Mitä ostan kaupasta?

mitä kaupasta?

Hei, olen lihava mies, jolla toisinaan henkistä aloitekyvyttömyyttä ja vaikeutta lähtöä kauppaan ostamaan ruokaa. Tästä seuraa toisinaan laihtumistakin, nyt on painoa tippunut reilut 3 kiloa kun en ole kehdannut lähteä ostoksille kun sain kassamyyjältä halveksivan ilmeen citymarketissa ostoskärryllisen ruokaa ostettuani ja takanajonottavista uhkui vihaa. Ostin paljon kun haluaisin ruoan riittävän vaan eipä se riittänyt kuin 2 päiväksi ja jääkaappi on taas tyhjä niistä ostoksista, vain maitotilkka ja sinappituubissa sinappia jäljellä.


Mitä ostaisin kaupasta?Pääni on kuin puuroa, en keksi mitään mutta nälkä alkaa kasvamaan kun mietin mielessäni grillattua lihaa.

31

7060

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niuhis :)

      Unohda puuro,ja muu leivän mössötys hiilaripommeja, jotka väsyttävät.

      Kauppalista:
      -kukkakaalia
      -sipulia
      -porkkanoita
      -lanttua
      -bataattia
      -kurkkua
      -tomaatteja
      -retiisejä
      -tonnikalaa tikka masala -kastikkeessa
      -naudan lihaa
      -pakastealtaasta "rankalaiset/espanjalaiset vihannekset"-finduksen pussi
      -hapankorppuja paketti
      -juustolevitettä,esim. Evan 9%:n tuotteet (150 kcal per 100 g, margariini noin 600-700 kcal per 100 g)
      -rasvatonta maitoa
      -turkkilaista jogurttia
      -kivennäisvettä tai light-mehua

      • Hyi saatana, mut mä olen sitä mieltä, että kaikella on jokin tarkoitus. Hiilarit lihottaa kyllä, mut kun harrastatte "villiä seksiä" ukkosi kanssa, niin hiilarit palaa siinä ja seksi on vain entistä villimpää.


      • niuhis :)
        dazu kirjoitti:

        Hyi saatana, mut mä olen sitä mieltä, että kaikella on jokin tarkoitus. Hiilarit lihottaa kyllä, mut kun harrastatte "villiä seksiä" ukkosi kanssa, niin hiilarit palaa siinä ja seksi on vain entistä villimpää.

        Hiilarit tulivat ihmisten ruokavalioon vasta, kun peltoviljelyn osuus kasvoi ja peruna tuotiin pohjolaan. Sitä ennen ne tulivat vain vähähiilarisista kasviksista,marjoista ja hedelmistä, ja perusruokavalio koostui pääosin proteiineista.

        Sinä voit syödä mitä haluat, ja olisit onnellinen siitä, mutta osalle meistä väärä ruoka tekee ongelmia painon kanssa.


      • gkljgdl

        Hyvä leipä on Real täysjyvä Ruis (yksi kauppojen terveellisimmistä), mutta sitäkään ei enempää kuin 2-4 palaa päivässä kannata mättää.

        Kevyin markkinoiden juusto on Polar 5 %, joka on mielestäni jopa hyvää :).

        Kalkkunafilettä leivän päälle.

        Kevyin raejuusto mitä löytyy on hyvä lisä ruokalautaselle. 2/4 osaa lautasesta salaattia (kurkkua, tomaattia, salaattia, paprikaa mahdollisimman kevyt salaatinkastike 2-3 ruokalusikallista) 1/4 lautasesta ruokaa ja 1/4 lautasesta tätä kevyttä raejuustoa.

        Jos tekee mieli jotain hyvän makusta juo Pepsi Maxia (jos hampaat on hyväkuntoiset ja kestää näitä juomia).

        Kerran tai kaksi viikossa herkkupäivä, jolloin saa syödä enemmän, mutta silloinkin pitää muistaa kohtuus.

        Yksi tai kaksi omenaa päivässä jees välipaloja esim. Porkkanatkin on hyviä kun niihin tottuu.

