vaatimuksista

onko näin

Välillä tulee ihmeteltyä, että näkevätköhän miehet esimerkiksi naisten deitti-ilmoituksissa suurempia vaatimuksia, kuin niissä oikeasti on.

Annanpa pari esimerkkiä

Ilmoitusteksti: "Etsin urheilullista ja liikunnallista miestä"

Mitä nainen tarkoittaa: "Etsin miestä, joka harrastaa myös liikuntaa jonkin verran, eikä ole täydellinen sohvaperuna"

Miten mies ilmoituksen ymmärtää: "Nainen etsii jotain huipputason urheilijaa"


Ja sitten toinen

Ilmoitusteksti: "Etsin käsistään kätevää miestä"

Mitä nainen tarkoittaa: "Etsin miestä, joka osaa tehdä jotain kodin pieniä korjaustöitä"

Miten mies ilmoituksen ymmärtää: "Nainen etsii miestä, joka osaa rakentaa vaikkapa talon omin avuin lattiasta kattoon

Nyt en tietenkään tarkoita, etteikö olisi naisten deitti- ilmoituksia, joissa oikeasti vaaditaan mahdottomia. Mutta tuli vain mieleeni, että kuinka usein on kyse siitä, että mies tulkitsee tekstin pahimmalla mahdolisella ja itselleen negatiivisimmalla tavalla

6

121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • epäilyttää jo

      Mua ottaa päähän, että kun haen jotain ikähaarukalla vaikkapa 30-40, niin yli-ja alaikäset ottavat yhteyttä.

      Samoin kun täyttää jotain realistisia mittoja, niin 150 cm ja 250 cm pituiset miehet ottavat yhteyttä.

      Tai kun haen harrastusseuraa esim. lenkille tai metsään, niin urbaanit sohvaperunat tarjoavat seksiseuraa.

      Jos etsin liikuntaa harrastavaa miestä, niin en tarkoita urheiluruutua tuijottavaa löysäilijää.

      Tai kun joku ottaa yhteyttä ja laittaa puhelinnumeronsa ekaan viestiin. Profiilistaan ei selviä yhtään mitään. Kun yritää viesteillä selvitellä minkälaisen kaverin kanssa on tekemisissä, niin ei saa vastausta mihinkään, pelkkää kaunis-ilma-tänään-vastauksia.

      No eipä noissakaan vielä mitään. Kun ilmoitaa ettei usko yhteistä olevan, niin sitten suututaan. Tai kun ei vastaa kahdessa sekunnissa, syytetään vastaamattomuudesta.

      Onkohan toi nettitreffailu ihan järkevien ihmisten touhua?

    • asdasdadadad

      Kysynnän ja tarjonnan laki, tavis on aina heikoilla kun naista piirittävään laumaan mahtuu aina se parempi tyyppi mukaan...

    • Sportsofapotato

      "Etsin miestä, joka harrastaa myös liikuntaa jonkin verran, eikä ole täydellinen sohvaperuna"

      Mitäs jos tuon tulkitsee siten, että jonkin verran liikuntaa on se, että käy yhden harrastuksen parissa kerran viikossa jossa tulee kunnolla hiki. Muutoin voi viettää aikaa sohvalla löhöten töiden jälkeen. Meniko tulkinta kuinka pieleen? Siinähän ei ole täysin sohvaperuna, ja harrastaa jonkinverran liikuntaa.

    • dfkdflkv

      Ilmoitusteksti: "Etsin urheilullista ja liikunnallista miestä"

      Mitä nainen tarkoittaa: "Etsin miestä, joka harrastaa myös liikuntaa jonkin verran, eikä ole täydellinen sohvaperuna"

      Miten mies ilmoituksen ymmärtää: "Nainen etsii jotain huipputason urheilijaa"

      ---

      Miksi sitten on niin vaikeaa kirjoittaa suoraan jälkimmäisen lauseen kaltaisesti, jos itsekin huomaat, että ylempi herättää hämmennystä?

      Ja joo, itsekin tulkitsisin ekan niin, että haet miestä, josta paistaa matkan päähän aktiivinen osallistuminen maakuntasarjan kisoihin...

    • 30-v. sinkkumies

      Ehkä. Itse oon tulkinnut tuon "urheilullisen ja liikunnallisen miehen" siten, että sellainen mies harrastaa liikuntaa vakavasti ja tavoitteellisesti. Enemmän kuin keskivertoihminen, kuten minä, joka käy lenkillä epäsäännöllisesti pari kertaa viikossa ja harrastaa muunlaista liikuntaa (uintia, palloilua jne.) hyvin satunnaisesti ja harvakseltaan.

      "Käsistään kätevä mies" taas kuulostaa miehelle, joka esim. laittelee autoja, harrastaa puutöitä tai kokkaa harvinaisen hyvin. Jokainenhan nyt osaa seinän maalata tai laittaa seinään naulan vaikkei oliskaan käsistään kätevä.

      Silloin kun vielä nettitreffejä harrastin, nuo molemmat ilmaukset kyllä kuulostivat siltä, että nyt on haussa ihan erilainen mies kuin minä. Siirryin siis seuraavaan.

    • 30-v. sinkkumies

      Selasin ilmoituksia ja keräsin vähän tekstinäytteitä 25-30-vuotiaiden naisten ilmoituksista. Jos olisin nyt etsimässä seuraa noista, nämä saisivat siirtymään seuraavaan ilmoitukseen välittömästi:

      1. "Tiedän kiinnostuvani lähinnä rock-/metal -henkisistä tyypeistä, eli ihan ns. perusjanttereiden ei ehkä kannata laitella viestiä..." (ok, en ole tyyppiäsi, mutta perusjantterilausahdus antaa ylimielisen vaikutelman vielä päälle)

      2. "Missä on kaikki komeat ja luotettavat miehet?"

      3. "Toivon, että olet urheilullinen, huumorintajuinen, sosiaalinen, iloinen, sinulla on pilkettä silmäkulmassa sekä sinulla on positiivinen asenne elämään ja pidät ulkonäöstäsi hyvää huolta:) Kuvattomista profiileista en jaksa innostua enkä viesteihin vastata."

      4. "Haussa MIES, joka ei omista kissaa, ei tuunaa autoja, tietää mitä elämältään haluaa. Tärkeää urheilullisuus, aitous ja pilke silmäkulmassa."

      5. "*Pitkä
      *Luotettava ja avoin
      *Huumorintajuinen
      *Kunnianhimoinen
      *Lapsirakas
      *Keskustelutaitoinen
      *Sellainen, että osaat kunnioittaa ja arvostaa parisuhdetta" (muuten ihan ok, mutta jos pituus on heti ensimmäinen odotus, joka tulee mieleen...)

      Mikä pituusfetissi niin monella lyhyellä naisella tuntuu nettideiteissä olevan? Tuo pituuden peräänkuuluttaminen kuulostaa musta samalle, kuin jos mies hakisi tiettyä kuppikokoa...

      Sen sijaan tällaiset otteet herättivät naisesta positiivisia mielikuvia:

      1. "Omaat mielipiteitä ja ajattelet ihan omilla aivoillasi. Katsot elämää positiivisesta vinkkelistä ja osaat nauraa. Jos olet vauhdikas tapaus, osaat olla myös välillä aloillaan ja nautiskella elämästä ilman kiirettä. Omaat terveet elämäntavat ja pidät huolta itsestäsi."

      2. "Hakusessa olis positiivisella, ilosella elämänasenteella varustettu huumorintajuinen, rauhallinen, rehellinen ja urheilullinen mies. Jos niitä sit saa samassa paketissa. Oot nähnyt elämää senverran et tiedät mitä tahdot ja sulla on muutakin elämänsisältöä kun baareissa ravaaminen. Tykkäät luonnossa liikkumisesta ja osaat nauttia elämästä tässä ja nyt."

      3. "Rohkea, itsenäinen, luotettava, persoonallinen, menevä, utelias, tiedonjanoinen, seikkailumielinen, näitä piirteitä etsisin."

      4. "Haun kohteena olisi siis omillaan toimeentuleva, lämminhenkinen, huumorintajuinen ja mahdollisesti komeakin mies, joka haluasi alottaa vähän vakamman suhteen fiksun nuoren naisen rinnalla."

      5. "Haluisin löytää itselleen miehen, jolla on pilkettä silmäkulmassa ja ennen kaikkea on tärkeää, että miehellä on kaikki kunnossa kahdessa konttorissa: head and heart:) Miehellä tulee olla elämässään tavoitteita sekä arvot ja asenne kohdillaan. Mielestäni huumori on elämässä tärkeää, sen avulla on mahdollista selvitä monesta tiukastakin tilanteesta, joten odotan miehen olevan myös hyvällä huumorilla varustettu."

      6. "Pysyt vauhdissani ja osaat arvostaa elämän pieniä asioita, mutta pystyt myös ottamaan kainaloon ja pitämään hyvänä.
      Haluat elämältä kaiken mutta arvostat myös mitä sinulla on.
      Ennen kaikkea rohkea ja utelias tutustumaan minuun paremmin, niin kuin sipulissa minussakin on paljon eri kerroksia.."

      7. "Miehessä arvostan erityisesti älykkyyttä, epäitsekkyyttä ja rentoa huumorintajua. Syvälliset keskustelut antavat paljon ja mielestäni on myös tärkeää että elämässä on joitain päämääriä ja tavoitteita. Luotettavuutta ja rehellisyyttä pidän ehdottomina, kuten toivottavasti sinäkin."

      Ja lopuksi aivan erinomainen teksti:

      "pidätkö pitkistä kävelyretkistä ja ulkoilmasta? nautitko toisaalta kahviloissa istuskelusta ja antiikkiaarteiden metsästyksestä? tykkäätkö tanssia aamuun asti ja tutkailla vanhoja rakennuksia? haluatko keskustella maailman turhimmista mediailmiöistä, mutta toisaalta myös pohtia elämän kovuutta? pidätkö seikkailusta ja haluatko kokea jotain uutta ja mielenkiintoista? jos olet tällainen utelias sielu, pidät varmasti myös minusta."

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      108
      867
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe