Moi!
OOn 25-vee nainen, jolle on kertynyt n.10 vuoden aikana ylipainoa tosi paljon.
Nyt oon päättänyt päästä läskeistäni eroon. Eli siis lähtötilanne oli tuossa tammikuun 13 pvä 122kg/172cm. Aloitin painonpudotuksen ihan vaan sillä että söin vähemmän. Kävin lenkillä ehkä kerran , kaksi viikossa (puoli tuntia) ja ennen en siis juuri liikkunut yhtään. Työ oli jonkun verran raskasta, eli töistä tuli nyt vähän liikuntaa peliin.
No, mutta paino putosi hyvinkin äkkiä 114kg:hon. Ehkä tossa maaliskuun puolessa välissä jo paino oli tuon 114kg.(eli noin 2kk:ssa)
MUTTA NYT JUMITTAA. On siis jumttanut jo ainakin 3 viikkoa. Aamupaino oli tänään 113.3, ja eilen 112,2.
Olen alkanut harrastamaan kuntopyöräilyä 4-5x viikossa, 30-45 min. Silti,EI MITÄÄN. Tuntuu turhauttavalle, kun ensin 2kk:ssa paino putos melkein 10kg ja nyt sitten ei tapahdu mitään. En myöskään ole huomannut tuon pyöräilyn autttavan yhtään mihkään. Hiki valuu pitkin pyörää kun poljen, mutta ei. Paino ei putoa. Eikä myöskään tunnu että läskit sulaisi.
Mitä voin enää tehdä? Odottaa?
Ruokailutottumukset pitäis olla kunnossa: Maito rasvatonta, kaikki mahdollinen mitä vaan saa kevyenä on kevyttä, limus/mehut lightiä, vettä reilusti, kasviksia ja salaattia puolet lautasesta.... 2x lämmin ateria joista toinen on hyvinkin niukka....
Tässä eilinen ruokailu:
aamusta kahvia, kahvia, kahvia, vitamiiniä
päivällä 2 maissa pienen pieni lautasellinen lihakeittoa (niin että lautasen pohja just ja just peittyi) sekä yksi ruisleipä voilla, juomana vesi.. jälkkäriksi söin jäätelöä mut sitäki hyvin vähän..
Lisää kahvia....
Sitten toinen ruokailu siinä 6 jälkeen, 2 tortillaa, paljon salaattia ja hieman jauhelihaa niissä. juomana rasvaton maito...
Iltapalaksi tein kaksi leipää, joissa jotain kevyttä sulatejuustoa ja leikkele.
Ja mä en usko mihkään kaalisoppa dietteihin tai muihin, mun mielestä pitää syödä ihan kaikkee samaa mitä ennenkin, mut KOHTUUDELLA. en myöskään usko mihkään hiilareiden laskemiseen, eikä musta ole edes sellaseen. Haluan syödä kaikkea normaaliruokia mutta vähemmän kun ennen. ja liikkua enempi. Järjen mukaan pitäis laihtua, mut mitä oikeen tarvis tehdä että pääsis 110 rajan rikki!!!!?????Odotanko vaan ja jatkan vai pitäskö mässätä päivä oikein kunnolla jos jotain tapahtus!?
TOSI ISO painonpudotus..JUMITTAA!!!
25
2333
Vastaukset
- neuvot loppu......
Niin ja jos oon tossa laskeskellu noita mun syömisiä, niin oon pistelly poskeeni 1800-2000kcal päivä, perus energiantarve on 3550kcal./pvä. Plus et tosta liikunnasta tulee viä joku 500kcal... eli mikä mättää!?!?!?
- OmShantiShivaShakti
Jos rasvaton massa on noin 60 kg, niin päivittäin tarvitsee noin 2000 kcal. Kaikki raskas liikunta tulee sitten tuon päälle.
Treenin aloittaminen kerää vettä lihaksiin parin viikon ajan, ja se taas nostaa painoa muutaman kilon. Ja jos samalla läskiä lähtee, pysyy paino samana.
Eli voit hyvinkin jatkaa samalla linjalla ja katsoa josko kuukaudessa mitään tapahtuisi. Suosittelen kuitenkin kiristämään syömistä, esim jättämään ne iltapalaleivät pois.
- nyt pyöräileen.
No hyvänen aika sentäs. Päivällinen on syötävä klo 16 ja iltapala klo 18 sen jälkeen ei yhtään mitään. Nakkaa nyt se jäätelö pois ja tortillat. Kasviksia ja marjoja, niillä paino putoaa. Syöt mielestäni laihduttajana aivan liikaa. Se on tosi niukkaa syömistä kun laihduttaa. Iltaleivät ehdottomasti pois ja pikkukupillinen kotimaisia marjoja pikkusen määrän jugurtin kanssa tilalle. Minä vedin yli 40 kg pois n. kahdessa vuodessa todella pienellä ruokavaliolla. Ps. vaihda liha kalaan ja syö sitä usein.
- neuvot loppu...
eikö normaaliruualla pysty laihduttamaan?.
- klhjk
Tortilla ei ole mitään normaaliruokaa, se on roskaruokaa.
- lalalaa
Muista että EI KOSKAAN saa syödä niitä kaloreita jotka on liikunnalla kuluttanut. Menee harakoille kaikki. Huolehdi että kalorivaje on ainakin 500 kaloria päivässä. Ei jumita enää. Tämä on totuus. Tsemppiä =)
- OmShantiShivaShakti
PAITSI jos käy punttiksella ja haluaa lisää lihasta...
- neuvot loppuu..
kiitos vaan vinkeistä.
Otin käyttööni kiloklubin sivut vielä motivaatioo lisäämään...tänään oon pyöräillyt 30 min ja 30 min lenkin vetäsin just äsken.... yhden omenan, kaksi tortillaa ja kahvia ja vettä on tullut litkittyä päivän aikana... saa nähdä koska alkaa muutoksia näkymään, ei nimittäin toi 10 kilon pudotus näy vielä missään?????????? - ------
Hei! Minä olen pituus-paino-suhteeltani kutakuinkin samalla linjalla kuin sinä ja hyvin tutulta kuulostaa :) Eli minullakin alkuun lähti painoa rivakasti, mutta nyt sitten hieman jumittaa. Liikuntaa olen harrastanut melko vähän, joten uskoisin, että se vaikuttaa omalla kohdallani. Kunhan pääsen flunssakierteestä eroon, asia korjaantuu.
Omalla kohdallani huomasin, että kun juhlien takia söin yhtenä päivänä runsaammin, mutta kohtuudella, tipahti paino parin päivän päästä selkeästi- Palasin kyllä heti ruotuun ja normaaliin rytmiin, mutta olisiko tuo hetkellinen poikkeus ruokavaliossa jotenkin antanut vauhtia pudotukselle? :) Tuossa on kyllä riskinsä, mutta aion itse kokeilla vaikka n. 3 viikon välein sellaista, että söisin runsaammin. Muina päivinä korvaan suurimman osan aterioistani ateriankorvikkeella ja syön yhden terveellisen aterian sen lisäksi päivittäin.
Ja vaikka painon putoaminen on nyt hidastunut, tunnen pienentyväni silti hitaasti mutta varmasti. Joten jatketaan vaan samaan malliin, varmasti jumituksen jälkeen sitten paino taas hujahtaa alaspäin :) tsemppiä!!- OmShantiShivaShakti
Äkilliset painonpudotukset jumituksen jälkeen lienee sitä kun läskin palamisen johdosta rasvasoluihin imeytynyt vesi antaa periksi ja lähtee liikkeelle. Goolesta löytyy esim "fat whoosh effect".
- neuvot loppuu..
Ok, kiitos teille =) sitä painonlaskua tässä ootellaan..vaaka näytti tänään 113.1.... äsken pyöräilin 45 min ja otin käsipainot mukaan varttiksi,,,,en oikein tiedä, mitä tuonne kiloklubiin laittaisi, onko se kohtaista rasitusta vai voimakasta, hiki siinä virtaa pitkin päätä ja tippuu pyörän päälle kun niin kova hiki tulee...
eiliset syödyt kalorit tuon mukaan 1700 kcal ,,, kaippa se tästä..- nesteitä?
Kuinka paljon juot päivän aikana vettä? Kuinka monta kuppia juot kahvia päivän aikana?
- neuvot loppuu..
nesteitä? kirjoitti:
Kuinka paljon juot päivän aikana vettä? Kuinka monta kuppia juot kahvia päivän aikana?
Kahvia menee sillain 2-4 kuppia päivässä... Vettä juon aika paljon.. 1.5 litraa vähintään...
- Onnee ja menoxi
No kuules nyt. Minulla kesti 2 ja ½ vuotta tiputtaa yli 40 kiloa. Voin vakuuttaa että se on hidasta alkuunsa kun painoa on noin paljon. Sinun täytyy mennä ULOS nimenomaan harrastaan sitä liikuntaa. Aloita vaikka tunnin kävelyllä ja voimien kasvaessa lisää kahteen tuntiin. Minäkin jouduin veteleen 3-4 tuntia ulkoliikuntaa ja syödä niin vähän etten pyörtynyt. Se on hidasta hommaa ja vaatii tosi kovan motivaation, mistä ei saa lipsua ei sitten yhtään. Ruokailu aamupainotteiseksi iltasyönti hyvin niukille. Mikä pakkomielle sinulla on tortillaan ? Ei sellainen ole laihduttajan ruokaa. Minulla oli suurinpiirtein tälläinen ruokavalio. Aamulla kaksi pientä täysjyvä rukiista jyvä-leseleipää, tomaatti pari lehteä vihreää salaattia, kahvia. Kolmen tunnin päästä pikkukuppi kotimaisia marjoja ja loraus rasvatonta maustamatonta jugurttia. Lounas yksi pieni leipäpala jonka päällä loimulohta ja kourallinen pähkinöitä. Päivällinen tomaatti vihreää kasvista gefiluspiimää. Iltapala pari desiä kotimaisia marjoja karpalo-mustikka-puolukka-mustaherukka tms. Rasvaton maustamaton jugurtti sekaan. Jos proteenin puute aiheutti lihasheikkoutta söin vaihtelevasti raejuustoa tai rahkaa . Näin pienellä määrällä minä kuitenkin vedin pari kahden tunnin lenkkiä, eikä heikottanut. Kesällä fillaroimaan vähintään 10 km. Se on kauheta kärsimystä se laihduttaminen, mutta siihen niukkaan syömiseen tottuu eikä enää kaipaa mitään jättiannoksia. Vitamiinit vedät purkista laihdutuksen ajan. Liikunta nimenomaa ulkona on avainsana pysyvässä laihdutuksessa. Ja kun on päässyt tavoitteeseen, pitää sitä opittua syömätottumusta jatkaa sekä liikuntaa. Minä olen nyt normaalipainoinen, mutta liikun yhtä paljon kuin mihin olen tottunut sekä syön vähän. En ikinä halua enää olla yli 100 kiloinen läskikasa joka ei jaksa kun kauppaan perseensä hilata ostamaan kaikkea helkutin sontaruokaa. Se laidutus on pitkä prosessi, mutta se kannattaa. En ole ikinä ollut näin hyvässä vedossa, enkä näin hoikka.
- neuvot loppuu..
Ei ole pakkomiellettä tortillaan, sitä oli vaan sattuneesta syystä meillä ruokana.... (Mulla on perhe, eli siis en voi tehdä miehelle ruuaksi yhtä tomaatin siivua ja salaatin lehteä!!) Ja mitä vikaa on tortillassa, jos siinä o salaattia,tomaattia,kurkkua, NAUDANjauhelihaa, tomaattimurskaa?? Kysynpä vaan...
Mulla ei ole myöskään pakkomielle tiputtaa esim 40 kiloa. Olisin 20 kiloonkin ensin alkuun hyvin tyytyväinen. En ota stressiä, koska sillon se ei tule onnistumaan.
Ihmettelen kyllä tota,et pitää ulos mennä liikkuun, onks silllä jotian suurtakin merkitystä että liikkuuko ulkona vai sisällä? :O Kyllä siellläkin tulee lenkillä oltua, ja varmaan paremmilla ilmoilla kaivelen oikeankin fillarin tuolta esille. Mutta siihen asti tyydyn fillaroimaan sisällä. Myöskin Zumbaa ajattelin koittaa
Enkä myöskään ymmärrä mitä merkitystä on kellonajalla mihin aikaan syö...?
Voisko joku valottaa mua tyhmää............? - neuvot loppuu..
Tuli tosta ruokavaliosta mieleen,että onks toi ihan terveellistä jos ei syö ollenkaan lihaa, kalaa, kanaa?
Ps. kun poljen sisällä kuntopyörää 30min-45min niin siinä tulee pyräiltyä helposti YLITSE10km joka päivä. =)
- ex tankki xxxxxl
No vetää vielä myöhään illalla 2 leipää leikkeleineen, niin ei taatusti paino tipu. Iltasyöminen pois se on kaikkein pahin tapa laihduttaa. Kyllä mä ainakin menisin ulos sitä liikuntaa harrastamaan on vaihtelevampaa ja saa katsella muuttolintuja ja kevään etenemistä, se piristää. Liikunnasta pitää tehdä mielyttävä kokemus.
- neuvot loppuu..
Niin,mut MIKSI? Miten toi on perusteltu, että ILTAleivät lihottaa?Eiks se syöty kokonaismäärä kuitenkin ratkase, eikä kellon aika????????
Ja sekö on syy ulkona kuntoiluun että se on vaihtelevampaa ja saa katsella lintuja ja kevään etenemistä? Mitä jos mua miellyttää enempi sisällä kuntoilu kun paskalla ilmalla ulkona rämpiminen? =)- hölmönhommaa
No pidä läskis kun ei mikään mene jakeluun.
- neuvot loppuu..
ei nyt suuttua tarvii, jos vähän kysyn perusteluja noihin vinkkeihin =) ?
- ,.,,.
Yöllä et kuluta, senkun nukut vaan.
- tamariini
Sun ruokavaliosi kuulostaa hyvältä suhteessa liikuntaan. Kokonaisuus ratkaisee, ei se mihin kellonaikaan syöt tai missä liikut. Parempi välttäää liian pitkiä ateriavälejä ja pysyä liikunnassa, mistä nautit. Kärsivällisyyttä. Varmaa on, että laihdut noilla elämäntavoilla.
Hienoa!
Ja vielä yksi juttu; ihminen kuluttaa myös nukkuessaan energiaa.- -32 kiloa normiruokailulla
Laihduttaminen ei ole kärsimystä. Ei tarvitse nähdä nälkää. Ulkona ei ole pakko liikkua. Laihtuminen onnistuu myös ilman liikuntaa. Syö kaikkea, mitä ennenkin mutta vähennä annoskokoja. Yritä välttää huonoja hiilareita ja herkkuja. Onnea matkaan!
- neuvot loppuu..
No kiitos näistä, niin mä vähän maalaisjärjellä tässä ajattelinkin, että eiköös se syöty kokonaismäärä suhteessa liikkumiseen/kulutukseen sen ratkase, laihtuuko vai ei, eikä sillä ole merkitystä mihin aikaan syö ja mitä syö.
Ajattelin että tässä olis vähän niinku uudet elämäntavatkin, ja sen tiedän 100% varmasti että en tule loppuelämääni syömään lounaalla yhtä tomaattia ja salaatinlehteä :)
Kaikenjärjen mukaan kotiruuallakin voi laihduttaa, kunhan kuluttaa kaiken mitä syö ja enempikin. Ja syö kohtuudella. Herkut pois.
Pitää vaan jatkaa liikuntaa, niin jumituskin varmaan menee ohitse... Nyt oon kyllä pahasti flunssassa ja kuumeessa ollut koko viikonlopun, joten taidetaan tämä päivä vielä lepäillä :/ - OmShantiShivaShakti
Kaikkea syömällä laihtuu. Jos haluaa tiputtaa noin kilon viikossa, voi kaikkea syödä tasan puolet vähemmän. Kotiruokaa, herkkuja, kaikkea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421259Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93804Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733