Karvas pettymys

Juurakko Lapista

Olen käynyt jonkun aikaa helareiden rukouskokouksissa, haaveena siellä hiljentyä ja saada sisäistä rauhaa.
Eihän niissä ole muutosta tapahtunutkaan mitä olisin kuvitellut, seurakunta riidassa kahtia jakautunut ja vanhat parrat vain rukoilemassa.
Ja niitä ilmestyksiä taasen ja huutamalla miltei rukoilu, Jumala ei ole huono kuuloinen, samoin ilmestyksetkin epäilyttävät, voihan mielikuvitus tuottaa niitä.
Ei siis ollutkaan kammiota saatu seurakuntaan, joten tyydyn tuolla kamarissani rukoilemaan, tai korvessa kuusen alla, olin sitten siellä mahallaan taikka selällään, pääasia että uskon yläpäälläni, siis järjelläni asioihin näissä uskon niin kummallisissa kiemuroissa.
Mitä olen keskustellut eräiden jo muutosta seurakuntiin hakevien kanssa hyvään suuntaan ollaan kylläkin menossa ja ne kummalliset lieveilmiöt kitkeytyvät kyllä ajallaan pois.
Samoin kummastutti eräällä paikkakunnalla kokous jossa vetäjä ilmoittikin että jokainen rukoilee ääneen vuorollaan. Jännitin vuoroani tietenkin, enhän ollut tottunut sellaiseen, muutenkin olen ujohko....Heillä kuulema on käytössä sellainen tapa, siksikö seurakunta olikin kutistunut olemattomiin.

Kyllä tietenkin jatkan kesän mittaan harvakseltaan käyntejä kokouksissa, asenne on kyllä toisenlainen vastaisuudessa ja odotukset tuskin niin rohkaisevia. Helluntaiseurakunta tuskin aikoihin tulee olemaa sellainen syntisiä puoleensa vetävä ja jos sinne joku hädissään meneekin, jo kohta huomattuaa jättää siellä käynnit. Valitettavaa, sillä muutos on lähdettävä siellä jo häärivistä kauemmin olleista juurakoista, toivotaan parasta.

27

135

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lapin profeetta

Kyllä se on kuule niin, että ne vanhat juurakot ei miksikään muutu ennen kuin heidät maan poveen kuopataan. Minulle riitti kolme ja puoli vuotta helluntailaista hurmahenkisyyttä ja yhteen ääneen huutamista enkä lähde enää kilon kappaleinakaan helluntailaisten kokouksiin enkä veljeile heidän kanssaan.

Aikanaan se, mitä Hattulan raamattukoulussa opetettiin (v.1978) vanhurskauttamisesta, aviollisesta uskollisuudesta, sukupuolisiveellisyydestä ym. oli täyttä asiaa, mutta nykyisessä helluntailaisuudessa kaikki silloiset opetukset on heittetty romukoppaan ja uudet aatteet ovat saastuttaneet koko helluntaiherätyksen, jonka Jumala on jo hylännyt oman turmeluksensa valtaan.

Uutta uskonpuhdistusta tarvitaan koko suomalaisessa kristillisyydessä. Kovin on pilalle hapattunutta ja myrtynyttä tämä vanha viini näissä vanhoissa nahkaleileissä.

• body

Kaivelkoon kukin itse sitä " romukoppaa " sillä usko ei koskaan ole kollektiivista, se on aina yksilöllistä ja sellaisena pysyköön.

Vanhetessaan ihminen haikailee mennyttä aikaa, ja muistelee niitä " hyviä " aikoja, niitä aikoja jotka eivät koskaan palaa takaisin.

• Lapin profeetta
        body kirjoitti:

Kaivelkoon kukin itse sitä " romukoppaa " sillä usko ei koskaan ole kollektiivista, se on aina yksilöllistä ja sellaisena pysyköön.

Vanhetessaan ihminen haikailee mennyttä aikaa, ja muistelee niitä " hyviä " aikoja, niitä aikoja jotka eivät koskaan palaa takaisin.

Mutta otappa huomioon sellainenkin seikka, että todellisen Jumalan seurakunnan tehtävänä on toimia Jumalan edustajana tässä ajassa ja johdattaa ihmisiä iankaikkiseen elämään.

Mutta sitten jos seurakunnan toiminta, tai joidenkin yksittäisten jäsenten kielteinen toiminta, jonka seurakunta vaieten hyväksyy, häpäisee seurakunnan niin, että ihmiset menettävät uskonsa ja arvostuksensa siihen seurakuntaan, se seurakunta ei voi toimia Jumalan edustajana ja Jumalan valtuuttamana tässä ajassa ja miten sitten suu pannaan?

Jumalan seurakunnan tulee olla totuuden pylväs ja perustus ja toteuttaa jumalaista oikeutta keskuudessaan ja omalla paikkakunnallaan. Mutta kun ainakin helluntaiherätyksessä tätä jumalaista totuutta ja oikeutta ei mistään löydy. Kaikki asiat tulkitaan sen mukaan, miten se palvelee etupenkkiläisten tarkoituksia ja kiillottaa heidän ulkokullattua pintakuortaan. Eli se takapekkiläinen savustetaan ulos ja erotetaan saatanan haltuun silloinkin kun todelliset syylliset istuvat etummaisissa penkeissä.

Miettikääpä tätä.

• Pula Kaikkonen

Kannattaa luottaa kotikirkkoon virheistä ja puutteista huolimatta. " Yleistäminen kuitenkin luo sisältötekstin, johon lukija ei luota. Eikö kaupungissa ole muita helluntaiseurakuntia tai rukouspiiriä, oletko ottanut oikeasti selvää? Miksi menit eläkeläisten kokoukseen?

• Juurakko Lapista

Täällä korvessako josta lähimpään kaupunkiin on matkaa satoja kilometrejä. Kokouksissa en nähnyt nuoria oikeastaan montakaan. Uskoviakin vajaa kymmenen henkilöä.
        No, käydäämpäs taasen jokin aika kantapään kautta näitä kiemuroita.

• Pula Kaikkonen
        Juurakko Lapista kirjoitti:

Täällä korvessako josta lähimpään kaupunkiin on matkaa satoja kilometrejä. Kokouksissa en nähnyt nuoria oikeastaan montakaan. Uskoviakin vajaa kymmenen henkilöä.
        No, käydäämpäs taasen jokin aika kantapään kautta näitä kiemuroita.

Ai että siten yleistät metsäporukan, että kaikki on samanlaisia.

HÖH! EHKÄ SE ON RAAMATUN VIKA SE KEHOITTAA MEITÄ SIETÄMÄÄN KAIKENLAISIA IHMISIÄ...KOVAA KILVOITTELUA!!

• jaikali

Ensimmäisessä helluntailaisten kokouksessa jossa minä olin mukana oli todella kova meininki päällä. Siellä muutama nuori mies rukoili erittäin kovalla äänellä kävellen salin etuosassa edestakaisin huitoen käsillään. Ja minä ensikertalaisena kokouksessa, huh huuu!!! Minä en ymmärtänyt sellaista ollenkaan.
      Minä olin jo uskossa ja rukoilin Jumalalta anteeksiantamusta kriittisille ajatuksilleni.

Myöhemmin minulle on tullut sama "vika". Voin rukoilla pitkään ja kovaäänisesti uskovien yhteydessä. Minä koen Pyhän Hengen voiman uskovien yhteydessä ja rukous on helppoa. Se ei tietenkään ole hyvä jos kokouksessa on ihmisiä jotka eivät ole tottuneet kovaääniseen lennokkaaseen rukoukseen. Rukouksen pituutta on helppo rajoittaa. Sen voi jakaa pieniin pätkiin ja näin antaa toisillekin mahdollisuus rukoilla. Mutta ääntä tahtoo kuitenkin tulla käytettyä joskus liikaa. Oma kokemukseni rukouksesta on että kun siihen on antautunut, sitä on vaikea lopettaa, varsinkin uskovien yhteydessä missä Pyhä Henki on koettavissa hyvin voimakkaasti.
      Rukoilen nykyisin monia lyhyitä rukouksia.

Tärkeintä rukouksessa on kuitenkin että rukoilija on aito ja että hän puhuu Jumalalle, ei ihmisille. Tätä sinunkin tulisi huomioida ja jättää lieveilmiöt ihmisten virheellisyyden tilille. Katso Jeesukseen ihmisten sijaan.

• jaikali

Tästä jäi pois yksi sana jos ollaan erittäin tarkkoja.

>>>Ensimmäisessä helluntailaisten kokouksessa jossa minä olin mukana oli todella kova meininki päällä

• Lapin profeetta

Niin huusivat baalin profeetatkin - itsensä hurmoksiin.

Mutta miten rukoili Elia - todellinen Jumalan palvelija.

Ottakaa oppia. Ei se mesominen mitään Pyhää Henkeä ole.

• juurakon juurakko

Kärsiikö sitten rukouksen laatu jotenkin jos rukoilee niikuin Jeesus opetti rukoilemaan? Ei varmasti kärsi! Tuosta Jeesuksen opetuksesta käy ilmi yksinäisyydessä rukoilu, kuin hiljaa äänetönnä rukoileminenkin. Siis Jumalalle ei tarvitse huutamalla rukoilla. Mistä löytyy se paikka Raamatusta joka opettaa rukoilemaan kovaäänisesti?

Matt. 6:6
        Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.

• jaikali
        juurakon juurakko kirjoitti:

Kärsiikö sitten rukouksen laatu jotenkin jos rukoilee niikuin Jeesus opetti rukoilemaan? Ei varmasti kärsi! Tuosta Jeesuksen opetuksesta käy ilmi yksinäisyydessä rukoilu, kuin hiljaa äänetönnä rukoileminenkin. Siis Jumalalle ei tarvitse huutamalla rukoilla. Mistä löytyy se paikka Raamatusta joka opettaa rukoilemaan kovaäänisesti?

Matt. 6:6
        Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.

>>> Mistä löytyy se paikka Raamatusta joka opettaa rukoilemaan kovaäänisesti?

• jaikali kirjoitti:

Heb. 5:7
        "Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden".
        .....
        jaikal: "Nämä jakeet ovat kylläkin temmattu asiayhteydestään mutta ne eivät ole ristiriidassa sen kanssa että Jeesus on esikuvamme"
        ---------
        Hebr. 5:7 viittaa Jeesuksen rukoustaisteluun Getsemanessa: Mark.14:32-42 (Rinnakkaisteksti;Matt. 26:36-46)
        --
        Jeesus menee opetuslapsineen Getsemane-nimiseen puutarhaan. Hän ottaa erikseen Pietarin, Jaakobin ja Johanneksen ja menee heidän kanssaan rukoilemaan.
        Juuri samaiset opetuslapset olivat olleet Jeesuksen kirkastumisen todistajia. Kirkastumisen kokeneille varataan usein myös Getsemanen kokemukset. Jeesuksen tuska vähitellen kiihtyy (33).

Jeesus on syvästi murheellinen. (34). Jeesus kaipasi yhteyttä ja osanottoa. Jeesus esiintyy tosi-ihmisenä.
        Mutta opetuslapset nukkuvat (37). Kolme kertaa toistuu sama: opetuslapset nukkuvat. He osoittivat hengellistä heikkoutta.

Paitsi yön aika , niin rukouksen puute vaivutti heidät uneen. Luukas kertoo myös, että opetuslapset nukkuivat murheen tähden (Luuk. 22:45).

Jeesus rukoilee kolme kertaa samoin sanoin : "Abba, Isä, kaikki on mahdollista sinulle; ota pois minulta tämä malja. Mutta ei, mitä minä tahdon, vaan mitä sinä!" (36).
        Kärsimys kauhistaa Jeesusta. Jeesus pysyi kuitenkin Isän tahdon täyttäjänä, vaikka anomuksensa esittikin.
        Isä Meidän-rukouksessa mekin anomme: ”Tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niin kuin taivaassa”.

Tuskin meidän pitää AINA huutaa rukoillessamme!.

(Luukas kertoo (Luuk.22:4), kuinka Jeesus rukoili Getsemanessa niin, "että hänen hikensä vuoti maahan veripisaroiden tavoin".)

• juurakon juurakko
        jaikali kirjoitti:

Jätitkö tahallasi vastaamatta kysymykseeni? Jeesushan nimenomaan opettaa meille menemään kammioon rukoilemaan, SALASSA, eikä huudella muitten kuullen rukouksiamme. Ethän kumoa Jeesuksen opetuksia?

• Tapio522eikirj
        jaikali kirjoitti:

jaikalin "irtojae":
        •Joh 13:15
        Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

Asiayhteys:
        Jeesus pesee opetuslastensa jalat:
        Joh. 13:1-20
        --
        Pääsiäisaterian viettäjät olivat luultavasti puhdistautuneet pääsiäisjuhlaa varten (11:55).

13:10
        "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ...".

Siitä puhdistuksesta, jonka perusteella apostolit jo olivat puhtaat, Jeesus käyttää sanaa ”kylpenyt”; se on koko ihmisen puhdistus yhdellä kerralla.
        Evankeliumin lukijat tunsivat saman kr. ”kylpemistä” tarkoittavan sanan kasteesta käytettynä, esim. Tiit. 3:5 (pesu=kylvetys) ja Ef. 5:26 (”pesi puhtaaksi vedellä ja sanalla”).

Tämän sanan käytön kasteesta täytyi olla alkukristillisyydessä tuttu.
        Samoin kuin Jeesus puhuu Joh. 3:5 Nikodeemukselle ”vedestä ja Hengestä”-syntymisestä, on hänen tässäkin (13:10) jo varhain nähty puhuvan pyhän kasteen puhdistavasta merkityksestä.

Kaste taas liittyy Kristuksen kuolemaan (Room. 6:4), joka oli juuri edessä”.
        Kristus sanoo:
        "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas." (Joh. 13:10)

Mistä tämä jalkojen epäpuhtaus pesemisen jälkeen? Eikö Hänen sanojensa mukaan kylpenyt tullakseen puhtaaksi kuitenkin tarvitse vielä jalkojen pesemistä?
        Mitä tämä merkitsee muuta kuin että synti kasteessa annetaan kokonaan anteeksi ja jää kuitenkin olemaan, niin kuin myös Paavali sanoo Room. 7. luvussa?

Läpi koko elämän pestään jalat, myös niiden, jotka jo ovat kokonaan puhtaat, niin kuin hän sanoo: "Tekin olette velvolliset pesemään toistenne jalat" (Joh. 13:14).
        Kaikki synnit on pesty pois ja kuitenkin on jäljelle jäänyt jotakin, mikä on pestävä.
        Miksi synti vielä on pestävä pois, ellei siksi, että se todellisesti on ihmisluonnossa vielä jäljellä.

• Tapio522eikirj kirjoitti:

jaikalin "irtojae":
        •Joh 13:15
        Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

Asiayhteys:
        Jeesus pesee opetuslastensa jalat:
        Joh. 13:1-20
        --
        Pääsiäisaterian viettäjät olivat luultavasti puhdistautuneet pääsiäisjuhlaa varten (11:55).

13:10
        "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ...".

Siitä puhdistuksesta, jonka perusteella apostolit jo olivat puhtaat, Jeesus käyttää sanaa ”kylpenyt”; se on koko ihmisen puhdistus yhdellä kerralla.
        Evankeliumin lukijat tunsivat saman kr. ”kylpemistä” tarkoittavan sanan kasteesta käytettynä, esim. Tiit. 3:5 (pesu=kylvetys) ja Ef. 5:26 (”pesi puhtaaksi vedellä ja sanalla”).

Tämän sanan käytön kasteesta täytyi olla alkukristillisyydessä tuttu.
        Samoin kuin Jeesus puhuu Joh. 3:5 Nikodeemukselle ”vedestä ja Hengestä”-syntymisestä, on hänen tässäkin (13:10) jo varhain nähty puhuvan pyhän kasteen puhdistavasta merkityksestä.

Kaste taas liittyy Kristuksen kuolemaan (Room. 6:4), joka oli juuri edessä”.
        Kristus sanoo:
        "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas." (Joh. 13:10)

Mistä tämä jalkojen epäpuhtaus pesemisen jälkeen? Eikö Hänen sanojensa mukaan kylpenyt tullakseen puhtaaksi kuitenkin tarvitse vielä jalkojen pesemistä?
        Mitä tämä merkitsee muuta kuin että synti kasteessa annetaan kokonaan anteeksi ja jää kuitenkin olemaan, niin kuin myös Paavali sanoo Room. 7. luvussa?

Läpi koko elämän pestään jalat, myös niiden, jotka jo ovat kokonaan puhtaat, niin kuin hän sanoo: "Tekin olette velvolliset pesemään toistenne jalat" (Joh. 13:14).
        Kaikki synnit on pesty pois ja kuitenkin on jäljelle jäänyt jotakin, mikä on pestävä.
        Miksi synti vielä on pestävä pois, ellei siksi, että se todellisesti on ihmisluonnossa vielä jäljellä.

Sinä saat jättää ja unohtaa "irtojakeeni" sillä sitä ne olivat tässä yhteydessä eivätkä ne sovi opetukseksi. Tekstini oli kirjoitettu kiireessä ja siksi huonosti. Mutta olen kuitenkin sillä kannnalla että Jeesus huusi rukoillessaan muulloinkin kuin Getsemanessa. Huutorukous ei siis ole Raamatun ilmoituksen vastainen rukous. Mutta huutorukouksesta ei pidä tehdä oppia enkä minä siihen pyrikään.

• Se pelkää jok huutaa

Tiedättekö, kaikkein voidelluin puhuja minkä tiedän oli Tampereen Katukappelin alkuaikoina eräs vanhahko saarnaaja.

Tämä vaatimaton saarnamies tuli hitaasti kävellen seurakunnan eteen ja alkoi julistaa rauhallisella äänellä, ääntään kertaakaan korottamatta mahtavalla auktoriteetilla Jumalan Sanaa ja tunsin, miten hänen lempeän äänensä siivittämä lähdin hengellisesti lentoon Pyhän Hengen laskeuduttua koko saliin tämän jumalaisen vanhan saarnamiehen puhuessa.

En tiedä kuka hän oli, mutta en ole sen koommin häntä nähnyt, liekö jo Isän luona taivaassa.

• jaikali

Olisiko tuossa vanhassa saarnaajassa toteutunut tämä mikä toteutui Paavalissa?

1. Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan.
      2. Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.
      3. Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja pelossa ja suuressa vavistuksessa,
      4. ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,
      5. ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.
      6. Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
      7. vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,

• Tapio522eikirj

Jeesus opettaa Vuorisaarnassaan Matt.6:5-8 rukouksesta.
      ---
      5. "Kun rukoilette, älkää tehkö sitä tekopyhien tavoin. He asettuvat mielellään synagogiin ja kadunkulmiin rukoilemaan, jotta olisivat ihmisten näkyvissä. Totisesti: he ovat jo palkkansa saaneet.
      6. Kun sinä rukoilet, mene sisälle huoneeseesi, sulje ovi ja rukoile sitten Isääsi, joka on salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut.
      7. "Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja.
      8. Älkää ruvetko heidän kaltaisikseen. Teidän Isänne kyllä tietää mitä te tarvitsette, jo ennen kuin olette häneltä pyytäneetkään.
      9. Rukoilkaa te siis näin: - Isä meidän,...
      --
      Minuakin häiritsee usein tyhjän hokeminen ja monisanaisuus (7).

