Kuukausiraportti

jackaroo

Olen tässä nyt jo vähän yli kuukauden ajan yrittänyt vähän aktivoida itseäni ja parantamaan niitä omia mahdollisuuksiani parisuhdemarkkinoita ajatellen. Päätin maaliskuun alussa tehdä elämänmuutoksen ja pysäyttää tämän melko selvästi masennukseen, yksinäisyyteen ja jopa ikuiseen sinkkuuteen johtavan kehityksen. Päätin tehdä elämänmuutoksen. Ja melko hyvin tämä homma on kyllä lähtenyt käyntiin, tosin viikon sairastelun ansiosta vähän takapakkia tuli otettua, mutta nyt homma on taas jatkunut hyvään tahtiin.

Ensimmäinen asia minkä tein oli netin käytön vähentäminen. Siinä olen kyllä onnistunut melko hyvin, vaikken nettiyhteyttä olekaan kokonaan katkaissut. Laitoin vain nettiasetuksista säädöt siten etten pääse nettiin kuin aamulla puolisen tuntia uutisten lukemista varten ja iltaisin sitten vähän enemmän. Toki tämä olisi varmaan onnistunut ihan pelkällä tahdonvoimallakin, mutta eipä tuo iso homma ollut sammuttaa nettiä automaattisesti.

Toinen asia minkä olen saanut aikaiseksi tässä kuukauden aikana on se että olen alkanut käymään ulkona huomattavasti enemmän kuin aiemmin. Ennen kävin lähinnä kaupassa ja kirjastossa, joskus iltaisin vähän kävelemässä, muuten vietin aikaani yksin sisällä. Nyt olen alkanut viettämään joka päivä vähintään sen pari tuntia jossain muualla kuin kotona. Olen joinakin päivinä ollut kaupungilla lähes koko päivän. Mieli on ollut paljon iloisempi kun en ole jäänyt kotiin jumittamaan.

Olen onnistunut myös laihduttamaan yli 4 kiloa tässä kuukauden aikana ja kävelylenkillä on tullut käytyä melkein joka päivä, joten kuntokin on alkanut vähän paranemaan. Oman ulkonäön muuttaminen on kuitenkin melko pitkä prosessi, mutta suunta on ollut tässä varmaan ihan oikea. Tuloksia tässä asiassa alkaa näkymään varmaan vasta kesällä, mutta olen kyllä ihan toiveikas tämän asian suhteen.

En ole vielä onnistunut paljoakaan parantamaan omaa sosiaalista elämääni, vaikka niin aioinkin tehdä. Ei minulla ole vieläkään yhtään kaveria täällä Helsingissä. Vähän vaikeaa sitä on lähestyä täysin outoja ihmisiä, enkä oikein koskaan ole ollut niin sosiaalinen että saisin uusia kavereita helposti. Eli tässä asiassa olen epäonnistunut, en tosin ole paljoa tähän asiaan vielä edes kyllä panostanutkaan, sillä ajattelin ensin hoitaa oman ulkonäköni kuntoon. Oman pukeutumisen muuttamista olen myös suunnitellut, mutta sitä varten on pitänyt vähän säästää rahaa, jota olenkin onnistunut muutaman satasen säästöön saamaan.

Työn ja opintojen päättämisen suhteen olen kyllä tehnyt esivalmisteluja, mutta mitään konkreettista ei näiden asioiden suhteen ole kuukaudessa tapahtunut. Työhakemuksia olen lähetellyt, mutten ole päässyt yhteenkään oikeaan työhaastatteluun. Gradusta kävin ohjaajani kanssa juttelemassa ja ison kasan kirjoja kirjastosta lainaamassa, mutta itse kirjoittamisen aloittaminen ei ole vielä onnistunut. Tässä kuussa tuohon graduun olisi kyllä tarkoitus alkaa panostamaan ihan tosissaan, mutta melko raskaalta tämä kyllä tuntuu.

Muutin Helsinkiin viime vuoden lopulla ja tämä uusi kämppä jäi vähän "keskeneräiseksi" kun en ihan kaikkea muuttotavaraa jaksanut edes purkaa, kun ei ensin ollut aikeena jäädä tähän asuntoon kovinkaan pitkäksi aikaa. Mutta tämä Helsingin asuntotilanne näyttää olevan sillä mallilla, että asun tässä varmaan vielä ensi vuonnakin, joten purin viimeisetkin muuttolaatikot ja laitoin kaikki tavarat paikoilleen ja hankin muutamat uudet kalusteet kirpparilta/huuto.netistä. Joten kyllä tämä nyt kyllä jo ihan kodilta näyttää, kun aiemmin tänne ei ketään naista olisi varmaan edes kehdannut kutsua.

Tälle kuulle olisi suunnitteilla laihduttamisen jatkaminen, uusien vaatteiden ostaminen, juoksemisen ja salilla käymisen aloittaminen sekä gradun tekeminen. Toki siellä baarissakin pitäisi varmaan alkaa käymään, mutta olen ajatellut ensin vähän parantavani omaa ulkonäköäni sekä hankkivani vähän sosiaalista elämää ja oppia puhumaan naisille "oikealla tavalla" ennen kuin suunnistan johonkin hämyiseen yökerhoon tuntemattomia naisia iskemään. Oman itsevarmuuteni parantaminen on kyllä nyt seuraavan parin kuukauden työlistalla melko korkealla.

Oletko sinä yrittänyt tehdä mitään viimeisen kuukauden aikana oman "markkina-arvosi" tai oman elämäsi parantamiseksi?

40

261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8+9

      Ihanaa, että joku tekee jotain eikä vain valita!

      • jackaroo

        ---Toivottavasti löydät pian Sen Oikean.---

        Tämä kuulostaa ehkä vähän pöljältä näin 26 vuotiaan sinkkumiehen sanomana, mutta minusta tuntuu että en ole vielä valmis sitä oikeaa varten. Oma elämä on vähän solmussa ja olen sitä mieltä että minun täytyy ensin hoitaa tämä oma elämä kuntoon.


    • Eewuli

      Noh, minä päätin pääsiäisenä ottaa vähän omaa lomaa ilman lemmikkejä ja lähteä käymään kaverin luona etelässä.

      Tulin siihen tulokseen, että tarvitsen hermolomaa. Olen painanut eteenpäin täydellä höökillä koulussa ja lenkkeillyt päivittäin koiran kanssa monesti päivässä. Hyvä jos muistin syödä jossain välissä.
      Unohdin itseni ihan täysin kun keskityin kouluun ja koiraan.

      Viimein sitten kun iski stressi päättötyöstä ja epävarmuus tulevaisuudesta, saako töitä vai eikö saa töitä ja mitä teen jos en saakkaan töitä, tuntui että pää hajoaa ja seinät kaatuu päälle. Nukkumisesta ei ole tullut mitään, väsyneenä itkee kun ei jaksa eikä tiedä mitä tekee. Silti voimaa löytyy koirasta huolehtimiseen ja kas, unohdan itseni taas.

      Tietenkin johonkin väliin yritän mahduttaa aikaa kavereilleni. Baarissa en olekkaan käynyt aikoihin, osittain siksi etten halua koiran olevan yöllä yksin neljää tuntia kauempaa. Eikä minulla sen puoleen ole ollut intoakaan käydä baareissa tanssimassa. Ja kavereitani ei taas tunnu kiinnostavan pelkälle kahville lähtö, joka asiaan pitää liittää bailaus ja juominen :/ Lisäksi kaverit koittavat tuputtaa minulle jos jonkinlaista miestä baarissa mutta minkäs sille mahdan ettei minua kiinnosta lähteä miesten mukaan tai raahata mukanani yhtäkään.
      Kyllä se sopiva mies tulee vastaan kun on tullakseen, en jaksa etsiä.

      Eli nyt vaan lomaa odotellessa ja itsensä pakottamista jaksamaan siihen lomaan saakka.

    • Sounds like a plan! En itse ole tehnyt viime aikoina juuri mitään mainittavaa tässä asiassa, mutta konkretisoitumista odottavia suunnitelmia kyllä on.

      Olen ajatellut aloittaa hiljalleen - päällimmäisenä, ylevänä tavoitteenani on roima painonpudotus. Luottamus itseen on ainakin kova; olen siinä jo kertaalleen onnistunut. Toistakymmentä kiloa lähti muutama vuosi sitten, mutta tästä on tullut pahuksesti takapakkia kimuranttien elämäntilanteiden ja väärien elämäntapavalintojen vuoksi. Laitoinkin ruokavalion kuntoon ja tarkoitus olisi seuraavan kahden vuoden aikana panostaa ihan eri intensiteetillä liikuntaharrastukseen (primääristi pyöräilyyn), eikä suinkaan jäädä vain siihen, vaan ihan elinikäisestä elämäntaparemontista on nyt kyse.