        Kokeile ostaa 3,5% kermaviiliä ja osta joku dippisekotus. Paloittele/viipaloi kurkkua, porkkanoita ynnämuita vihanneksia esim. mitä tuossa edellisessä vastauksessa lukee. Sitten eikun vaan napostelemaan. (tämä on hyvä vinkki napostelu nälkään :))

        Possun liha kannattaa unohtaa kokonaan. Samoin lenkkimakkarat. Jos haluat nakkia/makkaraa osta kalkkunanakkeja joissa on 100kcal/100 g. En muista nyt tällähetkellä merkkiä.


      • jfklj
        gkljgdl kirjoitti:

        Hyvä leipä on Real täysjyvä Ruis (yksi kauppojen terveellisimmistä), mutta sitäkään ei enempää kuin 2-4 palaa päivässä kannata mättää.

        Kevyin markkinoiden juusto on Polar 5 %, joka on mielestäni jopa hyvää :).

        Kalkkunafilettä leivän päälle.

        Kevyin raejuusto mitä löytyy on hyvä lisä ruokalautaselle. 2/4 osaa lautasesta salaattia (kurkkua, tomaattia, salaattia, paprikaa mahdollisimman kevyt salaatinkastike 2-3 ruokalusikallista) 1/4 lautasesta ruokaa ja 1/4 lautasesta tätä kevyttä raejuustoa.

        Jos tekee mieli jotain hyvän makusta juo Pepsi Maxia (jos hampaat on hyväkuntoiset ja kestää näitä juomia).

        Kerran tai kaksi viikossa herkkupäivä, jolloin saa syödä enemmän, mutta silloinkin pitää muistaa kohtuus.

        Yksi tai kaksi omenaa päivässä jees välipaloja esim. Porkkanatkin on hyviä kun niihin tottuu.

        Kokeile ostaa 3,5% kermaviiliä ja osta joku dippisekotus. Paloittele/viipaloi kurkkua, porkkanoita ynnämuita vihanneksia esim. mitä tuossa edellisessä vastauksessa lukee. Sitten eikun vaan napostelemaan. (tämä on hyvä vinkki napostelu nälkään :))

        Possun liha kannattaa unohtaa kokonaan. Samoin lenkkimakkarat. Jos haluat nakkia/makkaraa osta kalkkunanakkeja joissa on 100kcal/100 g. En muista nyt tällähetkellä merkkiä.

        Poikaystäväni laihduttaa vihanneskeitto kuurilla. Rainbowilla on esim. yhtä kasviskeittoa jossa on tosi vähän kaloreita. Hän laittaa tähän keittoon keskelle sitton reajuustoa ja syö ruisleivän kanssa.

        Munakkaatkin on jees, Jos teet esim. 3 munan munakkaan ota 2 munasta keltuainen pois (jep, heitä helevettiin koska keltuaisissa on kaloreita kivasti), laita vaikka sitten näitä kalkkunanakkeja sekaan ja jotain vihannesta, esim. kirsikka tomaatteja, mausta. Tulee hyvää!


      • niuhis :) kirjoitti:

        Hiilarit tulivat ihmisten ruokavalioon vasta, kun peltoviljelyn osuus kasvoi ja peruna tuotiin pohjolaan. Sitä ennen ne tulivat vain vähähiilarisista kasviksista,marjoista ja hedelmistä, ja perusruokavalio koostui pääosin proteiineista.

        Sinä voit syödä mitä haluat, ja olisit onnellinen siitä, mutta osalle meistä väärä ruoka tekee ongelmia painon kanssa.

        Miten niin väärä ruoka? Hiilareissa ei pahemmin ravintoarvoa ole, mut ne on sitä varten, että palavat. Siinä, kun poltat hiilarit seksin aikana(riippuen ukon kunnosta), saat polttaa rasvaa, vaikka kuinka pitkään. Hiilarit on helppo hävittää.


      • niuhis :)
        dazu kirjoitti:

        Miten niin väärä ruoka? Hiilareissa ei pahemmin ravintoarvoa ole, mut ne on sitä varten, että palavat. Siinä, kun poltat hiilarit seksin aikana(riippuen ukon kunnosta), saat polttaa rasvaa, vaikka kuinka pitkään. Hiilarit on helppo hävittää.

        Joku pakkomielle seksistä?


      • pipiatri
        niuhis :) kirjoitti:

        Joku pakkomielle seksistä?

        dazu on itse kovin hintelä poika vasta ja vain valehtelee urheilusuorituxistansa niin,
        ristiriitaisesti, että älykäs ämmäkin huomaa vaikkei ole kiinnostunut pätkääkään urheilusta, kertoo pikkulintu ja jatkaa edelleen maamiehen tietolaariin

        Q Onko totta että pienillä naisilla on isompi vagina?

        Tietolaari: Asian arkaluonoisuuden vuoksi emme voi suoraab vastata
        mutta tiedossamme on Tampereella niin pieni nainen, ettei voi ajaa polkupyörää
        ilman palttinaisia mummokalsareita


    • mitä kaupasta?

      "tonnikalaa tikka masala -kastikkeessa"

      tämä kiinnostaa, mitä tuon kanssa voisi muuta laittaa, että suussa maistuu hyvältä? ruokalistasi oli hyvä mutta ahdistava kun en ymmärrä miten noita tulisi valmistaa. Retiisiä en tunnista ulkonäöltä enkä bataattai tuskin niiitä prismassa myydään. Prismaan olen tänään menossa.

      Pakastevihannespusseja mulla on pakastimessa useitakin, että jotain niistä voisi yrittää alkaa tekemään.

      Tonnikalan tikkamasalakastikkeella kanssa tulisi keittää riisiä? Riisiä mulla on ja pakastevihannespussista saisi vihanneksia. Makuelämystä siitä tuskin tulisi mutta terveellistä se olisi ja laihduttavaa. Toiveeni on ollut 5 vuotta laihtua ja olen siinä ajassa lihonut n. 17kg.

      Pizzaa ja erilaisia herkkukarkkeja kuten kermakakkuja tyjkkään syödä kun niissä on hyvä maku mutta nyt niistä tulisi pääsät eroon kun olen lääkäriltä saanut käskyn laihtua komonneen verenpaineen takia. Olen valehdellut lääkärille laihtuneenija ollut kohta kuukauden menemättä verenpaineentarkistukseen ettei terveydenhoitaja saa kiinni valheesta.

      Ulkomaanmatkalle olen sanonut menneeni 4 kuukaudeksi. Lääkäri on ehdottanut, että jos 400 grammaa viikossa laihtuisin niin se olisi hyvä sekin mutta sekin tuntuu vaikealta.

      Yritän päästä kaupatta minuutin voittamalla ja lykkäämällä lähtöä kauppaan ja toivoen nukahtavani 10h uneen.
      Painoni on nyt 107,6kg, toissapäivänä painoin 110,6kg. Unelmani on painaa 102,5kg koska näin unta siitä että olin vaaassa ja painolukema oli 102,5kg. Siinä olisin ihan 100 kilon tuntumassa.

      • niuhis :)

        Ei, ei. Ei mitään riisejä. Prismassa on hyvät bataatit!

        Noita voi keitellä mieluisiksi sekoituksiksi,mutta esim. kukkakaali keitettynä kasvisliemessä ja paistetut silakat on hyviä yhdessä.

        Mielettömän hyvää tulee kun mikrottaa tai pienessä kattilassa kuumentaa viitisen minsaa puolta tollasta pakestepussia,ja sekoittaa huoneenlämpöisen tonnikalapurkin sekaan.Itse en jaksa sitä syödä kun kahdessa erässä :)

        Bataattia voit käyttää perunan asemesta muussina vaikka lantun kanssa,mutta sen keittoaika on lyhyt, lantun pitkä. Kukkakaalia voit laittaa sinnekin sekaan.

        Hyviä"voileipiä" tulee halkaisemalla kurkku,ja leikkelepäälle,vaikkapa suolalihasta ja tomaattia. Taipelkkää aromisuolaa ja valkosipulirouhetta.

        Tomaatteja voi pistellä näläntunteeseen.

        Retiisit on juuresosastolla pieniä punaisia palloja :) Niitä viipaleina särmää antamaan ruokiin.

        Teetä kannattaa lipittää, lämmin juotava vähentää näläntunnetta.

        Oleelisinta on,että syöt mahdollisimman pieniä suullisia, opettele syömään pikkulusikalla. Hullu ohje,mutta toimii :)


      • mitä kaupasta?
        niuhis :) kirjoitti:

        Ei, ei. Ei mitään riisejä. Prismassa on hyvät bataatit!

