Jumaluus on kaikkialla

kokija

Karu velvollisuus lankeaa sille joka näkee edessään minkälainen ihmispersoona on. Tämän karun velvollisuuden näki edessään myös Jeesus Tuomaan evankeliumin mukaan.

Hän sanoo: " Seisoin maailman keskellä ja ilmestyin heille lihassa. Havaitsin että he kaikki olivat juovuksissa; en havainnut ketään janoista heidän joukossaan. Ja sieluni oli ahdistunut ihmislasten takia, koska he ovat sokeita sydämessään eivätkä näe... Mutta antakaa jonkun tulla heitä oikaisemaan. Sitten kun he ovat nukkuneet pois viinihumalansa, he tulevat katumaan. "

Seuraavassa tulee oikaisua Tuomaan evankeliumin lainauksin ja kommentaarein.

" Minä olen valo, joka on heissä kaikissa. Minä olen Kaikkeus, ja Kaikkeus on mennyt minusta ja Kaikkeus on tullut minuun takaisin. Halkaise puu: Minä olen siinä; nosta kivi ja olet löytävä minut sieltä! "

- Tässä on kokemus joka on koettavissa. Minä olen sinä ja sinä olet minä kun Korkeimman minän tasolta katsotaan. Korkein minä on se Minä, jonka kautta me tulemme elämän tuntoon. Minun kautta tarkoittaa Korkeimman Minän kautta joka on Itse ja Taivaallinen Isä. Tässä Taivaallisessa Isässä vastakohtaisuudet katoavat, niitä ei ole ollutkaan.

- Kun tulette elämän tuntoon, nauratte ja hihkutte, että voiko se olla näin. Voiko se olla näin, kysytte. Te hiljenette. Sitten kaikki on taas normaalia, mutta huomaatte että olette aloittaneet työnteon. Koska näin on ja on ollut aina.

- Siis kaikki minkä me teemme kenelle tahansa, sen me teemme itsellemme, sillä totisesti Minä = Sinä.


" Jos ihmiset kysyvät teiltä: 'Mistä te olette tulleet?' kertokaa heille: 'Olemme tulleet valosta, paikasta, jossa valoa tuotetaan. Jos teiltä kysytään: 'Mikä teissä on merkkinä Isästänne?' sanokaa heille: 'Liike ja lepo. "

- Valo valaisee kaikkialla. Me olemme tulleet valosta jolle ei ole olemassa vastakohtaa. Liike ja Lepo on ymmrrettävissä mutta ei sanahelinänä. Se on kokemus. Taivaallinen Isä on Aktiivinen Rauha. Yhdistäkää sanat Liike ja Lepo, liimatkaamme ne päällekkäin, niin jotain saatamme huomata. Liike ja Lepo samassa hetkessä. Taivaallinen Isä lepää työssään, hän on ikuisesti aktiivinen ja samalla lomalla. Kaikkialla oleva kaikkiallinen Itse johon ihmisen Itse liittyy niin että he ovat erottamattomat.

- Everything is connected - kaikki olemme liittyneet toisiimme eikä eroa ole mahdollista todellisuudessa edes aikaansaada.

60

415

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arjuuna

      Me olemme kaikki yhtä elämää vaikkakin elämme materia synnyttämän ajatuksen
      tietämättään luomassa harhassa
      Jos me nimitämme tuon kaiken lähteen taivaalliseksi isäksi tai jumalaksi, niin silloin se muuttuu persoonaksi, eikä se silloin ole enään mitään
      Kaiken lähde on ajaton ja sanaton, joten me emme voi olla ajan luomissa sanoissa ja ajatuksissa, olla siihen minkäänlaisessa kosketuksessa
      Kun erillisyyden hara ei enään hallitse meitä niin tuo kaiken lähde ilmaisee olemuksensa läsnäolona, ja silloin ajatuksemme alkavat kumpuamaan ajattomasta hiljaisuudesta, kun menneisyytenä ilmenevä ajatus on päättynyt

      • kokija

        " Kun erillisyyden hara ei enään hallitse meitä niin tuo kaiken lähde ilmaisee olemuksensa läsnäolona, ja silloin ajatuksemme alkavat kumpuamaan ajattomasta hiljaisuudesta, kun menneisyytenä ilmenevä ajatus on päättynyt "

        Tämä on olemista ja tietoisuutta, ja tietenkin myös rakkautta, muttei missään sentimentaalisessa sävyssä. Tässä vaiheessa koetaan monenlaisia ajatuksia ja niiden annetaan lipua sellaisenaan niistä poistumatta ja niihin kiinnittymättä. Niiden unenomainen luonne nähdään, jolloin hiljaisuudella on mahdollisuus olla.

        Tietyssä vaiheessa varsinainen ajattelu havaitaan suuren voimainponnistuksen vaativaksi extreme-suoritukseksi, jolloin siihen ei puututa. Ajatuksien annetaan sitävastoin syntyä itsekseen niiden luontonsa mukaan hiljaisuudesta, joka täyttää koko olemuksen, jolloin ajatukset alkavat edustamaan yhä suuremmassa ja suuremmassa määrin "hiljaisuuden jyrinää", joka läsnäolona "jyrisee" olemuksessa. Tämä täyttävä substanss mahdollistaa tietoisuuden ylläpidon myös hiljaisuudessa.

        Ilman täyttävää "liikettä ja lepoa", "hiljaisuuden ääntä", ei voisi tiedostaa hiljaisuudessa ajatuksettomuudessa.

        Kokemus läsnäolevasta elämästä on kuin käärmeenlumoojalla, joka näkee ajatuksen (käärmeen) ja sen luonteen, jolloin ajatukset (käärmeet) valuvat kuin vesi hanhen selästä käärmeenlumoajaan tarttumatta. Mielen on oltava nopea jotta se tiedostaa ajatuksen eikä tartu siihen, ajatus ehtii "lumoutua". Se ei ole ajatukseen tarttumista eikä sen torjumista, vaikka nähdäänkin ajatuksen ikäänkuin liikkuvan.

        Tämä primordiaali on samalla koko maailmankaikkeuden täyttävä. Kaikki eivät sitä näin sanoiksi pue, mutta tiedostavat läsnäolon, joka hiljaisuutena tunkee kaikkialla. Itse asiassa hiljaisuus on alkuperäinen, sen pinnalla hyrisevä "jatkuvan ukkosen ääni" on ihmistietoisuudessa ilmenevä vertauskuva, joka symboloi ihmistä ja samalla maailmankaikkeutta. Käytännössä kvanttikohinaa.

        Hiljainen tarkkaavaisuus kvanttikohinassa, siinä se sanallisesti ja nykykielelle puettuna. Ajatuksia ja käsitteitä voimme käyttää kun tiedostamme ajatusten cobramaisen luonteen, kuten edellä selostettu. Cobra on hiljaa vain tarkkaavaisuuden kentässä, jolloin lumooja on suojattu.


      • Homosabines
        kokija kirjoitti:

        " Kun erillisyyden hara ei enään hallitse meitä niin tuo kaiken lähde ilmaisee olemuksensa läsnäolona, ja silloin ajatuksemme alkavat kumpuamaan ajattomasta hiljaisuudesta, kun menneisyytenä ilmenevä ajatus on päättynyt "

        Tämä on olemista ja tietoisuutta, ja tietenkin myös rakkautta, muttei missään sentimentaalisessa sävyssä. Tässä vaiheessa koetaan monenlaisia ajatuksia ja niiden annetaan lipua sellaisenaan niistä poistumatta ja niihin kiinnittymättä. Niiden unenomainen luonne nähdään, jolloin hiljaisuudella on mahdollisuus olla.

        Tietyssä vaiheessa varsinainen ajattelu havaitaan suuren voimainponnistuksen vaativaksi extreme-suoritukseksi, jolloin siihen ei puututa. Ajatuksien annetaan sitävastoin syntyä itsekseen niiden luontonsa mukaan hiljaisuudesta, joka täyttää koko olemuksen, jolloin ajatukset alkavat edustamaan yhä suuremmassa ja suuremmassa määrin "hiljaisuuden jyrinää", joka läsnäolona "jyrisee" olemuksessa. Tämä täyttävä substanss mahdollistaa tietoisuuden ylläpidon myös hiljaisuudessa.

        Ilman täyttävää "liikettä ja lepoa", "hiljaisuuden ääntä", ei voisi tiedostaa hiljaisuudessa ajatuksettomuudessa.

        Kokemus läsnäolevasta elämästä on kuin käärmeenlumoojalla, joka näkee ajatuksen (käärmeen) ja sen luonteen, jolloin ajatukset (käärmeet) valuvat kuin vesi hanhen selästä käärmeenlumoajaan tarttumatta. Mielen on oltava nopea jotta se tiedostaa ajatuksen eikä tartu siihen, ajatus ehtii "lumoutua". Se ei ole ajatukseen tarttumista eikä sen torjumista, vaikka nähdäänkin ajatuksen ikäänkuin liikkuvan.

        Tämä primordiaali on samalla koko maailmankaikkeuden täyttävä. Kaikki eivät sitä näin sanoiksi pue, mutta tiedostavat läsnäolon, joka hiljaisuutena tunkee kaikkialla. Itse asiassa hiljaisuus on alkuperäinen, sen pinnalla hyrisevä "jatkuvan ukkosen ääni" on ihmistietoisuudessa ilmenevä vertauskuva, joka symboloi ihmistä ja samalla maailmankaikkeutta. Käytännössä kvanttikohinaa.

        Hiljainen tarkkaavaisuus kvanttikohinassa, siinä se sanallisesti ja nykykielelle puettuna. Ajatuksia ja käsitteitä voimme käyttää kun tiedostamme ajatusten cobramaisen luonteen, kuten edellä selostettu. Cobra on hiljaa vain tarkkaavaisuuden kentässä, jolloin lumooja on suojattu.

        "Kokia" kirjoittaa hyvin ajatuksesta, ja ajattelusta. Eiköhän juuri tälläinen tiedostamaton ajattelu ole ollut ja on välttämätön edellytys jo laji kehityksemmekin kannalta. Tämä ajattelu on unen omaista koska se ei ole syntynyt mistään aiemmin opitusta tiedosta. saattaa olla näin, että tälläinen ajattelu on itsensä kaikeuden ajattelun energiaa joka vain tulee jonkun laji yksilön yhteyteen ja jonka kautta esm muutamat meidän mielestämme kehittyneet laji yksilöt kuten Delfiinit ovat kehittyneet moni puolisiksi joukko saalistajiksi. Heittäisin tässä muille palstamme ajattelioille ajatuksen, siitä olisiko oman laji kehityksemme yhteydessä tapahtunut jossakin vaiheessa jokin epä suhta. ajattelen nimittäin näi:- Meidän tekninen älykkyytemme on huikeasti edellä meidän ns moraalimme kehityksestä sekä muittenkin henkisten ominaisuuksiemme kehityksestä? Myönnän ja olen samaa mieltä, että itse elämä on ikuinen ja sen olemassa olo perustuu itsensä elämän jakuvaan kehitys kulkuu joka ei pääty koskaan. Käsityksenäni sanoisin myös tämän, että itse elämä myöskin ajattelee, mutta se ajattelu on kuitenkin korkea tasoisempaa kuin me ajattelulla ymmärrämme. Tästä itsensä elämän ajattelusta on peräisin esm lajimme ns kehitys.


    • &Ful

      Liike ja Lepo samassa hetkessä = täydellinen Rakkaus, joka on Oleva. Mitä teemme
      sellaisella joka vain on, koska se ei ole virtaava. Silloin olisi vain Yksi, joka on ?

      Miksi sillä ei voisi olla määritelmää/nimeä. On hölmöä puhua ?:sta jos sille on mahdollista keksiä joku & tai FUL määritelmä tms.

      Mitä tästä seuraa?

      Todennäköisesti osa ihmisistä, jotka kokevat asian olevan niin, hyväksyvät jonkun määritelmän ja toinen osa ei. Joku &FUL voi olla jonkun mielestä ääretön, mutta ääretön oi olla minun mielestäni esimerkiksi &FUL.

      Tässä tapauksessa se on kokemus. Ei vain mielipide.

      • Jokaisella olisi siis jumaluus itsessään joka on tuon jumalan?

        Löydän omasta minuudestani lähinnä tunteita, vaistoja, muistoja ja sen sellaista, mutta en sitä jumaluutta.
        Olen siis tavallaan melko vajakki, kuten useimmat meistä.
        Täytyy siis olla jotenkin syvällisempiä ajatuksia jotta se Jumaluus ilmenisi,, eli tuntisi itsensä.
        Ominaisuuteni ovat hyvin vajaat, tekoni hauraat ja yleensä itsekkäät, kai siksi myös paljolti lopulta tietoisuuttani tuhoavat. Kun tuon faktallisuuden lisäksi koko olemassaolon gendre perustuu katoamiselle ja kesken-jäämiselle yksilö-tasolla, niin se jumaluus jää useimmilla vain häivähdykseksi.

        Karikatyyrejä voidaan rakentaa ja rakennetaan, jolloin Jumaluus katoaa varmasti.
        Ihmisen sisältäkään ei voida jumaluutta jonain erillisenä löytää, koska
        jumaluus asuu ihmisen joka solussa ja alkeishiukkasessa,,jos asuu. Jumaluutta edustaa silloin myös ihmisen tajunta ja ylipäätään tajunnan ihmeellinen mysteerio maailmankakkeudessa.
        Karrikoinnit siis eksyttävät koska ne antavat vaikutelmia sisäisestä kuin se olisi sama kuin ulkoinen.
        Tällöin päädytään epä-loogiseen ja valheelliseen persoonallistamiseen maailmankaikkeudesta ja sitä hallinnoivista olennoista.

        kaikki tuo on mahdollista, mutta silloin kaikkea tuota voi olla vaikka missää ja kuinka monessa muodossa.
        'Yhdestä'(sanan varsinaisessa merkityksessä) puhuttaessa täytyy siis hylätä kaikki "monet" ja myös itsensä.


      • &FUL
        mrnoubody kirjoitti:

        Jokaisella olisi siis jumaluus itsessään joka on tuon jumalan?

        Löydän omasta minuudestani lähinnä tunteita, vaistoja, muistoja ja sen sellaista, mutta en sitä jumaluutta.
        Olen siis tavallaan melko vajakki, kuten useimmat meistä.
        Täytyy siis olla jotenkin syvällisempiä ajatuksia jotta se Jumaluus ilmenisi,, eli tuntisi itsensä.
        Ominaisuuteni ovat hyvin vajaat, tekoni hauraat ja yleensä itsekkäät, kai siksi myös paljolti lopulta tietoisuuttani tuhoavat. Kun tuon faktallisuuden lisäksi koko olemassaolon gendre perustuu katoamiselle ja kesken-jäämiselle yksilö-tasolla, niin se jumaluus jää useimmilla vain häivähdykseksi.

        Karikatyyrejä voidaan rakentaa ja rakennetaan, jolloin Jumaluus katoaa varmasti.
        Ihmisen sisältäkään ei voida jumaluutta jonain erillisenä löytää, koska
        jumaluus asuu ihmisen joka solussa ja alkeishiukkasessa,,jos asuu. Jumaluutta edustaa silloin myös ihmisen tajunta ja ylipäätään tajunnan ihmeellinen mysteerio maailmankakkeudessa.
        Karrikoinnit siis eksyttävät koska ne antavat vaikutelmia sisäisestä kuin se olisi sama kuin ulkoinen.
        Tällöin päädytään epä-loogiseen ja valheelliseen persoonallistamiseen maailmankaikkeudesta ja sitä hallinnoivista olennoista.

        kaikki tuo on mahdollista, mutta silloin kaikkea tuota voi olla vaikka missää ja kuinka monessa muodossa.
        'Yhdestä'(sanan varsinaisessa merkityksessä) puhuttaessa täytyy siis hylätä kaikki "monet" ja myös itsensä.

        ´Karrikoinnit siis eksyttävät koska ne antavat vaikutelmia sisäisestä kuin se olisi sama kuin ulkoinen.´

        Sanoisin etteivät karrikoinnit eksytä vaan epäluulo. Olen itse kova karrikoimaan, mutta tässä lauseyhteydessä käytän itse sanaa epäluulo. Karrikoinnit vain hämäävät.


      • mrnoubody kirjoitti:

        Jokaisella olisi siis jumaluus itsessään joka on tuon jumalan?

        Löydän omasta minuudestani lähinnä tunteita, vaistoja, muistoja ja sen sellaista, mutta en sitä jumaluutta.
        Olen siis tavallaan melko vajakki, kuten useimmat meistä.
        Täytyy siis olla jotenkin syvällisempiä ajatuksia jotta se Jumaluus ilmenisi,, eli tuntisi itsensä.
        Ominaisuuteni ovat hyvin vajaat, tekoni hauraat ja yleensä itsekkäät, kai siksi myös paljolti lopulta tietoisuuttani tuhoavat. Kun tuon faktallisuuden lisäksi koko olemassaolon gendre perustuu katoamiselle ja kesken-jäämiselle yksilö-tasolla, niin se jumaluus jää useimmilla vain häivähdykseksi.

        Karikatyyrejä voidaan rakentaa ja rakennetaan, jolloin Jumaluus katoaa varmasti.
        Ihmisen sisältäkään ei voida jumaluutta jonain erillisenä löytää, koska
        jumaluus asuu ihmisen joka solussa ja alkeishiukkasessa,,jos asuu. Jumaluutta edustaa silloin myös ihmisen tajunta ja ylipäätään tajunnan ihmeellinen mysteerio maailmankakkeudessa.
        Karrikoinnit siis eksyttävät koska ne antavat vaikutelmia sisäisestä kuin se olisi sama kuin ulkoinen.
        Tällöin päädytään epä-loogiseen ja valheelliseen persoonallistamiseen maailmankaikkeudesta ja sitä hallinnoivista olennoista.

        kaikki tuo on mahdollista, mutta silloin kaikkea tuota voi olla vaikka missää ja kuinka monessa muodossa.
        'Yhdestä'(sanan varsinaisessa merkityksessä) puhuttaessa täytyy siis hylätä kaikki "monet" ja myös itsensä.

        Maailmakaikkeutta hallitsevat ne voimat, jotka ovat luomassa uutta 'tietoisuutta'.


    • arjuuna

      Elämä on tuo ajaton tietoisuus mutta se ei ole itsetietoisuuttaa vaan ääretöntä tietoisuutta
      Itsetietoisuus on persoona joka on tietoisuutta ajassa ja aineessa, koska tuo tietoisuus on aikaa, niin se ei voi olla yhteydessä äärettömään ajattomaan tietoisuuteen
      Kun tuo ajallinen itsetietoisuus on poissa, niin silloin ajaton ääretön tietosuus tulee tilalle joka on ihmisen alkuperäinen luonnollinen tietoisuus koska olemme osa tuota ääretöntä
      Sen me tunnemme läsnäolona jossa kaikki kärsimykset pelot tuskat ovat päättyneet, sillä tuo ajallinen on se joka luo ihmisen kaikki vaikeudet

      • Homosabines

        Puhutte suuria ajatuksi kaikki tälle sivulle tulleet ja omasta puolestani kiitän noista useimmsta ajatuksesta. Kaikki olette mielestäni antanut ymmärtää että JUmala on kaikkeus, näin olen itsekkin päätellyt, ja näin uskon tulevaisuudessa käsityksen JUmalasta olevan lähi tulevaisuudessa olevan. Ajatus on helppo myöntää todeksi. niitten jotka, eivät hyväksy valmiita ajatuksia ja joitten järki ei ole jonkin valmiin tiedon tai uskon pysäyttämässä tilassa. Eikö todellakin ole näin, että me elämme koko kaikkeus eräänlasessa symbioosissa toinen toisiimme. ajatellaan nyt vaikka luonnossa johon itsekkin kuulumme vaikkapa ravinto ketjuamme jo siinä ilmenee riippuvaisuus toinen toisistamme.Kasvit elävät jotain muuta kasvinsyöjä lajia varten jne.. Taivaan kappaleet liikkuvat ja pysyvät radoillaan toistensa vetovoiman ja muitten kosmisten voimien ansiosta. Nämä voimat me voimme todeta esm vuorovesi ilmiöstä jonka tiedämme kuun vetovoiman aiheuttamaksi. Me homosabiesit olemme yhtäkaikki samaa jumalaa kuin muutkin lajit ja olevaiset oliot. Ihmisen tietoisuus olemassa olostaan on lisääntynyt ja tämän tiedon jatkumona me joudumme myöskin muuttamaan jumal käsitystämme. Minun uskoani ei tämä ihmisen uusi tietämys itsestään ole muutanut, kuin siten, että jumala on jos mahdollista suurempi kuin se alkuperäinen tieto hänestä joka minulle on opetettu raamatusta. Tämä Jumala josta kirjoitin, on jo kyllin suuri ja ei tarvitse rinnalleen muita ideoita tai ratkaisuja olemassa olostaan. emme tule koskaan ratkaisemaan kaikkeuden arvoitusta. Jumala on tänä päivänä hän jonka kukin ihminen tai kasakunta jumalaksi itselleen hyväksyy tai uskoo.


    • Saagapolku

      Ei ole olemassa tyhjää tilaa.
      On vain olemassa Isä/Äiti LuojaJumala jota kaikki on.

      Kaikki on aina ollut ja on. Ei olemassa mitään uutta.
      Muistaminen on tietoisuuden laajenemista, kun muistamme Ydinitsemme.
      Tiedostamme mitä emme pysty fyysisillä silmillämme näkemään.

      • kokija

        Ydinitse. Tyhjyydellä viitataan täyteyteen, joka syntyy karkeamman olemisen muodon ymmärtämisestä, joka synnyttää keveyden. Raskaus ja kärsimys syntyy siitä pääasiassa, ettei vielä ymmäretä kuka ollaan.

        Ydinitsestä tulee mielleyhtymä "kultaiseen munaan":
        http://en.wikipedia.org/wiki/Hiranyagarbha

        Tuo Kultainen muna on globaali ykseys. Ihmisen ykseysaisti buddhi muunnettuna vieläkin tehokkaampaan ja laajempaan laatuun. Ihmisen buddhin korkeampi vastine. Ihmisistä kehittyy varsinaisia tiedetyyppejä, joita vanhakansa sanoi jumaliksi ja vaikkapa Fatiman ilmestykseksi.

        Saagapolku on entinen intiaani lsilmällä katsottuna. Näen yhden sulan, edeltäjäsi oli oli ennen intiaanimies Amerikassa. Sioux tai vastaava. Tämä on syy siihen, miksi arvostat Äiti Maata.

        LIIKE JA LEPO - sanotaan Tuomaan evankeliumissa. Ishvaraa sanotaan klassisesti liikkeeksi ja levoksi (linkki). Tuomaan evankeliumin yhtymäkohta intialaisperäiseen käsitykseen on tunnistettava.


    • arjuuna

      Siinä olet oikeassa, sillä tuo jonka tunnemme tyhjyytenä on ajatonta elämää kaiken lähdettä jota me myös jumaluudeksi kutsumme
      Elämä on aina ollut ja tulee aina olemaanja maailmankaikkeus on olemassa, että tuo ajaton elämä voi ilmentää iteseään ajassa ja aineessa, ja siksi meidänkin elämä on osa tuota ajatonta elämää
      Ihminen on poikkeus, sillä se tietämättään synnytti materiasta persoonan joka tuli tietoiseksi ajasta
      Kun materiasta syntyy jotain hengellistä niin se synnyttää myös ajan joka on ns. psykologista aikaa

    • kokija

      Tässä on kommenteissa käsitelty ääretöntä tietoisuutta josta olemme osia. Sekä persoonaa.

      Tarkoitus ei ole persoonan katoaminen, vaan tietoinen yhdistyminen äärettömään perustietoisuuteen, jota hieman harhaanjohtavasti joskus kutsutaan tyhjyydeksi. Ymmärrämme olevamme samaa perustietoisuutta, silti säilyttäen työkalun asemassa olevan persoonan. Tämän työkalun kautta voimme toimia persoonien maailmassa, muutoin se ei luonnistuisi.

      Miksi toimimme? Koska se on universumin periaate. Tähän vie sana bhakti, jonka juurena toimii sana "bhaj" tarkoittaen jakamista, levittämistä, osallistumista, palveleemista. Yksinkertaistaen tarkoittaa perusperiaatetta, jonka varaan koko maailmojen järjestelmä on rakennettu. Suuri suunnitelma on henkistä evoluutiota tältä tasolta katsottuna.

      • Vapaaajattelia

        "Suuri suunnitelma on henkistä evoluutiota tältä tasolta katsottuna"-Voi hyvinkin pitää paikkansa. Minä olen esm pitänyt Homo sabinesia henkisen kehityksen keskosena, ja maalmassa voi ollakkin vielä muitakin ns keskosia lajiemme keskuudessa ja olettaisin näin että kosminen ajattelu perustuukin jatkuvaan kesken eräisyyteen. raamatun esillä pitämä luominen on vieläkin voimassa ja luomista tapahtuu tänäkin päivänä yhtä hyvin kuin miljardeja vuosia sitten on tapahtunut. Mitä tapahtuisi sitten kun ihminen ja kaikkeus on valmis sitä tuskin kukaan ymmärtää. Tuleeko esm jonkinlainen pysähtyneisyyden tila kosmisessa luomisessa ja aloittaisimme joltakin uudelta tasolta kaikkeuden jatkumon olettaisin kuitenkin, että elämä perustuu aina kaiken jatkumiseen. Tämän päivän ihminen on kuitenkin eläin ihminen niin kuin joku tällä pastalla kirjoitti.


    • noslam

      Uneksitteko te vai mikä teitä vaivaa?
      Tämä jumaluus (tai elämä) mistä te keskustelette ei ole Jumaluus vaan sen seuraus. Kun katsot johonkin eläimeen, ymmärrät ehkä paremmin - naapurin kissakin on yksittäinen elämä, mutta olisi typerää kutsua sitä osaksi Jumaluutta. Kissa kuolee, lakkaa elämästä ja niin tekee myös ihminen, sillä niin eläin kuin ihminenkin on elävä yksilö, elävä olento, ei muuta.

      • dvsbgfh nbgfvc

        Onhan jokainen eliö tavallaan osa ominaisuuksiensa, eli mahdollisuuksiensa puolesta jumaluutta, jos siis oletus on se että jumaluus on kaiken takana syynä.
        Mutta osat eivät ole tosiaaan se kokonaisuus, eli kun ajatellaan elämän voiman olevan se ylläpitovoima, niin siinä voimassa jumlauus viivähtää jokaisessa eliössä.


