Toisena esiintyminen

mental case

Jos yrittää esiintyä toisena henkilönä esim. netissä, vaikkapa mustamaalatakseen jotain ihmistä, jota ei välttämättä edes tunne, niin onko se enemmän narsistinen vai skitsofreeninen piirre?

34

214

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 21

Kumman vastauksen sä haluat riippuu siitä?

• j.o.k.u.

Varastit mun tyypillisen kysymyksen! :D

( Mulle ei ole olemassa 'kyllä' ja 'ei' vastauksia... )

• M.B.

Jos nimeä ei mainita, miten voi sanoa kenenkään mustamaalavan ketään? Internetaikakauden yleisin luuloharha lienee se, että "ne puhuu musta p...aa netin keskustelupalstoilla"

Samasta syystä, toinen internetaikakauden yleisin luuloharha on, että joku toinen esiintyy toisena henkilönä harrastaakseen edellä mainitun ensimmäisen luuloharhan toteutumista aktiivisesti.

Ilmiö on mielenkiintoinen ja erittäin sidoksissa aikaan ja kulttuuriin. Ilmiötä ei esiinny mainitunlaisena yhteisöissä joissa ei ole tietokoneita ja/tai nettiä.

*räntää, jäks*

• M.B.

Mun mielestä koko ajatus on hieman skitsofreeninen ...

Ensinnäkin: Yrittää esiintyä toisena ihmisenä = Eli joku on ollut tunnistavinaan jonkun tekevän niin... Periaatteessa kun oikein ajattelee, kaikki teksti on jotenkin yhdistettävissä johonkin tosielämän todelliseen ihmiseen, jos jaksaa vaivautua. Mutta miksi jaksaa vaivautua, jos lopputuloksena on skitsofreeninen piirileikki...

Mun mielestä se, että mä haluan alkaa pyörittelemään tätä juttua tässä nyt, kertoo siitä, kuinka olen vailla tekemistä.. =DD Eli pitää reipastua, mielummin heti.

• M.B.

Sä se aina lojut ssiellä sossun penkillä. Taidat tosielämäsä olla rikkaan perheen perijätär :)

• M.B.
        M.B. kirjoitti:

Sä se aina lojut ssiellä sossun penkillä. Taidat tosielämäsä olla rikkaan perheen perijätär :)

Siis vierihoidettu.. mihin osa kirjaimista tipahtaa matkalla palstalle.. :DD

• M.B.

Mullakin taitaa vähän riipahtaa ja roikahtaa nää palstailut jonkinasteisen narkkariuden puolelle..

• A

• A

• M.B.

• M.B.

• M.B. kirjoitti:

Ja jee, pättinkii... :))

*istuu pensaissa piilossa viinipullo kourissansa*

Voi teitin kanssanne...vai pesiä ja vierihoitoa...joo-o...mutta kiva näitä on lukea...
        Pitkäperjantaihan loppuu kesken ennen ku saan kaikki teijän tuotokset plarattua.

:-DDD

• d.i.c.e

• Olin pienen aikaa poissa, ja tänään olen peffa puuduksiin asti lueskellut teidän juttuja, ja kuunnellut musaa, mm määbään aloituksen tuottamaa matskua. Tää on kivaa, eikä hävetä myöntää.

Mulla on ollut kiva 'kärsimysperjantai', kiitos teidän, sun ja kanssakirjoittajien. Arvostan lähdettäni! ;)

d.i.c.e. on pelinainen

• d.i.c.e
        yxex kirjoitti:

Olin pienen aikaa poissa, ja tänään olen peffa puuduksiin asti lueskellut teidän juttuja, ja kuunnellut musaa, mm määbään aloituksen tuottamaa matskua. Tää on kivaa, eikä hävetä myöntää.

Mulla on ollut kiva 'kärsimysperjantai', kiitos teidän, sun ja kanssakirjoittajien. Arvostan lähdettäni! ;)

d.i.c.e. on pelinainen

• d.i.c.e

• d.i.c.e

• d.i.c.e kirjoitti:

Haha...Ei helv..! Huippu mainos! ;D

Mehän ei vettä juoda! Kalat on voineet pissiä siihen. Homma on geeneissä!
        ;-DD

• M.B.
        yxex kirjoitti:

;-DD

Fish do it in it :D

• d.i.c.e

• M.B.
        yxex kirjoitti:

Muistatko tän biisin(?)