Fariseuksille tuli almujen antamisesta, rukouksesta ja paastosta tapa, jolla he halusivat korostaa omaa erinomaisuuttaan (Matt. 6:2-7).
      Jeesus varoittaa meitä harjoittamasta vanhurskautta ihmisten nähden, että he meitä katselisivat (Matt. 6:1)

Katsoin videolta Morris Cerullon puhetta ja loppurukousta.
      Hän huudatti ihmisiä tähän tapaan (lainattu nauhalta):
      "...täällä on suuri voitelu
      paljonko voit ottaa vastaan..
      benny hinn.... (mainitsi Benny Hinnin nimen)
      ..en päässyt kunnolla tekstiini.(yritti julistaa Jumalan sanaa onnistumatta siinä)..sadat täyttyvät ph:llä, sadat parantuvat... tätä tapahtuu. (missähän ne parantuneet ovat?)...ikinä et tule olemaan sama...
      ...kuulitko.." (.karjumista...kädet heiluvat..)
      ----
      Loppurukous oli oma shownsa tulihokemineen (mistähän tulesta olikaan kyse?):

(kielilläpuhumista)...puhukaa kielillä...nosta kädet ylös...jeesuksen nimessä...
      suomi ei koskaan tule olemaan sama...(kielilläpuhumista)...anna rumpujen palaa...puhukaa uusilla kielillä....(huutoa:my gud...huutoa)...ylistäkää Herraa....tämä paikka on tulessa (huutoa)...ottakaa vastaan tuli....tää paikka on tulessa....ota vastaan voitelusi...(ihmisiä tulee rukoiltavaksi...kaatuvat)...ota vastaan voitelusi...nyt on sinun hetkesi....jumalan henki puhuu kauttasi...älkää olko vaiti..tämä paikka on tulessa...(karjumista...jumala nimen hokemista)...ota jota kuta kädestä......(jumala nimen hokemista...karjumista)....tämä paikka on tulessa...(karjumista)...pitäkää toistenne käsistä kiinni...musiikissa on voitelu....pitäkää käsistä kiinni...jumala käyttää sinua nyt...(sairaitten puolesta rukoilua...sairauden henkien poisajamista ja sitomista ...huutoa ja karjumista)..parane...astman demoni pois..".
      --
      Tälläistäkö on Pyhässä Hengessä rukoileminen?
      Näinkö Jeesus opetti meitä rukoilemaan tai apostolit?
      En ymmärrä, mitä tarkoitetaan "tulella leikkimisellä". Aivan outoa.
      Eikö olisi parempi ollut päättää tilaisuus vaikka Isä Meidän-rukoukseen ja Herran Siunaukseen.
      --
      Ottakaamme Jumalan Sanasta vaarin "ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa…." (Ef 4:14 ).

• Vaelsimme eksyksissä

Minusta on hyvä huomata, että tällä ketjulla on useita henkilöitä, jotka ovat päässeet eroon tuosta kauheasta toronton herätys-valheesta.

Itsekin elin tuossa huijauksessa miltei alusta saakka, jo vuodesta 1996 ja vasta äsken, vain joitain kuukausia sitten Jumala puhui minulle voimakkaasti, minkälaisessa petoksessa oli elänyt, vaikka olin rehellisesti etsinyt aina totuutta olin silti ollut täydellisessä pimeydessä ja saatanan talutusnuorassa kaikki nämä vuodet miljoonien muiden uskovien kanssa.

Olin aivan shokissa, kun vähä vähältä minulle näytettiin totuus. Olin osallistunut aivan voodoo-menojen kaltaisiin noitamenoihin, jossa palvottiin kuitenkin Jeesusta - Näin pitkälle saatana on päässyt jekuttamaan jopa meitä valittujaankin, mutta tästäkin Raamattu puhuu, tämänkin täytyi tapahtua.

