Täällähän se oikea sivusto onkin :)
http://www.vauva.info/foorumi/index.php?/topic/4185-mitae-olisit-halunnut-tietaeae-ennen-vauva-arkea/
*äiti on vähän väsynyt*
Narskunhoito-ohjeita
14
156
Vastaukset
- A
Olipa kiva ... 'rinnastus' :)
Jatkan vauvoista vielä hieman syvempään.
Vauvan imettäminen synnyttää äidissä aggressiota, koska se on niin aikaaviepää ja vaatii niin paljon joustavuutta. Elina Reenkolan hienossa kirjassa 'Nainen ja viha. Aggressio voimavaraksi' on sivuilla 83-89 artikkeli 'tappavasta äidistä'. Suosittelen.
Fantasia tappavasta äidistä voi ilmetä naisella monena versiona. Nainen voi pelätä tappavansa oman vauvansa, nainen voi pelätä tuhoavansa oman hedelmällisyytensä, naisen fantasioissa oma äiti voi tappaa hänet tai oma äiti voi tappaa hänen vauvansa tai oma äiti voi tuhota hänen hedelmällisyytensä tai oma äiti voi tuhota hänen 'kykynsä rakastaa', muita versioita ovat myös, että oma hedelmällisyys voi tappaa oman äidin tai oman lapsen synnyttäminen voi tappaa oman äidin tai rakkaus muuhun ihmiseen kuin äitiin voi tuhota oman äidin.
Ja koko ajan tämä tabu tappavasta äidistä on naisen pikku pääppösessä niin hirvittävän torjuttu, ettei sitä uskalla edes myöntää. Sitten nainen kieltää aggressionsa ja käppyröityy ja suuntaa sen milloin mihinkin, miehiin, itseensä, kunhan nyt johonkin.
Hohhoijaa ... Miehen näkökulmasta sanoisin, että naisen pitäisi a) osoittaa vihaansa suoremmin, b) olla alistumatta toivomaan sitä, että joku muu ilmaisee vihaa hänen puolestaan (ja usein hänelle itselleen).- M.B.
"Hohhoijaa ... Miehen näkökulmasta sanoisin, että naisen pitäisi a) osoittaa vihaansa suoremmin, b) olla alistumatta toivomaan sitä, että joku muu ilmaisee vihaa hänen puolestaan (ja usein hänelle itselleen)."
Paskanmarjat, sanon minä. Jos nainen ei saa edes uuniin palaneita pikkuleipiä kirota kuin turkkilainen ilman syväluotaavaa analyysia siitä, mistä kaikesta moinen kumpuaa, niin eiköhän se ole jo täystyrmäys naisen aggression ilmaisulle. Nainen hyvin usein ilmaisee aggressionsa, mutta ympäristö palauttaa sen nurinkurintulkittuna takaisin, josta nainen oppii olemaan ilmaisematta aggressiotaan ja olemaan se myhäilevä hymynaama sille miehelle, jota kohta jo myrkyttää sienikastikkeellansa tai puolihuolimattomilla vihjaisuilla, jotka kumma kyllä löytävät aina perille. Suoraan ilmaistu aggressio ja nainen.... eivät sovi samaan lauseeseen.. eiei.. Hyvien ystävättärien kesken kyllä :) Homoja en ole vielä kokeillut... mutta normimies lievästi ylimenevällä narsismilla silattuna... eiei.. ei hyvä. Kukkahattutädit toinen huono, ne kädet kohti taivaita jeesustelevat, jos kuultensa livahtaa edes yksi aggression ilmaisemiseen liittyvä sananpuolikas, oli tilanteeseen sidottu tai ei.. :DD kokeilkaa ja hämmästykää. - A
M.B. kirjoitti:
"Hohhoijaa ... Miehen näkökulmasta sanoisin, että naisen pitäisi a) osoittaa vihaansa suoremmin, b) olla alistumatta toivomaan sitä, että joku muu ilmaisee vihaa hänen puolestaan (ja usein hänelle itselleen)."
