narsistisen ihmisen? Siis miten käyttäytyy, miten piirittää vastakkaista sukupuolta, osaako yhtään ottaa toista huomioon jne? Kenellä olisi kokemusta jaettavaksi asti?
Mistä tunnistaa..
22
290
Vastaukset
- crocuta_crocuta
Kysy keltä tahansa naiselta joka on ollut suhteessa. Eikös kaikkien niiden eksät kärsi narsistisesta persoonallisuushäiriöstä...
- Paha..
päivä?
- ...
Kyllä, mutta eksistä tulee salakavalasti narsisteja vasta eron hetkellä tai vähän ennen sitä. Suhteen aikana he ovat ihania ja maailman parhaita miehiä.
- crocuta_crocuta
Paha.. kirjoitti:
päivä?
Ei oikeastaan.
- Jaa no..
... kirjoitti:
Kyllä, mutta eksistä tulee salakavalasti narsisteja vasta eron hetkellä tai vähän ennen sitä. Suhteen aikana he ovat ihania ja maailman parhaita miehiä.
ei mulla kyllä ole ollut yhtään.
Yksi oli muista syistä johtuen melko psykoottinen. - Sannulei
... kirjoitti:
Sinulle ...
Juuri näin se menee. On omakohtaista kokemusta...
- Narcissos
http://fi.wikipedia.org/wiki/Narsismi#Narsistinen_persoonallisuush.C3.A4iri.C3.B6
Saattaa piirittää hyvinkin päämäärätietoisesti haluamaansa, olla myös hyvin rakastettava, saadakseen sen, mitä haluaa. Toiset ihmiset ovat heille välineitä.
Asiaan kuuluu empatiakyvyn puuttuminen, narsistit ovat vain oppineet teeskentelemään sitä. - 15+20
Kuka jaksaa tuota narsismipaskaa? Sellainen diagnoosi on olemassa, totta, mutta todella marginaalinen osa ihmisistä kärsii psyykkisestä häiriöstä nimeltä narsismi.
Ihmisissä on vain enemmän ja vähemmän vittumaisia luonteita. Ei se tee kenestäkään narsistia, ettei tule toimeen kaikkien kanssa.
Kuinka monta sellaista ihmistä tunnette oikeasti, joilla on psykiatrilta saatu narsismi-diagnoosi? Minä en tunne yhtään, vaikka muuten ystäväpiiriin kuuluu kyllä monenlaista tallaajaa.- crocuta_crocuta
Tosin tottahan, on että narsimi diagnoosit jää usein tekemättä elleivät päädy hoitoon jonkin muun mielenterveys ongelman takia... Sitten osastolla psykoosia hoitaessa saatetaan havaita piirteet...
Vaan siltikin ihan totta. Ei se ole ihan niin yleinen kuin keskustelupalstat antaa ymmärtää. Harvinainen on. Ja siihen sekoitettaan vielä kaikki muutkin persoonallisuus häiriöt. - Niinkun..
on olemassa myös terveellä tavalla narsistisia piirteitä.
Olenkin sitä mieltä, että liian helposti ihmiset luokitellaan narsistisen persoonallisuuhäiriön omaaviksi. Harmaalla alueella varmaan useampia ihmisiä.
Existäni ei edelleenkään kukaan, mutta erään, yhden ainoan, narsistin tiedän. Sellaisilta alkaa jo löytyä lähestymiskieltoja vähän joka suunnasta. - Voi jessus taas
Mitä sillä psykiatrin diagnoosilla on tekemimistä narsismin kanssa? Narsistilla ei ole sairaudentuntoa ja harvemmin hakeutuvat hoitoon. Nämä diagnoosit tehdään yleensäkin muissa asiayhteyksissä. Ja ennen kaikkea, sinun ystäväpiirisihän onkin kattava otos kaikesta mahdollisesta. Voi vittu teitä naisia: "jos minulle tai minun ystävilleni ei ole jotain asiaa tapahtunut, sitä ei ole olemassa. Piste."
Kyllä, minä tunnen narsistin ja vittumainen on hänestä kovin lievä ilmaisu. Kyseeessä on vakava luonnehäiriö.
- jontenklhf30y8
Ylihuoliteltu ulkonäkö ja sitten jos tapaat, niin pääasiassa ajattelee omia asioitaan, eikä kiinnitä juurikaan huomiota sinuun.
- jackaroo
Narsismi diagnoosin tekeminen vaatii kyllä minun mielestäni ihan lääkärin tason tietämyksen, ei sitä normi ihminen voi ihan noin vain toisen toiminnasta ja käyttäytymisestä päätellä että hän on narsisti.
Narsismista on tullut vain yksi keino lisää haukkua toisia ihmisiä, usein ex-puolisoita/kumppaneita. Narsisteja on 1-2% väestöstä ja silti melkein jokainen tuntuu seurustelleen sellaisen kanssa, osa jopa useammankin, ainakin mitä noita muiden juttuja lukee.
Jos ihminen on oikeasti narsisti, niin totta kai hän on hyvä teeskentelemään tunteita ja muuttamaan omaa käytöstään sellaiseksi että se tukee hänen toimintaansa. Ei normi ihminen edes välttämättä huomaa että on tekemisissä narsistin kanssa, narsistin kanssa elämä/työskentely voi olla hyvinkin mukavaa, ainakin silloin kun asiat menevät hänen mielensä mukaan.- Darth
Ei kaikilla narsisteilla ole narsistista persoonallisuus häiriötä. Kun jonkinlaista kellokäyrää piirretään on joukkoa joka hengailee lähistöllä persoonallisuushäiriötä vaikka se olisi vain parilla prosentilla. Ei se 2% tee lopuista 98% enkeleitä. Nykyaikana yhä useampi ihminen omaa narsistisia piirteitä vaikkei persoonallisuushäiriötä vielä saavutakaan.
