Kuinka sisäsiittoinen todellisuudessa on VR?

Hakija itsekin

Onko tämä huhu totta, että VR on sisäsiittola ja siellä työskentele hyypiöitä suhteilla, mutta asiasta ollaan hissun kissun?
Siellä on ilmeisesti tomppeleita ketkä hakevat suunnilleen astronautiks, poliisiksi ja palomieheks, puhumattakaan ydinskellusveneen ohjaajasta, mutta eivät mihinkään pääse ilman suhteita. Mutta VR:¨llä voi munatonkin persoona päästä pitkällekin suhteilla ja muilla vilunkikeinoilla. Niinkö?
En tiedä; tuntuu siltä, että jos itse pitäisi suhteilla ratsastaa ja jokaisesta hakuyrityksestä tulee tyssit, niin on kai se henkisesti raskasta. - Mutta jotkut ne jaksaa ahnehtia;)

107

9204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VÄLTÄ!

      Huhu on täysin totta. Esimiehinä pahimmat luonnevikaiset suhteilla!

      • paaluaon

        Veturikuskit ne vaan painaa hommia, samalla kun pienipalkkaiset luuserit itkee netissä päivästä toiseen kun onni meni ohi

        mutta itsestähän se oli kiinni, kun elämässä on aina kyse siitä kuka tuntee kenetkin

        ... tyhmä ei osaa verkostoitua


      • Anonyymi

        Kaupunkien/kuntien toimet myös jakautuu tutun tutuille.


    • vähemmistöt pihalle

      toimihenkilötasolta, ei tasa-arvo ja erilaisuuden hyväksyminen toteudu

    • Riippuu tehtävästä

      Sukulaisten suosiminen näkyy työhönotossa, esimerkiksi kaikki junamyyjät ovat konduktöörien poikia. Tehtäviin, joihin on tiukemmat pääsyvaatimukset ja testit, ei voi tietenkään valita ketään noin vain, mutta työhaastatteluun pääsee automaattisesti jos isä tai vastaava on Vr:n työntekijä. Veturinkuljettajien ammatissa sukulaisten suosiminen näkyy vähiten, kas kun sinne on muitakin vaatimuksia kun oikea sukupuu.

      Niin, tämä vuodesta 1862 jatkunut käytäntö on väärin normaaleja työnhakijoita kohtaan ja joita on vieläpä erittäin runsaasti. Mutta miskäs teet.

      • Anonyymi

        Nepotismi on pysyvä asia. Vr perhe on samanlainen. Ei ole mitään väliä, millainen on tausta tai koulutus. Jos et kuulu perheeseen, ei ole mahdollisuutta saada työpaikkaa. Paikat ilmoitetaan muodollisuuden vuoksi, mutta työtä ei ole eikä tule.
        Itse tiedän omasta kokemuksestani, että 4,5 vuoden kokemuksellani Englannin rautateistä junavastaavana olisin saanut jonkun palautteen. Tiedän miksi ei. He pitävät puoliaan. Vähät väliä sillä mitä ihminen osaa.


    • Tietoa on

      Tuota noin: Ainakin täällä Oulussa veturinkuljettajaksi menee tunnetusti veturinkuljettajien penikat pääasiassa, mutta jokunen pitää ottaa ulkopuoleltakin, jotta voidaan sanoa otetettavan muitakin kuin sukulaisia, jotta lakia muka noudatetaan ja paikat ovat kaikille avoimia ja mahdollisia -kuten laki vaatii.
      Samaten liikenteenohjaukseen mennään suhteilla tavalla tai toisella.
      Konduktööriksi ihan sama juttu ja Cargollekin.

      Nämä on sellaisia vaiettuja tosiasioita täällä pohjoisessa, jotka eivät kestä päivänvaloa ja niistä ollaan mahdollisimman hiljaa. Kukaan puhu suhteistaan, selkäänpuukottajia kun ovat ja oma etu aina etusijalla näollä rutsaajilla.
      Näkee kuitenkin asentesta ja suhtautumissta työhön, kuka on suhteilla ja kuka ei: Yleensä ne tekevät työt joilla ei suhteita ole, ja nämä yhdet HYVÄKKÄÄT sitten päsmäröivät vieressä ja ovat jotain itse itsensä ylentämiä esimiehiä, vaikka pahimpia lorvailijoita ja valittajia todellisuudessa ovatkin.
      Monen toimenkuva tuntuu olevan lusmuilu ja se, että keskittyy enempikin toisten työn kyttäilyyn ja paskan puhumiseen - ei siis ihme kun homma ei suju!

      Jos laki ei vaatisi, niin ainakin Oulussa liikenteenohjaukseen, veturinkuljettajaksi, konduktööriksi ja Cargolle valittaisiin suoraan rautatieläisten penikoita, ei ketään muita. Mutta kun laki sanoo, että työpaikat on oltava julkisessa haussa, niin ne on niin laitettava ja Kalevaan ilmoitus ja otettava ulkopuoleltakin muutama, vaikka suurin osa aukinaisista paikoista menee sukulaisille. Psyconin testit ovat ihan toissijainen seikka kun sukulaisia pestataan, vaikka ne antaisivat millaisen arvion jonkun henkilön heikosta soveltuvuudesta hakemaansa tehtävään. Malliksi on kuitenkin otettava "ulkopuolisiakin" pieneen sisäpiiriin, jotta ei käry käy ja muka noudetetaan lakia.
      Se on niin aina erikoista ketkä valitaan niihin ns. parempiin töihin, koska juuri ne pahimmat työnvieroksujat, valittajat ja yhteistyökyvyttömimmät persereijät tulevat valituksi AINA kun firman sisältä porukkaa otetaan, siis AINA! Haastatteluissa on roolit päällä ja onnistutaan teeskentelemään niin mahtavaa oikeudenmukaista työkaveria, vaikka ihan omaan napaansa tuijjottajia jokainen. - Tai sitten haastattelu on vain sellainen muodollisuus todistaa että kaikilla muka samat mahdolisuudet -epäilen tasavertaisia mahdollisuuksia.
      Ja eika jännä sekin, kun jo vuosia aiemmin joku osaa sanoa, että hänestä tulee liikenteenohjaaja tai veturinkuljettaja. Eikös se ole aika outoa?

      Saas nähdä miten käy nyt näissä nyt aukiolevissa veturinkujettaja- ja liikenteenohjaajavalinnoissa, eli otetaanko sukulaisia vai annetaanko muille mahdollisuus edes tasavertaisiin pääsykokeisiin. - se kun on aika hankala muiden päästä niihin paljon puhuttuihin: "ääretöntä älyä ja suorituskykyä vaativiin rautatieläisten töihin" (ajamaan junaa tai liikenteenohjaukseen), kun ei anneta edes mahdollisuutta osallistua varsinaisiin pääsykokeisiin, vaan viimestään haastattelussa karsitaan porukkaa nimen perusteella. Nämä teatteriesitykset (ryhmähaastattelut)menevät täydestä haastattelijoihin, niin ei se oikein ole reilua tai sitten haasttelijan ammatitaito on heikkoa.
      Reilumpaa olisi sekin, kun suoraan sanottaisiin, että tämä paikka on sisäpiirille.

      Pitäisikö tätä sisäsiittotouhua jonkun viranomaisen siis valvoa ja onko siihen joku valvova elin olemassa?

      • Isommat ympyrät

        Pitäisikö sinun hankkia vahvemmat lääkkeet itsellesi ja mennä suorittamaan peruskoulu loppuun, jotta opit edes kirjoittamaan?
        On kumma, kun asioista ei saisi puhua, vaan pitäisi vain olla hiljaa tällaisesta epäoikeudenmukaisuudesta ja antaa näiden muutamien sukusiittäjien vain puukotella selkään ihmisiä. Huomaa että pienet on piirit :)


      • Riippuu tehtävästä

        Tiesin, että Vr:n työpaikat ovat vähän hämäriä, mutta Oulussa näyttää olevan täysin pimeää. Hiljaiseksi vetää.


      • fiksu kaveri
        Riippuu tehtävästä kirjoitti:

        Tiesin, että Vr:n työpaikat ovat vähän hämäriä, mutta Oulussa näyttää olevan täysin pimeää. Hiljaiseksi vetää.

        Oulussa nyt on nepotismia normaalia enemmän muuallakin kuin VR:llä, mutta veeär on yksi pahimmista siitoloista. No toisaalta, jos niitä työaikoja jaksaa, niin ei ainakaan minun persetäni kutita vähääkään millä suhteilla niiden työpaikat menee. Jja jos porukka on sisäsiitolla työpaikkansa hankkineita, ei kylläkään kiinnosta sellaisten idioottejen työkaveri edes olla.


      • Anonyymi
        Isommat ympyrät kirjoitti:

        Pitäisikö sinun hankkia vahvemmat lääkkeet itsellesi ja mennä suorittamaan peruskoulu loppuun, jotta opit edes kirjoittamaan?
        On kumma, kun asioista ei saisi puhua, vaan pitäisi vain olla hiljaa tällaisesta epäoikeudenmukaisuudesta ja antaa näiden muutamien sukusiittäjien vain puukotella selkään ihmisiä. Huomaa että pienet on piirit :)

        Olen filosofian maisteri Helsingin yliopistosta. Anteeksi jos kirjoitusvirje häiritsi sinua. Siis oppiarvoni.


    • 20+5

      Itse en usko mihinkään suureen salaliittoon. Sukulaisia suositaan muissakin firmoissa. VR:llä sukulaisten suosimisen voisi luulla johtuvan siitä, että esim kuljettajan poika tietää mitä on elää epäsäännöllisen vuorotyön perheessä. Hän tietää mitä on vuorotyön epäsäännöllinen "rytmi". Todennäköisesti tietää rautateistä enemmän kuin normaali pulliainen. Hänellä jo pelkät lähtökohdat hyväksi kuljettajaksi ovat hyvät. Lähtökohdat ovat muillakin varmasti hyvät, mutta kuljettajan pojasta voidaan suuremmalla varmuudella sanoa, että hänestä tulee hyvä kuljettaja joka jää taloon myös tekemään töitä eikä katoa toiseen taloon ensimmäisen työtarjouksen tultua.

      VR kouluttaa henkilöstöä myös muistakin kuin sukulaisista. Itsellä ei ole sukulaisia VR:llä ja minut valittiin konduktööriksi.

      Tiedän muutamia tapauksia jossa isä ja poika/tytär ovat työkavereita eri ammattiryhmissä. Valinnat heidän kohdallaan ovat ilmeisesti olleet onnistuneet sillä pojat/tyttäret ovat talossa töissä ja nauttivat töistään ja ovat hyviä siinä.

      Mikä vääryys se on, että talo palkkaa parhaan mahdollisen? :D

      • fiksu kaveri

        Parhaan mahdollisen? voikohan suhteilla koskaan saada parasa mahdollista, jos todellakaan ei ole muuta ominaisuutta. Ei se vuorotyö ole kenellekään helppoa VR:llä, sitä on turha väittää, vaikka olisi Rooman Paavin poika, eli jumala miltei itsekin :D


    • luusereille!!

      seli seli!! En itsekään viitsisi kertoa hankkineeni työpaikankin suhteilla.
      Veturimiehen pohjasta ei tule sen parempaa kuljettajaa kuin muistakaan, eli on täysin paskapuhetta se, että tämä olisi peruste tälle säälittävälle sukusiitolle.

    • nykykuskit 35v-55v

      Tästä kuljettajaikäluokasta yli puolen vanhemmista vähintään toinen omaa vr:n ammattinimikkeen. esim veturinkuljettaja, rakennusmestari, konduktööri, vaihdemies, asetinlaitemies, sähköasentaja, autonkuljettaja, siivooja, junansuorittaja, kauko-ohjaaja. Ne jotka eivät päässeet kuljettajiksi ovat nykyisin jossain muussa näistä tehtäväryhmässä. On kyllä hyväksyttävää että hyvät pääsee töihin ekakerran , jatko riippuu omista taidoista.

    • aika outoa

      Tekeekö se ihmisestä hyvän, että tällä on suhteita, hän ei ole lojaali työkavereille, tämä lorvailee, puhuu paskaa, kyräilee, on ihan joojoo-mies jne?
      Tätäkö on hyvyys?

    • kjrtghigrigrthj

      Hyvyys on suhteellinen käsite. Kaipa suhteet, perseennuoenta ja taito puukotella selkiin on hyve tässä muutenkin epäreilussa maailmassa.

    • Rekrytoija

      Tällä hetkellä hakijoita ainakin konduktööriksi, liikenteenohjaajaksi ja veturinkuljettajaksi on niin paljon, että ei ole ihme jos jokin ulkoinen kontakti (vapaamuotoisen hakemuksen lisäksi) vaikuttaa haastatteluun pääsyyn.

      Viime vuosina konduktöörikurssille (valitaan n. 25) hakijoita on ollut joka kerta vähintäänkin satoja, liikenneohjaajakursseille hakijamäärät ovat pyörineet noin 1500 nurkilla (valitaan n. 15) ja kuljettajakursseille hakijoita pari kolme tuhatta (valitaan n. 60).

      Tahtoo siis sanoa, että ei edes VR:n kokoisella puljulla ole resursseja syväluotaavasti analysoida tuhansia ja tuhansia vapaamuotoisia hakemuksia. Silloin ikävä kyllä jokin muu kontakti voi vaikuttaa. Toisaalta, haastattelusta eteenpäin kukin menee ihan omien kykyjensä mukaan.

      Työnantajan kannalta olennaista on saada riittävän hyviä hakijoita ja työntekijöitä. Noin suurista hakijamääristä parhaita ei voida aina saada rekrytoitua, mutta se ei haittaa. Vaikka em. töissä vaaditaan ihmiseltä ominaisuuksia joita ei kaikilla ole, hakijamassa takaa sen ettei virherekrytointeja juurikaan tule.

      Karkeana arviona voisin heittää, että harvempi kuin yksi tuhannesta koulutukseen valitusta henkilöstä ei läpäise koulutusta, tai valmistuttuaan ei työssä pärjää tai viihdy.

      • Riippuu paikasta

        Työhönottajan luulisi tietävän, ettei Vr:n työnhakulomake ole vapaamuotoinen. Kaavakkeessa kysytään henkilötiedot, suoritetut tutkinnot ja suorittamisajankohdat, työsuhteet ja niiden alkamis- ja päättymisajat, nykyinen työpaikka, muut suoritetut koulutukset ja joissakin hauissa vielä todistusten keskiarvo. Näiden perusteella voi jo laittaa hakijoita paremmuusjärjestyksen.

        Hakulomakkeessa on myös muutama vapaamuotoinen kohta, johin voi kirjoittaa omia liirumlaarumeitaan. Näistäkin voi päätellä hakijasta paljon, jos viitsii ne lukea. Mutta nämähän ovat turhaa vaivannäköä, sillä jokin ulkoinen kontakti vaikuttaa valintoihin enemmän.


      • Lycka till
        Riippuu paikasta kirjoitti:

        Työhönottajan luulisi tietävän, ettei Vr:n työnhakulomake ole vapaamuotoinen. Kaavakkeessa kysytään henkilötiedot, suoritetut tutkinnot ja suorittamisajankohdat, työsuhteet ja niiden alkamis- ja päättymisajat, nykyinen työpaikka, muut suoritetut koulutukset ja joissakin hauissa vielä todistusten keskiarvo. Näiden perusteella voi jo laittaa hakijoita paremmuusjärjestyksen.

        Hakulomakkeessa on myös muutama vapaamuotoinen kohta, johin voi kirjoittaa omia liirumlaarumeitaan. Näistäkin voi päätellä hakijasta paljon, jos viitsii ne lukea. Mutta nämähän ovat turhaa vaivannäköä, sillä jokin ulkoinen kontakti vaikuttaa valintoihin enemmän.

        Just joo. Peruskoulutodistuksen keskiarvollahan on vitusti merkitystä kun keskimäärin 30-40 -vuotiaita ihmisiä oteaan veturinkuljettajiksi.
        Nyt ei hei etsitä ihmisiä mihinkään ammattikouluun tai lukioon opiskelemaan, vaan rautateiden suhteellisen vähän älliä vaativaan rutiiniluontoiseen työhön.
        Jos iät ja ajat on sukusiittoiset ihmiset rautateitä pyörittäneet, niin ei sinne kauheita järjenmääriä vaadita.


      • Anonyymi

        Pitää paikkansa että kaikkia hakemuksia ei voida käydä läpi. Se mikä kiinnittää huomion on, että akateemiset karsitaan pois järjestelmällisesti. Samoin aikaisemmilla rautateillä olleet. On ymmärrettävää että toisen maan koulutus ei ei päde.


    • Tietoa on

      Aijjaa, että olemalla tunnetusti paska ihminen ja käyttämällä mm. suhteita ja kyynärpäätekniikkaa hyväksi tulee valituksi, ja VR saa täten parhaat yksilöt palvelukseensa? - Hmmm....??

      Lisäksi: Esimerkiksi konduktööriksi ei tällä hetkellä oteta ihmisiä, vaan junamyyjiksi kylläkin, määräaikaisiin töihin heittovuorossa 1200 euron kuukausipalkalla juu...
      Liikenteenohjaukseen, kuljettajaksi ja konduktööriksi haetaan VR:n sivujen kautta kaavakkeella, eli jokainen hakija varmasti vilkaistaan läpi enempi tai vähempi, mutta silti nimen perusteella laitetaan viestiä ja kerrotaan "et tullut tällä kertaa valituksi". Persoonallisia vapaamuotoisia hakemuksia ei siis laiteta, ja ei niitä ainakaan moni "valittu" varmaan edes järkensä/ sivistyksensä puolesta osaa kirjoittaakaan (sori nyt vaan).
      Firman sisältä hakevilta vaaditaan suhteita; eli ilman suhteita talossa olevilla ja työnsä hyvin hoitavilla ihmisillä ei ole mitään asiaa päästä etenemään.

      Totta on se, että VR:n sangen outo työaikajärjestelmä heittovuoroineen vaatii sopeutumista, ja ei sovi lainkaan ihmiselle kenellä on omaakin elämää. Eli sikäli ymmärrän talon sisältä siirrot - tietää mihin alkaa.
      Mutta jos isä on ollut hyvillä työajoilla, silloin joskus hyvinä aikoina, rautatieläinen, se ei takaa että poika pääsee hyville vuoroille, koska vuorosysteemi menee enstistä ala -arvoisemmaksi joka paikassa, kun puhutaan VR:stä. Siksi esimerkiksi työuupuminen on todennäköistä olipa kyseessä vaikka kymmenennen polven rautatieläinen tai ihan pystysmetsästä otettu, varsinkin jos työ on liian suuri osa elämää.

      • Joops joo

        Junamyyjän työsuhde on osa-aikainen ja on voimassa toistaiseksi eli vakituisesta työstä on kysymys. Työtunteja on 50 kolmen viikon aikana, joten eipä sillä paljon juhlita.

        Seuraava konduktöörien koulutus on ehkä vuonna 2012. Silmänlumeeksi järjestetään jälleen haku, haastattelut ja muut "mensan testit" ja sitten valitaan arvatkaa ketkä...


    • 9+6

      Olen konduktööri, olen heitossa. Nauran teille idiooteille jotka jaksatte itkeä joka vitun asiasta :D Väkisinkin nousee hymy huulille kun tuttisuut itkee kateuttaan paremman perään. Itse olette lusikkanne omaan paskaanne työntäneet. Jossei sopan hämmentäminen kiinnosta niin painukaa helvetiin itkemästä. Sun tilalle löytyy kyllä tekijä jota hommat kiinnostaa.

      Aina ei tarvi kaikkien asioiden olla täydellisesti. Pientä vastatuulta on joka työpaikassa. Nyt on vain kyse siitä kuinka hyvin sen itsekukin haluaa ottaa vastaan. Joka työpaikassa menee asiat huonompaan suuntaan. Jo siitä lähtien kun rata vedettiin Helsinki-Hämeenlinna välille niin siellä on joku tyhjäntoimittaja ollut nojailemassa lapion varteen itkien, kuinka ennen oli paremmin.

    • ei sukusiittoa!

      Kateus on se voima, joka aiheuttaa kulutushysteriaa, hinkua ylitöihin, ylivelkaantumista jne. Mutta näissä sukusiitoasioissa ei kyllä ole kyse kateudesta, vaan ihan oikeudenmukaisuudesta ja lakikin siihen löytyy.
      Myöskin nämä työkaverin kavaltajat hankalat tyypit ovat sellainen asia mitä en ymmärrä, eli miksi näitä eräitä hyysätään?

    • 7+6

      Ketkä ovat näitä työkaverin kavaltajia ja minkälaisesta kavalluksesta on kyse? :o

      Ketä hyysätään ja millä tavoin?

      • ei sukusiittoa!

        "Ketkä ovat näitä työkaverin kavaltajia ja minkälaisesta kavalluksesta on kyse? :o"

        - Työkaverin kavaltajahan on sellainen ihminen, joka on suhteilla töissä (vaikka ei siitä puhu), puhuu jokaisesta paskaa (-esittää muuta), kyttää työkaverin tekemisiä ja raportoi niistä (- ketään ei kiinnosta paskaakaan) - kuitenkaan itse ei viitsi edes omia töitään tehdä kunnolla.
        Näillä edellämainituila menee työajasta enin osa valittamiseen ja siihen, että välttyy työnteolta itse ja jää aikaa sitten rakkaaseen harrastukseensa, siis vapaahetoiseen työpaikkavalvontaan ja paskanjauhamiseen:)
        Työpaikalla vietetään aikaa jopa vapaillakin - mutta minkäs sille tekee ja ymmärrettäväkin kyllä, kun mulkerollahan ei ole omaa elämää ja kiinnostaa kontrolloida tyopaikan asioita vapaallakin!
        - Ja se rahanhimo, pyrky ja tunku joka paikkaan,sillä ei ole mitään rajaa.

        käsittämätöntä ja epäreluakin kyllä, nämä pääsevät joka paikkaan härväämään suhteilla ja vittumaisella luonteellaan hankituilla turhilla titteleillään, eli kohta niihin paikkoihin ei muilla ole edes mielenkiintoa.
        - Joihinkin tehtäviinhän ei vaadita kuin omahyväistä ja vittumaista persoonaa tekemään se likainen työ, niin sieltä taas napsahtaa titteli jostakin likaisesta työstä kiitoksena.
        Kiteytettynä: Tehtäväänsä sopimaton, ihmissuhdetaidoton juntti, suhteilla ja nuolennalla ylentynyt pyrkyri, joka hakee valtaa vaikka suhteilla.


        "Ketä hyysätään ja millä tavoin?"

        - Näitä entisiä yksiä luopioita ja nuoleskelijoita hyysätään!


    • vaihdevuotiset akat

      Tänä tiukkana aikana "omaan pesään tunkua tyyliin muita pihalle"

    • hakija79

      Itse hain vr:lle jokin aika sitten.
      Alkutestit läpi mutta haastatteluihin jäi. Tässä vaiheessa hakijoita oli muistaakseni 150 jäljellä.
      Jäi mietityttämään tossa vaiheessa miten ne valitsee tyypit.
      Sanoivat tosin haastattelutilanteessa että taso on jo niin korkea ettei kaikki mahdu mukaan, ja että jos ei pääse niin kannattaa hakea uudestaan.
      Itse en tiedä mikä meni vikaan, mielestäni ei mikään.
      Vaikea sanoa mitä ne hakee ja miten karsii sen tunnin ryhmäkeskustelun perusteella.
      No, en kuitenkaan jäänyt tyhjän päälle. Ei siinä mielessä harmita.
      Ehkä joku toinen kerta uudestaan.

    • Ironways

      Vr:llä vaaditaan suhteita tai näyttelijänlahjoja, jos mielii päästä ryhmähaastattelusta seuraavalle etapille. Suhteet aina etusijalla!

      Ryhmähaastattelussa VR:lle kannattaa siis aina esittää tavalla tai toisella ihmisrauniota, kenen elämän ainoa pelastus on se, jos tulee valituksi hakemaansa tehtävään. Kannattaa malliksi ottaa vaikkapa rasvattu köysi mukaan rekvisiitaksi:)
      Kannattaa myöskin puhua siihen sävyyn, että VR ja sen henkilökunta on ainoa sisältö elämässä ja vapaa-ajat kuluvat työkavereiden kanssa.
      Tällä näyttelemisellä saa todistettua sen, että on ihan pakko pysyä VR:llä, vaikka työ ja työajat olisikin millaista yksitoikkoista helvettiä ihmiselle ja yksityiselämälle, koska elämä ja vapaa-aika pyörii työn ympärillä enempi tai vähempi.
      Yleensä kun ihmisiä haasttatellaan ja valitaan johonkin tehtävään, normaaleissa työpaikoissapidetään hyvänä piirteenä sitä, että ongelmia osataan ratkoa ja elämä ja talous on kunnossa, eli elämä ei kaadu yhteen vastoinkäymiseen vaikkapa uutta parempipalkkaista työpaikkaa hakiessa.
      Yleensä siis arvostetaan sitä, että perusasiat ovat kunnossa ja siksi on hyvä antaa se työpanoksensa ja lähteä vapaa-aikaa viettämään, eikä elämän tarvitse pyöriä työn ympärillä muuta kuin sen verran kuin on pakko. Rautatietyö on muutenkin sitovaa työaikojen puolesta, eli siksi varmaan hyvä jos ei kauheesti vapailla ja harrastuksissa viihdy.
      Ja ei VR ihmisten yksityiselämäää arvosta, kun työhän pitäisi olla kaikki kaikessa ja kulutus kunniaan!

      - Mitä järkeä ylensäkään on tässä ryhmähastattelussa, kun valinnat osuvat suhteilla ja näyttelijälahjoilla päteville?

    • Ryhmäkeskustelu

      Ryhmähaastattelussa mitataan vuorovaikutustaitoja ja toimimista ryhmän osana. Näyttelemistähän se on ja kaikkea muuta kuin luonnollinen tilanne. Kannattaa kuitenkin olla sen näköinen, että on kiinnostunut mitä muut sanovat, osallistua keskusteluun ja antaa muille suunvuoro. Omassa haastatteluryhmässäni oli Herra Kaikkitietäväinen joka puhui koko ajan muiden ollessa hiljaa koska eivät saaneet suunvuoroa ja kaksi oli niin ujoa ettei muutenkaan puhunut juuri mitään.

      Luulen, että Herra Kaikkitietäväistä ei valittu jatkoon vaan jatkoon valittiin pari meistä hiljaisemmista, mutta kuitenkin keskusteluun osallistuneista.

      • Työntekokunniaan

        Höpöjä. Pitäisi vr:n tyyppien keskittyä työn tekoon. Tietty kun on niin helppoa ns työtä,niin hyvillä näyttelijän lahjoilla varustettu ihminen on paras


    • Jämpti on näin

      Kuten tuossa kerroitkin, on ryhmähaastattelu näytelemistä.
      Kannattaa pitää rooli päällä loppuun saakka ja esittää sosiaalista ja avointa persoonaa, vaikka todellisuudessa pelkääkin ihmiskontakteja ja ihmissuhteet rajoittuvat omiin pieniin piireihin. Joo-joo -asenteella ja päännyökyttelyllä tulee tässäkin asiassa toimeen ja kun ei esitä mitään kritiikkiä, kun kritiikkihän tässä yhteiskunnassa satuttaa, vaikka olisi rakentavaakin.
      Ja monen on todellakin parempi pitää se nassu kiinni, koska sieltä harvemmin mitään järkevää tulee tupisijalta, eli nyökyttelee vain, ja jatkoon menee:)

      Haastattelijoiden tulisi tunnistaa aidot ihmiset ja feikit, mutta se tuskin on mahdollista, ellei paikalla ole oikeita psykologeja haastattelua seuraamassa.

      Jos todellakin paikat menee suhteilla, on sille haastattelulle ihan sama mitö siitä saadaan irti. Turhaan siis palkata kalliita psykologeja jos silmöälumeeksi haastatellaan.

    • öggelispshcp

      Näin saadaan laajaa keskustelua aikaiseksi, kun itse kysyy ja sitten itse vastaa. Äkkinäiselle jää helposti käsitys, että kerrotuissa asioissa on jotain perääkin.

      Te, ketä asia oikeasti kiinnostaa, käykääpä lähimmällä rautatieasemalla lyhyt kiertokysely: kysäiskää veturinkuljettajalta ja konduktööriltä, että "oliko isäsikin veeärrällä" ja jos yksi kahdestakymmenestä vastaa kyllä, alatte olla totuuden jäljillä.

      Mutta kuten ketjun aloittanut valittaja toteaakin, asiasta ollaankin ehkä hissun kissun. Ja näin saatiin kätevästi leimattua koko VR:n henkilökunta sekä sukulaisten suosijoiksi että suosituksi tulleiksi.

      On se jännä, miten surkeasti jotkut työmaallaan viihtyvät. Ja esimiehiä, niitä pitää panetella joka välissä. Kertoo aika paljon kaverin omasta korvien välistä tuo.

      Te, ketkä mietitte VR:ää työpaikkana, olettekin varmaan jo ymmärtäneet, että näiden vaahtoajien ihan kaikkia juttuja ei kannata ottaa todesta. Mutta kun on katkeroitunut siihen, että ei etene VR:llä eikä muuallekaan pääse, niin teksti on sitten tälläistä. Kiinnittäkää huomiota myös siihen, että tämä sama tyyppi aloittaa aina muutaman kuukauden välein VR:n vastaisen keskusteluketjun, jossa erityisesti oululaisia esimiehiä mollataan.

      Lukekaapa erityisen tarkasti vastaukset tähän kommenttiini. Niissä tullaan väittämään, että minä olen joku ruskeakieli ja minun pitäisi hankkia elämä. Katsotaanpa vain. Kas, kun näiden tyyppien mielestä ei kukaan voi viihtyä VR:llä, kun eivät kerran hekään viihdy.

    • Entinen rautatieläin

      öggelispshc:lle


      Jassoo. Että firmanmiehiä? Monennessako sukupolvessa, kerroppa rehellisesti? Onko suhteita?
      Vainoharhainenkin kaikenlisäksi, eli luulee ja haluaa uskoa, että täällä yksi ja sama henkilö kirjoittee kun näistä asoista avoimesti avautuu.
      Avaahan silmäsi ja ota pääsi pois perseestäsi, niin saatat oppia jotakin ja tajuta tästä maailmasta ja muistakin ihmisistä kuin itsestäsi!
      Taidat olla varsinainen omaan napaan tuijjottaja?

      Onko se niin vaikeata käsittää, että ihmiset ovat tyytymättömiä VR:ään nykyisin työpaikkana ja palveluntarjoana, vaikka se kymmenennen sukupolven rautatieläisen on vaikeata tajuta. Palveluiden heikkoon tasoon varmasti vaikuttaa työntekijöiden pahoinvointi.
      Silminnähden ja korvin kuullen työolot ovat heikentyneet ja motivaatio työntekijöillä on laskenut. - Hyvinvointia ei edistä se, kun yhdet etenevät joka paikkaan suhteilla hankaloittamaan toisten ihmisten elämää ja työntekoa asenteellaan.
      Ja vaikka työolot heikentyvät ja se on yleisessä tiedossa (kun ikvää kyllä on tällaisia avautumispalstoja;), silti oikeillakin ihmisillä riittäisi näinä epävarmoina aikoina halua ja intressiä hakea VR:lle (suomeksi sanottuna hädässä pistää kätensä paskaan), koska monella on työ menossa alta ja velkaa niskassa .
      Hakulapun lähettämistä pidemmälle harva kuitenkaan pääsee VR:lle hakiessaan, koska nepotismi jyrää, vaikka takuulla moni olisi parempi ihminen ja työntekijä kuin nämä suhteilla etenijät ja muut pelurit, ketkä pääsevät aina minne haluavat - en kyllä tajua millä ihmeen meriiteillä?


      Eikä tässä kukaan voi ONNEKSI sanoa, että koko VR olisi sukusiitettyä valtakunnallisesti, mutta kyllä siellä mennään niin paljon kyynärpäätekniikoilla ja suhteilla eteenpän - varsinkin juuri pohjoisessa
      (Oulu hyvänä edelläkävijänä joka alalla), missä aina joka paikassa suhteet ratkaisevat
      Ja jos esimiehistä puhutaan, niin pahimmat identiteettivammaiset ja munattomat vittuilijat totta kai hakevat esimiehiksi (halutaan valtaa), jotta pääsevät sitten itseään toteuttamaan ja käyttämään väärin esimiesasemaansa; -elikä varmaankin purkamaan jotakin lapsuuden patoumiaan esimiesaseman takaa piipittämällä.
      Ymmärrettäväähän se on, kun ei kadulla pärjää, niin pakko se varmaan on nuolennalla sun muilla epärehdeillä avuilla hankittujen, ei niin haluttujen, titteleiden takaa uhota kaltaisensa kanssa porukassa jonkun lapsuustraumojen suhteen viattomille ihmisille työpaikalla - kostaa omaa pahaa oloaan, kun on/ oli vähän vaikeaa.
      - MInkäs luonteelleen tekee? Juntti on juntti, vaikka rasvassa paistaisi!
      -Jos järjellä ajatellaan, niin tällainen hankalan tyypin esimieheksi suhteilla tai muusta syystä palkkaamisella ihmisten työnteko hankaloituu ja motivaatio laskee, eli sitä kautta tuotto laskee koko puulaakissa - eikö?
      - Kannattaako näitä yksiä ylimielisiä ihmissuhdetaidottomia "jarruja" siis suosia joka paikassa ?

      Sitten, jos ajattelee sitä, miksi näitä kirjoituksia ilmaantuu aina muutaman kuukauden välein, niin olisiko syynä se, kun muutaman kuukauden välein (pari kertaa vuodessa) VR hakee yleisesti haluttuihin/ suosittuihin töihin henkilöstöä.
      Ymmärrettävää siis on, että alkaa hakijoita vähän vituttaa se politiikka millä sitä porukkaa palkataan niihin "vaativiin" töihin. Eikö?
      Ja ne ketkä ovat puulaakissa jo mukana tajuavat ja näkevät kyllä miten se prosessi etenee, ja millä avuilla siellä ratsastetaan paremmille jakkakroille.

      Vuorovaikutustaidoista kun puhutaan, niin en menisi näiden "kiipijöiden" vuorovaikutustaitoja ainakaan kehumaan, jos vuorovaikutus rajoittuu työpaik
      an "omiin juttuihin" ja muutamaan työkaveriin vapaallakin:)


      -Eikö se ole hyvä että asioista puhutaan, eikä meininki ole kuin Pohjois-Koreassa, eli sanavapautta rajoitetaan.
      VR:llä on sellainen oma piiri ja sen asioistahan ei saisi julkisesti puhua, mutta nyt eletään 2011 vuodessa ja tällainen kekustelu ja mielipiteiden vaihtaminen on nykypäivää. -Ihan hyvä juttu ihmisten kannalta, kun puhutaan kuitenkin julksesta laitoksesta eikä yksityishenkilöstä.

    • vais niin

      Ai seisoiko muka päälliköllä? eikös ne ole kiinnostuneet enempikin niiistä varsipilluista ja viinasta, ei kai niillä pimpsa kiinnosta.

    • onko varsipillu sama

      kuin tuplahomo kymenlaaksossa

    • näin meillä

      Varsipillu on mies.

    • 2+6

      Se mua ihmetyttää että viha kohdistuu mm. veturinkuljettajien poikiin/tyttäriin. Puhutaan "penikoista" joka viittaa vahvasti negatiivisuuteen. Eikö syntipukit olisi paremminkin tietyt johtohenkilöt jotka tekevät valintoja eivätkä ne jotka vain hakevat työtä?

      Edelleenkin, voin kokemuksesta sanoa että VR palkkaa muitakin kuin sukulaisia ns "hyviin hommiin" (kuljettaja, konduktööri, liikenteenohjaus jne). Itse olen siitä elävä esimerkki.

      Haluaisin myös tietää että mitä on tapahtunut tälle ns "karkon valittajalle" kun se niin katkerasti täällä tilittää VR:n kaikista huonoista puolista. Onko hakenut esim kuljettajaksi sinne pääsemättä? Joku vet.kulj. poika sen sijaan saanut kyseisen työpaikan? Mikä katkeroittaa ihmisen niin pahoin että melkein sairaan pakkomielteisesti tänne kirjottelee juttuja tasaisin väliajoin? Mikä on katkeroittanut "karkon valittajan"???

      Tietääkö kukaan vai ruvetaanko arvuuttelemaan? :D

    • Entinen rautatieläin

      "Edelleenkin, voin kokemuksesta sanoa että VR palkkaa muitakin kuin sukulaisia ns "hyviin hommiin""

      - KYLLÄ. VR palkkaa harvoja MUITAKIN, mutta aina on suhteet etusijalla.
      VR.lle menee moni töihin, kun se on, toistaiseksi ainakin, varma työpaikka ja siellähän on oikein hyvät etenemismahdollisuudet, ainakin kun VR:n nettisivuilta katsoo osuutta: " VR työantajana (tjtn.)"
      TOSIASIASSA paljon mainostetut etenemismahdollisuudet ovat niille joilla on suhteet kunnossa firman sisällä ja kielenkärki ruskeana ja luonne on juuri kuin se, no MULKKU:)
      Käytännössä voi "saapumiserästä" päätellä mahdollisia suhteita ja asuinpaikkakunnasta mistä lähtöisin - puhumattakaan polleasta ja ylimielisestä asenteesta muihin työläisiin, vaikka itse ollaan ihan samalla viivallakin ;)
      Muut laitetaan töihin, kun jonkun on työtkin ja tulos tehtävä, jotta sukulaisille riitää töitä ja heillä on aikaa istua kahvilla ja nortilla huutelemassa ja viisastelemassa, kun muut kuin sukulaiset koittaa tehdä töitä ja keritä vielä kotiinkin goisaamaan hetkeksi, jotta jaksaa painaa siinä autuudessa:)
      - ai niin, ei töissä saa vain käydä töissä, vaan siellä pitää myöskin VIETTÄÄ AIKAA JA ELÄÄ: - On väärin, kun tekee työt ja lähtee ihmisten ilmoille...voivoi, meinasi ihan unohtua...anteeksi
      Kahvihuoneessa jokainen sukulainen on kauhea työnsankari ja raataja, mutta sitten kun töitä pitäisi alkaa tekemään, alkaa itku ja valitus ja asioiden hankaloittaminen:" minä minä- en halua tehdä sitä, teettäkää toisilla -asenteella, ja siihen se työaika sitten meneekin:)Huoh...

      Onneksi pääasia työntekijöistä on ihan kunnon kansaa, eikä mitään paskatunkiossa kasvaneita juntteja jostakin skutasta, joiden pää on omassa perseessä ja ihmissuhdetaidot rajoittuneet epämääräiseen tupisemiseen ja toisten kaltaistensa kanssa yhteen ääneen kiikaamiseen niistä omista näkemyksistä joita se tynnyrissä eläminen ja pienet piirit aiheuttaa.4
      Edes päivää tai huomenta ei ole katikasvatuksessa opetettu sanomaan -kuten oikeilla ihmisillä on tapana - ei siis ihme kun viihdytään omissa ympyröissä ja vältellään ihmisiä.

      -Ruvetaan hei arvuuttelemaan ihan aiheesta valittajien intressejä näille viesteille -Oma arvaukseni on: pääsyy on tyytymättömyys työhön ja siihen, että toisia suositaan suhteilla ja omat kyvyt eivät siksi pääse esille, kun ei anneta mahdollisuutta, vaan touhu menee sukulaisten suosimiseksi.
      On hyvä että paremmille vagansseille otetaan ihmisiä paremmuus järjetyksessä, mutta kun suhteet eivät takaa paremmuutta, se pitäisi rautatieläisienkin tietää!
      Muutama tunkiossa kasvanut kitisijä kaikenlisäksi korpee melko montaa tyyppiä, kun puhutaan näistä kiipijöistä. Työpaikalla ollaan hiljaa näistä ongelmista, kun eihän ihmisellä saa omia mielipiteitä olla..-just joo
      - MiIlaisia arvauksia muilla on?

      Kylläpä tässäkin keskustelussa yksi puolustaa jostakin tomistohommista ja yksi joku itse itsensä VR:lle hankkinut konnari puolustaa kunniaansa, kun hän on päässyt jopa konnariksi ilman suhteita -onhan se mahdollista joskus ollutkin.
      Moni ei tajua miten asiat on kentällä, ja toiset, ihan tekijät, kertovat kokemuksiaan, ja joku vetää vihanneksia nokkaan siitä.
      Yksi tahvo ei sitten voi tajuta, miten tällainen touhu ja epäoikeiudenmukaisuus vituttaa ihmisiä, ja nekertaa motivaatiota,kun yritetään töissä käydä ja pysyä leivässä. Saatana!

      Juu, eihän ihmisillä saa olla mielipitetä, varsinkaan rautateillä.
      Ja takuuvarmana, jos työmaalla koittaa saada äänensä kuuluviin ja asiallista keskustelua, vastaus on: "ei kun minäm inä minä ja minä kun sitä ja tätä" tai "näin se oli Stalinin aikaankin, niin niin se tulee aina olemaan" tai "sekin sanoi että se on niin, eli niin se on ja näin mennään ja junat kulkee niin, niin kyllä meidän on kuoltavakin junien aikatauluissa".

      Hah hah, ei voi kun nauraa tälle pelleilylle:)

      • 16+5

        Sinä olet ihan sairas ihminen. Mene puhumaan ammatti-ihmiselle. Eipä siihen voi paljoa lisätä... Olet henkisesti sairas. Ehkä siinä on syy mikset etene tai ole edennyt mihinkään. Suuren suuri vika asenteessa.

        Mene hoitoon


      • 14 + 16
        16+5 kirjoitti:

        Sinä olet ihan sairas ihminen. Mene puhumaan ammatti-ihmiselle. Eipä siihen voi paljoa lisätä... Olet henkisesti sairas. Ehkä siinä on syy mikset etene tai ole edennyt mihinkään. Suuren suuri vika asenteessa.

        Mene hoitoon

        Mielipiteiden ilmaiseminenko on sairasta? Aika paljon sairaita ihmisiä sitten, mutta silti liian vähän.

        Taitaa tämä ylä kirjoittava kommentoija olla sairas, kun tulee hänellä vähän silmille tämä totuus hänen etenemisestään:)


      • Entinen rautatieläin
        16+5 kirjoitti:

        Sinä olet ihan sairas ihminen. Mene puhumaan ammatti-ihmiselle. Eipä siihen voi paljoa lisätä... Olet henkisesti sairas. Ehkä siinä on syy mikset etene tai ole edennyt mihinkään. Suuren suuri vika asenteessa.

        Mene hoitoon

        Hah hah. En minä olekkaan mikään kiipijätyyppi, eli en ole ollutkaan mikään pyrkyri ja etenijä VR:llä. Joskus laittanut hakemukset epätoivoisena.
        Jos oikeasti olisin kunnianhimoinen ihminen, niin kait nyt olisin jo aikaa sitten VR:n työt lopettanut ja mennyt kunnon töihin missä ihmistä sentään arvostetaan.

        Kuitenkin sen verran olen sitä touhua nähnyt, että tiedän mistä puhun.

        Sairausedesta kyllä menisin muistuttelemaan ihan muita ihmisiä kuin minua, kun ne sairaat taitavat olla siellä pienessä tynnyrissä VR:llä -siellä aika homogeeninen työyhteisö, eli eihän se hyvää tee geeniperimälle ja luonteelle;)
        Terve ihminen kykenee muuhunkin ja ei jää tuleen makaamaan, vaan esittää kannanottoja ja lähtee kulkemaan, jos ne vähän avarakatseisemmat kannanotot tyrmätään heti ölisemällä jotain ihan ihme VR-juttua.
        Huomaa kyllä rautatieläisen kommentiksi tuon: "Sinä olet ihan sairas ihminen. Mene puhumaan ammatti-ihmiselle" - Tuotahan ne siellä viljelee. -Mistä lie kuulleet ohimennen tuollaisen trendikkään ilmaisun:)Heh heh :D
        Se joka ei kestä VR:ää, se on heidän mielestään sairas - vaikka taitaa olla nimenomaan toisin päin.

        Jep, ei muuta ku jatkoja. Eihän täällä saa asioista keskustella edes netissä, kun on pikkasen homogeeninen poppoo kommentoimassa. Turhaan kai minun tätä keskustelua siis jatkaan, kun asiahan ei minua koske.
        Jatkakaa jos haluette.
        MInunkin kanta on varmaan tullut selväksi, ja se riiittää minulle.


      • 19+6
        14 + 16 kirjoitti:

        Mielipiteiden ilmaiseminenko on sairasta? Aika paljon sairaita ihmisiä sitten, mutta silti liian vähän.

        Taitaa tämä ylä kirjoittava kommentoija olla sairas, kun tulee hänellä vähän silmille tämä totuus hänen etenemisestään:)

        Ei ole mielipiteen ilmaiseminen sairasta, mutta tuo tapa kuinka kuukaudesta toiseen kirjotat samat liirumlaarumit tänne niin se on sairasta. Eikö ammu jo yli? Joo, me jokainen jo ymmärretään, että sun mielestä VR on sukusiittola, työajat ovat perseestä, työntekijät ovat perseestä, pomot ovat perseestä ja kaikki on perseestä. Meni jo perille..


    • öggelispshc

      Ai niin, olin unohtaa tuon vainoharhaisuuteni. Pidetäänpä ensi kerralla mielessä. Sori nyt kauheasti.

      En tajua tuota kirjoitteluasi. Tässä on puhuttu VR:lle töihin pyrkimisestä ja sinne pääsemisestä ja sinä kirjoittelet jotain kahvihuonejuttuja miten siellä lintsataan töistä, leuhkitaan työnteolla, nuoleskellaan ja kaikkea. Mitä tuohon uralla etenemiseen ja omien kykyjen esille pääsemiseen tulee, niin eiköhän nuo asiat kuulu juuri tuonne konttorihommiin, mihin näissä kirjoituksissasi koko ajan viittaat.

      Mutta VR:lle ei haeta väkeä konttorihommiin. Sinne haetaan konduktööriksi, vaihtotyönjohtajiksi, veturinkuljettajiksi ja liikenteenohjaajiksi ja näiden kaikkien ammattien ominaispiirre on se, että että on määrätty, etukäteen suunniteltu työvuoro, joka tehdään, ja tehdään siihen kuuluvat työt, ihan jo siitäkin syystä, että ei siellä ole ketään muutakaan, kenelle ne työt voisi työntää. Ja uralla etenemisestä: mihinkäs luulet konduktöörin, liikenteenohjaajan tai veturinkuljettajan etenevän urallaan? Ja mihin sitä kovasti kaipaamaasi ruskeata kieltä tarvitaan?

      Jos tietäisit edes vähän jotain noista ammateista, osaisit varmaan kirjoittaa asiaakin.

      Kirjoituksesi ovat muutenkin niin sekavia, ettei niistä selviä, oletko ollut VR:llä vai et. Ellet ole enää, herää kysymys, miten voit muka tietää nämä kaikki asiat noin varmana tietona kun mitä täällä toitotat. Olisikohan sittenkin niin että et ole pärjännyt ja sinut on savustettu pihalle sieltä?

      Vai onko sittenkin niin että puheistasi huolimatta olet edelleen VR.llä, kun et muualla pärjää ja siksi aloittelet näitä ketjuja säännöllisesti? Ettei tulisi liian fiksuja nuoria työnhaussa? Ja sehän sinua harmittaisi kun aina vaan fiksumpaa porukkaa tulee ovesta sisään. Ja vielä hymyilevät, laskevat leikkiä ja naureskelevat, kun kerran työssään ja työporukassa viihtyvät.

      Ja sehän sinua potuttaa koska et itse siihen pysty.

      Ammattiapua kannattaa miettiä myös.

      • 2+4

        "Ja uralla etenemisestä: mihinkäs luulet konduktöörin, liikenteenohjaajan tai veturinkuljettajan etenevän urallaan?"

        Konduktööri: Esim opastuskonduktööriksi, tiiminvetäjäksi, erilaisia kaluston tarkastuksia tekeväksi henkilöksi, liiton töihin (luottamusmies, osastojen hallitukset, työsuojeluvaltuutettu) jne jne.

        Onhan noita...


      • wdo0fhiho
        2+4 kirjoitti:

        "Ja uralla etenemisestä: mihinkäs luulet konduktöörin, liikenteenohjaajan tai veturinkuljettajan etenevän urallaan?"

        Konduktööri: Esim opastuskonduktööriksi, tiiminvetäjäksi, erilaisia kaluston tarkastuksia tekeväksi henkilöksi, liiton töihin (luottamusmies, osastojen hallitukset, työsuojeluvaltuutettu) jne jne.

        Onhan noita...

        Laskehan ihan rehellisesti montako prosenttia konduktööreistä "etenee" noihin mainitsemiisi tehtäviin pysyvästi ja kokoaikaisesti eli mitään liiton 2 vuoden varaluottamusmiespestiä ei lasketa? Ja oletko sitä mieltä että osaston hallituksen jäsenyys on uralla etenemistä?


      • hohhoijaataas
        2+4 kirjoitti:

        "Ja uralla etenemisestä: mihinkäs luulet konduktöörin, liikenteenohjaajan tai veturinkuljettajan etenevän urallaan?"

        Konduktööri: Esim opastuskonduktööriksi, tiiminvetäjäksi, erilaisia kaluston tarkastuksia tekeväksi henkilöksi, liiton töihin (luottamusmies, osastojen hallitukset, työsuojeluvaltuutettu) jne jne.

        Onhan noita...

        Matkalippukeravaltatulleet

        Ammattiyhdystoiminta ei ole mitään uralla etenemistä, melkein tekisi mieli sanoa että päinvastoin. Konduktööri ei voi edetä urallaan juuri mihinkään, jos haluaa edetä johonkin, täytyy vaihtaa työpaikkaa. Ei siinä ammatissa mitään erikoisempaa vikaa ole, kuten ei muissakaan suorittavaa työtä tekevissä ammateissa.


    • ei käy kateeksi

      VR:llä etenevät vain sukulaiset.
      Karkon kateelliset nysväävät junia ja se on niiden ura.

    • igfghiojkl

      Kateelllisia on VR täynnä. Varsinkin karko.

    • hehhehheeee

      Rautateille pääsykokeen oleellisin osa on älykkyysosamäärätesti.
      Jos testin tulos on yli 50, se estää pääsyn. On tutkittu,että tuota suuremman äo:n omaava ei ole enää sovelias/ aivopestävissä niihin tehtäviin ja työaikoihin sekä tylsään toimenkuvaan, eli ei jaksa työssään.
      Ilmanaikuista vittuiluakaan ei kukaan täysippäinen ala kestämään, varsinkaan kun se tulee esimiesasemaan suhteilla pääässeen kateellisen suusta - puhumattakaan heittovuoroista yms. ihme systeemeistä.