Kuuntelin sen kerran uudelleen ja uudelleen.. =)

http://www.youtube.com/watch?v=gVppceNO7uE

:))) Muistan. Chisu on niitä, juuri minua itkettäviä laulajia...

Kiitos, tuota tarvitsin juuri nyt.

• d.i.c.e
        yxex kirjoitti:

;-DD

Ääh...Alkoi tehdä olutta mieli. Eikä jemmassa tietenkään ole yhtäkään... ;P
        ( En ole alkoholisti. Pelkkä satunnainen suurkuluttaja. :D )

• j.o.k.u.

Sanoisin, että psykopaattinen piirre, jos minulta kysytään...Riippuen juttujen vakavuudesta.

Paranoidia olisi luulla tunnistavansa jonkun ( miljoonien ihmisten keskeltä ), ja vielä "tunnistaa", että se ei ole se henkilö, jota esittää...

• M.B.

Näin.

Olen tosielämässä muutaman ihmisen suuresta joukkiosta tunnistanut ihmisen ja siinäkin tilanteessa piti tuijottaa moneen kertaan ja sitten kokeeksi hieman huhuilla nimellä :DD Eli kävelevistä, aidoista päistä tunnistamallakaan, en ottanut asiaa heti totena. Niin nyt jos alkaisin tunnistamaan täältä ihmisiä as for real, voisin jo kirjoittautua suljetulle vapaaehtoisesti hetkeksi lepäämään...

• sekoja ovat

Tuossa tapauksessa on kyllä todella vainoharhainen mutta on kyllä ihmisiä jotka lukevat näitä juttuja siinä uskossa/toivossa että saisivat siitä jotain henkilöä syyttää. Sekin kannattaa kuitenkin ajatella niin että jos heillä ei ole muuta elämässä niin siitä vain täytettä tyhjään ja tarkoituksettamaan elämään.

• "Jos yrittää esiintyä toisena henkilönä esim. netissä, vaikkapa mustamaalatakseen jotain ihmistä, jota ei välttämättä edes tunne, niin onko se enemmän narsistinen vai skitsofreeninen piirre? "

Kysymys ei välttämättä ole kummastakaan. Tai edes siitä, että pyritään mustamaalaamaan ketään. Onhan näitä, jotka kirjoituksillaan joko suoraan tai epäsuoraan vaikuttavat hyökkäävän jotakuta tai ryhmiä kohti.

Mutta.

Uskoisin että takana on aina jokin sanoma. Asia ilmaistaan vain toisinaan provokaationa; saadaan herätettyä tunteita. Voi tulla vaikutelma henkilökohtaisuuksista. Varmistetaan että saadaan kuulija sille mitä yritetään sanoa. Kuulijan vastuulla on tietysti se, miten asian haluaa kuulla. Tai nähdä sen. Monesti sanomassa on kuitenkin enemmän sisältöä kuin halutaan nähdä tai kuulla.

• Lisään tuohon vielä. Joskus se kaikkein v*sin kommentti voi olla suurin avain jonkin asian tai sisällön oivaltamiselle. Kehoittaisin edelleen kaikkien kukkien kukkia. Ja puutarhurien jatkaa lannoittamista. Vaikka se joskus kieltämättä vähän tympiikiin.

• yhteysalus d3

Olen mä ufonakin esiintyny vieraalla paikkakunmnalla. Täydestä meni. Sekavan puheen takia paljastuin. Ei oo tältä planeetalta ainakaan totesivat.

• d.i.c.e
        yhteysalus d3 kirjoitti:

Olen mä ufonakin esiintyny vieraalla paikkakunmnalla. Täydestä meni. Sekavan puheen takia paljastuin. Ei oo tältä planeetalta ainakaan totesivat.

u.f.o.= Unidentified flying object...

Mielenkiintoista. :)

• M.B.
        d.i.c.e kirjoitti:

u.f.o.= Unidentified flying object...

Mielenkiintoista. :)

Mmm.. mäkin haluaisin oppia lentämään tunnistamattomana..

*ai niin, tuo luudan ehostaminen hieman kesken..*

• A

Mulle riittää kun muut löytää mut ja pyörii mun ympärillä.

• d.i.c.e

:)

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      94
      3772
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      45
      3154
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      100
      2797
    4. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      57
      2440
    5. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      134
      2437
    6. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2388
    7. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      117
      2377
    8. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      21
      2294
    9. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      23
      2286
    10. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      64
      2080
    Aihe