- jackaroo
Darth kirjoitti:
Ei kaikilla narsisteilla ole narsistista persoonallisuus häiriötä. Kun jonkinlaista kellokäyrää piirretään on joukkoa joka hengailee lähistöllä persoonallisuushäiriötä vaikka se olisi vain parilla prosentilla. Ei se 2% tee lopuista 98% enkeleitä. Nykyaikana yhä useampi ihminen omaa narsistisia piirteitä vaikkei persoonallisuushäiriötä vielä saavutakaan.
Niin no, narsismissa on paljon sellaisia piirteitä että niitä löytyy suurimmasta osasta ihmisiä. Koko nykykulttuuri on tietyssä mielessä narsistinen, menestys, raha, valta ja monet muut narsistien kestosuosikit ovat arvostettuja asioita. Mutta edelleenkään se että joku on itsekäs, valehtelee, käyttää toisia ihmisiä hyväkseen tai pettää puolisoaan omista hedonistisista tarkoitusperistä ei tee kenestäkään narsistia. Suomessa on ihan oikea sanakin tuollaisille ihmisille, eikä se ole narsisti, vaan kusipää.
- jackaroo
jackaroo kirjoitti:
Niin no, narsismissa on paljon sellaisia piirteitä että niitä löytyy suurimmasta osasta ihmisiä. Koko nykykulttuuri on tietyssä mielessä narsistinen, menestys, raha, valta ja monet muut narsistien kestosuosikit ovat arvostettuja asioita. Mutta edelleenkään se että joku on itsekäs, valehtelee, käyttää toisia ihmisiä hyväkseen tai pettää puolisoaan omista hedonistisista tarkoitusperistä ei tee kenestäkään narsistia. Suomessa on ihan oikea sanakin tuollaisille ihmisille, eikä se ole narsisti, vaan kusipää.
Oikea kysymys pitäisikin olla se että miten erottaa sen oikean narsistin tavallisesta kusipäätä, joita on Suomi pullollaan. Minä olen sitä mieltä että tuohon tarvitaan lääkäriä.
- Darth
jackaroo kirjoitti:
Oikea kysymys pitäisikin olla se että miten erottaa sen oikean narsistin tavallisesta kusipäätä, joita on Suomi pullollaan. Minä olen sitä mieltä että tuohon tarvitaan lääkäriä.
Jos ihmisen käytöstä motivoi vahvasti narsismi, eivät lääkärit sanaa voi itselleen omia. Ihmiset ottavat sen käyttöön ja se on voi, voi lääkäreille. Itsekeskeinen mulkku on narsisti, koska narsismi hänen käytöstään lopulta motivoi. Ja eihän kenelläkään oikeasti ole kustapäässä. Siihenhän pitäisi olla lääkärin ottama virallinen virtsanäyte pääkopasta.
jackaroo kirjoitti:
Ei ole mitään oikeata narsistia. Ei ole mitään hyviä ja pahoja tyypppejä. Kyse on siitä, että yhteiskuntamme kiihottaa narsistisiin suorituksiin, koska yhteiskunta palkitsee siitä. Näinhän on tutkittu mm. USA:ssa, että psykopaattiset ominaiuudet ovat eduksi "pörssipelissä".
- Tuossa jotain...
ominaisuuksia:
http://www.healingeagle.net/Fin/Quotes/NarcisChar.html
Lisäksi äskettäin oli ketju:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9729664
Loppupuolella muutama hyväkin vastaus. Tosi on, että tapauksia, jossa joutuisi (pakko)hoitoon on vähän. Tunnistaminen satunnaisissa tilanteissa on vaikeaa, suorastaan vaatii harjaannusta :( - 100 tapaa..
http://www.iltalehti.fi/ilona/200710036605654_in.shtml
Aiheesta kirja, jo nimi kertoo olennaisen.
http://www.bookplus.fi/kirjat/välipakka,_tuija/sata_tapaa_tappaa_sielu-4234399
N. 10v sitten oli eräässä lehdessä lista, 10:stä eri tavasta tehdä parisuhdeväkivaltaa. Silloin juuri päättyneessä suhteessani oli niistä 9.
Onneksi en päätynyt mihinkään lööppiin.
Olkaa varovaisia. Jos yhtään "soi hälytyskellot", kuuntele niitä.
Luut paranee, mutta sielua on vaikea korjata. - shine-
Narsistisia piirteitä omaava ihminen on suhteen ensihuumassa se täydellisin pakkaus, joten et pysty tuosta noin vaan huomaamaan sitä.. Ja olen seurustellut tällaisen ihmisen kanssa, enkä sano tätä haukkuakseni.
- Sannulei
Et alkuun yhtään mistään, tai korjaan; hän nostaa sinut jalustalle. Olet kaunein ja ihmeellisin olento maan päällä. Todennäköisesti alat myös hyvin pian saamaan lahjoja ym. huomionosoituksia. Niin kauan menee hyvin kun et astu narsistin varpaille. Sen jälkee kaikki onkin sitten pelkkää tuskaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961886- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693