Oikeanlainen jarrutus

diipadaapaa_

Eli tota.. Oon rullaluistellu jo vähän aikaa, mutta en vieläkään ymmärrä, miten noilla voi jarruttaa kunnolla.

Mulla on semmoset Bauerin rullikset, jotka ostin viime kesänä ihan uutena. Kaikki muu menee tosi hyvin, paitsi se jarrutus, varsinkin alamäessä.. :-----D Oon riskitekijä liikenteessä, joten vinkkejä kiitos!!

7

1237

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jarjarru

Koukista polvia ja nosta luistinta, jossa jarrupala etuosasta ilmaan jolloin jarrupala ottaa asvalttiin kiinni.Ylävartalo kallistuu lonkista hieman eteenpäin.Mutta muista, että jarrutusmatka on pitkä varsinkin jos joudut tekemään jarrutuksen kovasta vauhdista.Jotkut jarruttaa kääntämällä toisen luistimen sivuttain, mutta ei ole hyvä renkaille. Nyt vaan harjoittelemaan...

• 11111111111111111111

Opettele se T-jarrutus (toinen luistin poikittain etummaisen taakse ja ennakoi tulevia mahdollisia liikennetilanteita ).
      Jarrupalan voit ottaa tällöin vallan pois eivät kivetkään ja muut roskat takerru luistimeen niin helposti.

• kurssille

Miten olisi, josko menisit kurssille. Sanallista opetusta on aina vaikea soveltaa. Jokainen, kun lukee ohjeet ihan omalla tavallaan. Kurssilla oppii kaikkea muutakin hyödyllistä eikä tarvitse tahia itsekseen.

Käyppä katsomassa www.katukiitajat.fi
      Heillä alkaa jälleen alkeiskurssit, ja se jarrutus taitaa olla se ykkös juttu siellä.

Muuten T-jarrutus ei ole mikään jarrutus, vaan sillä hidastetaan vauhtia. Siten on myös tosi helppoa kaatua, jos homma ei ole täysin hallinassa. Kisaluistimissahan ei ole jarrua, joten homma hoidetaan tosiaan ennakoinnilla.
      Kun ennakointi ei riitä ja tulee se täysin yllättävä, pysäytyksen vaativa tilanne, niin.... Harjoitusrullat meni vaihtoon sen stopin jälkeen.

• Vauhtia ja vaarallis

Mikäs se jarrupalajarrutus sitten on kerran tuli tilanne noin 60km/t vauhdista vielä jarrupalaa käytettyäni , se kului hetkessä loppuun ja käry oli nenään pistävä , lopuksi kun ei vauhti muuten tuntunut tokenevan piti läytää sitä T-jarrutusta sillä selvittiin !

• diipadaapaa_

Kiitos vinkeistä! Täytyy testailla! Alkeiskurssille olisi ihan kivaa mennä, mutta Helsinki on vähän turhan kaukana :/

• 5k luistellut

Höpö höpö. Kun jarrupalalle lyö kunnolla voimaa on se hyvin tehokas tapa jarruttaa ja samalla säilyttää luistinten ohjattavuus. Ennakoinnilla on rullaluistelussa suuri osa kuitenkin.

Mun mielestä rengaslaahausjarruttajat eivät ole koskaan oppineet käyttämään jarrupalaa oikein.

Kun luistelutekniikka on hyvin hallussa, ei reissulla/lenkillä montaa kertaa tarvitse jarruttaa yleensäkään.

• yli 2,5 tonnia kesä

Käytä ihmeessä jarrupalaa kerran siihen oot tykästynyt ,

Itse muutaman palan loppuun kulutettuani luovuin koko palasta juuri sen takia kun mainitsit ettei reissulla montaa kertaa tarvi jarruttaa sen voi tehdä T-jarrutuksena.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Asianajaja Herman Ljungberg

Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä
      Maailman menoa
      159
      7077
    2. Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??

Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.
      Jyväskylä
      33
      4203
    3. Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.

Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.
      Maailman menoa
      115
      2261
    4. Ja taas kerran

Mutka ja joki. Kenties liikaa nopeutta. Miksi?
      Nurmijärvi
      64
      1991
    5. Mikä on rakkain fantasiasi kaivatusta?

Ja kertoisitko sen hänelle?
      Ikävä
      84
      1485
    6. Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.

Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la
      Hybridi- ja sähköautot
      203
      1472
    7. Nainen, taidan inhota minua todella

tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll
      Ikävä
      73
      1101
    8. Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen

Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 202
      Viihde ja kulttuuri
      14
      996
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi

vuoden 2025 aluksi?
      Ikävä
      48
      989
    10. Rattoisaa lauantai iltaa

Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa
      Ikävä
      225
      957
    Aihe