      Sosiaalista elämää olen ajatellut myös elvyttää, kun on uusi kaupunki enkä tunne ketään. Voisi aloittaa vaikkapa paikalliseen pyöräilyseuraan liittymisellä.

    • ES

      Ääh, jumitus jatkuu, mutta jotain pientä olen yrittänyt tai ainakin haaveillut kovasti.

      Olen syönyt hieman terveellisemmin. Talvella elin pitkään ruokavaliolla tonnikalaa purkista appelsiineja paljon suklaata. Nyt olen ostanut pakastevihannespusseja ainakin ja syönyt niitä raejuuston kanssa, ja olen ostanut vihanneksia ja hedelmiä ja yrittänyt muistaa syödäkin niitä. Tonnikalaa en ole syönyt aikoihin, kun yksi trollikin varoitteli mua sen liikasyönnistä (elohopeaa). Ei ole suklaakaan enää maistunut, yäk, kyllästyin.

      En edelleenkään saa itseni ulos. Jotenkin vaan vastustaa ajatuskin ulosmenosta, esim. edes kävelystä. En halua mennä ulos.

      Sain sentään ihan vasta (ma) aikaiseksi ostaa uuden kausikortin uimahalliin. Olen käynyt siellä kerran, miten voi olla näin voimaton olo; en oikein jaksanut uida. Onneksi siellä oli kylmävesiallas ja sauna, niissä viihdyin.

      No eipä muuta... yksinäistä, tyhjiä päiviä.

      • .........

        Tuo voimattomuus on tuttua kun jumittaa sisällä. Sitä pitää vaan lähteä lenkille tai uimaan tms. niin siitä saa energiaa, vaikka paradoksaalisesti luulisi että se kuluttaa energiaa. Niskasta kiinni jne.


    • Sitäpä se

      kevät teettää. Tuo luonnon oma ensihoitaja.

      Tullessaan tuo viestin että elämä on sittenkin mahdollista. Ehkä myös parielämä. Vastoin kaikkia todennäköisyyksiä.

      Markkina-arvo on mitä se on (en sanoisi huono kuitenkaan) ja oma elämäkin tietysti paras mahdollinen näillä näkymin.

      No, huikea-ajo-ominaisuuksinen mummonpyöräni tuli ajokelpoistettua jossa leveä tarakka. Sille mahtuisi ehkä hieman leveämpikin tyttö pelaamaan vaikka suomalaista kahdenseurapeliä.

    • Reipas Poikamies

      Kehitykseni naisasioissani on ollut logaritminen. Aika-ikkuna kapea. Ja baarista en ole menestystä saanut. Joten en siellä käy. Tajuni voin juoda halvemmallakin veke muualla.

      Pääsiäisenä lähden mopolla liikenteeseen, sitä vapauden hurmaa ei mikään baari voi tarjota. Kesäkuntoni alkaa olla pian ovella, vaatimattomat 100 vatsalihasliikettä lähtee nyt.

      Mopoilu on ainut asia joka tuntuu minusta lähes niin hyvälle kuin oman naisen olemassaolo. Hauskinta mitä voin tehdä housut jalassa ;)

      Asenteeni naisiin alkaa olla tyyliä röyhkeä kesällä (pokaisi ja panisi jos natsaisi). Suuri idolini oli muuten Ford Fairlane rokkidekkari.

      • jackaroo

    • Twin Six

      Palstaa on tullut luettua jostain marraskuusta lähtien ja mietittyä samoja asioita. Pitäisikö tehdä jotain? Itseasiassa palstan innoittamana teinkin jo yhden jutun. Ostin tölkin ES-juomaa. :)

      • ES

        Minunkin varmaan pitäisi kokeilla ES-juomaa...


      • Twin Six
        ES kirjoitti:

        Minunkin varmaan pitäisi kokeilla ES-juomaa...

        On muuten hyvää :)


      • ES
        Twin Six kirjoitti:

        On muuten hyvää :)

        Ehkä en sentään. Muutenkin niin holtitonta tämä meno. Pysyttelen piimässä ja Hartwallin Vadelma-limpsassa.


      • jackaroo
        Twin Six kirjoitti:

        On muuten hyvää :)

        Eiköhän nuo kaikki energiajuomat ole yhtä pahoja. Jotain batteryä/redbullia maistoin silloin kun ne olivat uutuustuotteita enkä pitänyt lainkaan, jopa se haju kuvotti minua.

        Mutta mikä järki noita energiajuomia oikein on juoda? Kofeiiniä niissä kyllä on, mutta jos sitä nyt niin kauheasti tarvitsee, niin eikö se olisi sama ottaa kofeiinitabletti, helpompi kuljettaa mukana ja varmaan tulee halvemmaksikin kuin energiajuomat.


      • ES
        jackaroo kirjoitti:

        Eiköhän nuo kaikki energiajuomat ole yhtä pahoja. Jotain batteryä/redbullia maistoin silloin kun ne olivat uutuustuotteita enkä pitänyt lainkaan, jopa se haju kuvotti minua.

        Mutta mikä järki noita energiajuomia oikein on juoda? Kofeiiniä niissä kyllä on, mutta jos sitä nyt niin kauheasti tarvitsee, niin eikö se olisi sama ottaa kofeiinitabletti, helpompi kuljettaa mukana ja varmaan tulee halvemmaksikin kuin energiajuomat.

        Niin huvittavaa kuin nimeni on ES, mutta en ole koskaan mitään energiajuomaa maistanut. (Ja: ES = Ellastella = piimää, vadelmalimsaa ja kamomillateetä).


      • jackaroo
        ES kirjoitti:

        Niin huvittavaa kuin nimeni on ES, mutta en ole koskaan mitään energiajuomaa maistanut. (Ja: ES = Ellastella = piimää, vadelmalimsaa ja kamomillateetä).

        Melko makeaa tuo vadelmalimsa, enemmän kai siitä jano vain tulee kun sitä juo? Itse ostan joskus sitä päärynälimsaa kun sattuu limsa-automaatissa olemaan tarjolla.


      • ES
        jackaroo kirjoitti:

        Melko makeaa tuo vadelmalimsa, enemmän kai siitä jano vain tulee kun sitä juo? Itse ostan joskus sitä päärynälimsaa kun sattuu limsa-automaatissa olemaan tarjolla.

        Jääkylmänä. Enpä tosin ole aikoihin juonut, ehkä viime kesänä.


      • jackaroo
        ES kirjoitti:

        Jääkylmänä. Enpä tosin ole aikoihin juonut, ehkä viime kesänä.

        Joo, minäkin jätin kaikki sokeria sisältävät juomat kokonaan pois kun aloin tälle laihdutuskuurille. Ja sokeritontakaan limsaa en ole enää kovin paljoa juonut, kun huomasin että siitä tuli sellainen makeannälkä. Eikä se ole mikään hyvä asia jos on tarkoituksena laihduttaa.


    • reantti

      Hieno hommat että olet jaksanut pitää motivaatiota yllä. Siitä se lähtee kunhan vain aina jaksat yrittää etkä lannistu vaikka huonoja päiviä tuleekin. Itse olin joskus hieman samanlaisessa tilanteessa, mutta pikkuhiljaa päivä kerrallaan sain asiat muuttumaan.

      Ensin omat asiat kuntoon, siis siten että voit olla itseesi tyytyväinen ja sen jälkeen muiden asioiden kimppuun. Toimi ainakin omalla kohdalla.

      Ja tuosta sosiaalisuudesta. Se tuppaa olemaan aika itseään ruokkiva ilmiö. Ainakin itsellä kävi siten että kunhan aloitti ihmisille jutustelun ja läpikävi muutaman mukavan keskustelun niin hommat alkoivat sujumaan aina vaan helpommin.

      Tsemppiä =)


      Ja mitä omaan kevääseen kuuluu olisi yritys päästä takaisin parempaan kuntoon. Lähinnä toteutus tapahtuu, tai olisi ainakin tarkoitus tapahtua, kuntosalilla ja olosuhteiden parantuessa uuden innostuksen eli rullaluistelun parissa.

      • jackaroo

        ---Siitä se lähtee kunhan vain aina jaksat yrittää etkä lannistu vaikka huonoja päiviä tuleekin.---

        Joo, olin tuossa viikon ajan melko kipeänä ja silloin kyllä tuntui ettei tätä enää millään jaksa, mutta onneksi sitä sai taas lisää puhtia kun tervehtyi. Tuossa sitä kuitenkin huomasi sen että kuinka helppo sitä oikein onkaan vajota takaisin noihin vanhoihin rutiineihin ja "täydelliseen tekemättömyyteen". Se on pelottavan helppoa.


    • Olen priorisoinut elämässäni oikeasti tärkeät asiat uudelleen jo pari vuotta sitten ja aloin elää tätä päivää enkä sitten_kun -elämää. - Suosittelen :)

      • ........

        Tuo on totta. Aika monet elää sitä "sitten kun" -elämää.


    • Noh mitäs on tapahtunut no ikisinkkuus jatkuu.

      Ai niin olenhan mä ollut naisseurassakin monesti siis kaverina ollut, kaikki he on sinkkuja myös. Mutta harmi vaan ykskään ei natsaa. Eräs muistutti kyllä mun exää, karmivat fiilikset tuli siitä.

      Olen myös ryhtynyt lenkkeilemään päivittäin melkeimpä, nyt kun ilmat on lämmenneet. Samaa olis tarkoitus jatkaa koko kesä, että olisi kunnossa talvea varten.

      Muuten niin ei kait se muuksi ole tämä tilanne muuttunut yhtä yksinäisyyttähän tämä on arkipäivien osalta.

    • Free Fanny

      Kiva lukea muutakin kuin valitusta.

      Omissa toiveissa on löytää syksyllä uusi työpaikka, joten ilmoituksia jo katselen ja alkavalla viikolla menen yhteen haastatteluun. Nykyinen on tuottanut hienoisen pettymyksen; piti olla paremmat etenemismahdollisuudet mutta eivätpä ole toteutuneet.

    • atm jalat maassa

      Jos ATM yrittää tehdä statukselleen jotain, hän saa itsellen YTM:n huonot puolet muttei hyviä. Ei pidä kuvitella hölmöjä.

      • atm jalat maassa

        Ja vielä: miten kenelläkään voi olla joka päivä 2h aikaa luuhata kaupungilla? Minun vapaani tänään oli pieni hetki netissä, ja huomaatte mihin aikaan illasta.


      • jackaroo
        atm jalat maassa kirjoitti:

        Ja vielä: miten kenelläkään voi olla joka päivä 2h aikaa luuhata kaupungilla? Minun vapaani tänään oli pieni hetki netissä, ja huomaatte mihin aikaan illasta.

        No kyllähän tuota aikaa on vaikka muille jakaa kun ei käy töissä eikä ole yhtään kaveria paikkakunnalla. Jos minulla olisi paljon tekemistä ja rikas sosiaalinen elämä, niin en varmasti kaipaisi parisuhdetta läheskään yhtä paljon kuin nyt.


    • ES

      Paa kenguru kalenteriisi merkintä, että 14.5. kirjoitat Kuukausiraportti nro 2:n.

      • jackaroo

        En minä tätä nyt ihan päivän tarkkuudella pidä, itseasiassa tämäkin kuukausiraportti oli melkein 2 viikkoa myöhässä. Mutta kyllä kai tuota ensi kuun alussa voi taas jotain tarkempaa "raporttia" taas kirjoitella, katsoo nyt miten tuota jaksaa kirjoitella.


    • Tyttönen_82

      Kiva lukea sun kuulumisia, Jackaroo, olenkin toivonut että kirjoittaisit taas tilanteestasi. En oikeastaan käy täällä palstalla enää kun lukemassa sun kirjoituksia ja satunnaisesti jotain muuta, koska tällä palstalla on muhun alakuloisuutta aiheuttava vaikutus.

      Olen itsekin tehnyt muutamia "siirtoja" elämässä kuukauden sisällä, sellaisia mitä olen halunnut tehdä jonkun aikaa, ja olen tällä hetkellä melko tyytyväinen elämääni. Lopetin mm. töissä panostaakseni opiskelun loppuunviemiseen täyspäiväisesti ja se tuntuu hyvältä. Rahaakin on vähän säästössä niin pärjää vielä viimeisen opiskeluvuoden säästöillä opintotuella. Minulla kun on käynyt niin, että viimeiset 5 vuotta olen ollut töissä huomattavasti enemmän kuin koulussa ja opiskellut ripotellen jotain. Nyt olisi tarkoitus saada kurssit kasaan ja päästä pikkuhiljaa työelämään.

      Tosiaan, tällä palstalla on muutamia mukavia vakikirjoittelijoita, mutta turhan paljon "huutelijoita". Saisiko sulle, Jackaroo, lähettää sähköpostia ja kirjoitella kuulumisia sitä kautta? Mä en suoraan sanoen viitsi kirjoittaa tänne paljoa itsestäni enkä toisaalta halua myöskään koukuttua tänne palstalle.

      • sir_eino

        Vastaan Jaskan puolesta: pistä vaan postia.


      • jackaroo

        Saa sitä postia laittaa, osoite löytyy tuota minun profiilistani. Kivahan tuota olisi jotain kuulumisia vaihtaa, kun tänne palstalle asiaviestit hukkuu kaiken roskan sekaan hyvin nopeasti.


      • Tyttönen_82
        jackaroo kirjoitti:

        Saa sitä postia laittaa, osoite löytyy tuota minun profiilistani. Kivahan tuota olisi jotain kuulumisia vaihtaa, kun tänne palstalle asiaviestit hukkuu kaiken roskan sekaan hyvin nopeasti.

        Ok. Mun täytynee samalla rekisteröityä tänne käyttäjäksi. Laitan jossain vaiheessa viestiä sulle, tämän vkl:n aikana. :o)


    • sir_eino

      Alku se on pienikin alku. Eli tsemppiä. Kirjoitusten perusteella vaikutat hyvältä tyypiltä.

      Oma parisuhdestatus on nyt sitten muuttunut viimeisen kuukauden aikana sinkusta varatuksi ja keulin sillä nyt netissä kun paras ystäväni jonka kanssa kävin äsken tuopilla kyllästyi kuuntelemaan juttujani maailman täydellisimmästä naisesta.

      • jackaroo

        Joo, mikään ei ole ärsyttävämpää krooniselle sinkulle kuin se että joku alkaa jauhamaan kuin kivaa se on TAAS olla suhteessa. Tai no, ehkä pahempaa olisi vielä se vauvojen esittely ja niistä jauhaminen...


      • Tyttönen_82

        Kiitos Eino. Mihin sinä oot sen uuden ihanuuden hukannut perjantai-iltana? :o)


      • sir_eino
        Tyttönen_82 kirjoitti:

        Kiitos Eino. Mihin sinä oot sen uuden ihanuuden hukannut perjantai-iltana? :o)

        Sillä on joku duuniporukan illanvietto.


      • sir_eino
        jackaroo kirjoitti:

        Joo, mikään ei ole ärsyttävämpää krooniselle sinkulle kuin se että joku alkaa jauhamaan kuin kivaa se on TAAS olla suhteessa. Tai no, ehkä pahempaa olisi vielä se vauvojen esittely ja niistä jauhaminen...

        Ei mun paras ystävä ole krooninen sinkku. Se on parisuhteessa. Se vaan kyllästyi kun puhun vain tyttöystävästäni. No joo. Myönnän. Puhun siitä mitä ajattelen ja ajattelen koko ajan tyttöystävääni. Tunnen itseni teiniksi.

        Mutta... Etköhän sinäkin jonkun löydä. Kesä tulossa ja kaikkea.


    • Mistä teet gradun. Tai siis minne? Ei tartte aihetta kertoa jos ei halua. Tiedekunta?

      • jackaroo

        Henkilöstöhallinnon gradua minä tässä työstän. Pistin asiasta privaviestiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laaja sähkökatko Sallilan verkossa!

      Mä heräsin yhden maissa UPS:n piipittkseen, koska sähköt poikki ja on edelleen. Odottelin jonkun aikaa ja soitin vikanum
      Loimaa
      35
      1220
    2. KJ Konetimber OY

      Haettu konkurssiin Eläke yhtiö Ilmarisen toimesta.
      Kuhmo
      37
      1065
    3. Millä kirjaimella nimeni alkaa

      Ja montako kirjainta sukunimestäni voi laskea? N to M
      Ikävä
      60
      950
    4. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      173
      904
    5. Ampumisvälikohtauksen syynä kahden eri romanisuvun erimielisyydet

      Ikaalislainen romaniseurue joutui tahtomattaan tulitaisteluun etelä-pohjalaisen romanisuvun kanssa. Tilanne ei ratkennu
      Seinäjoki
      40
      736
    6. Hyviä tehokkaira vinkkejä erittäin pinttuneen wc pytyn puhdistukseen

      Eli semmonen vuokra-asunnon pytty jossa hyvin sitkeään pi ttyny se vesiosa. Kloriittia olen liottanu yön yli ja yleispuh
      Ikävä
      121
      723
    7. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      57
      708
    8. Voiko "miehisen kunnian" käsitteen ohittaa?

      Palstalla kovasti pidetään minua jollain tavoin sairaana, kun puhun miehisestä kunniasta. Voidaanko me siis täysin ohi
      Sinkut
      144
      683
    9. Voi että, kaikki on nyt ohi

      Aijon nyt unohtaa kaiken. Morjes. Mieheltä
      Ikävä
      59
      637
    10. Et uskaltaisi kuitenkaan nähdä enää

      Niin mitäpä sitä enää vatkaamaan.
      Ikävä
      52
      631
    Aihe