Joko olet käynyt äänestämässä?

jackaroo

Ennakkoäänestys näyttää käyvän melko vilkkaana, presidenttikin on jo käynyt äänestämässä ennakkoon, joko sinäkin olet käyttänyt äänioikeutesi, vai jätätkö sen vasta viralliselle vaalipäivälle?

Itse kävin jo eilen äänestämässä ennakkoon, kun oli postiin muutenkin asiaa. En paljoa miettinyt ehdokasta, paria netissä olevaa vaalikonetta käytin, mutta enemmän kai minä sitä puoluetta äänestin kuin ehdokasta. Nuorelle ehdokkaalle annoin kuitenkin ääneni, kun itsekin vielä kohtuu nuori olen.

67

246

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • polkoo

      Käyty on. Ehdokas oli kompromissi. Halusin tukea puoluetta, vaikka oikeastaan kaikki listan ehdokkaat olivat hanurista. Äänestin silti.

    • Aion äänestää palstan tiettyjen atm:ien kiusaksi naista.

      Mutta joo en ole vielä äänestänyt, kuitenkin aion ennakkoon käydä. Vaalipäivänä kun en ehkä ole paikalla, vaan on muuta menoa.

      • ES

        "Aion äänestää palstan tiettyjen atm:ien kiusaksi naista."

        Heh! Virtuaalinen jakkara lattialle ja nousen sille virtuaalisesti, jotta yllän antamaan virtuaalipusun itmiehelle.

        Pitäisiköhän mun äänestää palstan tiettyjen ATM:ien kiusaksi miestä - heillä menisi koko heidän maailmankuvansa pirstaleiksi.


      • Persumies.
        ES kirjoitti:

        "Aion äänestää palstan tiettyjen atm:ien kiusaksi naista."

        Heh! Virtuaalinen jakkara lattialle ja nousen sille virtuaalisesti, jotta yllän antamaan virtuaalipusun itmiehelle.

        Pitäisiköhän mun äänestää palstan tiettyjen ATM:ien kiusaksi miestä - heillä menisi koko heidän maailmankuvansa pirstaleiksi.

        Perussuomalainen mies on oiva ehdokas myös sinulle.


      • ES
        Persumies. kirjoitti:

        Perussuomalainen mies on oiva ehdokas myös sinulle.

        En mä sentään ihan kaheli ole.


      • ......
        ES kirjoitti:

        "Aion äänestää palstan tiettyjen atm:ien kiusaksi naista."

        Heh! Virtuaalinen jakkara lattialle ja nousen sille virtuaalisesti, jotta yllän antamaan virtuaalipusun itmiehelle.

        Pitäisiköhän mun äänestää palstan tiettyjen ATM:ien kiusaksi miestä - heillä menisi koko heidän maailmankuvansa pirstaleiksi.

        Veikkaan ES:n äänestävän siinä tapauksessa Stubbeloa. (vai onko väärä vaalipiiri)


      • ES
        ...... kirjoitti:

        Veikkaan ES:n äänestävän siinä tapauksessa Stubbeloa. (vai onko väärä vaalipiiri)

        Vaalikone ehdotti mulle Vihreitä ja Piraattipuoluetta, mutta ihan sama, en aio äänestää.


      • ,,,,

      • jackaroo

        Melko hassua valita oma ehdokkaansa sukupuolen perusteella, minä kai olen useampaa naista äänestänyt elämäni aikana kuin miestä, vaikka mies olenkin.

        Vain kerran olen jättänyt yhtä ehdokasta äänestämättä hänen sukupuolensa ansiosta, ja silloinkin syynä oli se että kyseinen ehdokas ilmoitti eräässä vaalimainoksessaan olevansa feministi ja ajavansa naisten asiaa kaikessa politiikassa. Joten päätin äänestää erästä toista naista, joka ilmoitti ajavansa opiskelijoiden asiaa, sukupuoleen katsomatta.


      • Äänestä hyvä ihminen
        ES kirjoitti:

        Vaalikone ehdotti mulle Vihreitä ja Piraattipuoluetta, mutta ihan sama, en aio äänestää.

        Äänestä vaan, pliis! Me tarvitaan tähän protestiin joka ikinen ääni, mitä saadaan ja kaikki on porvareilta pois: nykymeininki ei voi jatkua! Äänestä sitten vaikka työtöntä tai jotain ihan älytöntä jostain pienpuolueesta, vihreät ois ihan hyvä vaihtoehto sanoa ei kiitos ihmisten polkemiselle, äänestä vaikka vihreistä oman ikäistäsi naista tai miestä, joka ei ole koskaan ollut eduskunnassa! Silloin ois jollain mahdollisuus ja se ääni tulisi tarpeeseen.

        Jos et muuta, niin äänestä ahneutta vastaan, pliis!!! ES me tarvitaan sunkin ääntä, siksi se on sulle annettu. Nyt jos koskaan ois hyvä hetki käyttää se oikein! Jos kansa vaan aina äänestää mitä mainoksissa hoetaan (kokoomus on joo tosi Toivon puolue, ostettu sellainen) eikä hermostu mistään, niin meillä on kohta amerikka, missä kaikki heikot vaan poljetaan jalkoihin ja vaan porvaristo saa elää.

