Kasvojen ruskettuminen

päävaihtoon

Minulla on ongelma joka tulee taas aiheelliseksi kun kesä tulee ja aurinko paistaa.
Eli tykkään ottaa aurinkoa, ja minun vartaloni ruskettuu tosi helposti, helposti tulee siis kaunis tasainen rusketus...vartaloon.
MUTTA ei kasvoihin.
Kasvoni eivät rusketu millään, ei mitenkään, ei koskaan.
Vartalo on siis kauniin ruskettunut ja naama on vitivalkoinen.
En ymmärrä mistä tämä johtuu?
En käytä kesäisin meikkiä kasvoilla, juuri sen takia että iho saisi väriä.
Kuorin kasvot pari kertaa viikossa, pesen aamuin illoin, käytän kasvovettä ja kosteuttavaa naamarasvaa.
Haluaisin auringon avulla saada 'häivytettyä' nuoruuden finniarpia kasvoista.
Mutta mitään ei tapahdu?
Haluan siis luonnollisen rusketuksen, en mitään purkki-tai solariumrusketusta.
Onko siis mitään neuvoksi?
Vai pitääkö mun vain tyytyä tähän että pää ja vartalo ovat eri paria?

8

1605

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aloittaja______

      Kiva et joku tykkää tästä mut kukaan ei sano mitään. :D

      • jt...

        Googleta "miksi kasvot ei rusketu" ,,,löytyy paljon keskusteluja. Miksi muuten kuorit ihoasi noin ahkerasti, tuohan vie viimeisetkin värit.


    • myöskalpeanaamasta

      Kannattaa käyttää jotain päivetystä antavaa kosteusvoidetta. Äitini käyttää jotain Aco:n tällaista tuotetta ja ajattelin itsekin ostaa samaisen tuotteen.

    • mies kohta 40

      itsellä ei vitivalkoinen vaan punainen jossain valossa vaaleanpunainen (peili). olen syönyt roacctuan kuurin ja epäilen enttä siihen aikaan en muistanut välttää aurinko vaan naama paloi. ei auta suojaaineet yhtään aina samanlainen.

    • selftan

      Sama vika täällä koko kroppa ruskettuu mutta kasvot ja kaula ei millään, vaikka vuoden ottaisin aurinkoa, eikä muuten rusketu solariumissakaan. Olen jo muutamana kesän käyttänyt tähän probleemaan Biotherm Self Tan Water ja sitten tietenkin tummempaa meikkivoidetta. Jonkin sortin pigmenttihäiriö se on. kyselin kosmetologilta ja näin se on että ei vaan ole enää pigmenttiä!

    • Ei taas Aurinko!

      Mä taas en voi sietää rusketusta mun naamalla. Harmi vaan että se aurinko tarttuu heti mun kasvoihin ja saa sen näyttämään mielestäni likaiselta. Muutenkin tää ruskettumistrendi on minusta ihan käsittämätöntä, mut jokainen tyylillään. ;)

    • m31v

      itsellä myös ogelma sama. söin roacutan kuureja teininä. semmsota finnipunotusta on hartioissaki mut kyl ne ruskettuuu. naama taas vain punehtuu paremmin kesäl muu kroppa kyl ruskettuu ok. liekö täl jotain yhteyttää kun oli ton lääkkeen kans sillo auringos...

    • Anonyymi

      Ikivanha ketju… mutta minä poltin etelän lomilla kaulani pahasti ja Suomessa kosmetologi kuori ihon hedelmähapoilla ja ei oo sitte vuoden -94 jälkeen kaula ruskettunut eikä kyllä ihokaan vanhentunut. Kumman valitsisin. Ruskettuneet kaulan. Vaikka suojakertoimia käytän 30-50 spf niin kullä kasvot ruskettuu. Kaula valkoinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2448
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1912
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1383
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1260
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1245
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1171
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1101
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1055
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1034
    10. 15
      1014
    Aihe