Tositarkoituksella seuraa etsivät

deittailija.

Aina hämmästyy kun lukee noita tositarkoitus-ilmoituksia.
Kriteereinä hellyys, ihmisen kosketus, ja läheisyys ja kaikkea muuta iho iho-vasten menoa.

Kuka järkevä edes lähtee tollasia ihmisiä tapaan jotka vaativat sitä heti ensimmäisenä kriteereissään?! Eikä tällaiset asiat tule suhteen myötä. Miksi se pitää mainita ilmoituksessa?

Kun tapaa ihmisen ensimmäistä kertaa ei todellakaan tiedä haluaako tämän kanssa suhdetta. Toista pitää tavata pidempää ja seksiäkin pitää harrastaa ennen kuin tietää haluaako olla toisen kanssa. Ei sitä voi tietää heti. Siinä mielessä tositarkoituksella ilmoitukset on älyttömiä.

Ihan vaan hauskan pitona alkanut suhde voi kehittyä vakavaksi jos on kehittyäkseen. Se, että suhteen pitäisi olla alusta asti hirveän vakavaa, on ahdistavaa.

28

2596

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinkku vaan

      En usko että vaaditaan ensimmäisenä...

      Minusta on hyvä kertoa, mitä toisesta hakee. Kaikkia ei kiinnosta vakiintua koskaan, joku ei tykkää kosketuksesta, ei seksistä, ei halua toista sen lähemmäksi mitä seksuaalinen tyydytys vaatii... Me ollaan erilaisia. Jollei kerro mitä haluaa ei voi saada sitä mitä haluaa.

      Tositarkoituksella-ilmoitukset kertovat, että niiden laatija etsii kestävää parisuhdetta.

      Moni hakee vain kartutusta haaremiinsa, hyväksikäytettävää ihmistä.

      Miksei siis pitäisi kertoa mitä hakee? Kerrothan sinäkin?

    • selvennystä

      etsii seuraa tositarkoituksella = ei halua tavata pelimiehiä, jotka etsivät vain seksiseuraa

    • "Se, että suhteen pitäisi olla alusta asti hirveän vakavaa, on ahdistavaa."
      Ehkä sun mielestä. Mutta mä haen juuri oikeaa parisuhdetta mikään kevyt suhde ei kiinnosta. Enkä mä koe sitä ahdistavaksi, jos sä koet niin oma on ongelmasi.

    • joozzzzzzzzzz

      Näin se on. Tässä onkin taas oikein hyvä esimerkki.
      Juuri nämä ilmaisujen tai lauseiden tulkinnat kertovat tulkitsijastaan paljon enemmän kuin mitä itse lauseiden kirjoittajan tarkoituksesta. Eihän lyhyen yksinkertaisen lauseen kirjoittajan tarkoituksista niinkään voi tietää, ei varsinkaan jos on vielä kyseessä aivan tuntematon anonyymi henkilö.

      Minä muuten tulkitsen tämän 'tositarkoituksella' niin, että siinä ollaan etsimässä sellaista henkilöä jonka kanssa voisi alkaa n.s. vakavamman pidempiaikaisen parisuhteen niinkuin mitä tällä perinteisemmässä mielessä tarkoitetaan.

    • Pohdintoja....

      Olen osittain samaa mieltä. Suhteeen haussa termi "tositarkoituksella" on aika ympäriöpyöreä, eikä sinänsä välttämättä kerro paljoakaan. Samaan sarjaan lukisin termin "vakavasuhde", tms. Ne ovat vain mielikuvia. Eli aika usein tuntuu, että kyseisillä termit tarkoittavat enemmänkin jotain etenemis järjestystä, (seksi, jne.), tms. Toisaalta ehkä tuntuu, että kyseisen termin alle kipataan naimisiin menoa, lapsia, yhdessä asumissa, ja vähän kaikkea mitä ei ehkä jakseta kertoa, ja sitten ehkä oletetaan/toivotaan toiselle niiden tarkoittavan samaa asiaa.

