Eroon aknesta kemiallisella kuorinnalla

foxylady84

Halusin jakaa kokemuksiani itse tehdyistä kemiallisista kuorinnoista, kun on tullut kokeiltua kaikenlaista aknen ja siitä seuranneiden arpien käsittelyssä. En ole voinut teettää kalliita hoitoja lääkäreillä tai kosmetologeilla, vaan olen tehnyt kuorintoja itse turvallisista ja tunnetuista nettikaupoista ostetuilla liuoksilla.

Aloitin kemialliset kuorinnat 30 %:lla glykolihapolla ja 20 %:lla salisyylihapolla, eli BHA-hapolla. Glykolihappo- ja salisyylihappokuorinnat yhdessä auttoivat rasvaisen ihon taltuttamiseen, ja ehkä hiukan häivensivät aknearpia. Tilasin tuotteet täältä:

www.skinprofessionals.nettisivu.org (suomalainen nettikauppa)

Salisyylihappo osoittautui tehokkaaksi säännöllisessä käytössä. Käsittely teki ihon hiukan ryppyiseksi muutamaksi päiväksi, jonka jälkeen ihon kuoriutuminen alkoi ja sitä kesti noin pari-kolme päivää. Salisyylihappo eli BHA vähentää ihon rasvaisuutta, auttaa ryppyihin ja arpiin.

Seuraavaksi kokeilin jo tujumpaa tavaraa, eli TCA-kuorintaa. Tilasin 20 %:n liuoksen nettikaupasta, joka ei enää ole toiminnassa, mutta eri vahvuisia TCA-kuorintoja saa mm. täältä: platinumskincare, makeupartistschoice sekä yllämainitusta.

Olen kuorinut TCA:lla nyt varmaan kolme-neljä kertaa ja pari kertaa käsitellyt pelkkiä aknearpia. Viimeisimmän kuorinnan tein neljä päivää sitten, nyt käyn läpi tätä ikävintä vaihetta, eli naaman kiristysvaihetta. Levitin viime kerralla kolme kerrosta liuosta kasvoille keskittyen poskien arpialueille. En ole kerrostanut liuosta ennen näin montaa kertaa, mutta tämä kertaa tuntuu selvästi tehokkaammalta kuin edelliset, sillä tätä kiristysvaihetta on kestänyt pidempään, eikä iho ole vielä repaleinen neljänkään päivän jälkeen kuorinnasta.

Miedompien kemiallisten kuorintojen kanssa kuorintojen tekemisen opettelu on ollut mielestäni hyvä juttu, koska olen uskaltanut ja osannut tehdä rankempaakin TCA-kuorintaa kotona itsekseni. Tällä tavalla olen säästänyt rahaa melkoisen summan, eikä minun ole tarvinnut lähteä pois kotoa tai paikkakunnalta saadakseni kemiallisen kuorinnan. Uskallan kyllä suositella kotona itse tehtäviä kemiallisia kuorintoja muillekin, sillä niistä on oikeasti hyötyä, ja samanlaisen tai jopa paremmankin lopputuloksen saa, kun tekee kuorintoja itse. En todellakaan aloittaisi kuorintojen tekemistä TCA-kuorinnasta, mutta esim. salisyylihappokuorinta rasvaiselle iholle tai maitohappokuorinta (Lactic acid, Alpha Hydroxy Acid) herkälle iholle on turvallinen itsekin tehtynä. Itse tehdyt kuorinnat ovat myös edullisia, joten huono taloustilanne ei enää rajoita tasaisen ihon saavuttamista.

1

302

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sivultakatsoja

Auttaako toi kemiallinen kuorinta? Mult löytyy aknearpia naamassa ja ajattelin ehkä mennä siluetti sairaalaan kokeilemaan kemiallista kuorintaa iholle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      167
      3498
    2. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      15
      2206
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      224
      1522
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1261
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1231
    6. 37
      1141
    7. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1083
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      136
      1041
    9. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      41
      1020
    10. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      1014
    Aihe