        Noita voi keitellä mieluisiksi sekoituksiksi,mutta esim. kukkakaali keitettynä kasvisliemessä ja paistetut silakat on hyviä yhdessä.

        Mielettömän hyvää tulee kun mikrottaa tai pienessä kattilassa kuumentaa viitisen minsaa puolta tollasta pakestepussia,ja sekoittaa huoneenlämpöisen tonnikalapurkin sekaan.Itse en jaksa sitä syödä kun kahdessa erässä :)

        Bataattia voit käyttää perunan asemesta muussina vaikka lantun kanssa,mutta sen keittoaika on lyhyt, lantun pitkä. Kukkakaalia voit laittaa sinnekin sekaan.

        Hyviä"voileipiä" tulee halkaisemalla kurkku,ja leikkelepäälle,vaikkapa suolalihasta ja tomaattia. Taipelkkää aromisuolaa ja valkosipulirouhetta.

        Tomaatteja voi pistellä näläntunteeseen.

        Retiisit on juuresosastolla pieniä punaisia palloja :) Niitä viipaleina särmää antamaan ruokiin.

        Teetä kannattaa lipittää, lämmin juotava vähentää näläntunnetta.

        Oleelisinta on,että syöt mahdollisimman pieniä suullisia, opettele syömään pikkulusikalla. Hullu ohje,mutta toimii :)

        Selvitin googlella retiisien ulkonäön ja laitan sen tulevalle ostoslistalle. Kävin pitkällä kävelyllä 2h15min ja olen nyt masentunut. Syynä on kävelylenkin jälkeinen masennus tiukasta valinnastani: en syö mitään kunnes paino on 106,2kg tai sen alle. Olo on itkua koskettava.

        En pysty syömään pieniä annoksia. Jos mulla olisi hapankorppupaketti niin syön sen kerralla. Monesti olen ajatellut että riittää muuta pala, en pysty lopettamaan kun siitä saa elinvoimaa ja nälkä poistuu vain paljon syömällä ja mun tapauksessa se on aina liikaa.

        Toinen masennusta aiheuttanut päätökseni on alkaa syömään terveellisemmin. Se ajatus ahdistaa. Hyviä ehdotuksia syömiseen annoit mutta minussa se saa paniikintunteen aikaiseksi. Vielä ehtisin kaupassa käymään ja jotain kevyttä ostamaan tai nukahtaa ja herätä uuteen päivään.

        Elämä on vaikeaa kun ei ole uskalla syödä mutta pakko jotain on suu´hunsa saada ja kauppaan mentävä sillä itku on niin lähellä että naamani huomaan värisevän itkuisuudesta. Jotain pientä on nyt saatava että saan kelvollisen olon. Ajattelin selviäni tämän päivän syömättä mutta kokeilen sittenkin hapankorppua muutaman palan ja sen kanssa jotain suussa maistuvaaa, jotain kevyttä kuten meetwurstia, se on kevyttä kun muutaman siivun sitä laittaa.

        Teen kaikkeni etten syö paljoa ja että syön hitaasti.


    • niuhis :)

      Ei kun just noin ei saa tehdä. Paino ei laske, ellei mahalla ole töitä!

      Pistele vaikka kurkku alkupalaksi, se täyttäämahaa.Jyrsi porkkanoita, hampaat saa töitä, ja syljen eritys kasvaa, mikä kiihdyttää aineenvaihduntaa.

      Syödessäsi pikkulusikalla nälkä katoaa nopeammin pienemmällä satsilla,usko pois:)

      Kokeile vaikka Lämmin Kuppi-pussikeitto pikkulusikalla.Olet maha täys sen mukillisen jälkeen, kun syöt sen,et juoda hutaise.

      Tunge se maha täyteen rehuja, sit ei muuta jaksa :D

    • alv-liskot

      tämä setä on poikien suosikkisetä :-)

    • sannygirl_4ever

      Täh!
      Et tiedä mitä ostat kaupasta? Onko akuutti vai krooninen vaiva?
      Ei kukaan toinen tiedä mitä teillä syödään. Mitä se muille kuuluu kuinka paljon syödään. Haloo!!

    • StellanBellan

      Ihanasti osaat huumorilla höystettyä small-talkia ;)) Vetoaa tähän naiseen ainakin.
      ------------------------------
      Mä käyn joko kulmakaupassa tai Stokkan Herkussa joka päivä.Herkusta ostan: valkosipulipatonkia,mozzapasteijoja,rypälerasian,kiiviä,salaattia,maitoa,irtomysliä, jugurttia,keittoa,puuroa,pihviä..Oman kadun puodista taas ostan tarjoustuotteita koska ne on niitä päivän herkkuja.

      Osta erikseen päivällis-ja napostelusafkat.Opettele hillitsemään naposteluasi ja vedä terveyssnacksejä.Eli karotteja,kirsikkatomaatteja,nyytillinen cashewpähkinöitä.Jos haluat laihduttaa mieti et rasvatonta lihaa saa kaupasta usein ne on merkattu vähärasvaisiksi.

    • Itse tulee ostettua:

      -kananmunia
      -raejuustoa
      -maitorahkaa
      -kanaa/kalkkunaa
      -kalaa
      -täysjyväpastaa
      -täysjyväleipää
      -tummaa riisiä
      -juustoja (ei kevyitä)
      -hedelmiä ja vihanneksia ja marjoja

      Näillä on menty jo yli 15 vuotta ja hyvin on toiminut. =)

      • missä hauis

        tulisko niistä mullekkin isot muskelit


      • missä hauis kirjoitti:

        tulisko niistä mullekkin isot muskelit

        Ei, jos et myös treenaisi kovaa ja määrätietoisesti.

        Ei mikään ruoka yksinään tee ihmeitä. Liikunta on olennainen osa sitä kokonaisuutta.


      • w546wswswset
        TheOne kirjoitti:

        Ei, jos et myös treenaisi kovaa ja määrätietoisesti.

        Ei mikään ruoka yksinään tee ihmeitä. Liikunta on olennainen osa sitä kokonaisuutta.

        No, lähinnä mää oonkin kiinnostunut isosta peeniksestä, treenaan sitä.. mutta en kerro miten..


      • w546wswswset kirjoitti:

        No, lähinnä mää oonkin kiinnostunut isosta peeniksestä, treenaan sitä.. mutta en kerro miten..

        Eiks toi ole aika gei jos mies on kiinnostunut isosta melasta..?!


      • niuhis :)

        Sielläkin mennään karpaten :)


      • dr.mela
        TheOne kirjoitti:

        Eiks toi ole aika gei jos mies on kiinnostunut isosta melasta..?!

        kui niin, kyllä olen kuullut naistenkin innostuneen sellaisesta... miksei tosiaan miehetkin...


      • miksi et syö nautaa???


      • dr.mela kirjoitti:

        kui niin, kyllä olen kuullut naistenkin innostuneen sellaisesta... miksei tosiaan miehetkin...

        Juu ei heteroa miestä pitäis paljoa kiinnostaa melat...koosta riippumatta...


    • ...

      Maggaraa.

      Koko kärry täyteen.

      Ja hymyilet leveesti.

    • osta 5 kiloa naudanlihaan, se pitää nälän loitolla ja fiilikset hyvänä

    • frost-free

      Hmmm...

      -tonnikalaa chilikastikkeessa
      -täysjyväpaahtoleipää
      -maitoa
      -juustoa
      -ohuita leikkeitä leivän päälle
      -jäävuorisalattia
      -liha/-kalkkunapullia
      -koiranruokaa
      jne.,

    • nainen23

      Mitä väliä sillä on mitä kaupan kassa tai takana seisovat ihmiset ajattelevat/ilmehtivät?

    • Voisin väsätä sulle meidän ostoslistan kaupasta, mutta se olis meidän ei sun. Kaiva ruokaympyrä jostain eteesi ja räknää sen pohjalta ostoslistasi. Mielellään mahdollisimman puhdasta ja lisäaineetonta ruokaa.

      Hyvä ja ravitseva ruoka on kaiken a ja o. Rakennusaine, jota ilman ei kannata jäädä kotiin mököttämään, vaikka koko maailma mulkoilisi sua.

    • Anonyymi

      Vitu läski🤢🤮

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe