Sinkku ja tauti

toiveikas(naiivi?)

Olen koko elämäni ollu tietyllä tavalla prinssistä ja valkoisesta ratsusta uneksiva pikku prinsessa, joka haluaa yhä vaan uskoa rakkauteen ja ihmeisiin. Nyt minulla on kuitenkin herpes. Sain sen ruotsinlaivalta, kun eräs nimeltämainitsematon nautinnonhaluinen häpeäpilkku käytti pimeyttä ja lievää promillemäärääni hyväkseen ja vetäisi kondomin pois kesken yhdynnän.
Nyt tulen sitten ikuisesti olemaan terveysriski. Jos synnyttäisin luonnollisesti kun herpesrakkuloita ilmenee, voisin tappaa oman vauvani. Jos kondomi menisi rikki, rakastettuni saisi taudin. Nyt olen tietenkin yksin... ja kysymys onkin, uskaltaako mies olla naisen kanssa, jolla on jotain näin lopullista? Kannattaako minun suosiolla pistää ilmoitus EpätoivoisetTautiset.comiin vai voinko yhä luottaa siihen, että voin joskus saada osakseni kunnollisenkin miehen, joka uskaltaa olla kanssani (takana on kaksi pitkää parisuhdetta, joiden aikana tosin olin terve...) eikä esimerkiksi lähde vieraisiin kun kärsin pahimmista herpeksen uusiutumista?

32

257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 56465476564

      No, ensin sinun pitänee käydä sukupuolenvaihdosleikkauksessa. Jos meinaat naisena miestä haluta.

      Pallien haju lemahtaa niin että silmiä kirvelee.

      • toiveikas(naiivi?)

        Oon sitten tainnu valita hajuveden vähän väärin :D lähetä valituksesi Diorille. ;D


      • 56465476564
        toiveikas(naiivi?) kirjoitti:

        Oon sitten tainnu valita hajuveden vähän väärin :D lähetä valituksesi Diorille. ;D

        Kannattaa miettiä niitä hajustettuja vesiä sitten vasta kun testosteronitaso on alempana.


      • toiveikas(naiivi?)
        56465476564 kirjoitti:

        Kannattaa miettiä niitä hajustettuja vesiä sitten vasta kun testosteronitaso on alempana.

        mielenkiintoinen teoria ^^ pitäis varmaa vaihtaa kotelomekko pukuun sitte jos kerta oon käsittäny sukupuoleni väärin. kiitos informaatiosta!


      • 56465476564
        toiveikas(naiivi?) kirjoitti:

        mielenkiintoinen teoria ^^ pitäis varmaa vaihtaa kotelomekko pukuun sitte jos kerta oon käsittäny sukupuoleni väärin. kiitos informaatiosta!

        Ole hyvä. Ei maksa mitään.


    • 01010101010101010101

      Miksi harrastat irtosuhteita?
      Miksi sinun täytyy jakaa satunnaisille miehille seksiä ja saada satunnaisilta miehiltä seksiä?

      Jos näihin kysymyksiin pystyisit vastaamaan niin että en saa raivaria niin voisin harkita suhdetta kanssasi. Sen voin kyllä sanoa että mitenkään helppoa niihin ei ole vastata niin että en saa raivaria.

      • toiveikas(naiivi?)

        En "harrasta" irtosuhteita, tämä oli ensimmäinen (ja ehdottomasti viimeinen) kertani kun ikinä edes mietin yhden yön juttuja. Ei ole eikä koskaan tule olemaan minun juttuni. Toivuin juuri kahden vuoden pitkästä suhteesta ja alkoholin vaikutuksesta kaipasin hellyyttä. Myöhemmillä alkoholin nauttimiskerroilla asia ei ole tullut mieleeni uudestaan.