        Kari Peitsamokin ois oikeesti ihan varteen otettava vaihtoehto ja ihan suoraan sanottuna, miettikää nyt ittekin: joku veen Jaana Pelkonen, missin tissi, mikälie pelijuontaja on ehdokkaana ja jengi naureskelee Peitsamolle?! Maria Guzeninasta tekee uskottavan mikä? Ja se on äänestetty sinne, puhumattakaan näistä miehistä, joilla tilillään on rattijuoppuoksia, talousrikoksia, ja muuta pientä... Ja niin edelleen.... Että Peitsamo on itseasiassa aika hyvä ehdokas.


      • ES
        Äänestä hyvä ihminen kirjoitti:

        Äänestä vaan, pliis! Me tarvitaan tähän protestiin joka ikinen ääni, mitä saadaan ja kaikki on porvareilta pois: nykymeininki ei voi jatkua! Äänestä sitten vaikka työtöntä tai jotain ihan älytöntä jostain pienpuolueesta, vihreät ois ihan hyvä vaihtoehto sanoa ei kiitos ihmisten polkemiselle, äänestä vaikka vihreistä oman ikäistäsi naista tai miestä, joka ei ole koskaan ollut eduskunnassa! Silloin ois jollain mahdollisuus ja se ääni tulisi tarpeeseen.

        Jos et muuta, niin äänestä ahneutta vastaan, pliis!!! ES me tarvitaan sunkin ääntä, siksi se on sulle annettu. Nyt jos koskaan ois hyvä hetki käyttää se oikein! Jos kansa vaan aina äänestää mitä mainoksissa hoetaan (kokoomus on joo tosi Toivon puolue, ostettu sellainen) eikä hermostu mistään, niin meillä on kohta amerikka, missä kaikki heikot vaan poljetaan jalkoihin ja vaan porvaristo saa elää.

        Kari Peitsamokin ois oikeesti ihan varteen otettava vaihtoehto ja ihan suoraan sanottuna, miettikää nyt ittekin: joku veen Jaana Pelkonen, missin tissi, mikälie pelijuontaja on ehdokkaana ja jengi naureskelee Peitsamolle?! Maria Guzeninasta tekee uskottavan mikä? Ja se on äänestetty sinne, puhumattakaan näistä miehistä, joilla tilillään on rattijuoppuoksia, talousrikoksia, ja muuta pientä... Ja niin edelleen.... Että Peitsamo on itseasiassa aika hyvä ehdokas.

        No jopas tuli vaalipuhe, hmm, pitäisköhän mun sittenkin vonkia äänestämään... Vaikka sitten Kari Peitsamoa. Ei ainakaan Guzeninaa tms. Pitää googlailla.


      • realismus
        Äänestä hyvä ihminen kirjoitti:

        Äänestä vaan, pliis! Me tarvitaan tähän protestiin joka ikinen ääni, mitä saadaan ja kaikki on porvareilta pois: nykymeininki ei voi jatkua! Äänestä sitten vaikka työtöntä tai jotain ihan älytöntä jostain pienpuolueesta, vihreät ois ihan hyvä vaihtoehto sanoa ei kiitos ihmisten polkemiselle, äänestä vaikka vihreistä oman ikäistäsi naista tai miestä, joka ei ole koskaan ollut eduskunnassa! Silloin ois jollain mahdollisuus ja se ääni tulisi tarpeeseen.

        Jos et muuta, niin äänestä ahneutta vastaan, pliis!!! ES me tarvitaan sunkin ääntä, siksi se on sulle annettu. Nyt jos koskaan ois hyvä hetki käyttää se oikein! Jos kansa vaan aina äänestää mitä mainoksissa hoetaan (kokoomus on joo tosi Toivon puolue, ostettu sellainen) eikä hermostu mistään, niin meillä on kohta amerikka, missä kaikki heikot vaan poljetaan jalkoihin ja vaan porvaristo saa elää.

        Kari Peitsamokin ois oikeesti ihan varteen otettava vaihtoehto ja ihan suoraan sanottuna, miettikää nyt ittekin: joku veen Jaana Pelkonen, missin tissi, mikälie pelijuontaja on ehdokkaana ja jengi naureskelee Peitsamolle?! Maria Guzeninasta tekee uskottavan mikä? Ja se on äänestetty sinne, puhumattakaan näistä miehistä, joilla tilillään on rattijuoppuoksia, talousrikoksia, ja muuta pientä... Ja niin edelleen.... Että Peitsamo on itseasiassa aika hyvä ehdokas.

        Kävin äänestämässä eilen, Kokoomuksen tarjonta on melko köyhää tässä vaalipiirissä, mutta löytyi tässä urheiluintoilun syövyttämässä maassa sentään yksi naispuolinen kulttuuri-ihminen.

        Ehdokkaani ei pääse läpi, hän ei sekoile urheilupiireissä, mutta ääni Kokoomukselle toivottavasti on pieni pisara estämässä kaikenkarvaisia punikkeja pahemmista hörhöistä puhumattakaan pääsemästä sotkemaan asioita entisestään.