    • Thänx daddy;)

      Tuli kutsu kännyyn, että haastatteluun ilmoittaa itselleni sopiva aika.

    • isän pomon lapsi

      Käyhän verikokeissa ja selvitä kuka on isäsi. Äitisi ei sitä kerro kun sai itsekin työpaikan pomon konttorin siivoojana sillälailla.
      Näin se menee tänäkin päivänä. Ne haluaa nyt olla sinun siskon kanssa.

    • 34

      Suhteilla pääsee, varsinkin jos hakija lähisukulainen on esimies/työnjohto asemassa. VR:lle on myös jokunen päällikkö otettu ilman suhteita (Helsingin Varikko), ovat osoittautuneet kovan luokan simputtajiksi.

      Muistan erään kaverin, jonka isä sattui olemaan vain asentaja otettiin kesätöihin, kaveri oli erittäin älykäs teki aloitteita, joista sai tunnustusta. Lopulta uusi taloon tullut esimies kumipyörapuolelta otti kaverin silmätikuksi. Kaveri oli älykäs ja lähti talosta, mutta jälkeenpäin esimies puhunut tyypistä pelkkää paskaa.

      Eli VR ei todellakaan ole aloitekykyisten tyyppien paikka, esimies huomaa tulevansa uhatuksi, jos alaisista löytyy aloitteita suoltava kaveri.

    • niin se vaan on

      Vr on Stalinin aikainen junttila, jossa moni rautatieläisen pienen kyrvän tuotos, lehtolapsi, on saanut suojatyön esimiehenä.

    • ay-riidankylväjät

      ay-riidankylväjät ovat pilanneet koston halussaan omien perheenjäsenten työurat ahneudella ja omaa valtaa pönkittääkseen. Se on kiljavalla opetettu miten tuhotaan pomojen elämä ja pahimmillaan koko työkyky ja ura. Mitä pienempi osasto sitä rumempi jälki. Suojelijat kun olivat saman puolueen jäseniä yrityksen ylimmässä johdossa.

    • näin täällä

      Itse en maksa liitolle mitään, vaan teen ylitöitä, jotta saan velat maksettua ja kompensoitua pientä mulkkuani erilaisin hankinnoin.

    • Haistakaa vittu!

      Rautatieläisten olisi aika laskeutua puusta alas, kun siinä puulaakissa on pääasiassa tyhmiä apinoita töissä, on työpaikkakiusaamista, kateutta, uteliaisuutta toisten yksityiselämästä ja muuta paskaa. Sitä se sukusiitto teettäää ja pienet piirit!

      Kannattaa välttää niiden kivikautisten junttejen seuraa!

    • lempattu 2010

      Oletteko nyt tyytyväisiä VR Track ?

      • The Monkey

        Laskeutukaa rautatieläiset puusta ennen kuin putoatte.


      • wefdfds
        The Monkey kirjoitti:

        Laskeutukaa rautatieläiset puusta ennen kuin putoatte.

        Mistä puusta? Eiköhän työnantaja ja liitto ole vetänyt koko metsikön jo tasamaaksi aikaa sitten. Ei ole puita mihin kiivetä.


      • Rautl
        wefdfds kirjoitti:

        Mistä puusta? Eiköhän työnantaja ja liitto ole vetänyt koko metsikön jo tasamaaksi aikaa sitten. Ei ole puita mihin kiivetä.

        Se liitto osaa kyllä munia asiat ja heikentää työntekijän asemaa.


    • KOMEio

      FABITI IS THERMS VR RULES

    • ou jee

      Fabiti is therms

      • NotGay

        Äänestääkö vr:n sakki Haavistoa?


    • julopoi

      haavisto rules vr best

      • VitunRyssälä

        Venailkaa rauhassa vaan..


    • ei sisäsiitos

      Olet okeassa sen takia osittain yritys on mikä on olen itse kyseisen yrityksen tytäryhtiössä töissä en isältä pojalle hain ihan itse 1987 töitä ei suhteilla mikä on mailman 8 tai 9 ihme se porukka on omarotunsa.

    • Kaikkonen isosta sai

      Tuolla puhuttiin vertauskuvallisesti termistä: "vaihdevuotiset akat".
      Itse rautatiellä ilman sukusiittoa olevana puhuisin vaihdevuotisista akoista ja alistetuista, aivokapasiteetittomista nuorista vaihdevuotisista miehentekeleistä, joita alistaa/ orjuuttaa liiallinen työn aiheuttama väsymysperäinen ylisuuri kulutus ja sitä kautta velkaantuminen, joka taas johtaa orjuuteen. Oravanpyörä on bueno!
      Rautateillä on diagnosoitu työpaikkakiusaajakin heidän mukaansa persoona ja siihen on turruttu.

    • VR Groupsex

      Onhan VR:llä nämä "seitsemännen sukupolven sisäsiittoiset" jotka saavat säheltää ihan niinkuin huvittaa, vapaita pitävät milloin sattuu ja sitten taas painetaan ylitöitä 50h/3vk puolen vuoden ajan. Samaan aikaan se alinkasti on kotona runkaten odottamassa koska komennus soittaisi.

      Sisäsiittoiset tunnistaa siitä, että niillä on mulkun päässäkin vr:n logo.

    • jojopappa

      VR:n touhut on täysin PASKAA!

      Bernerin irvistysakka sanelee valtion taholta paskaa ja nämä muutama VR:n sisällä oleva hevosnaama johdon puolella toteuttaa vielä omia sadistisia mielihalujaan lisää.

      Pitää vetää ittensä jojoon pääaseman sähkötolppaan koristeeksi!

    • Orktbfbfbf

      Ihan hyvä kun tulee kilpaileva yritys. Henkilökuntaa on VR:n toimesta kustu silmään niin paljon että uuden operaattorin markkinoille tulo saa VR henkilökunnan lehahtamaan naakkaparven tavoin vr:n palveluksesta ja hakeutumaan toiselle operaattorille töihin. Vr:llä ei ole minkäänlaista intressiä sitouttaa henkilökuntaa saatikka antaa työrauhaa. Jo vittu 6 vuotta on silmukka kiristyny kaikessa mahdollisessa. Edut viety pala palalta ja nyt pistettiin asemat kiinni ja seuraavaksi saneerataan junahenkilökunta vittuun jahka nämä ikuisuuden kestävät YT:t saadaan päätökseen. Uskomattoman paska firma. Paljon ei tarvi kilpailijan luvata henkilökunnalle saadakseen heidät palkattua pistämään homma pyörimään.

      Minä olen yksi heistä. Kuljettajakurssillekkin olisin päässyt ellei sitä olisi peruttu. Meni seki paska ihan hukkaan. Eli Veolia, fenniarail... Tervetuloa. VR:ltä saatte valmiiksi koulutettua ja motivoitunutta henkilökuntaa helposti.

    • Lue_VR_Nyt_2_2_2016

      Lehti on täynnä iloisia 2010 jälkeen palkattuja tehopuhaltimia. Tietävät ja osaavat kaikki työssään. Useita baarikavereitakin on ehditty palkata seuraksi ja selkääntaputtajaksi. Muualla sitä kutsutaan dementiaksi. Nämä uudet kyvyt muistaa hyvin asioita nuoruuden urheilusaavutuksista mutta eivät muista mitään siitä lähimenneisyydesta ja miksi on palkattu työhön mistä eivät ymmärrä mitään.

    • Timo_Harakka-iltasanoma

      Hän arvostelee Sdp:n ammattiliittojen pihtiotteessaan pitämää VR:ää "laiskaksi", koska valtion rautatieyhtiö joutui vaikeuksiin ketterämmän ja yksityisen Onnibussin halpamatkoista. Kilpailulta ja samalla kehittymiseltä suojatut elinkeinot ajautuvat kriisiin, kun kekseliäät digitaaliset kilpailijat ilmestyvät haastajiksi, Harakka tulkitsee.

      Irti työväenromantiikasta

      Harakan mukaan kaikkein vaarallisinta Sdp:lle on "pitää kiinni työväenromantiikasta".

      Uuden politiikan ainespuita Harakka etsisi tunnustamalla, että suurelle osalle suomalaista syntyy uusia työpaikkoja sinne missä tulos ei ole tärkein eli halpa- ja tukitöihin. Julkisen vallan "perustehtävä" on hänen mukaansa tarjota palkkatuettua työvoimaa yrityksiin, järjestää kunnallisia kunnossapitotehtäviä, harjoittelua ja kesätyöpaikkoja.

      Harakka keventäisi 10-30 hengen yritysten työnantajamääräyksiä, sallisi niille pidemmät työntekijöiden koeajat sekä antaisi huojennuksia työaikasääntöihin ja yt-menettelyyn. Ihmisiä pitäisi rohkaista "kokeilemaan siipiään yrittäjinä".

      - Uudessa tehtävänjaossa yhteiskunta hyväksyy, että yritykset tavoittelevat voittoa, eivät työpaikkoja, Harakka sanoo kuin kokoomuksen Juhana Vartiaisen kaikuna.

    • VR-on-kuin-Venäjä

      VR käyttää kaikkia klassisia vaikuttamisen keinoja – eli toisin sanoen vuoroin kiristämällä, palkitsemalla ja uhkailemalla henkilökuntaa

    • Siilinjärvellä-kestää

      Ei ole enää töissä raivausautolle miehiä jotka osasivat laittaa tunkit veturin alle. Ovat irtisanottuina muiden ammattimiesten jatkona kortistossa. Onko IC junissa sinisiä romutukseen meneviä vaunuja.

    • 16-13

      Miten muuten kävi junahenkilökunnan yt-neuvotteluiden kanssa? Moniko miehityspaikka lakkaa? Varmaan monelle tuli lappu käteen, mutta mitään ei enää tietenkään tiedoteta..

      • Ugngbfbf

        Ei oo päätöksiä vielä tullut näissä jo lähellä laittomuuden rajaa lilluvissa YT:ssä mutta huhutaan että Pori, Kokkola, Vaasa ja pari itäsuomen pistettä lopetettais. Empäs sit tiedä. Tältä firmalta voi odottaa ihan mitä vain.

        Lippujen halpuuttamisella saatiin ihmisiä juniin paljon ja nyt kun siellä tarvittais lisää vaunuja, junavuoroja ja henkilökuntaa niin arvaatteki mitä firma tekee? Vähentää vuoroja, vaunuja ja 1/3 konnareista saa kenkää. Ja lopuille on tulon päällä liitupätevyyksien menettäminen mikä tarkoittaa noin 350e/kk palkan alennusta. Lähiksen konnarit joutuvat tänävuonna hakemaan paikkansa uudestaan. Palkka heillä siis luokan 7 mukainen eli just ja just saattaa olla 2000e.

        Minä ainakin nostan kytkintä jos palkka tippuu. Rakennusapumieskin (kesätyöntekijä) tienaa enemmän joten pitäköön konnarin hommansa.

        Tähän vielä lisäksi Sipilän hallituksen työn kannattavuuden parantaminen niin tilannehan on kestämätön. Ei kannata olla konnarin hommissa todellakaan.


    • Tulos-ja-Ulos

      VRGroup tulos julkaistaan viikon sisään. Tulos 100 miljoonaa€ . Johdon bonus 10 miljonaa€. Vrt Nokian renkaat 10 milj. bonuksen kuitataan irtisanomalla 150 junahenkilökuntaan kuuluvaa työntekijää.
      Positiivista tässä on että VRGroup palkkaa 0€kk harjoittelijoita ja 1000€/kk uusia työntekijöitä.
      https://vrgroup.rekrytointi.com/paikat/?o=A_LOJ&list=1

    • VRGroup

      On sukupuolineutraalien rekisteröityjen bordelli

    • Kkhhh

      Eikö tämä ole näin kaikkialla?

    • valtion.nimikkeellä

      Mafia.

    • Track-haastaa-asentajia

      Virallinen VRTrack kunnossapito, kaikki on hyvin ja hienoo ja perheettömiä naurattaa Helsingissä

      Etsimme turvalaiteasentajia VR Trackille kunnossapidon liiketoimintaan Itä-Suomen alueyksikköön. Yksikön vakituisen henkilöstön määrä on noin 150 henkilöä.
      Tarjoamme sinulle haasteellisen ja vaihtelevan tehtäväkentän VR Trackin rautaisten kunnossapitoammattilaisten joukossa.

      Mikäs näitä nykyisiä perheellisiä asentajia vaivaa Itä-Suomessa

      Kouvolan työhuonekunnan asentajat ovat tarjonneet työnantajalle, molempia osapuolia sitovaa, sopimusta joka varmistaa palvelutason pysymisen urakkasopimuksen vaatimalla tasolla. Tarjotusta sopimuksesta on kokemusta jo pidemmältä ajalta. Sopimuksessa lisääntyvä vapaa-aika edesauttaa työntekijöiden jaksamista sekä lisää mahdollisuutta suorittaa viankorjaustehtäviä varsinaisen työajan ulkopuolella.

      Mikäli sopimukseen ei päästä, asettaa Kouvolan työhuonekunta ylityökiellon koskemaan kaikkea ohjaus- ja turvalaitetyötä, mukaan lukien viankorjaustehtävät. Ylityökiellon piirissä ovat kaikki Kouvolan työhuonekunnan jäsenet. Ylityökielto astuu voimaan 04.03.2016 kello 07.00.

    • ulostulo15tuntiaennen

      Itä-Suomen VR Trackin turvalaitetyöntekijöiden työtaistelu voi aiheuttaa häiriöitä junaliikenteeseen

      Tiedote.
      Julkaistu: 03.03.2016 klo 16:16
      Julkaisija: VR Group

      Perjantaiaamuna kello 7.00 alkava VR Trackissä työskentelevien Sähköliittoon kuuluvien työntekijöiden ilmoittama työtaistelu voi aiheuttaa myöhästymisiä junaliikenteeseen. Kyseessä on viidentoista työntekijän toistaiseksi voimassa oleva ylityökielto Kouvolassa ja Lappeenrannassa, mikä häiritsee alueen kunnossapitotöitä.

      VR Trackin kunnossapidon työntekijöille neuvoteltiin viime syksynä uusi yrityskohtainen varallaolosopimus voimassa olevan ja yleissitovan työehtosopimuksen pohjalta. Neuvottelut käytiin työnantajan sekä kaikkia työntekijöitä edustavan JHL:n edustajien kanssa. Työtaisteluun osallistuvat työntekijät haluaisivat itselleen merkittävästi poikkeavan varallaolosopimuksen.

      Työnantaja on ilmoittanut työntekijöille, että heidän kanssaan ei neuvotella erillistä sopimusta, sillä he kuuluvat JHL:n kanssa sovitun koko yrityksen kattavan sopimuksen piiriin. Tästä johtuen työntekijät ovat ilmoittaneet toistaiseksi voimassaolevasta ylityökiellosta, joka alkaa perjantaina 4.3.

      Radassa ilmenevien mahdollisten vikojen korjaaminen voi kestää ylityökiellon vuoksi tavallista kauemmin, mikä voi aiheuttaa häiriöitä junaliikenteelle. VR Group pyrkii minimoimaan matkustajille aiheutuvat häiriöt.

    • tämätarinaontosi

      Tyypillistä on asioiden salailu ko. puljussakin. Aikoinaan olin työtapaturmassa ko. puljussa ja asioita salailtiin ja kun menin airaalassa poliisikuulusteluissa kertomaan oman, rehellisen näkemyksen asioista ja tapahtumien kulun tapaturmassa ja kuka on vastuussa mistäkin työmaalla niin sen jälkeen en ollut enää "kovin suosittu työntekijä", toivuttuani kahdeksasta leikkauksesta, vakavista tulehduksista sekä sairaalabakteeri tartunnasta vakuutusyhtiön pyynnöstä menin kysymään kevyempää työtä ja vastaanotto oli kyllä TODELLA TÖYKEÄ, minulle sanottiin päin naamaa että "tänne tulet vielä töitä kyselemään vaikka sellaisen temput teit"!!!! Ihmettelin että "minkä tempun" ja vasta jälkeenpäin tajusin rehellisenä että minun olisi pitänyt salata koko tapahtumien kulku tapaturmassa ja mielellään ottaa vaikka syyt omille harteille. Tämän jälkeen vakuutusyhtiön kuntoutussuunnittelija kysyikin haluatko takaisin VR:lle töihin, sanoin että en todellakaan vaikka se työpaikka olisi pitänyt minulle löytyä kyseisestä puljusta.

    • VRtoveri-valmistalakkoon

      Kapuloita rattaisiin

      Toinen soteen liittyvä hallituksen murhe on se, hyväksyykö eduskunta ylipäätään sitä, koska vastustajien joukko suurenee koko ajan.

      Rinne ei usko soten läpimenoon.

      - Epäilen suuresti, että hallituksen esitys menee eduskunnassa läpi.

      Kolmas Sipilän (kesk) hallituksen sote-uudistuksen lopullisen toteutumisen este on Rinteen Iltalehdelle kertoma vaalilupaus, jossa hän vakuuttaa, että sote-mallia tullaan muuttamaan merkittävästi, jos SDP äänestetään valtaan ensi kevään eduskuntavaaleissa.

    • Sopasenkaverilletöihin
    • tämätarinaontosi

      Onneksi mun ei tartte enää VR/Group hommissa olla, työtapaturma johti eläkkeeseen ja olen nyt tyytyväinen, tosin vaivoja tapaturmasta jäi, onneksi sain hyvät korvaukset ja kohtuu hyvän eläkkeen mutta täytyy todeta että jos joudut tapaturmaan VR:llä niin sinut unohdetaan hyödyttömänä heti, ainoastaan työkaverit kävi sairaalassa tapaamassa, ei yksikään johtoportaasta.

    • vale-emävale-VRTtilasto

      Jossainon ilmaa ja pahasti. Kaikissa asiakastiedoissa on VRTrack henkilökunta vuonna2016 1341 henkilöä. VR Group vuosikertomuksen mukaan 1711 henkilöä.
      Samanlaisia valhe - emävahde -tilasto on on VRTrack työtapaturma tiedot. Tapaturmia ei saa esimiehet kirjata järjestelmään. Henkilökunta siirtyy kokoajan toimisto ja etätyöhön niin ei siellä ilman turvahenkiä twittwrissä ja netissä pörrätessä aiheudu työtapaturmia. Jännetupin tulehdus ei ole enää pelkkä poikamiesten sairaus.
      Miten meillä pohjoisessa kaikki lestat saa pitää työpaikkansa kun kaikki muut on irtisanottu. Vielä silti muutama lesta poika haetaan töihin.

    • hävitetään-VR-Hki-kaikki

      https://huutokaupat.com/pa-ri-materia-oy?sivu=1
      Miten VRGroupin vanhassa tomitilassa voi olla yli puolet työpöydistä sähköisiä. Joka viides kymmenes huone on neuvotteluhuone. Tavoitteen mukaan henkilöstö on yli puolet työajasta etätöissä kotona. Maakunnissa on vain haaveiltu sähköpöydistä , kunnon työtuoleista ja saati sitten jumppasaleista työpaikalla.
      Kalusteet lähtee huutokaupalla sikahalvalla

    • turvallisuuspalveluako

      Hienon kuvan julkisuuteen antaa realitysarja "radalla", mitalissa on kuitenkin kaksi puolta ja se toinen on huomattavasti himmeämpi. Muistatteko sitä juttua kuinka aikoinaan VR:n työntekijöitä seurattiin aivan kotiin saakka, en muista mikä juttu tässä oli takana mutta sellainen juttu jäi mieleeni. Kuka löytää jutua tästä netin syövereistä?

    • Melko-kallis-digiloikka

      • Nähdään tarkemmin ajoneuvojen
      aiheuttamat kustannukset ja laskutustiedot
      tarkentuvat matkojen ja matkaaikojen
      osalta asiakkaalle
      • Työn organisointia voidaan tehostaa
      ja vähentää tarpeettomia ajoja
      • Kunnossapidon vasteaikojen toteutumisen
      todentaminen helpottuu
      • Markkinointietuna tarjouskilpailuissa
      ja asiakaspalvelun parantaminen,
      koska käyttöön saadaan dataa, jota ei
      voi manipuloida
      • Helpottaa raportointia ja jättää aikaa
      tuottavaan työhön.
      • Autojen huoltovälien seuranta
      helpottuu sekä autojen (ja koneiden)
      sijainnit ovat joka hetki tiedossa.
      Useimmat perusteet lienevät varsin selvästi
      itsensä selittäviä. Lähtökohtana oli koko
      ajan, että järjestelmällä seurataan ajoneuvoja
      ja sitä ei käytetä henkilöseurantaan.
      Tällä voitiin välttää myös mahdollinen
      henkilökunnassa orastanut epäluulo järjestelmän
      hankintaperusteista.
      Yllä olevan listan kohta kunnossapidon
      vasteajoista kaipaa ehkä avaamista:
      VR-Radan päivystyssopimuksissa on määräaikoja,
      kuten että korjaajan pitää olla
      vikapaikalla esim. 39 minuutin kuluessa
      hälytyksestä. Ajan ylityksestä seuraa sanktioita.
      Nyt järjestelmä tarjoaa minuutin
      tarkkaa tietoa – jota ei voi manipuloida –
      korjaajan saapumisesta vikakohteeseen.
      Tyypillisiä päivystyksenä korjattavia
      vikoja ovat vaikkapa myrskyn ajolangalle
      kaatama puu – ja joskus lanka saattaa
      lähteä junankin mukaan. Kosteus, ukkonen
      ja lumisade puolestaan aiheuttavat
      häiriöitä ”hituvirralla” käyville ohjausjärjestelmille.
      Työturvallisuus on asia, jota ei rautateiden
      kunnossapidossa voi vähätellä.
      Työ on usein vaarallista, kun ollaan tekemisissä
      raskaan kaluston ja korkean
      jännitteen kanssa. Isomäen mukaan on
      elävässä elämässä joskus tapahtunut, että
      mies on kadonnut pitkäksi ajaksi. Tapaturmaan
      joutunut mies voi ehkä odottaa apua
      pari tuntia, mutta vuorokausi saattaa olla
      liikaa. Radanvarsia on paljon. Kun auto
      löydetään, on myös mies lähellä.
      Paikannin selvitti kolaritutkinnan
      Joskus saattaa myös sattua, että suuri
      keltainen ratakuorma-auto katoaa. Asia
      ehkä kuulostaa hullulta, mutta ei Isomäen
      mielestä ole mitenkään kovin yllättävää.
      Eihän auto raiteilta mihinkään häviä.
      Vuoron lopussa kuljettaja on pysäköinyt
      sen jonnekin sivuraiteelle ja lähtenyt kotiin.
      Seuraavana päivänä kuorma-autoa ei
      ehkä tarvita ja kun sitä maanantaina taas
      kaivataan, ei edellinen kuljettaja olekaan
      työvuorossa. Nyt auto löytyy aina.
      Paikannin.com -palvelun koekäyttövaiheessa
      sattui, että ratakuorma-auto
      oli kateissa. Miehet lähtivät autolla kohteeseen,
      pudottamaan jäätä tunnelin
      suuaukolta. Paluumatkalla he joutuivat
      peltikolariin ja vastapuoli väitti yhtiön auton
      ajaneen suurella ylinopeudella. Silloin
      joku muisti, että autossahan on PPCT:n
      laite käytössä. Tietokannasta tulostettiin
      raportti, jossa auton viimeksi käyttämä
      nopeus 80-alueella oli 81 km/h. Poliisi
      uskoi ulkopuolisen tahon raporttiin ja
      syyte raukesi.
      Hiukan myöhemmin hoksattiin, että
      myös kadoksissa olleessa ratakuorma-autossa
      oli PPCT:n paikannin koekäytössä.
      Jos asia olisi muistettu aikaisemmin, olisi
      ratakuorma-auto löytynyt heti ja kohtalokas
      maantiematka luultavasti jäänyt
      tekemättä...
      Päivystystyöt järjestykseen
      – Huonolla kelillä on päivystyksen työnjohtajan
      homma joskus kuin taksikopilla,
      kuvailee Isomäki. – Asiakkaat soittavat ja
      ilmoittavat vioista ja työnjohtaja yrittää
      etsiä jokaiselle vialle korjaajaa mahdollisimman
      nopeasti.
      – Haaveeni on, että jonakin päivänä
      – ehkä piankin – työnjohtaja voi katsoa
      ruudulta jokaisen päivystysajoneuvon
      sijainnin kartalla ja soittaa lähimpänä
      olevalle kaverille. Tällä voidaan säästää
      todella paljon aikaa, parantaa asiakaspalvelua
      ja samalla alentaa kustannuksia.

    • RioNovostirustoi-RU

      vrtrackNäin viikonlopun korvilla heittäkäämme silmät parin viikon taakse: Savilahden RS:n kansi Valkeakoskella saatiin onnistuneesti vaihdettua toissa viikonloppuna 24 h liikennekatkossa ja työmaalla tehtiin viime viikko viimeistelytöitä.
      Näiden kuvien myötä toivotamme aurinkoista viikonloppua uutteran urakoinnin tai sitten rempseän rentoutumisen parissa!💪😎🌞 #vrtrack #infra #vähennämmevälimatkoja
      ruspatent_russia@vrtrack Good afternoon! The domain of your VRTRACK.RU brand appeared on sale. The domain can be purchased from the official registrar under the link https://www.reg.ru/domain/shop/lot/vrtrack.ru If you need to register a trademark in Russia, we are ready to help you in this matter. Thank you.

    • soita0408625024

      http://www.stelnet.fi/index_5.htm
      Miten tälläinen yksityinen tanssiyritys voi toimia VR Yhtymän puhelinnumerolla. Eikö VR yhtymän numerot ole tarkoitettu työkäyttöön. Verottaja käsittelee rahanarvoisena puhelinetuna.

    • uusiura

      VR hyvä työnantaja mutta itse henkilöstö on se mätäpaise, ei tietenkään kaikki! Itse jouduin työtapaturmaan ja kun asiasta tuli tutkinta niin omalta osaltani kerroin asiat kuten ne meni. Kun toivuin ja palasin takaisin työpaikalleni niin en ollut tervetullut, kysyin vakuutusyhtiön kuntoutussuunnittelijan toivomuksesta kevyempää työtä mutta eräänkin rakennusmestarin tokaisu oli "on kyllä pokkaa tulla kysymään töitä kun sellaisen tempun teit" olin aivan äimänkäkenä että HÄ!! Olisiko minun pitänyt kuulusteluissa valehdella!! Näin jälkeenpäin asiaa miettiessä käynyt mielessä että juttu olisi kelvannut iltapäivälehdillekin!

    • Anonyymi

      Ilman minkäänlaisia suhteita Vrlle duuniin!

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Olen hakemassa päällikön hommista tuonne työnjohtoon. Palkkaa lupasivat 4000€/kk ja hyvät tyosuhde edut. Hetken katsellessani tätä forumia en ole ihan varma mihin olen ryhtymässä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen hakemassa päällikön hommista tuonne työnjohtoon. Palkkaa lupasivat 4000€/kk ja hyvät tyosuhde edut. Hetken katsellessani tätä forumia en ole ihan varma mihin olen ryhtymässä

        Jos menet Kouvolan ratainfraan rasvaa pakoputki haastatteluun menessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos menet Kouvolan ratainfraan rasvaa pakoputki haastatteluun menessä.

        Kannattaa todellakin rasvata kakluuni ja valmistautua nuolemaan persett kommarijäsenkirja rintataskusta pilkistäen.


      • Anonyymi

        Politiikka, herännäisyys ja sukupuolinen suuntaus ratkaisee.


    • Anonyymi

      McLatewine on ihastunut luomassaan esikunnassa enemmän tunteeseen kuin ammattitaitoon.
      Kun Lintu kun tulee takaisin T.Saari pyynnöstä niin siinä lähtee hienot ja nätit herrat hämikset ja muut mies missit norskien firmasta.
      Kunnossapitopäällikkö vaatii tuloksia ja koneet kuntoon eikä aina vain seurustelua kahvilla Kouvolan kävelykadulla. Konetoimiala ei ole merkonomin myyntiä kaupan kassan takana.

    • Anonyymi

      Kyllä. Kun yksi pääsee sisään asiakaspalveluun reklamaatiotomistoon, hänen kaksi poikaansa seuraavat perässä. Sukunimi auttaa. Suomessa on tärkeää, että on oikean lainen sukunimi.
      Itselläni on vastaava, mutta vaikka hain junaemännäksi, en saanut edes vastausta. Olen työskennellyt Englannissa kondyktöörinä ja junaemäntänä 3 vuotta. Turha hakea Suomen rautateille. Ilmeisesti on turha hakea valtion paikkoja ylipäänsä. Minkä takia eteläamerikkalaiset ottavat paikat Suomen Rautateillä. Siinä kysymys.

      • Anonyymi

        Esko Syrjä sanoi ratapääluottamusmiehänä. Pääradan työt on pääradan miehille. Muualta tulleita muukalaisia ei pääradalle oteta. Eikä oteta. Se on ay SDP laki.


      • Anonyymi

        Lopeta kupin otto saatat päästä seuraavalla kerralla!


    • Anonyymi

      Eipä onneksi vr ole enää sellainen laitos kuin ennen, ei taida olla virkojakaan, hyvä !Kyllä aikoinaan pienen paikkakunnan nuorena kun työkkäri ilmoitti asemamiehen paikasta niin työhön haastattelija sanoi, että se paikka on jo täytetty, mutta onkos sulla sukulaisia vrllä.. no sitten kyseisen kaupungin teknisissä hommissa oli paikka tarjolla, niin siellä haastatteluhuoneen eteisessä oli neljän kaupungin työntekijän perheen jälkeläisiä, niin katsoin paremmaksi häippästä.Olivatpa kummankin tapauksen haut maustettuna sukulaisten suosimista ja sdpskdl-henkeä.No lähdin toiseen kaupunkiin opiskelin ja sain hyvän paikan, pian eläkkeellä, muuten olisin ollut asemamiehenä pakollinen koppalakki päässä ja mitä lie.Tosin myöhemmin appiukkoni oli veturinkuljettaja, taisi olla viisas mies kun sanoi, että wcssä haisee toverihenki.

    • Anonyymi

      Kyllä se oli ainakin 10 vuotta sitten kun olin siellä töissä.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2640
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      91
      1976
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1511
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      933
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      891
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      864
    9. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      775
    Aihe