Hei, naiset! Kaipaan apuanne aivoitustenne avaamiseksi.
Mitä tarkoitatte, kun sanotte, että mies on kivannäköinen tai hauskannäköinen? Tarkoittaako se samaa kuin hyvännäköinen vai sitä, että mies ei ole ruma, muttei herätä intohimojakaan? Onko parempi olla ruma kuin kivannäköinen?
Minua naiset kutsuvat toistuvasti juuri kivannäköiseksi, hauskannäköiseksi tai mukavannäköiseksi. Aina nuo samat sanat, enkä tiedä, onko se kehu vai tapa ilmaista, etten näytä oikein miltään. Jos pitää miestä hyvännäköisenä, miksi ei voi sanoa sitä suoraan, vaan laimentaa se noin?
Pari naista on kehunut mua sentään kauniiksi ja yksi hyvännäköiseksi ja nämä voi sentään ymmärtää (vaikka en itse usko olevani niitä). Komeaksi ei ole kehunut kukaan muu kuin eräs hyvin iäkäs nainen, joka sanoi "komeaksi nuoreksimieheksi".
Mistä ihmeestä siis tiedän, pitävätkö naiset yhtään ulkonäöstäni, kun sanovat "kivannäköiseksi" vai yrittävätkö he vain vähätellä minua?
Kiitos vastauksista tähän hiukan "turhanpäiväiseen" viestiini!
Millainen on kivannäköinen mies?
120
8432
Vastaukset
- eräs nainen
Jaa-a, no eipä ole tähän ikään (lähes 30) mennessä vielä tullut tilannetta eteen, jossa olisin kommentoinut jonkun miehen ulkonäköä suoraan hänelle itselleen. Olen saattanut kehua jotain vaatettaan tms kyllä hienoksi, muttei muuta.
Kyllä musta kivannnäköinen kuulostaa ihan positiiviselta asialta, on vaan vaikea mielessäni kuvitella tilannetta, missä tuollaista toiselle sanotaan.
Aamupalapöydässä kenties? Mies herää tukka pystyssä silmät sikkaralla ja nainen toteaa leikkisästi, että ootpas sä kivannäköinen tänä aamuna. :D- sdfghertyu
Huh. Enpä haluaisi seurustella kanssasi. Kyllä mieskin haluaa välillä kehuja.
- kivannäköinen mies?
sdfghertyu kirjoitti:
Huh. Enpä haluaisi seurustella kanssasi. Kyllä mieskin haluaa välillä kehuja.
Mies haluaa tietenkin kehuja, niin kuin nainenkin. Mutta eipä nyt tehdä tästä ketjusta heti mitään haukkumis- ja riitelyketjua, kiitos, eikä mennä henkilökohtaisuuksiin. Keskustellaan kerrankin asiallisesti ja hyvässä hengessä, jooko? Onnistuisiko edes yksi ketju pysymään sellaisena?
- Mikä on???
Ja tuskin koskaan kehutkaan. Mikä siinä on, ettei suomalainen nainen saa koskaan sanottua mitään positiivista suomalaisesta miehestä???
Miehet kyllä kehuvat naisiaan. Vaikkei aina olisi niin syytäkään. Se vain kuuluu
kohteliaisuuteen(kin). Suomalainen nainen on juntti tässä asiassa.
T. kaiken ja vähän enemmänkin nähnyt - Hah !
Mikä on??? kirjoitti:
Ja tuskin koskaan kehutkaan. Mikä siinä on, ettei suomalainen nainen saa koskaan sanottua mitään positiivista suomalaisesta miehestä???
Miehet kyllä kehuvat naisiaan. Vaikkei aina olisi niin syytäkään. Se vain kuuluu
T. kaiken ja vähän enemmänkin nähnytHistorian ja aikain saatossa opittu ja omaksuttu tapa - mieähiltä. "Niin metsä vastaa kuin siine huudetaan."
- kivannäköinen mies?
Hah ! kirjoitti:
Historian ja aikain saatossa opittu ja omaksuttu tapa - mieähiltä. "Niin metsä vastaa kuin siine huudetaan."
Voitteko oikeasti lopettaa heti alkuun tuon "naiset ovat niin kamalia" ja "miehet vasta kamalia ovatkin" -typeryyden? Ei nyt solvailla ketään, pliis. Onko liian vaikeaa jutella asiallisesti?
- kehun kyllä mutkun..
Mikä on??? kirjoitti:
T. kaiken ja vähän enemmänkin nähnytKyllä minä kehun jos kehumisen aihetta on, tosin on käynyt niinkin että kun olen kehaissut vaikka että "oletpas komean näköinen noissa vaatteissa" niin mies onkin alkanut ärhennellä että "ihan karmeet päällä nää vaatteet, pitääkö sitä itsensä pelleksi pukea että kelpaa naisille"...
no ei ole ollut pellevaatteet päällä kun ehkä vain siisti kauluspaita sen iänikuisen t-paidan tai virttyneen farkkupaidan sijasta ja on se mies mulle kelvannut muutenkin, mutta onhan se ilo silmille kun edes pikkaisen panostaa... varsinkin kun sama mies ehdotteli usein että "olis kiva kun laittaisit joskus korsettia päälle" tai muuta vastaavaa... kumpihan se 'pellevaatteissa' oikein on :D
Vaikka eipä silti, kyllä mä korsettiakin vain pitää sopivan tilaisuuden tullen ;) ..niin ja se itsetunto-ongelmainen mieskin lähti vaihtoon jo...
Omaa 18-v poikaa kehun kyllä usein kun hän on tarkka siitä miten pukutuu ja hyvin puketuukin... ja ilokseni hän osaa ottaa kehut vastaankin hyvällä tavalla häkeltymättä :)
...ja muuten olen sellainen nainen että osaan joskus jopa tuoda vaikka kukkia miehelle, ihan vaan huomionosoituksena... vaikka sit onkin joku joskus ihmetellyt että "homonakos mua pidät?" ...että ei ollut sitten sekään hyvä juttu, parempi vaan varmaan pitää suunsa kiinni, vai...?
Mutta siitä kivannäköisestä... tulee ehkä sellainen mielleyhtymä että mies on silloin "helppo katsella" eli silmä lepää ja sen oloinen että voisi olla mukava juttukaverikin... kun mun mielestä taas komea mies voi olla silmänilo mutta sen oloinen että on täysi ääliö tai täynnä itseään... kyllä minä kivannäköisen miehen kanssa voisin vaikka iltaa viettää, minusta sen positiivinen ilmaisu. - valhe?
Hah ! kirjoitti:
Historian ja aikain saatossa opittu ja omaksuttu tapa - mieähiltä. "Niin metsä vastaa kuin siine huudetaan."
mun mies on komea ja sen sille usein sanon.on tilanteita joihin se on minusta luonnollista liittää ja kertoa...esim.kun kesken lauantai päivän iskee himo miestäni kohtaan on hyvinkin helppo tarttua miestä kädestä ja "käskyttää"että haluan rakastella komean mieheni kanssa nyt.hän on komea joten en osaisi edes sanoa kivannäköiseksi tm,sinkku ajoiltani muistan kuinka kehuin miestä juuri kivannäköiseksi se tarkoitti sitä että olet ok muttet komea.mutta se ei ole minusta kohteliaisuus,enemmänkin pakotettu kohteliaisuus koska ei kenellekkään voi sanoa olet ok muttet komea,se on loukkaavaa.joten piskuinen kohtelias valkoinen valhe ei satuta...toivottavasti
- Kehämies
valhe? kirjoitti:
mun mies on komea ja sen sille usein sanon.on tilanteita joihin se on minusta luonnollista liittää ja kertoa...esim.kun kesken lauantai päivän iskee himo miestäni kohtaan on hyvinkin helppo tarttua miestä kädestä ja "käskyttää"että haluan rakastella komean mieheni kanssa nyt.hän on komea joten en osaisi edes sanoa kivannäköiseksi tm,sinkku ajoiltani muistan kuinka kehuin miestä juuri kivannäköiseksi se tarkoitti sitä että olet ok muttet komea.mutta se ei ole minusta kohteliaisuus,enemmänkin pakotettu kohteliaisuus koska ei kenellekkään voi sanoa olet ok muttet komea,se on loukkaavaa.joten piskuinen kohtelias valkoinen valhe ei satuta...toivottavasti
Olen samaa mieltä sinun kanssa, näin miehenä.
Ne naiset jotka ovat kutsuneet minua kivannäköiseksi ovat tarkoittaneet sen juuri tuollaiseksi pakotetuksi kohteliaisuudeksi. Eli että olen ihan "ookoo", mutta en hänen tyyppiä. Eli sellainen mies joka käy ystävästä, mutta että muuta on turha kuvitella.
Tietenkin se voi loukata ellei ole tottunut siihen että ihmiset ovat erilaisia. En esimerkiksi minäkään kaikkia niitä naisia pidä hyvännäköisenä tai puoleensavetävänä joita toiset taas jumaloivat.