      • kysynpähän vaan

        Mun on pakko kysyä, että siis, heillä ketkä yhden illan juttuja harrastaa, vastaus varmaankin kuuluu, että he harrastaa irtosuhteita, koska vakisuhdetta ei ole ja he kuitenkin haluaa seksiä vastakkaisen sukupuolen kanssa. Koska vakituista ei ole, he sitten harrastavat satunnaista seksiä. Jotensakin näin. No, mutta miksi sä saisit raivarit siitä?
        Mun mielestä siis toi on vaan mielenkiintosta, että miksi sä saisit raivarit ja millasesta vastauksesta ja miten niin ei ole helppo vastata niin, että et saisi raivaria, että mikä ihme se oikea vastaus sitten olisi... Kuulostaa vaan jotenkin... Että siis raivo. On aika voimakas tunne. Ja että satunnaisen seksin harrastaminen aiheuttaa sussa raivokohtauksia? Vai ko?


    • MÄKANSSA

      Mulla on lähestulkoon IDENTTINEN tilanne! Ja uskon kyl sit et siin vaiheessa ku löytää tosimiehen se ei pöpöä pelkää ja uskaltaa ottaa riskin sun kanssa. Ei hätiä mitiä! :)

      • työtön ATM

        Eli mitä miehekkäämpi mies sen huoramaisempi muija :-))) Tämä on sitä suomalaisen visvavitun logiikkaa.


      • työtön ATM

        Eli mitä miehekkäämpi mies sen huoramaisempi muija :-))) Tämä on sitä suomalaisen visvavitun logiikkaa.


      • hekoheko pallinaama
        työtön ATM kirjoitti:

        Eli mitä miehekkäämpi mies sen huoramaisempi muija :-))) Tämä on sitä suomalaisen visvavitun logiikkaa.

        Ja kun te nyhveröt ette sitä tajua ettekä hyväksy te olette ilman. Kyllä nainenkin on mieluusti ilman tuollaista kitisijää.


    • Juu en taida uskaltaa. Tautien suhteen olen itse nollalinjalla, samoin uskollisuuden kanssa. Muut ei haittaa mitään. Vaikka kumppaneita olis kuinka paljon, kunhan noi 2 asiaa täyttyy niin mikä ettei. Tosin runsaasta määrästä saan sen käsityksen että ei ole kovin sitoutuvaa sorttia ja pitää miettiä kahdesti tilannetta.

      • Pelottaako enempi?

        Mutta herpestä esiintyy esim. atooppisen ihon omaavilla paljon, koska iho on arka ja herkkä bakteereille ja viruksille eikä kumpikaan ole tarkka esiintyykö juuri ala vai yläpäässä, ja herkän ihon ollessa kyseessä, herpes saattaa esiintyä vaikka poskipäässä. Tai persposkessa. Joten: sä et voi olla herkkäihoisen etkä atooppista ihoa sairastavankaan kanssa. Et myöskään huuliherpestä sairastavan, koska se voi tarttua alapäähän. Etkä yhdenkään ihmisen, jolla on mikään immuniteettiä heikentävä sairaus, esimerkiksi siis.

        Herpestä kantaa 3/4:stä oireettomana, eli joudut myös vaatimaan verikokeet, koska kakkostyyppiä on noin 25-30%:lla ja ykköstä, joka siis voi vittumaisuuttaan ruveta esiintymään myös alapäässä jopa 50-100%:lla.
        Papilloomaviruksia on 100, joista kaikki tarttuu, ja joista 40 esiintyy myös sukuelimissä. Arvio olisi että 80% 30-vuotiaista kantaa vähintään papilloomavirusta, tosin sekin suurimmalla osalla oireettomana: sitä ei voi testata. Mistä siis voit edes tietää?
        Taudit (muutkin) jäävät usein havaitsematta silloin, kun ne saadaan vakiparisuhteessa (ehei, se ei pelasta ketään...) ja jäävät oireettomiksi. Eihään ole syytä testauttaa itseään... Eikö? Myös hiv on tarttunut vakikumppanilta, pitkäaikaiselta sellaiselta...