      Mielestäni kuitenkin toiselta voi olettaa jotain (mitä tahansa) ennen kuin lähtee tapaamiselle. Kyseisiä termejä voi myös käyttää (suhteellisisen) vapaasti, kaikkia kun ei kuitenkaan voi mitenkään kuvata täsmällisesti, (tai jotkut eivät välttämättä edes haeti halua). Jos tehtäisiin jonkinlaine tilasto, mitä kyseisille termeillä haun yhteydessä tarkoitetaan, niin varmaan jonkinlainen sterotyyppinen kuvaus nousisi yli muiden. Termit kuitenkin ovat niin moni/yleiskäsitteisiä, ettei niistä kuitenkaan ehkä kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä kannata vetää, ja itse en niille silleen anna arvoa, (eli se onko vakava ja tositarkoituksella sama selviää kyllä sitten myöhemmin jos sitä ei muutoin saa selville, joten turha niiden perusteella on lähteä vetämään kovin pitkälle meneivä johtopäätöksiä).

      Se kuinka nopeast joku tietää haluaako suhdetta, seksiä, lapsia, yhteen asumaan, tai ihan mitä tahansa toisen kanssa, on varmaan ihan yksilöllistä.

      • Pohdintoja....

        Äh, korjaus:

        "eli se onko vakava ja tositarkoituksella sama selviää... " => "eli se tarkoittaako vakava ja tositarkoitusella samaa kummallekin selviää..."


    • ..............

      Hyvähän se on tietää suurinpiirtein, mitä asioita toinen pitää parisuhteessa tärkeinä. Kun on useampi suhde jo takana, niin on huomannut, että koskettelunhalun, halimisen ja pussailun tarve on naisillakin hyvin erilainen. Itselle sopii parhaiten nainen, joka haluaa olla lähellä niin henkisesti kuin fyysisesti.

      Itse tulkitsen tositarkoituksella sanan, että toinen on tarvittaessa valmis etenemään suhteessa. Varsinkin, kun ikää karttuu, tämä ei ole mikään itsestäänselvyys tai tuo kliseinen lause edes aina välttämättä pitäisi paikkaansa, kun aletaan tekoja kysymään.

    • haahka.

      Moni mies sanoo etsivänsä seuraa tositarkoituksella, koska silloin saa naiselta helpommin

      • Juuri näin

        Suurin osa nettimiehistä on valehtelijoita.


      • PUUMANAISTA KIVAAN!!
        Juuri näin kirjoitti:

        Suurin osa nettimiehistä on valehtelijoita.

        SEURAA JA KAIKKEEN KIVAAN HITAASTI JA PITKÄÄN T32V BLNDI HVÄNNÄKKÖINEN MIES!!NAISET VASTATKAA!NÄHDÄÄNKÖ JO TÄNÄÄN,KANNATTAA


      • Älä....
        PUUMANAISTA KIVAAN!! kirjoitti:

        SEURAA JA KAIKKEEN KIVAAN HITAASTI JA PITKÄÄN T32V BLNDI HVÄNNÄKKÖINEN MIES!!NAISET VASTATKAA!NÄHDÄÄNKÖ JO TÄNÄÄN,KANNATTAA

        ....huuda!


    • täsmennystä

      Täällä Suomi24:ssä tuo "Tositarkoituksella" tarkoittaa myös sitä, että hän on maksanut ilmoituksestaan ekstraa, jotta näkee enemmän tietoa hänen profiilissaan käyneistä ihmisistä. Välttämättä täällä se ei tarkoita sitä, että olisi etsimässä tosimielellä avioliittoon johtavaa uskollista perinteistä parisuhdetta!!!

      Tuossa Treffien profiilissa pitäisi olla sellainen kohta, johon voisi suoraan valita, että mitä näistä eri vaihtoehdoista on etsimässä:
      a. pelkkää seksiä (kertapanoja)
      b. vakipanosuhdetta
      c. avointa suhdetta (seurustelu vaihtelevat seksikumppanit)
      d. deittiseuraa ja juttelukumppania
      e. parisuhdetta, johon ei kuulu seksi (esim. aseksuaalit ja vanhat ihmiset)
      f. hitaasti etenevää seurustelusuhdetta, jossa seksi ei kuulu alussa kuvioihin
      g. seurustelusuhdetta tositarkoituksella, jossa halutaan normaalia perinteistä uskollista parisuhdetta ja jossa ollaan valmiit sitoutumaan toisiinsa jopa loppuiäksi avioliittoon

      Profiileista on vaikea saada joskus selvää, että onko kyseessä pelimies, joka valehtelee etsivänsä kohtia f tai g vain siksi, että saisi kondomitonta seksiä, kun hän ei uskalla suoraan myöntää, että hän on varattu ja etsisi lähinnä a tai b kohtaa. Olen ihan varma, että aika harva kehtaa suoraan myöntää, että haluaisivat suhteen c. Kun ei myönnä, että haluaa seurustelusuhteen vapauden hyppiä sängystä sänkyyn, niin joutuu kokemaan monia suhteita, rikkomaan lasten perheen ja elämään salailevaa elämää, joka käy raskaaksi.

      Itse etsin lähinnä tuota G-suhdetta, jossa seksiä voi olla heti ekallakin kerralla, mutta sillä periaatteella, että jos treffit menee hyvin, niin aletaan pitää yhteyttä, tekstaillaan, soitellaan jne. En edes halua suhdetta, jossa ei ole yhtään hengitystilaa, mutta en halua olla suhteessa se, joka saa koko ajan muistutella, että hei, nähtäiskö ja ootko unohtanut mut, kun ei oo pariin viikkoon kuulunut mitään.

    • PUUMANAISTA32VMIEHEL

      VANHEMPAA NAISTA 32V MIEHELLE!ASIALLINEN VASTAA JA KERRON LISÄÄ

    • Reipas Poikamies

      tuskin nainenkaan juhlii jos tietäis että on jonkun miehen panoringissä sijalla 5.?

      • gkuhaegr

        Tuollaiset pojat kuvittelevat silti itsestään liikoja. Ei se nainen sijalla 5. välttämättä ole rakastunut, ihastunut, naimisiin menossa tai yhtään mitään vain sen takia, että häntä nyt sitten kohdellaan salaa huonosti ja ollaan siitä avoimesti ylpeitä omille mieskavereille.

        Pelimiehetkin voi jäädä kaipaamaan yksittäisiä naisia, kuten tiedätkin. Täytyy myöntää, että silloin kun on joillekin ollut se nainen, empatia noita rehvastelijoita kohtaan ei ole sitten suuren suuri ...


    • Äänitorvi

      Naisen tositarkoituksella = Etsii vakiintunutta parisuhdetta, Miehen tositarkoituksella = Etsii vakavissaan panopuuta.

      • fasfeawefs

        Heh. Näin nettimaailmassa naisen tositarkoituksella tarkoittaa edellisestä suhteesta on muutamasta kuukaudesta vuoteen ja syntyy päässä ajatus, että olisi taas mukava löytää joku. Siispä profiilia tai ilmoitusta kehiin. Jos sellainen joku löytyy, niin angstit iskevät päälle kuin pahaisella teinillä. :)


      • Näin on!
        fasfeawefs kirjoitti:

        Heh. Näin nettimaailmassa naisen tositarkoituksella tarkoittaa edellisestä suhteesta on muutamasta kuukaudesta vuoteen ja syntyy päässä ajatus, että olisi taas mukava löytää joku. Siispä profiilia tai ilmoitusta kehiin. Jos sellainen joku löytyy, niin angstit iskevät päälle kuin pahaisella teinillä. :)

        Naiselle on vaikea myöntää, että etsii esim eron jälkeistä lohtupanoa, joka dumpataan heti kun nainen on päässyt takaisin jaloilleen. Itse en enää aio hengailla naisen kanssa, jonka erosta ei ole kulunut riittävän kauan aikaa. Liian monelle "tositarkoituksella" naiselle olen ollut vain siirtymämies, jonka avulla irrottaudutaan edellisestä pitkästä suhteesta, mutta johon ei ole tarkoituskaan vakavasti sitoutua.


      • fasfeawefs
        Näin on! kirjoitti:

        Naiselle on vaikea myöntää, että etsii esim eron jälkeistä lohtupanoa, joka dumpataan heti kun nainen on päässyt takaisin jaloilleen. Itse en enää aio hengailla naisen kanssa, jonka erosta ei ole kulunut riittävän kauan aikaa. Liian monelle "tositarkoituksella" naiselle olen ollut vain siirtymämies, jonka avulla irrottaudutaan edellisestä pitkästä suhteesta, mutta johon ei ole tarkoituskaan vakavasti sitoutua.

        Kyllähän tuosta liikaa kokemusta on, että naisillakin saattaa jäädä tositarkoituksella ajatuksen tasolle. Netissä kyseinen joukko korostuu, kuten varmasti miesten puolellakin. Mikälie sitten onkin vikana profiilissa, että tällaisilta tuntuu tulevan yhteydenottoja, vaikka hienovaraisesti tekstissä on mainittu ettei kiinnosta. Paras tapaus asusteli vielä miehensä kanssa yhdessä, mutta eroprosessi oli lähes valmis. :)


      • Näin on! kirjoitti:

        Naiselle on vaikea myöntää, että etsii esim eron jälkeistä lohtupanoa, joka dumpataan heti kun nainen on päässyt takaisin jaloilleen. Itse en enää aio hengailla naisen kanssa, jonka erosta ei ole kulunut riittävän kauan aikaa. Liian monelle "tositarkoituksella" naiselle olen ollut vain siirtymämies, jonka avulla irrottaudutaan edellisestä pitkästä suhteesta, mutta johon ei ole tarkoituskaan vakavasti sitoutua.

        Sama miehilläkin on. Luullaan, että ollaan valmiita uuteen suhteeseen, vaikka erotyö on vielä kesken. Monihan aloittaakin uuden suheten heti putkeen, vanhan ongelmat vaan tahtoo tulla sitten sinne mukana. Erosta olisi hyvä olla ainakin se vuosi.


      • Juuri näitä
        fasfeawefs kirjoitti:

        Kyllähän tuosta liikaa kokemusta on, että naisillakin saattaa jäädä tositarkoituksella ajatuksen tasolle. Netissä kyseinen joukko korostuu, kuten varmasti miesten puolellakin. Mikälie sitten onkin vikana profiilissa, että tällaisilta tuntuu tulevan yhteydenottoja, vaikka hienovaraisesti tekstissä on mainittu ettei kiinnosta. Paras tapaus asusteli vielä miehensä kanssa yhdessä, mutta eroprosessi oli lähes valmis. :)

        naisia vastaa ihan liikaa miesten tositarkoituksessa ilmoituksiin. Haluavat vaan lohtua ha miehen jonka avulla pääsevät irti edellisestä suhteesta. Ihminen on oikeasti valmis uuteen suhteeseen vasta sitten kun edellisestä suhteesta on riittävästi aikaa ja se on loppuun käsitelty. Pitää olla sinut itsensä kanssa ennen uuten vakavaan suhteeseen hyppäämistä.


      • realismia kehiin
        N30Tre kirjoitti:

        Sama miehilläkin on. Luullaan, että ollaan valmiita uuteen suhteeseen, vaikka erotyö on vielä kesken. Monihan aloittaakin uuden suheten heti putkeen, vanhan ongelmat vaan tahtoo tulla sitten sinne mukana. Erosta olisi hyvä olla ainakin se vuosi.

        "Erosta olisi hyvä olla ainakin se vuosi. "

        Kuka muka jaksaa olla vuoden ilman kosketusta ja seksiä?


      • ei vielä parisuhdett
        realismia kehiin kirjoitti:

        "Erosta olisi hyvä olla ainakin se vuosi. "

        Kuka muka jaksaa olla vuoden ilman kosketusta ja seksiä?

        Ei sitä tarvitse selibaatissa olla vuotta. Sen vuoden ajan voi harrastaa irtoseksiä ja etsiä vaikka täältä Suomi24:stä rehellisesti vaan pelkkää yhden yön juttua tai vakipanoa.

        Oleellista tässä on se, että ei etsi uutta parisuhdetta vakavalla mielellä ennen kuin on työstänyt eroa mielessään ja vähän funtsannut sitä, että miksi ero tuli, mitä MINÄ olen tehnyt väärin, mitä olisin voinut tehdä toisella tavalla jne.

        On olemassa ihmisiä, jotka tarkoituksella etsivät tietyn tyyppistä ihmistä (esim. kuten oma isä/äiti tai esim. pitkää blondia tai tietyn koulutuksen omaavaa henkilöä). Sitten kuitenkin suhteet päättyvät aina eroon kerta toisensa jälkeen. Yhteinen nimittäjä näissä suhteissa on minä itse. Silloin voi miettiä, että jos joka suhteessa riidellään samoista asioista, niin miksi niin tapahtuu? Mitä minä teen väärin tai miksi minä etsin aina sellaisia kumppaneita, joiden kanssa homma ei toimi.


    • japsska

      Se tarkoittaa vaan että on epätoivoinen.

      "Ihan vaan hauskan pitona alkanut suhde voi kehittyä vakavaksi jos on kehittyäkseen. Se, että suhteen pitäisi olla alusta asti hirveän vakavaa, on ahdistavaa."

      Komppaan täysillä.

    • 12+17

      Todellakin ahdistavaa, jos jo heti ekoilla treffeillä ilmassa leijuu
      ajatus, että koska kirkkoa aletaan varata ja laskea miten suureen
      yhteiseen asuntolainaan on mahkuja.
      Useimmat suhteet alkaa niin, että alussa pidetään hauskaa yhdessä.
      Sitten suhde kuin huomaamatta tiivistyy, syvenee ja vakavoituu, jos on
      niin tehdäkseen.

    • Tositarkoituksella..

      Minä taas ymmärrän asian niin, että ihmiset jotka ilmoittavat etsivänsä seuraa tositarkoituksella, haluavat TUTUSTUA (ei vakiintua sillä sekunnilla) toisiin samanlaisia ajatuksia omaaviin ihmisiin, ei esimerkiksi seksiseuraa tai kevyttä suhdetta hakeviin ihmisiin. Kriteereiksi tai toiveiksi on luonnollisesti laitettu asioita, joita toivoo vakavassa suhteessa olevan.

      Eihän tositarkoituksella etsimisen tarvitse tarkoittaa sitä, että kunhan nyt vaan joku vastaa ja suostuu tapaamaan, edes yksi, niin heti sovitaan että tämä on nyt tässä sovittu että meistä tulee pari. Pointti on vaan se, että molemmat etsivät seuraa vakavissaan ja ne jotka etsivät vaikkapa satunnaista hauskanpitoa voivat vastata sitten muille.

    • Sä et sitten ole tositarkoituksella liikenteessä eikä sinua haeta näillä ilmoistuksilla. Itse en esim. harrasta seksiä ennen kuin on tunneside, hellyyttä, läheisyyttä ja ajatus siitä, että rakastetaan ja halutaan olla yhdessä. Jos harrastaa seksiä ennen kuin tietää haluaako olla yhdessä, niin on siis myös ei-niin-vakavissa -suhteissa.

      Itselläni ainakin riittää vientiä, vaikka tai ehkä juuri siksi, että haen ja annan rakkautta ja sitoutumista. Ja ei, ei välttämättä tule suhteen myötä, kun siinä ei puhuta vaan iho-iho -läheisyydestä ja hellyydestä, vaan paljon syvemmästä kontakstista ihmisten välillä ja kaikki eivät sellaisesta edes pidä, vaan haluavat esim. enemmän omaa tilaa tai muuten sellainen ei oel oma juttu.

      Ei sitä voikaan tietää heti, mutta voi tavat ihmisiä, jotka periaatteessa hakevat ja arvostavat samankaltaisia asioita. Kun sitten menee kemiat yksiin, niin pohja tutustumiselle on jo aika hyvä. Jos jo alunperin vakava ahdistaa, niin ei ehkä ole niin tositarkoituksella liikkeellä. Molemmat voivat etsiä vakavissaan seuraa, mutta silti tai ehkä juuri siksi, voi rauhassa pitää hauskaa.

    • Anonyymi

      Etsin naisseuraa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laaja sähkökatko Sallilan verkossa!

      Mä heräsin yhden maissa UPS:n piipittkseen, koska sähköt poikki ja on edelleen. Odottelin jonkun aikaa ja soitin vikanum
      Loimaa
      35
      1290
    2. KJ Konetimber OY

      Haettu konkurssiin Eläke yhtiö Ilmarisen toimesta.
      Kuhmo
      50
      1197
    3. Millä kirjaimella nimeni alkaa

      Ja montako kirjainta sukunimestäni voi laskea? N to M
      Ikävä
      63
      1025
    4. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      177
      990
    5. Ampumisvälikohtauksen syynä kahden eri romanisuvun erimielisyydet

      Ikaalislainen romaniseurue joutui tahtomattaan tulitaisteluun etelä-pohjalaisen romanisuvun kanssa. Tilanne ei ratkennu
      Seinäjoki
      44
      893
    6. Hyviä tehokkaira vinkkejä erittäin pinttuneen wc pytyn puhdistukseen

      Eli semmonen vuokra-asunnon pytty jossa hyvin sitkeään pi ttyny se vesiosa. Kloriittia olen liottanu yön yli ja yleispuh
      Ikävä
      123
      776
    7. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      57
      738
    8. Voiko "miehisen kunnian" käsitteen ohittaa?

      Palstalla kovasti pidetään minua jollain tavoin sairaana, kun puhun miehisestä kunniasta. Voidaanko me siis täysin ohi
      Sinkut
      144
      723
    9. Et uskaltaisi kuitenkaan nähdä enää

      Niin mitäpä sitä enää vatkaamaan.
      Ikävä
      52
      691
    10. Voi että, kaikki on nyt ohi

      Aijon nyt unohtaa kaiken. Morjes. Mieheltä
      Ikävä
      59
      677
    Aihe