Punainen väri

mikähän ihme...

Miksi sinkkumies on epämiehekäs kulkiessaan punaiset housut jalassa, mutta miehekäs ajaessaan punaisella ferrarilla?

15

533

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alfa male

      Mies on epämiehekäs, jos miettii, mikä on toisten mielestä epämiehekästä.

      • mikähän ihme...

        Et vastannut kysymykseen :)


      • alfa male
        mikähän ihme... kirjoitti:

        Et vastannut kysymykseen :)

        No yritetään vastata. Punainen on sosiaalisesti hyväksytty ferrarin värinä, muttei housujen värinä. Urheiluauton (ainakin ferrarin) värinä se on vakiintunut liittymään miehekkyyteen.


    • päivän naurut

      Voi elämä mikä kysymys :-D

      No punaisissa farkuissa ja punaisessa ferrarissa on pieni ero, harmi ettet sitä itse näe..

    • Punainen väri on väreistä aktiivisin. Se on huomiota herättävä, kiihottava ja ärsyttävä.
      Punainen väri koetaan lämpimäksi; se lähestyy katsojaa.

      Japanissa punainen väri kuvastaa vihaa, juutalaisuudessa verta ja syntiä. Suomessa punainen kuvastaa iloa ja voimakkuutta, mutta myös syntiä, verta ja rakkautta.

      Jospa lämpimän ihon lähellä tai ainakin alavartalon peitteenä punainen väri viestittää syntisyyttä, mutta kylmän metallin värinä luo mielikuvan nopeudesta ja voimasta ?

    • hgjh565gf55rr8

      Punainen on niin lämpimien tunteiden ja rakkauden väri kuin myös aggressiivisuuteen liitetty väri - aivan kuten veri merkitsee elämää, mutta myös kuolemaa.

      Ei olla totuttu näkemään punaisia housuja miehellä. Ei kai siinä sen kummepaa.

    • purrrr?

      Miksi mietit housujesi väriä etkä jo ota niitä pois ja hoitele minua, mies!

    • Bella Bellissima II

      Onpas paskaa väriteoriaa täällä värien ja tunteiden rinnakkaisuudesta.

      Punainen on kirkas huomioväri ja kirkkaisiin huomioväreihin tavallisesti pukeutuu vain naiset ja homot ja liikenteenohjaajat.

      Mun sieluni sen mulle sanoi, naisen vaistolla tietenkin, että liikenteenohjaajista mä himoavia unia nään.

      • gsre

        Mutta on myös tutkittu että punaiseen paitaan pueutuvalla miehellä käy flaksi.


    • iojvioejorijigoerjoi

      Vaatteissa mielestäni punainen on rohkea ja naisellinen väri, auton väreistä en ajattele niiden olevan miehekkäitä tai naisellisia, Ferrarilla on perinteenä punainen väri autoissaan, kuvastaa niiden tulisieluista urheilullisuutta ja moottorin voimaa.
      Autoissa pidän eniten metallihohtoväreistä, auringonpaiste saa ne kiiltämään ja hohtamaan kauniisti. Vaatteissa lähinnä vastaavaa on mielestäni kiiltävät satiinivaatteet, nekin hohtavat kuin metallivärit mutta ovat mielestäni naisellisia, ainut mitä miehenä kehtaisin pitää on vanhat kunnon kiiltävät Adidas urheilushortsit.

    • Jahas olen siis epämiehekäs kun talvella pidän osittain punaista takkia. Punaiset housut kun vielä olisi niin olisin melko punainen...

      • kommentti mieheltä

        Minun mielestäni et ole epämiehekäs mutta naisten mielestä olet. Syytä naisia. Naiset määrittelevät mieheyttä vaikka miehet eivät saa määritellä naiseutta.


    • Soinin pojat

      Punainen kommarien väri.

    • n 19

      Siis mitä,punaiset siistit farkuthan ovat tosi kivat! Kirkkaan siniset myös. Niitä pitäessään täytyy kuitenkin osata pukeutua ja yhdistellä niihin sopiva paita ja kengät joten kaikille ne eivät sovi.
      Ja naiset eivät niin hirveästi edes katso niitä autoja,ellei ole sitten joku motoristi-nainen. Minua ei ainakaa mikään miehen auto/autottomuus kiinnosta. Pukeutuminen merkkaa enemmän!

    • Maikl Nait

      Oliko David Hasselhoff epämiehekäs pitäessään punaisia uimashortseja Baywatch -sarjassa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laaja sähkökatko Sallilan verkossa!

      Mä heräsin yhden maissa UPS:n piipittkseen, koska sähköt poikki ja on edelleen. Odottelin jonkun aikaa ja soitin vikanum
      Loimaa
      35
      1230
    2. KJ Konetimber OY

      Haettu konkurssiin Eläke yhtiö Ilmarisen toimesta.
      Kuhmo
      37
      1065
    3. Millä kirjaimella nimeni alkaa

      Ja montako kirjainta sukunimestäni voi laskea? N to M
      Ikävä
      60
      950
    4. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      173
      904
    5. Ampumisvälikohtauksen syynä kahden eri romanisuvun erimielisyydet

      Ikaalislainen romaniseurue joutui tahtomattaan tulitaisteluun etelä-pohjalaisen romanisuvun kanssa. Tilanne ei ratkennu
      Seinäjoki
      40
      746
    6. Hyviä tehokkaira vinkkejä erittäin pinttuneen wc pytyn puhdistukseen

      Eli semmonen vuokra-asunnon pytty jossa hyvin sitkeään pi ttyny se vesiosa. Kloriittia olen liottanu yön yli ja yleispuh
      Ikävä
      121
      723
    7. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      57
      708
    8. Voiko "miehisen kunnian" käsitteen ohittaa?

      Palstalla kovasti pidetään minua jollain tavoin sairaana, kun puhun miehisestä kunniasta. Voidaanko me siis täysin ohi
      Sinkut
      144
      683
    9. Et uskaltaisi kuitenkaan nähdä enää

      Niin mitäpä sitä enää vatkaamaan.
      Ikävä
      52
      641
    10. Voi että, kaikki on nyt ohi

      Aijon nyt unohtaa kaiken. Morjes. Mieheltä
      Ikävä
      59
      637
    Aihe