"Kun tavallinen palkansaaja lösähtää työpäivän jälkeen kotisohvalle, äveriäät käyttävät vapaa-aikansakin esimerkiksi lukemiseen ja tekemiseen: he opiskelevat asioita, joista on heille hyötyä ja jotka edistävät varakkuuden lisääntymistä."
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=20110469789
Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin kertoa, että palstalta hankittu tieto ei toimi. Tai ehkä toimii, mutta korkeintaan päinvastoin.
Tämä erottaa miljonäärin ja taviksen
20
148
Vastaukset
Siis, et ole tosissas? Tarkoitatko, että palstalla hengaaminen ja palstalta asioiden "opiskelu" ei muka edistä varakkuuden syntymistä?= :O
Mua on petetty :(- mignonaa
Munantestaukseen sitävastoin palsta sopii paremmin kuin hyvin
mignonaa kirjoitti:
Munantestaukseen sitävastoin palsta sopii paremmin kuin hyvin
Jaa, ei ole kokemusta, kun ei ole munaa tässä missään käden ulottuvilla :)
- mignonannaa
yksinkertainen.blondi kirjoitti:
Jaa, ei ole kokemusta, kun ei ole munaa tässä missään käden ulottuvilla :)
Yrität vaan kusettaa
mignonannaa kirjoitti:
Yrität vaan kusettaa
Ei tarvi tehdä sellastakaan minkään munan kanssa tällä hetkellä. Sori :)
- ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jep...
Money junkeys... Palstan tärkein tarkoitus onkin opettaa ihmisyyttä niille joilla sitä ei kovin paljoa luonnostaan ole.
No, mikä on mielipiteesi: Onnistuuko palsta opettamaan inhimillisyyttä? Suvaitsen vähän epäillä...
Ratikkakuski kirjoitti:
No, mikä on mielipiteesi: Onnistuuko palsta opettamaan inhimillisyyttä? Suvaitsen vähän epäillä...
Tietenkin. Kuten koulussakin jotkut syljeskelee takapenkillä kattoon, toiset ovat tarkkaavaisempia.
Jokainen hetki mitä tahansa opettaa jotain jos sille on avoin. Umpinainen mieli ei koskaan pysty vastaanottamaan uutta ymmärrystä eikä se ole opetustilanteen vika.
Rahansa mitään tekemättä saaneet, kuten perijät tai lottovoittajat ovat luku erikseen. Noin muuten kun mietin tuttujani, jotka ovat menestyneet elämässään paremmin, ovat minua fiksumpia, kunnianhimoisempia ja ahkerampia.
Ei ne todellakaan rentoudu vapaa-aikaansa netin, TV:n, tietokonepelien tai viinan ääressä. Osa niistä toteuttaa vapaa-aikanaankin kilpailuviettiään ja jokunen on vain niin suorituskeskeinen, ettei osaa rentoutua vaan suorittaa jatkuvasti.
Minä saisin stressin moisesta, joten en osaa olla kateellinenkaan. Kaikki kunnia heille ja saavutuksilleen.Kahdesta huumeidenmyyjästä toinen on väistämättä taitavampi kuin toinen. Kunnia paremmalle paremmuudestan.
Jos on luontainen ja kasvatuksellinen taipumus miettiä kaikki vapaa-aikansa(kin) sitä miten tehdä enemmän paalua, asiat paremmin ja helpommin, niin on erittäin vaikea rentoutua koskaan. Mm. palstailusta tulee erittäin huono omatunto.
- frost-free
relaxed_eyes kirjoitti:
Jos on luontainen ja kasvatuksellinen taipumus miettiä kaikki vapaa-aikansa(kin) sitä miten tehdä enemmän paalua, asiat paremmin ja helpommin, niin on erittäin vaikea rentoutua koskaan. Mm. palstailusta tulee erittäin huono omatunto.
Jep. Kilpailulle alistautunut ihminen on itsekin kapitalismin uhri, marttyyri joka ei ymmärrä ettei hän oikeastaa mitään merkityksellistä ratasta pyöritä, ole sen kummmempi - ihmisenä, mutta eihän hän sitä arvostakaan. Vaikka mä en tule äänestämään kokoomusta niin toisaalta jos mietitään niin eiväthän monet kilpailulle alistetut alat itseasiassa edes tuota "uutta" rahaa, veroäyrithän siinä kulkevat valtiolle ja valtiolta tukina takaisin organisaatioihin jne. Että jos oikein kovana mietitään miten paljon tulostavoitteisuudelle kannattaa alistua niin kannattais tsekata ensin töihin tullessa lafkan nimi, omistus- ja rahoituspuoli ennenkuin alkaa tekee itsestään marttyyriä.Reppanat.
Olis edes se sohva mihin rojahtaa.
- kjgugolihbu
Jaa? Minä taas en usko, että kukaan rikastuu rahanhimoisuuden vuoksi, vaan varakkuus tulee ahkeruuden ja fiksuuden mahdollisena sivutuotteena, jos tulee ja usein siihen tarvitaan paitsi ahkeruutta, myös onnea, myös älyä ja ennen kaikkea REHELLISTÄ LUONETTA, mutta toisin kuin sinä provokaattori väität, kaikilla ihmisillä ei ole mielessään aina vain raha- asiat...
Urkkendaalit. Onks sulla joitakin ulosottovelkoja tai tyhmyyksissäsi velaksi ostamasi miljoonien luksus- keisarointikämppä, kenties, mitä et edes aio yhteiskunnalle elinikänäsi maksaa tai et pysy, kun kerran noin kuumottaa keskustelu vain raha- asioista? Suomessahan on nykyisin paljon pässejä, jotka ostaa jopa satojen miljoonien kämppiä itselleen rikkaan leikkimiseen ja keikarointiinsa, vaikka olisivat täysin persaukisia ja arvaas mitä SE yhteiskunnalle maksaa? Fiksu ts. yhteiskunnan fiksuimmat ei osta edes autoa, jollei ole rahaa ja fiksu ei koskaan pröystäile, että ainakaan luottotiedot menisi, jos olisi vaikka köyhäkin.
Miljonäärejä ei Suomessa kovin paljoa ole ja niitäkin jotka ehkä ovat, on turhaa kadehtia. Kannattaa kadehtia rehellisiä, koska rehelliset ovat yhteiskunnan kannattava voima, siinä missä skrubut vaan elelee miten sattuu. Mulla on itselläni 200000 opintovelkaa, mutta olen varautunut siihen, että asun vaikka ikäni vuokralla, jos tarvis vaatii, mulla ei ole autoa, kun kaupungissa sitä ei tarvitse, en osta mitään suurta ikinä ja tiedän, että sen verran ahkera olen, että opintovelkani yhteiskunnalle elämässäni maksan, koska olen mielelläni vanhusväestön tueksi vaikka seitsemänkymppiseksi töissä, jos vain terveydentilani pysyy siedettävänä, koska olen saanut ja toisaalta vakavan fyysisen sairauden vuoksi myös joutunut pidentämään nuoruuttani, eli toisesta päästä annan saamani yhteiskunnalle joskus takaisin.
Rehellisyys on suurin arvo, mikä ihmisellä voi olla ja jos sen arvostusta ei ole, on sellainen surullista, mutta tiilenpäitähän huijarit usemmiten nuolemaan joutuu - ja rehellinen suomalaisväestö maksaa niiden möykkäjanttereiden sapuskat ja ylläpidot siellä sitten, mitä he seikkaa eivät ei varmaan koskaan itse edes ajattele.
Köyhä ja rikas ovat samanarvoisia ja niin minulle ainakin on lapsuudenkodissani opetettu ja tottakai, kun olen kohtuullisen sivistyneestä, kunnon kansalaisten perheestä.- Kyl multakin menis:.
.
mielenterveys jos olis 200 000 pelkkää opiskeluvelkaa
. - frost-free
Kyl multakin menis:. kirjoitti:
.
mielenterveys jos olis 200 000 pelkkää opiskeluvelkaa
.Opintovelkaa ei voi saada noin paljoa.
- komplexcee
Niin. Yhtään finassineroja paikalla?
- rose18
tämä on kuin meillä mutta ihan tyhjä taskuja ollaan 8D
Kurinalaisuus näkyy myös kulutustavoissa. Neljä viidestä uskoo, että taantuma ei vielä ole ohi, ja menot ja kulutus on siksi sopeutettava taloustilanteen mukaan. Suurimmalla osalla rahankäyttöä leimaa tietynlainen säästäväisyys: velat pyritään maksamaan pois ja saamaan rahaa säästöön..
ei ole velkaa mutta rutiköyhä..
juuh, päättäväisyyttä on oottakaas vain kun nuorin on 3v.
.. jospa minustakin tulis yrittäjä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀2426384Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis1965946Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia
Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai175499Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)
No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j804191Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main1433523Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome1303323HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok233036Töppö-persut ovat todella tyhmiä
sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan82502Rasismi rapauttaa Suomen mainetta ja hallituksen hiljaisuus pahentaa vahinkoa
Finnairin viesti Japanista on pysäyttävä: suomalaisen politiikan rasismikohut heijastuvat suoraan matkustuspäätöksiin ja2632449- 1302284