Mutta nyt minä koen, että Jumala alkaa koota meitä uudeksi lopunajan seurakunnaksi, jossa Jumalan Sana on auktoriteetti ja tunnekokemukset sivuseikka.

Minä toivon ja rukoilen, että Jumala herättää poispoikenneen kansansa jälleen Hänen mielensä mukaiseksi Kristuksen morsiameksi, jossa ei enää olisi tahraa eikä ryppyä, vaan täydellinen Kristuksen ruumis ylösotettavaksi Karitsan häihin.

• Nokia Missio mainostaa kotisivuillaan Cerulloa (14.4. kokouksen vieras!):
        ”Rammat kävelevät,”. ”Sokeat saavat näkönsä”, ”Kuurot kuulevat” (Lk.7:22).
        (http://www.nokiamissio.com/kuvat/mainokset/cerullo/cerullo_2.jpg)

Nim. "vaelsimme eksyksissä", näitkö näitä NM:n mainostamia ihmeitä ollessasi mukana ns. Toronto-herätyksessä?

• kerran käynyt

niin asia TODELLA vakava, Jeesus kehoitti niin monta kertaa koettelemaan onko henki ollenkaan Jumalasta. mutta kun se koetteleminenkin yritetään kieltää.

• Vaelsimme eksyksissä

Olin nimenomaan viimeiset kolme vuotta nokiamissiolainen, jota nyt kauhistelen, sillä nimenomaisessa liikkeessä on jatkuvat järkyttävät noitamenot, jossa Jeesusta kuitenkin hämäykseksi palvottiin ja muutamia Raamatunjakeitakin heiteltiin, näönvuoksi.

Koko tuon ajan ihmettelin moniakin outouksia ja Raamatunvastaisuuksia Nokia Missiossa, mutta koska olin eksytyksessä en jäänyt niitä ihmettelemään, sillä minulle sanottiin, että "Herra luo nyt uutta, ota se vastaan vaan!!!".

Minulla olisi niin paljon tästä kertomista, että siitä saisi vaikka kirjan, mutta nyt olen lähdössä töihin ja palailen asiaan myöhemmin.

Sen sanon, että ÄLKÄÄ menkö CERULLOA kuuntelemaan, hän on pahimman luokan huijari ja rahankerääjä, tämä on todistettu monella tavalla ja monen ihmisen suulla. Palaillaan!

• Tapio522eikirj

Vaelsimme eksyksissä:
        "Minulla olisi niin paljon tästä kertomista, että siitä saisi vaikka kirjan, ..".

Joo, aloitappa kirjan kirjoittaminen. Se voisi olla avuksi monille, joka kipuilee samojen ongelmien kanssa.
        Kirjoittaminen voisi olla myös sinulle "terapiaa".

• ml213.

"Sen sanon, että ÄLKÄÄ menkö CERULLOA kuuntelemaan, hän on pahimman luokan huijari ja rahankerääjä, tämä on todistettu monella tavalla ja monen ihmisen suulla. Palaillaan! "

Mutta, jos tarkemmin ajatellaan, niin onko rakentavaa tai kasvattavaa kieltää menemästä johonkin kokoukseen. Mitä varoittavia asioita toit esille, - jos ne on totta, niin kuulijan terve uskohan vahvistuu kun hän havainnoi asiat kokouksessa.

Niin, terve opetushan ei eristä ihmistä ympäristlöstä, vaan terve opetus antaa ymmärrystä havaita Jumalan tahdon vastaisia asioita.Siis ihmisen ei ole hyvä karsinoitua/tulla puolueelliseksi, vaan kasvaa erioittamaan mikä on hyvää ja mikä kielteistä.

• Vaelsimme eksyksissä
        Tapio522eikirj kirjoitti:

Vaelsimme eksyksissä:
        "Minulla olisi niin paljon tästä kertomista, että siitä saisi vaikka kirjan, ..".

Joo, aloitappa kirjan kirjoittaminen. Se voisi olla avuksi monille, joka kipuilee samojen ongelmien kanssa.
        Kirjoittaminen voisi olla myös sinulle "terapiaa".

Kyllä Tapio, tekisin oikein mielelläni kirjan ajastani Nokia Missiossa, jos minulla vain olisi aikaa! Asia on vaan nyt niin, että töitä on juuri nyt niin paljon, ettei ole aikaa mihinkään ylimääräiseen.

Kehoíttaisin kuitenkin kaikkia kiinnostuneita kuuntelemaan kriittisellä ja totuudellisella korvalla NM:n saarnoja ja miettiä, puhuuko niissä ihminen/saatana vai Jumala. Kun kuuntelette ja katsette näitä saarnoja, miettikää, tekisikö tai sanoisiko Jeesus ikinä niin, kuten videollla sanotaan/toimitaan. Tutkikaa Henget, ovatko ne Jumalasta vai saatanasta?

Kumpi näissä on etusijalla; torontolainen hurmahenki, hihhulointi ja rahanahneus vaiko Jumalan henki?

www.nokiamissio.fi ja mene siellä otsikkon "mediasali" ja "videot".

• Vaelsimme eksyksissä
        ml213. kirjoitti:

"Sen sanon, että ÄLKÄÄ menkö CERULLOA kuuntelemaan, hän on pahimman luokan huijari ja rahankerääjä, tämä on todistettu monella tavalla ja monen ihmisen suulla. Palaillaan! "

Mutta, jos tarkemmin ajatellaan, niin onko rakentavaa tai kasvattavaa kieltää menemästä johonkin kokoukseen. Mitä varoittavia asioita toit esille, - jos ne on totta, niin kuulijan terve uskohan vahvistuu kun hän havainnoi asiat kokouksessa.

Niin, terve opetushan ei eristä ihmistä ympäristlöstä, vaan terve opetus antaa ymmärrystä havaita Jumalan tahdon vastaisia asioita.Siis ihmisen ei ole hyvä karsinoitua/tulla puolueelliseksi, vaan kasvaa erioittamaan mikä on hyvää ja mikä kielteistä.

Minä kysyn vastavuoroiseti, onko rakentavaa ja kasvattavaa mennä kuuntelemaan ja katselemaan hurmahenkisiä noitamenoja ja julmaa rahankeruuta?

Ketään en toki kiellä menemästä Cerulloa kuulemaan ja näkemään, enkä voikaan kieltää - jokainen on itse vastuussa tekemisisitään Jumalan edessä.

Kyse on juuri vaan siitä, että kun TIEDÄN, että kyseessä on sellaiset julmat sudet, jotka eivät "viattomia" sieluja säästä, halusin varoittaa tästä kuitenkin ihmisiä ja sain samalla rauhan sielulleni tästä asiasta, että ainakin varoitin ihmisiä menemästä näihin pimeisiin pippaloihin.

Ja koska itse olen ollut suunnilleen aina uskossa ja silti lankesin moiseen kauheaan "viihdyttävään valheeseen", niin kuinka paljon ennemmin ihmiset, jotka tuntevat hyvin vähän vasta Jumalaa ja uskovat tähän "uuteen evankeliumiin" ja "uuteen jeesukseen", joita ei Raamatusta löydy?

• voi, voi

Eihän kun helluntailaiset eivät opeta että aviliiton ulkopuoliset suhteet ovat syntiä ja sillä siisti. Selllainen perusasiat jäävät pois. synnistä puhutaan että että ajatus, ja sanat ja teot ovat syntiä. mutta kun tänä päivänä on sanottava päätä silittämättä ne nyt tarjoaa media irtosuhteita teoiksi ihmisille ja siitä pitäisi puhua mutta mitä kun helluntailaiset vain myhäilee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      220
      4239
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      69
      2735
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      393
      2421
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2353
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      42
      1629
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      541
      1371
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      96
      1324
    8. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      57
      1320
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      76
      1301
    10. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      125
      1186
    Aihe