Paskanmarjat, sanon minä. Jos nainen ei saa edes uuniin palaneita pikkuleipiä kirota kuin turkkilainen ilman syväluotaavaa analyysia siitä, mistä kaikesta moinen kumpuaa, niin eiköhän se ole jo täystyrmäys naisen aggression ilmaisulle. Nainen hyvin usein ilmaisee aggressionsa, mutta ympäristö palauttaa sen nurinkurintulkittuna takaisin, josta nainen oppii olemaan ilmaisematta aggressiotaan ja olemaan se myhäilevä hymynaama sille miehelle, jota kohta jo myrkyttää sienikastikkeellansa tai puolihuolimattomilla vihjaisuilla, jotka kumma kyllä löytävät aina perille. Suoraan ilmaistu aggressio ja nainen.... eivät sovi samaan lauseeseen.. eiei.. Hyvien ystävättärien kesken kyllä :) Homoja en ole vielä kokeillut... mutta normimies lievästi ylimenevällä narsismilla silattuna... eiei.. ei hyvä. Kukkahattutädit toinen huono, ne kädet kohti taivaita jeesustelevat, jos kuultensa livahtaa edes yksi aggression ilmaisemiseen liittyvä sananpuolikas, oli tilanteeseen sidottu tai ei.. :DD kokeilkaa ja hämmästykää.> Paskanmarjat, sanon minä. Jos nainen ei saa edes uuniin palaneita pikkuleipiä kirota [...] nainen oppii olemaan ilmaisematta aggressiotaan [...] :DD kokeilkaa ja hämmästykää.
Olet reipas. Voimankäytön säätelyä kannattaa harjoitella, ei sitä muuten ikinä opi. - M.B.
Minulla on sisäinen mielikuva naisia vihaavasta miehestä, joka näkee kaikissa naisissa äitinsä, jonka kautta tulkitsee jokaisen äidin vihaa täynnä olevaksi naiseksi, ja sekin on tietenkin sen naisen syytä. Huoh.
- A
M.B. kirjoitti:
Minulla on sisäinen mielikuva naisia vihaavasta miehestä, joka näkee kaikissa naisissa äitinsä, jonka kautta tulkitsee jokaisen äidin vihaa täynnä olevaksi naiseksi, ja sekin on tietenkin sen naisen syytä. Huoh.
Tuollainen sisäinen mielikuva on varmasti hankala puhdistaa. Heitä pois tarpeettomana.
- A
Kiitos. Olen tuon videon kahdesti katsonutkin, luulen että sinun suosituksestasi. Näkemässäni versiossa Rowland eläytyi hyvin voimakkaasti ilon tunteeseen.
- A
Levyraatiarvio: Liian viihdyttävää että haluaisin yrittää eläytyä. Minulla on paha tapa torjua kaikki sellainen, jota voisin kuvitella sisäisen koulutoverini voineen kuunnella 16-vuotiaana. Varmaankin tämä taipumukseni on sosiaalinen rasite.
- A
Kaivan sen Pahan Äidin jostain hyllystä. Odota vähän aikaa.
- A
A kirjoitti:
Kaivan sen Pahan Äidin jostain hyllystä. Odota vähän aikaa.
Piti tarkalleen olla Vice Subversa ja Poison Girls 79-80, mutta tässä taustaksi:
http://www.youtube.com/watch?v=5G-o5ih_UYw - M.B.
Ehkä myyttien katoaminen on saanut peruspahan nousemaan enemmän pintaan ja ihmisten välisiin suoriin suhteisiin ilmennettävänä asiana. Liian kaukana luonnosta, niin luonto tunkee meistä.
- 13
M.B. kirjoitti:
Paskanmarjat, sanon minä. Jos nainen ei saa edes uuniin palaneita pikkuleipiä kirota kuin turkkilainen ilman syväluotaavaa analyysia siitä, mistä kaikesta moinen kumpuaa, niin eiköhän se ole jo täystyrmäys naisen aggression ilmaisulle. Nainen hyvin usein ilmaisee aggressionsa, mutta ympäristö palauttaa sen nurinkurintulkittuna takaisin, josta nainen oppii olemaan ilmaisematta aggressiotaan ja olemaan se myhäilevä hymynaama sille miehelle, jota kohta jo myrkyttää sienikastikkeellansa tai puolihuolimattomilla vihjaisuilla, jotka kumma kyllä löytävät aina perille. Suoraan ilmaistu aggressio ja nainen.... eivät sovi samaan lauseeseen.. eiei.. Hyvien ystävättärien kesken kyllä :) Homoja en ole vielä kokeillut... mutta normimies lievästi ylimenevällä narsismilla silattuna... eiei.. ei hyvä. Kukkahattutädit toinen huono, ne kädet kohti taivaita jeesustelevat, jos kuultensa livahtaa edes yksi aggression ilmaisemiseen liittyvä sananpuolikas, oli tilanteeseen sidottu tai ei.. :DD kokeilkaa ja hämmästykää.On ne kakarat joskus ihan kauheita ja ei niitä hullukaan aina jaksa. En nyt tämän pidemmälle viitsi lähteä angstailemaan..
M.B. kirjoitti:
Minulla on tuollainen näkemys erään naamioherran sisäisestä maailmankuvasta; käyttäytyminen kuvasti juuri tuota määbään esimerkkiä.
- M.B.
elisakettu kirjoitti:
Minulla on tuollainen näkemys erään naamioherran sisäisestä maailmankuvasta; käyttäytyminen kuvasti juuri tuota määbään esimerkkiä.
Mielestäni minullakin kävi niin, että imaisin tuon sisäisen kuvani ihan elävästä elämästä ja kävelevästä mallista. En ole sitä mieltä, että kaikki miehet olisivat käveleviä naisten vihaajia, mutta aika moni piirre aika monessa miehessä viittaa sellaisen mahdollisuuden olemassaoloon.
Ja aikuiselle miehelle, ei mitään niin pyhää ole kuin oma äiti, projisoi hän itse sen sisäisen äitinsä mitenpäin huvittaa ja minne sattuu. Siitä ei meinaan puhuta, eikä sellaisesta kysellä. Tai no, ehkä voisi ottaa ja pitää keskustelun koekappaleena: Keskustelunavaus miehen sisäisestä äidistä ja mihen omasta äidistä ja naisista. Sen keskustelun perusteella sitten rankkaamaan ... ;) M.B. kirjoitti:
Mielestäni minullakin kävi niin, että imaisin tuon sisäisen kuvani ihan elävästä elämästä ja kävelevästä mallista. En ole sitä mieltä, että kaikki miehet olisivat käveleviä naisten vihaajia, mutta aika moni piirre aika monessa miehessä viittaa sellaisen mahdollisuuden olemassaoloon.
Ja aikuiselle miehelle, ei mitään niin pyhää ole kuin oma äiti, projisoi hän itse sen sisäisen äitinsä mitenpäin huvittaa ja minne sattuu. Siitä ei meinaan puhuta, eikä sellaisesta kysellä. Tai no, ehkä voisi ottaa ja pitää keskustelun koekappaleena: Keskustelunavaus miehen sisäisestä äidistä ja mihen omasta äidistä ja naisista. Sen keskustelun perusteella sitten rankkaamaan ... ;)Olisi näemmä pitänyt keskustella...tai yritin, mutta eihän hänestä asian keskustelijaksi ollut. Asia oli vain absoluuttinen totuus, hänen kannaltaltaan, ei sitä tarvinnut vatuloida. Eli jos hän sanoo, että ihminen on esimerkiksi juoppo, valehtelija, kieroilija, hullu, verkostoitunut, kommunisti, feministi jne...hän on sitä ja sillä siisti (huolimatta toisen näkökykyeroista ettei olisi). Tai minä. Tai naapuri. Kuka milloinkin. Naiset yleensäkin...
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 943732
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli453114Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.972719Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572410- 612388
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172357- 1252335
Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212264Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv212203- 642070