Mies jätti minut alkuvuodesta löydettyään uuden " rakkauden " baarista hah! Nyt sitten haluaa takaisin kun ei toiminutkaan. Välillä haluan aloittaa alusta, meillä on pitkä yli 20 v avioliitto taustalla ja nyt olemme asumuserossa. Olen itse pettänyt miestäni vuosia sitten, mutta se asia anteeksiannettiin ja unohdettiin. Siihen mies nyt kuitenkin vetoaa että hänelläkin oli oikeus hairahtua kun minäkin niin tein. Onko kenelläkään kokemuksia vastaavanlaisesta tilanteesta? Voiko suhde enää toimia?
Kahden vaiheilla
228
11373
Vastaukset
- nainen myös.
...kunnes menojalkaa alkaa vipattamaan seuraavan kerran...
jos pystyt tuon asian kanssa elämään että mies tulee takaisin aina kun saa nenille toisilta naisilta niin mikäs siinä. Eihän se kokeilu mitään maksa, voihan se toimiakin.
Jos teillä on lapsia niin lasten takia varmaan voi yrittää. Ilman lapsia sanoisin että unohda koko mies.
Yksi vaihtoehto on tietysti avoin suhde. Kaikki toimii kunhan se on molemminpuolista. Avoin suhde, kaverisuhde, kulissiliitto, rakkausliitto.
Oleellista on se että molemmat haluavat samaa.- .....,.,
Ei vaan unohda koko nainen. Pettäjällä ei ole mitään oikeutta loukkaantua siitä, että kumppani ottaa käyttöönsä pettäjän oman toimintatavan. Miehenä potkaisisin pettäjänaisen heti pihalle.
- Aikuinen nainen
Kannattaako lapsien takia ylläpitää suhdetta ja sitä myöden sitoa molemmat huonoon suhteeseen? Lapsetkin vaistoavat, jos vanhemmat ovat onnettomia!
- Aikuinen nainen
Tyypilinen naisen juttu. Se on hyvä että elämä jatkuu, kun nainen on pettänyt. Sitten kun mies tekee saman, se on ihan tuomittavaa ja anteeksiantamatonta.
Tämä johtuu siitä, että kun nainen pettää, mies on ollut huono, eli vika on miehen. Kun mies pettää, taas on vika miehessä.
Kumma juttu, mutta naiset ovat tosi hyviä kiertämään vastuuta ja syyttämään toisia. Onkohan se sitä tasaarvoa?
Kai se suhteen toimivuutta koettelee. Yritetään me hyvät naiset yhdessä kuitenkin ymmärtää sekin että mieskin tarvitsee huomiota ja arvostusta sekä hyväksyntää. Ei elämä voi olla yksipuolisesti vain naisen palvomista ja paapomista. - Kukasta kukkaan
.....,., kirjoitti:
Ei vaan unohda koko nainen. Pettäjällä ei ole mitään oikeutta loukkaantua siitä, että kumppani ottaa käyttöönsä pettäjän oman toimintatavan. Miehenä potkaisisin pettäjänaisen heti pihalle.
Kyllä te olette toisillenne ihan sopivia molemmat tuomoisia PETTUREITA. Kerran pettää aina pettää. Mitä siinä kitisemään olette valineet suhteen missä jousta kukasta kukkaan ja palataan sitten välillä kotipesälle. Jatkakaa suuhdettane vaan samallaisi sointiaisi molemmat.
- Jus joo
.....,., kirjoitti:
Sama mieltä!
- sun ex
Aikuinen nainen kirjoitti:
Tyypilinen naisen juttu. Se on hyvä että elämä jatkuu, kun nainen on pettänyt. Sitten kun mies tekee saman, se on ihan tuomittavaa ja anteeksiantamatonta.
Tämä johtuu siitä, että kun nainen pettää, mies on ollut huono, eli vika on miehen. Kun mies pettää, taas on vika miehessä.
Kumma juttu, mutta naiset ovat tosi hyviä kiertämään vastuuta ja syyttämään toisia. Onkohan se sitä tasaarvoa?
Kai se suhteen toimivuutta koettelee. Yritetään me hyvät naiset yhdessä kuitenkin ymmärtää sekin että mieskin tarvitsee huomiota ja arvostusta sekä hyväksyntää. Ei elämä voi olla yksipuolisesti vain naisen palvomista ja paapomista.plaap, plaap plaap...peukutahan taas ittelles, naiseksi naamioitunut pikkukulli.
- Eewuli
Kukasta kukkaan kirjoitti:
Kyllä te olette toisillenne ihan sopivia molemmat tuomoisia PETTUREITA. Kerran pettää aina pettää. Mitä siinä kitisemään olette valineet suhteen missä jousta kukasta kukkaan ja palataan sitten välillä kotipesälle. Jatkakaa suuhdettane vaan samallaisi sointiaisi molemmat.
"Kerran pettää, aina pettää" ei päde kaikilla. Jos rakastaa oikeasti puolisoaan, ei ole tarvetta pettää.
- ölokijiolk
mikäs vitun puusilmä sä olet, kun aloituksessa puhtaan yhdestä kerrasta niin sä väännät monikkoa. Saatanan munapää.....
- ghjfrjdrjh
Huom! Myös nainen oli käynyt pettäjän tiellä ja menojalka voi alkaa vipattamaan..
- miettisin rauhassa
Kyllä pettämisestä voi selvitä, kuten itsekin tiedät.
Mutta sinun virheesi (pettäminen) ei missään nimessä oikeuta miestäsi pettämään. Päin vastoin. Hänellä kun on omakohtaista kokemusta ja tietoa siitä, miten paljon se satuttaa ja tekee pahaa. Miehesi valinta pettää ja lähteä baarikärpäsensä luokse on tietoista toimintaa ja tietoinen valinta sen seurauksista.
Jos teillä ei ole lapsia, jatkaisin kenties elämää ilman miestä. Erossa seuraavat pitkään tunteet, että entä jos sittenkin...entä jos se tällä kerralla toimisikin...
Miehesi on kuitenkin jo kerran jättänyt sinut. Ei siis enää pelkkä pettäminen joka loppuu heti käryn käydessä, vaan hän on toden teolla valinnut elämän toisen naisen kanssa. Hairahdus on aika erikoinen sanavalinta. Kyse on aika paljon isommasta asiasta.Kestätkö sinä elää sen kanssa ja pystytkö sen tiedon kanssa rakentamaan miehesi kanssa hyvän suhteen? Siitä kai on kyse. Miten kestää se, että toinen on hylännyt ja jättänyt toisen takia, ja palaa vasta kun toisen kanssa sukset menevät ristiin? Ei sitä ennen.
Pystytkö olemaan onnellinen ja tuntemaan olosi kaiken jälkeen rakastetuksi ja riittävän arvokkaaksi?- tirppuli
Kiitos asiallisista vastauksista. Miettiä pitää kyllä em.asioita. Totta että mies teki tietoisen valinnan lähtiessään ja nyt häntä koipien välissä takaisin yrittää. Lapsemme ovat onneksi jo aikuisia. En tosiaan ole kokenut itseäni rakastetuksi enkä liioin arvokkaaksi mieheni taholta moneen vuoteen. Kai ne merkit oli ilmassa jo pitkään ennenkin mutten vaan työ ym. kiireiltäni tajunnut. Yritin hoitaa työn, kodin ja lähes kaikki käytännön asiatkin ja teen niin edelleen. Mietin vain että mitä olen tehnyt niin väärin kun kaikkeni olen yrittänyt. Seksielämä tosin väljähtyi kun en itsekään enää jaksanut yrittää ja niellä nöyryytystä kun mies milloin milläkin syyllä kieltäytyi. Tunnen itseni nöyryytetyksi ja todella petetyksi, paikkakunta on vielä niin pieni että kaikki tietävät ja kuittailevatkin ja säälittelevät minua. En kehtaa juuri kaupassakaan käydä. Ikuinen leima taisi jäädä, hyljätty vaimo, mikähän siinä oli vikana!!
- regret1
tirppuli kirjoitti:
Kiitos asiallisista vastauksista. Miettiä pitää kyllä em.asioita. Totta että mies teki tietoisen valinnan lähtiessään ja nyt häntä koipien välissä takaisin yrittää. Lapsemme ovat onneksi jo aikuisia. En tosiaan ole kokenut itseäni rakastetuksi enkä liioin arvokkaaksi mieheni taholta moneen vuoteen. Kai ne merkit oli ilmassa jo pitkään ennenkin mutten vaan työ ym. kiireiltäni tajunnut. Yritin hoitaa työn, kodin ja lähes kaikki käytännön asiatkin ja teen niin edelleen. Mietin vain että mitä olen tehnyt niin väärin kun kaikkeni olen yrittänyt. Seksielämä tosin väljähtyi kun en itsekään enää jaksanut yrittää ja niellä nöyryytystä kun mies milloin milläkin syyllä kieltäytyi. Tunnen itseni nöyryytetyksi ja todella petetyksi, paikkakunta on vielä niin pieni että kaikki tietävät ja kuittailevatkin ja säälittelevät minua. En kehtaa juuri kaupassakaan käydä. Ikuinen leima taisi jäädä, hyljätty vaimo, mikähän siinä oli vikana!!
Hei,
itselläni on käynyt samoin. Vaimoni 20 avioliittovuoden jälkeen "hairahtui". Minkään ei palannut ennalleen, vaikka yritimme uudelleen. Kun luottamus on kerran menetetty, niin se on mennyt. Loppu eelämänne käyttätte ja etsitte verukkeita, koska olette aikaisemminkin pettäneet toisianne.
Joku edelölä kirjoitti, että lasten takia kannattaa yrittää, mutta se ei pidä paikkaansa. Siitä seuraa vain katkeruutta loppu iäksi.
Leuka pystyyn ja ykköset päälle ja sitten sinne lähikauppaan!!! Kyllä se elämä vielä hymyilee :) - mietis vähän
tirppuli kirjoitti:
Oletko miettinyt, että miehesi ei ehkä päässytkään yli siitä, että sinä petit häntä? Uskon hyvinkin, että tavallaan oikeuttaa pettämisensä, pistää pahan kiertämään. Ehkä tietoisestikin.
Kannattaako jatkaa, jos et miestäsi enää rakasta? Sinulla on vielä pitkä elämä edessäsi. - Mikä siinä nyt on
tirppuli kirjoitti:
noin vaikeata hyväksyä miehesi harharetket? Teki tietoisen valinnan, tietysti teki. Sinähän tietty huorasit ihan vasten tahtoasi ja pakotettuna, eikö niin? Pettäjä pettää omasta halustaan, ei se kysele siihen lupaa keneltäkään. Et kysynyt sinä, eikä kysynyt miehesi.
Joku on sanonut, että pitäisi kohdella muita kuten itseään soisi kohdeltavan ja toinen lausunut, että sitä saa mitä tilaa. Sinun tapauksessasi, kun ymmärrät syitä molemmilta kannoilta, itse pettäjänä ja nyt petettynä, pitää kummastella että sinun pitöää tuskailla moisen asian kanssa. Eikö kyse ole ihan normaalista käyttäytymisestä teidän suhteessanne? Itse pettäneenä tiedät kuinka helppo on sen rajan ylitettyään uudestaan langeta. Miksi se pettäminen pitäisi olla vain sinun puolellesi sallittua ja anteeksiannettavaa.
Suosittelen että pysytte yhdessä ja petätte keskenänne, pääsevät muut ehkä piirun verran helpommalla:)
Olitko muuten tosissasi kun sanoit että pettämisen unohtaa? Sen merkitys ajan myötä ja eron kautta vähenee, mutta sen unohtaminen,,,,dementiakin tulee helpommin. - mikäkö oli vikana???
tirppuli kirjoitti:
Ai mikäkö sussa vikana? Sinähän se aloitit vieraissa käymällä. Oikeasti sitä joskus saa mitä tilaa. Nyt ainakin tiedät, miltä miehestäsi on tuntunut.
- Ei se pettämisen
aikajana asiaa muuta, pettää kerran tai kuukauden. Molemmissa tapauksissa se päätös pitää housut jalassa on ihan itsestä kiinni.
Se mieshän nyt on tietty sika ja suurpettäjä kun onkin maistanut vierasta, pidemmän kaavan mukaan ja juuri tietoisuus kuinka pettäminen loukkaa petettyä tekee aloittajasta liki impyen mieheen verrattuna. Pystyykö tuo mies tuntemaan onnea ja luottamusta naiseen joka on vakuutellut kenties rakkautta samaan aikaan kun tuoksuu vieraalle?
Parisuhde perustuu luottamukseen. Se, että se luottamus petetään osoittaa sitä, että ihmiset eivät ole sinuja itsensä kanssa, eikä rohkeus riitä puhumaan asioista ääneen, selän takana touhuamiseen kylläkin. Omissa lapasissa se hommeli on, ei suomi24-palstalla. Tietty täältäkin saa väliin näkökulmia, jopa feministisiä väliin:) - Alissa
tirppuli kirjoitti:
Toivon että arvostat itseäsi naisena ja rakastamisen arvoisena, koska eihän sinulla ole hävettävää asin suhteen. Miehesi oli se suhteen ääliö ja pettäjä! Miehet jotka pettää niin heidän itsetuntonsa on niin huono, että jollain konstilla sitä pitä saada pönkittää ja jos ei muuten niin vieraiden naisten avulla! Voit surutta käydä kaupassa ja nostaa pääsi pystyyn! Eivät kaikki miehet ole pettäjiä!
- Alissa
V....... mikä idiootti olet!!!!!!!Pettäjä pettää vaikka nainen ei pettäiskään! Hakkaaminen ja pettäminenhän sopii muslimi miehille, koska niiden oikeuden taju on p........! Nainen ei saa tehdä mitään kun turpaan tulee ja mies saa pettää myös sukulaisten ja eläinten kanssa ja ei voi väittää ettei ole totta sillä olen nähnyt!Sharia laki EI KÄY Suomessa! MAASSA MAAN TAVALLA TAI MAASTA POIS!
- JA KÄÄNTÄEN
Alissa kirjoitti:
Toivon että arvostat itseäsi naisena ja rakastamisen arvoisena, koska eihän sinulla ole hävettävää asin suhteen. Miehesi oli se suhteen ääliö ja pettäjä! Miehet jotka pettää niin heidän itsetuntonsa on niin huono, että jollain konstilla sitä pitä saada pönkittää ja jos ei muuten niin vieraiden naisten avulla! Voit surutta käydä kaupassa ja nostaa pääsi pystyyn! Eivät kaikki miehet ole pettäjiä!
Se huoraava vaimoko on sitten käryttyään vain rohkea, hyvällä itsetunnolla varustettu, väärinymmärretty, kaltoin kohdeltu, hellyyttä vailla oleva, huonosta miehestä kärsivä ja elämän kaltoin kohtelema reppana jolla on suorastaan oikeus pettää?
Tasa-arvon nimissä, pienempää möykkää arvon daamit. Ei kai kaikki miehet ole pettureita saati homoja. Vahvasti epäilen että saattavat osa pettää naisten kera, eivätkä ne aina ole sinkkujakaan. tirppuli kirjoitti:
sinähän se petit alunperin, joten onko tuo mikään ihmekään ettei miehesi ole osoittanut mitään haluja ja tunteita sua kohtaan. Se on ollut sun kanssa kaikki nämä vuodet vain ja ainoastaan järkisyistä.. vittu sä olet idiootti nainen. Se on kuule aikoinaan ollut kerrasta poikki sun miehes romanttinen suhtautuminen suhun. Pettäminen on aina harkittua ja mitään hairahduksia ei ole olemassakaan! Nyt sait maistaa omaa lääkettä kunnolla ja niele se.
- Alissa
JA KÄÄNTÄEN kirjoitti:
Se huoraava vaimoko on sitten käryttyään vain rohkea, hyvällä itsetunnolla varustettu, väärinymmärretty, kaltoin kohdeltu, hellyyttä vailla oleva, huonosta miehestä kärsivä ja elämän kaltoin kohtelema reppana jolla on suorastaan oikeus pettää?
Tasa-arvon nimissä, pienempää möykkää arvon daamit. Ei kai kaikki miehet ole pettureita saati homoja. Vahvasti epäilen että saattavat osa pettää naisten kera, eivätkä ne aina ole sinkkujakaan.Ketään ei saa pettää ja tottakai se on väärin! Jos nainen käy yhden kerran vieraissa niin se on huora mutta, jos mies käy niin se on mahtisonni ja naisten mielestä mieshuora! Itse en pettäisi ja jos sen tekisin niin suhde olisi avomieheeni loppu! Pettäminen on aina tyhmää ja rumaa.Siitä kärsii loppujen lopuksi kaikki osapuolet kun tulee ilmi ja syrjähypyt useimmiten tulee tavalla tai toisella!
- denix
regret1 kirjoitti:
Hei,
itselläni on käynyt samoin. Vaimoni 20 avioliittovuoden jälkeen "hairahtui". Minkään ei palannut ennalleen, vaikka yritimme uudelleen. Kun luottamus on kerran menetetty, niin se on mennyt. Loppu eelämänne käyttätte ja etsitte verukkeita, koska olette aikaisemminkin pettäneet toisianne.
Joku edelölä kirjoitti, että lasten takia kannattaa yrittää, mutta se ei pidä paikkaansa. Siitä seuraa vain katkeruutta loppu iäksi.
Leuka pystyyn ja ykköset päälle ja sitten sinne lähikauppaan!!! Kyllä se elämä vielä hymyilee :)Minkä ihmeen takia pitää ne ykköset vetää päälle...?
Kauppaan vaan sen näköisenä kuin ennenkin. Lasten takia ei kannata väkisin yrittää, lapset kun ovat yllättäen fiksuja huomaamaan vanhempien mielialat.
Asiat voi tehdä selväksi uteliaille, joita aina riittää ja lasten kanssa pitää puhua asiat halki. Kokemuksesta osaan kertoa, että mitä nopeammin ero saadaan vietyä loppuun, sitä paremmin kaikki osapuolet voivat. - Kokenut pettämistä
Ei se pettämisen kirjoitti:
aikajana asiaa muuta, pettää kerran tai kuukauden. Molemmissa tapauksissa se päätös pitää housut jalassa on ihan itsestä kiinni.
Se mieshän nyt on tietty sika ja suurpettäjä kun onkin maistanut vierasta, pidemmän kaavan mukaan ja juuri tietoisuus kuinka pettäminen loukkaa petettyä tekee aloittajasta liki impyen mieheen verrattuna. Pystyykö tuo mies tuntemaan onnea ja luottamusta naiseen joka on vakuutellut kenties rakkautta samaan aikaan kun tuoksuu vieraalle?
Parisuhde perustuu luottamukseen. Se, että se luottamus petetään osoittaa sitä, että ihmiset eivät ole sinuja itsensä kanssa, eikä rohkeus riitä puhumaan asioista ääneen, selän takana touhuamiseen kylläkin. Omissa lapasissa se hommeli on, ei suomi24-palstalla. Tietty täältäkin saa väliin näkökulmia, jopa feministisiä väliin:)No onko pakko antaa noin ällöttävän ilkeitä vastauksia?
Ei ole miehelläsi mitään oikeutta pettää vaikka sinä petitkin joskus kauan kauan sitten.
Se asiahan on jo käsitelty.
Enkä usko ollenkaan että mies tuon vanhan asian vuoksi petti, käyttää vaan sitä hädissään tekosyynä kun nyt tuli pettäneeksi.
Sinä teet niinkuin sinusta tuntuu, pidät miehen tai et, valinta on sinun. - nyt tyytyväinen
tirppuli kirjoitti:
Luultavasti miehelläsi oli toinen nainen/toisia naisia kun on kieltäytynyt seksistä.
Ja on eri asia on hairahtua kerran tai kaksi, mutta toisen kanssa yhteen muuttaminen ei ole hetken hairahdu vaan valinta. Älä ota miestäsi takaisin, on minun neuvoni. Mutta toki teet itse niinkuin teet. Älä kuitenkaan kyläläisten takia. Sinun elämäsi on sinun elämää, ei kyläläisten ja tuttujen elämää. Näytä ettet tarvitse sääliä, mutta ota myötätunto vastaan. - Ilkeät vielä kysellä
tirppuli kirjoitti:
Sinussa on ihan tarpeeksi vikaa, kun sinä itse ENSIN häpäisit avioliittonne levittämällä vieraalle miehelle.
Hyi olkoon!
Ei ihme että miehesi inhoaa sinua. Sylkeä pitäisi! Hyvä vaan, että sait maistella itsekkin omia keitoksiasi. Kyllä miehesi tekisi viisaasti kun jättäisi tuollaisen vosun.
Mistä noita "horoja" riittääkin ja satuu usein vielä kunnollisille miehille? - Huorat ällöttää
Kokenut pettämistä kirjoitti:
No onko pakko antaa noin ällöttävän ilkeitä vastauksia?
Ei ole miehelläsi mitään oikeutta pettää vaikka sinä petitkin joskus kauan kauan sitten.
Enkä usko ollenkaan että mies tuon vanhan asian vuoksi petti, käyttää vaan sitä hädissään tekosyynä kun nyt tuli pettäneeksi.
Sinä teet niinkuin sinusta tuntuu, pidät miehen tai et, valinta on sinun.Ai, että miehellä ei ole siihen mitään sanottavaa?
- loooooooool
tirppuli kirjoitti:
Mikä ihmeen hyljätty? Ei kaikki ihmiset sovi toistensa kanssa, ette tekään! Ei siinä sen kummallisempaa, kun sä käyt vieraissa on se väärin, kun sun mies käy vieraissa sekin on väärin ja kun teidän täytyy käydä vieraissa, ette sovi yhteen.
- ja täyttä soopaa
Oma pettämisesi oikeuttaa miestäsikin katsomaan mitä aidan toisella puolella on, ei se ole mikään sinun yksinoikeutesi. Niele vain kiukkusi, et ole mikään ainutlaatuinen korvaamattomissa oleva nainen, jos sulle ei mies kelpaa, aina löytyy kyllä ottajia. Jos toinen osapuoli pettää, olisi hyvä jos toinenkin antaisi samalla mitalla takaisin, ja viela vasta myöhemmin, silloin kun se ensimmainen luulisi jo selviävänsä asiasta kuin koira veräjästä.
Potut pottuina. - OLIKKOS TOSISSAS?
nyt tyytyväinen kirjoitti:
Luultavasti miehelläsi oli toinen nainen/toisia naisia kun on kieltäytynyt seksistä.
Ja on eri asia on hairahtua kerran tai kaksi, mutta toisen kanssa yhteen muuttaminen ei ole hetken hairahdu vaan valinta. Älä ota miestäsi takaisin, on minun neuvoni. Mutta toki teet itse niinkuin teet. Älä kuitenkaan kyläläisten takia. Sinun elämäsi on sinun elämää, ei kyläläisten ja tuttujen elämää. Näytä ettet tarvitse sääliä, mutta ota myötätunto vastaan."..eri asia hairahtua kerran tai kaksi". Heräähän unestasi ja tarkista se arvomaailmasi ennenkuin alat ohjeistusta jakamaan.
Ihminen on erehtyväinen, mutta ihan skeidaa on väittää etteikö se ensimmäinenkin pettäminen ole valinta. Sanoitko miehellesi käryttyäsi, että sen kulli nyt vaan lipasahti sinne, harmittavaa mutta noin vaan vahingossa kävi??
Toi sekstailu ei ole enää kuin tekninen toteutus sille, että parisuhteen arvoille on annettu jo ajan sitten henkisesti hyvästit. Lupauksensa pettäminen, sanansa syöminen on se mikä pettämisestä tekee rumaa ja ikävää. Vähissä on ne parit jotka kykenevät aidosti antamaan anteeksi ja kunnioittamaan toisiaan pettämisen tultua ilmi. Luottamuksen rakentaminen pettävään osapuoleen on petetylle lopunikäinen prosessi ja sen vuoksi moni valitseekin eron, on helpompi antaa luottamus uudelle ihmiselle ja toivoa että tuo sitä osaa arvostaa, kuin jatkaa ihmisen kanssa jonka tietää kykenevän sanansa syömään. Luottamus on kertaluonteista, sen ansaitsemiseen menee aikaa, mutta sen hukkaaminen käy perseen käänteessä.
Aloittaja tekee kuten parhaakseen katsoo. Kaksi samanlaista, mikä siitä muutamasta hairahduksesta tekee sen kummallisemman ja hyväksyttävämmän teon kuin pidempi hairahtuminen? Molemmat ovat puolisoa vähemmän kunnioittavia ja yhteiseloa tukevia valintoja.
Hyvä kasvualusta aloittajalle, nyt tietää millaisten tunteiden kanssa miehensä on työstänyt vuosia. Tuosta kun parisuhteen rakentaa, onnistuneen, niin sitten nousee hattu korkealle. Ihmisten itsekeskeinen ajattelumalli tässäkin pilkistää, omat virheet lakaistaan maton alle ja muiden tulisi kyetä ne unohtamaan sekä antamaan anteeksi. Kun omassa pesässä rytisee niin onkin jo aihetta kirjoittaa suoli24-palstalle ja ihmetellä, kuis täs nyt näin on päässyt tiinalle tai karille käymään:). - Naisen pettämä mies
Tämä olikin hyvä juttu. Miettisin minäkin rauhassa sitä, että onko miehen pettäminen harkittua ja naisen pettäminen harkitsematonta. Ja tarkoittaako se sitä, että naiset ovat harkintakyvyttömiä. Mistähän siinä on oikeasti kysymys?
- 2+7
Huorat ällöttää kirjoitti:
Ai, että miehellä ei ole siihen mitään sanottavaa?
Niin, eikös se mies ole vinkumassa takaisin? Eli valinta on naisen, huolii takaisin tai ei.
- Kerrohan ystävä hyvä
Kokenut pettämistä kirjoitti:
No onko pakko antaa noin ällöttävän ilkeitä vastauksia?
Sinä teet niinkuin sinusta tuntuu, pidät miehen tai et, valinta on sinun.mikä tuon edellisen vastauksesta tekee "ällöttävän ilkeän", kuten kuvailet?
Sekö, että rivien välistä paljastuu mies (?). Kaiken hyväkkään lisäks tuo on kirjoittanut rumasta jutusta ilman kaunistelua. Pitääks sun mielestä kaikki paskakin aina jemmata maton alle ja kaunistella asiaa? Miten se edistää asioita ettei niistä keskustella ja ääneen? Eikö ton alottajankin tarina olis ollut keskustelemalla vältettävissä? Se olis sanonu miehelle että haluaa vierasta kalua ja mies tehnyt sen pohjalta johtopäätöksiä yhdessäolemisen suhteen ja nyt sit tää mies olis puhunu alottajalle, ettei kuitenkaan ole sanoista huolimatta päässy pettämisestä yli ja vieras pimppa kiinnostaa. Vaikka sanotkin alottajan tavoin että asia on käsitelty, niin ei se tehty sieltä mihinkään poistu. Asioista voi AINA puhua, oli aihe mikä vaan. - kokemusta on
Mikä siinä nyt on kirjoitti:
noin vaikeata hyväksyä miehesi harharetket? Teki tietoisen valinnan, tietysti teki. Sinähän tietty huorasit ihan vasten tahtoasi ja pakotettuna, eikö niin? Pettäjä pettää omasta halustaan, ei se kysele siihen lupaa keneltäkään. Et kysynyt sinä, eikä kysynyt miehesi.
Joku on sanonut, että pitäisi kohdella muita kuten itseään soisi kohdeltavan ja toinen lausunut, että sitä saa mitä tilaa. Sinun tapauksessasi, kun ymmärrät syitä molemmilta kannoilta, itse pettäjänä ja nyt petettynä, pitää kummastella että sinun pitöää tuskailla moisen asian kanssa. Eikö kyse ole ihan normaalista käyttäytymisestä teidän suhteessanne? Itse pettäneenä tiedät kuinka helppo on sen rajan ylitettyään uudestaan langeta. Miksi se pettäminen pitäisi olla vain sinun puolellesi sallittua ja anteeksiannettavaa.
Suosittelen että pysytte yhdessä ja petätte keskenänne, pääsevät muut ehkä piirun verran helpommalla:)
Olitko muuten tosissasi kun sanoit että pettämisen unohtaa? Sen merkitys ajan myötä ja eron kautta vähenee, mutta sen unohtaminen,,,,dementiakin tulee helpommin.Asiaa!!! Tämä otsikolla "Mikä siinä nyt on" oli todella hyvä ja selventävä vastaus!!!
- ghjnbvhjfgh
Jeesustelusi on törkeää,, jokaisella pettäminen on tietoinen valinta ellei kävele unissaa ja tee sitä nukkuessa. Vai eroaako se siinä että nainen ei petä tietoisesti kun puolustelet sukupuoltasi ja vähättelet sitä, mutta jos mies niin se onkin jo tietoista?
Vittu mikä juutalainen sie olet, oikeen lepakko joka sivuuttaa naisen teot (oletko istekin pettävää sorttia) noi samat mitä kysyt ja kyseenalaistat kohdistuu myös pettävään naiseen, aih mut ne onkin kai jotain enkeleitä jotka tarvii syyn toimilleen eli se on syystäkin epätietoisen häiriön tiedostettava teko vai?
"mies ei hakenut saunapuita tänään heti kun pyysin, eikä ollut hoitanut roskia roskikseen ja oli vihainen" nyt on syy pettää ja se ei olekkaan enää tiedostettua vai? utta mies teki se miten vain se on aina tiedostettu ratkaisu oli syytä tai ei! - mn,gihfvjh
denix kirjoitti:
Minkä ihmeen takia pitää ne ykköset vetää päälle...?
Kauppaan vaan sen näköisenä kuin ennenkin. Lasten takia ei kannata väkisin yrittää, lapset kun ovat yllättäen fiksuja huomaamaan vanhempien mielialat.
Asiat voi tehdä selväksi uteliaille, joita aina riittää ja lasten kanssa pitää puhua asiat halki. Kokemuksesta osaan kertoa, että mitä nopeammin ero saadaan vietyä loppuun, sitä paremmin kaikki osapuolet voivat.haista sie vittu, ei virheet ole sitä varten että pitää johtaa suoraan eroon, jos se on kertaluontoista. ihminen opettelee elämistä ja sen arvoja hautaan asti, ja suhdetta ei pidä tuomita sillä että tekee yksittäisen virheen. vaan jos sellaista sattuu niin pitää etsiä siihen se oikea syy ja ongelma parisuhteesta ja oppia siitä. ja olla tekemättä sitä uudelleen, vaikka se nakertaa luottamuspuolta mutta sen voi rakentaa uudelleen ja se onnistuukin jos syiden hakeminen lopetetaan ja tunnustetaan se oikea syy ja seuraus suhde ilman muuttuvia selityksiä.
syy pettämiseen ei ole välttämättä toisessa vaan se on itsessä, itsehän ratkaisut tekee ja ja oma paha olo voi heikastua toisen reaktioiden kautta takas itseensä jolloin tyhmä syyttääkin kumppaniaan eikä osaa peilata omaa aiheuttamaa mielipahaa itsessään, minkä saa toisen kautta itse kokea. Onko liian vaikeaa hä?
ihmiset kommunikoi muullakin kun sanoilla ja teoilla, jopa yli 60% tapahtuu muilla tavoin. se voi olla jopa oma tunnevammaisuus joka heijastuu sitten vaikka miehen kautta takaisin itseensä ja aiheuttaa syytöksen miestä kohtaan vaikka onkin itse sen fiiliksen takana ja tästä seuraa se syy vaikka pettämiseen, jos ei osaa katsoa peiliin muutoin kun meikatessa ja muutenkin pinnallisesti. sama tietysti pätee miehiin, heidänkin paha olo aiheuttaa reaktion naisessa mikä heijastaa sen takaisin ja mies voi katsoa kun toi akka on tollanen ja menee naimaan sitä baarista löydettyä bilehilettä jonka kanssa ei voi suhde onnistua koskaan.
herätyyyys ääääliöööööt ja menkää syvälle itseennne tehkää matka sinne jonnekkin, toiset aloittaa sen myöhemmin useat ei ymmärrä sitä koskaan vaan liitelee pintavesissä jopa pinnan yläpuolella eikä näe koskaan pohjaan asti missä kaikki lopulta on. - feafdsafqaerf
OLIKKOS TOSISSAS? kirjoitti:
"..eri asia hairahtua kerran tai kaksi". Heräähän unestasi ja tarkista se arvomaailmasi ennenkuin alat ohjeistusta jakamaan.
Ihminen on erehtyväinen, mutta ihan skeidaa on väittää etteikö se ensimmäinenkin pettäminen ole valinta. Sanoitko miehellesi käryttyäsi, että sen kulli nyt vaan lipasahti sinne, harmittavaa mutta noin vaan vahingossa kävi??
Toi sekstailu ei ole enää kuin tekninen toteutus sille, että parisuhteen arvoille on annettu jo ajan sitten henkisesti hyvästit. Lupauksensa pettäminen, sanansa syöminen on se mikä pettämisestä tekee rumaa ja ikävää. Vähissä on ne parit jotka kykenevät aidosti antamaan anteeksi ja kunnioittamaan toisiaan pettämisen tultua ilmi. Luottamuksen rakentaminen pettävään osapuoleen on petetylle lopunikäinen prosessi ja sen vuoksi moni valitseekin eron, on helpompi antaa luottamus uudelle ihmiselle ja toivoa että tuo sitä osaa arvostaa, kuin jatkaa ihmisen kanssa jonka tietää kykenevän sanansa syömään. Luottamus on kertaluonteista, sen ansaitsemiseen menee aikaa, mutta sen hukkaaminen käy perseen käänteessä.
Aloittaja tekee kuten parhaakseen katsoo. Kaksi samanlaista, mikä siitä muutamasta hairahduksesta tekee sen kummallisemman ja hyväksyttävämmän teon kuin pidempi hairahtuminen? Molemmat ovat puolisoa vähemmän kunnioittavia ja yhteiseloa tukevia valintoja.
Hyvä kasvualusta aloittajalle, nyt tietää millaisten tunteiden kanssa miehensä on työstänyt vuosia. Tuosta kun parisuhteen rakentaa, onnistuneen, niin sitten nousee hattu korkealle. Ihmisten itsekeskeinen ajattelumalli tässäkin pilkistää, omat virheet lakaistaan maton alle ja muiden tulisi kyetä ne unohtamaan sekä antamaan anteeksi. Kun omassa pesässä rytisee niin onkin jo aihetta kirjoittaa suoli24-palstalle ja ihmetellä, kuis täs nyt näin on päässyt tiinalle tai karille käymään:).herää ite äliö, luottaminen ei ole kertaluontoista se on saletti. jos työkaverisi syö sanasi asiassa mikä on tärkeä, olkoot syy kiire tai mikä tahansa hetken masenustila yms... niin etkä luota enää työyhteisössä siihen? Tai jos kaveri ei tule sovittuun aikaan toimittamaan sovittua asiaa, niin kutsutko jonkun toisen ulkopuolisen sitten korvaamaan sitä asiaa ja toteat että se kaveri oli siinä?
pettäminen on tietysti parisuuhteessa jokseenkin pahempi asia mutta verrannollisesti jotenkin sama asia, onhan se vakavampi kun laskee toisen alueelle mikä on "kiellettyä" mutta usein syy on siinä että parisuhdetta ei ole osattu hoitaa, tämän sattuessa pitää tutkia sitä onko parisuhdetta osattu hoitaa oikeasti. sen hoito ei tarkoita nussimista, se on fyysinen puoli mutta henkinen on tärkeämpi, sen hoito vaan unohtuu nykymaailmassa liiankin helposti kun eletään kellon mukaan ja mennä liipotetaan itse aiheutetun kiireen vuoksi ja huomio on siinä paljon saa palkkaa ja koska voi ostaa sen veneen.
Vittu pysähtykää ja miettikää ja jos pettämistä ajatellaan niin sen syyt on syvällä, se on oire jostakin. jos sitä katsotaan vaan pnallisesti niin se johtaa juuri siihen että toinen pettää ensin ja toinen kostaa sen samalla asialla onko asia nyt hyvitetty sitten? ja lopulta johtaa kierteeseen sekä eroon kun lipsumista tapahtuu taas uudelleen kun ollaan sokeita. vittu tajutkaa nyt että suhteessa on monia puolia ja henkinen jopa tärkeämpi kun fyysinen ja henkisessä ei isoja puutteita tarvi kun se voi johtaa jo pettämiseen ja tyhmyydestä sakotetaan ja siitä voi kärsiä koko ruumis...
Eli syiden haku, lopettakaa se ja etsikää se ongelma ja hoitakaa se ongelma ja luottopuoli saa uusia näkemyksiä, tunnustakaa oma tyhmyys ja lopettakaa toisen syyllistäminen. se ei johda mihinkään muuhun kun tuhoon mikä on lopullista, menkää syvemmälle etsimään sitä ongelmaa se on muualla kun rationaalisella tasolla. - Uusi alku edessä
tirppuli kirjoitti:
Minusta tämä viesti antaa sinulle vastauksen. Suhde ei ole voinut hyvin aikoihin, miksi se toimisi tämänkään episodin jälkeen. Miksi teidän pitäisi jatkaa vain tavan vuoksi, kun voisitte kumpikin tahoillanne olla onnellisia joko yksin tai mahdollisesti uuden rakkauden myötä? Miksi välittää muista ihmisistä ja heidän katseistaan; teidän elämänne, teidän ratkaisunne ja teidän asianne..
- Ahaa, nait siis
feafdsafqaerf kirjoitti:
herää ite äliö, luottaminen ei ole kertaluontoista se on saletti. jos työkaverisi syö sanasi asiassa mikä on tärkeä, olkoot syy kiire tai mikä tahansa hetken masenustila yms... niin etkä luota enää työyhteisössä siihen? Tai jos kaveri ei tule sovittuun aikaan toimittamaan sovittua asiaa, niin kutsutko jonkun toisen ulkopuolisen sitten korvaamaan sitä asiaa ja toteat että se kaveri oli siinä?
pettäminen on tietysti parisuuhteessa jokseenkin pahempi asia mutta verrannollisesti jotenkin sama asia, onhan se vakavampi kun laskee toisen alueelle mikä on "kiellettyä" mutta usein syy on siinä että parisuhdetta ei ole osattu hoitaa, tämän sattuessa pitää tutkia sitä onko parisuhdetta osattu hoitaa oikeasti. sen hoito ei tarkoita nussimista, se on fyysinen puoli mutta henkinen on tärkeämpi, sen hoito vaan unohtuu nykymaailmassa liiankin helposti kun eletään kellon mukaan ja mennä liipotetaan itse aiheutetun kiireen vuoksi ja huomio on siinä paljon saa palkkaa ja koska voi ostaa sen veneen.
Vittu pysähtykää ja miettikää ja jos pettämistä ajatellaan niin sen syyt on syvällä, se on oire jostakin. jos sitä katsotaan vaan pnallisesti niin se johtaa juuri siihen että toinen pettää ensin ja toinen kostaa sen samalla asialla onko asia nyt hyvitetty sitten? ja lopulta johtaa kierteeseen sekä eroon kun lipsumista tapahtuu taas uudelleen kun ollaan sokeita. vittu tajutkaa nyt että suhteessa on monia puolia ja henkinen jopa tärkeämpi kun fyysinen ja henkisessä ei isoja puutteita tarvi kun se voi johtaa jo pettämiseen ja tyhmyydestä sakotetaan ja siitä voi kärsiä koko ruumis...
Eli syiden haku, lopettakaa se ja etsikää se ongelma ja hoitakaa se ongelma ja luottopuoli saa uusia näkemyksiä, tunnustakaa oma tyhmyys ja lopettakaa toisen syyllistäminen. se ei johda mihinkään muuhun kun tuhoon mikä on lopullista, menkää syvemmälle etsimään sitä ongelmaa se on muualla kun rationaalisella tasolla.koko työyhteisöäsi? Äliö. "Työkaveri syö sanani" ??????? Miten se tapahtuu, et jaksais valottaa sen puuskasi myötä. Tuleeko se suun eteen ja nielee sanat joita koitan sanoa? " ..parisuhteessa jokseenkin pahempi asia mutta verrannollisesti jotenkin sama asia,..." . Sama suomeksi? Vaalit ovat sunnuntaina ja sinussa ulosantisi perusteella poliitikon aineksia. Oletko ehdokkaana? Pistähän numeroa, saatan äänestää.
Kannattaisko hieman selventää itselle mitä aikoo sanoa, jottei lukijakunnalle jää niin mahdottomasti tehtävää tulkkaamisessasi. Vittu kyllä tulee sujuvasti tekstisi sekaan mutta se ei lisää sanasi uskottavuutta.
Tuohon edelliseen viitaten. Kyllä se luottamus on kertaluonteista parisuhteessa, mikään ei palaa ennalleen kun yllätät kaverisi pettämästä. Uutta voi rakentaa, mutta luotettavaa ihmistä et enää pettäjästä sisimpääsi tee. Totta kai on syitä ja seurauksia, mutta turha niillä on hakea oikeutusta pettämisellesi, ne ovat tekosyitä. Petät ihan omasta tahdostasi, et sen kaverisi takia tai olosuhteista johtuen. Pettämisesi on oma tietoinen valintasi, mille sitten haet selitystä mistä hyvänsä, jotta saat mielenrauhan.
Pohjalla jutussasi on ajatuksen siemen. Saat sen itämään kun hieman rauhoitut ja pureksit asiaa, ikäkin on avuksi matkan varrella. - heheheheheheeeeee
mn,gihfvjh kirjoitti:
haista sie vittu, ei virheet ole sitä varten että pitää johtaa suoraan eroon, jos se on kertaluontoista. ihminen opettelee elämistä ja sen arvoja hautaan asti, ja suhdetta ei pidä tuomita sillä että tekee yksittäisen virheen. vaan jos sellaista sattuu niin pitää etsiä siihen se oikea syy ja ongelma parisuhteesta ja oppia siitä. ja olla tekemättä sitä uudelleen, vaikka se nakertaa luottamuspuolta mutta sen voi rakentaa uudelleen ja se onnistuukin jos syiden hakeminen lopetetaan ja tunnustetaan se oikea syy ja seuraus suhde ilman muuttuvia selityksiä.
syy pettämiseen ei ole välttämättä toisessa vaan se on itsessä, itsehän ratkaisut tekee ja ja oma paha olo voi heikastua toisen reaktioiden kautta takas itseensä jolloin tyhmä syyttääkin kumppaniaan eikä osaa peilata omaa aiheuttamaa mielipahaa itsessään, minkä saa toisen kautta itse kokea. Onko liian vaikeaa hä?
ihmiset kommunikoi muullakin kun sanoilla ja teoilla, jopa yli 60% tapahtuu muilla tavoin. se voi olla jopa oma tunnevammaisuus joka heijastuu sitten vaikka miehen kautta takaisin itseensä ja aiheuttaa syytöksen miestä kohtaan vaikka onkin itse sen fiiliksen takana ja tästä seuraa se syy vaikka pettämiseen, jos ei osaa katsoa peiliin muutoin kun meikatessa ja muutenkin pinnallisesti. sama tietysti pätee miehiin, heidänkin paha olo aiheuttaa reaktion naisessa mikä heijastaa sen takaisin ja mies voi katsoa kun toi akka on tollanen ja menee naimaan sitä baarista löydettyä bilehilettä jonka kanssa ei voi suhde onnistua koskaan.
herätyyyys ääääliöööööt ja menkää syvälle itseennne tehkää matka sinne jonnekkin, toiset aloittaa sen myöhemmin useat ei ymmärrä sitä koskaan vaan liitelee pintavesissä jopa pinnan yläpuolella eikä näe koskaan pohjaan asti missä kaikki lopulta on.Joku kakara taas täällä opettelee elämän alkeita. Vai että jos pettää, niin se on elämän opettelua, just.
Jos ei oo selkärankaa, niin sitten sitä voi selittää (lähinnä itselleen) omaa pettämistään, vaikka nyt niillä fiilisten heijastumisilla, tai mitä vittua ikinä itse keksiikin. Kyllähän se on kuulkaa penikat niin, että nykyajan psykologisella paskalla saa selittää ihan mitä vaan, ja kaikki saadaan kaadettua toisten niskaan. Vastuunotto pullamössöltä jää hienon sanahelinän varjoon, ja sitten ollaan että "Herääx hei ääääääliöööö"
Huh huh, kasvakaa hieman. - ...
tirppuli kirjoitti:
Vielä nolompaa se on, jos otat sen miehen takaisin. Jos et ota niin, kaikki tietävät kohta, että mies yritti päästä takaisin helmoihisi, mutta etpä ottanut.
- KOMPPAAN TÄYSIN
heheheheheheeeeee kirjoitti:
Joku kakara taas täällä opettelee elämän alkeita. Vai että jos pettää, niin se on elämän opettelua, just.
Jos ei oo selkärankaa, niin sitten sitä voi selittää (lähinnä itselleen) omaa pettämistään, vaikka nyt niillä fiilisten heijastumisilla, tai mitä vittua ikinä itse keksiikin. Kyllähän se on kuulkaa penikat niin, että nykyajan psykologisella paskalla saa selittää ihan mitä vaan, ja kaikki saadaan kaadettua toisten niskaan. Vastuunotto pullamössöltä jää hienon sanahelinän varjoon, ja sitten ollaan että "Herääx hei ääääääliöööö"
Huh huh, kasvakaa hieman.Vapaata kasvatusta ja sosiaalipornoo, sitä se on. Taputellaan ja pureksitaan muona suuhun valmiiksi ja annetaan ymmärtää, että yhteiskunnan vika ja se hoitaa viulut vaikka yksilö tekis mitä tahansa.
Kyllä tuon syy ja seuraussuhteen kanssa saa mennä vaikka alkukertomuksen lähteille asti, aina on jossiteltavaa ja mutta mitä jos , entä kun jne. Perskeles kun ihmiset nielisivät vaikka rautakangen pysyäkseen suoraselkäisinä ja vastaisivat huutoihinsa. Tän päivän menolla on vaan niin helvetin helppoa kaataa omat mogat muitten niskaan ja todetta, että kun ne muutkin. Luuserien aikakautta mennään.
- ai sinä kans!
"kun minäkin niin tein." Meinaatko, että pata kattilaa soimaa?
- Etelään,mars!
Lainollahan ne politikotkin virheensä korjaa.
- namiskamis
Älkää palatko yhteen, tu0ohan on päivän selvää, että suhteenne ei voi koskaan rakentua toisen kunnioittamiseen ja arvostamiseen. Tee suuri teko, älä ota takaisin, teet palveluksen molemmille!
- Ota ihmeessä takas
sillon ette oo kumpikaan sössimässä muiden suhteita.
Ole huoleti, kyllä se vieras maittaa sinullekkin vielä, kokemustahan jo on kuten kerroit. Siinä se punnitaan ihmisen sisin, itselle sallitaan perseenjaot ja sitten ollaan myrtsinä kun puoliso suo itselleen samoja vapauksia. Katse peiliin vaan, luotettava näky, eikö totta? Ota ihmeessä takas kirjoitti:
sillon ette oo kumpikaan sössimässä muiden suhteita.
Ole huoleti, kyllä se vieras maittaa sinullekkin vielä, kokemustahan jo on kuten kerroit. Siinä se punnitaan ihmisen sisin, itselle sallitaan perseenjaot ja sitten ollaan myrtsinä kun puoliso suo itselleen samoja vapauksia. Katse peiliin vaan, luotettava näky, eikö totta?Minä luulen että tällä kirjoittajalla ei ole ystäviä - ei ainakaan ansaitse yhtään!
- Eikös sillä olisi
tuiskua kirjoitti:
Minä luulen että tällä kirjoittajalla ei ole ystäviä - ei ainakaan ansaitse yhtään!
se miehensä, luotettavia ihmisiä toisilleen.
- lapsetensin
Hoitakaa homma niin että lapsilla on kaikki hyvin, se on tärkeintä. Olet itse tuon vyyhdin aloittanut pettämällä, eikä se varmasti ole mieheltä unohtunut vaikka se onkin "sovittu" - ihan varmasti jättänyt huonon itsetunnon sekä huokutuksenalttiin olotilan mieheen. Nyt käynyt sitten vieraissa pönkittämässä itsetuntoaan, mutta sitten saanutkin ikävästi pakit. Vaikuttaisi siltä että kannattaa pysyä erossa, jollei teillä molemmilla ole isompia tunteita jäljellä.
- Hihhulihiii
Hypätkää jojoon vaan molemmat, olette tehneet syntiä.
- T,nainen.
olen eläkeellä mielenterveyssyiden takia.
En ole vuosiin käynyt kodin ulkopuolella. Pettätäminen ja jättäminen on kaksi eri asiaa.
Pääasia on se, mitä itse tunnet. Mikäli et halua jatkaa, ei kannata sillä, se ei pitkälle kestä.- *uusimahdollisuus*
20 avioliittovuotta on sen arvoista, että kannattaa jatkaa. Sitä paitsi, olettehan nyt "sujut" eli tasapeli, ei voittajia eikä häviäjiä. Kummallakaan ei ole nyt varaa syytellä toisiaan. Voitte aloittaa puhtaalta pöydältä, antaa anteeksi ilman muuta ja jatkaa. Joudutaanhan elämässä muutenkin koko ajan antamaan anteeksi niin paljon muutakin. Olkaa onnellisia, että saatte näin uuden mahdollisuuden.
Ei ylpeydestä ja lapsellisuudesta ole lämmikettä, mitä siitä on apua. Ajatelkaa toisianne, lapsianne ja itseänne. Älkää tuhotko kalliita vuosianne, älkää olko kovia toisianne kohtaan, vaan jatkakaa rakentamista - yhdessä. - yks tyyppi
mää tiedän ratkaisun.
ota mies takaisin ja unohda kaikki menneet, mitä se vieraissa käynti nyt niin kauheen vakavaa on, pieni vaihtelu vaan loppujenlopuksi virkistää.
riitely vaan parantaa välejä. käy itekkin vieraissa ja toivota mies sen jälkeen tervettulleeks takaisin kotiin. elämää tää vaan on.- m
riitelyv parantaa välejä, ja pettäminen pitää suhteen pystyssä? Okei sitten.
- inhottava lapsuuteni
Edellinen isäpuoleni yritti (aikoinaan) jonkinaikaa vanhempieni eron jälkeen tunkeutua takaisin kuvioihin. Huvittavaa isäpuolessani oli se, että hän ei lapsellisessa yksinkertaisuudessaan osannut elää sekuntiakaan itsenäisesti. (Eipä osannut edes siivota, vaan pisti muut siivoamaan myös omat jälkensä.) Käytännössä hän tarvitsi eräänlaisia ''palvelijoita'' tekemään esimerkiksi taloustöitä ja käymään kaupassa puolestaan.
Muiden seurassa ''eläessään'' kaikki muut saivat alituisesti kuunnella isäpuoleni v*ttuilua. Toisinsanoen ongelma oli siinä ettei isäpuoleni kyennyt olemaan reilu muita kohtaan. Isäpuoleni piti kaikkia muita miehiä automaattisesti itseään huonompina, vaikka eipä hän kyllä itsekään järin miehekäs ollut.
Lopullinen yhteenveto lienee siinä, että ihmiset jotka elelevät jonkinaikaa itsekseen; turhautuvat ennenpitkään. Siis ihan oikeesti. Miksi yleensä olisitte yhdessä. Eihän tossa ole mitään ideaa.
- rikkinäinen
Itsellä lähes samanlainen kokemus. Olimme aviossa 29v petin häntä liittomme alkuaikoina ja asia sovittiin. Sitten hänellä alkoi olla niitä hyppyjä ja minä anteeksi annoin, ajattelin ehkä niinkuin sinäkin. Kunnes hän sitten löysi niin rakkaan ihmisen ja pani avioeron vireille, mutta kuinkas ollakaan palasi vielä luokseni ja minä raukka uskoin lupauksiin. Uutta aikaa kesti parisen kuukautta, suhde ei toiminut enää hän ei ollut tosissaan, leikki vain minut rikki. Siitä seurasi vuosien syvä masennus joka johti työkyvyttömyyseläkkeelle.
- kamoons
Vaikeeta. Toimiko homma ennen eroa ja pettämistä? Ehkä ei kun petti.
Kannattaako siis? Itse päätät. Luota vaistoon . Siis PISTE
- - näin on juttu
Ei avioliitosta lähdetä lomailemaan eikä kokeilemaan vaan siinä ollaan tiukasti kotona. Miksi lähtä yksin mihinkään kun naiset siellä lähes väkisin vie toistenmiehet.
- sitä saa mitä tilaa
annettiinko aikanaan pettäminen oikeasti anteeksi???? jos on noin jäänyt jurmimaan ja nyt ollaan käyty kostamassa vääryys....
joskohan suhde meni karille jo aikaa sitten kun petit miestäsi...sen jälkeen kärvistelyä, ja koston kierre on alkanut...
saitko oikeasti anteeksi vai luulit vain? - vakka kantensa val..
No kyllähän se miehesikin on aikoinaan varmaan samoja asioita pohtinut ja päättänyt jatkaa liittoa. Nyt olisi sitten sinun vuorosi tehdä päätös, onko 20v liitto sen arvoinen että olet valmis vielä yrittämään, vai etkö pysty luottamaan mieheesi enää pettämisen jälkeen kuten hän on luottanut sinuun sinun pettämisesi jälkeen? Oletko miestäsi huonompi kun et pysty edes yrittämään?
- surkimukset....
"naiset vie lähes väkisin....?"
Oijoioijoijoioijoi!
Eikä suomalaisilla miehillä ole omaa tahtoa lain?
Pallo jalkaan ja kotio! ;)) - alesiaas
moikka!!!!voisin sanoa et meillä on samalainen pulma sun kaa,seurustelen edelleen sellaisen ihmisen kaa joka petti viime vuonna mun entisen parhaan ystäväni kaa mua,Ja se oli kamala kuullaa sen vielä toiselta ihmiseltä kaiken tuon joka välittää musta,Mie olin ettein jättäny mieheni samantien pois olin nii vihainen hänelle et mun entiselle ystävälleni.Olimme vielä pitkään etten puhunu miehelleni mitään.Mutta sitten mie hyväksyin sen anteeksi antolle vaikka mie tiesin etten osaa luottaa tähän enää,jatkoimme seurustelua edelleen.Kunnes sitten kuulin et tää petti mua taas.Ja sen näin omiin silmiin vielä kun äijä tanssi ja suuteli toista akkaa.se sattui mua todellakin pahasti vielä mieheni kaveri huusi kaverille älä oo tämöinen paska sun naistasi kohtaan.Mie suutuin niii pahasti et löin sekä sit akkaa et oma miestäni,lähdin pois ja sanoin vielä tälle tää loppuu meidän tarinamme.ja nyt parempi elämäni kun sen petturin kaa vaikka mie rakastan tätä vieläkin...
Mielestäni se suhde ei toimi enää, koska olet pettänyt aikaisemmin ja nyt hän on halunnut toisen nainen. Annetaan anteeksi on tosi KIVA jos mol. voivat unohtaa mitä tapahtunut, mutta kun me olemme IHMISIÄ, en usko että se suhde voi toimia! Voit tottakai kokeilla ;-)
- kaisuli22011
Ette vaan palaa yhteen .. ei pidä antaa anteeksi . tehty mikä tehty.
- mukkelismakkelis
Kenenkään toisen antama neuvo tai kenenkään toisen kertoma kokemus ei voi sinua auttaa. Sinun täytyy pähkäillä asia aivan itse. Se on teidän kahden välinen. Puolesta ja vastaan tarinoita riittää...ihmiset ovat yksilöitä. Se mikä toimi yhdellä ei ehkä toimi toisella. SIIS MIETI ITSE MITÄ TEET!!!
- Kaarlo45
Fakta on se, että suhde loppui jo kun petit miestäsi. En ymmärrä miksi haluat puhua suhteesta kun sitä ei enää ole.
- .............
Jos suhde on toiminut sen jälkeen, kun sä olet pettänyt, niin miksei toimisi sitten, kun mies on pettänyt? Eikös yhdessä olla rakkaudesta, sen vuoksi ko halutaan jakaa elämä. Haluatteko yhä? Uskon, että kaikesta pääsee yli, kun oikeasti rakastaa ja välittää. (Uskon myös, ettei pettämistä tapahdu, jos suhteesta saa kaiken mitä haluu ja tarvii, mutta ihmisiä on erilaisia.) Suhde vaatii työtä, työtä, työtä ja joustamista. Vaan rakastaako mies sua vai onko sun kanssa vain, koska niin on helppoa.. Ei tahdo olla yksin? Miettikää syynne, tilanteenne, .. vain te tiedätte mitä oikeasti haluatte. Olkaa rehellisiä toisillenne ja ennenkaikkea ITSELLENNE.
- trepukka
Suhde toimii, ei toimi, toimii, ei toimi... Etene sen mukaan mikä sinusta itsestäsi tuntuu oikealta ja hyvältä. Mieti miksi haluat miehen takaisin. Jos et halua, niin ei sinulla ole velvollisuutta ottaa takaisin.
Sinä itse teet pätöksen jokainen on vastuussa omasta elämästään. - Niko31.
Mietippä tällasta asiaa. Olisiko miehesi pettänyt sinua ellet olisi pettänyt häntä?
Ymmärre se, että anteeksi voi antaa sanallisesti ja käyttätymällä sen mukaan, mutta se mies/nainen ei voi koskaan poistaa sitä muistoa ja epäluottamusta minkä se yksikin pettämiskerta aiheutti. Kyllä suhde on loppu silloin kun joku pettää. - ketale-
Kysymys on siitä että haluaako olla toisen elämässä se ehdoton #1. Kaikille se ei ole niin tärkeää ja voivat elää pienen epävarmuuden kanssa. Omaa kokemusta on ja lyhyt vastaus: ei toiminut, enkä usko että usemmilla muillakaan toimisi.
- 2+4=6
Jos ette osaa olla yhdessä pettämättä toisianne, ehdotan eroa!
- jo vain
Miksi kaikki vaahtoaa pettämisestä, onko sillä nyt oikeasti niin väliä. Kyllä ne yhteisen elämän jutut on jossain ihan muualla kuin kenen kanssa seksiä harrastaa. Se on vaan seksiä.
- ettäsillai
Niimpä,tiedän kyllä tapauksen missä mies kyllä ihan varmaan normi onnellinen,
liitossa ym. ollut suhde kolme vuotta,yrittävät pitää tunteet kuitenkin erillään ja
eikä muutenkaan vakavaa vaikka pakkohan siinä on myös tykätä.
Ihmisiä kuitenkin kaikki,en kyllä sinällään pettämistä hyväksy enkä itse pettäisi kun oikea astuu kuvaan.
Mutta pettääkö sinun miehesi tai vaimosi,hmmm... oletkos ihan varma :) ?
Joskus se voi tuoda myös (joskus,kai) intoa kotipetiin.
Mietippä sitä?
Kyllä sitä niin kehuskellaan kun se oma mies ei koskaan petä,ja pah ja ei
tarvitse vikitellä EI yhtään!!
Puhun kokemuksella.Kyllä mielestäni kannatta ottaa takaisin,jos alat kaivaa vanhoja valheita auki voi tulla ikäviä esiin.Mulle on selvinnyt etten olekkaan esikoiseni biologinen isä vaikka vaimo niin väitti...
- Alissa
TIRPPULI Kyllä se monesti on niin että kun pettää kerran niin ei se jää siihen varsinkaan miehillä! Seurustelin ja oltiin vakavissamme mutta aloin epäillä pettämistä, kun oli jatkuvasti "kavereitten" auttamista sun muuta ja sitten kun paljastui, että avomieheni petti minua pitkän aikaa. Hän aikoi lopettaa suhteen muttei sitä kuitenkaan tehnyt! Loppui lyhyeen kun sain tietää! KYSY ITSELTÄSI VOITKO LUOTTAA HÄNEEN ENÄÄN IKINÄ VAI EPÄILETKÖ AINA, KUN ON SAUNAILTOJA SUN MUITA MENOJA niin sitten tiedät vastauksen! Et voi kuitenkaan koko ajan kytätä ja luottamus on suhteen perusta!
- Ja naisilla se
pettäminen on kertaluontoista????
Kiitos ja kunnia tasa-arvolle. Niin se huoraa nainen kuin mieskin kun sen itselleen suo. - fdgdfgdfg
Taidat olla oikea älyn jättiläinen.
- Mikä oikeus on
pettää, miehelläsi, kuten sullakaan?
Oman käden oikeus, ihmisen ahneus, omanhyväinen ajattelutapa, itsekeskeisyys, kykenemättömyys kunnioittaa puolisoa saati itseään,,,,,,,
Se suhteenne ei toiminut alun alkaenkaan koska petit, miksi se toimisi nyt kun miehesi petti? Miksi sinä et kykene antamaan anteeksi jos kerran miehesi siihen pystyi? Kaksi yhtä heikolla luonteella olevaa, saattaa se onnistuakkin jos oikein yritätte. Ainakaan ei tule ihan kauheata yllätystä enää kun puoliso jälleen pettää, eli yksi murhe vähemmän. - pettämätön parisuhde
pettäjät seurustelkoot pettäjien kanssa. minun nähdäkseni olette täydellinen pari.
- heihaloouu
No hyvänen aika,jos ite oot pettämisen alottanu,ni mies on varmaa halunnu kostaa,mikä ei ole oikeutettua,mutta yleinen reaktio:/
Sun pettäminen annettiin anteeksi,ni miksei miehesikin,mun mielestä olette yhtä syyllisiä kumpikin.
Antakaa toisillenne anteeksi,ainahan voitte yrittää uuestaan,tai sitten uohdatte toisenne,mutta antakaa anteeksi:) - amor omnia vincit
hei tehkää vaikka lapsi! pikku vauva pelastaa kaiken!!
- Benny Hill
Juttu tulee kondikseen ,kun otatte äänestysliput handuun ja meette äänestää. Annatte äänenne numerolle 51 tai 65 niin syntinne on anteeksiannettu. Sit viel kun puolue voittaa ja pääsee valtaan ,niin tääl tulee kaikille niin ihanat oltavat et kenenkään ei tee mieli mennä vieraisiin, kaikki on yhtä onnee. Tsemppiä
- 15
Mitä ihmtettä teet miehellä, kun tärkein asia sinulle on vain että kaikki on tip top kunnossa, jotta kulissit säilyy ja saat naapureille esitellä!
"Hoidan työn, kodin, kaikki asiat", jotenkin noin kirjoitit. Tärkeimmän unohdit, puunaat pölynimurisi kanssa ja ostelet keittiökalustoja mutta oman aviomiehesi olet jättänyt kuin roskapussin yksinään nököttämään.
Ei ihme että äijälle ei seksi maistu ja lähti vieraan mukaan Ilmeisesti kuitenkin on mieskin niin tottunut poroporvarilliseen ikävään elämään, että palaa sitten sinun sävysävyyn sohvatyynyjesi, yhteisten kesämökkien, mönkiöden, veniden omokotitalojen pariin.'
Oijoi, ikävää elämää........ - Rohkeutta elämään.
Tuskin muiden neuvot paljon auttavat,ei ainakaan saisi.Kuuntele omaa sydäntäsi mitä sinä haluat,saatko suhteesta mitään muuta kun kaverin.Riittääkö se?onko elämä jo eletty, tyydytkö tähän,vai olisiko muu kuin tuttu ja totuttu sittenkin parempi.
- menkää terapiaan
Oletteko ollenkaan käsitelleet näitä pettämisiä?
- Nita^^
Tehkää lapsi, se parantaa haavat ja tuollaiset pettämiset unohtuu.
- enmämitään
Olen sitä mieltä että teidän suhteenne juna meni jo! Eihän teillä tuntunut oikeesti asiat olevan ok jos molemmat pettävät..ei teillä tunnetasolla homma vaan toiminut..joskus se rakkaus vaan muuttuu eikä enää toimi ...miksi jäisitte yhteiseen asuntoonne ? kumpikin jatkaisi seikkailujaan ja haavoittaisia lisää toista...ero lienee parasta ja siiten voitte valita seuranne todella vapaasti..vaikka joka baarireissu erikseen..
- Lapset kivoi
Minunkin mielestä lapsi pelastaisi kaiken. Voisitte vuorotella, kun toinen hoitaa lasta niin toinen käy vierailla. Siitä riittää sitten kerrottavaa lapsenlapsillekin.
- Öööks..toktok..
Tyypillistä naista.. mä saan kyllä pettää ja anteeksi pitää antaa.. sitten täällä
vongutaan kun homma tulee omille kintuille. Anteeksi voidaan antaa, mutta älä luule, että nuo asiat unohdetaan. Ethän sinäkään ole unohtanut omia seikkailujasi.. joka ilmeisesti kirkossa alkoi, koska mielestäsi baarissa alkanut rakkaus noin naurattaa..hah..! - aaaavelution
Pysykää yhdessä. Evoluution kannalta on parempi, että tyhmät ihmiset ovat kimpassa ja viisaat eri porukoissa.
- Zdegodernyi
Vaikka en pettämistä hyväksykkään, mutta kun teillä kummallakin on kuitenkin virheitä nyt takana niin ehkä teiän kannattais vielä kokeilla, jos kuitenkin
kaipaatte toisianne, että vieläkö kipinää löytyy. Ihmisiähän tässä kuitenkin
kaikki ollaan eikä virheettömiä ihmisiä taida olla olemassakaan.
Veikkaan että vaikeinta tulee olemaan teillä jatkossa riitojen aikana, jolloin
nuo tapaukset on helppo nostaa taas esiin. Mutta jos teillä viisautta löytyy
ette kuitenkaan takerru vanhohin juttuihin vaan jaksatte päästä niistä yli.
Aikaa se voi vaatia, mutta ehkäpä se on sen arvoista;) Suosittelen!
Tsemppiä!!!!- 36666
Joo nytku se mies on luultavasti saanut rukkaset siltä toiselta niin palaa kakkosnaisen luokse. Tosi kivaa olla kakkosvaihtoehto niin kauan kun taas löytyy se ykkösnainen.
- Kannattaa miettiä
Sopii vähän miettiä, miksi toisen matkaan lähtenyt mies kinuaakin takaisin.
Eikö elämä uuden "löydön" luona ollutkaan niin kivaa? Olisiko pitänyt pestä oma pyykkinsä, siivota ja jopa laittaa ruokaa - tehdä kaikkia tylsiä arkisia asioita.
Ainakin nuoremmat naiset edellyttävät, ettei mies (useimmiten mies, joskus kyllä nainenkin) vain odota kotihengettären palveluja ja valmista ateriaa vaan tekee osansa arjessa reilusti.
Jospa Tirppulinkin valmiiseen elämään ja paveluihin tottunut mies oli unohtanut,
että olisi kiva kun toinen hoitaisi kaikki ikävät asiat - kuten naiset useimmiten ja omaksi vahingokseen tekevät. Tällainen mies haluaa takaisin "emon" hoidokiksi.
Se kun on niin mukavaa - ei tarvitse vaivautua mihinkään tylsään, kun "mamma hoitaa kaiken niin mallikkaasti" näiden vapaamatkustajien iloksi.
Kannattaa miettiä, tästäkö on kyse - jos niin voi jättää kolkuttelevan vapaamatkalaisen tyynesti oven ulkopuolelle ja elää omaa elämäänä.
- ÄLÄ PETÄ!
NAISET PETTÄÄ AINA. No on toki poikkeuksiakin, kunnollisempia naisia siis, mutta yleinen käsitykseni on se että NAINEN PETTÄÄ AINA. Harvassa on oikein kunnolliset naiset. Nainen pettää varmasti useammin kuin mies.
Pettäminen on kuitenkin aina väärin. Sanoohan sen jo Raamattukin: "Älä tee huorin."
Ihmisten pitäisi oikeasti ajatella ennen kuin pettävät. Se on suuri vahinko jonka sillä toiselle aiheuttaa, haava on syvä. Ei pidä ajatella vain omia himoja. On olemassa rajat. Jarru pohjaan ennen pettämistä.
Mutta toki pettämisen jälkeen voi vielä yhteinen sävelkin löytyä, jos kumpikin haluaa. Vaatii kyllä täydellistä avoimuutta yms, eikä mitään hämäräpeliä, koska luottamus on asia joka aina ansaitaan ja pettämisen jälkeen siinä on enemmän tekemistä. MUTTA RAKKAUS VOI VOITTAA KAIKEN.- Tauno49
Toi on totta. Nainen pettää 95% todennäköisyydellä, miksei siis mies saisi pettää. Miehen oikeastaan pitäisi pettää aina kun on tilaisuus. Nainen voi pettää millon haluaa.
En oikein usko tuohon jarru-teoriaan. Jos se ajatus päässä herää niin turha sitä jarrutella. Pitäisi kieltää itsensä, oma mielensä. Kun se ajatus päähän tulee niin peli on menetetty. Mutta siis kyllä tuo teoria sellaisiin satunnaisiin yksittäistapahtumiin toimii, jarrut päälle vaikka kuin kännissä olisi, mutta jos se ajatus selvistäpäin herää pettämiseen ni sillon se suhde on ainakin rakkaudellisesti ohi. - Pettäjäntie...
Niinkö ajattelet. Tää NAINEN oli uskollinen 18 vuotta ja MIES petti. Ja olet siinä oikeassa...haava on syvä!!!!!
- unhoita se mies
Mielestäni suhteessanne on pikemminkin kyse siitä, että tunteet ovat jo ajat sitten väljähtyneet, kannattaa miettiä olisitteko yhdessä, jos ette olisi kumpikaan pettäneet, mutta tunteita tai arvostusta toista kohtaan ei olisi enää?
Ei naisella ole sen kummempaa oikeutusta pettämiseen, kuin miehelläkään, joten en välttämättä ajattelisi eroa vain sen takia että sinua on petetty, koska olet itsekin niin joskus tehnyt. Sinuna en enää jatkaisi juttua, jos tunteita ei ole etkä koe olevasi rakastettu tai arvostettu suhteessanne, siitähän avioliitossa ja yhdessä olemisessa pitäisi olla kyse. - ZenAspect
Kerran anteeksi, seuraavaa kertaa ei anneta. Älä suostu heittopussiksi.
- pillu Ilona
voi sinua tipputiri, tippuri. olet jo mennyt aikkja sitten hairahrunmaan ja nyt miehesi haluaa maata PILLUN päällä. ei hyvä. Nämä asiathan opetetaan jo ala-asteella. Iharstuminen.: oi mikä ihana tunne. Mutta missä on vastuu? ei missään. Etpä ole juuri saanut mukavaa vastausta. Olet liian itsekäs.
- mvkjlsdk
Minusta kannattee aina vain yrittää kunnes on kaikki niin vituillaan ettei kukaan voi enää auttaa. Aivan idioottimaista edes kuvitella että kahden pettäjän suhde toimii koskaan. Anteeksi ei voi koskaan antaa,mutta koston himoissa voi vuoroansa odotella:)
- think twice
Ei ole mitään järkeä jatkaa sellaista suhdetta jossa haluttaa uudet kumppanit.. MIKSI IHMINEN PETTÄISI JOS KAIKKI SUHTEESSA OLISI HYVIN????
Itse en aio enää alistua paskoihin parisuhteisiin!
Monta pettäjää olen nähnyt ja kokenut.. ja päätin että kun jäävät kiinni kerran se on sen tarinan loppu.
Mieti kaksi kertaa haluatko velloa lopun elämää mahdollisesti samassa kierteessä? Haluatko aina miettiä onko miehesi pettämässä sinua kun ei ole näkyvissäsi?- LÄSSYN LÄÄT
sinne ja isot.
Oikein huutomerkillä painotettuna ettet aio alistua paskoihin parisuhteisiin!! Äläs nyt, ihanko totta. Samaan hengenvetoon toteat kuitenkin monta nähneesi ja kokeneesi. Et sitten huomaa ristiriitaa????? Tai oletko kenties muuten hitaalla?
Mietis nyt, kuka ihan aidosti haluaa huonon parisuhteen? Nii-i, eikö, ei kukaan, vai sinäkö halusit joka kerta kun sellaiseen olet syöksynyt?
Sinä, kuten kukaan muukaan ei voi taata sitä alkumetrien ihastusta ja kuka tietää ajan kanssa rakkautta, mitä se on vaikkapa viiden vuoden kuluttua. Ihmiset tekevät valintoja matkan varrella mitkä eivät aina ole yhteisen matkan kannalta suosiollisia ja aiheuttavat eron. Ihan turha on miettiä kahta kertaa jos kerran itsekkin kykenee pettämään. Eläisi tässä ja nyt, luottaen huomiseen. Jos itseensä ei luota, miten sitä uskaltaa kaveriinkaan luottaa? Itseluottamuksen puuttuessa sitä saa miettiä jatkuvasti mitä se puoliso touhuaa selkäsi takana. Tuntuu, että sinä olet siinä kierteessä. Eikä silloin ole viisaampi olla yksin ja nauttia irtokarkkia:)
- kerran eletään...
Juupa juu ja missähän itse sitten tapasitte? Rakkaus ei katso sitä missä tavataan mutta eipä sitä katso pettäminenkään. minä tiedän siitä ja niin tiesi myös exäni että kun on pettämisen makuun päässyt ei siitä loppua tahdo näkyä...aina kun se uusi ihana siihen tielle astuu niin voihan se kestää muutaman kuukauden mutta taas pettämiset jatkuu sitten myös toisaalla vähän ajan päästä.... jos kestät miehen "seikkailut" loppuelämäsi niin mikäs siinä....mutta sellaiselle on turha antaa minkäälaisia ehtojakaan koska näitä hän luultavasti ei tule noudattamaan....mutta hyviä ne ovat kyllä suustansa, osaavat puhua ympäri ja luvata kaikenlaista :) En menisi kuitenkaan enää luottamaan siihen jos haluaa uskottavan suhteen.
Jos pettää kerran,pettää toisenkin........
- penanusko
Kyllä se on tuo Raamatun sana tälle naiselle,että antakaa toisillenne anteeksi,äläkä enää syntiä tehdä!
Jeesuksen eteen tuotiin nainen kivitettäväksi,syyte oli,että hänet on tavattu aviorikoksesta ja ollut kenties monen miehen kanssa,samoin asia pätee miehen kohdalla,aloittakaa uusi elämä,pyytäkää anteeksi kaikki,mitä olette tehneet toisillenne.
On pystyttävä puhumaan,missä on se vika,että pitää etsiä liiton ulkopuolelta suhdetta......................!
Antakaa anteeksi,älkääkä enää tehkö sitä.Hyviä neuvojia tuntuu löytyvän.???
Itsellä neljä avioliittoa ja aina ero syystä tai toisesta.
Muijat on menny minne haluaa ja tehnyt mitä haluaa.
Yksi poikkeus täsä oli hyväksikäyttö.
Toivon kaikille parempaa ,mitä mulla on ollut
t.pp
- -kokemusta-
Mieti tarkkaan mitä teet.. Minulla on kokemusta ja olemme myös asumuserossa.
Meillä on myös 20 v avioliitto taustalla ja nyt on laitettu avioero paperit vetämään.
Mieheni petti kerta toisensa jälkeen eri naisen kanssa. Mielestäni parisuhde perustuu
molemmin puoliseen luottamukseen. Jos et pysty enää mieheesi luottamaan niin
jätä mies. Meillähän on vain yksi elämä... - bmbmbmn
Kyllä pettämisestä voi toipua. Aikaa se vie, eikä se aika ole mukavaa. Mutta jos haluaa molemmat, voi onnistua. Kokemusta on.
Eipä kukaan ulkopuolinen voi antaa vastauksia, vaan kyllä teidän molempien pitää miettiä tilannettanne omista lähtökohdista erikseen ja sitten yhdessä. Kaikki suhteet ja ihmiset on niin erilaisia arvoiltaan ja tunne-elämältään.
- %&%
Kai sitä anteeksi voi antaa, mutta unohtaminen on toista maata, se ei käykkään tuosta vaan.
- mies....
varmaan tiedät kun tänne kirjoitat et on yhtä monta mieltä kuin kirjoittajaakin :-) ehkä sinun pitää se itse selvittää pystytkö unohtamaan sen ja sen kans elämään :-)
- kyllähän...
Näinkin se on mutta itseppähän kysyi mielipiteitä ja niitähän nämä vain ovatkin. Kukin tekee itse omat päätökset...tyhmä sellainenkin ihminen on joka kysyy ensin muiden mielipidettä ja menee ja tekee sitten sen mukaan miltä ns. "tilastot" näyttävät, koska näitä tällaisiakin ihmisiä vain sattuu olemaan.
- bema1
Nyt on sun vuoro antaa anteex ja jatkaa reippaasti siitä mihin jäitte, ihminen viisastuu kyllä virheistänsä.
Älä tommosia kysele, saat vaan ison kasan tyhmiä vastauksia. Sulla on sydän, kuuntele sen ääntä ja toimi niin. Katkeruus ei ainakaan tuo mitään hyvää kenellekään. Sinä, vain ja ainoastaan sinä tiedät, mitä sinun tulee tehdä. Tsemppiä, miten sitten valitsetkin.
- -jaakko-
Luota tunteisiisi, älä täällä kirjoitettuun..
- uoru
vitut sano vatanen ja lähti
- Naks und pops
Aika monimuotoisesti aloittajan ajatusta on puntaroitu, mutta pakkohan tähän itsekin on sanoa.
En tiedä miksi joudun varomaan naisia.
Väärää signaalia, hankala ohjata sallituissa rajoissa jne.
Olen kertakaikkiaan lopettanut 3 vuotta sitten naisten kanssa "asioinnin" ja tyytynyt omaan yksinäiseen yh-elämääni.
Jos nainen on ystäväni, suututan hänet, kun en halua enempää.
Eniten kaikista kavahdan flirttiä naiselta, joka on suhteessa tai liitossa, ja keksii pientä jutunaihetta jatkuvasti, jonka kautta siirrytään aiheeseen: olet niiiiin ihana, on oikeastaan ikävä, näin sinusta unta yms.
Miksi.
Olen juuri sellainen harmaa tasainen alle nelikymppinen suomalainen mies, joka ei kertakaikkiaan pidä kiinnosta ketään, ei ole moottoripyörää eikä avoautoa, en juo kaljaa ja rahaakin vain sopivasti.
Hah.
No, jokatapauksessa parhaassa tapauksessa pettäminen voi vahvistaa rakkauden tunnetta puolisoon, mutta kyllä siinä mielestäni vedetään luottamus pöntöstä alas. Ikuisesti.
Neuvon siksi, että kerran pettäjä on aina pettäjä, vaikka se kuinka sovittaisiin.
Tehtyä ei saa tekemättömäksi. - 031178
Ihmiset ovat liian omistushaluisia parisuhteessa. Ei se värkki siitä kulu jos vähän vieraissa juoksee. Onpahan jotain jännitystä elämässä. Turhaa vouhotusta pettämisestä.
- yks tyyppi
tosi on, todellisuudessa vieraissa käynti joskus tekee hyvää niin isännälle kuin emännällekkin. toisen vapautta ei saa viedä ja kyttääminen kuluttaa kaikkien voimavaroja
- jätin pettäjän
kyllä parisuhteessa pitää tietää jos harrastaa seksiä jonkun muun kanssa, onhan kaikenlaisia tautejakin.
Ja miksi olla parisuhteessa jos ei viihdy. - **11998.
Kyllä minun mielestä ihminen ansaitsee toisen tilaisuuden. Itse olen näitä tilaisuuksia antanut useammankin ex-miehelle ja kerran, kun itse hairahduin väärälle polulle niin minut heivattiin kuin nalli kalliolle, vaikka olin minäkin jaksanut vuosia yrittää miehen touhuilusta huolimatta. Tästä kiittämättömyydestä olen edelleen katkera, joskaan en kyllä enään miehen perään haikaile yhtään. Pettäminen ei ole suvaittavaa, mutta tulisi kunnioittaa hieman toisenkin kärsivällisyyttä näissä tilanteissa. Jokaisessa suhteessa tosiaan omat taustat yms.
Selvästi mietit yhteenpalaamista, joten en näe syytä miksi ei voi ainakin yrittää. Voi toimia, mikäli virheistään ottaa opiksi. Kai siihen joku syy on että mies haluaa palata takaisin? Rakkautta löytyy edelleen miehen puolelta, jos tunnet samoin niin miksi ei?- Järki käteen!
Huomasitko, että puhuit ex-miehistä? Ei kukaan pysy naisen luona, jota saa pettää. Huomionhakua se ainakin osittain on....
- Järki käteen!
Meinaattekos kaikki täällä, että kun itse pettää niin toinenkin voi pettää? Että jos mä hyppään kaivoon, te tuutte kaikki perässä, koska mäkin tein niin??? Älkää nyt hulluja puhuko!
Kuitenkin kuulostaa, ettei mitään ole jäljellä. Jos kotona on kaikki hyvin, ei tule mieleen vieraissa käydä! - Pillu Ilona
voi sinua Tippuri, Tippuri.TIppuri!!!
.huomaatko: et ole saanut kovinkaan mukavia vastauksia. Miehesi makaa märän kiimaisen PILLUN päällä ja sinä työnnät sykkivää PENISTä haarusväliisi. Jo ala-asteella nämä hommat opitaan. SItä kutsutaan ihastukseksi ja kyllä se menee ohi niinkuin tämän ja kaikkien muidenkin talvien lumet. Et vain ylimielisyydessäsi huomaa asiaa, koska olet niin m unakipeä ja lapsellinen. - Hurlumpsis K
Olette jo asumuserossa. Olet tehnyt surutyösi, kun ukkosi lähti sen toisen kanssa. kannattaako enää ottaa riskiä, että joudut uudestaan samaan tilanteeseen. Oletko varma että mies tulee sinun takiasi takaisin, vai voiko syynä olla se että ukkosi kaipaa pyykin pesijää, ruuan laittajaa ja sitä tasaista , turvallista arkea? Sitähän sinä hänelle edustat. Turvallista kotia, jota se syrjähyppy ei vaan pystynyt antamaan.
Itselläni oli vuosia sitten sama tilanne. Mies meni toisen kanssa, ja sen takia erosimme. Otin hänet takaisin noin 3 kk:n jälkeen. Suhdetta kesti vielä 1,5 vuotta, mutta sitten lähti sen toisen naisen matkaan lopullisesti. Tuo 1,5 vuotta oli minulle yhtä helvettiä, koska alitajunnassa koko ajan tiesin miehellä olevan ns. sivusuhde.
Lopullinen niitti oli se, että sairastuin vakavasti. Menimme miehen kanssa apteekkiin hakemaan lääkkeitä, ja siinä apteekin tiskillä mies vaan sanoi, että ota sinä nuo lääkkeet, kun minä en enää kotia tule. Sen sileän tien mies lähti eikä paljon perään soitellut ja kysellyt.
Onneksi selvisin, mutta ihmettelen kovasti miten pettäjällä voi olla niin kova sydän. Ei pettäjät ansaitse toista tilaisuutta. Parempi kun antaa heidän maistaa omaa lääkettään, ja jatkat itse omaa elämääsi eteenpäin ilman pettäjää.- Et sillee
Mies antoi anteeksi.
- KS...
se kyllä todellakin tuli huomattua että niillä on kova sydän siiis "joillakin" eivätpä ne paljon piittaa loppujen lopuksi kuin itsestään. Hyvin itsekkäitä immeisiä. Ajattelee vain alapäällään kun aivot ovat surkastuneet ajan myötä.
- Sinun tarinasi ei
ole synonyymi aloittajan kanssa.
Miksi sen miehen olisi pitänyt antaa sitten anteeksi huoraavalle puolisolleen jos kerran päinvastaisessa tilanteessa sitä anteeksiantoa ei tarvita.
Ei oma petetyksi tuleminen saa leimata kaikkia tapauksia. Olet vaan nimim. hurlumsis k pääsemättä yli omasta tapauksestasi ja sen tiimoilta edelleen katkerana jakamassa yleispäteviä ohjeita petetyille. Rauhoitu ja ala elään uutta sivua elämässäsi. Se sinun miehesi petti, erositte ja se on tapahtunut. Et sinä saa kuten ei aloittajakaan vedettyä tehtyjä tekemättömäksi. Aloittajan tapauksessa ei voi kuin ihmetellä mikä häntä asiassa askarruttaa, kun kokemusta on molemmin puolin aitaa. Luulisi kaltaisensa ymmärtävän miksi se mies on pettänyt, eikä ruikuttavan mitäs nyt tehdään tyyliin ohjeita omaan onneensa. Josko kyse on ihan siitä ihmisen oman navan tuijottelusta, itsellle sallitaan ja suodaan virheet ja muu kiva puolison tunteista välittämättä. Ne tulisi muiden painaa villaisella ja unohtaa, mutta autappas kun pitäisikin saman kyvyn anteeksiantoon toimia toiseen suuntaan,,,,,,,,ei tainnutkaan olla enää niin hauskaa.
Jatka omin päin, ilman pettäjää, siinä ohjeesi? Yksinkö tuon aloittajan tulisi jatkaa? Mikä sen seuraavankaan kumppanin pettämättömyyden takaa? Ei kai tuo itsekkään mennyt suhteeseen petetyksi tullakseen, kuten harvempi muukaan meistä. Naisilla vaan tuntuu katkeruutensa keskellä lietsovan käsitys että heidän huorimisensa olisi jotenkin hyväksyttävämpää kuin miesten. Naisten pettäminen johtuu tietty siitä huonosta miehestä, eikö vaan, eli vika on miehessä. Ja sama ajatus toimii toisinkin päin. Kun mies pettää, niin silloinkin vika on,,,yllätys,,,,miehessä.
- Kerran erotettu.
Tutun kanssa on helpompi alkaa kuin ventovieraan. Liha on vain heikko. Tietää myös omat mokasa. Elämää vain tämä on.
- Nöyrin mielin eteenp
Niele katkera kalkki. Ottakaa molemmat opiksi, että näin ei pidä tehdä.
Sinun ei kannata enää kokeilla yhdessä jatkamista tässä tilanteessa.Erotkaa ennemmin ja kokeilkaa pysyä ystävinä välien pysyessä parempana.Lapset muistaa varmasti aina millaista on ollut kotona.Erillään kun olette lapsilla on ainakin vaihtoehtoja eri paikoissa asua.Isovanhemmat auttavat väliin ja mummola on turvallinen paikka nuorille aina.Sinulla on vielä elämää edessä. Satut vielä löytämään uuden kumppanin joka antaa sinulle läheisyyttä,yhdessäoloa ja turvallisuutta niin sinulla on ihana tulevaisuus vanheta toisen vierellä.Elä omaa elämääsi nyt eteenpäin.Annat varmasti rakkautta lapsillesi ja lapset muistaa senkin aikuisina.Toivon sinulle jaksamista ja onnea eteenpäin elämässä.
- tirppuli
Kiitos kaikille teille jotka olette kannustaneet etkä tuominneet. Tiedän kyllä toimineeni väärin vuosia sitten, mutta todella asia selvitettiin käsitykseni mukaan perinpohjaisesti. Käytiin pariterapiassa ja henk.kohtaisissa terapioissa. Olin siinä uskossa ettei se mennyt väliimme tule, ja siksi onkin vaikea ymmärtää että mies nyt käytti sitä oikeutuksena omaan pettämiseensä. Huolimatta viime vuosien vaikeuksista välillämme on kuitenkin syviä tunteita, totta kai, ei yli 20 v ole pois pyyhitty hetkessä. Varmasti pääsen asian suhteen selville vesille aikanaan, onhan tässä vielä harkinta - aikaakin jäljellä muutama kuukausi. Kuitenkin sen totean ettei ole kovinkaan mukavaa kuunnella miehen juttuja siitä kuinka ihana ja seksikäs ja hyvä sängyssä uusi rakkaus on, niin ymmärtäväinen ja fiksu, tosin ei ole enään, nyt kelpaisin jo minäkin taas. Ja mielipiteitähän kaikilla saa olla, tosin jotenkin ala - arvoista haukkua tuntemattomia ihmisiä idiooteiksi, huoriksi tms. tietämättä taustoja sen kummempin kuin aloittajan oman kertoman perusteella.
- HALLELUJAH!
tirppuli kirjoitti:
Kiitos kaikille teille jotka olette kannustaneet etkä tuominneet. Tiedän kyllä toimineeni väärin vuosia sitten, mutta todella asia selvitettiin käsitykseni mukaan perinpohjaisesti. Käytiin pariterapiassa ja henk.kohtaisissa terapioissa. Olin siinä uskossa ettei se mennyt väliimme tule, ja siksi onkin vaikea ymmärtää että mies nyt käytti sitä oikeutuksena omaan pettämiseensä. Huolimatta viime vuosien vaikeuksista välillämme on kuitenkin syviä tunteita, totta kai, ei yli 20 v ole pois pyyhitty hetkessä. Varmasti pääsen asian suhteen selville vesille aikanaan, onhan tässä vielä harkinta - aikaakin jäljellä muutama kuukausi. Kuitenkin sen totean ettei ole kovinkaan mukavaa kuunnella miehen juttuja siitä kuinka ihana ja seksikäs ja hyvä sängyssä uusi rakkaus on, niin ymmärtäväinen ja fiksu, tosin ei ole enään, nyt kelpaisin jo minäkin taas. Ja mielipiteitähän kaikilla saa olla, tosin jotenkin ala - arvoista haukkua tuntemattomia ihmisiä idiooteiksi, huoriksi tms. tietämättä taustoja sen kummempin kuin aloittajan oman kertoman perusteella.
Miehesi käyttää sinun pettämistäsi oikeutuksena pettämiselleen, väärin!
Mutta, mieti sinä samalla, mitkä olivat ne tekosyyt joita itse käytit vieraiden miesten kanssa maatessasi. Ovatko sinun syysi jotenkin poulustettavampia? Epäilen etteivät kuitenkaan ole. Kelpasithan sinäkin pettämisiesi jälkeen miehellesi, miksi hän ei siis kelpaisi sinulle? Mikä hänen pettämisestään tekee sen likaisempaa kuin omastasi? Sekö., että sinä olet nyt se petetty, taitaa tuntua pahalle. Nyt on hyvä paikka tutustua itseesi, näet mitä itsekeskeinen, toisesta piittaamaton ajattelutapa tuottaa. Katse peiliin.
kYLLÄ TEILLÄ ON HYVÄT EDELLYTYKSET VIELÄ ONNISTUA. Teitä on kaksi ja molemmat tietävät nyt toisistaan myös sen pimeämmän puolen ja kyvyn valehdella ja pettää toistaan. Se että tietää puolison kykenevän pettämään on parempi tiedostaa, asiaa voi silloin käsitellä ja tehdä sen perusteella linjavetoja, epätietoisuus nakertaa pohjan koko sysyteemiltä. - uskokaa toisiinne
tirppuli kirjoitti:
Jos aikuinen arvioi ääneen toisen seksuaalisia taitoja tai tapoja toimia, tarkoitus on vain satuttaa kuulijaa.
Mielestäni kannattaa vielä yrittää, sillä jos sitä pohdit, sulla on selkeästi tunteita, mutta olet vain huomannut, että tilanne saattaa toistua. Niin ei kuitenkaan käy, jos todella yritätte molemmat, ja nimenomaan yhtä aikaa.
Miehesi on pyytänyt takaisin, joten hänelläkin on tunteita sinua kohtaan.
Sopikaa, ettei vanhoihin palata koskaan, ja jatkakaa elämää. On sitä pahemmistakin sotkuista jatkettu yhdessä, kun kaikki toivo oli jo mennyt.
- -- ----------
Mieti, haluatko itse jatkaa saman ihmisen kanssa. Varmaan olette kasvaneet ihmisinä omiin suuntiinne. Yhteinen pitkä menneisyys houkuttelee turvallisuudellaan. Mutta olisiko se sittenkin vanhan kertausta?
Mielestäni suhde on kahden osapuolen välinen sopimus, että sitoudutaan toisen kanssa elämiseen. Jaetaan muutakin kuin jääkaappi, henkistä puolta. Vaikuttaa vähän siltä, että teillä on molemmilla ollut hieman joustava käsitys sitoutumisesta toisiinne. Ehkä kannattaisi jo reilusti katsoa omia polkuja ja olla omillaan jonkin aikaa. - Anteeksianon ABC
Miettikää tilannettanne yhdessä ja katsokaa, rakentuuko luottamus vähitellen.
Jos luottamuksen luominen onnistui (ainakin pitkäksi aikaa) sinun harharetkesi jälkeen, miksei se voisi sujua tämänkin jälkeen. Ei välttämättä onnistu mutta voi onnistua.
Sinuna antaisin teille vielä mahdollisuuden.
Kukaan ei ole täydellinen, kaikki teemme erehdyksiä, rankkojakin.
Kyllä minusta ainakin yritys antaa anteeksi on yksi keskeisistä asioista myös parisuhteessa.
Tsemppiä teille!- murmelin illassa
Minulla on sellainen olo, että elän päivääni murmelina ja sanomme kerta toisensa jälkeen hyvästi (mutta mikään ei muutu).
Rehellisesti puhuen on sanottava, että olen tuntenut minua johdettavan
harhaan. Olen oppinut olemaan varovainen tiettyjen ihmisten kanssa,
että epäsuoraan kommunikaatioon ei välttämättä ole luottamista.
Tai toisaalta sen perusteella ei ainakaan voi vetää mitään johtopäätöksiä
mistään. Epäsuorasta kommunikaatiosta on niin helppo vetäytyä ja sanoa,
ettei sillä ollut mitään merkitystä. Siksi vaikka olen ehkä itse kommunikoinut
avoimesti ja isolla riskillä, niin en ole luottanut sen kommunikoinnin merkitykseen. Sitten yhtäkkiä kommunikointi alkoikin vaikuttaa siltä, että
sillä olisi myös todellista merkitystä. Ja päädyttiin umpikujaan, koska olin asennoitunut toisenlaiseen lopputulokseen.
Minua loukkaa myös se, miten tämä episodi muka määrittelee minut nyt pettäjäksi, huoraksi, pihtaajaksi tai ties miksi. Kymmenen vuotta olin rakastunut mieheen, hän meni naimisiin ja itse lopulta luovuin toivosta. Tulin siihen tulokseen, että meidän välillä ei koskaan tulisi olemaan mitään sen suurempaa kuin satunnaiset tapaamiset. Ja yhtäkkiä kaikki olikin päälaellaan.
En suhtaudu parisuhteisiin kevyesti, minulla ei ole mitään vaihtelunhalua, en ole pettänyt miestäni ja haluan sitoutua yhteen ihmiseen. Tämä mies oli vain niin tärkeä, että menetys, menetykset, laittoivat elämäni pois raiteiltaan. Ja lopultakaan en tiedä, onko ketään muuta, joka pysyisi puolellani.
Mutta kuten olen jo ajat sitten ilmaissut, tämä mies selviää lopulta parhaiten ilman minua (ts. tarvitsee minua vähiten). Onhan tässä erilläänolosta jo riittävän pitkä kokemus, että kyllä se niinkin menee. Kokonaisuutta ajatellen en myöskään löydä perusteluja, jotka puoltaisivat muita ratkaisuja. Ja kaikesta turhautumisesta voi jo päätellä, että irtaantuminen on lähellä. Jonain päivänä päiväni murmelina on varmasti ohi, ja herään uuteen aamuun. Haluaisin, että mies ymmärtäisi tunteeni ja sen mitä merkitsee minulle,
vaikka meillä ei koskaan olisi niitä yhteisiä aamuja. Onneksi kevät ja kesä tulee ja voi päästää itsensä iloitsemaan aurinkoisista päivistä ja unohtaa kaikki surut. Toivotan keväisiä, kauniita päiviä ja rauhallista mieltä kaikelle kansalle. - annamari*
Minusta keskeisin asia parisuhteessa on olla lähtemättä oitis toisen rakkauden perään. Syrjähypyt ovat ihan erikseen. Joskus toki teemme rankkojakin erehdyksiä. Minusta kuitenkin tässä kuviossa ei ole mitään erehdykseen viittaavaa. Mies tieten tahtoen lähti ja haluaa palata yhteen, koska uusi suhde ei toiminut. Toki ap voi antaa miehelle tämän kaiken anteeksi, mutta miksi ihmeessä enää muuttaisi miehen kanssa yhteen?
- liitto 32
mitäs teet jos toinen ei välitä sänkyhommista,onko se pettämistä?mitä tulikaan joskus luvattua
- arska tehtaalla
Tottakai otat takasi ja tästä lähin annat ukolles bindee,otat suikkiin ja oot ku muutki muijat,ni se jaksaa katella sua
- ärtynyt
Ehdottomasti voi. Jos edelleen toinen kiinnostaa niin ei kannata erota ja kun itsekin olet tehnyt samoin aikoinaan. Toki jonkinlainen täydellinen luottaminen toiseen ei ole enää täydellistä mutta kannattaako koskaan kehenkään täydellisesti luottaakaan.
- Ei takaisin
Älä ota takaisin!!!!!!!!! Unohda mokoma tyyppi!!!!!!!!!!
- jepjep6
Pojan mopo ei lähde käyntiin?
- illat vaan
En tiedä mitään niin raukkamaista kuin pettäminen, jos ei ole pokkaa erota ennen kuin täytyy saada sitä vierasta tavaraa niin ei se ihminen ole koskaan oikeasti edes rakastanut toista, koska jos rakastaa niin mitään niin pahaa ei voisi toiselle tehdä edes siinä "himon" vallassa. Mielestäni se on vaan huoraamista jos pettää.
- a vot
Rakkaus on uskollisuutta. Mutta entä jos ei saa munaa tarpeeksi ? Saako silloin käydä saamassa vierasta kyrpää?
- tulevaisuus?
Itse olen samaa mieltä Loppujen lopuksi kyse ei ole vain pettämisestä vaan siitä ettei suhde enää toimi, ei niinkuin aikaisemmin.. uudella tavalla? en tiedä. Jos molemmat pettää, eikä suhteessa ole lämpöä ja hellyyttä, eikö se merkitse sitä, että jotain on pahasti pielessä. Jos uskot hellyyden vielä löytyvän, kannattaa toki kokeilla, muuten luottaisin siihen, että se löytyy jostain muualta, jossain muussa ajassa..
- Mam-76
Just, miehet on just tollasia paskoja. On eriasia pettää kerran kuin että jättää oman naisen sen takia että voi seurustella toisen kanssa. Itselleni kävi niin että sain miesystäväni kanssa lapsen, asuttiin yhdessä, oltiin kihloissa ja hääpäivä valmiina. Mutta hups keikkaa mies halusikin erota, valehteli vielä ettei muka ole toista naista. Sanoi että varmasti kertoisi mulle heti ekana hjos olisi. kuulin ystävältäni että toinen nainen on kuvioissa. Mies muutti omaan kämppään, asui siellä tasan 2 viikkoa ja olisi halunnut tulla takaisin. Juu, ei muuten tullut. Olin päätökseni tehnyt etten valehtelevaa paskaa takaisin enää ota. Kaiken lisäksi rupesi seukkaamaan vielä naisen kanssa joka ei hyväksynyt meidän alle kolmivuotiasta lasta. Oli kuulemma liian rankkkaa kun oli itse ruvennut odottamaan lasta exälleni. No tulos oli se että exäni oli sitten tossun alla vuosia, ei muistanut yhteistä lastamme jouluna eikä syntymäpäivinä minkäänlaisella lahjalla. Ei ottanut vuosiin itselleen edes päiväkylään, saatikka että olisi viettänyt aikaa lapsen kanssa millään tavalla.
Eli jos mies jättämällä jättää toisen naisen takia, ei todellakaan kannata ottaa takaisin!! Et ole hänen arvoisensa. Parempiakin on olemassa.Hei vaikka olen mies mut meille käy samoin kun teille naisille, mut kun koittaa olla yhden naisen mies se ei riitä määrätyil naisille.
- "parempia olemassa,,
,,,. sanoo,,,muutaman testannut?
Puolison hakeminen on kuin joulukuusen ettiminen metsästä, yhden kun kaataa niin jo oli vieressä komeampi.
Onko tosiaan niin, että sinunkin suhteessasi kaikki epäoikeudenmukaisuus ja paha kulminoituu oman täydellisyytesi myötä vain ja ainoastaan siihen mieheen?
Miksi et ota naista puolisoksesi kun miehet ollaan kaikki paskoja. Tuolla asenteella kohdallesi ei tule sattumallakaan sattumaan rehellistä miestä. Eihän se sinun kohdallesi osunut sinun suunnitelmiisi sopimaton mies kai edusta kaikkia miehiä? Jos noin on niin vastavuoroisesti ihmettelen etteivät kaikki miehet ole homoliitoissa.
- ...
Kuulostaa pahalta, että mies kehuu sulle "uutta rakkauttaan". Luulis että jos ois tosissaan tulossa sun luo takaisin, niin matelis sun edessä ja pyytäis anteeksi. Kuulostaa tosiaan siltä, että yrittää päästä takaisin ku ei saanukkaan sitä toista naista. Mä en kestäis tommosta.
- ihme valitusta
Mikä ihme siinä on että aina pitää valittaa ja itkeä, kun mies haluaa välillä nuorempaa ja kireämpää lihaa, jos sitä kerran on tarjolla. Olisit vaan tyytyväinen että se vielä viitsii tulla takaisin...
niin täyttä paskaaaaaaaaaaaaaaa.
- annamari*
Ei voi toimia enää. Jos mies osoittaisi jonkinlaista katumusta tai edes hippusen nöyryyttä sinua kohtaan, niin olisi ainakin pikkuisen eri asia. Mutta kun kukkoilee oikeuksiinsa vedoten, unohda koko mies. Jos baarirakkaus olisi toiminut, miehelle ei tulisi mieleenkään palata yhteen kanssasi.
- uudelleen rakastunut
Minullakin oli takana 20 vuoden suhde ja yhtä monen vuoden luottamus kun toiseen meistä iski joku ihme kausi ja väkisin rakastui ... erosimme ... ja nykysin molemmilla on uudet kullat... mutta kaipuu jää ja miete mitä jos yhdessä oltas vielä ... Meillä on edelleen hyvät välit jo yhteisten lasten takia ja muutenkin ... Mutta tässä elämässä mikään ei enää muuksi muutu ...
Mieti tarkalleen mitä teet, jos rakastat häntä tai oot joskus rakastunut varmasti tuo tunne on jossain sillä älä hukkaa sitä ... - nainen tesomalta
Sinulle aikuinen nainen: Suhde on huono, jos ei molemmat tee töitä sen eteen. Yleensä pettäjä on juuri se joka ei halua hoitaa suhdettaan vaan luulee tekevänsä oikein. Lapset kärsii enemmän ja pidemmän aikaan erosta kuin jos vanhemmat edes yrittäisivät tosissaan. Suhde voi ruveta toimimaan mikäli ei ole ollut väkivaltaa suhteessa. Oletkohan itse tuollainen pettäjä joka ei halua katsoa totuutta silmiin, vaan luulee olevansa aina oikeassa.
- Kyyl se siit
Kannattaisiko sanoa oman päänsä sisällä oma nimensä kysyä ja miettiä mitä tämä henkilö tekisi ja mitä voisi tehdä aina paremmin? Juttutuokio vois oll lisäksi hyvä. Tulevaisuutta ei voi ennustaa mut sitä voi teoillaan ohjata halutunpaan suuntaan
- 50v nuorukainen
Aluksi tuli mieleen, että ei missään tapauksessa yhteen enään, mutta varoittavia/ kannustavia asioita mukaan lisään...
Muistelen omakohtaista kokemusta elämästä kun oltiin nuoripari kihloissa jne. mutta erosimme. "Vaimo" lähti aikuisemman miehen mukaan jolla oli jo rivitalo, hienot autot ja systeemit....10kk myöhemmin oltiinkin taas yhdessä ja meillä parissa vuodessa "oma" pankinlainoittama asunto...
11v. yhdessä jatkettiin, mutta ero lopulta tuli kuitenkin ja sillä merkitystä mitä oli se aiempi ero, vaan se oli se lopullinen ero mikä piti ilmeisemmin kokea.
Ihminen ei omista toista ja karvaitakin asioita voi tapahtua ainoassa elämässä. Itse en kummakyllä kovin rajusti kärsinyt kummastakaan erosta, koska ilmeisemmin suhteutan elämän yhdeksi kokemukseksi tapahtuipa mitä tahansa! Rakkaus on raastavaa upeeta kunhan ei roiku toisissaan !
Tunteet pitää osua kuitenkin keskenään, ennen yhdessä olemisen perustaa.
Kokeilkaa ihmeessä jos molemmat valmiita siihen ja nauttikaa ja naurakaa miten omituista tämä elämä on! Yksi elämä vain käytettävänä! - Anonymous213
Kannattaa mieluummin hyväksyä se, että ihminen ei ole yksiavioinen laji tällä maapallolla ja ottaa hieman rennompi asenne mitä tulee ihmissuhteisiin tässäkin yhteiskunnassa. En näe siinä mitään vikaa jos haluaa olla uskollinen toiselle, mutta sen absoluuttinen vaatiminen kummaltakaan osapuolelta ei ole kuin oman egonsa silittelyä ja osoitus omista epävarmuuksista. Ei toista ihmistä voi omistaa.
Anteeksi, taidankin vain puhua miten tämä asia nähtäisiin tulevaisuudessa terveen yhteiskunnan näkökulmasta... - Elä elämäsi itse
Hei. Ole aikuinen ja päätä itse mitä elämältäsi haluat. Mitä sä kuvittelet täältä saavasi kun kyselet tommosia? Eikö sun omat fiilarit ole se minkä pohjalta pitää päättää? Hoh hoijaa kuinka hukassa ollaan taas. Yhtä lailla voisit kattoo Kauniit ja rohkeat ja hakee sieltä neuvoja ja vinkkiä kuinka parisuhteessa pitää elää.
- poju 12
En jaksa uskoa liiton kestävyyteen , jos vedotaan siihen minäkin unohdin ja annoin anteeksi. Se tulee aina esiin jos pientäkin erimielisyttä .
Ei ikinä se asia pääse unohtummaan mielestä vaik kuinka antais anteeksi, minulla kokemusta kaksin verroin jos haluaa jutella niin jostain saa mun tiedot selville.
- Aamujenaamu
Pitäkää pikku preik, jos haluatte viellä olla toistenne-kans ,niin hyvä. Kaikki tekee joskus sitä jota ei pitäisi tehdä,tähän jatkoksi Katrihelenan biisi sen teen .Löytyy juutubesta.
- EX-RVA SINKKULI
EI KESTÄ TUOLLAISEN LIITTO..ON KOKEMUSTA ANNOIN ANTEEKSI...JA SAMOIN KÄVI MEILLÄKI OIS TAASEN OLLUT TAKAISIN TULOSSA..ENPÄ OTTANU..KUN SAA SIT SYDÄN SYRJÄLLÄÄN OOTTAA..EIKÄ LUOTTOA OLE....KUN RUUKKU RIKKOONTUU EI SIITÄ ENÄÄ SAA EHJÄÄ ***NIIN SE ON...KANNATTAA OLLA VÄHÄ AIKAA YKSINJA ETSIÄ UUSIA..MINKÄKIN SELVISIN...VAIKK PITKÄSTÄ LIITOSSA OLIMME..ONNEA SINULLE ELÄMÄÄN..SÄ SELVIIT..AIKAA SE VIE..YSTÄVIEN JA KAIKEN KIVAN MERKEISSÄ..KAIKKEA ON JA KESÄ TULOSSA...AURINKOON...EIKUN JA TORILLE ...KYLL SE SIITÄ KAIKEEN TOTTUU...JA TUOLLAISTA EI OLE PAKKO SIETÄÄ..VAIKKA MOLEMMAT PETTÄNY...KOSKO EI AUTA...JA SEN PELOSSA SAAT OLLA...NO MINÄ YRITIN JA EROON SE VEI SILTI...EI OLE KUNNON ELÄMÄÄ...JATKUVAA JÄNNITYSTÄ MISSÄ MENEE JA KENEN KAA ON...EN ALA KYNNYSMATOKSI..EN ENÄÄ MINUA EI EDES KINNOSTA MITÄ EX TEKEE..ELÄN OMAA ELÄMÄÄ..MEEN JA TUUN MATKUSTANKIN..YM..ENKÄ KYSY LUPAA...
- juurikin näin
joo tuota capsin rai-- tarkoitan ylikäyttöä voisi rajoittaa :D
Kukaan ei jaksa lukea sitä.
- "mies vanhana"
Mielestäni ihmis-suhde kysymyksissä ei ole olemassa yhtä ja ainoaa
oikeaa vastausta, tee niin kuin sydämesi sanoo. - karppa..
Aloittajalle!! Valitettava tosiasia on se, että kun itse olet joskus pettänyt miestäsi niin miehesi on vaikea sitä asiaa unohtaa. Tiedän omasta kokemuksesta kuinka vaikeaa on jatkaa petturin kanssa yhdessä. Silloinen vaimoni halusi jatkaa minun kanssa yhdessä, mutta kun todellista katumusta vaimoni ei osoittanut.
Kun mennään avioliittoon, niin eräs asia pitäisi olla päivänselvä, puolisoa ei petetä vaikka liitossa olisikin ongelmia. Lähtemällä aikonasi pettäjän rooliin teit jotain täysin peruuttamatonta teidän suhteelle. Vaikka miehesi toimiikin nyt väärin, niin itse olet vuosia sitten tehnyt miehellesi syvän arven joka ei ole umpeutunut.
Kysyn aloittajalta, että miksi petit miestäsi vuosia sitten? - OIKEA NEUVO
>Ensinnäkin sinun pitää miettiä mitä teit miehellesi vuosia sitten ,lähdit
ja petit miestäsi jota ei voi sivuuttaa noin vain.. Miehelläsi oli alitajunnassa
edelleen sinun pettämisesi ja kuinka monta kertaa todellisuudessa olet
häntä pettänyt..Oikea neuvo on ,että otat miehesi takaisin mukisematta
ja pyydät häneltä anteeksi kun hän asettuu kodiksi..
Pane mieleen päivämäärä milloin miehesi palaa luoksesi ja jokainen
vuosi juhlitte sitä päivää..
Lopeta täällä kaikenlainen kysely joka haavoittaa miestäsi.. - jkjnkjkj
Joka luulee että pettämisen voi unohtaa ja jatkaa suhdetta entiseen malliin, pettää kyllä itseään! Kun luottamus toiseen ihmiseen menee, niin sitä ei koskaan saa takaisin. Suhteesta ei koskaan tule samanlaista. Aina se asia kaivertaa mieltä, että koska seuraavan kerran.... Luottamus toiseen on suhteen tärkeimpiä asioita. Vaikka olet itse syyllistynyt samaan, niin eikö nyt olisi hyvä lopettaa tähän. Ette varmaan kovin kauan pysty elämään näiden asioiden kanssa yhdessä, haaskaatte vain omaa ja toistenne aikaa!
- hohhoijakkaa
Erotkaa. Miksi ylipäätään olette yhdessä kun kumpikaan ei arvosta toista edes sitä vertaa että jättäisi vieraiden vilkuilun?!?
- yrde.
Juu jatkakaa vaan samoilla linjoilla, kumpikin
- eemelileppis
En ees viestiis jaksanu lukea.. mut pääsääntö on se, että älä anna anteeks. Pitkällä juoksulla se nuosee pintaan aina..!! Ei siitä yli pääse,,
- Pula Kaikkonen
Tilanne oli irvokas. Nainen tuotiin Jeesuksen eteen avionrikkojana. "Hänet tavattiin itse teossa" sanoivat tuojat. Mutta yksinkö hän aviota rikkoi? Missä oli mies, avionrikkojakumppani?
"Kesken kaiken toivat lainopettajat ja fariseukset paikalle naisen,
joka oli joutunut kiinni aviorikoksesta.
He asettivat hänet Jeesuksen eteen ja sanoivat:
"Opettaja, tämä nainen on avionrikkoja, hänet tavattiin itse teossa.
Mooses on laissa antanut meille määräyksen, että tällaiset on kivitettävä.
Mitä sinä sanot?"
He puhuivat näin pannakseen Jeesuksen koetukselle
ja saadakseen sitten aiheen syyttää häntä.
Mutta Jeesus kumartui ja kirjoitti sormellaan maahan.
Kun he tiukkasivat häneltä vastausta, hän suoristautui ja sanoi:
"Se teistä, joka ei ole tehnyt syntiä, heittäköön ensimmäisen kiven."
Hän kumartui taas ja kirjoitti maahan.
Jeesuksen sanat kuultuaan he lähtivät pois yksi toisensa jälkeen, vanhimmat ensimmäisinä.
Kansan keskelle jäi vain Jeesus ja nainen.
Jeesus kohotti päänsä ja kysyi:
"Nainen, missä ne kaikki ovat? Eikö kukaan tuominnut sinua?"
"Ei, herra", nainen vastasi.
Jeesus sanoi: "En tuomitse minäkään. Mene, äläkä enää tee syntiä."
(Joh. 8:3-11)- Kala Puikkonen
"Se teistä, joka ei ole tehnyt syntiä, heittäköön ensimmäisen kiven."
- xmnmal<
Vastaus on mielestäni jo siinä, kun suhteen jatkumiseen pitää kysyä vastausta nettipalstalta. Olen ollut 30 vuotta hyvässä parisuhteessa ja naimisissa. Jos me joskus erottaisiin syystä tai toisesta, se olisi sitten siinä.
Pohdi siis itseksesi mitä oikein haluat ja millä ehdoilla. Listaa vaikka paperille hyvät ja huonot asiat teidän suhteessa. Ei se sun pettäminen ihan loppuun-käsitelty sun miehelle ole ollut, kun hän siihen nyt vetosi. Riippuu ihan teistä kahdesta voiko suhde vielä toimia. - ..
Narsistit ovat osa Pimeydenruhtinaan tajuntaa ?
Kysymyksiä ?28.5.2010 15:22
Ilkeät Narsistit muodostavat Pimeydenruhtinaan tajunnan, joka sittemmin lakkaa olemasta, kun yhtään narsistia ei ole enää olemassa ?
Jokainen ilkeä narsisti on kokonainen pala Pimeydenvaltiasta ?
Pitää olla kokonaaan valoistunut ollakseen kokonainen pala valoa, siihen vain menee aikaa. Narsistin täytyy tunnistaa sairautensa voidakseen pelastua ikuiselta kadotukselta ? - yh isä
nykyaikaan tosiaankin kuuluu miehen tuomitseminen petti hän tai ei, mutta kun
nainen pettää niin voi voi kun hänen miehensä ajoi hänet siihen.
eikö tosiaankaan naisilla ole "munaa" sanoa että itse aiheuttivat sen ?
tiedän tunteen omalta kohdaltani !
3 lapsen yh isä - voih...tti
Minun mielipide: Minusta ei valitettavasti pettäjä saisi enää kaveria. Potkisin kiveksille piikkikärkisellä korkkarilla ja pukkaisin ovelta rappuja alas kolisten. Ovi pamahtaisi kiinni jälkeensä. Olisin aivan raivona toisen tyhmyydestä, edes ehdottaa sellaista. Ihan kiero mies.
Ajattele kun on käynyt vierasta pimppiä nuoleskelemassa ??!!
Arvosta kuule ittees jos muut ei arvosta.
Lasten vuoksi ei kannata jatkaa...ennemmin jaksaisin lasten kanssa yksin kuin huonossa suhteessa joka heijastuu lapsiinkin ja tekee vain enemmän hallaa.- voih...tti
...ainii ja lisäys, että mitä kylvää sitä niittää. Petit siis itsekin joskus ja sait anteeksi. Kumpikin tehnyt samaa...liittonne särkyi jo silloin.
"Jos petän -oletan että toinen ei ole sen arvoinen että kannattaa jatkaa"
Kukin menköön itseensä ja tehköön niinkuin lystää. - NIMENOMAAN
VOI HELVETTI.
Ajattele, se nainen on tullut kotiin reidet valuen vieraan miehen nesteita ja suussa maistuu edelleen sen vieraan esinahan alla lymynnyt jästi. Se äiti toivottaa lämpimin halauksin töistä kotiiin saapuvan miehen tervetulleeksi ja antaa lapsille hyvänyönsuukot.
Eihän se ole kiero, eihän?
Ettet vaan katselisi asiaa hieman femakkolasien läpi?
Kyllähän tuon aloittajan on ihan turha ihmetellä miehensä menojen perään, onhan hänellä itsellään tietämystä miten hommat hoituvat kun puolison selän takana pitää rinnakkaissuhdetta yllä. Eikö se ole ihan normaalia tuossa suhteessa, joten miksi kyselemään neuvoja, mitäs nyt tehdään ja onko muilla kokemusta kun itse tietää aiheesta kaiken oleellisen?
Ihmeellistä, että se mies on perheensä pettänyt sika kun se käy vieraan pillun perässä. Nainen vastaavassa tilanteessa on vain huonon miehen ja olosuhteiden uhri, joka on varustettu hyvällä itsetunnolla ja on jopa rohkea kun on lähtenyt hakemaan lohdutusta vieraasta kullista. Molemmissa tapauksissa syyllisiä on tasan yksi, mies! Tasa-arvostakin te naiset puhutte ja poraatte sen perään! Kun jokainen olis rehelline itselleen niin ei tarttis täältä kysellä mitä teen kun puoliso onkin pettävää sorttia.
- hoijakkaa
Älä ota takaisin, ette selvästikkään ole toisillenne sopiva pari, koska teillä on tarve pettää toisianne....pettäminen tuskin loppuu tähän kertaan.
- wilma60
Omasta kokemuksesta voin sanoa, että ei kannata suhdetta jatkaa. Ex-mieheni petti minua ensimmäisen kerran kun avioliittomme oli tuore. Elämässä oli vaikeita aikoja ja hän haki lohtua muualta. Puhuimme asiasta ja annoin anteeksi. Jatkoimme liittoa kunnes yli 20 vuoden jälkeen mies petti jälleen kerran . Tällä kertaa hän rakastui koska tuns kohdanneensa vihdoinkin sen oikean. Hän muutti kotoa tuon toisen naisen luokse asumaan. Pyysin että asiasta vielä keskusteltaisiin mutta ei. Avioeroa hän ei kuitenkaan hakenut. Hän tuli jossain vaiheessa katumapäälle ja olisi halunnut yrittää vielä kerran. Siinä vaiheessa minä sanoin, että tämä on nyt ohi. Sitä saa mitä tilaa. Hoidin avioeron ja osituksen. Anteeksi en pysty varmaan koskaan asiaa antamaan.
- 13
Kun luottamus on mennyt, sitä ei koskaan saa takaisin.
Mies kuulema MEINASI pettää minua muutama vuosi sitten ja sekin jo oli minulle liikaa. (En itse asiassa vieläkään tiedä, pettikö vai ei....) En huomauttele asiasta, mutta en vieläkään luota häneen täysin. Minusta on hirveää olla se vahtaava akka, joka ei päästä miestä viettämään iltaa kavereidensa kanssa, mutta mies itse on aiheuttanut sen ja tietää sen kyllä.
Eli turha ottaa tuommoista ukkoa takaisin. Jos sinä olet vain se, jonka luo palataan häntä koipien välissä, kun "hairahdusten" kanssa on mennyt pieleen, niin eipä ole kovin kummonen suhde...- benedi
On ihmisisä jotka liimaavat arvokkaan perintömaljan yhteen,
vaikka se on särkynyt...eikö mies ja vaimo ole maljakkoa arvokkaampi, niin että se sallitaan liimata yhteen anteeksi annolla, ja katumisella.
Lakikirja/eikä poliisilaitos ei sano, montako kertaa puolison on sopiva pyytää toiselta anteeksi, ja montako kertaa
pyyntö on toteutettava, että puolisot olisivat täydellisiä.
Mielestäni puolisoiden on annettava anteeksi, niin monta kertaa, kuin toinen katuu ja pyytää...sillä jos he jättävät
osan anteeksi antamatta, niin silloinhan heidän elämässään
on ongelma.
Osa riidoista, pahoista sanoista ja teoista on sovittu, ja osa sopimatta.
Jos puolisot eivät ole yksimielisiä, niin kuinka he voivat kulkea riitelemättä samalla tiellä?
Mutta jos he rakastavat toisiaan, he natavat toisilleen anteeksi, eivätkä muistele kärsimäänsä pahaa..sillä he tajuavat oleellisen seikan, että: " Rakkaus peittää
väärintekemisen paljouden"
Ei pettämisiä, silmäniskuja vieraalle henkilölle, ja himokkaita katseita, jne. voi viedä poliisille, tai tuomarille ratkaistavaksi,
ne on parasta ratkaista keskenään,..ennenkuin rikkomukset kasvavat niin suuriksi...että poliisi puuttuu rakastavaisten elämään.
Rakkaus kun ei tee puolisolleen mitään pahaa, siksi rakkaus
sisältää lain noudattamisenkin.
Jos ei rakasta, ..kohta toinen puolisoista huutaa, puolisolleen: " Mitäs olet tehnyt"!..Kuule, poikasi
ääni kuuluu naapurimme naisen kehdosta,. :)
- ONNELLINEN <3
HEI, ETHÄN SINÄ TUOLLAISTA ASIAA VOI TÄÄLLÄ PALSTALLA KYSYÄ. SINUN PITÄÄ SE ITSE TIETÄÄ SYDÄMESSÄSI, ETTÄ MITÄ TEET! VOIMIA
- sinä päätät
Näyttää siltä, että et kykene irrottautumaan hänestä ja hän tietää sen. Jokatapauksessa otat hänet takaisin, koska olet hänestä riippuvainen ja tiedät hänen jatkossakin pettävän sinua ja elävän vapaasti. Sinä olet antanut hänelle avaimet itseesi, hän tulee ja menee sinun kauttasi miten haluaa ja sinä alistut olemaan hänen kynnysmattonsa. Näitä tapauksia on surkuteltavan paljon nähty ja niihin ei mitkään järkipuheet auta...niin se vaan on. Läheisriippuva riippuu ja toivoo loputtomiin, eikä uskalla luopua...muuta kuin omasta elämästään.
- benedi
Eihän pettäjä, elä avioliitossa vapaana, sillä hänhän on pettämisensä vanki, aivan samoin kun joku on viinan, kannabiksen, pelihimon jne.jne. vanki
Vanki on vapaa vasta kun hän hallitsee itse tekojaan, vastustaa himojaan, ja on uskollinen puolisolleen.
Ei rakkaus koskaan vahingoita tahallaan omaa lihaansa..
eihän sellainen joka viiltelee ranteitaan auki, ja käyttää huumeita, huoraa, ja pettää, ja valehtelee..lihaansa rakasta, vaan vihaa sitä.
Niinpä puoliso joka rakastaa, tekee hyvää, eikä pahaa kaikkina elinpäivinään puolisolleen.
Puolisoiden tulee kilpailla toisten kunnioittamisessa keskenään, eikä siinä, kuka on tänään saanut saaliikseen
jonkun muun kuin oman rakkaan puolisonsa!
Nenää puristamalla saa veren irti, ja vihoja pettämällä jne.
tekemällä saa vihan irti.
- benedi
Anteeksianto. Jos mies ja vaimo ovat yhtä "lihaa",
niin jos liha riitaantuu itsensä kanssa, ja jakelee anteeksianto vuoroja niinkuin itse tahtoo, niin mistä voi tietää milloin aloittaa ja lopettaa anteeksiantaminen?
Silloin kun petetään, petetään aviopuolisoa, eikä esim.poliisi ja oikeuslaitosta.
Koska pettäminen ei ole rikos oikeuslaitosta vastaan, vaan omaa rakasta, ja puolisoa vastaan,..niin jos kerran rakastaa
niin missä on sääntö, montako kertaa pitää antaa
anteeksi , jois toinen puolisoista katuu ja pyytää anteeksiantoa ja armahdusta.
Jos " talo" riitaantuu itsensä kanssa, tai valtakunta itsensä kanssa, kuinka se voi pysyä pystyssä?
Vertaa: Libya
Kumpi on parempi? Antaa anteeksi vai olla antamatta?
Saattaa oma lihansa tekemään ns.huorin jonkin toisen kanssa, vai olla saattamatta.
Jos puolisot, hairahtuvat eduskuntaa myöten, niin eikö ole selviö että laittomuus/ pettäminen on päässyt valtaan.
Jos puoliso pettää, niin eikö ole parempi että sinä et petä,
koska silloinhan sinä voit kohottaa katseesi, mutta puolisosi
on pakko olla kohottamatta katsettaan.
Himo ja pettäminenhän lähtee ihmisen sydämestä, eli mielestä, ja sen (himon) halu on toki puolisoihin, mutta sitähän voi hallita.
Eihän kukaan pakota meitä pettämään...halu tosin siihen on,
mutta hallitse sinä sitä.
Mutta jos et pysty pettämisen himoa hallitsemaan, ja sen halu on sinuun, niin silloinhan käy niin, että kun pettämisen himo käy niin raskaaksi, ettei sitä pysty hallitsemaan,
synnyttää se ns. synnin,...ja kun synti on täytetty..niin monissa tapauksissa se on synnyttänyt kuoleman...ja kuoleman jälkeen on poliisitutkinta-ja hautajaiset.
Kuoleman jälkeen toinen puolisoista on vapaa, menemään naimisiin, kenen kanssa tahtoo, vaikka olisikin vielä vankilassa uskottoman puolisonsa taposta.
Mutta, jos annat puolisollesi anteeksi, jos tämä katuu ja pyytää, niin teet hyvin, eikä sinun siinä tapauksessa
tarvitse karata puolisosi kimpuun ja tappaa tätä.
Toivottavasti minun neuvoni kelpaavat teille, te avionrikkojat. :) - merkki niminen
tämä lienee vain teidän kahdenkeskeinen asia - turha siihen on muiden antaa paljon mielipiteitä - jokainen ihminen tunteineen on erilainen.
- näin se menee
Mitä ihmettä. Tälläkö oikeutat hänet tulemaan takaisin luoksesi, antamalla aviorikoksen kerta toisensa jälkeen anteeksi? Onnesi kukkuloilla taas vähän aikaa, mutta niinhän se tulee narsistisuhteessa aina olemaankin...vuoristorataa...pettämistä, valheita, riitoja, syyttelyä ja seksillä koukuttamista.
No, jokainen valitsee elämänsä,.mitä sitä täällä kyselemään, kun mikään ei tule muuttumaan. Sama virsi jatkuu vuodesta toiseen.. - JOhnMcMahon
Eihän toi nyt yhtään hyvältä kuulosta jos kumpikin vieraissa juoksee. Muuta kantaa en ota.
- o..
mitä haluat, kun itse olet pettänyt kerran?....
- ottiko opiksi?
pitkä parisuhde päättyi jatkuvaan miehen uskottomuuteen. Nyt jo päälle kuuskymppinen mies on uskollinen uudelle vaimolle, ei petä!
Johtuuko iästä vai on vaimo parempi kun ex-vaimo, siinäpä ihmettelemistä.
Voiko mies muuttua noin? Ensimmäiselle vaimolle oli ilkeä,väkivaltainen ja uskoton? - xxxxxxxx11
Miehesi olisi ensin hyvä itsenäistyä ja kokeilla elämistä ihan omillaan. Jos hän sen jälkeen yhä haluaa yrittää yhdessä, harkitsisin asiaa. Voihan olla, että hän haluaa vain pitää sinua varalla ja varmana hoitona.
- dropdead-
oon sitä mieltä että sun pitäs antaa teille uus mahdollisuus, koska miehesi myös anto uuden mahdollisuuden, vaikka ite voin entisestä suhteesta todeta, että jos pettää kerran, pettää myös toisen kerran.
kato miten homma lähtee toimii ja jos ei toimi niin ei voi mitään, mutta ko on noi pitkä avioliittoki takana ni kannattaa yrittää uudestaan. - Petin...
Itse petin suhteen alussa kerran, ja huomasin sen virheeksi heti, mutta nainen oli muuten tuttu joten jatkoin ystävyyttä, virhe. Tyttöystävä sai tietää puoli toista vuotta myöhemmin vähän ja tunnustin kaiken, jätti, pyysi aamulla muuttamaan luokseen, mutta illalla olimme jo eronneet kun vein hänet vanhemmilleen. Yritin saada häntä takaisin, mutta ei halunnut kuulla mitään minusta. Nyt on kulunut 3 kuukautta ja ei kulu yhtään päivää etten häntä ajattelisi... Vaikea jatkaa eteenpäin kun ajattelen jos olisi pieni mahdollisuus että saisin hänet takaisin.
- Hyvä Poika!
Sähän alat oppia!
Hyvää se tekee nuorelle kössille miettiä asioita ja ymmärtää se seikka ettei toisen, kuten ei omillakaan, tunteilla sovi leikkiä. Pettäminen on likaisin temppu mitä voit tehdä ihmiselle joka sinuun luottaa. Petät tuon ihmisen mielikuvan sinusta luotettavana ihmisenä, eikä sinulla ole sen jälkeen enää mahdollista kuvaasi eheyttää. Se neitseellisen luotettava kuva mikä sinusta on joskus ollut on poissa ikiajoiksi, ihan omien valintojesi seurauksena. Olet elänyt tuon valheen kanssa puolitoista vuotta, valehdellut sille tyttöystävällesi. Ihminen tekee virheitä, mutta niistä pitää kantaa vastuu. Sinusta ei ollut kantamaan vastuuta, kuten ei monesta muustakaan pettäjästä. Miten luulet että se tyttö voisi kaltaiseesi luottaa jatkossakaan? Parempi on kun otat opiksesi ja kasvat. Ehkä seuraavassa suhteessasi jo ymmärrät arvostaa kaveriasi, etkä leikkiä. Toivoa sopii että sille tytölle löytyy kaveriksi sellainen joka osaa häntä arvostaa, sinun etsikkoaikasi hänen suhteensa on jo ohi.
- 9
Se on silleen että sitä saa mitä tilaa.
- lottamari<3
Ja kuinka monta pettämistä ja onoffia on jo keritty kokemaan tuossakin liitossa, arvaan että aika monta. Tuo on riippuvuussuhde, jossa koukuttajana on häiriintynyt narsisti ja koukuttunut läheisriippuva erilaisista riippuvuuksista kärsivä heikko persoona, joka ei kykne irrottautumaan suhteesta koskaan ja sietää mitä vain, jotta saa pitää tuon ihmisen. Joillekin riippuvuuksista kärsineille ihmisille luopuminen on vaikeaa, jos koukuttaja on osannut antaa itsestään sen kuvan ja vaikutelman, että vain hän on paras ja vain hän tietää mitä toinen tarvitsee ja haluaa. Lisäksi jatkuva tunteisiin vetoaminen ja oikeasta narusta vetäminen on narsistille helppoa, kun kyseessä on läheisriippuva. Narsisti toimii harkitusti ja käyttää hyväkseen läheisriippuvan riippuvuutta hänestä. Narsistin ote on tiukka, niin ettei riippuvainen itse osaa ajatella mikä hänelle on parasta. Läheisriippuva elää vain narsistin kautta ja narsisti on hänelle kuin huumetta.
Pitkä liitto ei voi toimia motiivina, ellei suhde muutenkaan pohjaudu rehellisyyteen ja uskollisuuteen. Narsisti tulee pettämään aina ja läheisriippuva mahdollistaa narsisitin toiminnan. ei ikinä
- Tasapeli
Sinä annoit vieraalle miehelle pimpsaa vuosia sitten, ja miehesi on saanut nyt vierasta tussua. Etteköhän paiskaa kättä päälle, otat miehesi asumaan luoksesi ja annat hänelle nyt tuttua tavaraa.
- rakastaa...rakastaa
Juuri näin se toimii inhimillisesti ja riittävän rakkaasti! Vain heikkoitsetuntoinen alkaisi jäkättämään. Olemme kuitenkin vain luontokappaleita, eikä kukaan voi toista omistaa. Siispä jos rakastaa, ei takerru siihen jos joku muukin on hitusen saanut rakkautta.
- luottava
kyllä se voi toimia jos te molemmat todella haluatte sitä. EI myöskään pidä vetää niitä asioita mukaan joka kerta ,kun jostain aiasta tulee ns. riitaa. Koskaanhan se ei täysin unohdu sillä ,kun senluottamuksen kerran menettää vaukea on takaisinkaan saada. Mutta niinhän sitä luvataa,että myötä ja vastamäessä. terv. 40v naimisissa johon mahtuu paljon sekä ettäää !!!
- Pink Explorer
Jos ette enää keskenänne harrastaneet juurikaan seksiä, niin kannattaako siitä pettämisestä sitten olla niin huolissaan? Määritelkää suhteenne uudelleen. Sopikaa, että molemmat saavat puuhailla omiaan, ulkopuolisilta salassa, toisillenne mainostamatta. Tiedä vaikka se saisi teidät tajuamaan mitä teillä on kotona.
Jos teillä ei muutenkaan mennyt kotona hyvin, miettikää mistä homma kiikastaa. Miten voisitte muuttaa käytöstänne, että molemmat tuntisivat olevansa arvostettuja? Jos ei ratkaisua löydy, niin mun mielestäni on aika turha jäädä epämieluisan "kämppiksen" kanssa asumaan. - joollll
senkus petätte that's life
- ex-halveksittu
luontokappaleitahan ollaan, mutta kun toinen seurustelee uuden naisen kanssa ja käy vaan halveksimassa kotona vaimoaan, se ei ole oikein.
- pM.
No nyt on tietysti sinun vuorosi, ei muuta kuin jalkoja levittelemään mikäli se vanha torttu enää edes kenelleen kelpaa.
- pitäs vaa suusa kii
vanha ukko ei tarvii edes vanhaa torttua enää.
- Mitä sä ihmettelet
annat anteeksi niinkuin hänkin antoi sinulle ja jatkatte niinkuin ennenkin. Jos olet itse leikin aloittanut niin se on sitten myös kestettävä. Tyhmä nyt kysellä että voiko suhde enää toimia. Mites kuvittelit suhteen toimivan sen jälkeen kun itse petit ?? Ja turha muuten kuvitella että anteeksi annon jälkeen kaikki on unohdettu, ei varmasti unohdu koskaan. Sellanen jää mieleen aina kummittelemaan vaikka ei elämää myöhemmin sen enempää haittaisikaan. Eikä sun miehellä mitään oikeutta ollut hairahtua kun sinäkin hairahduit. Te ootte kummatkin vaan yhtä tyhmiä. Joten sovitte toisillenne kuin nyrkki ruotsalaisen per....seen. Meneehän se mutta kauheeta kattoo.
- yhvbmn
En jaksanut lukea kaikkia vastauksia. Kommentoin vain sen verran, että miksi pitää heti ottaa uusi mies/nainen? Olisko korkea aika opetella elämään kummankin jo ihan omillaan yksin? Siinä sitten sinkkuna voisitte opetella deittailemaan toisianne ja tutustuisitte toisiinne kaikessa rauhassa. Jos meno maittaa edelleen ja saatte juteltua kaikki vuosikausien aikana kertyneet ongelmat, niin sitten voitte harkita yhteenmuuttoa.
Se ei edelleenkään ole oikea syy muuttaa yhteen, että kun ei parempaakaan löydy. Sellainen aiheuttaa sen, että kummallakin on jalka oven välissä katsomassa vähän väliä jotakin parempaa. Jos yhteen mennään, niin yhdessä ollaan. Jos ei oo hyvä olla niin keskustellaan ja yritetään löytää ratkaisu. Jos ei ratkaisua löydetä, niin katsotaan sormien välistä ja annetaan asian olla tai sitten oleellisten erimielisyyksien edessä erotaan. - vapaus milä ihana sa
Vuosia sitten annoin anteeksi miehelleni työpaikka romannsin. Kesti vuosia toipua siitä. Muutama vuosi sitten mies jäi kiinni pitkästä suhteesta. Avioliitto loppui siihen. Jälki viisaana sanoisin että jos mies pettää, niin se tekee sen uudelleen. Jos mies n sut kerran jättänyt niin ÄLÄ ota takaisin.
- ewrew4r54
Suhteenne ei ole ollut enää kunnossa sen jälkeen kun sinä sen pettämisellä tuhosit. Muuta on voitu toki näytellä paremman puutteessa. Nyt puntit on sit tasan, tästä etippäin voi toimia, jos kumpikin sitoudutte. Se vaatii tosin suurta sydäntä ja paljon järkeä. Ja niitä aika harvalta ihmiseltä löytyy.
- seregdgs
Aika moni täällä soimaa miestä, tyyliin älä ota sitä miestä takasin... älkää naiset purkako täällä omia pettymyksiänne. Muistakaa että se huora tuhosi näiden kahden ihmisen suhteen ja satutti toista ihmistä syvältä. Unohtaa voi, ja anteeksi täysin tuskin voi antaa. Ikuiset arvet siitä suhteeseen jää. Pettäminen on aina väärin itseä ja toista kohtaan, teki sen kumpi tahansa.
- voijeesus
Onko nämä ihan tosijuttuja? Mistä tuotakaan voi kukaan ulkopuolinen tietää, että kannattaako vai ei? Heitä kolikkoa tai käy povarilla sillähän se selviää.
- petettym
olette hyvä pari huorapukki ja jakorasia... :DD
- ulukomaalainen
Ns pettäminen on seuraus epätyydittäävästä suhteesta. Jatkossa se voi olla lisä-syy edelleen huononevasta suuhteesta. Ei se ole syy vaan seuraus.
Liitossa joissa molemmat ovat sitoutuneet toisen onnen ei pettetään.
On aika härski kaata syyn vain toisen niskan ja leikki uhri.
Jos molemmat haluavat sitoutua toisen onnen on tehtäävä työ sen edessa eikä vaan parkua että tuli petettyy.
Jos tuli, siihen on syy ja on pohdittaava saadanko asia korjattu tai ei.
Ellei sitten erotkaa.
Turha itsesääli pois ja käsitelkä ongelmia aikuisen tavoin niin hyvä tule. - Keppi_ukko
Kyllä se "pettäminen" on niin ja näin. Jokaisella miehellä käy toisen tussu ennemmin tai myöhemmin mielessä, työpaikalla pikkujouluissa tai muualla milloin missäkin. Sama asia on naisillakin, alapää kyllä sanelee niillekkin ehdot miten mennään, eihän sitä muuten tällasta edes tapahtuis. Luonto on luonu kaikille halut, toisille enempi ja toisille vähempi. Kuka voi väittää ettei vieras tussu tai kepakko tuntuis hyvältä...? Jokaisella varmaan on mielessä joskus! Sehän voi jopa parantaa suhdetta kun saa välillä muutakin jaksaa taas omankin kanssa rienata. Nämä asiat ei ihmetytä, vaan se että nyky internet-aikakautena kaikki neuvot kysytään keskustelupalstoilta, miten nämä ihmiset olisivat selvinneet ilman nettiä ja kännykkää kun kaverille ei voi kilauttaa ja netistä ei voi kysyä? Joutuis päättämään ihan itse, tai niinkuin äiti neuvoo...? Jos täältä ALOITTAJA saat neuvon joka TOIMII, laitappa ihan mielenkiinnon vuoksi tänne kommenttia MITEN KÄVI. Jos kerran neuvoja kaipaat, mene ukon kanssa ravintolaillalliselle kahdestaan, ja juttele itse hänen kanssa miten jatketaan... sieltä se päätös tulee, ihan ilman nettiäkin!
- tirppuli
Joku kysyi miksi aikanaan " hairahduin ", syitä on monia. Mieheni käytti sekä henkistä että fyysistä väkivaltaa oikeastaan koko avioliittomme ajan. Painoin aina nahkoihini koska luulin että syy oli minussa, en ollut tarpeeksi hyvä ja ymmärtäväinen vaimo. Mies käytti ja käyttää edelleen runsaasti alkoholia ja sen vaikutuksen alaisena hänestä tulee arvaamaton. Selvinpäin hän oli yleensä ok. Kaipasin kai ns. normaalia suhdetta ilman pelkoa yms. läheisyyttä myös. Kaikkihan meni aina hänen ehdoillaan, normi arki, vapaa - aika, olematon seksielämä jne. Eilen illallakin tuli viesti että voi kun hän rakastaa vain minua jne jne. Että näin tänään.
- eivind
Älä ihmeessä palaa tuohon kuvioon enää; menköön juopponarsisti baaritipusensa kainaloon, sinulla on jo aika ja oikeus ihan omaan elämään ilman pelkoa! Nuo viestit eivät kerro rakastamisesta vaan halusta taas päästä alistamaan sinua...Voimia sinulle:-)
- Nuori nainen
Mielestäni miehesi ei voi vedota siihen, että sinä olet joskus pettänyt häntä, se on 5-vuotiaan käytöstä: "Miksi en minä saa kun tuokin saa". Naurettavaa. Jos et pysty antamaan hänelle anteeksi niin suhde ei voi jatkua, mutta jos pystyt niin hyvä teille. Älä missään nimessä kuitenkaan tunne mitään painostusta antaa anteeksi. Se on kunkin ihmisen oma asia.
- kukasta kukkaan
pettäminenhän parisuhteessa on sitä että kahden henkilö välinen luottamus jostain syystä rikotaan toisen puoliskon taholta. ei välttämättä tarkoita syrjähyppyä. joissakin suhteissa jopa hyväksyttävää. mielestäni vain rakkaudella on väliä. tällöin pienemmät hairahdukset pystytään sopimaan. jos jää jotain ylitsepääsemätöntä kaivertamaan, josta ei luule koskaan pääsevänsä yli, kannattaa harkita muita vaihtoehtoja.
- oi_ihana_kevät
Tirppuli, nokka ylpeästi pystyyn kaupoissa ja kylillä! Kunniamerkin tarvitsisit kun itsekkään juopon kanssa olet jaksanut pysyä avioliitossa yli 20 vuotta. Mies luimistelkoon senkin edestä, hän on nyt EROTETTU.
Älä ota takaisin, vaikka mitä hunajaa tihkuisi miehen puheet. Se on ansa. Tulet katumaan jos et nyt vie avioeroa loppuun kunnialla.
Onko mies menettänyt rahansa vai mistä nyt tuulee? Ei se rakkautta ole vaan ns. koukutusta. Älä sorru. Ota yhteyttä vanhoihin ystäviin, naispuolisiin, no miksei vaikka siihen entiseen heilaankin jos on vapaana? Hanki ikioma elämä. Voisitko muuttaa toiselle paikkakunnalle. Joku ilta ostapa pieni shampanjapullo ja ihan itseksesi, itsellesi, kohota malja. Sinulle urhea reipas nainen, kaiken kokenut ja kärsinyt, malja vapaudelle ja uudelle, omalle elämälle.- tirppuli
Kiitos sinulle oi ihana kevät viestistäsi! Olet aivan oikeassa siinä että mies yrittää koukuttaa minut uudelleen. Kuitenkin koen olevani taas kerran todella heikoilla jäillä. En käsitä mikä ihmeen ote ukolla on minuun huolimatta kaikesta mitä on tapahtunut. Puhuu kuin Runeberg ja tietää että kauniit sanat tehoavat minuun yleensä. Minun ei pitäisi edes puhua hänen kanssaan saati sitten nähdä mutta käytännön asioiden takia on pakko. Aina puhelujen ja näkemisien jälkeen olen todella maassa ja ryven itsesäälissä. Mietin että ehkä hän onkin muuttunut, ehkä tämä baariruusu episodi muutti hänet, ehkä ehkä ehkä! Pelkään menettäväni järkeni kohta.
- Nyt ollaan aikuisia.
tirppuli kirjoitti:
Kiitos sinulle oi ihana kevät viestistäsi! Olet aivan oikeassa siinä että mies yrittää koukuttaa minut uudelleen. Kuitenkin koen olevani taas kerran todella heikoilla jäillä. En käsitä mikä ihmeen ote ukolla on minuun huolimatta kaikesta mitä on tapahtunut. Puhuu kuin Runeberg ja tietää että kauniit sanat tehoavat minuun yleensä. Minun ei pitäisi edes puhua hänen kanssaan saati sitten nähdä mutta käytännön asioiden takia on pakko. Aina puhelujen ja näkemisien jälkeen olen todella maassa ja ryven itsesäälissä. Mietin että ehkä hän onkin muuttunut, ehkä tämä baariruusu episodi muutti hänet, ehkä ehkä ehkä! Pelkään menettäväni järkeni kohta.
Minulla hieman samaa, kuin sinun tarinassasi.
Yhdessä myös yli 20v ja mies aloitti naisten naurattamiset, kun lapset oli pieniä.
Alkoi ravintoloissa istumiset ja viinan kanssa tissuttelu paheni.
On aina ollut hieman liikaa viinapullon kanssa viihtyvä, mutta nuorena en älynnyt, mihin liekaan kaulani pistin ja annoin tissutella, kun tissuteli kotona ja yleensä sammui sen päälle. Työnsä hoiti kuitenkin mallikkaasti.
Lasten syntymät laukaisi sitten tämän lumppujen kanssa hyörimiset ja örveltämiset baareissa, kun en antanut kotona juopotella...toivoin niin naivisti, että lasten tulo olisi häntä kasvattanut ja juopottelut ainakin vähentynyt, mitä paskaa!
Tilanne on nyt se, että on jäänyt kiinni huorimisesta, mutta vähättelee itse sitä.
Tähän asti on voinut olla varma, etten lähde kotia lapsilta rikkomaan ja käyttäytyy siksi ylimieliseti ja minua halveksien, ihan niinkuin asiaan kuuluisi, että vieraissa saa käydä..
Olen saanut tarpeekseni..
Vanha äitini, jota hoidin, kuoli jouluna, vanha uskollinen koirani vetelee viimeisiään, nuorin poikani lähtee opiskelemaan ja talo hiljenee..
Ainoa mikä pitää nyt pääni kasassa on kuntoilu, jota olen onneksi harrastanut päivittäin jo monta vuotta.
Se selkeyttää ajatuksia ja pystyn tekemään suunnitelmia tulevaisuuteeni.
Alan siivoilemaan komeroita ja pakkailemaan pikkuhiljaa. Talo joutaa myyntiin, meillä ei ole avioehtoa ja kun minulla ei ole vakituista työpaikkaa, löydän helposti alaltani keikkoja paikkakunnalta, minne poikani kohta muuttaa ensin omaan asuntoonsa, minä omaani lähistölle.
Kehoitan sinuakin unohtamaan petturimiehesi.
Tiikeri ei pääse raidoistaan ja kaikki se loukkaus, mikä pettäminen ja toisten naisten kanssa flirttailu aiheuttaa, ei ole minkään suhteen arvoista.
Möykky rinnastani alkaa sulaa, kun ajattelenkin elämääni ilman sikaukkoani, johon en luota pätkän vertaa enään.
Nuorena tehty hölmöys on anteeksiannettavaa, näin pitkässä suhteessa se on loukkaavaa ja moukkamaista! - oi_ihana_kevät
tirppuli kirjoitti:
Kyllä hänellä on ollut kaksikymmentä vuotta aikaa näyttää todelliset tunteensa ja tapansa. Jos ei avioliiton aikana ole saanut aikaiseksi kuin jyrätä itsetuntosi maan rakoon niin luulisi sen riittävän näytöksi hänestä, mikä on miehiään ja nimenomaan sinulle/sinun kanssasi. Vaihda puhelinnumero. Juristin kautta voitte hoitaa taloa ja ositusta koskevat asiat. Jos et seurustele miehen x kanssa (joka sattuu olemaan eks-aviomiehesi), miksi kuuntelet miehen houkutteluja ja tiesmitä kaunopuheita. Opettele tylymmäksi. Kysy puhelun alkuun, mitä asia koskee, onko jotakin käytännön tärkeää asiaa, jos ei niin luuri korvaan.
Oletko jo jutellut muille aikuisille asioistasi, vaikkapa ystävälle, sukulaiselle tai jos ei ole muita niin hakeudu "ammattiauttajan" pakeille, vaikkapa seurakunnassa tai yksityiselle psykologille. Heikkous, tahdottomuus on p...a syy ottaa mies takaisin. Hukkaat vaan taas pari vuotta omasta elämästäsi jos suostut hänen suostutteluihinsa. Mutta toki valinta ja päätös on sinun.
Tuli mieleen, laita nettideitti-ilmoitus niin saat uutta miettimistä, ja miehelle tekisi hyvää saada kuulla sinun kertovan, että seurustelet toisen miehen kanssa (oli se sitten totta tai keksittyä, sama se). Näkisit ehkä hänen todellisen karvansa tuon ilmoituksen jälkeen..mitähän mahtaisi sanoakaan?
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3563045Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3011473En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841302- 1081301
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991285Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591245- 481135
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi791045Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa24941- 33847