        Munkkipossua ei löytynyt :(


      • ES
        realismus kirjoitti:

        Kävin äänestämässä eilen, Kokoomuksen tarjonta on melko köyhää tässä vaalipiirissä, mutta löytyi tässä urheiluintoilun syövyttämässä maassa sentään yksi naispuolinen kulttuuri-ihminen.

        Ehdokkaani ei pääse läpi, hän ei sekoile urheilupiireissä, mutta ääni Kokoomukselle toivottavasti on pieni pisara estämässä kaikenkarvaisia punikkeja pahemmista hörhöistä puhumattakaan pääsemästä sotkemaan asioita entisestään.

        Munkkipossua ei löytynyt :(

        Kävin tänään vastoin aikomuksiani äänestämässä postissa. Tosi reipasta... Äänestin Vihreitä.


      • ES
        ES kirjoitti:

        No jopas tuli vaalipuhe, hmm, pitäisköhän mun sittenkin vonkia äänestämään... Vaikka sitten Kari Peitsamoa. Ei ainakaan Guzeninaa tms. Pitää googlailla.

        Googlailin, Peitsamo vastustaa naispappeutta. Se ei sovi näkemyksiini. Minä vastustan kaikkea pappeutta.


      • Nii!
        ES kirjoitti:

        Googlailin, Peitsamo vastustaa naispappeutta. Se ei sovi näkemyksiini. Minä vastustan kaikkea pappeutta.

        Äänestä ateistia! Kyllä sun kandee äänestää, aattele nyt. Joku äänestää pappia. Sinä et. Pappeus voittaa.


      • hyvä äänestys!!!
        ES kirjoitti:

        Kävin tänään vastoin aikomuksiani äänestämässä postissa. Tosi reipasta... Äänestin Vihreitä.

        HYVÄ ES!!! Me kanssa!


      • Jee!!
        ES kirjoitti:

        Kävin tänään vastoin aikomuksiani äänestämässä postissa. Tosi reipasta... Äänestin Vihreitä.

        Hyvä ES, jee!


    • Milla Magia

      Kävin äänestämässä ennakkoon. Olisin äänestänyt Päivi Räsästä, mutta oli väärässä vaalipiirissä. Mutta KD:lle meni ääni.

      • realismus

        Räsänen vastustaa naisten ihmisoikeuksia kuten Soinikin :( Räsäsellä se on raskauttavampaa, koskapa on nainen.


      • Milla Magia
        realismus kirjoitti:

        Räsänen vastustaa naisten ihmisoikeuksia kuten Soinikin :( Räsäsellä se on raskauttavampaa, koskapa on nainen.

        Miten niin? Voisitko perustella kantasi.


      • realismus
        Milla Magia kirjoitti:

        Miten niin? Voisitko perustella kantasi.

        Abortin ja avioeron vastustus polkevat naisten ihmisoikeuksia, kielteinen asenne sukupuolineutraaliin avioliittoon yleisiä ihmisoikeuksia.


      • Nainen myös
        realismus kirjoitti:

        Abortin ja avioeron vastustus polkevat naisten ihmisoikeuksia, kielteinen asenne sukupuolineutraaliin avioliittoon yleisiä ihmisoikeuksia.

        Jep. Samoin perustein minäkin kantani valitsin.


      • Milla Magia
        realismus kirjoitti:

        Abortin ja avioeron vastustus polkevat naisten ihmisoikeuksia, kielteinen asenne sukupuolineutraaliin avioliittoon yleisiä ihmisoikeuksia.

        Puhut naisten oikeuksista, mutta entä syntymättömän sikiön oikeus? Sikiö on ihmisen alku eikä mikään limaklöntti, jonka voi tarpeettomana heittää menemään. Usein puhutaan siitä että tappaminen on väärin, mutta silti kannatetaan isän ja äidin oikeutta tappaa oma lapsensa. Ristiriitaista. Toki on kipeitä tilanteita, joissa abortti on välttämätön paha. Kuten esim. äidin hengen ollessa vaarassa tai jos nainen on raiskauksen tai insestin uhrina tullut raskaaksi. Muissa tapauksissa se ei ole moraalisesti hyväksyttävää. Tietääkseni KD-puolue sen enempää kuin Päivi Räsänenkään ei aja mitään ehdotonta avioerokieltoa, vaan lähinnä arvostelee nykyistä avioerokäytäntöä liian liberaaliksi ja itsekkyyttä ruokkivaksi. Mitä se onkin. Mitä tulee sukupuolineutraaleihin avioliittoihin kysymys on lähinnä naurettava. Heteroseksuaalinen parinmuodostus on se joka ylläpitää jatkuvuutta ja luo seuraavia sukupolvia. Jos heteroseksuaalinen parinmuodostus lakkaa niin ihmiskunta kuolee sukupuuttoon. Jos homoseksuaalinen parinmuodostus lakkaa niin se on täysin yhdentekevää eikä vaikuta yhtään mihinkään. Siksi on ihan selvä juttu että kaikissa yhteiskunnissa ja kulttuureissa tuetaan ja kannustetaan nimenomaan heteroseksuaalista parinmuodostusta, eikä homoseksuaalista. Sen voi päätellä ihan maalaisjärjelläkin.


      • realismus
        Milla Magia kirjoitti:

        Puhut naisten oikeuksista, mutta entä syntymättömän sikiön oikeus? Sikiö on ihmisen alku eikä mikään limaklöntti, jonka voi tarpeettomana heittää menemään. Usein puhutaan siitä että tappaminen on väärin, mutta silti kannatetaan isän ja äidin oikeutta tappaa oma lapsensa. Ristiriitaista. Toki on kipeitä tilanteita, joissa abortti on välttämätön paha. Kuten esim. äidin hengen ollessa vaarassa tai jos nainen on raiskauksen tai insestin uhrina tullut raskaaksi. Muissa tapauksissa se ei ole moraalisesti hyväksyttävää. Tietääkseni KD-puolue sen enempää kuin Päivi Räsänenkään ei aja mitään ehdotonta avioerokieltoa, vaan lähinnä arvostelee nykyistä avioerokäytäntöä liian liberaaliksi ja itsekkyyttä ruokkivaksi. Mitä se onkin. Mitä tulee sukupuolineutraaleihin avioliittoihin kysymys on lähinnä naurettava. Heteroseksuaalinen parinmuodostus on se joka ylläpitää jatkuvuutta ja luo seuraavia sukupolvia. Jos heteroseksuaalinen parinmuodostus lakkaa niin ihmiskunta kuolee sukupuuttoon. Jos homoseksuaalinen parinmuodostus lakkaa niin se on täysin yhdentekevää eikä vaikuta yhtään mihinkään. Siksi on ihan selvä juttu että kaikissa yhteiskunnissa ja kulttuureissa tuetaan ja kannustetaan nimenomaan heteroseksuaalista parinmuodostusta, eikä homoseksuaalista. Sen voi päätellä ihan maalaisjärjelläkin.

        Sikiö saa oikeudet silloin, kun sitä kantava nainen päättää asiasta ja avioliittolain tarkoituksena on turvata osapuolten juridiset oikeudet, ei lisääntymisoikeudet. Mutta sarjassamme uskonto ja politiikka, niistä ei kannata peistä alkaa taittamaan, ikiliikkuja on keksitty.


    • 4+16

      Heti keskiviikkona kävin. Kokoomuslaista naista.

    • gff67fgf989

      Mitä puoluetta äänestit, kenguru?

      • jackaroo

        No enpä taida sitä täällä palstalla julkisesti ilmoittaa. Mutta sen voin sanoa että enemmän minä vasemmalle olen kallellaan kuin oikealle.


    • sir_eino

      Äänestin Kari Peitsamoa ennakkoon. Heh.

    • m22v.

      Piraattipuoluetta oisin halunnut äänestää mutta minun vaalipiirissä ei ole ehdokkaita. :(
      Luultavasti äänestän persuja vanhojen puolueiden kiusaksi.

      Vielä en ole äänestänyt.

    • 3 pistettä

      En ole vielä käynyt. Varsinaisena äänestyspäivänä aattelin mennä jos löydän siihen menessä sopivan ehdokkaan. Olen kyllä yrittänyt löytää, mutta aina joku asia tökkii. Voi olla, että lopulta äänestän Aku Ankkaa tai jotain äärikommunistia.

      Sitäpaitsi mulla on muutenkin usko mennyt poliitikkoihin kun ei monikaan varmasti ole sitä mitä antaa ymmärtää olevansa. Eräs entinen tuttuni näkyy olevan ehdokkaana ja korostaa kovasti perhearvoja vaikka on pettänyt mun kanssa vaimoaan.

      • käytä ääntäsi

        Ehdotus: jos et tiedä ketä äänestää, mutta haluat tehdä oikean protestin, niin äänestä just vaika sitä kommunistia ja valitse sieltä... No, sieltä kuka vaan, se ei tule menemään läpi. Se on parempi protesti kun aku ankka, koska se on oikeasti jonkun puolesta myös. Ei meille kommunismia tule, vaikka Peitsamo eduskuntaan pääsisikin.
        Mutta että pienestä puolueesta joku kuka ei ole pettänyt muijaansa sun kanssa ja elvistele talon kokoisilla vaalimainoksilla. Äänestät siis ikäänkuin suuria puolueita ja nykymeininkiä vastaan, eli jotain muuta, mutta annat äänesi oikeasti jollekin.

        Myös puoluetta kannattaa äänestää nyt, koska jos jättää äänestämättä, ne vallassa olevien äänestäjät saa ikäänkuin hyödyn sunkin äänestäs, joka jää siis käyttämättä. Täydellistä ehdokasta ei ehkä ole, mutta on asioita mitä voi hyväksyä ja mitä ei voi, ja lisäksi tosiaan, se puolue. Nää on tärkeät vaalit, niillä ratkaistaan mihin suuntaan Suomi kulkee ja protestoiko kansa koskaan.


      • 3 pistettä
        käytä ääntäsi kirjoitti:

        Ehdotus: jos et tiedä ketä äänestää, mutta haluat tehdä oikean protestin, niin äänestä just vaika sitä kommunistia ja valitse sieltä... No, sieltä kuka vaan, se ei tule menemään läpi. Se on parempi protesti kun aku ankka, koska se on oikeasti jonkun puolesta myös. Ei meille kommunismia tule, vaikka Peitsamo eduskuntaan pääsisikin.
        Mutta että pienestä puolueesta joku kuka ei ole pettänyt muijaansa sun kanssa ja elvistele talon kokoisilla vaalimainoksilla. Äänestät siis ikäänkuin suuria puolueita ja nykymeininkiä vastaan, eli jotain muuta, mutta annat äänesi oikeasti jollekin.

        Myös puoluetta kannattaa äänestää nyt, koska jos jättää äänestämättä, ne vallassa olevien äänestäjät saa ikäänkuin hyödyn sunkin äänestäs, joka jää siis käyttämättä. Täydellistä ehdokasta ei ehkä ole, mutta on asioita mitä voi hyväksyä ja mitä ei voi, ja lisäksi tosiaan, se puolue. Nää on tärkeät vaalit, niillä ratkaistaan mihin suuntaan Suomi kulkee ja protestoiko kansa koskaan.

        "Mutta että pienestä puolueesta joku kuka ei ole pettänyt muijaansa sun kanssa ja elvistele talon kokoisilla vaalimainoksilla."

        Vaalimainoksensa eivät suinkaan ole talon kokoisia mutta satuin nyt vaan netissä törmäämään..Ja kysymys on eräästä puolueesta, jota sinäkin täällä mainostat eli ei ole iso valtapuolue.


      • 3 pistettä
        3 pistettä kirjoitti:

        "Mutta että pienestä puolueesta joku kuka ei ole pettänyt muijaansa sun kanssa ja elvistele talon kokoisilla vaalimainoksilla."

        Vaalimainoksensa eivät suinkaan ole talon kokoisia mutta satuin nyt vaan netissä törmäämään..Ja kysymys on eräästä puolueesta, jota sinäkin täällä mainostat eli ei ole iso valtapuolue.

        Mut eihän se puolueen vika ole jos joku on kuspiä..


      • en muista aik.nim.
        3 pistettä kirjoitti:

        "Mutta että pienestä puolueesta joku kuka ei ole pettänyt muijaansa sun kanssa ja elvistele talon kokoisilla vaalimainoksilla."

        Vaalimainoksensa eivät suinkaan ole talon kokoisia mutta satuin nyt vaan netissä törmäämään..Ja kysymys on eräästä puolueesta, jota sinäkin täällä mainostat eli ei ole iso valtapuolue.

        Ei kun ne oli kaks eri asiaa, että siis ei mitään pettäjiä tai ökyjä. Sitä tarkoitti vaikka oli vähän huonosti ilmaistu.


    • Free to walk

      Tänään kävin. Nuorelle ehdokkaalle meni myös ääneni, eikä todellakaan porvareille!!!

    • ääni on annettu

      Joo, kävin äänestämässä heti ekana päivänä ja äänestin enemmän puoluetta. Jos haluaa muutosta, pitää äänestää sitä: jokainen äänestämättä jättänyt allekirjoittaa nykymeiningin.
      Ei ollut kun kaksi ehdokasta mistä mietin, mitään vanhaa sontaa en äänestä, eli siis en tarkoita ikää vaan sitä, että noitten nykyisten metkut on nähty ja ihan protestiksi jotain muuta. Jos ei kiinnosta kun omien palkkojen nostaminen ja työpaikalla nukkuminen, niin sillä ei kyllä mun ääntä saa. Että en sano mitä äänestin, mutta sanon että kokoomus, keskusta eikä sdp:kään se ollut. Kiitti, etenkin ekan kahden puolueen kakka riitti.

      Sukupuolella ei ollut vaikutusta siihen, kumman valitsin. Toinen oli mies ja toinen oli nainen, toinen minua vanhempi, toinen saman ikäinen, kumpikaan ei ole ollut aikaisemmin eduskunnassa.

      (eli puolueista siis vihreät, persut, vasemmisto, piraatti, kommarit oli mun vaihtoehdot)

    • Ikisinkkumies

      En ole osannut vielä valita ehdokasta. Luultavasti äänestän jotain vihreiden naisehdokasta.

      • Pudimir Vlatin

        Äänestä vaikka vihreää kyykkyyn menijää

        tai mitä tahansa vakopilluehdokasta

        mutta onko niistä asioiden hoitajiksi


    • lincc

      Äänestän tod.näk. tiistaina. Pidän itseäni keskivertoa ympäristötietoisempana. Olen lukenut ja tiedän, mitä sisältävät EU:n ilmastotavoitteet, ilmasto- ja energiapaketit, Kioton sopimukset yms.

