Tohtori Kai_A:lle vain yksi kysymys (yksinkertainen vastaus pse)

7. päivän räätäli

Uskotko Ellen Whiten sunnuntai pedonmerkki profetiaan koska "totuuden valonne" ennustaa tulevaisuutta pedonmerkistä?

8

76

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tähän aikaan yöstä sinun on turha odotella Kailta yksinkertaistakaan vastausta.
      Minä yksinelävä yökyöpeli voin jotakin purtavaksesi heittää, jotta jaksat sitten
      nukkua yön yli ja saat kenties aikanaan Kailta varsinaista tietoa, viisautta.

/7/7 Uskotko Ellen Whiten sunnuntai pedonmerkki profetiaan koska "totuuden valonne" ennustaa tulevaisuutta pedonmerkistä? /7/7 (muuan räätäli)

Ei sinun välttämättä tarvitse EGW:n kautta tuota raamatullista totuutta vastaan
      ottaa, jos naisevankelistoihin et luota. Ilm. 14:6-12 selvittää sinulle suoraan
      sydämeen, että jumalattomat tulevat lopun ajassa leimauttamaan itsensä
      pedon merkillä. Kristus ei ole heille sen väärti. On kyse Raamatun
      ennustuksesta ja sieltähän Ellenkin sen on saanut alkujaan. Kyse on vain
      siitä, tahdotko uskoa Raamatun todeksi. Painapa mieleesi vastaisen varalle.

• Räätäli Antti-Kaille

>>> On kyse Raamatun ennustuksesta (sunnuntai pedonmerkistä) ja sieltähän Ellenkin sen on saanut alkujaan.

• Ai niin, sinä korostit kaiketi, että sunnuntaiko se pedonmerkki.
      Ei aivan mahdotonta että siitä tulisi vedenjakaja, koskapa monet
      teistä sunnuntaita korostavista hyökkäätte epäsuorasti lauantaisapattia vastaan.
      Kenties loihditte esiin liikkeen, joka määrää sunnuntain pakolliseksi ja lauantai kielletään. Viestistäsi huokuu suuri taistelu sapattia vastaan, vaikka
      sunnuntai-asiasta puhutkin.

Mutta lauantai joka tapauksessa on sapatinpäivä, ei missään tapauksessa
      sunnuntai. Sen myöntää jopa Leo Meller.

Olin kuulemassa Betelissä Aimo Helmistä sunnuntaina 17.4. aiheesta: ristin
      levossa. Aimo opetti mm näin:
      "Usein kuulee sanottavan, että sapatti annettiin vain juutalaisille. Kaikki
      olemme kuitenkin lähtöisin Aadamista ja hänelle ja hänen jälkeläisilleen
      sapatti on siis annettu."

Kun Jeesus sanoi, että sapatti on ihmistä varten, ei hän toki tarkoittanut
      sanoa, että sapatti OLI ihmistä varten, mutta hän naulitsee sapatin ristille.

Aatamin ajoista lähtien ovat käskyt ja käskyjen rikkominen:

Hoos. 6:7 Te rikoitte liiton Adamissa, olitte siellä minulle uskottomia.

Juutalaisetko ja vain juutalaisetko rikkoivat Aadamissa? Eiköhän koko ihmiskunta. Mitä sinulla on sapattia vastaan, jos saan kysyä?

Mitä tulee mahdollisesti sunnuntaihin pedonmerkkinä, adventistit korostavat
      oikeaa sydämen laatua niin sunnuntaita kohtaan kuin lauantaisapattia ...

======"Sapattikäskyn totteleminen, terveellisen ruokavalion noudattaminen ja alkoholin välttäminen eivät suojele
      meitä tuholta, joka lähestyy petoa kumartavia. Valitettavasti myös monet sapatinviettäjät joutuvat 'juomaan
      Jumalan vihan viiniä' ja kärsimään tulessa ja rikin katkussa! Miksi? Koska he eivät ole ymmärtäneet tärkeintä!
      Käskyjen noudattaminen on merkityksetöntä, ellei niitä noudateta elävässä, elämää uudistavassa suhteessa
      Jeesukseen Kristukseen."
      Kolmen Enkelin Sanoma, s. 64 - Kirjatoimi 2010

"PEDON MERKIN VÄÄRÄ SOVELTAMINEN" - Kolmen enkelin sanoma, sivu 57

"Ole kiltti äläkä ryntää tämän luvun luettuasi sunnuntaita viettävien naapuriesi luokse ja kerro heille,
      että heissä on pedon merkki. Asia ei ole näin. Pyhien sinetöiminen ja petoa seuraavien ja kumartavien
      merkitseminen on vielä tulevaisuuden asia. Ellen White tekee tämän täysin selväksi:
      'Kukaan ei ole vielä saanut pedon merkkiä. Koetuksen aika ei ole vielä tullut.
      Kaikissa kirkoissa on aitoja uskovia, myös roomalaiskatolisessa kirkossa.' "

antti

• ??? ??.

Nytkö Antti Kantola jo vastailee adventisti-pastoreille asetettuihin kysymyksiin?

• (toim.huom.)

Hoos. 6:7 Te rikoitte liiton Adamissa, olitte siellä minulle uskottomia.

Millään muulla kielellä tuota kohtaa ei ole käännetty noin!
      Eikä vanhemmissa suomalaisissakaan käännöksissä!
      Alkuteksti ei mainitse Aadamia! Eikä se sovi tekstiyhteyteenkään muutenkuin adventismin harha opissa.
      Antin ongelmana on se, että hän on liehuva liekinvartija joka ei ymmärrä mistään mitään.

(Hoos.6:5. Sentähden minä olen antanut heille iskuja profeettain kautta, olen kuolettanut heitä suuni sanoilla. Ja sinun tuomiosi nousevat kuin aamun valo.
      6. Sillä laupeutta minä haluan enkä uhria, ja Jumalan tuntemista enemmän kuin polttouhreja;
      7. mutta he ovat ihmisten tavalla rikkoneet liiton: siinä he ovat olleet minulle uskottomat. )

• Jos EGW sunnuntai pedonmerkillä ajatellaan, mitä täällä päivittäin väitetään sen tarkoittavan niin tuskin uskon siihen... on ihan toisenlainen hengellisempi tapa katsoa pedon merkkiä, jossa päivä ei ole tärkein asia, ja sellainen löytyy kyllä EGWltäkin, ja se tuntuu minusta fiksummalta.

Mutta nyt sattuu olemaan kiire, eikä aikaa enempään - sitäpaitsi olen aiheesta kirjoittanut täällä niin monta kertaa, että jokainen halukas löytänee jonkun jutuistani palstan arkistoista.

Lämmintä ja leppoisaa toivoo

Kai

• veli¤

Kiitos vastauksesta itse olen ajatellut suunilleen samalla tavalla.
      Siunausta.

• /7/7 Nytkö Antti Kantola jo vastailee adventisti-pastoreille asetettuihin kysymyksiin? /7/7 (Kukahan kirj.?)

Kyllä tämä on avoin palsta kaikille kysyjille - sinullekin - ja kaikille vastaajille - minullekin !!!

/7/7 Hoos. 6:7 Te rikoitte liiton Adamissa, olitte siellä minulle uskottomia.
      Millään muulla kielellä tuota kohtaa ei ole käännetty noin! /7/7 (kukahan kirj?)

Se nyt vaan on sillä lailla, että tuo on mahdollisimman tarkka käännös alkuhepreasta ja
      totuushan se on sataprosenttisesti vielä sittenkin, kun se poistetaan kirjoista ja kansista.
      Aadamin kauttahan - kun Eeva teki syntiä - pesiytyi meihin perisynti ja taipumus pahaan.
      Laki ja synti ja tuomio on ollut aataminajoista asti, vai kuvitteleeko joku olevansa puhdas?

Kai_A puhuu järkeä ja henkeä:

/7/7 on ihan toisenlainen hengellisempi tapa katsoa pedon merkkiä, jossa päivä ei ole tärkein asia, ja sellainen löytyy kyllä EGWltäkin, ja se tuntuu minusta fiksummalta. /7/7

Ei todellakaan pedonmerkillä tarkoiteta ulkoista, sunnuntaina kirkossa
      käymistä. Mutta on niin, että kun suuri osa kristikuntaa päätti KORVATA
      alkuperäisen lauantaisapatin sunnuntailla, niin ovat muutamat ja ehkä
      yhä useammat lähteneet sellaiseen fundamentalistiikkaan, että tahtovat
      peräti kieltää ja tuomita sapatin muiltakin. Siinä asetutaan lopulta itseään
      Jumalaa vastaan tietoisesti ja itse itsensä merkataan pedolle.
      Kyse on lopulta siitä tahdotaanko tehdä Jumalan tahto vai ei. Voi hyvinkin
      olla, että maailma ajautuu ennen pitkää sellaiseen tilanteeseen, että on
      pakko valita päiväkysymyksessä uskollisuus tai uskottomuus. Kyllä tätä
      sopii edeltä mietiskellä ja silloin on tärkeää, että valitsee USKOLLISUUDEN.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      264
      9455
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      305
      6638
    3. Verinen koira

Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?
      Imatra
      68
      1594
    4. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      1391
    5. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      92
      1225
    6. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      109
      1151
    7. Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?

Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      72
      1023
    8. Mopokeulija

Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin
      Haapavesi
      40
      852
    9. Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !

Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus
      Ähtäri
      23
      746
    10. MUISTATTEKO SEN?

Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk
      Joukkoliikenne
      311
      738
    Aihe