Meitä on moneen junaan ja siksi makujakin on monenlaisia. Itse en hätkähdä jos joku kutsuu minua kivannäköiseksi, koska on myös niitä naisia jotka sanovat suoraan että olen komea, tai hyvännäköinen. Näin nopeasti laskettuna tuollainen kohteliaisuus on tullut kahdelta minulle tärkeältä naiselta (äitiä ei lasketa) jotka myös itse huomasin, sen lisäksi niitä on tullut sitten myös niiltä "kivannäköisiltä" naisilta.
Toinen kohteliaisuus tuli niin yllättävässä tilanteessa että häneltä opin sen että tuollaisia kohteliaisuuksia ei useinkaan mainita vaan ne jäävät sanomatta ja toista ihaillaan salaa. Vai oletko sinä kertonut kaikille vastaansattuneille kauniille naisille tai komeille miehille että he ovat komeita?
Eräs nainen kutsui minua muutama vuosi sitten yllättyessään "kesämieheksi". Se kai tarkoitti sitä että olen juntti, mutta uusiin halpisvaatteisiin pukeutunut juntti. :D Se hymyilyttää vieläkin. - BananaRepublic
kehun kyllä mutkun.. kirjoitti:
Kyllä minä kehun jos kehumisen aihetta on, tosin on käynyt niinkin että kun olen kehaissut vaikka että "oletpas komean näköinen noissa vaatteissa" niin mies onkin alkanut ärhennellä että "ihan karmeet päällä nää vaatteet, pitääkö sitä itsensä pelleksi pukea että kelpaa naisille"...
no ei ole ollut pellevaatteet päällä kun ehkä vain siisti kauluspaita sen iänikuisen t-paidan tai virttyneen farkkupaidan sijasta ja on se mies mulle kelvannut muutenkin, mutta onhan se ilo silmille kun edes pikkaisen panostaa... varsinkin kun sama mies ehdotteli usein että "olis kiva kun laittaisit joskus korsettia päälle" tai muuta vastaavaa... kumpihan se 'pellevaatteissa' oikein on :D
Vaikka eipä silti, kyllä mä korsettiakin vain pitää sopivan tilaisuuden tullen ;) ..niin ja se itsetunto-ongelmainen mieskin lähti vaihtoon jo...
Omaa 18-v poikaa kehun kyllä usein kun hän on tarkka siitä miten pukutuu ja hyvin puketuukin... ja ilokseni hän osaa ottaa kehut vastaankin hyvällä tavalla häkeltymättä :)
...ja muuten olen sellainen nainen että osaan joskus jopa tuoda vaikka kukkia miehelle, ihan vaan huomionosoituksena... vaikka sit onkin joku joskus ihmetellyt että "homonakos mua pidät?" ...että ei ollut sitten sekään hyvä juttu, parempi vaan varmaan pitää suunsa kiinni, vai...?
Mutta siitä kivannäköisestä... tulee ehkä sellainen mielleyhtymä että mies on silloin "helppo katsella" eli silmä lepää ja sen oloinen että voisi olla mukava juttukaverikin... kun mun mielestä taas komea mies voi olla silmänilo mutta sen oloinen että on täysi ääliö tai täynnä itseään... kyllä minä kivannäköisen miehen kanssa voisin vaikka iltaa viettää, minusta sen positiivinen ilmaisu."ja muuten olen sellainen nainen että osaan joskus jopa tuoda vaikka kukkia miehelle, ihan vaan huomionosoituksena"
Ymmärrän kyllä, että naiset pitävät kukista, mutta taitaa olla harvemmassa miehet, jotka kukista piittaavat. Itse pitäisin suurempana huomionosoituksena vaimoltani jos ostaisi minulle sixpäckin olutta tms.
Eipä vaimonikaan pitäisi jos ostaisin hänelle huomionosoituksena vaikka ruuvimeisselisarjan. Pitää kuunnella mistä toinen pitää. - näinmäääsennäen
Määrittelisin itse kivannäköisen niin, että mies ei ole pelkästään perinteisen komea, vaan sen lisäksi näyttää positiiviselta tai kasvot ovat hymyilevät. Tai mies voi olla kasvoiltaan komea, mutta on liian lyhyt tai kropaltaan epäsopuinen, että kutsuisin komeaksi. Myös poikamaisen näköiset ovat niitä kivannäköisiä.
- Tiiviisti olennainen
kivannäköinen mies? kirjoitti:
Voitteko oikeasti lopettaa heti alkuun tuon "naiset ovat niin kamalia" ja "miehet vasta kamalia ovatkin" -typeryyden? Ei nyt solvailla ketään, pliis. Onko liian vaikeaa jutella asiallisesti?
No mitä h-n epäasiallista siinä oli ? Rautalangasta: ei kukaan sellainen kehu yhtään mitään, joka ei ole oppinut kehumistaitoja missään elämänsä vaiheessa tai ei ole tullut koskaan kehutuksi, hyväksytyksi, arvostetuksi ... Tyhjästä on paha nyhjästä.
- 578tri
joopa joo.eli siis enpä haluakaan sen enempää kommentoida...
- niin.....
valhe? kirjoitti:
eihän siinä mitään jos nainen sanoo olet kivan näköinen. minä vastaan niin sinäkin, miettiköön siinä sitten mitä minä tarkoitin... ;)
- fdsfdscxfds
Mies haluaa tietenkin kehuja, niin kuin nainenkin. Mutta eipä nyt tehdä tästä ketjusta heti mitään haukkumis- ja riitelyketjua, kiitos, eikä mennä henkilökohtaisuuksiin. Keskustellaan kerrankin asiallisesti ja hyvässä hengessä, jooko? Onnistuisiko edes yksi ketju pysymään sellaisena?
Eikö toisen käyttäytymistä saa arvioida jos hän itse kirjoittaa siitä viestissään? Asia erikseen jos alkaa keksimään syitä morkata toista. Mielestäni olisi todella ikävää jos naisystäväni ei sanoisi minua komeaksi tai seksikkääksi, enkä todellakaan haluaisi seurustella sellaisen naisen kanssa, joka ei tätä uskalla todeta/ ei olisi sitä mieltä.
- kivannäköinen mies?
Tarkoitan myös niitä tilanteita, jos nainen kehuu toiselle naiselle jotain miestä kivannäköiseksi tai hauskannäköiseksi? Sanoo vaikka, että "toi mies tuolla on kivannäköinen" tai "sun uusi poikaystäväsi on hauskannäköinen".
- xcvxv
Jos sellainen tilanne käy että sinun ystäväsi osoittaa jotakuta ohikävelijää ja sanoo sinulle että hän oli kivannäköinen, niin se tarkoittaa silloin että ohi kävellyt tyyppi oli hyvännäköinen.
Jos joku taas sanoo sinulle suoraan että olet kivannäköinen, niin silloin se kertoo siitä että voit olla hyvä pano, mutta et muuta, tai sitten että olet ystävä, mutta et muuta.
Jos joku sanoo sinulle että olet komea tai hyvännäköinen, niin silloin kehutaan ulkonäköä suoraan. Kivannäköinen on vähän niinkuin verhot, ne roikkuvat koristeena ja pikkuhiljaa unohtuvat mutta ei niillä muuta tehdä. Kiva kertoo iloisuudesta, eloisuudesta ja henkisistä ominaisuuksista, ei ulkonäöstä eikä siitä että haluaako parisuhteen.
Kivojen ihmisten kanssa ollaan ystäviä, mutta ystävyyssuhteet eivät ole parisuhteita koska parisuhteeseen liittyy seksi ja seksiä harrastetaan vain niiden ihmisten kanssa joiden kanssa kaikki ominaisuudet natsaavat, ellei toinen ole sitten kiva yhdenillan pano joka aamulla heitetään pihalle.
- kukin tyylillään
Kivannäköinen on sellainen mukava kasvoiltaan. Ei mitään silmiinpistävän häiritsevää vaan sopusuhtaista. Jos jonkinmoista paremmuusjärjestystä voisi rakentaa niin menkööt seuraavassa järjestyksessä:
Ruma-tavallisennäköinen-kivannäköinen-hyvännäköinen-komea
Nuo hyvännäköinen ja komea ovat aika lähellä toisiaan.
Kivannäköisestä tulee enempi mieleen poikamainen ulkonäkö ja komeasta miehekäs.- Komppaan
Hyvin selitetty.
- nuori nainen
Unohdit pelottavannäköiset. Niitäkin on, eikä ne mene mihinkään noista kategorioista.
- rähinäremmi
nuori nainen kirjoitti:
Unohdit pelottavannäköiset. Niitäkin on, eikä ne mene mihinkään noista kategorioista.
Totta, ja pelottavan näköinen ei mene kategoriaan ruma, niinkuin usein ihmiset kuvittelevat.
Minulla on eräs ystävä josta useampi nainen on sanonut että hän on pelottavan näköinen ja sitten kun olen kysynyt tarkemmin että mikä sen aiheuttaa, niin kaikki sanovat että silmät ja suu. Hän ei ole mikään korsto koska sitten naiset varmasti ajattelisivat että hän on turvallisen suojelijan näköinen.
Kyseinen äijä on kuitenkin lempeä kuin mikä eikä tekisi pahaa kärpäsellekään mutta sen pelottavuuden vuoksi naisrintamalla on jäänyt tulos heikoksi ja on käynyt niin että baarissakin muutama häirikkö on päättänyt väistyä kun hän tulee paikalle.
Kyllä hänen silmänsä ovat pistävät ja suu on viiva ja yleisilme on vakava ja päättäväinen, mutta hän ei ole tosikko ja ennemminkin pelkuri kuin rohkea. Mutta ulkonäkö on pelastanut paljon jos ajattelee sitä että hän saa ja hänen seurassaan saa olla rauhassa.
- Kuinka..
voit ajatella että noin positiiviset luonnehdinnat olisivat vähättelyä? Kivan- ja hauskannäköinen on sellainen miellyttävän näköinen, jota on helppo lähestyä. Hymyiletkö paljon, nauratko paljon? Joillekin on luonto luonut sellaiset nauravaiset vilkkusilmät vaikka eivät naurakaan, joillakin myös suupielet kaartuvat luonnostaan ylöspäin, mikä antaa vaikutelman iloisesta ihmisestä ja yleensä iloisen näköinen on kivannäköinen.
Kivannäköinen voi olla myös komea, mutta komea ei välttämättä kivannäköinen. Tämä ensimmäinen on varmaankin paras vaihtoehto, mutta parempi kivannäköinen, kuin komea mutta samalla tympeännäköinen.- kivannäköinen mies?
Kiitos vastauksesta. En oikein tiedä, miksi ajattelen sen olevan jotenkin vähättelevää, jos sanoo mukavannäköiseksi tms. Kai sitä haluaisi olla sellainen hyvännäköinen mies, joka herättää naisessa halut ja intohimot. Ja kivannäköisestä tulee mieleen joku kiltti nynny, jota vastaan naisilla ei ole mitään, mutta joka ei herätä heissä suuria tunteitakaan.
- Komppaan
Tämä olikin oikeastaan parempi selitys.
"miellyttävän näköinen, jota on helppo lähestyä" - Jes. - bhdvb
Tää oli kyllä hyvä selitys! Ja sivunmennen, kyllä sellainen pilke silmäkulmassa ja mukava olemus aina "hyvännäköisen" ja "komean" voittaa 6-0! :-)
- cxzcx
EI kai kukaan ole sanonut että kivannäköinen on vähättelyä.
Mutta jos ajatellaan asiaa parisuhteen tasolla, niin silloin kivannäköinen jää sinne ystäväasteelle ja ne komeat ovat niitä joiden kanssa halutaan suhde.
Ei komeaa miestä ole helppo lähestyä koska sitä suhdeen alkua ei halua vaarantaa kukaan suhdetta toivova nainen, siksi sitä kierrellään ja kaarrellaan ja itsestä halutaan antaa paras mahdollinen ensivaikutelma jotta toinen kiinnostuisi. Se hermostuttaa, vai mitä luulet miksi esimerkiksi nuortensarjoissa käsitellään sitä ensi-ihastumisen vaikeutta niin usein?
Kivannäköinen on helppo lähestyttävä juuri siksi että sellaisen kanssa ei haluta suhdetta ja maailmassa on kuitenkin enemmän "kivannäköisiä" kuin niitä jotka ovat eloisia ja joilla on luonnolta lahjaksi saatuja hymyjä ja nauravia silmiä. - kuijuli1212
Kiitos vastauksesta. En oikein tiedä, miksi ajattelen sen olevan jotenkin vähättelevää, jos sanoo mukavannäköiseksi tms. Kai sitä haluaisi olla sellainen hyvännäköinen mies, joka herättää naisessa halut ja intohimot. Ja kivannäköisestä tulee mieleen joku kiltti nynny, jota vastaan naisilla ei ole mitään, mutta joka ei herätä heissä suuria tunteitakaan.
Kyllä minussa ainakin kiltin näköinen mies herättää halut! Pelkästään hyvännäköinnen on pelottava, sellaista miestä saa harvoin pitää yksin.
Kun sullekin ikää tulee niin varmasti haet mieluummin uskollista naista kuin hetken himottelua?
- kivannäköinen mies?
Voisitteko olla "kivannäköisen" miehen kanssa vai pitääkö hänen olla hyvännäköinen/komea? Onko kivannäköisen miehen kanssa oleminen tyytymistä vähempään kuin haluaisitte?
Onneksi maailmasta löytyy ainakin se yksi nainen, jonka mielestä olen "tosi hyvännäköinen" . :) Hän riittää mulle, ja on minustakin maailman kaunein nainen. :) :) :)- Mulle se kivannäköne
Ei missään nimessä komea, komea kun on yleensä kopeakin. Esim. (en voi olla mainitsematta) Stockholm-Arlandan eilisessä(?) jaksossa oli yks (voi kattoo netistä). Komee kroppa, mutta uh mikä äijä.
Mulle se kivannäköne kirjoitti:
Ei missään nimessä komea, komea kun on yleensä kopeakin. Esim. (en voi olla mainitsematta) Stockholm-Arlandan eilisessä(?) jaksossa oli yks (voi kattoo netistä). Komee kroppa, mutta uh mikä äijä.
No joo, sama asia väittää komeata miestä koppavaksi kuin kaunista naista koppavaksi. Tunnen komeita miehiä ja kauniita naisia, eivät ole koppavia ja ihan samanlaisia kuin me muutkin.
Minä väitän tällä elämänkokemuksella, että kivannäköinen on kivannäköinen, ehkä luonteeltakin kiva, mutta joo "onhan se kiva", mutta ei kukaan kivaa hae. Ihmisessä pitää olla jotain särmääkin. - sekopää
Voi, olisin mielelläni kivannäköisen miehen kanssa :) Ei, se ei ole tyytymistä vähempään, sillä ulkonäkö on vain osa elämää niin kliseeltä kuin tämä kuulostaakin. Mun mielestä ulkonäkö on kuitenki vaan osa ihmistä, toisen luonne kertoo ihmisestä paljon enemmän. Itseasiassa moni sellainen hyvin komea/hyvännäköinen mies menettää kiinnostuksen siihen, kun suunsa avaa... Vastapainoksi sitten moni sellainen mies, ketä kaikki ei pitäis niin komeana, onkin paljastunu oikeen "kauniiksi" sydämeltään minkä seurauksena hänen koko ulkoinen olemuksensa paranee entisestään. Kaunis on mielestäni vähän korni sana tässä yhteydessä (ja etenki miehestä) mut kaikki varmaan tajuaa pointin :D
Olen nimittäin huomannu tän saman monta kertaa, tunnen ympärilläni miehiä, ketkä on tosi komeita tai hyvännäköisiä. Heidän sisäinen maailmansa, asenteet naisia kohtaan, kenties itserakkautensa on saanu oikeesti melkeen oksennusreaktion aikaan. Sit taas moni sellainen mies, ketä naiset ei yleensä pidä niin komeana, saattaa arvostella värittömäksi, onkin se "perusmies" kehen voi luottaa ja kelle voi antaa sydämensä. Tällainen mies on sitten se paras puoliso ja kenties isä yhteisille lapsille, hälle merkkaa enemmän henkiset asiat suhteessa kuin se ulkonäkö, tällainen mies ei arvostele naisia sen mukaan paljonko on "läskiä", vaan hyväksyy toisen sellaisena kuin on. Toki mun mielestä niin miehenä kuin naisena saa katsoa toisessa sitä puolta huolehtiiko itsestään esim. et saako toisesta lenkkiseuraa ja et pyrkiikö elämään terveellisesti. Mut totuus on kuitenki se, et tää ulkoinen rapistuu eikä kukaan ole ikuisesti nuori ja tosi rakkaus onkin sitä, et on sitoutunu toiseen niin hyvinä kuin huonoina päivinä ja näkee toisen kauniina vielä kiikkustuolissakin :) - kaunisnainen ;) ???
Voi mä seurustelin miehen kanssa, jota voisi kuvailla tavallisen näköiseksi.Pukeutui "kivannäköisesti" ja oli mukava luonteeltaan ja ennenkaikkea kemiat pelasi.Se riitti mulle!
Kerran ykskaks yllättäen sanoi mulle: "kuule sä oot kaunis nainen".Vailtettavasti en voinut sanoa hänelle, että säkin oot komea mies...ensinnäkin menin hämilleni, koska kukaan ei ole koskaan sanonut mulle niin.Mutta sen sanoin että hän on mukava. - kiuytrfdcvb
kaunisnainen ;) ??? kirjoitti:
Voi mä seurustelin miehen kanssa, jota voisi kuvailla tavallisen näköiseksi.Pukeutui "kivannäköisesti" ja oli mukava luonteeltaan ja ennenkaikkea kemiat pelasi.Se riitti mulle!
Kerran ykskaks yllättäen sanoi mulle: "kuule sä oot kaunis nainen".Vailtettavasti en voinut sanoa hänelle, että säkin oot komea mies...ensinnäkin menin hämilleni, koska kukaan ei ole koskaan sanonut mulle niin.Mutta sen sanoin että hän on mukava.No eihän tuossa ole mitään valitettavaa, kun mies ei odota kohteliaisuuksia ulkonäöstään.
Onhan sellaistakin nähty monesti, että nainen sanoo kiitos, kun mies kertoo rakastavansa häntä.
- jep.....
Kivannäkönen on hyvännäkönen ja muutenkin mukavan tuntuinen.
- Eikö?
George Costanza on hauskan näköinen mies.
- Look Again
Minä pidän komeista, turvaa luovista ja sankarillisista miehistä.Komea ulkonäkö on vain piste i:n päällä.Mutta 'komea' voisi mun mielestä olla:
-pitkätukkainen,leveäharteinen ja jykeväleukainen muusikko.Pitää olla raitis!
-kuntosalilla käyvä business 2 business-kauppamies joka osaa syödä buffettia kiilaamatta.Täytyy olla charmantti ja partavetenä miel.Diesel Fuel for Life.
-aristokraattinen studiomiksaaja jolla on söpö aksenttiässä suussa ja viihtyisä kotioloasu päällä ja kitara nurkassa.Etenkin jos tarjoaa suklaalattea ja donitseja.
-esimerkkejä ihquista: isokissamainen Joey Tempest, söpö Haddaway, pussattava Adam Lambert, hurmaava Bruno Mars, miksei maskuliinisen kalju Mohombi.- joijaisbsbjqw
wake up you have to go to work....
huomaa,että on hieman nuo jalat irti maasta tällä nimim look again
voiko naivimpaa ihmistä olla ? - tykk
kai tämä oli sun huumoriasi - muut ei kyllä ymmärtäneet!
- nhjuytrdecvbn
Raitis muusikko löytynee helpoiten klassisen musiikin puolelta?
- MOTMot
Naiset vaatii leveitä harteita = luonnollista ja hyväksyttävää. Miehet vaatii isoja tissejä = sikamaista ja sovinistista.
- juup..
Leveät hartiat saa treenaamalla, tissejä ei.
- MoTmot
juup.. kirjoitti:
Isot tissit saa leikkauksella, leveitä harteita ei.
Tämä perustelu on tietenkin typerä, niin kuin edellisenkin viestin. Kyse on siitä, mikä aiheuttaa eroottisia tuntemuksia katsojassa. Jostain syystä monet naiset ovat vain niin tekopyhiä, että kuvittelevat heidän mieltymystensä olevan jotenkin parempia ja "puhtaampia" kuin miesten Eli isot lihakset, leveät hartiat, pituus, jykevät leukaperät yms on juttuja joita on naisten mielestä ok kuolata ja niistä kiihottua, mutta jos mies sanoo kiihottuvansa isoista rinnoista, timmistä pepusta, solakoista sääristä ja leveästä lantiosta, hän on heti sovinistisika joka esineellistää naisen. - sovinisti on sika
MoTmot kirjoitti:
Tämä perustelu on tietenkin typerä, niin kuin edellisenkin viestin. Kyse on siitä, mikä aiheuttaa eroottisia tuntemuksia katsojassa. Jostain syystä monet naiset ovat vain niin tekopyhiä, että kuvittelevat heidän mieltymystensä olevan jotenkin parempia ja "puhtaampia" kuin miesten Eli isot lihakset, leveät hartiat, pituus, jykevät leukaperät yms on juttuja joita on naisten mielestä ok kuolata ja niistä kiihottua, mutta jos mies sanoo kiihottuvansa isoista rinnoista, timmistä pepusta, solakoista sääristä ja leveästä lantiosta, hän on heti sovinistisika joka esineellistää naisen.Niin on eikä asia siitä miksikkään muutu.
- ..........
MoTmot kirjoitti:
Tämä perustelu on tietenkin typerä, niin kuin edellisenkin viestin. Kyse on siitä, mikä aiheuttaa eroottisia tuntemuksia katsojassa. Jostain syystä monet naiset ovat vain niin tekopyhiä, että kuvittelevat heidän mieltymystensä olevan jotenkin parempia ja "puhtaampia" kuin miesten Eli isot lihakset, leveät hartiat, pituus, jykevät leukaperät yms on juttuja joita on naisten mielestä ok kuolata ja niistä kiihottua, mutta jos mies sanoo kiihottuvansa isoista rinnoista, timmistä pepusta, solakoista sääristä ja leveästä lantiosta, hän on heti sovinistisika joka esineellistää naisen.Mies voi vaatia naiselta litteää vatsaa, tiukkaa peppua yms. mutta isompia rintoja ei luonnollisilla keinoilla saa. En sitäpaitsi tunne naisia jotka ovat sitä mieltä että naisten mieltymykset olisi jotenkin puhtaampia kuin miesten.
- Mo Tmot:lle
MoTmot kirjoitti:
Tämä perustelu on tietenkin typerä, niin kuin edellisenkin viestin. Kyse on siitä, mikä aiheuttaa eroottisia tuntemuksia katsojassa. Jostain syystä monet naiset ovat vain niin tekopyhiä, että kuvittelevat heidän mieltymystensä olevan jotenkin parempia ja "puhtaampia" kuin miesten Eli isot lihakset, leveät hartiat, pituus, jykevät leukaperät yms on juttuja joita on naisten mielestä ok kuolata ja niistä kiihottua, mutta jos mies sanoo kiihottuvansa isoista rinnoista, timmistä pepusta, solakoista sääristä ja leveästä lantiosta, hän on heti sovinistisika joka esineellistää naisen.Ai, säkö et oo kuullu hartioihin laitettavista silikoni-implnteista?
Tuolla suuressa maailmassa saa leikkauksen avulla itselleen ihan mitä tahansa täytettä, leukaperistä pakaroihin. Miehille kuulemma enenevässä määrin asennetaan hartia- ja hauis-implantteja. - hetero mies
juup.. kirjoitti:
Mihin niitä isoja tissejä tarvitaan ? Tuo ei minulle ole koskaan selvinny.
- Haaskan nakoinen
Kivan näköinen komistus on jokaisen omaan silmään ja makuun sopivan näköinen. Makumieltymykset ovat erilaisia eikä niistä voi kiistellä, yleispätevää ohjeistusta niistä ei voi säätää.
Sen sijaan hauskannäköinen lienee jollakin lailla humoristisen näköinen, hassun, hölmön, naurettavan, komediallisen oloinen.- tykk
Jälkimmäiseen kappaleeseen vastaisin, että no ei tod! vaan tarkottaa ihan hyvännäköistä, opi suomee kiitos
- juytrdcfvbn
No niin, tässä se nähtiin että ei kannata tarttua yksittäisiin sanoihin. Hauskannäköinen on kyllä ihan samaa tarkoittava sana kuin kivannäköinen ja yleisesti käytetty tässä mielessä.
- ONonONon!
Voihan olla,että ap.on oikeasti komea ja hyvännäköinen,naiset vaan eivät viljele upeita sanoja siltä varalta,että kundi ylpistyy ja alkaa hakkailemaan muita naisia ja kokeilemaan viehätysvoimaansa.Ehkä siis on parempi ettei kundi tiedosta kuinka hyvännäköinen hän loppujen lopuksi onkaan.Luulen ,etteivät naiset kehu,koska ovat jo valmiiksi mustasukkaisia miehestä.
- okke
jeba
- Out and over.
elämäni turhimpia minuuttisia tämän litanian läpi kahlaaminen. Erehdys kuin tärähdys.
- .
Ja silti ruksasit vielä turhaakin turhemman viestin aiheesta.
- niin, liikaa
ei kannata kehua maasta taivaisiin. Kyllä sen sitten toiminnasta (sängyssä) huomaa, kuinka täysillä on mukana ja toisesta "kiinnostunut."
- jajaja
Itselläni on vähän samanlainen ongelma kun aloittajalla mutta naiset kehuu söpöksi ei koskaan komeeksi/hyvännäköiseksi.Kertokaa nyt sitten viellä mitäs tästä pitäis ajatella? :D
- <3 lutusista
Söpö on lutunen ja sopii tosi hyvin kainaloon! Eli on myönteistä ja varmaan ehkä saattaa kertoa muustakin olemuksesta, luonteestasi, mikä on siis aina vain parempi!
- söpökö?
mietin kans koko ketjun läpi että ku mua sanotaan söpön näköiseksi...
- __Nainen__
Minä itse henkilökohtaisesti pidän enemmän kivannäköisistä ja söpöistä miehistä kuin liian bodatuista lihaskimpuista. Kivannäköinen ja hyvännäköinen eivät välttämättä ole minulle sama asia: kivannäköinen näyttää hyvältä, mutta myöskin vaikuttaa luonteeltaan ja olemukseltaan kivalta, hyvännäköinen on pinnallisempi ilmaisu. Riippuu tosin todella paljon ihmisestä, joku voi tarkoittaa samoilla sanoilla aivan eri asiaa. Ehkä, jos haluaa herättää intohimoa tjms. tykkää olla ennemmin hyvännäköinen. Pidemmällä tähtäimellä ainakin itse ottaisin silti kivannäköisen. Jotkut naiset ajattelevat enemmän järjellä, toiset tunteilla.
Naisten kehut ovat useimmiten vihjailevia, koska suoraan sanominen saattaa tuntua jotenkin "tönköltä" tai epäsopivalta. Jos nainen kehuu jotakin yksityiskohtaa, hän voi silti olla tyytyväinen kokonaisuuteen. Voi verrata tilanteeseen, jossa mies sanoo: "Onpa sulla ihanat silmät." Mies saattaa hyvinkin olla tyytyväinen koko kasvoihin, mutta silmien kehuminen on yleisempää ja tuntuu luontevammalta. Haluaa ensin ottaa vähän tuntumaa, ennen kuin näyttää olevansa palavan rakastunut vielä melko tuntemattomalle henkilölle.
Ja jos liikaa kehuu, mies saattaa ylpistyä, pitää sitä itsestään selvyytenä tai kehuilla ei enää tunnu olevan niin suurta merkitystä.
Tällaisia pohdintoja täältä päin. Samaa voisi kysyä miehiltä, voiko nainen olla kivannäköinen, hyvännäköinen, hauskannäköinen tai kaunis. Onko niissäkin joku asteikko? - heheheheeeeeeee
Kuva ois kiva :)
- niinhelppoa
Jos et haluu olla nynnyn näkönen (en tiiä ootko), niin värjää hiukset hyvän värisiks, laita niitä jotenkin, hommaa hyvä leikkaus, ehkä vähän rusketusta, treenattu kroppa ja hyvännäköset vaatteet :D Näillä pääsee jo pitkälle. Helpompaa teillä miehillä on tulla hyvännäköseksi kun naisilla, joilla kasvonpiirteet vaikuttaa paljon enemmän kauneuteen.
- Jssss
No tietenkin sitä, että olet hyvännäköinen sen naisen mielestä.
Kaikkea jotkut kysyvätkin. - olisit tyytyväinen
JOO, kyllä mun mielestä kivannäköinen mies on paras. Mielestäni sanaan sisältyy just se, että miehen ulkonäkö miellyttää, hänessä on sitä jotain. Itse en ollenkaan pidä ns. komistuksista, joita monet tuntuvat hakevan. Onkohan hakijoilla niin huono itsetunto, että haaveilevat jostain muka paremmasta. Bodatusta vartalosta en pidä lainkaan, eikä hartioillakaan ole merkitystä. Mies voi olla lyhyt tai pitkä. Ihastumiseni ei todellakaan riipu miehen pituudesta eikä lihaksista, vaan jos mies on mielestäni kivannäköinen, niin hän viehättää minua. Silloin on aineksia enempäänkin seurusteluun, jos ajankohta on molemmille sopiva. Olen siis nainen. Onko sulla jostain syystä heikko itsetunto, kunnet selviä kehuja todeks usko, vaan epäilet. Ainakin naisia miellytät selvästi. Eikö se jo osoita jotain?
- tytymyös
Tarkoittaa sitä miltä kuulostaa, eli kivan-, hyvän- , hauskan- ja ehkä suorastaan komeankin näköinen. Komea voi olla niin pramea sana, että sitä säästellään hieman läheisempää tuttavuutta varten, ei sellaiseksi heti voi toista ruveta kehuskelemaan, ylpistyt liikaa vielä!
Ota rennosti vaan, luota itseesi, niin johan käy hyvin. Mutta älä kuitenkaan ylpisty niin, että sade valuu suoraan sieraimiin. - tässätämäois
Moi. Yksinkertainen vastaus: Naiselta tullut positiivinen kommentti miehen ulkonäöstä tai ulkoisesta olemuksesta: Viestii että sinut on huomattu ja hyvässä mielessä : ) Usein on hyvä tunnustella asiaa neutraalimmalla ilmaisulla. Nainen haistelee oletko hänestä kiinnostunut. Siis nimenomaan seksuaalisessa mielessä. Tuo on ikäänkuin pelinavaus ja miehen tulee osata sillä hetkellä vastata naiselle juuri ne oikeat sanat. Olet ollut yhden askeleen päässä saada pesää! Ja sitä kautta seurustelukumppanin.
Rumia tai ei kiinnostavia ihmisiä ei kommentoida lainkaan.- skeptikko nro 8
"Siis nimenomaan seksuaalisessa mielessä."
"Rumia tai ei kiinnostavia ihmisiä ei kommentoida lainkaan."
Onpa vankkaa tietoa.
- sekopää
Voi, olisin mielelläni kivannäköisen miehen kanssa :) Ei, se ei ole tyytymistä vähempään, sillä ulkonäkö on vain osa elämää niin kliseeltä kuin tämä kuulostaakin. Mun mielestä ulkonäkö on kuitenki vaan osa ihmistä, toisen luonne kertoo ihmisestä paljon enemmän. Itseasiassa moni sellainen hyvin komea/hyvännäköinen mies menettää kiinnostuksen siihen, kun suunsa avaa... Vastapainoksi sitten moni sellainen mies, ketä kaikki ei pitäis niin komeana, onkin paljastunu oikeen "kauniiksi" sydämeltään minkä seurauksena hänen koko ulkoinen olemuksensa paranee entisestään. Kaunis on mielestäni vähän korni sana tässä yhteydessä (ja etenki miehestä) mut kaikki varmaan tajuaa pointin :D
Olen nimittäin huomannu tän saman monta kertaa, tunnen ympärilläni miehiä, ketkä on tosi komeita tai hyvännäköisiä. Heidän sisäinen maailmansa, asenteet naisia kohtaan, kenties itserakkautensa on saanu oikeesti melkeen oksennusreaktion aikaan. Sit taas moni sellainen mies, ketä naiset ei yleensä pidä niin komeana, saattaa arvostella värittömäksi, onkin se "perusmies" kehen voi luottaa ja kelle voi antaa sydämensä. Tällainen mies on sitten se paras puoliso ja kenties isä yhteisille lapsille, hälle merkkaa enemmän henkiset asiat suhteessa kuin se ulkonäkö, tällainen mies ei arvostele naisia sen mukaan paljonko on "läskiä", vaan hyväksyy toisen sellaisena kuin on. Toki mun mielestä niin miehenä kuin naisena saa katsoa toisessa sitä puolta huolehtiiko itsestään esim. et saako toisesta lenkkiseuraa ja et pyrkiikö elämään terveellisesti. Mut totuus on kuitenki se, et tää ulkoinen rapistuu eikä kukaan ole ikuisesti nuori ja tosi rakkaus onkin sitä, et on sitoutunu toiseen niin hyvinä kuin huonoina päivinä ja näkee toisen kauniina vielä kiikkustuolissakin :) - mixu1980
Mulle sanottiin eilen että olen kiltti, rauhallinen, raamikas ja hyvännäköinen....vartin päästä sain samaiselta naiselta kenkää :)!
Ei kait noilla asioilla oikeasti ole sit mitään väliä onko kivannäköinen... - Tatuoituja kundeja
Jotkut saattavat pitää..
http://drunkendisasters.blogspot.com/ - KaunisKomea
Kivannäköinen sanottuna/kirjoitettuna miehelle tarkoitta WOW, ei pelkästään komeaa (silmissäni) vaan myös mielenkiintoni herättävää.
Käytän termejä "komea", "oikein komea", "ihan komea" VAIN torjuessani..!
Lähestyessäni tai vastatessani miehelle, tuntuisi imelältä kutsua häntä komeaksi vain kuvan perusteella.... sen aika tulee myöhemmin.... jos tulee..;-))
Kaunista ja komeaa iltaa kaikille!
Usein ja helposti vain yhden tai kahden kuvan perusteella "kauniiksi" kutsuttu - eryerye
Kivannäkönen on hyvännäkönen, mutta sitä ei halua sanoa liian hyökkäävästi. Näin itelläni.
- Selvähän tämä
Jos naiset sanovat sinulle suoraan että olet kivan näköinen tms. sen voi kääntää suomeksi näin: et ole lainkaan sellaista tyyppiä kenen kanssa seurustelisin mutta ehkä joku muu saattaa sinut kelpuuttaa. Sanonta on kohtelias tapa välttää sanomasta sinua aivan luuseriksi ja ulkonäöltäsi juntiksi. Otan osaa, kaikki ei omaa mallin ulkonäköä eikä tarvitsekaan.
- Upea brunette
Sanoisin näin 38 v naimisissa olevana naisena että luultavimmin olet aika tavallisen näköinen.
Mutta kokemusta omaavana yli 100 miehen kanssa oltuani voin lohduttaa sua sillä että tavalliset ja rumat ovat huomattavasti parempia kaikinpuolin yleensä koska yrittävät panostaa naisiin enemmän
Nämä hyvännäköiset tuudittuvat useinmiten siihen että ovat hyvännäköisiä ja sen pitäisi riittää ja saada nainen kliimaksiin. Näin se ei vaan ole...en viitsi mennä yksityiskohtiin mutta se on niin nähty.....
Liekkö pätee myös naisiin osittain?- Lutku55
Taija olla vanaha huora. Tuhannen mulukun maijja.. vai mitä?? Paljonko varvi maksaa??
- elämän laki
Saattapi päteä kauniisiin naisiinkin, koska kaunottaret ovat monesti aivan sietämättömän itsekeskeisiä k-päitä. Parasta olisikin että k-päät eli kauniit ja komeat tyytyisivät toisiinsa mutta kun ei käy, koska kumpikin haluu palvontaa ja palvelua eikä komea alistu kaunista palvomaan ja toisinpäin. Siksi näkee paljon ns. epäsuhtia pareja, joissa toinen komee ja toinen tavis, silloin komee voi luontevasti kyykyttää tavisakkaansa.
- aghet
Kivannäköinen tarkoittaa, että olet kivan näköinen. Sellainen että on kiva katsella.
- OrvoKKI55
Silloin se mies on hintin näköinen, aivan ihana:)
- irmamansikki
Tarkoittaa että kireä perseinen ja baby face!
- KivaNäköinen
No itse ainakin, jos sanon kivannäköinen, niin tarkoitan enemmän hyvännäköistä kuin rumaa. Eli mies olisi katseenkestävä :)
- Neito nuori
Kivannäköiseksi kutsun miestä, joka on sen oloinen, että hänen lähellään on hyvä olla - ja että ulkonäköpuoli on kunnossa.
Minulta se on kohteliaisuus. Harvemmin sitä tulee sanotuksi suoraan miehelle itselleen, varsinkaan jos ollaan vasta tuttuja.
Ehkä voisi sanoa useamminkin. Harkintaan. - N26.
Älä nyt mies hyvä ylianalysoi saamiasi kohteliaisuuksia miksikään negatiiviseksi! Kivannäköinen on ehdottomasti kohteliaisuus, ei mikään maskeerattu vähättely ulkonäköäsi kohtaan.
Itse en yleensä käytä sanaa komea, se tuntuu jotenkin kornilta ja miten sen sanoisi... tönköltä. Persoonattomalta. Ei vaan kuulu mun aktiiviseen sanavarastooni. Kivannäköinen ja hyvännäköinen on molemmat minun suuhuni sopivampia kohteliaisuuksia; ehkä hyvännäköisen miellän vähän geneerisemmäksi tyypiksi ja kivannäköisen sellaiseksi just minun makuuni sopivaksi persoonaksi. Ole siis tyytyväinen vain kun seuraavan kerran kuulet vastaavan kehun, sen tarkoitus tuskin on mitään muuta kuin tarjota kehu sanojan silmää miellyttävälle miehelle! :) - veeeeera
"On se ihan kivanäköinen, mutta..." en tunne vielä miestä tarpeeksi sanoakseni enempää... Eli tälläisissa lauseissa olen tätä ilmaisua käyttänyt joskus tyttökavereilleni puhuessa. Luonne ratkaisee paljon. En koskaan kehuisi miehen ulkonäköä ilman, ettenkö sitä tarkottaisi. Lemppaukseen olen käyttänyt tuota "Olet ihan kiva, mutta..." Miksi sotkea kahta eri asiaa.
Hyvännäköinen on miltei sama asia kuin kivannäköinen ja toi sana onkin mulle luontevampi käyttää... Hyvännäköinen mies on myös luultavasti vedonnut muhun seksuaalisessa mielessäkin heti ensi näkemältä. Kivannäköisen miehen kanssa näin ei välttämättä ole..
Kaikki kehut kannattaa ottaa positiivisesti, älä vähättele itseäsi.
Omaa miestäni kutsun komistukseksi.. Omasta miehestä komean tekee hyvät hartiat ja vankat kädet, parransänki saa myös olla miehistämässä. :)Komea sananakin on aika laaja käsite. Jos katsoo mitä tahansa "poikakalenteria" sehän on komeita miehiä pullollaan, mutta sellainen komeus ei muhun pure. Liian imelänkomeita. - mphhhhhhhhhhhhh
Riippuu sanojasta, ja asiayhteydestä. Kaverille jos kommentoisin jotain miestä sanomalla "kivannäkönen", se tarkoittaisi ettei miehen ulkonäössä ole mitään vikaa, mutta ei myöskään mitään sellaista joka sytyttäisi juuri minut. Jos mies suoraan kysyisi minulta mielipidettä ulkonäöstään, voisin juuri kohteliaisuudesta sanoa miehen olevan kivannäkönen tai mukavannäkönen. Omaa miestyyppiäni kuvailisin ihan eri tavalla. Jos joku mies sytyttää niin voin sanoa kaverille, että ompas toi mies cool...tai että huh, huh, ihan vetää plvet hyytelöksi.
Mutta tämä on vain minun mielipide. En muutenkaan tykkää peruskomeista tai hyvännäköistä tai kivannäkösistä miehistä. Miehessä pitää olla särmää, tiettyä renttua....liian silotellun näkönen ei herätä mielenkiintoa.
Omassa miehessä vetosi rentun ulkonäkö yhdistettynä yleiseen sivistykseen ja hyviin tapoihin. Ja vetoaa edelleen 13 vuoden jälkeen.
Sinäkin löydät sen naisen, jonka mielestä olen aivan ah!! Onneksi makuja on monia. Tiedän etten itsekään miellyttäisi kaikkia miehiä. Olen melko "hurja" näky mustat pitkät hiukset liehuen ja ilme tiukkana. En ota siitä silti paineita, että jos joku tykkää enemmän elovena-tytöstä.
Aina joku tykkää =) - juttelija
Tuossa joku kommentoi sitä että mies tarvitsisi kehuja.
Paras kehu naiselta on kuitenkin että hän yleensä juttelee(!), ja puhuu asioista myöskin mielenkiintoisesti omilla mielipiteillään eikä pelkkää naistenlehtihömppää. Voisin väittää että hyvin moni naisista ei osaa edes jutella miesten kanssa ilman että nainen ottaa asenteen, 'toi nyt yrittää iskee'.
Monia miehiä on kohdeltu niin että naiselta saatu kehu ulkonäöstä tai jostain muusta asiasta johon ei voi vaikuttaa tuntuu nololta. Katsoessanne pikkupoikien ilmettä kun 30..50v vuotta vanhempi sukulaistäti halaa ja kehuu niin oivallatte mistä tuossa kehuepäluuloisuudess on kyse. Kuntuollaisia samantyylisiä kehuja tulee sitten vääjäämättömästi epäonnistuneen ruuan tai seksin jälkeen niin ei noista traumoista edes parane. - Voipasenvoih
Tuskin tarkoittavat mitään erityistä...eikä sillä ole väliä jos et ole muuten nössö.
- Nainen 26v.
Itse käyttäisin sanoja kivan-, hauskan- tai mukavannäköinen sellaisesta miehestä, joka ei ole komea mutta niin sanotusti "ihan jees". Oman tulkintani mukaan olisit siis ihan kohtalaisen hyvännäköinen tai omalla tavallasi hyvännäköinen. Mielestäni kivan-, hauskan- ja mukavannäköinen tarkoittavat kaikki periaatteessa samaa.
Voisin kuvailla esim. entistä poikaystävääni hauskannäköiseksi. Hän ei ollut parhaimman näköinen mies mutta hän oli iloinen ja "kupliva" persoona ja se näkyi hänen kasvoistaan. Hänellä oli iloiset ja nauravat silmät ja hän oli omalla tavallaan söpö.
Ei miehen aina tarvitse olla huippukomea. Itse asiassa on parempikin jos ei ole, sillä ainakin oman kokemukseni mukaan erityisen komeat miehet ovat usein "pelaajia" ja täynnä itseään. Käyttävät peilin edessä enemmän aikaa kuin minä ja nyppivät kulmakarvojaan ja ties mitä.
Ei omaa ulkonäköä tai muutaman naisen kommenttia kannata niin hirveästi analysoida. Jotkut naiset ovat pinnallisia ja jotkut eivät ja jokaisella on oma makunsa. Itse olen aina pitänyt ulkoisesti sellaisista miehistä, joista kukaan kavereistani ei ole pitänyt.
Toivottavasti tästä oli apua! - kyynikko
Riippuu naisen taustasta ja tilanteesta. Jotkut tarkoittanevat sitä, että "you're ok but no thanks". Baarissa tuo voi tarkoittaa epäsuorana vihjauksena, että nainen on kiinnostunut ja haluaa sinun tekevän varsinaisen aloitteen. Mutta sanoisinpa kuitenkin ettei tuolla ole merkitystä isommasti.
- Antero676
Erittäin tehokas keino pistää mieheltä pasmat sekaisin on kehua ulkoista olemusta, suojakilpi tippuu pääsääntöisesti kaikilta samantien ja siitä on helppo jatkaa haluttuun lopputulokseen (mitä ikinä onkin).
Naiset taasen ovat ulkonäkökeskeisiä ja focus on ulkoisessa olemuksessa (pääsääntöisesti, älkää takertuko), kehuista pitävät ja sillä saa hyvälle tuulella naisen kuin naisen (myös sen joka ei näytä reagoivan, sisäisesti hymyilee)..
Naiset eivät pudota suojakilpeä heti maahaan kun ulkonäköä kehutaan, he tietävät varsin hyvin itse missä kohtaa naisten sisäistä kilpailua kulloinkin ollaan.
Miehet tosiaan saa pyöritettyä pikkurillin ympärille kun kehuu komeaksi ja miehekkääksi, todelliseksi MIEHEKSI.
Tosin ... on joukko miehiä jotka eivät tuohon manipulointiin lankea, he odottavat mitä tarjolla todellisuudessa on ja hyödyntävät tilaisuuden mutta eivät jää jumiin kontroloitavaksi (niitä miehiä naiset todella vihaavat, pelaavat naisten säännöillä ja ovat parempia). - Eipäs tauditella
Hei!
Nyt se on sitten todettu, että suorapuheisuus puhdistaa ilmaa ja vastakohtana asioiden sisälläpitäminen tekee sydäntauteja. Joten jos asia "ottaa", niin parempi sanoa suoraa jos vaikkaa karkestikin, ettei sairaustaakka kasva kohtuuttomaksi. Asiat pitää sanoa ninku ne on. - kivannäköinen mies?
Vau, mahtavat määrät vastauksia! Oletin tietysti, että jokaisella on näistä sanoista omat määritelmänsä, ja sehän tässä hauskinta onkin, kun saa kuulla, kuinka eri tavalla me ihmiset ymmärrämme eri käsitteet. Eikös se ole koko ketjun pointtikin, tavallaan? Vaihtaa mielipiteitä ja näkemyksiä, tällä kertaa harmittomasta ja kevyestä aiheesta? :)
Kivannäköinen on hyvännäköinen yhdelle, toiselle ihan ok, kolmannelle vau ja neljännelle "ei sytytä". Näinhän se tietenkin menee.
Ja jokaisella meillä on omat makumme, totta kai. Tiedän, että moni nainen ei kiinnitä muhun minkäänlaista huomiota tai pitää vähintäänkin mitättömän näköisenä. Toisaalta moni nainen myös pitää ulkonäöstäni, kääntyy kadulla katsomaan, flirttailee ja niin edelleen. Eikä kaikkiin tarvitse vedotakaan, parempi niin. :)
Yleisesti ottaen olen huomannut, että ulkonäköä tärkeämpää on itsevarma käytös, jossa on sopivasti pilkettä ja hyväntuulisuutta, hienovaraista flirttiä, pikkuriikkinen ripaus röyhkeyttä ja hieman hillittyä seksuaalisuutta taustalla.
Kiitos kaikista vastauksista teille, etenkin naiset, ja hyvää kevättä. Naiset tekevät elämästä elämisen arvoisen. :) - Herrasmies36
Kerran sellainen 18 v nainen (tai tyttö vielä... itse reilu 30 mies). sanoi mulle baarissa että kattelin sua kun olit tiskillä ja että näytät hyvältä. En sanonut mitään siihen, otin vain kädestä kiinni ja suutelin. Sen jälkeen mentiin naistenvessaan ja tehtiin rakkautta seisaaltaan, vaikka siinä kävi muutama ihmisolento kattelemassa meidän touhuja. Tuo on ehkä ikimuistoisin ja romanttisin hetki tähän astisessa elämänkulussa.
Eli olen sitä mieltä että miehen kehuminen kannattaa, ikinä et tiedä miten siinä käy ;)- istu ja pala
Juuri tuollainen käyttäytyminen romuttaa ihmisessä sekä käytöstavat että moraalin. Toivottavasti jätät joskus munas vessankannenväliin kun istahdat.
- kjuhygtfdcvb
istu ja pala kirjoitti:
Juuri tuollainen käyttäytyminen romuttaa ihmisessä sekä käytöstavat että moraalin. Toivottavasti jätät joskus munas vessankannenväliin kun istahdat.
Täh? Mistä moinen tuomio?
- Hah !
Pikkumiehen päiväunia.
- QQRW%YRW
istu ja pala kirjoitti:
Kivan näköinen vetää rajan kaverisuhteelle, ei fyysistä kanssakäymistä unohda.Taas telttatuolin kokooja mehmetiltä odotetaan kiihkeitä öitä tai kotimainen läpeensä tatuoitu linnassa ollut prätkäkundi.
- neiti toukokuu12
Toi Samu Haber on just aika kivennäköinen tai söpö.
Kivannäköinen ei ole ruma, mutta ehkä vähän arkinen, oisko parempi sitten että olet tavallisen näköinen tai arkisen komea?
Mielummin ottaa kivannäköisen ja mukava luonteisen miehen kuin komean kusipään. - IHmettelijä2
Minua naiset sanovat aina suloiseksi. Ei koskaan komea, hyvännäköinen tai söötti, vaan aina se sama suloinen.
- StediloPerdü
Se tarkoittaa naisen sanomana ihan vaan sitä, että kohde on ihan höpö-mies. Ei siinä sen kummempaa...
- että noin
Hiukan itsekeskeistä ehkä miettiä kaikkia sanomisia oman ulkonäön suhteen? Eikö olis kestävämpää kehitystä kiinnittää huomiota siihen, että kehittyy ja kypsyy henkiselläkin tasolla mukavan oloiseksi mieheksi jolla on arvot kohdallaan, sillä henkisesti eloisaan, vahvaan, tasapainoiseen ja viisaaseen mieheen naiset rakastuvat.
- mjhuygtrsxcvb
Kivannäköisellä on todennäköisesti hörökorvat ja ulkonevat hampaat. Joo-o, jokainen tarkoittaa yksittäisillä sanoilla vähän eri asioita. Vähän huolestuttavaa kyllä, jos miestä sanotaan kauniiksi...
- Kivannäköisellä.
Tarkoitetaan Jorma Uotisen näköistä miestä. Ulkonäkö herättää useimmissa hilpeyttä.
- sweeeeeeet
Ei, vaan Jorma on taas makeennäköinen. :D
- ,..,,,.....,
Tuo "kivannäköinen" on eräänlainen kiertoilmaus, sille ettet ole mikään hurmuri tai komea, vaan tavallinen ok näköinen mies. Vanhat mummelit voivat jotakuta sanoa komeaksi mieheksi, jota nuori nainen pitää mitäänsanomattoman näköisenä. Tuota ulkonäköä on turha pohtia, sillä kyllä kokonaisuus ratkaisee ja siitä se pitäminen muodostuu. Pelkkä ulkonäkö tuskin riittää kestävään suhteeseen.
- niiiiiiiiiiiii
No mahtaako ulkonäön pohtijat sitä kestävää suhdetta olla hakemassakaan? Usein kyselijöille tuntuisi olevan tärkeää "kääntää ihan kaikkien päät" , varsinkin naiset viljelee tuota ilmaisutapaa. Melko usein huomiota herättävästä ulkonäöstä tuppaa olemaan Suomessa haittaa ihan muutenkin, ja parisuhteessa se pikkuinen jatkuva flirtti kaikkien kanssa ei ehkä piristä sitä kumppanin mieltä niin paljon kuin omaa.
Kyllä se rakkaus tekee ihan jokaisesta sen "parhaimman näköisen" sille omalle kumppanilleen, siinä kestävässä suhteessa.
- Hevosen näköinen
Ensin täytyy tietenkin määritellä, mikä on se kiva, että voi olla sen näköinen. Jollakin voi olla esim. koira tai hevonen joka on nimeltään Kiva, niin ei tietenkään ole mukava kuulla, että on hevosen näköinen. Jostakin taas sanotaan, että on ihan mukiin menevän näköinen. Siitä voi sitten päätellä kun katsoo kun toinen on menossa mukiin, miltä se sitten näyttää, kun on mukiin menevän näköinen.
Näitä sanontoja kyllä riittää, eikä niille kannata kovin paljon korvaansa lotkautella. Minkälaista se mahtanee olla, kun korvaansa lotkauttaa? Tiiä häntä. Olisko se kiva kuula esim. se, kun sinulle sanotaan, terve hevosen näköinen tyyppi. - näin se on
"Kivannäköiseksi" kutsuminen tarkoittaa mielestäni että naiset eivät ole olleet kiinnostuneita sinusta kuin ehkä kaverina, et vetoa heihin muuten. Sama kuin sanoisi että "olet mukava, mutta..." Kiva mies jollekin toiselle.
Oletkohan narsistikin ? En tiedä kenenkään tosimiehen moista kyselleen .Jokainen tieetää itse millainen on ja saa sen mukaista palautetta yleensä .
- kaikenlaista kyselyä
Olisit laittanut kuvasi mukaan, niin olis oikein porukalla kehuttu.
Sitä näyt kaipaavan.- kakkiainen
No, minusta on parempi olla hieman epävarma ulkonäöstään ja herätellä ihan harmitonta, positiivishenkistä keskustelua kuin olla täysin kusipäinen psykopaatti, jonka elämänsisältöä on vittuilla ja haukkua muita nimimerkin takaa.
- tsäpärt
Ota kohteliaisuudet kohteliaisuutena ja kiitä =) Tarvinneeko tuota vähättelynä ottaa? Eikä se intohimon herättäminen ole ulkonäöstä kiinni. Itse en komistuksia himoitse, montaakin ihan ihan ok ja kivan näköistä miestä kyllä. Kun on itsetunto kohdillaan ja itsensä kanssa hyvä olla, se näkyy ulospäin eikä kehumisen sanamuodoilla ole merkitystä.
- EWHAHAZ
Muiden naisten mielipiteistä on osaa sanoa, koska en ole koskaan ystävieni kanssa puhunut asiasta, mutta mun sanavarastossa komealla, hyvännäköisellä ja kivannäköisellä on hieman erilaiset määritelmät.
Komeana pidän miestä, joka näyttää samaan aikaan hyvältä (symmetriset, selkeät kasvojen piirteet), todella miehekkäältä (klassiset miehekkäät piirteet esim. jykevä leuka) ja sopusuhtaiselta (kohtuu kiinteä, miehekäs vartalonmalli). Hyvännäköinen mies ei välttämättä näytä taas todella miehekkäältä, mutta omistaa silti silmää miellyttävät kasvojen piirteet ja sopusuhtainen, jokseenkin miehekäs kroppa. Kivannäköinen mies taas on mies, jolla ei koko paketti ole ehkä ihan niin hyvin kunnossa kuin hyvännäköisellä tai komealla miehellä, mutta joka on ihan mukavaa katseltavaa. Kivan- tai mukavannäköinen mies ei ehkä ulkoisesti herätä heti intohimoja, mutta heissä on jotain, mikä on herättänyt huomioni (esimerkiksi kaunis hymy tai upeat silmät). Kivannäköisillä miehillä ei siis välttämättä ole koko paketti kasassa, mutta heissä on jotain.
Jos tällainen kivannäköinen mies omistaa vielä ystävällisen, seurallisen ja reilun luonteen, niin mies voi olla aivan unelmakumppani. On siis parempi olla kivannäköinen kuin ruma mies! Sanoisin, että kivannäköinen mies ei ole ulkonäöltään ehkä ihan yhtä upea kuin hyvännäköinen, mutta ehdottomasti paremman näköinen kuin ruma ja ehkä hieman paremman näköinen kuin normaali. - rdfchn
Nuorempana poikaystävän piti olla komea ja vähintään hyvännäköinen.
Vanhenmiten mieli on muuttunut ja sanoisin, että asenne on tärkein. Mukava, turvallisen oloinen, sopivan rauhallinen ja määrätietoinen, ei määrää eikä komenna, rehellinen, positiivinen asenne, hyväksyy itsensä ja naisen sellaisenaan jne. Koska miehen ei tarvitse olla (makuasia mutta...) kaunis vaan terve asenne ja elämäntapa näkyy terveenä ulkokuorena ja vähän karun näköinen mies on nyt hyvännäköinen.
Meillä kaikilla on elettyä elämää, eikä kukaan ole täydellinen. Ne ns viatkin pitää hyväksyä puolin ja toisin. Se on kaunista, joka saa hymyilemään - tavismies on paras
Jaaa... Mä katson miehestä ensin kokonaisuuden. Nopea vilkaisu alhaalta ylös. Jotenki ajattelisin, et jos on komea, ni siihen ehkä kyllästyy.. en tiedä. Mut mun mielestä kivan näköinen mies, on tavallinen siisti ja positiivisen näköinen mies. Ulkonäköjä on monenlaisia, ja silti aivan erinäköiset voivat olla kivan näköisiä. Tärkein on kumminkin se, mitä sen kuoren alta paljastuu lähemmän tutustumisen myötä. Ehkä se kivannäköisyys on sellainen tavallinen, normaalisti ja siististi pukeutuva, kasvot sellaiset normaalit, ei rumat ei komeat (mikä sit on se komee???), iloinen. en tedä. Jotkut ovat likaisissa työhaalareisaankin kivan näköisiä. Kyl se on se mitä sieltä sisältä tulee. Jos on sinut itsensä ja ympäristönsä kanssa, niin säteilee sellaista tervettä itsevarmuutta.
itse olen ihastunut mieheen, joka ei tehnyt vaikutusta ulkonäöllään vaan sillä sisäisellä kauneudella. Mitä enemmän häntä katselen sen kauniimmaksi hän muttuu silmissäni myös ulkonäön suhteen. :) - miksimiksumuksu
hei ,minun uusi kaverin sanoo mua nätinnäköseksi ja ihananäkösek ja olen ihan muuta ,mitä se minua noilla tarkoittaa ,,kiva että tää asia tuli tänne esille ,ja hoh ,olen kyllä huumorintajuinen ja ,en mielestäni nätti .
- .....
Kun olet kivan/mukavan/hauskannäköinen, olet helposti lähestyttävän oloinen hyvännäköinen mies ja sinuun haluaa tutustua. Et ole mikään pullamössö, vaan ulkonäössäsi on myös jotain persoonallista, joka jää mieleen. Pelkästään positiivisia kommenttejahan nuo ovat. :)
- öääö
Aivan oikeassa olette! Tossa vielä vähän lisä näyttöä!
http://curamanager.com/?ref=2334 - ghfhjghjjjg
Jos naiselta kysytään niin komea mies on kivannäköinen siinä vaiheessa kun oma mies istuu vieressä kysyttäessä.
- ...
Kukas kissan hännä nostaa jos ei kissa itse??
- yhtäältä, toisaalta
Teinityttönä kiinnostuin vain hyvännäköistä ja komeista miehistä, ja olin rajannut käsitykseni asiasta aika ahtaasti. Söpöt kundit eivät olleet mielestäni lainkaan kiinnostavia. TV:ssäkään ei näkynyt liian usein hyvännäköisiä miehiä. Määritelmää "kivan näköinen" en edes muista käyttäneeni.
Tarpeeksi aikuistuttuani aloin ymmärtää mieskauneutta syvällisemmin. Ympärilläni alkoi näkyä uskomattoman kauniita silmiä ja hymyjä, jotka antoivat vaikutelman kivasta ja kiinnostavasta ihmisestä. Eli minun käsitykseni mukaan kivannäköinen ihminen on tavalla tai toisella keskimääräistä paremman näköinen, ja ulkonäkö on omiaan herättämään kiinnostuksen. Lähempi tutustuminen sitten kertoo, vastaako henkilön persoona kivan ulkomuodon herättämiä ennakkovisioita.
Makuja on monenlaisia. Hyvännäköinen, komea, kivannäköinen, kaunis... ovat kovin suhteellisia määreitä. On ihmisiä, joiden perään melkein kaikki vastakkaisen sukupuolen edustajat kuolaavat, mutta joidenkin mielestä samainen henkilö onkin ällöttävä. Usein riippuu vastapuolen omasta ulkonäöstä ja tyylistä, itseluottamuksesta sekä sosiaalisesta asemasta, ketä hän pitää hyvännäköisenä. Tutkimusten mukaan ihmiset valitsevat useimmiten ulkonäöltään itsensä tasoisen puolison.
Joillakin on tapana käyttää määritelmää kivan näköinen asiaa sen kummemmin pohtimatta, kun tarkoituksena on olla jota kuinkin kohtelias. Vähän niinkuin englanniksi "nice" tai "OK". Kulttuurissamme ei kai ole yleistä kehua miehen ulkonäköä hänelle itselleen. Jotkut naiset haluavat pitää miehen epävarmana ja "hioa timantin" kaikessa rauhassa ilman, että timatti itse tietää arvoaan.- fsfcvgfgdfgdf
"Kulttuurissamme ei kai ole yleistä kehua miehen ulkonäköä hänelle itselleen. Jotkut naiset haluavat pitää miehen epävarmana ja "hioa timantin" kaikessa rauhassa ilman, että timatti itse tietää arvoaan. "
Kyllä se timantti oman arvonsa ymmärtää ja jos ei saa lainkaan arvostusta naiselta, löytää kyllä sellaisen jolta saa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2011621
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?581031Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän140954- 85912
- 61906
Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11790Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t267782Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75727Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk61722Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä342721