        Joten, itmies... Sinun pitää vaatia verikokeet, testitulokset ja silti käyttää loppuelämäsi kondomia. Muuten et voi olla edes sen verran varma, että ehdot ei täyty... Ei mahda mitään. Miesten kondomi ei edes yksin suojaa, vaan naisten kondomi pitää olla myös. Olen pahoillani, mutta tautien suhteen jos on nollalinjalla, on sitten parempi olla myös. Jos olet yhtäkään vedellyt paljaalla tai ottanut suuseksiä vastaan yhdeltäkään (huuliherpes voi tarttua oireettomana jos sukuelin herpeskin...) sinulla sekä voi hyvinkin olla että todennäköisesti myös on... Tauti.

        Joten jokainen tottakai saa olla tautien suhteen nollalinjalla ja tietenkin kannattaa suojautua parhaansa mukaan, ja aina voi valita, mutta "en taida uskaltaa", tarkoittaa, ettei voi uskaltaa kenenkään kanssa. Ja jos kumppaneita on ollut paljon, on takuulla vaihtunut syljen, hien, eritteiden mukana kaikki mahdolliset bakteerit ja virukset... Kyllä, seksi on juurikin niin intiimiä. Eikä nätti naama takaa mitään, samalla tavalla kun ruma ei tarkoita minkään olemassa oloa, että ulospäin ei voi nähdä. Hieman tekopyhä (vai tietämätön?) vastaus, sori vaan.


    • en luovuta :) n87

      Noh minulla melkein samanlainen tilanne. Minulla vain on kondylooma, jonka sain edelliseltä poikaystävältäni. Hän tosin päätti kertoa vasta suhteen puoli välissä, "sori kulta, tartutin suhun kondylooman". No hei thänks..
      Odotutin mies kuukauden ennen kuin annoin ja kun annan niin saankin vasta lahjaksi taudin, joka saattaa uusiutua ja virus pysyy ikusesti elimistössä.
      Eli kondomilla joutuu seuraavat hellut aina vetämään. Jos siis ei tautia halua saada.
      Toivottavasti löydän silti joskus ihanaisen miehen joka ei kavahda.

      • en luovuta :) n87

        Ja lisäystä edelliseen, minä vielpä kysyin, että eihän ole tauteja ja ei kuulemma ollut joten veti paljaalla. Raskaudesta ei pelkoa,koska söin pillereitä. On tosi kiva ku mies valehtelee tuollaisesta asiasta päin naamaa.
        Turha tulla haukkumaan lutkaksi, koska minä en tauteja levittele.


      • vuoronumerolla?

        "kondomilla joutuu seuraavat hellut aina vetämään"

        Seuraava, seuraava... Liukuhihnatyötä siis. Et malta odottaa, että löydät sen, jonka kanssa olet jos nyt ei loppuelämää niin edes jotenkin pysyvästi?


      • en luovuta :) n87
        vuoronumerolla? kirjoitti:

        "kondomilla joutuu seuraavat hellut aina vetämään"

        Seuraava, seuraava... Liukuhihnatyötä siis. Et malta odottaa, että löydät sen, jonka kanssa olet jos nyt ei loppuelämää niin edes jotenkin pysyvästi?

        No minä otan kyl sen,joka kolahtaa enkä vaihda sitä. Ainahan sitä toivoo, että seuraavan kanssa saisi olla loppuelämänsä ajan. En harrasta yhden illan suhteita, jos tulee hyvä mies vastaan, josta kannattaa pitää kiinni niin tottakai pidän kiinni niin hyvin kuin pystyn.
        Tarkoitin vain, että seuraava kumppani jonka kanssa alan seurustella(jos sellaista enää tulee) joutuu käyttämään kondomia, jos ei halua tautia saada. Vaikkei sekään aina jokaiseen edes tartu ja toisaalta se on hyvin monella, etenkin oireettomana.


    • Mies1985

      En tiedä noista taudeista paljoakaan mutta tuollaiset taudinlevittäjät saisi mielestäni kastroida.

      • turhaa kitinää

        Samaa mieltä. Pajavasaralla pallit paskaksi kuten eräs suomalainen bändi aikoinaan totesi.


      • Totuuden Torvi

        Paremminkin voisi hirttää.


    • sir_eino

      Herpes? Et vittu ole vakavissasi. Ihan yksi ja sama. Ei siihen kuole. Eli joo, voisin olla naisen kanssa jolla on herpes mutta käyttäisin kumia kunnes hankitaan lapsia.

      • kitinää turhaa

        Mainitse nyt biposi vielä ja kuinka on niin paljon kauhiaa se.


    • Hannu A

      Tyttäreni on vähän samanlaisessa tilanteessa. Jos laitan tänne häne Facebook-profiilinsa niin puhutteko hänelle järkeä?

    • kysymyksiä enemmän

      Mä olen ihmetellyt - ja ihmettelen edelleen, että kun herpeksistä molemmat esiintyy molemmissa päissä, tarttuu 50-50 mielipiteillä (lääkärit) sekä oireellisena että oireettomana, eli voi myös olla, että tarttuu täysin oireettomanakin, ja jos oireita on yhtään, myös kortsun kanssa, niin mistä sitä lopultakaan voi tietää keneltä se on tullut. Sinun vakisuhteesi ei pelasta yhtään mitään, eikä muillakaan, aika harva käyttää kondomia vakisuhteessa, ja juuri kukaan ei käytä suuseksissä. En ota kantaa siis pitäisikö vai ei, vaan ainoastaan siihen, että faktat on faktoja eikä ihmiset käytä, vaan jättää sen pois. Tähän "vakituinen parisuhde" statukseen luotetaan aika sokeasti, vaikka kumppaneita nyt lähes kaikilla on 3-> ylöspäin. Joillain jopa kymmeniä.

      Jos oireita ei ole, herpestä ei testata. Niin, verikokeet voi teettää, mutta miksi ei sitten teetetä? Niin, miettikää sitä. Sitten katsotaan prosentteja, kuinka isolla osalla väestöstä sitä on... Siis aikuisväestöstä lähes kaikilla, jos pelkkää hsv2:sta, mitä on vähemmän on vähintään MILJOONALLA eli 25%lla.
      No, siis... Oireettomat pääsevät kuin koira veräjästä, kuitenkin herpestä kantaa miljoona aikuista, joista isoin osa ei käytä kortsua suuseksissä, joista juuri kukaan ei käytä kortsua vakisuhteessa ja aika moni unohtaa sen ainakin kerran elämässään myös lyhyessä suhteessa.

      Miksi siis nämä oireettomat saavat rauhassa esittää "taudittomia" ja oireelliset toisaalta tuomitaan. Että joo, nyt sinäkin olet tosi paha ja selittelet miten sinä olisit kortsua kyllä käyttänyt ja joku rientää valittamaan yhden illan suhteista... Vaikka taudit leviää vakisuhteissakin ja etenkin kondy sekä herpes eikä kukaan usko: sinä et vaan halunnut sitä kortsua ja kaikki oikeasti ymmärtävät sen. Se oli hölmöä, mutta semmoista se on. Miksi sinä nyt olet muka tämä syntinen ja pilalla, kun olet vain epäonninen ja se oireilee? En halua väheksyä siis, ja tottakai, kortsua pitäisi käyttää ja nykynuorille valistus on vissiin mennyt paremmin perille, mikä on hienoa, mutta tosiasioita ja kantamispronsentteja se ei tunnu muuttavan. Ihmisenä et ole pilalla. Ja aika moni muukin on käyttämättä kortsua, he vaan eivät sano eivätkä tunnusta. Ja jos sanovatkin, jos oireita ei ole, he pitävät itseään "terveinä".

      Herpestä kantaa aika moni vierustoverisikin ja jopa niistä, jotka kauhistelevat, aika iso osa, jompana kumpana versiona. Aika iso osa on lipsautellut ilman kortsua ja aika harva käy verikokeissa, mikä on fiksua, kun ei ne koko totuutta kerrokaan, mutta... Oireeton kantaja saa olla terveen papereilla ja oireellinen ei, vaikka puolet on sitä mieltä, että herpes tarttuu myös oireettomana.

      Mitä tulee vauvaasi, saat estolääkitykset viikolla 37 viimeistään ja jos yhtään oireita on, mikä siis tutkitaan, synnytät keisarinleikkauksella. Vauvasi ei siis kuole, oireettomana synnyttäminen on turvallista, 0-3% on kuulemma tartuntariski. Rakastettusi saa taudin jostain muualta todennäköisesti kuitenkin. Lopullisia viruksia ja bakteereita on enemmän kun ihmiset haluaa myöntää, ihminen on yksi bakteeripesäke. Miksi miehesi lähtisi oireitten takia vieraisiin? Ne lievenee ajan myötä ja kestää lopulta 3-5 päivää, haluatko miehen, joka ei sitä aikaa jaksa odottaa? Hiiva saattaa olla yhtää tuskallinen ja kestää saman verran eikä senkään aikana saa seksiä harrastaa. Ikuinen terveysriski olet ollut syntymästäsi saakka, ihminen kun on sellainen. En tiedä vastausta siihen, löydätkö miehen vai et, mutta jotenkin tuntuu hieman liioittelulta tuo oma tuomiosi.

    • Vain lutkilla on

      tauteja. Kunnon nainen ei päästä paskoja päällensä ähkimään.

      • päälle sitten?

        Entäs alleen? Voihan se nainen olla päälläkin?


    • Jos toiminta

      tapahtui Ruotsin aluevesillä olisi siitä kannattanut tehdä rikosilmoitus (vrt. tapaus Ansange)

    • itsekäs nainen

      Tuo herpes voi kuulemma olla todella oireileva, jos on stressaavaa tyyppiä (herpeshän oireilee usein stressin aikana). Koska olen itse tällainen helposti stressaantuva, nostaisin kyllä kytkintä jos kuulisin että miehellä on herpes, anteeksi vaan, mutta sen verran ajattelen itseäni. Mikään ei ole niin inhottavaa kuin alapään vaivat. Ja kyllä se voi tarttua kondomin käytöstä huolimatta.

      Tiedän yhden tapauksen, jossa nainen sai herpeksen seurustelukumppaniltaan. Mies tiesi kyllä että hänellä tämä on, mutta ei vain viitsinyt kertoa asiasta, ja tartutti sen sitten tyttöystäväänsä. No, erosivat myöhemmin, ja nainen alkoi seurustella uuden miehen kanssa. Kertoi miehelle kyllä taudistaan, ja sopivat että käyttävät kondomia. Mutta kyllä se vaan miehelle tarttui siitä huolimatta, ja oireilee miehellä koko ajan kun mies on stressaantunut töistä.

      Valitan, mutta laitan oman terveyteni ja hyvinvointini etusijalle. Ei kiitos taudinkantajia minulle. Yksi hyvä syy vaatia sukupuolitautitestit ennen sukupuolielämän aloittamista uuden kumppanin kanssa. Yksi hyvä syy olla harrastamatta myös irtosuhteita.

      • pelottelua

        No siis sehän on hyvä, että terveyttää ajattelee, mutta miten ne sukupuolitestit sua auttaa tässä? Herpestä eikä kondyloomaa testata, joten jos sä testien perusteella luovut tai olet koskaan luopunut kondomista, sulla voi olla kummatkin kannettavanasi. Lisäksi alussa itse sanot, että herpes voi tarttua kondomin käytöstä huolimatta, ok, joten siis... Säkään et usko voivasi välttyä siltä millään. Koska ethän sä voi tietää ja sehän noin herkästi tarttui sille miehellekin... Eli joku valehtelee tai meillä kaikilla on jo herpes.

