Valtataistelua ja vihaa

Vihamielisyys

Suhteeni narskun kanssa on kuvattavissa otsikon sanoilla. Se oli loputonta valtataistelua ja vihaa. Muutaman viikon tapailun jälkeen, narsisti teki minulle jotakin todella törkeää ja siitä lähtien itsekin jollakin tavalla yritin päästä narsistin niskan päälle niin, että olin koko ajan varuillani, ettei mikään, mitä hän tekee, loukkaisi. Olin kuin sotatilassa, jännittynyt, mitä saan kokea tai kuulla seuraavaksi. Jotta järkeni olisi säilynyt suhteessa, koin että minun pitää jollakin mentaalisella tasolla olla narsistin yläpuolella. Koko suhde oli jotakin kummallista päänsisäistä peliä. Hyviäkin hetkiä oli, tasapainoisia päiviä, mutta myrskyjä aivan liikaa ja varoittamatta. Aivan liian paljon oli päiviä, jolloin itkin sängyllä jotain, mitä hän oli tehnyt. Ja minä kuvittelin sitä kaikkea rakkaudeksi.

Ja tuo viha jotenkin ylti kaikkeen. Vaikka olisimme lausuneet sanoja rakkaudesta, niin todellisuudessa niidenkin sisältö oli pelkkää vihaa. Seksikin oli jotenkin vihamielistä. Kaikkialle levisi vihan ilmapiiri. Ja suhteen edetessä minä aloin käyttäytyä kumppaniani kohtaan kuin narsisti. Yhtäkkiä suhteemme oli pelkkää riitaa ja vittuilua. En enää itkenyt sitä, että hän löi, en itkenyt, että hän petti. Minusta tuli hyvin kylmä. Emme olleet enää kohteliaita toisillemme missään. Ja ihan kuin tämä mies olisi ollut tyytyväinen asian saamasta käänteestä. Että nyt on sitten kitketty kaikki inhimilliset tunteet toiselta ihmiseltä.

Tuollainen suhde, jossa riidellään ja sitten sovitellaan seksillä paljon, voi olla aluksi aika koukuttava, mutta kuluttava. Sen alkuhuuman jälkeen sitä vain haluaisi palata ajassa taaksepäin ja toivoa, ettei hemmetti olisi koskaan tutustunut kyseiseen tyyppiin.

4

312

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • A

> Tuollainen suhde, jossa riidellään ja sitten sovitellaan seksillä paljon, voi olla aluksi aika koukuttava, mutta kuluttava.

Sovintoseksiä käytetään helposti liikaa. Tämä voi johtaa sitten siihen, että seksin edellytykseksi kehittyy sitä edeltävän riidan olemassaolo ja toistuvuus.

Varmaankin sovintoseksiä voi harjoittaa myös liian vähän. Luulen ettei sellainen ole kuitenkaan yleinen ongelma. Mutta mistäs minä sen tiedän.

Rakkauden ja vihan limittäminen toisiinsa on ... lapsellista käytöstä. Siitä kannattaisi kasvaa eroon. Minulle viharakkaus tuo mieleen mainostelevision.

• Aloittaja "Vihamielisyys": Sinulla on ollut kammottava ja kuluttava suhde sanoisinko eräänlaisen paholaisen kanssa. Toivon voimia jatkoon. Parisuhteen ei koskaan tule olla mitään tuon kaltaista. Ei koskaan.

Olen kiinnostunut tuon vihan merkityksestä narsistisessa suhteessa. Mikä sen oikein laukaisee, on reagoiva tekijä? Muunmuassa Temppuilija on puhunut symbioottisesta suhteesta viimepäivinä. Voisiko se olla eräs herättävä tekijä, joissakin tapauksissa? Minä käyttäisin jossain määrin symbioosin merkitystä sinun tapauksessa; tuon seksin takia lähinnä. Seksuaalisuus vaikuttaa olevan niin merkityksellinen tekijä näissä N-parisuhteissa, ei aina, mutta monesti. Sen koukkuunnuttavasta vaikutuksesta, ja miten sillä "parannetaan" "korjataan" suhteen tuhoisuutta. Voin kyllä mennä ihan metsään tässä pohdinnassa, mutta olen aiheesta kiinnostunut.

Viha sinänsä. Minunkin N-suhteessani oli vihaa. Ehkei samoin kuin sinulla, mutta kyllä mrN vihasi minua. Minä en vain halunnut tajuta sitä aluksi mitenkään. Eihän sitä voi ymmärtää, käsittää. Ja miksi, mistä se viha tulee? No, luulen että hänellä oli moniakin syitä vihata; minulla oli jotain, mitä häneltä puuttui. Minulla saattoi olla paljonkin sellaista, mitä hän himoitsi, muttei voinut syystä tai toisesta saada. Ja minä onneton järjestin, tai muistutin, vihan syitä koko ajan lisää, ymmärtämättämäni. Minä en voi kertoa tästä lähemmin.

Mutta sitten hän alkoi kitkeä näitä asioita, jotka ensin olivat hänestäkin hyviä ja hienoja seikkoja, vähitellen pois. Ensin mitätöimällä niiden merkityksen ja arvon, johdatellen minua siihen, että itse luovun näistä pois. Suunnitelma oli kutakuinkin tämä; hän halusi minun tekevän totaalitäärisen muutoksen kaikessa. Jos en tanssinut hänen pillinsä mukaan, hän kosti sen. Merkitys ei ollut suinkaan aina suora, mutta myöhemmin olen huomannut yhteyden. Tapahtumahetkellä; vetää sanattomaksi, ja antaa iskun vain pompata pois ettei tarvitsi kohdata sitä, kuvaannollisessa mielessä.

Vihan merkkejä hän yritti hallita pitkään. Mutta kaikkia aggression merkkejä hän ei pystynyt peittelemään. Minä oli hyvin ymmälläni, en voinut ymmärtää. Matkan jatkuessa, suorempaa, ja vihan siirtoa mihin vain jossa pystyi haavoittamaan minua. Minä tajusin vasta jälkikäteen, että hänen alkuperäinenkin motiivinsa saattoi olla viha. Siitä minulla ei ole varmuutta, mikä on sen lähde, epäilykseni vain. Jos olen oikeassa, koko soppa on sakeampi kuin arvelinkaan. Mutta toivoisin olevani väärässä. Hänhän sanoi aikanaan; aikaa on,ajalla ei ole merkitystä ja hänellä on aikaa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      94
      3732
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      45
      3114
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      97
      2719
    4. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      57
      2410
    5. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2388
    6. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      117
      2357
    7. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      125
      2335
    8. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      21
      2264
    9. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      21
      2203
    10. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      64
      2070
    Aihe