Mitä pelkäät toisessa sukupuolessa

? Kysyjä?

Palstalla on paljon vastakkaiseen sukupuoleen pettyneitä ihmisiä. Pettymisestä, sekä myös jo lapsuudesta tulevista kokemuksista, muodostuu pelkoja.

Siksi kysymys: Mitä pelkäät vastakkaisessa sukupuolessa?

Huomaa! loppuun vielä sellainen tarkennus, että jätetään pois ne naisten pelot "pelkään puskaraiskaajaa pimeällä". Tässä tarkoitetaan sellaisia pelkoja, joita tulee, kun tapaat kivan vastakkaisen sukupuolen edustajan jonka kanssa voisit harkita vähän enemmänkin kuin pelkkää hyvänpäivän tuttavuutta.

28

299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En mitään

      En mitään. Ei ihmisiä pidä ruveta pelkäämään etukäteen.

    • ES

      En mitään erityistä pelkää miehissä. Pari miestyyppiä tulee mieleen, jotka tuntuvat ahdistavilta:

      - Naisten luokittelija mies

      Mies joka näkee naiset homogeenisenä ryhmänä ja jonka mielestä joku yksittäinen nainen on sellainen ja sellainen ihan vain sillä perusteella, että hän on nainen. Kaikkein pahimmat tapaukset "tietävät" senkin, miten nainen kokee seksuaalisuuden.

      - Symbioosimies

      Mies joka vaatii tai olettaa, että nainen on hänen kanssaan samaa mieltä kaikesta ja että ihan kaikki pitää tehdä yhdessä.

      • ES

        Lisätään vielä:

        - Mies jonka kanssa on yksinäistä (naisen kannalta yksinäisiä parisuhteita on kai paljon)

        - Sairaalloisen mustasukkainen mies


      • balztabsygoloogi

        Symbioosin pelkäämisesi tarkoittaa toisin sanoen sitä että et halua antaa miehelle itsestäsi mitään. Miehen pitää avata ovi sinulle mutta sinun ei tarvitse avata ovea miehelle.


      • ES
        balztabsygoloogi kirjoitti:

        Symbioosin pelkäämisesi tarkoittaa toisin sanoen sitä että et halua antaa miehelle itsestäsi mitään. Miehen pitää avata ovi sinulle mutta sinun ei tarvitse avata ovea miehelle.

        Se ettei halua elää "symbioosissa" ei tarkoita sitä, ettei halua mitään läheisyyttä ollenkaan. Typerän kommentit pistit.


    • alone4ever

      ensin voittaa luottamuksen ja sitten pettää sen.

    • 5t5t5t5t5t5t5

      Pelkään ainoastaan sellaisia naisia jotka miellyttää mua. Nuoria, kauniita mahdollisia tyttöystäviä. Vanhojen ja vähemmän kauniiden kanssa on helpompi olla tekemisissä, kun taas kauniiden kanssa alkaa pelottamaan, jäätyy.

    • Mjaa..

      Mitähän mä pelkäisin.

      -Että se osoittautuu väkivaltaiseksi, mustasukkaiseksi hallitsija-alistaja tyypiksi

      -Että se ei olekkaan halukas sitoutuun samalla tasolla, on pettäjä yms.

      Kaippa mun pelot on ihan yleisiä kun ei tiedä ihmisestä vielä mitään.

    • iippana.

      Ei niinkään pelkäämisestä ole kysymys, mutta aikamoinen turn-off on luihu tyyppi. So.jotenkin epäaito itsekeskeinen empatiakyvytön (narsistisia piirteitä) ja "tietää automaattisesti" naisen puolesta paljon, ES ylempänä viittasikin jo tähän tyyppiin.
      Usein on myös "lööppiuskovainen", eli sellainen mitä vähäisempi asia sitä enemmän kiinnostaa. (Tasapainon vuoksi sanotaan, että on niitä horoskooppiuskovaisiakin, naisissa siis :) Ja ajattelevat naisista kuin olisivat pilkille menossa: suunnittelevat kaikenlaisia vieheitä ja menetelmiä miten narrataan....

    • sir_eino

      Sitä että rakastun ja tulee henkisesti turpiin.

      • hjghgfg6

        Oletko nyt rakastunut?


      • sir_eino
        hjghgfg6 kirjoitti:

        Oletko nyt rakastunut?

        En kerro.


      • iyiyujojuy
        sir_eino kirjoitti:

        En kerro.

        Ollaanpa sitä nyt tyyriitä...


    • Nainen 43v.

      Minä pelkään sitä että kun sitä laittaa sydämensä peliin ja niin sitten toinen särkee sen totaalisesti...luottamus miehiin on aika vähäistä...sitä toivoo parasta mutta pelkää pahinta...aina.