        Hassun paljon tiedät myös toisten intiimielämästä, miten heidän herpeksensä oireilee ja onko kortsu varmasti ollut käytössä, myös sen, ovatko he todella olleet oireettomia seksiä harrastessaan. Lisäksi, kun siitä huuliherpesviruksena paremmin tunnetusta on jo todettu että se on 50-100% eli jopa kaikilla kannettavana, niin mitenkäs ajattelit siltä välttyä? Miten siis voit edes tietää herpes ja papilloomavirukset? Ensimmäisestä voi tietty teettaa vasta-aineverikokeet mutta nekään ei ole 100%:n varmoja ja jälkimmäistä et tiedä mistään.

        Irtosuhteita ei minunkaan mielestäni kannata harrastaa, mutta muista syistä, en vaan halua tunteetonta seksiä. Kuitenkaan parisuhde ei taudeilta pelasta, kuten tästä ystävästäsikin (joka siis kertoo ihmeen avoimesti sinulle seksielämänsä yksityiskohdat) tiedät. Pariskunta mistä kerroit eivät tasan tarkalleen ole käyttänyt kortsua ja kaikenlisäksi oireita on ollut. Se on ihan varma. Jopa lääkärit sanovat, että jos käyttää kortsua tartuntariski on olematon, ja että vaikka puolet ovat sitä mieltä että oireettomanakin voi tarttua, sitä ei tiedetä ja todennäköisempää on, että oireet ovat vaan jääneet tunnistamatta (esim. olleet niin lievät). Tai sitten on valehdeltu, kuten ystävällesi alunperin... Joten ehkä sinullekin valehdellaan vai luuletko olevasi riskien yläpuolella? Että niin, kaverillesi voi käydä näin, mutta sinulle ei, sillä sinähän et tautisia huoli...
        (Lisäksi, tosiasia on se, että terveellä ihmisellä oireet vähenevät, lievenevät ja lopulta useimmilla jopa katoavat 10-15 vuodessa viimeistään, kokonaan. Mutta voihan ne toki olla pahat alun pari vuotta esimerkiksi juuri stressatessa, ettei sitä ehdoin tahdoin kannata hankkia!)

        Parisuhteensa saa siis tietty valita, mutta saako sinut jättää, jos saat hiivan ja se alkaa oireilla usein? Naisillahan alapää vaivaa joskus useastikin ja etenkin jos tulet raskaaksi tai hormonitoiminta muusta syystä heittää... Hiivahan aiheuttaa turvotusta, kutinaa ja haavaumia? Mikään ei todella ole niin inhottavaa kun alapään vaivat, kuten valkovuodon vaihtelu, pimpin bakteeritulehdus, kuukautiset... Ja hiiva. Luuletko että se miehistä on jotenkin viehättävää? Kyllä se alapää, eli sukuelimet ovat osa kehoa ja ihan yhtä arvokkaita ja ihania osia kun kaikki muutkin, mutta... Voivat myös sairastua, kuten muutkin osat.

        On hyvä, että laitat terveyden etusijalle ja käytät kondomia, käyt testeissä etkä harrasta irtosuhteita, sillä voit pienentää riskiä... Mutta et poistaa sitä. Seksissä on aina riskinsä ja voi olla että rakastut ja oireeton, tietämätön mies tarttuttaa sinuun vakisuhteessa kummankin. Miten sitten?
        Terveyden ajatteleminen ja riskien pienentäminen on hyvä, ylimielisyys ja itsensä pitäminen muitten yläpuolella on huono. Kondomi on hyvä suoja, mutta elämässä mikään ei ole 100%:n varmaa. Näin se vaan on.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      84
      3693
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      91
      3008
    3. Seinäjoen ampumistapaus

      Kyseessä olivat helluntainkirkkoon kuuluvia. Niin myös Jyväskylän tapauksessa. Mistä he saavat aseet ?
      Seinäjoki
      59
      2767
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      43
      2385
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      88
      2192
    6. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1777
    7. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1766
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      25
      1737
    9. Pakotteet purevat

      Asiallinen artikkeli Helsingin Sanomissa miten pakotteet purevat Venäjään. Kulutusjuhlat, ei työttömyyttä, elintason nou
      NATO
      304
      1710
    10. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      61
      1565
    Aihe