      Mutta jännästi esim. HS:n vaalikoneessa vihreät ehdokkaat ovat kauimpana omista linjauksistani. Esimerkkeinä Sinnemäki (-167), Sumuvuori (-266), kun ykkösehdokas sai ( 230) pistettä.

      Ai niin, mutta vihreät ovatkin profiloituneet puolueeksi, jonka äänestäjät ovat kehä ykkösen sisäpuolella asuvia naisia.

    • ...

      Puoluekuri on tiukka niin eipä sillä ehdokkaalla ole niin kauheasti väliä.

    • Kävin eilen äänestämässä ettei vaan jää viime tinkaan. Puolueen mukaan menin ja heitin hatusta sen ehdokkaan siihen. Ehdokkaalla ei nyt ollut mitään merkitystä, pääasia että Persuille kirjaantuu ääneni.

      Omalla yhdellä äänellä annetaan 2 ääntä, toinen puolueelle ja toinen henkilölle ja puolue on juurikin määräävämpi joten ensiksi pitää katsoa että puolue on oikeasti omalla asialla ja sitten vasta katsotaan henkilö.

    • Mies olen

      Kävin äsken antamassa oman ääneni vaikka ensin meinasinkin jäädä nukkuvaksi. Vihreille meni ja naiselle.

    • yksi ATM vaan

      Äsken kävin äänestämässä. Arvoin vasemmistoliiton, vihreiden ja piraattipuolueen väliltä, päädyin piraattipuolueeseen.

    • Porvarit voittoon

      Olen aina äänestänyt eduskunta-, kunta-, EU- ja presidentinvaaleissa, ja aion äänestän ensi sunnuntaina 17.04. sinä oikeana vaalipäivänä, sillä se vaalihuoneisto on kadun toisella puolella hyvin lähellä omaa asuntoani. Äänestän luultavimmin porvaria ja miestä. Myönteinen kanta Natoon ja EU:hun on plussaa. Muuten en ole koskaan äänestänyt mm. ylioppilaskunnan vaaleissa, koska siellä ei käytetä todellista valtaan enkä kirkollisvaaleissa, sillä olen julkipakana.

      Yksi asia mikä on minua aina risonut noissa eri puolueiden vaalikampanjoissa on se että vanhuksista ja lapsiperheistä jaksataan aina vaahdota, mutta mitään puoluetta eivät tunnu sinkkujen äänet kiinnostavan.

      • michmarie

        Väärin. Vihreät ajavat sinkkujen asiaa.


      • antivihreä
        michmarie kirjoitti:

        Väärin. Vihreät ajavat sinkkujen asiaa.

        Vihreille sinkku on yli kolmekymppinen sinkkunainen... ei heillä ole mitään sympatiaa valkoihoista heteromiestä kohtaan, vaikka tämä sinkku olisikin.

        "Riippumatta siitä onko lapsettomuus oma valinta vai johtuuko se siitä, ettei sopivaa puolisoa ole löytynyt, ihmisen pitäisi saada kokea olevansa yhtä arvokas kuin muutkin – ja esimerkiksi ihan yhtä oikea nainen kuin synnyttäneetkin naiset."
        http://www.vihreat.fi/sinkut


      • antivihreä
        antivihreä kirjoitti:

        Vihreille sinkku on yli kolmekymppinen sinkkunainen... ei heillä ole mitään sympatiaa valkoihoista heteromiestä kohtaan, vaikka tämä sinkku olisikin.

        "Riippumatta siitä onko lapsettomuus oma valinta vai johtuuko se siitä, ettei sopivaa puolisoa ole löytynyt, ihmisen pitäisi saada kokea olevansa yhtä arvokas kuin muutkin – ja esimerkiksi ihan yhtä oikea nainen kuin synnyttäneetkin naiset."
        http://www.vihreat.fi/sinkut

        Niin ja unohdin vielä mainita, että sama puolue haluaa rahdata verorahoillamme maahan nuoria miehiä moniavioisista kulttuureista, joissa terve ydinperhemalli ei toimi. Nuorena ja perhearvoja kannattavana sinkkumiehenä en ole erityisen otettu tästä toiminnasta.

        Ja sitten pisteenä i:n päälle, sinkkumiehen viimeinenkin henkireikä halutaan tässä puolueessa tukkia kieltämällä kaikki prostituutio. Tiedän selvän kohteen miinusäänelle, jos sellaisia voisi vaaleissa antaa.


    • Varsinaisena vaalipäivänä ajattelin mennä. Ehdokas tai edes puolue ei ole vielä selvillä, mutta tärkeintä on, ettei mene väärille tahoille, siis persuille, kommunisteille eikä yhden asian vitsipuolueille.

    • ajfa

      Äänestän vasta sunnuntaina. En vielä ole varma ketä, tai mitä puoluetta äänestän. En pidä yhdestäkään puolueesta. Joko ajavat suppeasti muutamaa asiaa, tai suuret puolueet joista yksi on jämähtänyt 60-luvun pohjanmaalle, yksi toverien neuvosto huuhaahan ja yksi joka keskittyy ajamaan minua paljon rikkaampien yritysjohtajien asiaa. Mikään puolue ei miellytä. Puoluesysteemi on aikansa elänyt tapa toteuttaa demokratiaa. 200 itsenäistä edustajaa ilman puoluejohdon sanelua toteuttaisi paremmin demokratiaa nykypäivänä.
      No täytyy valita sieltä vähiten epämiellyttävistä puolueista joku nuorempi henkilö, joka vaalikoneessa kertoo olevansa mahdollisimman samoilla taajuuksilla kanssani.

