fyysisesti vetoa lihaksikkaisiin ja fyysisesti vahvoisin miehiin on perua noilta ajalta, jolloin tämän kaltaisten miesten lisääntyminen oli ihmisille edullista.
"Metsästäjä-keräilijä tarvitsi lukemattomia innovaatioita selviytyäkseen. Tulenteosta pyyntivälineisiin, ruoan säilömistekniikoihin, lääkintään ja vaatteidenvalmistustaitoon."
Neandertalilaiset ovat taitaneet suurimman osan tai kaikki noista. Ja he eivät olleet yhtä älykkäitä kuin ihmiset. Ja tottakai ihminen tarvitsee normaalia älyä. Mutta äly, jolla kehitetään toimivista teknologisista tuotteista vielä tehokkaampia malleja tai lääkkeitä, joilla keinotekoisesti pidennetään pitkäaikaissairaiden 100-vuotiaiden elämää, ei ole ihmiskunnalle välttämätöntä. Kun on tultu tiettyyn rajaan asti, eikä enempää välttämättä tarvita, aletaan kehittämään turhia tuotteita, joiden myymiseksi ihmisille luodaan uusia tarpeita, joita ei ilman näitä tuotteita olisi. Tulevaisuudessa tulee olemaan yhä useampia ominaisuuksia sisältäviä älypuhelimia, yhä pienempiä ja tehokkaampia kannettavia tietokoneita jne jne. Ihmiset tuskin niistä saavat enää sen enempää iloa kuin entisistäkään malleista. Niille ei vain ole enää tarvetta.
Kun ihmisten todelliset tarpeet on täytetty, tarvitaan jotain muuta, jotain mikä täyttää sen tyhjyyden tunteen, minkä yhteiskunnan teknologisoituminen on ihmiseen jättänyt. Kun maahanmuuttajiakin "valikoidaan", ei voida miettiä vain älyä ja pohtia maahanmuuttajien hyödyllisyyttä vain älyn pohjalta, vaan tulee miettiä myös kaikkia muita ominaisuuksia.
- Siru.....
"Omaa elämänkaartaan ei pidä sekoittaa Suomen onnellisuuteen."
Tämä on ihan yleinen näkemys paitsi Suomessa, myös maailmalla, että 80- ja 90-luvut olivat parempaa aikaa. Olen itse elänyt osan teini-iästä ja siitä eteenpäin 2000-luvulla, joten nuoruuteen liittyvää haikailua noihin aikoihin ei ole. Ne vaan olivat paljon parempia aikoja, etenkin 80-luku, jolloin harvalla oli rahahuolia, ja yleisfiilis oli paljon parempi kuin 2000-luvulla.
Eiköhän nykyajan lamakin johdu pohjimmiltaan ihmisten onnettomuudesta ja tyytymättömyydestä, ihmisten luoma systeemihän talous on, ja se toimii, jos ihmisten motivaatio ja halu kuluttaa toimii.
Ehkä sinun mielestäsi 2000-luvun loppu ja 2010-luvun alku on Suomen hienointa aikaa, mutta suurin osa ihmisistäsi on kanssasi eri mieltä. Ja katso vain kuinka moni tunnettu on kuollut viime vuosina tai tehnyt itsemurhan, Tony Halme, Mika Myllylä jne. Ja on poikkeuksellisia perhesurmia jne. Nämä kaikki ovat merkkejä ihmisten onnettomuudesta ja tyytymättömyydestä. - Siru.....
Mitään useat vuosikymmet kattavaa onnellisuus-tilastoahan Suomesta ei ole saatavailla, mutta jotain kertoo tämä:
"Syvälahden mukaan tapaukset, joissa masennus on sairaseläkkeen syynä, ovat kuitenkin kaksinkertaistuneet sitten 1990-luvun laman."
"Masennuslääkkeiden käyttö on lisääntynyt Suomessa lähes neljänneksellä viimeisen neljän vuoden aikana. Viime vuonna masennuslääkkeitä käytti 400 000 suomalaista, mikä on 80 000 ihmistä enemmän kuin vuonna 2005."
http://www.ts.fi/online/kotimaa/67391.html
Samaan aikaan, kun tietokoneet ovat kehittyneet pienemmiksi ja tehokkaammiksi, internet on keksitty ja levinnyt yleiseen käyttöön, tv:t ovat kehittyneet litteiksi ja facebook on keksitty, ihmiset ovat Suomessa ja muualla muuttuneet onnettomammiksi, kenties onnettomamiksi, kuin he ovat koskaan olleet. Tekniikka ei siis lisää ihmisen onnellisuutta, eikä älyn voida yksipuolisesti katsoa olevan ihmisen ainoa tärkeä ominaisuus. - nuori vain mustille
Itse olen 21-v nainen ja tapailen vain mustia miehiä koska he ovat paljon maskuliinisempiä kuin nynnyt valkoiset pojat. Isompi kikkelin kokokaan ei haittaa vaikka ei ole kyllä tärkein juttu, vaikka onhan se kiva kun "värkkini" saa kunnon täytettä. Mustat miehet myös ejakuloivat enemmän, joka on mielestäni seksikästä. Tykkään kun minua komennetaan seksiasioissa eikä koko ajan kysellä että mikä tuntuu kivalta niinkuin aika monet suomalaiset tekevät. Naiset ja miehet eivät ole samanlaisia. Saan myös jotenkin eroottista tyydytystä siitä kun kuljen mustan miehen kanssa käsikynkässä kadulla ja näen suomalaisten vihaiset katseet ja turhautuneisuuden kun eivät vässykät saa pimppiä vaan NEE_KERI tulee ja vie kaltaiseni naiset.
- 6gbfgcgb
Hohoo, tää on ihan selvä provo.
- aleksi 30v
olen yksi niistä miehistä,kiva et saat laatutavaraa,montako mustaamiestä on takana?
- Family_rikkaus
Hej, rasistit... Musta mies on Tosimies ja ihuna..
- messor
Nyt pitäisi käyttää sitä paljon puhuttua älyä toteamaan mitkä näistä
tuotteista ovat tarpeellisia ja mitkä eivät ja kuinka pitäisi elää että
olisi onnellinen. Varmaan enemmän tarvittaisiin kollektiivista älyä,
yksilöllä voi olla paljonkin ymmärrystä mutta näiden, esimerkiksi
vanhustenhoidon tilaa kritisoivien, unelmien toteuttamisessa vastaan
tulevat "elämän realiteetit" johtuvat kollektiivisesta tyhmyydestä.
Mehiläiset ovat kollektiivisesti älykkäämpiä kuin yksilö, ihmiset taas
tyhmempiä.- sashita
Miksi ette katso sen miehen koulutusta ? Ja omaa....
Tyhmä on tyhmä, oli se sitten minkä värinen ja isomunanen tai pienimunanen tai nainen tai mies.... Voi elämä! get a life!
- ML
Itse en ole vain ulkomaalaista tai niinkuin täällä on kääntynyt juuri afrikkalaista miestä halunnut tai etsinyt. En Afrikan/ulkomaan matkoilta tai klubeista Suomesta.Oikeastaan mulla on ollut melko ennakkoluuloinen asenne tummia miehiä kohtaan, mutta eipä ole ollut heistä aikaisemmin kokemustakaan.
Tutustuin tämänhetkiseen miesystävääni kotipihalla, musta mies Afrikasta, ensireaktioni oli, että harvinaisen hyvännäköinen ja ihanat silmät noin tummaksi mieheksi. Muutoinkin hän vaikutti (ja on edelleen) vilpittömältä. Kun hän kertoi olevansa kiinnostunut minusta niin kuitenkin jossain takaraivossa kävi ajatus että: "Just joo, taas yritetään suomalaista naista vedättää" , niin hyvin minutkin on peloteltu tummia miehiä kohtaan.
Koska mielenkiinto oli kuitenkin molemminpuolista uskalsin ottaa riskin :) Sitähän se on aina kun aikuisiällä tapaa uuden ihmisen kansalaisuudesta huolimatta
Nyt ollaan tapailtu n. puolivuotta, päivääkään en kadu, tiettyjä hankaluuksia on ollut: Itse en hyvin Englantia osaa eikä hän Suomea mutta ymmärrys on löytynyt ennemmin tai myöhemmin :)), ajan käsite: jota ollaan käyty läpi "muutamia" kertoja milloin Suomessa on ilta-päivä ja mikä menee illan tai yön puolelle tai milloin on huomenna tai ensi viikolla tai eilen tai viime viikolla :))
Mitään hän ei ole minulta pyytänyt, vaatinut tai velvoittanut tai minä häneltä.Molemmat täysin omana itsenään pieni pilke silmäkulmassa katsellaan mitä tulevaisuus tuo.
Tähän loppuun vielä että kaikki kommentoijat saavat olla ihan sitä mieltä kuin haluavat, positiiviset otan voimavarana ja negatiivisistä en välitä paskaakaan :)) - Nih.
Ystäväni kysyi miksi tykkään mustista miehistä. En tykkää "mustista miehistä" vaan rakastan omaa miestäni, joka sattuu olemaan musta. Kaikki aikaisemmat suhteeni ovat olleet valkoihoisia, kukaan ei koskaan kysynyt miksi tykkään valkoisista miehistä.
- exexexexexexs
Lukekaa Betty Mahmoodin kirja: lastani ette saa.
- Nyt naapurissasi
Vanha juttu.
Kai joku on lukenut lehdistä, kuinka suomimies hoitaa sen, että lapsiani ette saa.
- solitude
Omasta kokemuksesta suomalaiset mieheni ovat olleet juuri tuota alistavaista tyyppiä, eikä riipu siitä mistä yhteiskuntaluokasta tulee. Toinen oli todella hyvästä menestyvästä lääkäriperheestä ja toinen taas aivan normaalin työssäkäyvän lähihoitajan ja raksamiehen lapsi.
Tällä hetkellä jo monia vuosia ollut yhdessä afrikkalaisen miehen kanssa, joka ei tosin ole muslimi. Lapsiakin meillä on kaksi. Kulttuuri on hyvinkin erilainen ja mies odottaa naisen aina kunnioittavan häntä. Kuitenkaan mies ei minua kohtele kuten nämä suomalaiset exäni. Afrikkalaisen puolisoni kanssa saan elää normaalia ja turvallista elämää. En silti väitä, ettei kunnollisia suomalaismiehiä olisi. Afrikkalainen mieheni pyrkii ymmärtämään minua ja sitä ettei meidän kulttuurissa tarvitse miestä samalla tavalla kunnioittaa kuin heidän kulttuurissa. Mieheni osaa pyytää anteeksi, jos näkee minun loukkaantuvan. Jokaisessa onnistuneessa suhteessa molemmin puolinen kunnioitus on tärkeää ja, jos siihen ei pysty, niin mielestäni suhde ei toimi oli puoliso sitten afrikasta tai euroopasta.
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4033362Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3151561- 1101357
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841353Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991328Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591276- 481189
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi811095Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa26990- 34883