K2 ja koot

/J

Hei,

Olen tilaamassa rollsport.de nettikaupasta K2 Mach 100 luistimia. K2:sen koot eivät täsmää täysin US - EUR vertailussa normeihin. EUR koko on hieman pienempi kuin US koko antaa ymmärtää. Esim K2:lla US 8 = EUR 40.5 ja US 8.5 = 41.5. Normaalisti US 8 vastaa EUR 41:stä ja US 8.5 vastaa EUR 42:sta.

Mikä on teidän kokemus K2:sen koosta? Kannattaako ottaa reilumpi vai tiukempi? Normaalisti kengän kokoni on 41eli 8. Tässä kohtaa K2:sen US kasia vastaa EUR 40.5 ja yleensä 40.5 on ollut minulle pieni.

Tätä mallia en tällä hetkellä löytänyt lähellä olevista urheiluliikkeistä. Kohta tiet ovat puhtaat, joten olisi kiva päästä luistelemaan :)

2

355

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koo kakonen

      MInä olen aina mennyt senttien mukaan (cm), nehän on ilmoitettu yleensä K2 :n kokotaulukossa. Jos laittaa googleen: "K2 sizing chart" pitäisi löytyä. Sitten vain mittaamaan oman jalan pituutta. Ostin aikoinani millilleen ilmoitetun mitan mukaan, siis jalkani oli saman mittainen kuin ilmoitettu cm. Se oli kova kilpakenkä ja kyllä aika tiukka, täytyy tunnustaa. Mutta tuo Mach on ilmeisesti pehmeä kenkä, joka saattaa antaa vähän periksi ajan kanssa myös pituudesta.

      • /J

        Kiitoksia,

        Nämä sentit olivat hyvä vinkki, mutta tämä tuli päivän liian myöhään.

        Taisin ehkä tilata numeron liian isot :(
        Normaalisti 41 = 8 = 25,7 cm
        K2:lla 40,5 = 8 = 26 cm

        Tilasin 8,5:set, joka on löydetyn taulukon mukaan K2:lla 26,5cm ja sitä kautta normaalisti EUR kokona 42.

        Minulla on kahdet Asicset. Toiset ovat 26 cm(US 8) ja toiset 26,5 cm (US 8.5).
        Isommat Asicset ovat reilut, mutta eivät kuitenkaan ole liian isot ja niillä on kiva juosta. Olen juossut niillä maratoninkin.

        Pienemmät Asicset ovat napakat ja tyköistuvat. Näillä olen myös juossut maratonin.

        /J


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe