Kaikkitietävä työkaveri

Ei nepotismille!

Oletteko törmänneet tähän ihmistyypiin, joka tietää mielestään kaikesta kaiken? :) Jo heti alkuun kun tullaan töihin, niin tuntuu, että ovat esimiehiään ja vanhempia työntekijöitä neuvomassa. Ollan joka paikkaan nokkaa tunkemassa ja äänessä ollaan mahdollisimman paljon. - Tuntuu ettei mitään sellaista häpyä ole, kun työporukkaankin tullaan takki auki ja jo seuraavana päivänä ollaan niin kuin oltaisiin 10-vuotta työkavereita ja tuttuja oltu ja jutellaan niin kuin paremmallekin tutulle.
-Eniten näissä ärsyttää se kaikkitietävänä itseään pitäminen, ja se kun kauhea tarve päteä. Ja jos päteminen ei muuten onnistu, niin sitten puhutaan paskaa toisten työnteosta.
Yleensä tälläinen em. tyyppi tulee jostakin maalta, mutta on niitä kaupungeissakin.

Näitä kaikkien alojen asiantuntijoita on enenevissä määrin ja nepotismi niitä lisää sikiää.

14

5841

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Karmeata, huh

      Joo. ja kaikeista kauheimpia ovatkin nämä, jotka oikeasti kuluttavat valtavasti aikaa opiskellessan ja pätevöityessään koko ajan lisää ja oikeasti ovat lähes joka asiassa pätevämpiä kuin muut.

      Eihän siiinä muuten mitään, mutta kun tuovat sen vielä esiinkin, olisivat edes hiljaa taustalla ja mielellään jättäisivät julkisesti osaamatta mitään, niin olisi itsellä paremmat mahdollisuudet???

      Kuten kaveri sanoi, liika osaaminenhan on epäreilua kilpailua, jos joku panostaa yli 8h/ päivä, miten sellaista vastaan kilpailet???

    • ei voi kun nauraa

      Tuossa ylhäällä on taas jonkun tulevan sydäntautipotilaan kommentti.
      Veti herneen nenään.

      • Iljettävää

        Olen muuten täsmälleen samaa mieltä kuin "sydäntautipotilas", joten uskallanpa tulkita, että ajatuksenjuoksu johtuu siitä, että työmailla on turhan paljon sitä sakkia, jotka pyrkivät voittamaan satasen juoksun enemmänkin kampittamalla kilpailijat kuin treenamalla itse.

        Tuollaiset kampittajat vielä kehtaavat rutista, joten syvä halveksunta myös täältä

        Tosin jos besserwisseriydessä ei ole katetta, asia on jo hiukka toinen. Jos taas on, huonommat ottakoon opikseen, menköön nurkkaan häpeämään ja opetelkoon illat ja viikonloput seuraavan 20 vuotta, että pärjäävät.

        Kaikista surkeinta, epäreiluinta ja iljettävintä on se, että noita keskinkertaisuuksia on joka paikka täynnä ja nämä vielä ilkeävät kampitella monia itseään parempia, jotka pahimmassa tapauksessa joutuvat kortistoon ja jäävät sinne.


      • huehueruhhu
        Iljettävää kirjoitti:

        Olen muuten täsmälleen samaa mieltä kuin "sydäntautipotilas", joten uskallanpa tulkita, että ajatuksenjuoksu johtuu siitä, että työmailla on turhan paljon sitä sakkia, jotka pyrkivät voittamaan satasen juoksun enemmänkin kampittamalla kilpailijat kuin treenamalla itse.

        Tuollaiset kampittajat vielä kehtaavat rutista, joten syvä halveksunta myös täältä

        Tosin jos besserwisseriydessä ei ole katetta, asia on jo hiukka toinen. Jos taas on, huonommat ottakoon opikseen, menköön nurkkaan häpeämään ja opetelkoon illat ja viikonloput seuraavan 20 vuotta, että pärjäävät.

        Kaikista surkeinta, epäreiluinta ja iljettävintä on se, että noita keskinkertaisuuksia on joka paikka täynnä ja nämä vielä ilkeävät kampitella monia itseään parempia, jotka pahimmassa tapauksessa joutuvat kortistoon ja jäävät sinne.

        Kaikkitietävät ovat juurikin näitä kampittajia. Niillähän nousee joku ihan paska hommakin kaaliin ja identiteettiin. - No ei ihme, jos kaveripiiri rajoittuu työkavereihin.


      • Anonyymi
        huehueruhhu kirjoitti:

        Kaikkitietävät ovat juurikin näitä kampittajia. Niillähän nousee joku ihan paska hommakin kaaliin ja identiteettiin. - No ei ihme, jos kaveripiiri rajoittuu työkavereihin.

        Iso KYLLÄ😊


    • törmätty on

      kyllähän noita besserwissereitä tuntuu ainakin yksi mahtuvan jokaiseen työpaikkaan..

