Juoksu ja läski

balvini

Nyt kun vihdoin Gustav Hägglund on uskaltanut aukaista suunsa vaietusta tosiasiasta, että suomalainen nainen on ylipainoinen, uskaltaa asiasta tavallinen mieskin puhua.
Joka kevät lenkkipoluille ilmestyy tämä ilmiö kuin pinkeisiin trikoisiin itsensä tunkenut ylipainoinen naisihminen trendikkäästi mittari ranteessa ja soitin korvissa. Mietin, että miten voi ihmiset saada itsensä siihen kuntoon, sillä elämän täytyy olla todella rappiolla jos ei hallitse läskiään.

Ei hivele silmiä kun ylileveä perä heiluu polulla. Sen jälkeen mennään herkuttelemaan pizzalla ja perä vain levenee.
Ryhtiä naiset hiukan. Jokaisesta lapsesta ei tarvitse jäädä 10 kiloa ylipainoa ja itseään ei kannata päästä rupsahtamaan sen jälkeen kun on miehen saanut itselleen. Mieskin nauttii silmänilosta koko yhteiselon ajan, eikä vain siihen asti kun on lapset tehty.

34

1008

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaikki eivät ole läs

      Ei pidä yleistää.

      Viikonloppuna tuli vastaan todella timmissä kunnossa ollut nainen trikoissaan. Oli tosin aasialaisen näköinen, mutta voihan hän silti olla suomalainen.

      Ja ei se juoksureitti ole ylipainoiselle yhtän väärä paikka. :)

    • balderiina

      Yli- ja alipainoiset on lenkkipolkujen raiskaajia.

      • Tossua tossun eteen!

        Kokemuksella voi sanoa, että lenkkipoluilla on väkeä joka lähtöön niin painon kuin asujen suhteen.
        Ne kuivat ikijuoksijat tykkää paahtaa pitkin teitä, eivät lenkkipoluilla.

        ps. "oikeat juoksunharrastajat", jos sinulla on aikaa katsella arvostelevasti muiden olemusta ja asuja, olet HIDAS!


    • :D

      Aloittajalla taitaa olla antipatioita laihduttamisesta. En muuten uskois että tuntemattoman lihavan naislenkkeilijän yrityksen hallita elämäänsä haittais lainkaan. Ihme lässytystä. Mahdatkos "balvini" ymmärtää liikalihavuutta, mistä juontaa??

    • HannaMaariaSiru

      Tuota noin.
      Ne lihavat naislenkkeilijät sentään lenkkeilevät. Olisiko parempi, että istuisivat kotona sohvalla?

    • Elvis P

      Lihavat naiset ovat asenteellisesti puolustusasemissa. Sen näkee kuntosaleilla ilmeistä ja ruumiinkielestä. Ikäänkuin pyydellään anteeksi olemassaoloa. Eikä ihme, kun meillä on tällaisia eläkeläiskenraaleja, jotka laukovat tyhmyyksiä.

      Joillekin naisille sopii pyöreämmät muodot. No tietysti liikapainosta voi olla monenlaista haittaa. Silloin varmaan ihminen miettii kannattaako esim laihduttaa.

      Ite laihdutin juoksemalla yli 10 kg. Meni ihan 6-7 kuukaudessa. Nyt olen oman ikäluokkani 5% kärjen joukossa maratonilla ja ½-maratonilla.

    • h.harkimoooooo

      suomalaisten naisten liikalihavuus on hienoinen tabu, ts. ei saisi -ainakaan kauhean kuuluvasti- sanoa että läski ei kuulu naisellisuuteen. eikä sitä että lihavuus kielii itsekurin puutteesta.

      Tässä nyt vaan julkisuudessa sanottiin faktat ja realiteetit ääneen, ei siitä tarvitse hemostua.

    • Bukuzaki

      Lihominen on kyllä kauhistus. Ennen kuin poltin, olin todella hoikka. Painoin vain n. 45 kg. Nyt on painan jo 58kg ja olen kyllä todellinen läski. Pituutta on 170cm. Mutta enemmän ihmettelen näitä, jotka eivät edes yritä laihduttaa. Ei ole miehellekään kiva jos joutuu julkisesti kulkemaan läskin kaverin kanssa, saati sitten johonkin juoksutapahtumaan menemään.

      Ihminen pysyy nuorekkaana ja kauniina jos vähän viitsii katsoa, mitä panee suuhunsa ja harrastaa liikuntaa. Ja lapseton näinen säilyy kyllä paremman ja timmimmän näköisenä kuin perheellinen. Se on tosiasia, mitä kannattaa miettiä etukäteen.
      Tossut jalkaan ja ruokaa vähemmäksi niin alkaa läski palaa. Se on laiskuutta jos ei saa itseään hoikemmaksi. Elämänhallinta on hukassa, ellei pysty kieltäytymään herkuista ja lähtemään lenkkipolulle.

      • älä lässytä

        Miten voit olla läski 58 kiloisena ja 170 senttisenä. Saisit painaa 75 kiloa et olisit läski. Tai sit oikeasti näytät läskiltä ilman lihaksia...


    • Miehet läskimpiä

      Suomalaisilla miehillä on kuitenkin keskimäärin ennemmän läsää kannettavana kuin naisilla, joten ihan turha kohdentaa viestiä naisiin.

      Jokainen kuitenkin kantaa itse läskinsä, joten ihan turha murhetia toisten läskeistä. Jokainen huolehtikoon vain omistaan. Itse olen hukannut talven aikana 22 kiloa läskiä ja alkanut harrastamaan lenkkeilyä. Minä heräsin 40 vuotiaana, mutta olisi kyllä hieno että ihmiset havahtuisivat aikaisemmin, vähemmillä ylikiloilla homman saa haltuun paljon pienemmällä vaivalla.

    • ukkeli41v

      Mikä ongelma oikeastaan olikaan? Naisille voi tulla vähän ylipainoa, ja kun he sitä ylipainoa yrittää karistaa sekin on huono?

      Minulla on suuri kunnioitus niitä kohtaan jotka epäurheilijamaisesta ulkonäöstään huolimatta uskaltava vetää itselleen sopivimmat releet päälle ja lähtevät radalle.

    • lenkkeilijä-helka

      Aikamoinen yleistys!

      Kävikö edes mielessä että on poikkeuksia.
      Aina ei edes ruokavalio kerro kaikkea. Diabetes aiheuttaa lihavuutta.
      Totta on että osittain se voi syntyä lihavuudesta, mutta ei aina.

      Lihavuuden taustalla voi olla monikin asia. Ylen syöminen herkuttelu aiheutuu usein esim. nuorempana kiusaamisesta, läheisen kuolemasta... =huono itsetunto jne.

    • Henriiiiiikka

      Toivottavasti balvini muistaa tuon omassa parisuhteessaan ja mahdollistaa synnyttäneelle vaimolle kuntoilun, hoitaa vauvaa kun vaimo käy salilla ja juoksemassa jne. Ei ne kilot itsestään lähde.

    • Tonbe74

      Ei juoksija lapsia halua, eikä omakotitaloa, ettei parisuhde käy tylsäksi. Juoksija haluaa keskittyä oman kroppansa palvontaan ja sekuntien viilailuun, eikä räkänokkien hoitamiseen. Juoksija ei halua arkea suhteeseensa vaan hänelle riittää kun saa puolisonsa kanssa kiertää eri kisoja ja kirjoittaa niistä tarinoita nettiin ja ylistää, kuinka onnellinen on lapsettomana kun on vapaus tehdä, mitä haluaa. Näin pysyy nainenkin kauniina ja hoikkana kun ei ole pukertanut lapsia alapäästään. Ei paikat löysty. Rinnat pysyy terhakkoina kun ei imetä ja aivot skarppeina kun ei tuhlaa aikaansa johonkin niin tylsään kuin uuden elämän hoivaamiseen.

      Metsät täyttyvät vuodesta toiseen itsellisiä, lapsettomia pariskuntia suunnistuksen merkeissä. He ovat löytäneet elämäänsä sisältöä, eivätkä pilaa kroppaansa ja arkeansa jollakin niin tavanomaisella kuin lapsilla ja läskillä. Juoksija pysyy freessinä, samoin suhde ja elämässä on näin sisältöä kun saa vertailla, juoksimmeko tänään jopa minuuttia nopeammin kuin viime viikolla.
      Juokseva mies ei läskistä äitiä vierelleen kaipaa vaan kiinteän ja hoikan naisen, kenen pimppa pysyy tiukkana ja rinnat terhakkoina.

    • Smör/Voi

      Mielestäni suomalaisten pitäisi nyt viimeistään ryhdistäytyä. Länsimaisen elintason ja elämäntavan vuoksi kansalaisten keskimääräinen kunto ja jaksavuus eivät ole parhaalla mahdollisella tasolla.
      Liiallinen syöminen ja yleinen mukavoituminen ovat pahasta.

      Pulla ja vaalea leipä pitäisi nyt ensimmäisenä karsia ruokavaliosta pois.
      Limpparit ja makeiset ynnä kaikenlaiset suolaiset sipsit myös. Kalja ja siideri.

      Siinä nyt ensiapua.

    • dimmigo

      Mikä keskustelu. -.- Suomessa on just tää vikana, että ihminen ei ehdottomasti saa olla sellainen kun haluaa. Ymmärrän, ettei ylipaino oo terveellistä. Ja sehän on vaan hyvä jos lenkkeilee, vaikka söisi kuinka paljon. Ja mistäs sä aloittaja sen tiedät, onko kyseiset ihmiset keitä olet kyyläillyt ja muut keitä tulet varmasti kyyläilemään, aikomassa syödä sitä pizzaa lenkin jälkeen? Kivat olettamukset sulla. Kuka haluaa käydä lenkillä jos muut ihmiset vain tuijottaa? Niin. Mä kyllä käyn, vaikka tuijottaa. Että aloittaja, jos vaikka puuttuisit omiin asioihisi, etkä muiden. :)

    • trikoot piukkana

      Kyllä on suomalainen mieskin muuttunut. Koti, uskonto ja isänmaa on unohtunut lenkkeilyn ja oman itsensä fixauksen alle. Eikös suomalainen nainen oo tunnetusti se pyöreä jolla on mistä ottaa kiinni. Eikös sotien aikaan naiset ollu tuhteja ja lantio ku seitsemän leivän uuni? Ja valittiko miehet? Olivat ylpeitä ku oli näyttävä nainen, jos joku oli laiha ni kehottivat hitto syömään! Nyt ne lehtikuvien naiset on se ainoo oikee. Jos ylipainol ei olis terveydellistä haittaa niin ei sil pitäis olla mitään väliäkään, jokainen kantaa kilonsa itse. Miehet sais olla ylpeitä naisista ja naisistaan ehdoitta!

    • Jytege

      Juoksufoorumin miehet ovat niin raamikkaita ja komeita, että kyllä heillä on vähän varaakin odottaa, että heidän naisensa olisivat hoikkia ja kiinteitä. Siihen vielä blondit letit ja tiukka perä niin pojat kuolaa innoissaan ja muut tiput jää nyyhkyttämään lehdelle surkeina. Sulle, mulle, sulle mulle ja kuka ottaa tuon seuraavan.

      • nopeampikuinte

        Poijjaat nyt puhutte vähän mutta paskaa.


      • kukin tyylillään

        Pääsääntöisesti juoksijat ovat laihoja ruipeloita...

        Itse toki olen harteikas atleetti, mutta minä juoksenkin vain kuntoa kohottaakseni, tällä kropalla ei vedetä kärkiaikaa maratoonilla.


    • Run and time

      Kummastipa sinua kiinnostaa seurata tuollaista "pyylevää" naisihmistä, kun tiedät mihin hän lenkin jälkeen menee. Ettei hormoonit hyrräis? Ja mitäs se mittari ranteessa ja kuulokkeet korvilla sinua haittaa? Antaa toisen nauttia musiikista ja juoksusta -oli sitten laiha tai lihava.

    • hilaruis

      Naisena kyllä itsekin nautin kun läski mies tulee lenkkipolulla vastaan (olen normaalipainoinen nainen). Voi siinä itse vähän ajatella että tuokin on laiska-paska:) Ja mahtava tunne on juosta kilpailussa ohi huohottavien ukkojen/nuorten miesten..jotka ovat sitten jääneet uhonsa jalkoihin todellisessa koitoksessa. Muttamutta: pahinta on kuitenkin rehellisyyden nimissä se, kun läski nainen tai mies juosta puuskuttaa minusta ohi...........

      • hiostaja

        Kyllähän se naurattaa kun lenkillä usein käy niin että joku 'laiska paska' juoksee ohi. No ei siinä mitään, nostan vauhtiani vähän nähdäkseni onks sillä oikeasti kuntoa, ja yleensähän siinä sitten käy niin, että viimeistään kilometrin parin jälkeen se hyytyy tai kääntyy sivuun kunnon loppuessa. Itse jatkan vielä toiset 10km samalla perusvauhdilla.


    • bambini

      Kysymys: Onko maratoni aikaan 3h18min juoksua vai kävelyä?

    • Mahtuuko

      Saako kysyä? Ihan normaalikroppasena mutta surkeakuntoisena naisena kysyisin, että uskallanko lähteä juoksemaan ollenkaan? En pingo kenestäkään ohi koska kunto ei riitä, en pukeudu trendikkäisiin treenivaatteisiin koska haluaisin vain juosta enkä halua kenenkään pilaavaan juoksulenkkiään minun takiani. En todellakaan. Niin juoksenko nyt sitten tästä lähtien hakkuuaukeilla missä ei ole huipputreenattuja kymppisarjalaisia vai saanko välillä tulla ihan lenkkipolullekin juoksemaan?

    • Ei mahdu

      Parempi se on pysyä pois juoksijoiden näkösiltä. Oksentavat kun näkevät hölkkääjiä. Hoikka kilpakuntoilija ahdistuu ja kokee fyysistä pahoinvointia jos näkee verkkareissa ja t-paidassa hölkkäävän naisen yrittävän tavoitella juoksuntapaista askelta.
      Juokse piilossa kunnes olet valmis kisaamaan. Ensin juokset pikkukisoja, sitten puolikkaita ja kokonaisia, Kun ajat alkavat huonota, käy ultralla ja sen jälkeen kun et niissäkään pysty loistamaan, siirry seikkailukisoihin. Juoksu ei ole mikään tavallisen ihmisen harrastus ja sitä ei voi harrastaa lenkkareissa ja verkkareilla. Oksettaa vähemmästäkin.

    • kantaa ottava nainen

      Voi herranjestas! En ollut uskoa silmiäni kun tätä keskustelua luin.Aloittajalla näyttää olevan oman pääkoppansa sisällä ongelmia-eikä niillä ylipainoisilla naisilla,johon hän pahan olonsa selvästikkin purkaa.

      Ensinnäkin,kyttäätkö ja arvosteletko sinä todella lenkkeillessäsi ihmisiä?Kuka on liian lihava lenkkeilemään ja kuka ei?Voi jumaliste,onko juoksemiseenkin nykyään joku naamaraja?korjaan,painoraja?Vaikka toisaalta,jos sinä muiden vartaloita tolla lailla arvostelet niin samalla tavalla varmaan myös niitä naamoja.Tässä vaiheessa voidaan varmaan kysyä,että oletko sinä,keskustelun aloittaja itse herra täydellinen?

      Toisekseen,"menevät heti lenkin jälkeen pizzalle".Jaahas,sinä siis seuraat näitä ylipainoisia naisia mitä he lenkkinsä jälkeen tekevät...huh aika pelottavaa.Toivottavasti minä en törmää ikinä sinuun samalla lenkki polulla.

      On myöskin todella ristiriitaista,että haukut,arvostelet ja vähättelet ylipainoisia naisia "Miten he ovat päästäneet itsensä tuohon kuntoon,eivätkä onnistu karistamaan ylimääräisiä kiloja pois" ja silti samaan aikaan sanot kuinka on suuri vääryys kun nämä ylipainoiset naiset YRITTÄVÄT ja TEKEVÄT asialle jotain menemällä lenkille.

    • tällälaill...a

      Minä lihoin viimeisen 6kk aikana 10 kiloa.
      ja tämä siitä huolimatta että treenasin maratonille.
      Aikaisemman maratonin olin juossut läpi ilman treenaamista, joten tällä kertaa ajattelin katsoa miten se menee jos todella treenaan.
      ja aikani parani 2 minuuttia.
      Ihan hyvä ottaen huomion ylikilot joita kannoin.

      Nyt sain just äskettäin selville syyn painooni. Lääkärin antamat hormooni lääkkeet. Olen googlannut sen ja huomasin et moni muukin on samasta asiasta valittanut.
      Nyt olen vähän pienemmällä hormoonimäärällä ja parin kk kuluttua joudun antibiootti kuurille. Saa nähdä miten se juoksun kanssa menee.
      Todella turhauttavaa elätä näin. Mutta sitten kun se kaikki on ohi, niin ehkäpä ihan todella saan kiloja karsittua ja tulen nopeammaksi

      • Anonyymi

        Mitkä ihmeen hormoonilääkkeet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitkä ihmeen hormoonilääkkeet?

        Hormonaalinen ehkäisy läskistää naisia? Miehet pääsee panemaan paljaalla muodottomia naisia.


    • Anonyymi

      Onpa ollut tiukkaa kirjoittelua reilut kymmenen vuotta sitten. Nykyään vain jotain ihme lässytystä. En sano että olisin aloittajan kanssa samaa mieltä, mutta oli mukavaa, kun ennen sentään uskallettiin olla asioista eri mieltä.

      • Anonyymi

        No todella typerää vihakirjoittelua ollut. Juoksu on kaikenpainoisille ja muotoisille ihmisille. Nykyään onneksi ollaan hieman sensitiivisempiä käytöstavoissa.


    • Anonyymi

      Paljonko Gustavilla Cooper?

    • Anonyymi

      Osalla kilot tulee sairauksista tai lääkkeistä. Ei kannata alkaa haukkumaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2539
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      303
      2266
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      90
      2095
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      57
      1802
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1713
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1675
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1566
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1384
    9. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      118
      1354
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1349
    Aihe