PAM ja korvaukset

ei töitä eikä rahaa

kummasti liittyyessä luvattiin kaikkia etuja,kunnes tuli aika saada Pamilta korvausta osa-aikaisesta työstä. Ensin asiat venyi ja tuli kaikkia mutkia jotka viivästytti maksun saantia.Sitten lopulta sain n 400 euroa n.puolen vuoden ajan.Sitten piti taas tarkistaa ja pohjaksi otettiin puolikas palkkaani ja pamin maksama.siitä monien kaavojen mukaan saatiin minulle uusi soviteltu 100 euroa! totesin että miten voi olla mahdollista että saan vain näin vähän kun luvattiin se toinen puolikas liitolta ja toinen siis töistä.sanoivat että "näin se menee" ja taas kun viikot täynnä ,tarkistetaan ja sitten jäänkin jo pahasti heille maksamaan !!! tällä menettelyllä liitto pitää huolen ettei joudu maksupojaksi kovin pitkäksi aikaa vaikka osa-aikaisuus jatkuisikin vielä. ihan käsittämätöntä liitolta. siellä ´hyväpalkkaisten tätien ja setien kiva keksiä koukeroita ja mainostaa että kannattaa olla jäsen. paskanmarjat.otan rahat niin kauan kuin saan ja lähden veks, ja pidän huolen että kannustan muitakin.tämä on silkkaa syrjintää perkele.onko muilla kokemuksia pamin kekseliäisyydestä?

33

4109

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dfghji765ert

Naurettavaa, Pam ei voi vaikuttaa mitenkään paljonko saat se on laki jonka on hallitus aikanaan hyväksynyt. Kassat on ainoastaan maksajia ei määrää miten maksut määräytyy. Mutta yö teettää kaikenlaisia provoja.

• 2.pamista lähtenyt

just joo, ei voi vaikuttaa!!! toinen virkailija antaa ohjeita että kirjaapa kuule täysiä viikkoja joka 2. ja joka 2.työtön niin saat enemmän. toinen virkailija sanoo ettei sillä vaikutusta. ihme paikka , joka kerta tulee eri vastauksia.kehoitan eroamaan!
        lienee tuskin mikään provo, samanlaisia kokemuksia kuulee paljon.
        ja toiset vaan tekee öisin töitä :)

• Aina-ay
        2.pamista lähtenyt kirjoitti:

just joo, ei voi vaikuttaa!!! toinen virkailija antaa ohjeita että kirjaapa kuule täysiä viikkoja joka 2. ja joka 2.työtön niin saat enemmän. toinen virkailija sanoo ettei sillä vaikutusta. ihme paikka , joka kerta tulee eri vastauksia.kehoitan eroamaan!
        lienee tuskin mikään provo, samanlaisia kokemuksia kuulee paljon.
        ja toiset vaan tekee öisin töitä :)

Tuskin kukaan neuvoo väärentämään hakemuksia kuten kirjoituksesi antaa ymmärtää. Pam ei päätä miten sinua lomautetaan vaan viisas työnantajasi. Kirjoituksesi on hölynpölyä tai olet totaalisen ymmärtämätön.

• Ei ay

Totuus asiassa on, että jokainen jakson aikana ansaitsemasi satanen pienentää päivärahaasi viisikymppiä. Saat soviteltua päivärahaa ja päivärahan suuruus lasketaan joka jakson lopussa.
      Esimerkki. Jos saat päivärahaa 800 € /kk (täysi päiväraha). Olet osa-aikatyössä ja ansaitset 400 € /kk. Saat soviteltua päivärahaa 600 € /kk.
      Jos ansaitsetkin 600 € /kk, saat soviteltua päivärahaa 500 E / kk.

• Pettynytjapahasti

Ei mennyt mulla ihan noin.
        Vanha viesti toki ja mukaan tullut 300€ suojaosuus, mutta aika ihmeellistä on liitossa nykyään laskutoimitus.
        Mulla täysi päiväraha bruttona 52,52€/kk, joten eli vaikkapa 23 päivän jaksolla se tekee sellaisen 1207€.
        No, nyt tein pienen työkeikan, jonka palkka bruttona vähän päälle 600 (nettona vähän päälle 400).
        Nyt kun on vielä tuo suojaosuuskin, niin luulis senkin jotain tuloja lisäävän, mutta ei.
        Liitto maksoi ihan säälittävän summan, alle 800 €, käteen sain 600 jotain.
        Eli kun otetaan huomioon myös työmatkakulut, niin keikasta ei käytännössä jäänyt käteen yhtään mitään! Ihan turhaa touhua.

• Anonyymi
        Pettynytjapahasti kirjoitti:

Ei mennyt mulla ihan noin.
        Vanha viesti toki ja mukaan tullut 300€ suojaosuus, mutta aika ihmeellistä on liitossa nykyään laskutoimitus.
        Mulla täysi päiväraha bruttona 52,52€/kk, joten eli vaikkapa 23 päivän jaksolla se tekee sellaisen 1207€.
        No, nyt tein pienen työkeikan, jonka palkka bruttona vähän päälle 600 (nettona vähän päälle 400).
        Nyt kun on vielä tuo suojaosuuskin, niin luulis senkin jotain tuloja lisäävän, mutta ei.
        Liitto maksoi ihan säälittävän summan, alle 800 €, käteen sain 600 jotain.
        Eli kun otetaan huomioon myös työmatkakulut, niin keikasta ei käytännössä jäänyt käteen yhtään mitään! Ihan turhaa touhua.

Just noin ja nykyään vielä suuremmat menot eli saat maksaa sinnepäin jos käyt töissä.

• talkoo-taavetti

Taitaa se Ei Ay ollakin omakohtaisesti kokenut päivärahojen saannit ja niiden suuruudet vaikka antaa ymmärtää ettei ole rahoja saanut kuin palkkojen , joskin pienien sellaisten muodossa . Olisi kannattanut vaan taistella aikoinaan kunnon palkkojen ja etujen puolesta eikä vastustella lakkolaisia , ettei nyt tarvitsisi notkua sossun luukulla mikä sinänsä nyt ei tuomittavaa mutta kun eläkeläistoveri kirjoittaa toista mitä todellisuudessa tekee ja haukkuu kaikki sossussa kävijät vaikka itse on kiilaamassa jonossa.

• Ei ay

Kusi taavetille tiedoksi. Kokemusta on asiasta, ei tosin omakohtaista, mutta vaimon osalta kuitenkin.
        En muuten notku sossun luukulla, enkä ole aikaisemminkaan notkunut. Taidat itse kertoa omista tavoistasi. Olisit pysynyt pois sieltä lakkoporteilta ruuttinesi häiritsemästä rehellisiä työntekijöitä, niin ei tarvitsisi valittaa.

• Aina-ay
        Ei ay kirjoitti:

Kusi taavetille tiedoksi. Kokemusta on asiasta, ei tosin omakohtaista, mutta vaimon osalta kuitenkin.
        En muuten notku sossun luukulla, enkä ole aikaisemminkaan notkunut. Taidat itse kertoa omista tavoistasi. Olisit pysynyt pois sieltä lakkoporteilta ruuttinesi häiritsemästä rehellisiä työntekijöitä, niin ei tarvitsisi valittaa.

Älähän latele noita juttujas ihan faktana. Ei nimittäin mene aivan noin NYKYÄÄN, en kuitenkaan ala täällä asiasta puolitotuuksia lateleen koska kassoilta saa faktaa.

• Ei ay
        Aina-ay kirjoitti:

Älähän latele noita juttujas ihan faktana. Ei nimittäin mene aivan noin NYKYÄÄN, en kuitenkaan ala täällä asiasta puolitotuuksia lateleen koska kassoilta saa faktaa.