      • kokija

        Kun kokee maailman jumalallisena, niin kirjoitus on sen mukaista. Käytännössä syy ja seuraus ovat samaa olemusta. Ajattomuudessa syy ja seuraus yhtyvät, ne ovat osa samaa kokonaisuutta.

        Siksi ei erotella ilmenemismuotoa sen syystä. Ne ovat samaa jumaluutta. Näin se myös tiedostetaan aivan konkreettisesti. Kyse on unen haihtumisesta, sen sijaan ihmiset yleensä ottaen uneksivat syvästi koko ajan.


      • kokija
        kokija kirjoitti:

        Kun kokee maailman jumalallisena, niin kirjoitus on sen mukaista. Käytännössä syy ja seuraus ovat samaa olemusta. Ajattomuudessa syy ja seuraus yhtyvät, ne ovat osa samaa kokonaisuutta.

        Siksi ei erotella ilmenemismuotoa sen syystä. Ne ovat samaa jumaluutta. Näin se myös tiedostetaan aivan konkreettisesti. Kyse on unen haihtumisesta, sen sijaan ihmiset yleensä ottaen uneksivat syvästi koko ajan.

        Että tulisi mahdollisimman selväksi, niin tämä jumaluus on määriteltävä. Jumaluus tässä tarkoittaa sellaista elämänmuotoa, joka kehittää itseään. Universumi siis kehittää itseään, se on epätäydellinen. Jumaluus on siis epätäydellinen siinä mielessä, että sen on kehityttävä ihmisten, kasvien, eläinten ja kivien kautta. Kaikissa näissä asuu sama jumaluus.

        Enkelit kehittyvät, koska ihminen on laskeutunut materiaan. Enkelit elävät ihmisten kautta, he elävät heidän kokemuksissaan uja täydentyvät siten, samalla kun ihminen täydentyy. Tietämättään ihminen palvelee siis enkeleitä.

        Koko tämä planeettakunta kehittyy alempien elämänmuotojen kautta, samalla kun ns. alemmat elämänmuodot kehittyvät. Kivistä kasveihin, kasveista eläimiin, eläimistä eläinihmisiin (nykyinen vaihe), eläinihmisistä ihmisiin ja ihmisistä enkelihin tai mestareihin. Ja niin edelleen loputtomasti.

        Kaikki kehitys ei tapahdu ajassa tosin, vaan on ajatontakin kehitttymistä. Tämä menee yli nykyisen ajan määritelmän ja käsitteistön.

        Tässä en puutu siihen, mitä vain arvaillaan, siis ei ole vallitsevana kokemuksena. On vieläkin täydempää jumaluutta olemassa, mutta siitä on mahdotonta sanoa mitään. Se on kaiken käsitteistön yläpuolella. Tämätäydempi jumaluus ei poissulje edellä määtiteltyä, mutta sisältää jotain uutta näkökulmaa lisää.

        Evoluutio on siis loputon.


      • jotain...
        kokija kirjoitti:

        Että tulisi mahdollisimman selväksi, niin tämä jumaluus on määriteltävä. Jumaluus tässä tarkoittaa sellaista elämänmuotoa, joka kehittää itseään. Universumi siis kehittää itseään, se on epätäydellinen. Jumaluus on siis epätäydellinen siinä mielessä, että sen on kehityttävä ihmisten, kasvien, eläinten ja kivien kautta. Kaikissa näissä asuu sama jumaluus.

        Enkelit kehittyvät, koska ihminen on laskeutunut materiaan. Enkelit elävät ihmisten kautta, he elävät heidän kokemuksissaan uja täydentyvät siten, samalla kun ihminen täydentyy. Tietämättään ihminen palvelee siis enkeleitä.

        Koko tämä planeettakunta kehittyy alempien elämänmuotojen kautta, samalla kun ns. alemmat elämänmuodot kehittyvät. Kivistä kasveihin, kasveista eläimiin, eläimistä eläinihmisiin (nykyinen vaihe), eläinihmisistä ihmisiin ja ihmisistä enkelihin tai mestareihin. Ja niin edelleen loputtomasti.

        Kaikki kehitys ei tapahdu ajassa tosin, vaan on ajatontakin kehitttymistä. Tämä menee yli nykyisen ajan määritelmän ja käsitteistön.

        Tässä en puutu siihen, mitä vain arvaillaan, siis ei ole vallitsevana kokemuksena. On vieläkin täydempää jumaluutta olemassa, mutta siitä on mahdotonta sanoa mitään. Se on kaiken käsitteistön yläpuolella. Tämätäydempi jumaluus ei poissulje edellä määtiteltyä, mutta sisältää jotain uutta näkökulmaa lisää.

        Evoluutio on siis loputon.

        "Koko tämä planeettakunta kehittyy alempien elämänmuotojen kautta, samalla kun ns. alemmat elämänmuodot kehittyvät. Kivistä kasveihin, kasveista eläimiin, eläimistä eläinihmisiin (nykyinen vaihe), eläinihmisistä ihmisiin ja ihmisistä enkelihin tai mestareihin. Ja niin edelleen loputtomasti. [jne.] … On vieläkin täydempää jumaluutta olemassa, mutta siitä on mahdotonta sanoa mitään. [jne.] … Evoluutio on siis loputon."

        Valitettavasti tämä on antropomorfismia ja antroposentrismiä.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Antropomorfismi
        http://en.wikipedia.org/wiki/Anthropocentrism

        Lyhyesti: Ihmisen kuviteltuun asemaan vs. muu Luonto liittyvää hybristä, Luonnon ja sen ilmiöiden redusoimista sellaiseksi kuin ihminen, "minä", olen.

        Itse väittäisin ettei ihminen ole kuvaamallasi tavalla muun Luonnon välivaihe ”J/jumaluuteen” tm. ”korkeampaan olemisen, tiedostamisen” tms. tasoon / tilaan; viestisi lopussa tarkoituksessa tai toisessa viittaamasi evoluutioteoriankin mukaan ihminen on vain yksi eläin toisten eläinten joukossa, apinoille sukua oleva kädellinen nisäkäs (eikä eläinten yläpuolella oleva ”eläinihminen” tai ”ihminen” kuten viittaat viestisi ”jumaluudeksi-tai-sen-osaksi-tms.-kehittymisen-vaiheet -listauksessasi). Ne vanhat uskonnot, jotka vielä (kiitos ns. ”primitiivisyytensä” vuoksi) ymmärsivät jotain kokemuksellisesti suurta ihmisen luontosuhteesta, -riippuvuudesta ja -osallisuudesta (ts. pienen ihmiskunnan osuudesta suureen ja monimuotoiseen Elämän kokonaisuuteen), eivät ”sortuneet” tällaiseen ihmisen tavalla tai toisella ylivertaiseen asemaan asettamiseen suhteessa J/jumaluuteen / jumaliin muiden Elollisten kustannuksella. Vaan tunnustivat näillä muillakin Elollisilla sellaisinaan olevan aseman J/jumaluuden tai jumalien edustajina tai jopa J/jumaluuksina / J/jumalina. Esim. pohjoisella pallonpuoliskolla Ukkoslintu (kotka) edelsi antropomorfista ukkosenjumalaa (suomalaisilla Ukko / Ilmarinen). Suomalaisten muinainen oma uskonto ennen kristinuskon valitettavaa tuloa maahamme taas tunsi ja tunnusti eläinten emuut. Jne.

        Ihmisillä itse asiassa taitaa olla vielä suurempi askel otettavanaan J/jumaluutta / jumalia tunteakseen ja ”ilmentääkseen” kuin kivillä tai vaikka raatokärpäsen toukilla ja bakteereilla joille – kahdelle viimeksi mainituille – saamme Luonnon viisauden ansiosta olla kiitollisia siitä että tämä kehomme, sitten kun emme sitä itse tietoisesti enää kykene käyttämään, joskus palaa Luonnon suureen ja ihmeelliseen kiertokulkuun josta se on alunperinkin lähtöisin ja josta se on aikansa eläessään elänytkin.

        Muutoin – kiitos aloituksestasi ym. Kuten aloituksessasi mainitsemasi Tuomaan evankeliumi sitaatteineen, joka on mielenkiintoinen ja ajatuksia herättävä. Mutta ”tähän hätään” kiireiltäni vain suosittelen siitä kenelle tahansa artikkelia
        http://users.misericordia.edu//davies/thomas/jblprot.htm
        The Christology And Protology of the Gospel of Thomas


      • Homosabines

        "noslam" Kissa kuolee, lakkaa elämästä ja niin tekee myös ihminen, sillä niin eläin kuin ihminenkin on elävä yksilö, elävä olento, ei muuta

        Tuo on hyvin tyypillinen ajatus elämästä ja iankaikisen vanha, mutta se ei anna tilaa millekkään muulle ajatukselle elämästä ja olemassa olosta. Jos kaikkeus ja olemassa olo perustuisi jo kauan sitten keksittyihin ja opittuihin oppeihin ja olettamuksiin. Niin seurais jonkinlainen pysähtyneisyyden tila, ja kehitys pysähtyis kokonaan. siis käsitysten, ja ennemmin opittujen asioitten kyseen alaistaminen on ollut tähänkin asti kehityksen edellytys.


    • 14

      Ette voi kokea jumalan turvaa todellisuudessa ennenkuin liitytte The Church of the Flying Spaghetti Monster yhteisöön.

      Harrastatte pastafarianismia yhteisessä nuorekkaassa joukossa koko elämänne ja sitten eräänä päivänä maallinen vaelluksenne päättyy ilman pelottelua Helvetillä tai katteettomilla lupauksilla ikuisesta elämästä!

    • astuin paskaan

      vittu mitä paskaa!!!

    • astuinpaskaan 2

      v i t t u mitä p a s k a a a!!!!!!!!!!

      • sitä ihteään sulleki

        Älä halveksu paskaa. Se mitä tulee alapäästä on mm. yksi parhaista lannoitteista sille mitä sinäkin syöt. Teeppä joskus kiertokäynti vaikka maalle.


    • mieli on muuri

      Ainut oikea tieto perustuu kokemukseen. So true. Sisäistäkää se ja se tuntuu jännältä. Ja voin sanoa että tämä on fakta, koska olen kokenut sen.

      • kokija

        Näin. Käytännössä kaikki mikä näyttää tapahtuvan, perustuu seurausvaikutukseen. Kulloisenkin seurausvaikutuksen aiheuttaa syy. Syy ja seuraus ei ole viimeinen sana, sillä kausaliteetti on vain näennäistä. Kausaliteetti kuvaa kuitenkin systeemiä kohtuullisesti. Systeemiä, joka on itsessään matrix. Matrix reloaded.

        Kausaliteetti kuvaa ilmennyttä fenomenologista elämää. Tyhjyyttä se ei kuvaa enää kovin hyvin. Vain tyhjyys on elämä.


    • änimöl

      Puhutte kaikki samasta asiasta... Totuus on mitä yksinkertaisin sekä mitä monimutkaisin asia.. jos olet valveutunut edes hetken, tunnet tuon jumaluuden joka solussasi. Minä olen tavannut ihmisiä joita kutsun jumalallisiksi, sillä heillä ei ole käsitteellistä eroa materialistisissa asioissa kuin henkisissä... se ei ole käsitys näistä objekteista vaan ne tulevat itseisarvoillisiksi. "You is well a suspect in a universal scene"... Käsitelkää niitä kokonaisuuksia jotka palvelevat tätä maailmaa, niin löydätte sen jumalaisuuden joka asiasta. Purppura viisaus. Korkea freqvenssi, on se paikka missä mestarit asuvat. http://www.youtube.com/watch?v=KrxI5wkUQMw

      • kokija

        Oppikaamme sisäiseltä mestariltamme. Huomaa että inspiroituneessa hetkessä kaikki on ehdottomasti Jumalaa ja muuta on mahdotonta olla. Jumala puhuu teidän suullanne. Tämä antaa suunnan. Koska kuitenkin on sellaisiakin hetkiä, että näyttää olevan ikäänkuin muutakin kun Jumala, niin matkaa on edessä. Evoluutio jauhaa pikkuhiljaa meistä luulot ja lopputulos "kaikki on Brahmaa", "kaikki on Suurta Henkeä" jää. Me elämme antropomorfismin kautta eli itsemme kautta. Meillä on vain kokemus. Teoretisointi ei voi koskaan yltää kokemukseen, mutta me voimme opetella kommunikoimaan käsitteen kautta yhä tehokkaammin. Sodat johtuvat siitä paljolti, ettemme ymmärrä mitä toinen tarkoittaa. Kun ymmärrämme paremmin, rauhan todennäköisyys kasvaa. Tässä ymmärryksessä oman persoonan merkitys asettuu oikeaan valoon suhteessa luontoon - sitä ei oikein olekaan. Hiljaisuuden vallitessa omat rajat näyttävät liudentuvan ympäristöön.

        Hiljaisuuden me voimme aistia joka läpitunkee kaiken. Tämä on ihan konkreettista ja itsstäänselvää. Sama hiljaisuus tietty sen kuuluisan halkaistun kiven sisällä.


      • kokija kirjoitti:

        Oppikaamme sisäiseltä mestariltamme. Huomaa että inspiroituneessa hetkessä kaikki on ehdottomasti Jumalaa ja muuta on mahdotonta olla. Jumala puhuu teidän suullanne. Tämä antaa suunnan. Koska kuitenkin on sellaisiakin hetkiä, että näyttää olevan ikäänkuin muutakin kun Jumala, niin matkaa on edessä. Evoluutio jauhaa pikkuhiljaa meistä luulot ja lopputulos "kaikki on Brahmaa", "kaikki on Suurta Henkeä" jää. Me elämme antropomorfismin kautta eli itsemme kautta. Meillä on vain kokemus. Teoretisointi ei voi koskaan yltää kokemukseen, mutta me voimme opetella kommunikoimaan käsitteen kautta yhä tehokkaammin. Sodat johtuvat siitä paljolti, ettemme ymmärrä mitä toinen tarkoittaa. Kun ymmärrämme paremmin, rauhan todennäköisyys kasvaa. Tässä ymmärryksessä oman persoonan merkitys asettuu oikeaan valoon suhteessa luontoon - sitä ei oikein olekaan. Hiljaisuuden vallitessa omat rajat näyttävät liudentuvan ympäristöön.

        Hiljaisuuden me voimme aistia joka läpitunkee kaiken. Tämä on ihan konkreettista ja itsstäänselvää. Sama hiljaisuus tietty sen kuuluisan halkaistun kiven sisällä.

        'Sodat johtuvat siitä paljolti,ettemme ymmärrä mitä toinen tarkoittaa.'

        Ei näin, ei ainakaan suurimmissa sodissa, jossain paikallisissa selkkauksilssa kyllä.

        Jos tarkastelemme syväluotauksella esim 'arabikevättä' ja kaikkea siihen liittyvää....on ollut havaittavissa ulkopuolisien intressejä hajoittaa maitten vallitsevat mekanismit.

        Tämä toiminta on ollut räikeää ja häikäilömyttesyydessään ainutlaatuisen röyhkeää ja alkupiste tapahtumille oli kaiketi Irakiin täysin valheellisin perustein aloitettu massiivinen operaatio.
        Tämä ei nyt liity Jumaluusaiheeseen, että siitä pahoittelut....maalliset tapahtumat ovat valitettavan vaikeita soveltaa sielun sivistämiseen.


      • kokija
        Myötäeläjä kirjoitti:

        'Sodat johtuvat siitä paljolti,ettemme ymmärrä mitä toinen tarkoittaa.'

        Ei näin, ei ainakaan suurimmissa sodissa, jossain paikallisissa selkkauksilssa kyllä.

        Jos tarkastelemme syväluotauksella esim 'arabikevättä' ja kaikkea siihen liittyvää....on ollut havaittavissa ulkopuolisien intressejä hajoittaa maitten vallitsevat mekanismit.

        Tämä toiminta on ollut räikeää ja häikäilömyttesyydessään ainutlaatuisen röyhkeää ja alkupiste tapahtumille oli kaiketi Irakiin täysin valheellisin perustein aloitettu massiivinen operaatio.
        Tämä ei nyt liity Jumaluusaiheeseen, että siitä pahoittelut....maalliset tapahtumat ovat valitettavan vaikeita soveltaa sielun sivistämiseen.

        Katsotaan pintaa syvemmältä.

        Tämä liittyy sillä tavalla jumaluusaiheeseen että tapahtumat ovat seurausta sisäisen maailman mullistuksista. Pahoitteluja ei tarvita. Henkimaailmakin tai se mitä porukka sanoo henkimaailmaksi on muuttunut. Sodat syntyvät ensin sisäisemmässä maailmassa, myöhemmin ulkoistuvat. Sotaa en näe välttämättä pahan enkä hyvänä, vaan seurauksena syistä. Nämä syyt ovat juuri sanottuja, eli meidän tulisi enempi ymmärtää henkimaailmassakin toisiamme. On myös kosmista pahaa oikeassa henkimaailmassa, ja tämä tuho palvelee kosmista hyvää.

        Muutos syntyy hyvän ja pahan (rakentamisen ja tuhon) vuorottelusta pitkälti.

        On aikaa rakentaa, on aika tuhota. Rakentaminen - tuhoaminen on pohdittava hyödyllinen parivaljakko. Elämässä ilmeneviä voimia.


      • kokija
        Myötäeläjä kirjoitti:

        'Sodat johtuvat siitä paljolti,ettemme ymmärrä mitä toinen tarkoittaa.'

        Ei näin, ei ainakaan suurimmissa sodissa, jossain paikallisissa selkkauksilssa kyllä.

        Jos tarkastelemme syväluotauksella esim 'arabikevättä' ja kaikkea siihen liittyvää....on ollut havaittavissa ulkopuolisien intressejä hajoittaa maitten vallitsevat mekanismit.

        Tämä toiminta on ollut räikeää ja häikäilömyttesyydessään ainutlaatuisen röyhkeää ja alkupiste tapahtumille oli kaiketi Irakiin täysin valheellisin perustein aloitettu massiivinen operaatio.
        Tämä ei nyt liity Jumaluusaiheeseen, että siitä pahoittelut....maalliset tapahtumat ovat valitettavan vaikeita soveltaa sielun sivistämiseen.

        Selkeytän haparoivaa käsitteellistämistä. Toisen asemaan asettautumisesta on kyse. Ajatustasolla syntyy erillisyys. Jos siinä ei ole tuota salaperäistä buddhia mukana, ei rauhaa tuovaa ymmärrystä synny. Kun toisen asemaan samaistuminen on mukana, kykenemme havainnoimaan tilannetta toisen perspektiivistä. Kyse on aistista, joka kehittyy. Ei filosofiasta tai tavallisesta ajattelusta.

        Tämä aistin fyysinen heijaste ovat peilisolut aivoissa.

        Tämä kehittyvä henkinen ykseysaisti on ihan konkreettinen ja tuo konkreettista tietoa toisen asemasta ja millä tavalla toinen hahmottaa ympäristöä ja itseään. Tässä me harjaannumme. Musiikki ja kauneus on tie tuota aistia kohti, koska näihin liittyy helposti agape-rakkaus.

        Edes egyptiläisessä pappiskultturissa papeilla ei ollut riittävästi tätä aistia, sillä jos heillä olisi riittävästi sellaista ollut, he olisivat olleet pasifisteja. Tulemme nyt ihan uusien haateiden kynnykselle, jollaista ei ole toteutettu vielä tällä pallolla. Tulemme kaaoksen kautta rauhaan. Se edellyttää psykologisen ihmiskäsityksenkin muuttamista.


      • kokija kirjoitti:

        Selkeytän haparoivaa käsitteellistämistä. Toisen asemaan asettautumisesta on kyse. Ajatustasolla syntyy erillisyys. Jos siinä ei ole tuota salaperäistä buddhia mukana, ei rauhaa tuovaa ymmärrystä synny. Kun toisen asemaan samaistuminen on mukana, kykenemme havainnoimaan tilannetta toisen perspektiivistä. Kyse on aistista, joka kehittyy. Ei filosofiasta tai tavallisesta ajattelusta.

        Tämä aistin fyysinen heijaste ovat peilisolut aivoissa.

        Tämä kehittyvä henkinen ykseysaisti on ihan konkreettinen ja tuo konkreettista tietoa toisen asemasta ja millä tavalla toinen hahmottaa ympäristöä ja itseään. Tässä me harjaannumme. Musiikki ja kauneus on tie tuota aistia kohti, koska näihin liittyy helposti agape-rakkaus.

        Edes egyptiläisessä pappiskultturissa papeilla ei ollut riittävästi tätä aistia, sillä jos heillä olisi riittävästi sellaista ollut, he olisivat olleet pasifisteja. Tulemme nyt ihan uusien haateiden kynnykselle, jollaista ei ole toteutettu vielä tällä pallolla. Tulemme kaaoksen kautta rauhaan. Se edellyttää psykologisen ihmiskäsityksenkin muuttamista.

        Kokonaisuuden hahmoitus on myönteistä, tajuaminen mikä on nyt olevaisen tarkoitus ja mikä on se tila mihin olemme matkalla?
        Tällainen ajatelulogiikka tuntuu puuttuvan ja onhan se ymmärrettävää.....aineellinen maailma on 'niin' todellinen?

        Jos jumaluuskin on 'todellinen' ainoastaan 'olemisen' tilassa.......?

        Tämän elämän ja 'syyn ja seurauksen' lakeja tulisi korostaa jotta ihmis'sielut vähitellen tajuaisivat 'Kokonaisuuden...Ykseyden.'


      • ebebveebve
        Myötäeläjä kirjoitti:

        Kokonaisuuden hahmoitus on myönteistä, tajuaminen mikä on nyt olevaisen tarkoitus ja mikä on se tila mihin olemme matkalla?
        Tällainen ajatelulogiikka tuntuu puuttuvan ja onhan se ymmärrettävää.....aineellinen maailma on 'niin' todellinen?

        Jos jumaluuskin on 'todellinen' ainoastaan 'olemisen' tilassa.......?

        Tämän elämän ja 'syyn ja seurauksen' lakeja tulisi korostaa jotta ihmis'sielut vähitellen tajuaisivat 'Kokonaisuuden...Ykseyden.'

        Ja kun se kokeminen on monesti niin yksipuolista, vain sitä köyhyyttä, kurjuutta tai rikkautta, keskituloisuutta, tyhmyyttä, viisautta, Tamperalaisuutta,, ei siis kokonaisuutta ja kaikkea kerralla.
        Jos kuolema ratkaisee ja katkaisee ongelman nimeltä elämämme, niin kaikki on aloitettava taas alusta? Yleensäkään, miksi aloittaa ja opiskella j kokea enää mitään, jos kaikessa (henkisessä mielessä ja tilassa" kaikki on jo koettu,emmekö voi lainata muiden kokemista?


      • änimöl
        kokija kirjoitti:

        Selkeytän haparoivaa käsitteellistämistä. Toisen asemaan asettautumisesta on kyse. Ajatustasolla syntyy erillisyys. Jos siinä ei ole tuota salaperäistä buddhia mukana, ei rauhaa tuovaa ymmärrystä synny. Kun toisen asemaan samaistuminen on mukana, kykenemme havainnoimaan tilannetta toisen perspektiivistä. Kyse on aistista, joka kehittyy. Ei filosofiasta tai tavallisesta ajattelusta.

        Tämä aistin fyysinen heijaste ovat peilisolut aivoissa.

        Tämä kehittyvä henkinen ykseysaisti on ihan konkreettinen ja tuo konkreettista tietoa toisen asemasta ja millä tavalla toinen hahmottaa ympäristöä ja itseään. Tässä me harjaannumme. Musiikki ja kauneus on tie tuota aistia kohti, koska näihin liittyy helposti agape-rakkaus.

        Edes egyptiläisessä pappiskultturissa papeilla ei ollut riittävästi tätä aistia, sillä jos heillä olisi riittävästi sellaista ollut, he olisivat olleet pasifisteja. Tulemme nyt ihan uusien haateiden kynnykselle, jollaista ei ole toteutettu vielä tällä pallolla. Tulemme kaaoksen kautta rauhaan. Se edellyttää psykologisen ihmiskäsityksenkin muuttamista.

        Puhut asiaa mielestäni .


      • änimöl
        änimöl kirjoitti:

        Puhut asiaa mielestäni .

        siis kokija..


      • ebebveebve kirjoitti:

        Ja kun se kokeminen on monesti niin yksipuolista, vain sitä köyhyyttä, kurjuutta tai rikkautta, keskituloisuutta, tyhmyyttä, viisautta, Tamperalaisuutta,, ei siis kokonaisuutta ja kaikkea kerralla.
        Jos kuolema ratkaisee ja katkaisee ongelman nimeltä elämämme, niin kaikki on aloitettava taas alusta? Yleensäkään, miksi aloittaa ja opiskella j kokea enää mitään, jos kaikessa (henkisessä mielessä ja tilassa" kaikki on jo koettu,emmekö voi lainata muiden kokemista?

        'emmekö voi lainata muiden kokemista'

        Jokaisen yksilösielun pitää yksilökokemuksena kokea, koska kysymyksenä on henkisen tietoisuuden kohottaminen.
        Yksilön tulisi kehittyä, jotta tämä pystyy kohtaamaan korkempaa tietoisuutta.


      • Myötäeläjä kirjoitti:

        Kokonaisuuden hahmoitus on myönteistä, tajuaminen mikä on nyt olevaisen tarkoitus ja mikä on se tila mihin olemme matkalla?
        Tällainen ajatelulogiikka tuntuu puuttuvan ja onhan se ymmärrettävää.....aineellinen maailma on 'niin' todellinen?

        Jos jumaluuskin on 'todellinen' ainoastaan 'olemisen' tilassa.......?

        Tämän elämän ja 'syyn ja seurauksen' lakeja tulisi korostaa jotta ihmis'sielut vähitellen tajuaisivat 'Kokonaisuuden...Ykseyden.'

        'Tämän elämän ja syyn ja seurauksen lakeja tulisi korostaa....'

        Koska 'elämä' jatkuu ja kaikki kokemukset 'kirjataan'.


    • valistunut

      Jumaluus ajaton elämä kaiken lähde, ei ole henkimaailmaan kuuluva, koska henkimaailma on ihmisegojen luomus, ja siten ajallinen .