      • Gordon Gekko

        Tässä oli hyvin kiteytetty: En pidä yhdestäkään puolueesta.
        Valitsen kaikista niistä tyhjänjauhaja/etujärjestöjenkäsikassarapuolueista vähiten ärsyttävän. Koen että mullakin on joku velvollisuus vaikuttaa.


      • ..............

        Arvaan sen olevan sinun tapauksessasi Stubbelo.


      • ajfa
        .............. kirjoitti:

        Arvaan sen olevan sinun tapauksessasi Stubbelo.

        Kokoomus on ehdottomasti ulkona vaihtoehdoistani. Stubb edustaa kaikkea sitä, mikä saa minut voimaan pahoin. Harvoin näkee ihmistä, jonka omasta persoonasta ei saa mitään selvää.
        Keskusta ei minulle kaupungissa ikäni asuneena edusta yhtään mitään. Puolue joka on tosiaan jämähtänyt menneisyyteen.
        Rkp myös ajatuksineen todella kaukana omistani.
        Kommunistit ja seniorit eivät edusta minulle mitään.
        SDP ja Vasemmisto voisivat jo puna-aatteet haudata, kun Neuvostoliiton hajoamisesta tulee tänävuonna 20 vuotta.
        Perussuomalaiset menee monessa asiassa pahasti yli.
        Vihreät on kokoomuksen ohella varmasti ulkona omista valinnoistani.
        En tosiaankaan osaa suoraan valita vähiten vastenmielistä puoluetta.
        Olen kuin nainen ATM:n ympäröimänä. Mikään ei kelpaa.
        No keksin kyllä jotain parempaa kuin Stubb.


      • m30.
        ajfa kirjoitti:

        Kokoomus on ehdottomasti ulkona vaihtoehdoistani. Stubb edustaa kaikkea sitä, mikä saa minut voimaan pahoin. Harvoin näkee ihmistä, jonka omasta persoonasta ei saa mitään selvää.
        Keskusta ei minulle kaupungissa ikäni asuneena edusta yhtään mitään. Puolue joka on tosiaan jämähtänyt menneisyyteen.
        Rkp myös ajatuksineen todella kaukana omistani.
        Kommunistit ja seniorit eivät edusta minulle mitään.
        SDP ja Vasemmisto voisivat jo puna-aatteet haudata, kun Neuvostoliiton hajoamisesta tulee tänävuonna 20 vuotta.
        Perussuomalaiset menee monessa asiassa pahasti yli.
        Vihreät on kokoomuksen ohella varmasti ulkona omista valinnoistani.
        En tosiaankaan osaa suoraan valita vähiten vastenmielistä puoluetta.
        Olen kuin nainen ATM:n ympäröimänä. Mikään ei kelpaa.
        No keksin kyllä jotain parempaa kuin Stubb.

        Äänestä keskustalaista, niillä on yhtä korkea moraali kuin sinulla.


      • ajfa
        m30. kirjoitti:

        Äänestä keskustalaista, niillä on yhtä korkea moraali kuin sinulla.

        Luulenpa että kaupunkilaisena jopa seniorit ajavat enemmän asioitani. ;)
        Mitä muuten tiedät moraalistani? Ollaanko siitä joskus juteltu? En muista sellaista.


      • m30.
        ajfa kirjoitti:

        Luulenpa että kaupunkilaisena jopa seniorit ajavat enemmän asioitani. ;)
        Mitä muuten tiedät moraalistani? Ollaanko siitä joskus juteltu? En muista sellaista.

        Eiköhän sun moraali ole selvinnyt kaikille.


      • ajfa
        m30. kirjoitti:

        Eiköhän sun moraali ole selvinnyt kaikille.

        ;)
        Olet oikeutettu mielipiteeseesi.


    • ajfa

      No nyt vaalikoneet käyty läpi. Top-5:n nousi jokaisessa vaalikoneessa sama nainen. Eli taidanpa sitten äänestää naista.

      • los brutalos

        Muista kuitenkin, että nainen harvoin ajaa sinun (miehen) asiaasi. Ja puolue on tärkeämpi kuin ehdokas, koska äänestyskuri on kova.


      • ajfa
        los brutalos kirjoitti:

        Muista kuitenkin, että nainen harvoin ajaa sinun (miehen) asiaasi. Ja puolue on tärkeämpi kuin ehdokas, koska äänestyskuri on kova.

        Valitettavasti se puolueen perkele pitää aina nostaa ajattelevien ihmisten edelle. Vaalit voitaisiin samantien vetää vaikka suuryritysten logojen alla. Typerää kun ovat taustalla anonyymeinä vain puolueita rahoittamassa ja ohjailemassa.

        Kansallinen Nokia-Fortum
        Valmet-Keskusta-Ray
        Sak-Sdp-Suomi-neuvostoliitto/vasemmistoliittoseura-Skp
        Perus SS suomalaiset-Lotta Swärd
        Sampopankki-Rkp
        Kirkollisvero-Kristilliset
        Reilunkaupan-Vihreä friikkisirkus-Stora Enso
        Mikro bitti-Piraatit
        Bayer-Terveystalo-Seniorit jne.

        Vähän kuin Ämmässuon kaatopaikalle pääsisi aarteita etsimään. No näillä mennään.


    • kunhan ei kepu

      käyty on. puolue tärkein ja sieltä sit sopiva ehdokas. puolue vaihtunut melkein joka vaaleissa

    • voi voi sentään

      Surkeaa. Oletteko te ihan sekaisin? Äänestätte jotain vitun vihreitä (AT-miehetkin!), kommunisteja (Neuvostoliitto romahti jo 20 vuotta sitten ja kommunismi ei yksinkertaisesti toimi, koska siinä on kaikki pielessä sen ihmiskuvasta lähtien) tai vasemmistoliittoa, joka on vain toinen kommunistipuolue, mutta yrittää huijata ihmisiä vähemmän pelottavalla nimellä.

      Luuletteko oikeasti, että jotkin vihreät parantavat ATM:ien elämää? Koko puolueessa ei taida olla yhtään aitoa heteromiestä. Puolue on täynnä jotain ikuisia opiskelijoita, totaalikieltäytyjähomohippejä, kasvissyöjälesboja ja maailmanparantajahumanistityttösiä, joiden mielestä ihmisestä riippumaton ilmastonmuutos pysähtyy tuhoamalla suomalainen teollisuus ja tuomalla lämpimistä matalan kulutuksen maista (Afrikasta ja Lähi-idästä) tuhansia ja tuhansia uusia kerskakuluttajia kylmään pohjolaan sekä avain turvalliseen yhteiskuntaan on olla tuomitsematta rikollisia vaan antaa niiden juosta vapaana normaalien ihmisten joukossa. Mitä vittua? Koko puolue on suuri vitsi. Sen nyt vielä ymmärrän, että palstan naiset äänestävät vihreitä (rationaalis-looginen ajattelu ei ole naisten vahvinta alaa), mutta että AT-miehet?!

      4 vuoden päästä sitten taas ihmetellään, miksi mikään ei ole muuttunut, viimeisetkin suomalaisyritykset on Kiinassa ja Helsinki näyttää Mogadishulta ja Suomi Afrikan kehitysmaalta. Ainoa ero Zimbabween on se, että presidentiltä puuttuu gepardilakki ja haaremi.

    • sdhsdhsdgh

      Äänestän vasemmistoliittoa. Suomessa on liian kova oikeisto, kokoomus, persut, siinä auttamassa keskusta ja vielä entinen duunaripuolue SDP. Lisäksi rkp ja vihreät. Maa on täynnä pelkkiä oikeisto tai porvaripuolueita.

      En ihan kaikista vasemmiston ajatuksista pidä, mutta silti paras valinta kaikista muista huonoista.

      • Totuuden Torvi

        Suomessa ei olekkaan muita kuin kommunisti puolueita fakin punikki paska.


    • Eewuli

      Itse päätin olla äänestämättä. En ole muutenkaan seurannut kyseistä asiaa mistään lehistä tai uutisista. Ei vain kiinnosta.

      • ääni meidän puolesta

        Äänestä jotain alueesi nuorta ehdokasta. Suomi tarvitsee muutosta ja muutos tulee vain nuorten, uusien kansanedustajien kautta. Kirjoitit jossain, että sinua pelottaa saatko töitä. Vanhat sedät ja tädit eduskunnassa eivät välitä siitä saatko töitä. Niitä kiinnostaa vain syyttää sinua laiskaksi, jos sattuisi että et saa töitä. Äänestämällä jotain nuorta ehdokasta annat oman äänesi sen puolesta, että saisit töitä ja että vanhat sedät ja tädit eivät syytä sinua asioista jotka eivät ole sinun syytäsi.


    • AKTM

      Äänestin piraattipuoluetta. Aiemmin olen äänestänyt vihreitä, mutta enää en kyennyt. Syy on se, että eivät edusta minua, vihreät edustavat tällaisia http://www.annamoring.fi/

    • hmmm...

      Eipäs yleistellä nyt siellä :)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      84
      3983
    2. Seinäjoen ampumistapaus

      Kyseessä olivat helluntainkirkkoon kuuluvia. Niin myös Jyväskylän tapauksessa. Mistä he saavat aseet ?
      Seinäjoki
      95
      3321
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      92
      3121
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      43
      2445
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      88
      2222
    6. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1850
    7. Pakotteet purevat

      Asiallinen artikkeli Helsingin Sanomissa miten pakotteet purevat Venäjään. Kulutusjuhlat, ei työttömyyttä, elintason nou
      NATO
      335
      1814
    8. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1806
    9. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      26
      1800
    10. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      62
      1660
    Aihe