Huonoksi menee miehet

Hukkamaa

"Ajovalopolttimoa ei voi itse vaihtaa!!!!!" ????

Miten niin ei voi itse vaihtaa?

Ei autoissa mitään vikaa ole, miehet vaan leikkivät nykyään virtualielämää netissä (seksi, sosiaalisuus, pelit ja autoleikit) eivätkä osaa käsillään mitään.

Aina ajovalopoltinta vaihdettaessa on pitänyt käyttää meisseliä tai avata jokin nipsu jostakin. Parkkivalopoltinta joutuu useinmiten lisäksi kiertämään. Samaa vanhaa tekniikkaa kymmenien vuosien ajalta. Vasta 2000 luvulla polttimoista on tullu ylitsepääsemätön ongelma.

Ja jos se todella on totta, että poltinta ei voi itse vaihtaa niin silloin kannattaa käyttää konsulttia autoa hankittaessa. Ostovaiheessa pitää osata katsoa että kokonaisuus toimii ja että normaalista käytöstä johtuvat huollot voi tehdä kohtuullisin menetelmin.

11

231

Vastaukset 11

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tytöt suunnittelee

Auoissa määrää naisellinen muoti.
      Ei kestävä kehitys.

Elinkaariajattelu lyhentää taloudellista käyttöikää.
      Tuote pitää pilaantua nopeasti, ja olla vaikea huollettava.

Helppo, kestävä ja taloudellinen on jälkeen jäänyt. Niin minäkin.

• naisen kädet?

Miksi nainen ei voisi vaihtaa? Saahan ne "kädet" pikkuvekkulinkin elämään..

• -Öåp,ä

No jaa, ei nyt ihan noinkaan. Ei ole mitään syytä miksi ajovalopoltinta ei voisi itse vaihtaa mutta minkä helvetin takia se pesunestesäiliön kaula on pitänyt sijoittaa juuri ajovalopolttimon eteen, ettei sinne käsineen sovi sekaan, vaikka tilaa olisi ollut sopivammassakin paikassa. Ja toinen puoli kuulemma vielä pahempi.

Ostovaiheessa juu. Tässä on sentään ajettavuus kohdillaan ja mieluummin kuitenkin näin päin.

• AutoPelle

Mietitäänpäs. Polttimot voisi vaihdattaa joka syksy niin ei olisi pelkoa riikkoontumisesta. Polttimoiden vaihdattaminen on 30min työ eli puhutaan jostain 50e polttimot. Jos auto maksaa 30ke sen arvo putoaa 15ke 4 vuodessa, tästähän tulee 3750e per vuosi (ynnä tietysti vakuutukset, polttoaine, renkaat jne.) ja joku kitisee 50e kulusta vuositasolla :-) Voi hellanlettas sentään!! Jos auton pitäminen on tuosta kiinni kannattaa mennä bussilla.

• olet pelle

Jossain kestää vuosia polttimot.
        Ja nämä tehovalot? Ei saa itse edes vaihtaa..

• .

Nykyajan mies ei edes osaa vetää käteen. Ei ihme että ei saa vaihdettua polttimoita.

• ...joku nipsu !

"Vasta 2000 luvulla polttimoista on tullu ylitsepääsemätön ongelma."

Tuossa olet oikeassa, 2000 luvulla rakennetaan autoja joissa nuo "nipsut", jotka pitää avata voivat olla esim. etupuskurin, keulamaskin ja akun poisto ennenkuin itse polttimon vaihtoon pääsee käsiksi.
      Näin esimerkiksi eräissä VAG-tuotteissa 2000 luvulla.

• mennyt pirulliseksi

Akkuakaan ei kannata poistaa ilman ulkopuolista sähkönsyöttöä auton järjestelmiin koska OBD nollaantuu ja joutuu suorittamaan järjestelmien testit alusta asti uudelleen. Auto ei mene katsastuksesta läpi jos testit eivät ole suoritettuja!

• ^^^^^^^^
        mennyt pirulliseksi kirjoitti:

Akkuakaan ei kannata poistaa ilman ulkopuolista sähkönsyöttöä auton järjestelmiin koska OBD nollaantuu ja joutuu suorittamaan järjestelmien testit alusta asti uudelleen. Auto ei mene katsastuksesta läpi jos testit eivät ole suoritettuja!

Jos OBD nollautuu, se tarkoittaa sitä, että mahdolliset vikakoodit häviää. Aivan sama asia, joka suoritetaan korjaamoillakin, kun korjauksen yhteydessä vikakoodit poistetaan.
        Järjestelmälle ei suoriteta mitään erillistä testiä.
        Auto itse "testaa" järjestelmän aina käydessään.

• "Ajovalopolttimoa ei voi itse vaihtaa!!!!!"

Mitenkäs se sitten vaihdetaan???

Minä kun olen siinä uskossa, että ITSE se asentajakin sen polttimon vaihtaa, jos työ hänelle annetaan tehtäväksi.
      Korjatkaa jos olen väärässä!

• yksikätinen

Asentaja tietää, mitenkä se vaihdetaan. Peräkammarin poika tietää, mitenkä asentajalle maksetaan siitä vaihdosta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      366
      1358
    2. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      407
      1197
    3. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      102
      925
    4. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      82
      847
    5. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      78
      842
    6. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      91
      826
    7. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      112
      808
    8. Mitähän ajattelet

Nykyään minusta tai meistä tai tapahtuneista?
      Ikävä
      54
      805
    9. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      50
      695
    10. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      39
      690
    Aihe