Esittämäni asia oli yksinkertaistettuna.
        Tässä linkki samasta asiasta, kuten se todellisuudessa on.
        http://www.tyj.fi/default.asp?id=468

Jotta sinäkin löytäisit ja ymmärtäisit asian, niin tässä pieni ote asiasta:
        "Työajan tarkastelu

Soviteltua työttömyyspäivärahaa voidaan maksaa, kun työtä tehdään enintään 75 % alalla sovellettavan kokoaikaisen työntekijän enimmäistyöajasta. Työaikaa tarkastellaan lyhennetylle työpäivälle tai työviikolle lomautettujen osalta kalenteriviikoittain. Osa-aikatyötä tai enintään kaksi viikkoa kestävää kokoaikatyötä tekevien osalta työaikaa tarkastellaan joko neljän kalenteriviikon tai kuukauden jaksolla.

Yli kaksi viikkoa kestävät kokoaikatyöt eivät kuulu sovittelun piiriin. Tällöin maksujakson työttömyyspäiviltä maksetaan täyttä ansiopäivärahaa, ellei maksamiselle ole muita esteitä.

Sovittelun työaikatarkastelussa otetaan huomioon sekä aika, joka on säästetty työaikapankkiin, että aika, joka pidetään palkallisena vapaana.

Sovitellun ansiopäivärahan suuruus

Soviteltua ansiopäivärahaa maksettaessa täydestä ansiopäivärahasta vähennetään 50 prosenttia sovittelujakson aikana ansaitusta palkasta. Myös työaikapankkiin siirretty tai sieltä nostettu tulo on sovittelussa huomioitavaa tuloa.

Täysi päiväraha - (0,5 x palkka / 21,5) = 1 päivän päiväraha.

Esimerkki: Hakijan täysi päiväraha on 42 €/päivä. Hän tekee viikon työtä ja saa palkkaa 300 €. Puolet tästä palkasta vaikuttaa vähentävästi = 150 €. Tämä 150 € jaetaan kalenterikuukauden työpäiville = 21,5, ja näin saadaan päivärahaa vähentävä määrä = 6,98 €/päivä.

Päivärahaa maksetaan siis 42 € - 6,98 € = 35,02 €/päivä ja jokaiselta sovittelujakson päivältä. Sovittelujakso on joko 4 viikkoa tai kuukausi. Etuutta voidaan maksaa enintään viideltä päivältä viikossa.

Soviteltu päiväraha ja työstä saatu palkka voivat yhteensä olla enintään 90 % päivärahan perusteena olevasta palkasta. Korotettua ansio-osaa tai muutosturvan ansio-osaa maksettaessa soviteltu ansiopäiväraha ja ansaittu palkka voivat yhteensä olla enintään päivärahan perusteena olevan palkan suuruinen. "

• talkoo-taavetti
        Ei ay kirjoitti:

En minä valitakaan kun olen onnellisesti eläkkeellä mutta olen nähnyt monen rikkurirääpäleen vaikeroivan ruuttamme soittaessa rikkureille selvät sävelet.
        Minun kohdallani ei edes vaimon ole tarvinut sossun luukulla käydä joten huonosti olet perheesi elättänyt vaikka työmyyrää leikitkin ja kehut urhontöilläsi.
        Olisit pitänyt vaimosikin palkkojen kehityksestä huolen vai yllytitkö häntäkin rikkuroimaan ja suostumaan alipalkattuihin töihin joiden pilaantunutta hedelmää saatte nyt nautiskella sossunluukun muodossa.

• Ei ay
        talkoo-taavetti kirjoitti:

En minä valitakaan kun olen onnellisesti eläkkeellä mutta olen nähnyt monen rikkurirääpäleen vaikeroivan ruuttamme soittaessa rikkureille selvät sävelet.
        Minun kohdallani ei edes vaimon ole tarvinut sossun luukulla käydä joten huonosti olet perheesi elättänyt vaikka työmyyrää leikitkin ja kehut urhontöilläsi.
        Olisit pitänyt vaimosikin palkkojen kehityksestä huolen vai yllytitkö häntäkin rikkuroimaan ja suostumaan alipalkattuihin töihin joiden pilaantunutta hedelmää saatte nyt nautiskella sossunluukun muodossa.

Kusi taavetilla erittäin vaikea luetun tekstin ymmärtämisvaikeus, kun kirjoittelee ihan pehmoisia. On tainnut maistella liikaa siitä kuuluisasta ruutastaan, tai lähinnä sen sisällöstä. Ainakin aivotoiminta on erittäin pahoin kärsinyt ruuttahommista.

• talkoo-taavetti
        Ei ay kirjoitti:

Kusi taavetilla erittäin vaikea luetun tekstin ymmärtämisvaikeus, kun kirjoittelee ihan pehmoisia. On tainnut maistella liikaa siitä kuuluisasta ruutastaan, tai lähinnä sen sisällöstä. Ainakin aivotoiminta on erittäin pahoin kärsinyt ruuttahommista.

Ei ole mitään vaikeutta ymmärtää Ei Ay . n yksinkertaisuudella laadittua yksinkertaista tekstiä kenelläkään , mutta väittää toisten kirjoittelevan pehmoisia.
        Itse on kuitenkin suoranaisesti tehnyt pehmoisia kuten toiminut rikkureille tarkoitetun kusiruuttamme maalitauluna ja yhä vaan käärmeissään siitä vaikka mitäs itse sen tielle niin tormakkaasti asettui aikanaan.

• Ei ay

Ei ole mitään vaikeutta ymmärtää Ei Ay . n yksinkertaisuudella laadittua yksinkertaista tekstiä kenelläkään , mutta väittää toisten kirjoittelevan pehmoisia.
        Itse on kuitenkin suoranaisesti tehnyt pehmoisia kuten toiminut rikkureille tarkoitetun kusiruuttamme maalitauluna ja yhä vaan käärmeissään siitä vaikka mitäs itse sen tielle niin tormakkaasti asettui aikanaan.

Lopeta kusi taavetti valehtelu. Ilmeisesti olet liikaa juonut sitä ruuttasi sisältöä itse, kun hourailet pelkästään kusiruutasta.

• ei töitä eikä rahaa

uskokaa tai älkää mutta totuus on että TODELLAKIN sain kehoituksen kirjata viiko töitä, viikko työtön!

vielä kysymys kun en ymmärrä, onko "talkoo" nyt stadin slangilla "kusi" vai mistä moinen ????

• talkoo-Taavetti

Talkoo ei ole slangia vaan tarkoittaa kutsumanimeä Talkoo-Taavetti.
        Taavetti kutsutaan apureineen auttamaan lakkovahteja tarvittaessa mikäli rikkurit ovat saamaisillaan ylivoiman ja joku keksi ilmaista että laitetaan talkoot kuule Taavetti pystyyn ja täytetään paloruiskut siankusella ja tulitetaan rikkureita , niin eiköhän tokene. Se tehtiin ja tehosi jopa erääseen täälläkin häiriköivään Ei Ay.n kin rikkurikiimaan.
        Siitä nimitys talkoo-Taavetti

• ei töitä eikä rahaa
        talkoo-Taavetti kirjoitti:

Taavetti kutsutaan apureineen auttamaan lakkovahteja tarvittaessa mikäli rikkurit ovat saamaisillaan ylivoiman ja joku keksi ilmaista että laitetaan talkoot kuule Taavetti pystyyn ja täytetään paloruiskut siankusella ja tulitetaan rikkureita , niin eiköhän tokene. Se tehtiin ja tehosi jopa erääseen täälläkin häiriköivään Ei Ay.n kin rikkurikiimaan.

ok, kiitos selityksestä, aukeni jo mullekin!

• Ei ay
        talkoo-Taavetti kirjoitti:

Miksi jatkat valehtelua?

• usko pois

mitä valehtelen??? todellakaan en! haluatko nähdä kuitit? juttu menee just näin, kummasti ensin sain puolet palkasta ja viikkojen täytyttyä,tarkistuksessa tippui käsittämättömästi niin että saan 100 euroa käteen!!! olen monta kertaa soittanut ja tarkistanut mutta heidän laskelmiensa mukaan on juuri oikein laskettu. mitä mua hyödyttäisi valehdella moisesta?????
      taidatkin olla näitä pamin poikia :)

• Ei ay

Sori vaan. Tämä palstan viestien porrastus on ihan hanurista. Minä vastasin talkoo taavetin viestiin, mutta sinä kerkesit aikaisemmin vastata ja minun vastaukseni ei enää linkittynyt siihen.
        Pitää näköjään aina joka viestissä mainita, että kenelle vastaa.

• talkoo-taavetti
        Ei ay kirjoitti:

Sori vaan. Tämä palstan viestien porrastus on ihan hanurista. Minä vastasin talkoo taavetin viestiin, mutta sinä kerkesit aikaisemmin vastata ja minun vastaukseni ei enää linkittynyt siihen.
        Pitää näköjään aina joka viestissä mainita, että kenelle vastaa.

Mitä valehtelen ??? En todellakaan !!! Haluatko uudelleen tuntea pärstässäsi kunnon täyteen ladatun ruutan tenhon ja vaatteissasi sen hajun ?
        Olet jo riittävän iäkäs jo unohtelemaan asioita mutta luulisi sen silloisen olleen sellainen kokemus jonka muistaisit ikäsi , mutta valitettavasti et oppinut uintireissustasi mitään.

• Ei ay

Mitä valehtelen ??? En todellakaan !!! Haluatko uudelleen tuntea pärstässäsi kunnon täyteen ladatun ruutan tenhon ja vaatteissasi sen hajun ?
        Olet jo riittävän iäkäs jo unohtelemaan asioita mutta luulisi sen silloisen olleen sellainen kokemus jonka muistaisit ikäsi , mutta valitettavasti et oppinut uintireissustasi mitään.

Sinä elät ihan hourumaailmassa. Et ole enää ollenkaan täysijärkinen.
        Jos et kerta valehtele, niin muistat ainakin asiat pahasti väärin.
        Ps. Voisitko joskus kommentoida asiaa, eikä aina vaan noita kusiunelmiasi.

• talkoo-taavetti
        Ei ay kirjoitti:

Sinä elät ihan hourumaailmassa. Et ole enää ollenkaan täysijärkinen.
        Jos et kerta valehtele, niin muistat ainakin asiat pahasti väärin.
        Ps. Voisitko joskus kommentoida asiaa, eikä aina vaan noita kusiunelmiasi.

Vai pitäisi vielä kommentoida erikseen. Mitä siinä on sen kummempaa kommentoitavaa jos sinut pitäisi käyttää edestakas jossain isomman ruutan säiliössä ettäs vähän oppisit kunnioittamaan oikeuksistaan kiinnipitäviä työntekijöitä.

• ei töitä ja silleen

ei ay:lle: ok, otin jo paperit esiin ja tarkistin että varmaan on oikeat summat :)
      kannattaisi jäädä kokonaan työttömäksi, saisin reilut 50 e päivässä, on se hiukan enemmän kuin tuo 6 euroa ja risat! eniten ottaa päähän että tekisin töitä jos niitä olisi,hakua on muttei kukaan tunnu minua haluavan.ja sitä en käsitä vaikka miten vääntäisin että ensin sain melkein 30 päivässä,nyt reilun 6 euroa. heillä kuulemma kone laskee joten heidänkään ei tarvitse kaikkea itse tehdä,yritti kyllä selittää mistä johtuu. no, tätä voin märehtiä vaikka kuinka,ei se siitä parane :)

• valkokauluksinen

talkoo-taavetille: hah hah, taidat olla kovakin sälli, omasta mielestäsi.lausunnoista päätellen. tuskin ainakaan yrittäjä!!! sitä ollaan heti lakossa jos ei saada palkankorotusta , vapaita lisää tai muita etuja. voi pöljä parka, mietippä hetki mistä ne rahat aina tulee. ilmeisesti olet aina ollut vieraalla töissä, ehkä sinusta ei ollut yrittäjäksi.ja lienet tosi vanha kun kerskut ettei vaimoskaan ole sossulla käynyt. nuoremmat jo ymmärtää senkin että sieltä sitä voi hakea jos on tarvis, ei ole häpeä eikä mikään.maaseudulla ehkä vielä.hauskaa luettavaa mutta tuo uhoaminen pistää jo vatsan kippuralle!!

• Ei Taavetti

En tiedä mitä hauskaa sinulla on mutta tollasten yhteiskunnan loiseläjien takia me vastuulliset maksetaan enemmän veroa. En tarkoita että tosi hädässä sossuun turvautuvan hävetä tarvii mutta sinun asenne on loisen asenne. Toivottavasti tukehut nauruus matkalla sossuun hakemaan toisten verorahoja. Ansaitsisit siitä Taavetin ruutasta päin näköä.

• valkokauluksinen

ei taavetti: kuules kuules, mistäs tiiät etten tarvii sitä rahaa sieltä sossusta!! jos et yrittäjänä kuulu liittoon, ei ole myyntiä,et siis saa palkkaakaan niin milläs tuut toimeen? annas kuule fiksuna vinkki? naurattaa vaan niin jumalattomasti noi ruutasta päin näköä jutut! aikoinaan niitä kuuli Veikon suusta.
      kyllä on oikeus saada avustusta, sitä saa nekin jotka ei ees oo yrittäny tehä töitä.antaisitko mielummin verorahoja ulkolaisille vai meille jotka yritämme luoda työpaikkoja ja palkata teikäläisen tapaisia ....ahkeria ja tunnollisia työntekijöitä?
      sarkasmia jos et dorka ymmärtäny.
      ja se valkokauluksinen oli myös mikäli et sitäkään tajunnut,yrittäjähän on yleisen mielipiteen mukaan "herra"

• Ei Taavetti

Jos on yrittäjä vain statuksen takia kannattaa ottaa verokirja. Ei tuollaset yrittäjät ketään työllistä eikä hyvinvointiyhteiskuntaa pyöritä jotka sossun luukulla käy. Eikä ole sarkasmia! Maksan veroja 25 000€/v välilliset että sinä saat "yrittää" siellä sossun luukulla.

• valkokauluksinen

ei taavetti: halpaan menit, maksan enemmän! turhaa rehvastelua heitit. mutta kuten ehkä tiedät on aikoja jolloin ei vaan tule tarpeeksi rahaa sisään jotta voisit itse saada palkkaa, kun ensin suoritat työntekijöiden kaikki maksut ja koko yrityksen kulut.ja kun puoliso ei myöskään saa palkkaa, on pakko elättää lapset jollain tavalla.eikä ole häpeä hakea sieltä sossusta kun kerran olen maksanut kaikesta enkä teettänyt pimeää työtä pätkääkään.jos olet yrittäjä niin takuulla tiedät mistä puhun. on eri asia työllistää muutama henki kuin jo lähes 20! on vain ihmisiä joihin puree tuo "valkokauluksinen" ja taidat olla yksi heistä. eipä haittaa,hanki lääkitys jos verenpaineet nousee.

• niimpä90

Parempi yhden kuin kahdenkymmenen luukulla käydä :)

• Anonyymi

Huijausta koko liitto,maksut kelpaa ky5mutta kun pitäis saada jotain niin kestää kestää ja toimitat lippua ja lappua ja sitten et hyödy mitään kun toinen käsi ottaa jos jotain saisikin.Parempi olla kokonaan työtön tai sitten kokoaikatyössä.

• Anonyymi

Kusetusta koko homma. Liitolta ei saa saatana paljon mitään. 650e on aivan naurettavan vähän.

• Anonyymi

Hyvä kysymys, miksi työnantaja maksattaa puolet palkasta työttömyyskassalla?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      116
      6040
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      33
      4137
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3362
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2996
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      255
      2083
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2014
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      44
      1846
    8. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1805
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1696
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1569
    Aihe