Eroon aknesta kemiallisella kuorinnalla

foxylady84

Halusin jakaa kokemuksiani itse tehdyistä kemiallisista kuorinnoista, kun on tullut kokeiltua kaikenlaista aknen ja siitä seuranneiden arpien käsittelyssä. En ole voinut teettää kalliita hoitoja lääkäreillä tai kosmetologeilla, vaan olen tehnyt kuorintoja itse turvallisista ja tunnetuista nettikaupoista ostetuilla liuoksilla.

Aloitin kemialliset kuorinnat 30 %:lla glykolihapolla ja 20 %:lla salisyylihapolla, eli BHA-hapolla. Glykolihappo- ja salisyylihappokuorinnat yhdessä auttoivat rasvaisen ihon taltuttamiseen, ja ehkä hiukan häivensivät aknearpia. Tilasin tuotteet täältä:

www.skinprofessionals.nettisivu.org (suomalainen nettikauppa)

Salisyylihappo osoittautui tehokkaaksi säännöllisessä käytössä. Käsittely teki ihon hiukan ryppyiseksi muutamaksi päiväksi, jonka jälkeen ihon kuoriutuminen alkoi ja sitä kesti noin pari-kolme päivää. Salisyylihappo eli BHA vähentää ihon rasvaisuutta, auttaa ryppyihin ja arpiin.

Seuraavaksi kokeilin jo tujumpaa tavaraa, eli TCA-kuorintaa. Tilasin 20 %:n liuoksen nettikaupasta, joka ei enää ole toiminnassa, mutta eri vahvuisia TCA-kuorintoja saa mm. täältä: platinumskincare, makeupartistschoice sekä yllämainitusta.

Olen kuorinut TCA:lla nyt varmaan kolme-neljä kertaa ja pari kertaa käsitellyt pelkkiä aknearpia. Viimeisimmän kuorinnan tein neljä päivää sitten, nyt käyn läpi tätä ikävintä vaihetta, eli naaman kiristysvaihetta. Levitin viime kerralla kolme kerrosta liuosta kasvoille keskittyen poskien arpialueille. En ole kerrostanut liuosta ennen näin montaa kertaa, mutta tämä kertaa tuntuu selvästi tehokkaammalta kuin edelliset, sillä tätä kiristysvaihetta on kestänyt pidempään, eikä iho ole vielä repaleinen neljänkään päivän jälkeen kuorinnasta.

Miedompien kemiallisten kuorintojen kanssa kuorintojen tekemisen opettelu on ollut mielestäni hyvä juttu, koska olen uskaltanut ja osannut tehdä rankempaakin TCA-kuorintaa kotona itsekseni. Tällä tavalla olen säästänyt rahaa melkoisen summan, eikä minun ole tarvinnut lähteä pois kotoa tai paikkakunnalta saadakseni kemiallisen kuorinnan. Uskallan kyllä suositella kotona itse tehtäviä kemiallisia kuorintoja muillekin, sillä niistä on oikeasti hyötyä, ja samanlaisen tai jopa paremmankin lopputuloksen saa, kun tekee kuorintoja itse. En todellakaan aloittaisi kuorintojen tekemistä TCA-kuorinnasta, mutta esim. salisyylihappokuorinta rasvaiselle iholle tai maitohappokuorinta (Lactic acid, Alpha Hydroxy Acid) herkälle iholle on turvallinen itsekin tehtynä. Itse tehdyt kuorinnat ovat myös edullisia, joten huono taloustilanne ei enää rajoita tasaisen ihon saavuttamista.

1

246

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sivultakatsoja

      Auttaako toi kemiallinen kuorinta? Mult löytyy aknearpia naamassa ja ajattelin ehkä mennä siluetti sairaalaan kokeilemaan kemiallista kuorintaa iholle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      163
      6863
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      36
      4067
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2055
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1999
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1839
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1666
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1583
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      28
      1581
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1555
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1408
    Aihe