Saikkuonkelma, apua?

minni92

Sairastuin tässä perjantaina pahaan vatsatautiin, jonka vuoksi kävin lääkärissä ja sain saikkua sunnuntaille asti. Tauti ei kuitenkaan mennyt ohi ja valvoin vielä su-ma yön pää pöntössä, jonka jälkeen jouduin aamulla seitsemältä soittamaan, etten pääse töihin (työskentelen ruoan parissa). Mulle sanottiin, että hae lisää saikkua.

Ajattelinkin soittelevani kahdeksalta työterveyskeskuksemme ajanvarauksen auetessa aikaa lääkärille, mutta äitini oli päättänyt sammuttaa herätyskellon, että saisin levättyä nyt kun en ollut koko viikonloppuna oikein sairastamisen vuoksi nukuttua saanut. Nukuin lähes koko päivän ja heräsin vasta muutama tunti sitten.

Ongelma on nyt siis siinä, että olen ollut kaksi työvuoroa poissa töistä (pe ja ma), ja tähän maanantain vuoroon en hakenut saikkua ollenkaan. Mulla on seuraava työvuoro vasta torstaina ja mulla on jo nyt todella paljon parempi olo, joten enempää sairaslomaa en tarvitsisi. Kuuluuko mun silti käydä huomenna lääkärissä, vai miten saisin tän järjestettyä?

Tää on mun ensimmäinen työpaikka enkä ole koskaan aiemmin joutunut olemaan töistä poissa sairauden takia, joten en yhtään tiedä, miten mun kuuluisi tehdä.

Toivottavasti joku osaa auttaa.

3

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pommm

      Soitat pomollesi heti varhain aamulla.

    • Saikkuasiantuntija

      Tota noin: Jos kävit perjantaina lekurissa tai hoitajalla, niin saikkuhan (3 pv) alkoi perjantaina ja päättyi sunnuntaina. Miten siis olet kaksi vuoroa ollut poissa töistä ns. "luvatta"? - mielestäni vain yhden.
      Moneltako olisi muuten maanantaina alkanut työt? - Nimittäin jossakin paikoissa työn alkamisvuorokausi alkaa TES:n mukaan klo. 7, eli klo 6 alkavaan vuoroon ei saa mennä esimerkiksi maanantaina jos sunnuntai saikkua;)

      Jos ei muu auta, niin pidät vaan naamasi kiinni asiasta ja leikit tyhmää jos siitä kuuluu jossakin yhteydessä:)

      OLKAA IHMISET TARKKOJA SAIKUISSA, KOSKA SAIKULLA JOS MENETTE TÖIHIN, NIIN VELUUTUKSET EI OLE VOIMASSA!

      • kirjoitusvirhe-piru

        VELUUTUKSET = VAKUUTUKSET


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1270
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      807
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      760
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      671
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      658
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe