Olen tässä pohtinut pohtinut elämäntilannettani ja sitä miten vaikea minun on nähdä itseni suhteessa.
En tiedä yhtään miten miehiin ensinnäkin tutustutaan. Miten suhteessa pitäisi edetä. Ja mistä hitosta tietäisin sitten sen, että kenen kanssa nyt sitten haluan elää yhdessä. Haluaisin löytää kestävän ja pitkäaikaisen parisuhteen, joten suhdetta ei voisi rakentaa minkään kovin pinnallisen ja huteran pohjan varaan.
Olen periaatteessa avoin suhteelle, mutta joku minua kuitenkin vähän jarruttelee enkä osaa sanoa mikä. Olen varmaan vähän ylivarovainen ja jotenkin niin tosissani liikkeellä, että pelkään sitä suhteen epäonnistumista liikaa. Mietin ehkä liian tarkkaan päässäni miten kaiken tulisi mennä, ja jos se ei nyt sitten aivan niin menekään niin alan epäröimään, jarruttelemaan, hidastelemaan ja lopulta perääntymään.
En myöskään tiedä mistä minun pitäisi miestä etsiä. Minulla on vielä vuosi valmistumiseen ja sen jälkeen olen miettinyt muuttoa lähemmäs kotipaikkakuntaani eli n. 500 km päähän täältä jos ei nyt sitten joku asia (mies kenties) saisi minut jäämään tänne. Etsiäkö siis miestä kotipaikkakunnaltani vai opiskelupaikkakunnaltani? Tuntuu jotenkin että jos nyt alan hakemaan miestä täältä (opiskelupaikkakunnaltani) niin onko hänelle mahd. jatkossa ongelma jos haluan muuttaakin lähemmäs omaa kotipaikkakuntaani.
Ehkei tämmöisistä pitäisi oikeasti miettiä etukäteen..En tiedä miten pääsisin eroon tällaisesta liiallisesta pohtimisesta. Haluaisin olla rennommalla asenteella liikenteessä, ja antaa miehille mahdollisuuden tutustua minuun.
Miksi minun on niin vaikea kuvitella itseni suhteeseen?
3
174
Vastaukset
- jackaroo
Vähän samoja ajatuksia sitä on minullakin, paitsi että olen mies ja muutin jo pois opiskelupaikkakunnaltani. Kotiseudulle on varmaan jossain vaiheessa aikomus palata, mutta se ei ole vielä vuosiin ajankohtainen asia, joten en sitä kyllä jaksa murehtia tässä kumppanin löytämisen suhteen.
Itse en ole koskaan edes ollut suhteessa, joten ajatus itsestäni parisuhteessa on melko outo, siihen liittyy paljon olettamuksia ja toiveita, joista osa ei varmasti ole kovinkaan realistisia. Koska minulla ei ole mitään aiempaa kokemusta parisuhteesta, tai edes naisistakaan, niin suhteen aloittaminen ja varsinkin siihen pääseminen tuntuu hyvin vaikealta, jopa pelottavalta. Mutta tuo pelko ja epävarmuus pitäisi kuitenkin kyetä lakaisemaan maton alle ja alkaa lähestymään niitä naisia, mutta vaikka tuossa onnistuisinkin, niin sitten päästään tuohon toiseen ongelmaan, eli mistä sitä tietää kuka on se oikea ja kuka taas ei?
Onneksi en usko siihen "yhteen ja ainoaan oikeaan" tai "sielunkumppaniin", mutta sopivan ihmisen löytäminen on vaikeaa, ja vielä vaikeampaa on saada hänet iskettyä. Enhän minä osaa edes yhtäkään naista iskeä, joten sen sopivan naisen löytäminen ja iskeminen todennäköisyys on varmaan samaa luokkaa kuin miljoonan euron lottovoiton saaminen. Mutta pakko kai sitä on ainakin yrittää, vaikka tämä kaikki kyllä melko toivottomalta tuntuukin, sillä tiedän sen että jos en edes yritä niin olen yksin vielä 40 vuotiaanakin.- ehkävieläjoskus
En ole minäkään ollut suhteessa. Suhteen aloittaminen tosiaan tuntuu oudolta, ja tällä hetkellä en osaa edes kuvitella paikkaa, jossa voisin tutustua potentiaaliseen seurustelukumppaniin. En pyöri baareissa, opiskelualani on naisvaltainen ja harrastuksen parissakaan ei juuri miehiä tapaa. Että aika vähiin käy vaihtoehdot.
"Mutta tuo pelko ja epävarmuus pitäisi kuitenkin kyetä lakaisemaan maton alle ja alkaa lähestymään niitä naisia, mutta vaikka tuossa onnistuisinkin, niin sitten päästään tuohon toiseen ongelmaan, eli mistä sitä tietää kuka on se oikea ja kuka taas ei?"
Näinpä. Itsekin syyllistyn kaikenlaiseen jahkailuun ja liialliseen pähkäilyyn. Välillä sitä varmaan on itse se suurin este minkään suhteen alkamiselle, kun ei uskalla heittäytyä mukaan silläkin uhalla että tulee pettymään eikä suhteesta sitten kuitenkaan tulekaan mitään. Tuon sopivan kumppanin löytyminen edellyttää perinpohjaista tutustumista toiseen. Mutta ainahan kaikkiin suhteisiin se epävarmuuskin kuuluu. Eihän sitä ikinä tiedä mitä tulee tapahtumaan, ja kestääkö suhde sitten loppujen lopuksi vai ei.
Mä en ymmärrä kuinka kaks ihmistä ensiks tutustuu toisiinsa ja sit vielä tajuaa että tykkäämisen tunne on molemminpuolinen. En vaan ymmärrä... Miten tuo on mahdollista?!
Ja aiheeseen kunnolla: en mäkään osaa kuvitella itteäni parisuhteeseen. Taitaa helvetti jäätyä ennen ku mä oon parisuhteessa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2394613Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii763055- 472463
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451767- 281703
- 791451
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851285PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69948
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894