    • keskiäkäinen n

      Pelkään ihastua ja rakastua ehkä, koska pelkään, ettei hän kokisi minua lainkaan ihastuttavana, saati rakastettavana ihmisenä. Siis pelkään, että pettyisin. Jos jotain olen elämässä oppinut, niin ainakin tietämään, kuinka yksipuoliset tunteet osaavat olla hyvin, hyvin raskaita kantaa. Kohdallani ne kestävät kauan, niistä on vaikea päästä. Helpompi elää elämä loppuun ottamatta enää riskiä.

    • Pelkään kumppanin pettämistä yli kaiken. Itse olen uskollinen, mutta jos saan tietää että nainen on pettänyt niin ei hyvää seuraa saatan murtua täysin. Joka tapauksessa suhde on loppuunkäsitelty tuon jälkeen.

    • hd46hfy4hd

      Pelkään naisia. Naiset vaikuttavat oikeasti todella vihamielisiltä olennoilta, jotka vain odottavat elettä, jolla teen itseni naurunalaiseksi. Pelkään olla missään kanssakäymisissä naisten kanssa, kun tiedän että jossain vaiheessa mokaan kuitenkin.

    • m30.

      Pelkään, että nainen yrittää häpäistä minut jollakin tavoin, vaikka toiminnassani ja tarkoitusperissäni ei olisi oikeasti mitään väärää tai häpeällistä.

      • m30.

        Toki pelkään myös, että nainen pettää minua tai valehtelee minulle tai tahallisesti johtaa harhaan. En kuitenkaan muistanut mainita sitä heti tuohon äskeiseen, koska luulen, että palstaa enemmän seuraavat kyllä tietävät jo tämän pelkoni. :D


    • Gordon Gekko

      Teräviä kynsiä ja sitä, että ihastun tai rakastun (liian) yksipuolisesti ja nainen kyykyttää minua 6-0.

    • Noh, ymmärtäköön kukin kuinka tahtoo, mutta ensimmäisenä pelkään miehessä sitä katsetta tai reaktiota, että hän "pelkää" minua tai ei pidä minua edes naisena. - Jos siitä kynnyksestä päästään yli, niin sitten ollaan jo vakaammalla pohjalla. - En ole koskaan päästänyt tunteitani niin paljon peliin, että kumppanin osoittautuminen joksikin muuksi kuin mitä olen luullut, olisi mitenkään katastrofin paikka.

      Minua ei lyödä ja luottamuksenikin voi pettää vain kerran.

    • also_sprach_jungfrau

      En taida oikeastaan pelätä mitään. Minulla ei ole mitään lapsuuden traumoja miehistä ja varhaiset roolimallini olivat miehiä. Jonkinasteisia nuoruuden traumoja on kiusaajapojista, mutta eivätpä ne jättäneet kovin suurta jälkeä; tiedänpä vain minkälaisia ylimielisiä typeryksiä kannattaa välttää kuin ruttoa.

      Päänsärkyä ja hapanta makua suussa kai voisin pelätä. En osaa ainakaan netissä sanoa mitään ikäisilleni miehille ilman että minut tulkitaan aina negatiivisesti. Mitä nyt live-elämässä olen ollut miesten kanssa tekemisissä, niin en ole kokenut olevani mikään punainen vaate. Lähemmässä tuttavuudessa kai voisi olla se riski, että se onkin lähempänä tätä "nettimäistä" ajatustenvaihtoa ja saisin aina olla selittelemässä itseäni loputtomiin. Se, ettei tule koskaan oikein ymmärretyksi - se on kait pelko.

    • kjdkjk

      - väkivaltaa, sairaalloista mustasukkaisuutta
      - sitä että minua yritetään käyttää hyväksi terapeuttina tai seksikokemuksena tai jotain

    • Åliisa

      sairaalloisia piirteitä. en minä pysty ketään parantamaan tai kenenkään itsetuntoa pönkittämään

    • ES

      Pelkään pippeleitä ja sitä että minua ei voi hyväksyä koska olen huono.

      • oikea ES

        Senkin trolli... taas. Mee pois.


    • Woih !

      En pelkää mitään. Mutta mulle on sanottu, että miehet pelkäävät mua.

    • jackaroo

      Kaikki mystinen ja tuntematon pelottaa heikkoa ihmistä. Eipä sille paljon muuta voi kun joko kohdata tuo tuntematon tai sitten elää pelossa koko loppuelämä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      83
      3489
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      89
      2948
    3. Seinäjoen ampumistapaus

      Kyseessä olivat helluntainkirkkoon kuuluvia. Niin myös Jyväskylän tapauksessa. Mistä he saavat aseet ?
      Seinäjoki
      55
      2426
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      42
      2338
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      88
      2162
    6. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1757
    7. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1726
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      25
      1697
    9. Pakotteet purevat

      Asiallinen artikkeli Helsingin Sanomissa miten pakotteet purevat Venäjään. Kulutusjuhlat, ei työttömyyttä, elintason nou
      NATO
      284
      1628
    10. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      58
      1509
    Aihe