    • spede.p

      Meillä on yks pasanen

    • hyviäkin on

      Vituttaa lukea aina näillä palstoilla työkaverien haukkumista milloin milläkin perusteella.
      Kertokaapa vaihteeksi asioita joista erityisesti PIDÄTTE työkavereissanne, oletteko edes miettineet hyviä puolia?!
      Kannattaisi arvostaa hyvää työkaveria silloin kun sellainen sattuu olemaan keskuudessanne, sellaiset saavat helposti uudenkin työpaikan...

      • TyöKAVERI

        No joo. Katsoppas, kun mulla on muitakin ihmissuhteita kuin sukulaiset ja työkaverit -olenhan hyvä tyyppi. Työkavereilla taas tätä rikkautta ei ole, ja ne ovat kateellisia laiskoja paskoja, jotka jaksavat jatista ja kätistä siellä työpaikalla ja tulevat vapaillakin sinne jauhamaan sitä paskaa ja imemään Moccamasterissa päivä seissyttä myrkkyä paskanhajuisiin suihinsa. - Juuri ne riidanhaluisimmat "oman elämänsä sankarit" ja lusmut siellä kulkevat vapailla, koska heillä ei ole muita ihmissuhteita. - Miten ne jaksaakin olla sellaisia vötkyjä ja jaakailijoita, jotka änisee joka asiasta sen sijaan, että menisivät kotiinsa ja ottasivat rennosti!

        Onhan työkaverit siis enimmiltä osin hyviä ja niiden muutamien kanssa voi joskus vapaallakin kahvitella tai käydä vaikka kalalla- ei kuitenkaan kaikkien kanssa todellakaan.
        Muutama mätä omena pilaa koko korin.

        - Kun ihmisellä on kateus ja ahneus samassa kropassa, niin se on katastrofi; - ja tällaisia työkavereita muutama sopii ikävä kyllä joka työpaikkaan!

        Kaikista ihmisist ei vain löydy mitään hyvää ja kaikkien kanssa ei tarvitse olla kaveri, mutta kaikkien kanssa pitää tulla toimeen!


    • vaikea tapaus

      Mulla on työkaveri, joka oikeasti kyllä tietää aika paljon ja on ihan nopea töissään, silloin kun viitsii niitä tehdä. Mutta hän ei kestä kysyä neuvoa yhtään missään muilta, jos joskus tarvitsee, vaan laittaa minut kysymään. Pomolta saattaa kysyä joskus, mutta siten, että minun pitää hakea pomo, koska hän ei voi vajavaisuuttaan näyttää muille. Minä olen vain harjoittelija, joka voi toimia välikätenä, eli minä olen tyhmä hänen puolestaan. Kyllä hän ihan pätevä on, mutta huvittaa kun pitää näytellä täydellistä, mitä kukaan ei ole. Samoin välillä ei viitsi tehdä mitään, mutta kun tekee, niin kyllä se sujuu.

    • sorvi pyörimään!!

      Moni pitää leiviskäänsä niin saatanan haastavana ja tärkeenä.

    • Asshole No More

      Hävettää tunnustaa että itse olen ainakin ollut niin besserwisser että turpiin sietäisi saada. Onneksi asiasta tuli sen verran monta huomautusta että sitä alkoi seurata omaa käytöstään ja nyt osaa asettaa asiat paremmin perspektiiviin. Aika harva varmaan uskaltaa sanoa suoraan näille pätijöille yhtään mitään vaikka usein kannattaisi.

    • dukenuke92

      En oo vielä työelämässä mutta ainakin koulussa näitä saa kattella koko ajan. Olis kyllä hyvä jos tollasen käytöksen sais pois jo varhasessa vaiheessa ettei töissä enää tarvisi kattella.

    • mi,nä,

      Joo meidän työpaikallakin on yksi besserwisseri. Hän tietää kaikesta kaiken olipa kyse sitten työhön liittyvistä asioista tai mistä tahansa muusta. Kaiken lisäksi hän nuolee pomojen persettä ja sovittaa keskusteluissa oman mielipiteensä pomojen mieleiseksi. Herra myös piilovittuilee lahjakkaasti mielestään alempiarvoisille työntekijöille. Olen monta kertaa toivonut että hän jäisi kiinni jostain tekemästään virheestä ja joku pomo ojentaisi häntä mutta kun EI. Hän puhuu itsensä pois pussista ja vakuuttaa suuren ääneen olevansa virheetön ja tekevänsä kaiken oikein. Kyseessä vielä pikkusen yli kaksikymppinen kaveri jolla kivekset laskeutuneet muutama vuosi sitten.Toivottavasti hän saa vielä kunnon opetuksen ja joutuu nöyrtymään ja tarkistamaan toimintatapojaan. Vai onko hän vaan niin tyhmä ettei tajua omaa tilaansa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      515
      12858
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      349
      8444
    3. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      38
      7450
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      353
      2529
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      6
      2274
    6. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1967
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1703
    8. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      22
      1520
    9. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      192
      1510
    10. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      188
      1343
    Aihe