Tosiaan.

meedio maitosuu

Kuinka paljon sinkuilla vaikuttaa asiaan seuranhaussa toisen taloudellinen tilanne?
Rehellisesti sanottuna. Mitä se toiselle kuuluu kun ei joudu laskuja maksamaan kuin omansa.

29

162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mato mahdoton

      Eipä juurikaan, mutta olenkin mies.

    • Ahneet lutkat

      Naisille se on kaikkein tärkein asia, miehellä pitää olla paalua.

      • eiugäofpibeg

        Näin on. Oletamme että miehet tarjoavat mahdollisimman paljon ilmaiseksi asioita.


      • Omavarainen

        Ja paskan vitut, tämä likka maksaa itte kaiken enkä tosiaankaan suostu jonku ukon elätiksi. Pärjään omillani erittäin hyvin, ukko pitäköön rahansa ja minä omani.


    • meedio maitosuu

      Just! Tiedät mistä puhun..?

    • Itselle se ei kyllä vaikuta lainkaan, kun en minä maksa toisen maksuja ainakaan alkuvaiheessa. Tietysti jos naimisiin asti tie vie niin sitten se vaikuttaa.

      • senttinaikkonen

        Mitä toisen laskuja olisit valmis maksamaan naimisissa?
        Tarkoitat kait jakamista..


      • senttinaikkonen kirjoitti:

        Mitä toisen laskuja olisit valmis maksamaan naimisissa?
        Tarkoitat kait jakamista..

        No siis tarkoitan juuri sitä yhteisen talouden jakamista, että molemmat osallistuu tasapuolisesti. Riippuen tietenkin molempien taloudellisesta tilanteesta, että yhteisesti pystyy elämään.


    • Free Fanny

      Kyllä se siinä mielessä vaikuttaa, että jos toisella on _todella_ paljon enemmän tai vähemmän rahaa, niin on vaikea sopeuttaa harrastuksia ja haaveita yhteen.

      • ........

        Älä valehtele. Jos miehellä on paljon rahaa, niin siinähän sun haaveet vasta pääsee toteutumaan.


      • ei sovi yht

        Tuo on niin totta. Toisella taaas jos on enemmän rahaa ja valmis tarjoamaan ei tuntuis kivalt köyhemmäst osapuollest. Onneksi varallisuuden näkee päältäpäin.


      • .....
        ........ kirjoitti:

        Älä valehtele. Jos miehellä on paljon rahaa, niin siinähän sun haaveet vasta pääsee toteutumaan.

        Aivan, ei varmaan kukaan ole koskaan kuullut naisen valittavan, että mies on _liian varakas_? Kaikesta muusta mahdollisesta kyllä, jopa liian isosta munasta.


      • Free Fanny
        ........ kirjoitti:

        Älä valehtele. Jos miehellä on paljon rahaa, niin siinähän sun haaveet vasta pääsee toteutumaan.

        En halua olla kenellekään kiitollisuudenvelassa. Olen aina omat matkani etc itse maksanut ja maksan jatkossakin, silloin ei tarvitse mielistellä ketään vaan voi aidosti tehdä niitä asioita, joita _itse_ haluaa.


      • ....
        ei sovi yht kirjoitti:

        Tuo on niin totta. Toisella taaas jos on enemmän rahaa ja valmis tarjoamaan ei tuntuis kivalt köyhemmäst osapuollest. Onneksi varallisuuden näkee päältäpäin.

        Onneksi varallisuuden näkee päältäpäin - heh, ei kyllä aina näe. Moni todella varakas voi näyttää melkein puliukolta, esimerkkinä Usarin Herlin.


      • Free Fanny
        ..... kirjoitti:

        Aivan, ei varmaan kukaan ole koskaan kuullut naisen valittavan, että mies on _liian varakas_? Kaikesta muusta mahdollisesta kyllä, jopa liian isosta munasta.

        Kuka nyt on valittanut?