      Jumaluus on aina nykyhetkessä joka on ajaton, ja mekin olemme osa tuota jumaluutta, ego sielu, joka on materiasta kehityksen kautta syntynyt on luonut tuon ajallisen henkimaailman, jossa vietämme tuon välijan ennen seuraavaa elämää.

      Silloin kun ajallinen on poissa ajaton ,ja ajatuksemme alkavat kumpuamaan tuolta nykyhetkestä

    • Jumala - Jumaluus ei kehitä koska on täydellisyys. Se ei voi olla kehitettävisä.
      Laajentaminen on parempi mielikuva. Rakkaus siis laajentaa omaa kokemustaan rakkaudesta.

      Kokeile ja kero hyvä vitsi, tai jaa jokin ilo kaverille. Eikö vain jaettu ilo on kaksinkertainen ilo ja voidaan jakaa yhä uudelleen eikä yhtään vähene eikä pienene kuten tämä dualismin, Elon, laskuopin mukainen jako - lasku

    • valistunut

      Ei olekkaan kysymys tuon täydellisyyden kehittymisetä, sillä se on syntymätön ja kuolemat, on kysymys fyysisen elämämme kehittymisestä täydellisyyttä kohti, ja se tapahtuu fyysiten elämien ketjussa,

      Tuo kehitys tapahtuu syyn ja seurauksen lain mukasesti, mutta, jostain syystä se saattaa mennä pois raiteiltaan, kuten ihmiselle on tapahtunut
      Syy on materiast kehityksen kautta syntyneestä ajallisesta egosta sielusta, joka ajallisena on myös joutunut tuon lain alaiseksi
      Tuo on se sama asia jonka takia ihminen joutui ulos jattomasta paratiisitilasta
      USKONNOT OVAT ALUNPERIN syntyneet takaisi paluuseen tuohon alkuperiseen tilaan, mutta ne ovat ajautuneet vikaraitelle siinä asiassa

      Joten ihmisen tärkein henkinen tehtävä on ymmärtää tuo asia
      koska, koska syyt ja seuraukset saattavat johtaa koko ihmiskunnan joukkotuhoon, ja kehityksen palautumisen kivikauteen

    • Mitä väliä sillä (joukkotuholla) lopultakaan on....viittaan jälleensyntymisien kiertoon..maata vastaavia paikkoja on, ja niitä on paljon.

    • Hyvä valistunut, kiitos kommentista. Ei meillä tässä mitän erimielisyyttä syvemmässä mielessä varmaan ole.

      valistunut kirjoittaa: Tuo kehitys tapahtuu syyn ja seurauksen lain mukasesti, mutta, jostain syystä se saattaa mennä pois raiteiltaan, kuten ihmiselle on tapahtunut.
      Tulee helposti eriäviä ilmaisuja kun kuvataan samaa toimintaa toiselta tasolta katsoen.
      Tuossa käytät ilmaisua pois raiteiltaan. Sallinet spekulation: Mikään ei mennyt pois raiteiltaan.
      On YKSI mieli joka halusi kumppanin Tuo kumppani ilmeni Ajatuksena (Adam_Eeva) jotka ykseyden yhteisestä sopimuksesta vaipuivat uneen ja valitsivat ikäänkuin kokeilun, miten selvityisi takaisin JOS valitsisi Itsellisen yksilöllisen kokemisen polun. Miten ykseystietoisuus olisi vielä "tietoisempi" kun tuon unen kautta löytäisi kotiin?

      Ottakaa huumorina ei pakkomielteenä. Aatami nukutetiin koska piti tehdä Eeva. Eikä enemmälti ole kerrottu heräämisestä.

      Yksimieli eli Jumala kuitenkin tiedosti ERI mielisyyden, Selittämättä jää minulta miten täydellinen yksimielisyys voi olla itsensä kanssa ERI mieltä? Jotenkin sihen on liitettävä tuo unen käsite.

    • Sanotaan ettei sattumia ole, joka kai pätee fyysisiä asioita puntaroidessa.

      Mutta sanoisin Luojan suunnitelmista...että emme kertakaikkiaan voi sanoa, että suunnitelmissa oli virhe jota olisi ollut paikkailtava?
      En pysty uskomaan tällaiseen, lopullista selitystä ei nykymenolle kovin moni pystyy antamaan...ehkäpä sieluille kokemuksia fyysisyydessä...tietoa ei tarvita, koska sielut ovat alkulähteestä ja jokaisella sielulla on kaikki mahdollinen tieto...kokemukset puuttuvat.

      Kaikkivaltias Luoja ei suunnittele mitään turhanpäiväistä, kaikki toteutuu minkä pitääkin toteutua.

    • valistunut

      Ei sattumaa ole , eikä ennalta suunniteltua, sillä kaikki tapahtuu
      sekä kehittyen tai taantuen
      Ihmisen kohdalla, joka ehdollistui aikaan, ja siten myös henikisesti
      joutui syyn ja seurauksen lain piiriin.
      Näin ihmine voi vaikuttaa valintojensa kautta, mitkä ovat noiden valintojen vastavaikutukset, niin sen mukaiset ovat seuraukset.

      Meillä on olemassa ns. hyvän idea, ja kuvittelemme tekevämme hyvää, mutta seuraukset saattavat silti olla jotain muuta mitä ajattelimme

      Hyvätkin seuraukset kun muuttuvat uudeksi syyksi tuda pahat seuraukset
      Joten emme voi tietää mikä on oikein ja väärin, ja sen takia onkin päästävä eroon tusta itse hankkimastamme syyn seurauksen lain alaisuudesta

      Se tapahtuu site, että ymmärrämme, miksi ja miten olemme joutuneet tuohon tilateeseen ja miksi se seuraa meitä perimänä eli perisyntinä

      • Niinpä taas kerran...'Ihmisen kohdalla, joka ehdollistui aikaan, ja siten myös henkisesti joutui syyn ja seurauksen lain piiriin.'

        Kuinka tällainen prosessi on päässyt tapahtumaan?


      • Myötäeläjä kirjoitti:

        Niinpä taas kerran...'Ihmisen kohdalla, joka ehdollistui aikaan, ja siten myös henkisesti joutui syyn ja seurauksen lain piiriin.'

        Kuinka tällainen prosessi on päässyt tapahtumaan?

        Tähän olen jo useasti 'jumittunut' ja kysymyksiini ei ole vastausta tullut.

        Minun Jumalani on alkulähde ja täysin erehtymätön, mikään tapahtuma ei voi olla..ellei sitä ole tarkoitettu olevaksi.

        Muussa tapauksessa Jumala ja Jumaluus on käsiteltävä kokonaan uudelleen?


    • Myötäeläjä: Tähän olen jo useasti 'jumittunut' ja kysymyksiini ei ole vastausta tullut..

      Minä puolestani olen optimistinen. Karma ja sen sellaiset elämän selitykset on pois opittavissa.
      Mietiskely, meditointi, esimerkiksi ovat menetelmiä jotka ovat avanneet monille sisäisen kokemisen mahdollisuuden. Sanotaanko kristillisillä käsiteillä >on mahdollisuus oppia kuulemaan Pyhän Hengen ääni

      • Vielä tuosta Myötäeläjän
        'emmekö voi lainata muiden kokemista'
        Jokaisen yksilösielun pitää yksilökokemuksena kokea, koska kysymyksenä on henkisen tietoisuuden kohottaminen.
        Yksilön tulisi kehittyä, jotta tämä pystyy kohtaamaan korkempaa tietoisuutta.

        Kyllä jokaisen yksilön on jossain määrin lähdettävä etsimisen polulle mutta on tosiasiassa myös tuollainen ykseystietoisuus, ennen sanottiin eetteri. Kun yksi löytää silloin on toisenkin helpompi tavoittaa tuo sama.
        Käytännössä on paljon riitoja kuka on tehnyt tietyn keksinnön kun sama idea on keksitty hyvinkin eri puolilla maailmaa miltei yhtaikaa.

        Olkaamme siis mielummin optimisteja

        ja vielä:
        "sielut ovat alkulähteestä ja jokaisella sielulla on kaikki mahdollinen tieto."
        Sanoisin näin. Jokaisella on mahdollisuus tavoittaa alkulähde. Kun luottamus ja rauha saa riittävästi? tilaa toteutuu täydellisyyden kokemus.

        Muissakin maailman selityksissä se varmaan on mutta itselleni tutumpana ajattelen Raamatun kautta. Tuhlaajapoika kääntyy ja löytää kotiin ja Jumala lähettää palvelijansa vastaan.
        Siis tuo viimenen selitys jää palvelijan huoleksi, siitä minun ei tarvitse huolehtia.


      • reijo7

        hellin 63.

        En tiedä kuuluuko seuraava juttuni edes tälle palstalle. Mutta ajattelen nyt näitä ns rikkaita länsimaita, yleensä ihmisen kehitystä näissä valtioissa.
        Kun nyt köyhissä kehitys maissa ei ole varsinaista terveyden huoltoa ja siellä on nälkä, ja puutteelline hygieenia ja olot muutenkin surkeat, nälkään kuoleminen on joka päiväistä. Näissä maapallon osa alueilla lunto kuitenkin suorittaa luonnollista valintaa, siitä kuka jää henkiin ja kenen osa on kuolla jo lapsena. Siis vahvimmat ja perimiltään terveimmät elävät aikuisiksi ja siittävät lapsia. Nämä lapset kuitenkin saavat nimen omaan perinnöksi vanhemmiltaan puutetta ja tauteja vastaan parhaat perimät niihin oloihin joihin lapset syntyvät, näi itse luonto näissä maissa suorittaa rodun taikka ihmisen jalostusta.
        Näissä rikkaissa länsimaissa ei tälläistä luonnon valintaa enää ole ja myöskin perimiltään heikot yksilöt perustavat perheitä ja saavat lapsia, näille lapsille on tässäkin tapauksessa kuitenkin vanhemmilta perimänään jäänyt heikot perimät, näistä osoituksena on esm jo lapsuus iässä peritty Diapeetes. Johtaako tämä korkea elintaso myöskin länsimaissa Homosabines lajin heikentymiseen. Tämä sen tähden jos me saamme vanhemmiltamme heikot perimät jo syntyessämme.
        Tiedän, että nämä on niitä Adolf Hitlerin ajatuksia, mutta tuntuisi hyvin toden mukaisilta, nykyistä tausaa vasten ajateltuna.


    • ZenKivi

      Ei tarvitse vastata tähän, mutta haluaisin kiinnittää huomiota yhteen tärkeään seikkaan kun luen näitä tekstejänne. Syventykää tai olkaa syventymättä, miettikää tai olkaa miettimättä. Käytän sanaa jumaluus, joka tässä yhteydessä minulle merkitsee samaa kuin Tao, jotain täysin käsittämätöntä, käsitteiden ja sanojen ulkopuolella. Zenissä emme välttämättä kutsu sen kokemusta ykseydeksi, käytämme usein termiä "ei-kaksi".

      Miksi? Koska siinä kokemuksessa, jos käsitän oikein, mitä kutsutte ykseydeksi on hyvin helppo sekoittaa asiat. Tunteet ja kokemukset ovat niin vahvoja, niin uusia, että on ne tuntuvat jumalallisilta. Voimme kokea rakkautta, yhteenkuuluvuutta, rajattomuutta, kenties näeme asioita uusilla tavoilla, jotka vaikuttavat uutuuttaan mystisiltä ja olevan peräisin jostain toisesta todellisuudesta. Olemme valaistuneita, saavuttaneet jotain ja haluamme kertoa siitä muille. Kokijan ja koettavan välinen raja katoaa. Meillä on "velvollisuus" kertoa tästä "totuudesta" muille ja saada heidät näkemään se, mitä kutsumme perimmäiseksi totuudeksi. Se on ihan okei, se on mitä tapahtuu. Mutta tekeekö se siitä totta?

      Teen vertauksen. Ihminen on kuin paperiarkki, jonka keskellä on piste nimeltä ego. Se ego estää elämän luonnollisen kulun. Tuuli ei puhalla sen lävitse. Kun ego poistuu, syntyy paperiin reikä. Nyt tuuli ensimmäisen kerran puhaltaa paperin lävitse ja saa keskustan riekaleet lepattamaan. Se on uusi, valtava kokemus. Ja pojot sille, joka sen on löytänyt.

      Mutta se paperin riekale, joka lepattaa ei ole se tuuli. Tuuli on se mikä saa riekaleet lepattamaan. Mikä lepattaa on se mitä kutsumme sanalla "Itse", "Tosi-Minä" tai "Buddha-luonto". Kun sanomme, että meillä on jumalallinen kokemus tai kokemus jumalasta, se on osa "itsen" kokemusta. Tietoisuus itsessäänhän on kokemus jostain, energiasta,tapahtumasta tai voimasta. Mutta se ei ole se voima tai energia, jonka se kokee. "Tosi-Minä" ei ole jumala tai osa jumalaa, se on se mikä kokee jumaluuden.

      Jos egon ollessa mieli heijastaa omaa käsitystä itsestään, niin sen poistuttua mieli heijastaa jumaluutta. Mutta se ei ole se jumaluus. On tärkeää muistaa, että mikä tahansa kokemus, tunne, ajatus, käsite on lähtöisin vain ja ainoastaan mielestä. Silloin kaikki tarve tulla joksikin, oivaltaa jotain, kertoa jostain, kokea tai tuntea jotain on myös mielestä lähtöisin. On helppo jäädä kiinni selityksiin ja kokemuksiin, kun ne ovat erilaiset ja paremmat kuin aiemmin. Jäädä kiertämään heijastusta,luoda teorioita sitä ja kuvata sitä muille. Mutta totuus saattaa silti olla syvemmällä?

      • Itsestä

        Termistä Itse. Mihin se viittaa aloituksessa. Itse viittaa tarkkailijaan, jonka taakse ei ole vielä nähty. Sitä pidetään niin kauan perimmäisenä, kunnes sen taakse nähdään. Itse ei lepata, se on äärimmäisen staattinen. Minä lepattaa, ja minä muuttuu.

        Itseä ei voi nähdä on itsen ehdoton vaatimus. Jos sen taakse joskus nähdään tai Itse nähdään, se ei ole Itse. Sitä ei voi tietää kuka se on, voi tietää vain minän jota Itse käyttää ja joka nokan edessä.

        Hauska homma siis, että Itse ei tiedä kuka se on. Vain harhaminä voi itsen määritellä harhaisesti. Jokainen minän määritelmä osuu harhaan.


      • Itsestä ja minästä

        Korkeampi Minä on Itse. Kulloinenkin tarkkailija, jonka taakse ei olla vielä nähty.
        Minä tai ego on se lepattava puhuja, jonka lävitse Itse puhuu ja joka virtaa. On ihan totta, että ego pehmenee ja virtaa, jolloin se ikäänkuin vain lepattaa. Se on joustavan öljyn tai energiankaltainen pehmennyttyään.

        On sitten kaikkiallinen Itse, joka on kokonaisuuden Itse. Korkeamman Minän korkeampi minä. Tällainen järjestys. Kaikkiallinen Itse on "Jumala"


      • Absoluuttisuudesta

        Ja sitten vielä lopuksi: mitään absoluuttista Itseä ei ilmeisesti ole. Tällä perusteella "Taivaallisinkin Isä" täydentyisi ainakin jossain mielessä. Kaikki on hiljaista ideoiden virtaa. Hiljaisuudessakin tapahtuu jotain äärimmäisen hienovaraista.

        Jakoa jumaluuteen ja ei-jumaluuteen ei voi tehdä Itsessä, sillä kaikki on Itseä.


      • izumi1
        Absoluuttisuudesta kirjoitti:

        Ja sitten vielä lopuksi: mitään absoluuttista Itseä ei ilmeisesti ole. Tällä perusteella "Taivaallisinkin Isä" täydentyisi ainakin jossain mielessä. Kaikki on hiljaista ideoiden virtaa. Hiljaisuudessakin tapahtuu jotain äärimmäisen hienovaraista.

        Jakoa jumaluuteen ja ei-jumaluuteen ei voi tehdä Itsessä, sillä kaikki on Itseä.

        Jokaisen absoluuttinen Itse on se monadi joka on ysilön ydin, Ydin ihminen. Tämä on oma melipiteeni. Se on kuin siru kaikkeuden kalliosta.


      • izumi1
        izumi1 kirjoitti:

        Jokaisen absoluuttinen Itse on se monadi joka on ysilön ydin, Ydin ihminen. Tämä on oma melipiteeni. Se on kuin siru kaikkeuden kalliosta.

        Se joka ei ole Jumalasta on olemattomuutta.


      • Tuo heittosi ei pid.
        izumi1 kirjoitti:

        Se joka ei ole Jumalasta on olemattomuutta.

        Jumala 'olemattomuus' / luojat 'olen'.


    • Ihmeidenoppikurssi

      Täydellinen rakkaus karkottaa pelon.
      Jos pelkoa ilmenee
      täydellistä rakautta ei ole

      mutta

      Ainoastaan täydellinen rakkaus on olemassa.
      Jos pelkoa ilmenee
      se aiheuttaa tilan jota ei ole olemassa

      • izumi1

        Todellisessa Rakkaudessa ei ole sijaa pelolle. Pelko on pahuuden luoma harha. Jos on Rakkaus, silloin ei ole pelkoa.
        Ei ole ihme jos pelon valtakunnassa pelätään.


      • izumi1 kirjoitti:

        Todellisessa Rakkaudessa ei ole sijaa pelolle. Pelko on pahuuden luoma harha. Jos on Rakkaus, silloin ei ole pelkoa.
        Ei ole ihme jos pelon valtakunnassa pelätään.

        Pelko on Rakkauden vastakohta, joten kaikki viisaat opettavat elämään pelkäämättä mitään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4903
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4453
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2881
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      105
      1684
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe