hiukset ja rats.kypärä

muija

Mulla on tämmönen jopa vois sanoo vähän tyhmäkin
ongelma, liittyen ratsastuskypärän pitämiseen.
Alottelen kohta uudelleen ratsastamista n.2 vuoden tauon jälkeen, ja mulla on tosiaanki ongelmana se että miten hiuksia vois pitää että kypärä menee päähän näyttämättä silti ihan tyhmältä kun se kypärä otetaan pois ja aletaan esim. hoitamaan jne. tekemään tallitöitä? Alotan syksyllä opiskelun hevosten parissa ja enhän mä nyt voi siellä koulussa koko ajan peilin edessä hyppiä kun laitan kypärää ja otan pois... Haluaisin kuitenki et hiukset ois kunnossa ennen ja jälkeen ratsastuksen ilman että pitää rampata esim. vessasssa peilaamassa, kun mulle nyt kuitenki on aika tärkee asia se miltä näytän, ihan fiiliksenki puolesta:). Jos mä laitan hiukset ihan vaan tavalliselle ponnarille niskaan, niin mun pää näytää jotenki kauheen isolta koska pidän yleensä hiuksia ylhäällä ponnarilla tai sitte jollaki pinneillä kiinni niin et ne on aika ylhäällä, siis mulla on enimmäkseen semmosia kampauksia et mun hiukset on niin sanotusti jotenki aina koholla, näytän paremmalta kun ne on niin!
Jos jollakin on ollu joskus samantapanen ongelma niin olis tosi kiva saada vähän neuvoja...

...Lisään vielä että tietenki se kypärä on
välttämätön turvallisuuden kannalta ja ehdottomasti sitä käytän!, vaikka sitten hiukset lytyssä ja miten sattuu:/.
Niin ja sanon nyt vielä sen että kun sillon ennen
harrastin ratsastamista niin mulla ei ollu tätä "ongelmaa" koska en sillon vielä kauheesti välittäny siitä miltä näytän ja miten hiukset on.

5

2341

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äityli

Silloin kun itse ratsastin niin pidin hiukset ponnarilla tai leteillä, eipä oikein muitakaan vaihtoehtoja ole, jos hiukset on pitkät ja haluu näyttää vielä joltakin ratsastuksen jälkeen (mul oli silloin melkein takamusten päälle). Tosin ponnarinkin ja letin voi tehdä monella eritapaan joten ei sen välttämättä niskassa perinteiseen tapaan tartte olla. Esimerkiksi pepin tapaan ponnari on ihan kivat.

Leikkautin ihan lyhkäsis hiukset kun aloin odottaa tyttöäni, oli huomattavasti helpommat eikä kypärän pois otonkaan jälkeen näyttäneet rumilta jos oli lättänäs painunu niin sormilla pien kohotus, eikä tarttenut mitään peilin edessä peilailua.

Oma ehdotukseni on, et leikkautat hiukset polkkapituses tai sitä lyhkäsemmis, niin on paljon helppo hoitosemmat, varsinkin jos joutuu tekemään tallis paljon hommia.

Saas nähdä alankohan uudestaan ratsastamaan, kun tyttöni tulee siihen ikään, et raahaa äidin tallille.

• muija

Kiitos kun vastailit:).
        En kyllä usko että alan hiuksiani lyhentämään,
        sen verran kauan ollu jo pitkät hiukset että en
        viitsi niistä luopua ja tykkään tosi paljon tehdä erilaisia kampauksia itelleni mutta kun ne sitte on justiin semmosia että eipä oikeen kypärä enää siihen päälle mahdu. Pitää vaan alkaa kehittelemään jotain semmosia että näyttää järkevältä ja se kypäräkin mahtuu:). En sitte tiiä että tuleeko se "iso pää"-vaikutelma meikkaustyylistä tms.?
        Yks ilta kokeilin sellasta ihan yksinkertasta ja nopeeta nutturaa niskaan niin näytti ihan järkevältä, mutta heti kun vedin silmiin alas kajalit niin tuli taas semmonen vaikutelma et pää ois jotenki iso... Jännä juttu!

...Tosiaan en kyllä näköjään pystykkään odottamaan elokuuhun asti sitä että pääsen ratsaille vaikka luulin kyllä että jaksaisin sinne asti.
        Kesä kun tulee niin ois NIIN ihana päästä satulaan:). Ajattelin tässä että kun saan varusteet ostettua niin varaan ajan tunnille yhelle ratsastuskoululle, pääsee vähän muistumaan mieleen ne asiat mitä on ennen oppinu.
        (Tää teksti poikkes vähän kyllä tän palstan asiasta, sori kaikille joita haittaa!)

• sarah

Laita ne hiukset vaan kiinni niskaan jollakin nopealla tavalla kun ratsastat. Sen jälkeen kun otat kypärän pois, avaat myös hiukset ja ravistelet ja pöyhit vaikka pää alaspäin vähän aikaa (pääset pois linttaantuneesta kampauksesta ja kosteudesta, kun kunnon ratsastuksessa ihan varmasti hikoileekin) ja laitat hiukset uudestaan kiinni. Eli totuttelet ja opettelet siihen, että pitkät hiukset voi sitaista nopeasti nutturalle tai ponnarille ilman peiliäkin, ja vielä nopeasti. Harjoittele vaikka, tulos on usein paremman näköinenkin kuin täysin suittu kampaus, jossa jokainen hiussuortuva on ojennuksessa ja kiinnitetty lakalla. Jätä ihmeessä se alaluomen musta rajaus pois muutenkin, antaa todella tunkkaisen vaikutelman koko kasvoille.

Ja usko pois, siellä tallilla kukaan ei katso näyttääkö pääsi isolta tai ovatko hiuksesi täydellisesti, vähiten ne tärkeimmät eli hevoset. Tallitöissä saattaa tulla vaikka paskaa ja puruja/turvetta päähän, mistäs sitä koskaan tietää. Ei siis hienosteluasenteella talliin ollenkaan. ;)

• kihin kimble

lol ei tallilla tarvi miettiä miltä näyttää! lol

• PrincessH

Ite väsään jonkilaiset letit ennen tuntia, sitten sen jälkeen laitan nopeasti korkean ponnarin tai nutturan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      36
      2769
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      12
      2559
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      43
      2278
    4. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      20
      1871
    5. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      38
      1572
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      51
      1555
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      38
      1473
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      25
      1363
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      28
      1194
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26