      • FF
        ei sovi yht kirjoitti:

        Tuo on niin totta. Toisella taaas jos on enemmän rahaa ja valmis tarjoamaan ei tuntuis kivalt köyhemmäst osapuollest. Onneksi varallisuuden näkee päältäpäin.

        Tokko sentään päälle päin näkyy, mutta äkkiähän sen tutustuessa huomaa.


    • sir_eino

      Vaikuttaa ja ei. Rikas ei tarvitse olla mutta jos muijalla ei ole koskaan varaa tehdä mitään niin en mä sen menoja ala maksella. Sitten kun muutetaan yhteen niin toivoisin että se nainen kävisi töissä ja maksaisi osuutensa laskuista.

      Eli käytännössä toi sulkee aivan täysin persaukiset pois.

    • mimsku.

      Itse olen omalla työlläni hankkinut reilun 20 työvuoden aikana pientä omaisuutta, ei siis mitään merkittävää, mutta "ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot". Haluan esimerkiksi asua omistusasunnossa, joten siksi ihan tyhjätaskun kanssa yhteenmuutto tuntuisi aika epärealistiselta vaihtoehdolta.

      En vaadi mieheltä yli 50.000 euron vuosituloja enkä merenrantaomakotitaloa todellakaan, mutta se on minusta tärkeää, että osaa elää varojensa mukaan eikä niin, että koko ajan pitää olla ottamassa velkarahaa.

      Olen huomannut, että yhtälailla miehillä kuin naisillakin on ongelmia siinä, että ei malteta säästää, vaan jos joku mieliteko tulee, niin se pitää heti ostaa Visa-kortilla, joustoluotolla, pankkilainalla tai pikavipillä. Koska se ei sovi omaan elämänkatsomukseeni, niin en oikein usko, että sellainen "elämäntapataiteilija" soveltuisi minun rinnalleni.

    • gaearwaed

      No, voisi olla pieni ongelma, jos pitäisi elättää nainen ja hänen perheensä siellä jossain vinkuintiassa. :) Mutta konkreettisesti rahasta ei puhuta, ennen kuin ollaan jo suhteessa. En silti lahjoittelisi rahojani kiperässä tilanteessa olevalle naiselle, joka on muka minusta kiinnostunut. :)

    • heko v-n heko

      Viimeaikoina lähes jokainen mies jonka kanssa olen yrittänyt tutustua netin kautta on heti häipynyt niille teilleen kun olen kertonut olevani köyhä.

      Asiaa ei auta mitenkään se että olen korostanut haluavani asua omassa taloudessani.

      • -.-.

        Köyhillä naisilla on tapana kupata ja maksattaa elämistään vielä enemmän miehillä kuin keski- tai suurituloisilla. Tosin sanoen mies on vaarassa joutua kustantamaan aivan kaiken.


      • heko v-n heko
        -.-. kirjoitti:

        Köyhillä naisilla on tapana kupata ja maksattaa elämistään vielä enemmän miehillä kuin keski- tai suurituloisilla. Tosin sanoen mies on vaarassa joutua kustantamaan aivan kaiken.

        Milläs sitten saisi miehen vakuuttumaan että näin ei tule käymään?

        Miksi ihmeessä maksattaisin miehellä yhtään mitään mikäli asun omassa asunnossa ja hän omassaan???

        Jos taas käydään kaupassa hakemassa ruokaa miehen autolla, niin kävisihän hän kaupassa jokatapauksessa, joten onko se joku rikos jos minä voisin hoitaa oman kaupassakäyntini siinä samalla? Kauheaa loisimista? Mies menee 5 paikan tila-autollaan kauppaan ja minun pitää kävellä se sama matka siinä etten vaan loisi? xD

        Tiedän kyllä yhden seurustelleen parin jossa nainen ja mies olivat aivan yhtä köyhiä tai nainen ehkä köyhempi, asuivat erillään. Vähistä rahoistaan nainen maksoi miehen laskuja ja toi tälle kaikenlaisia vaatteita yms. Nämä vaatteet mies jakeli kavereilleen ja saattoi kieltäytyä tapaamasta naisystäväänsä koska piti viettää aikaa kavereiden kanssa. Vuosien varrella nainen kyllästyi ja on lopettanut seurustelun koska mies alkaa olla vanhuudenhöperökin, mutta mies se vaan soittelee perään ja kuvittelee kai että ovat yhdessä. Eli osaavat ne miehetkin maireasti ottaa kun tarjotaan, ja sitten niistä ei pääse eroon...

        Ymmärrän että ihmisten kannattaa miettiä kaksi kertaa kenen kanssa ryhtyvät seurustelemaan, ja hyväksikäyttöön ei kannata suostua.


      • heko v-n heko
        heko v-n heko kirjoitti:

        Milläs sitten saisi miehen vakuuttumaan että näin ei tule käymään?

        Miksi ihmeessä maksattaisin miehellä yhtään mitään mikäli asun omassa asunnossa ja hän omassaan???

        Jos taas käydään kaupassa hakemassa ruokaa miehen autolla, niin kävisihän hän kaupassa jokatapauksessa, joten onko se joku rikos jos minä voisin hoitaa oman kaupassakäyntini siinä samalla? Kauheaa loisimista? Mies menee 5 paikan tila-autollaan kauppaan ja minun pitää kävellä se sama matka siinä etten vaan loisi? xD

        Tiedän kyllä yhden seurustelleen parin jossa nainen ja mies olivat aivan yhtä köyhiä tai nainen ehkä köyhempi, asuivat erillään. Vähistä rahoistaan nainen maksoi miehen laskuja ja toi tälle kaikenlaisia vaatteita yms. Nämä vaatteet mies jakeli kavereilleen ja saattoi kieltäytyä tapaamasta naisystäväänsä koska piti viettää aikaa kavereiden kanssa. Vuosien varrella nainen kyllästyi ja on lopettanut seurustelun koska mies alkaa olla vanhuudenhöperökin, mutta mies se vaan soittelee perään ja kuvittelee kai että ovat yhdessä. Eli osaavat ne miehetkin maireasti ottaa kun tarjotaan, ja sitten niistä ei pääse eroon...

        Ymmärrän että ihmisten kannattaa miettiä kaksi kertaa kenen kanssa ryhtyvät seurustelemaan, ja hyväksikäyttöön ei kannata suostua.

        Tark.

        Eli että kaupassa ostaisin omat ruokani omilla rahoillani ja hän omansa, mutta autokyydin maksaisi hän kun kerta olisi varakkaampi ja jokatapauksessa kauppaan menossa. Mitään häntä ei ole eli tämä on esimerkki, mutta onko tämäkin väärin?


    • ,,,,,,,

      Jos matkustat miehen autossa, maksat puolet bensoista - aina.

      • ....

        Tarkennan, että feministit ovat vaatineet tasa-arvon Suomeen. Herrasmiesten aika on ohi ja samalla on kuollut pyyten auttaminen ja vieraanvaraisuuskin. Naiset pärjätköön täysin omillaan osallistukoot kaikkeen siinä kuin miehetkin. Niin makaa kuin petaakin.


    • ES

      Taloudellinen tilanteeni on vakaa mutta köyhä. Olen joskus miettinyt, mitenhän se sujuisi taloudellisesti, jos asuisin jonkun miehen kanssa ja miehellä olisi vaikka keskimääräiset tulot eli paljon isommat kuin minulla. Jos mies olisi tottunut monenlaiseen, jotka minulle olisivat luksusta ja joihin minulla ei ole varaa, esim. sanomalehden tilaamiseen, matkusteluun, ravintoloissa käymiseen, johonkin harrastukseen joka maksaa paljon jne. Niin, olisi todella vaikeaa elää yhdessä jos olisi ihan eri mahdollisuudet toteuttaa asioita.

    • Naisilla on

      Taikaseinä jalkojen välissä. Pimpillä saa toteutettua asioita.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      761
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      550
    Aihe