Helkama CS2800

Jopoko sittenkin

Moro!

Olen ostamassa uutta pyörää. Liikkeestä löytyi 550€ Helkama CS2800 malli. Olen googletellut jonkin verran, enkä oikeen löytänyt kun moitteita sellaisilta joilla kyseistä pyörää ei edes ole. Olisi kiva kuulla kokemuksia sen omistavilta pyöräilijöiltä. Kävin tänään pienen lenkin heittämässä ja ihan hyvä kulkuiselta se vaikutti.

Tarkoituksena on vain ihan jokapäiväinen pyörily ja pientä lenkkiäkin max. n. 15km.

Alunperin oli tarkoitus ostaa Jopo, mutta päätin kokeilla isompaa. Jopokin kyllä menisi, kun ei ole mikään pakottava tarve olla kaikenmailman härpäkkeitä :)

20

7760

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mieti vielä!

Kumpikaan noista ei kelpaa käyttöösi. Jopo on hyvä asiointipyörä lyhyemmille matkoille.

Jos vielä löydä CS:n mallin, jossa ei ole typerää hyppykeppiä, niin siitä saattaisi voida tehdä pyörän käyttöösi.

• Sama kuin eka

Siitä etuhaarukasta sen verran, että pidentääköhän se käyttöikää, jos pitää sitä lukitussa tilassa. Tuollaisella haarukalla en nimittäin tee mitään. Sillä vaan ajattelin tuota mallia kun mielestä edullisesti sen sais, vieläpä koti "kylästä" :)

• Mieti vielä!

Ei tunnu järkevältä. Sinä on liukupintoja, jotka tuollaiseessa halpiksessa eivät ole kovin hyviä. Tuntuisi rikkoutuvan joka tapauksessa. Kysy jos vaihtavat samaan hintaan sen kiinteäksi kuituhaarukaksi.

En muuten yhtään ihmettele, että tuollainen on jäänyt käsiin. :) Ihmisten tietämys lisääntyy mm. netin ansiosta, joten vähitellen vaaditaan parempia pyöriä.

• Jopoko sittenkin

Joo, pitänee vielä miettiä... En muistanut katsella oliko siellä ihan "normi" pyörää ilman tota haarukkaa. En tosiaan ymmärrä miksi niitä niihin laitetaan, kun 99% suurimman osan ajosta on pelkkää pikitietä...

Jos sitä vaan ostaisi Jopon, kun sellaisella on tullut työmatkoja joskus ajeltua. Siinä on pirun hyvä ajoasento leppoiseen ajoon, eikä liikaa liikkuvia osia :) Omat tosiasialliset/pakolliset ajot on kuitenkin suurimmaksi osaksi 2-5km välillä. Ei pikkumatkojen takia viitsisi aina diisseliä höräyttää käyntiin.

Jos sitä tarvitsee joskus lenkkipyörää, niin pitää sitten katsella oikein ajan kanssa ja vaikka syksy/talvi aikaan niin voisi saada halvemmalla. Jatketaan vielä TOISTAISEKSI lenkkeilyä hölkkäämällä :)

• järkijätkä2

Ei jopoa. Älä. Osta joku halpis hybridi hyvältä merkiltä. Sillä on aivan eri kivaa ajaa kuin jollain jopolla. jopo on lapsille tai noin kilometrin ajoon. osta kona, trek, felt, specialized, marin tms.

unohda joppelit ja helkamat!

• Jep jep

Jopo näppärä tuollaiseen pikkuajoon. Ajoasento on hirveä, mutta se ei haittaa noin lyhyillä pätkillä.

Jos haluaa kivemman ajoasennon, niin sitten joku Spessun Langster Steell'n tapainen citysinkula. Se vaatisi kuitenkin lukkisten ja kenkien ostoa, jos haluaa kaiken hauskuuden irti.

• Suosittelen!

Moro!

Mulla on pari viikkoa ollu nyt tuo Helkama CS2800 8v. naisten malli. En vois enempää tykätä! Erittäin hyvin rullaa, ajoasennon saa miellyttäväksi ja minusta se on KAIKILTA osiltaan hyvin viimeistelty.

Samaisesta vaihteistosta on aiempi 15 vuoden kokemus, myös talviajoilta, ja edelleen pelittää loistavasti. Suosittelen!

• Huono hopottaja

Pyörä on yksi älyttömimpiä virityksiä, mitä markkinoilla on:
      - vain kaksi runkokoa
      - naisten rungon muotoilu käsittämätön (Olisi mielenkiintoista nähdä, minkä laiset voimat kohdistuvat emäputkeen?)
      - etuhaarukkana todella huonolaatuinen pomppukeppi
      - stemmi vaarallinen jne.

• -

Meinaatko, että stemmi ei kestä tuolle pyörälle ominaisessa ajossa? Onko kokemusta? Entä luuletko, että tuon rungon saa kahti tuollaiselle pyörälle ominaisessa ajossa?

• Kysyn vain

Stemmi, jonka säätövaraa ei voi käyttää, koska säädettäessä korketta säätyy myös pituus. Itse asiassa olen vääntänyt tuollaisen ruuvin poikki vahingossa, kun ei ollut momenttiavainta käsillä. Onneksi meni poikki, eikä vain melkein poikki!

Alumiinirunko ja tuollaiset kulmat! Rungossa on turhaa painoa, koska on tavoiteltu erikoista muotoa.

Pyörästä oli viime vuonna parempi versio ilman typerää hyppykeppiä. Väitän Helkaman osaavan tehdä paremman teräskeulan itse: kevyempi, pehmeämpi ja tarkempi ajaa!

En ymmärrä tuollaisen virityksen funktiota. Se ei ole mummis, jolle kyllä ymmärrän käyttöä. Se ei ole työmatkapyörä. Mikä se on?

• e.h.

16 km kojeajo.Painavalta tuntui,vaikka feltissä ol kans paino 14.9 kg.Maastopyörään verrattuna mukavampi ajaa.
      Pysty ajoasento, joka tuulessa on huono.

8v riittää, ykkönen liian *iso* ykköseks.

-Mistäköhän *painavuuden* tuntu johtuu?

Mieleistä pyörää ei millään löydy!!!!!

• pyöräilijä..........
    • Erkki-setä

Kolme vuotta olen ajellut noin 15 km suunta -työmatkaa tuollaisella ja hyvin on pelittänyt. Tosi rento ajoasento ja helpot vaihteet. Tarakka ja Ortliebin laukut piti laittaa erikseen, mutta silti hinta/laatu/mukavuus on oikeen passeli. Itellä on elopainoo yli 120 kg, joten se siitä etuhaarukan kestävyydestä. Seuraava työmatkapyöräni lienee samantyyppinen, mutta tällä ajelen kyllä varmaan vielä vuosia.

• ylämäkialamäki

Ekihän panee taas omiaan! Itellä vain 110 kg henk.koht massa ja ylämäkiin hyytyy konttausvauhtiin ja mitä oon ohiajanut auton kyyvissä,monet ukot hyytyvät hybridillä ylämäkiin.Mikähän siinä on?

• sissus sentään

Taas näitä höpöhöpö juttuja ihmisiltä jotka tuskin ovat kyseistä pyörää ajaneetkään. Itsellä ollut noin 4 vuotta cs 2800 ja on edelleen. Ei ole ollut mitään vikaa, paitsi takarengas piti vaihtaa kun oli kulunut loppuun, paha "vika" ?

• LZ 127
        sissus sentään kirjoitti:

Taas näitä höpöhöpö juttuja ihmisiltä jotka tuskin ovat kyseistä pyörää ajaneetkään. Itsellä ollut noin 4 vuotta cs 2800 ja on edelleen. Ei ole ollut mitään vikaa, paitsi takarengas piti vaihtaa kun oli kulunut loppuun, paha "vika" ?

Kyllähän silläkin lähiöräkälään sotkee, ei siinä mitään. Tosin siihen hommaan mummis saattaisi olla mielekkäämpi. Ajat tosi vähän, minkä voi päätellä siitä, että et ole saanut vielä edes yhtä kokonaista paria renkaita käytettyä.

• Erkki-setä

Ei oo kiire mihinkään, joten mua ei haittaa, vaikka mummot menee ylämäessä ohi. Vaihteista sen verran, että ykköstä ei tarvitse kuin Lauttasaaren Sotkatietä ylös sitkuttaessa. Pyörä on edelleen sama ja kun hyvin huoltaa ja kuluvat osat vaihtaa, niin uutta en ole vielä tarvinnu. Tällä viikolla menee pyörä taas keväthuoltoon ja renkaanvaihtoon.

• pyörälläajetaan
        LZ 127 kirjoitti:

Kyllähän silläkin lähiöräkälään sotkee, ei siinä mitään. Tosin siihen hommaan mummis saattaisi olla mielekkäämpi. Ajat tosi vähän, minkä voi päätellä siitä, että et ole saanut vielä edes yhtä kokonaista paria renkaita käytettyä.

Törmäsin youtubessa videoon, jossa vastaavankaltaisella Helkamalla kaveri ajoi ympäri eurooppaa yli 6000km. Mietin, että mitähän senkin reissusta olisi tullut jos olisi kysynyt neuvoja suomi24-palstalta. Sellaisia reilun 100km:n siivuja päivässä.

• PELITTÄÄ

MINULLA TUNTURI 7V. AJAN PELKÄSTÄÄN KEVÄÄSTÄ SYKSYYN N. 2000-2500. NYKYISELLÄ AJANUT 10V JA HUOLLOT TEETÄN KORJAAMOLLA KOSKA EN NYT VAAN VIITSI ENKÄ OSAAKKAAN TEHDÄ ITSE. VÄHINTÄÄN JOKA TOINEN VUOSI KUN HUOLLATTAA NIIN EI TULE EDES KALLIIKSI.

• neuvoarvokas

ELÄ KEHTAA POIKA HUUTAA ..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6993
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3948
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3330
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2939
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2726
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2143
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2077
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2058
    Aihe