1. Millaista ruokaa söisit mieluiten treffeillä?
(ekat, tokat, tai kolmannet treffit, eli alkuvaiheessa)
2. Millaista ruokaa et haluaisi syödä treffeillä?
Mitä haluaisit syödä treffeillä?
115
6531
Vastaukset
- m30.
- Jotain suhteellisen kevyttä, ettei tule kamala ähky. Ja mielellään jotain, mitä on helppo syödä niin, ettei tarvitse keskittyä syömiseen liikaa.
Esimerkiksi joku aasialainen wok-ruoka voisi olla aika jees. Texmex ruokia rakastan, mutta sen pitäisi olla sitten sellainen ruokalaji, joka on helppo syödä haarukalla ja veitsellä eikä tarvitse uittaa poskiaan tai sormiaan kastikkeessa.
Hampurilaiset olisivat ehkä liian...hmm.. banaali vaihtoehto. Myöskään mitään, mikä aiheuttaa ähkyä tai muita ongelmia, en haluaisi syödä. Enkä mitään, minkä kanssa täytyy keskittyä liikaa. - ES
En hampurilaista enkä raskasta ruokaa. Sushia haluttais just nyt. Ehkä nepalilaista/intialaista. Mietin missä ruokapaikoissa olisi sisustus romanttisempaa, ei tule mieleen.
- m30.
Aa, hyvä huomio tuo sisustus. En tullut ajatelleksi sitä puolta ollenkaan.
- ES
m30. kirjoitti:
Aa, hyvä huomio tuo sisustus. En tullut ajatelleksi sitä puolta ollenkaan.
Hampurilais- ja pitsapaikkojen sisustus ja tunnelma eivät ainakaan ole mukavat. Kivoja pitsapaikkoja voi olla jossain.
- Ei sushille
Älä syö sushia. Se kala on liikapyydetty. Tilaa ennemmin vaikka silakoita.
- sir_eino
1. Kasvis. Kevyt kasvis. Halloumjuustosalaatti?
2. Liha, kana, kala.- sir_eino
Etninen safka kyllä maistuu myös. Kasvisruoat ns. normiravintoissa ovat salaatteja ja burgereita lukuunottamatta aika usein mauttomia.
Ja... Tykkään tehdä naiselle ruokaa. - nbkgl
sir_eino kirjoitti:
Etninen safka kyllä maistuu myös. Kasvisruoat ns. normiravintoissa ovat salaatteja ja burgereita lukuunottamatta aika usein mauttomia.
Ja... Tykkään tehdä naiselle ruokaa.Onko naisesi myös kasvissyöjä?
- sir_eino
nbkgl kirjoitti:
Onko naisesi myös kasvissyöjä?
Ei ihan täysin. Syö lihaa joskus mutta harvoin. Esimerkiksi ravintolassa saattaa syödä pihvin ja jouluna kinkkua mutta kotona ja arkena pääasiallisesti kasvisruokaa.
- sir_eino
sir_eino kirjoitti:
Ei ihan täysin. Syö lihaa joskus mutta harvoin. Esimerkiksi ravintolassa saattaa syödä pihvin ja jouluna kinkkua mutta kotona ja arkena pääasiallisesti kasvisruokaa.
Enkä siis edellytä naiselta vegetarismia. Mutta on iso plussa että nainen on kiinnostunut eläinten ja luonnon hyvinvoinnista. :)
Kasvissyönti näkyy sitten rungossakin. Premium-laatua. - vegemiehen mielipide
sir_eino kirjoitti:
Enkä siis edellytä naiselta vegetarismia. Mutta on iso plussa että nainen on kiinnostunut eläinten ja luonnon hyvinvoinnista. :)
Kasvissyönti näkyy sitten rungossakin. Premium-laatua.Vituttaa aivan suunnattomasti että viet vegenaisetkin. Useimmat meistä vegemiehistä emme ole mitään maanisia nussintakeisareita kuten sinä. Useimmat vegenaisistakaan eivät ole mitään siihen suuntaan. Et ansaitse vegenaista. Vittu että vituttaa.
- hjghj54hg
sir_eino kirjoitti:
Kasvissyönti näkyy sitten rungossakin. Premium-laatua.Kasvisruoka ei usein ole sen rasvattomampaa ja kalorittomampaa kuin tavallinen ruoka, saattaa sisältää juustoja, kermaa yms, ja syövät karkkia, pullaa, muita herkkuja; paitsi jos on kovan linjan kasvissyöjä.
- sir_eino
hjghj54hg kirjoitti:
Kasvisruoka ei usein ole sen rasvattomampaa ja kalorittomampaa kuin tavallinen ruoka, saattaa sisältää juustoja, kermaa yms, ja syövät karkkia, pullaa, muita herkkuja; paitsi jos on kovan linjan kasvissyöjä.
No kyllä mä sen tiedän. Mutta se syö terveellisesti. Kuten minäkin.
- sir_eino
vegemiehen mielipide kirjoitti:
Vituttaa aivan suunnattomasti että viet vegenaisetkin. Useimmat meistä vegemiehistä emme ole mitään maanisia nussintakeisareita kuten sinä. Useimmat vegenaisistakaan eivät ole mitään siihen suuntaan. Et ansaitse vegenaista. Vittu että vituttaa.
Olen minäkin miettinyt että mitä se minussa näkee. Saisi paremmankin. Mutta hyvä että näkee. Koska rakastan häntä. Tunnen itseni vähän säälittäväksi, tarvitsen tätä suhdetta niin kovin paljon. Mutta en anna sen haitata.
Ja "vien" vain yhden naisen. Ei tässä suhteessa ole muille sijaa. Kyllä musta tuntuu että tämä voisi kestää vaikka loppuelämäni. - sir_eino
vegemiehen mielipide kirjoitti:
Vituttaa aivan suunnattomasti että viet vegenaisetkin. Useimmat meistä vegemiehistä emme ole mitään maanisia nussintakeisareita kuten sinä. Useimmat vegenaisistakaan eivät ole mitään siihen suuntaan. Et ansaitse vegenaista. Vittu että vituttaa.
Ja mitä nyt tulee tuohon maanisdepressiivisyyteni niin on ihan helvetin ihmisarvoa alentavaa kun joka toisessa viestissä väitetään etten sen takia "ansaitse" naista.
Minä en tätä sairautta valinnut. Ansaitsen kumppanin ihan siinä missä muutkin ja ihan varmasti tarvitsen naista paljon enemmän kun joku perusinssi. On se helvetin kumma kun tämän palstan mukaan kaikki muu pitäisi mieheltä hyväksyä mutta psyykkinen sairaus tekee miehestä jokun vajakin joka pitäisi eristää naisista.
Ei se nyt ihan niin mene. Ihan samat rakkauden, seksin ja läheisyyden halut minulla on kun muillakin. Varmaan jopa kovemmat. Kun ei lapsena ja nuorena koskaan ollut hyväksytty niin sitä hyväksyntää on sitten aikuisiällä etsinyt naisilta, ehkä vähän liikaakin mitä noihin irtosuhteisiin tulee. Mutta se oli silloin, nyt on nyt. - sir_eino
sir_eino kirjoitti:
No kyllä mä sen tiedän. Mutta se syö terveellisesti. Kuten minäkin.
Ja toi juusto/kermaongelma tosiaan on valitettavan monen koulun ja työpaikan kasvis"ruoan" ongelma. Ei paljon proteiinia, rasvaa ja hiilareita senkin edestä.
No, Helsingissä onneksi on lounaspaikkoja ja duunissa on mikro... - .
sir_eino kirjoitti:
Kasvissyönti näkyy sitten rungossakin. Premium-laatua.Kasvissyöjänaiset on kyllä usein tukevia. Niillä on sellainen hiilarimaha.
- wyeruyweu
. kirjoitti:
Kasvissyöjänaiset on kyllä usein tukevia. Niillä on sellainen hiilarimaha.
No ei kai. Enpä muista yhtään pidempään kasvissyönyttä tukevaa naista tavanneeni.
- sir_eino
wyeruyweu kirjoitti:
No ei kai. Enpä muista yhtään pidempään kasvissyönyttä tukevaa naista tavanneeni.
En minäkään muista. Tutkimustenkin mukaan kasvissyöjät ovat keskimäärin hoikempia.
- Paksua pupuja
sir_eino kirjoitti:
En minäkään muista. Tutkimustenkin mukaan kasvissyöjät ovat keskimäärin hoikempia.
Täällä niitä lyllertää kymmeniä.
- DiNgDoNg.
Ei pikaruokaa eikä jotain sottaista syötävää. Ei kannata valita myöskään mitään sushia tai muuta erikoista jollei sitten tiedä varmuudella että toinen tykkää siitä. Liian hienossa ruokapaikassa on jäykkä tunnelma ja jossain huoltoasemalla liian rahvaanomainen. Kannattaa valita jokin kotoisan tuntuinen pienempi ruokapaikka jossa kuitenkin aika laaja valikoima kasvisruoista kalaan, kanaan ja lihaan.
- Me
1.Treffipaikan pitää olla vihdyisä, esteetinen sisustuus, kaunis valoistuus.
2. Naisten vessä puhdas, kaunis ja mielelän hyvin sisustettu ja tarpellisella tavaroilla varustettu.
3. Yleensä tilan jotain kevyttä, riipuen treffi paikasta/ravintolasta.- pelkkää teoriaa
Ja miten sitä voi muka tietää, millaiset wc-tilat vastakkaiselle sukupuolelle on tarjolla jossain ravintolassa? "Hei, täällä Matti Möttönen, haluaisin tehdä pöytävarauksen kahdelle, voisitteko kertoa silti ensin, miten naisten vessanne on varusteltu?"
- Kunnon jytky
Onko Me niin sanottu läpipasko? Että pytylle on päästävä heti aterian päälle?
- Me
pelkkää teoriaa kirjoitti:
Ja miten sitä voi muka tietää, millaiset wc-tilat vastakkaiselle sukupuolelle on tarjolla jossain ravintolassa? "Hei, täällä Matti Möttönen, haluaisin tehdä pöytävarauksen kahdelle, voisitteko kertoa silti ensin, miten naisten vessanne on varusteltu?"
Asiallisessa paikoissa yleensä kaikki tilat ovat kunnossa :)
Naisten huoneessa naiset käy korjamassa, esimerkiksi meikkin, kampauksen.
Likaisessa ja rumissa paikoissa minua yksinkertaisesti inhotta / oksetta.
En oo juntti / verkari nainen, kenelle kaikki paikat käy, ei varmasti käy. - Anonyymi
pelkkää teoriaa kirjoitti:
Mistä tiedät että hän on mies?
- Hämärän rajoilta
En minkäänlaista. En pidä syömisestä ihmisten seurassa enkä yksin.
- sssssssssssssh
Ihan kuin Klonkku.
- Hämärän rajoilta
sssssssssssssh kirjoitti:
Ihan kuin Klonkku.
Totta, mutta en silti aivan käsitä miten fyysinen olemukseni liittyy tähän.
- violet.
1. Ei oikeestaan väliä mitä ruokaa, kunhan miljöö on kunnossa. Mieluiten joku pienehkö rauhallinen ravintola, jomman kumman kotiin tai vaikka puistoon picniclounaalle/illalliselle. En tykkää ahtaista ja meluisista paikoista treffeillä.
2. Tai on sillä ruoallakin väliä. En haluaisi syödä ekoilla treffeillä pizzaa tai pikaruokaa tai muutakaan sotkuista tai vaikeasti syötävää enkä myöskään istua missään Mäkissä tai Stockan kahvilan tyyppisessä paikassa. - Mä vai
1. Lihaa tai kalaa pääruuaksi, perunien ja vihannesten kanssa. Jälkiruuaksi jotaiin piirasta, jäätelöä, plus kahvit, tms. Alkuruuaksi ehkä jotain kevyttä purtavaa, (ei kettoa kiitos).
2. Kebab ransalaisilla, ihan täysin jotain vierasperäistä, tms. 1. Millaista ruokaa söisit mieluiten treffeillä?
(ekat, tokat, tai kolmannet treffit, eli alkuvaiheessa)
-Mielelläni en menisi ollenkaan syömään mutta jos on pakko niin sitten pitsaa tai mäkkäriin.
-Mitä tahansa muuta.- Cranky_geek
Hehe, sullahan mielenkiintoiset eväät on. =) Mitäs vikaa ihan perus ravintoloiden ruoassa on?
Cranky_geek kirjoitti:
Hehe, sullahan mielenkiintoiset eväät on. =) Mitäs vikaa ihan perus ravintoloiden ruoassa on?
Noh, mähän olen ronkeli enkä syö suurinta osaa tarjotuista. Ihan perusruokaa vaan.. ja niitä mä saan kotonakin mutta mäkkärin tuplajuustopurilaista
- gghf5587
Papu.Sparrow kirjoitti:
Noh, mähän olen ronkeli enkä syö suurinta osaa tarjotuista. Ihan perusruokaa vaan.. ja niitä mä saan kotonakin mutta mäkkärin tuplajuustopurilaista
Sulle sopis mieheksi joku äijä.
gghf5587 kirjoitti:
Sulle sopis mieheksi joku äijä.
Joo niin sopisi :)
Semmoinenkin mies sopii joka ei yritä pakottaa mua syömään kaikenmaailman sotkuja.- Cranky_geek
Papu.Sparrow kirjoitti:
Niin no makuasioitahan nämä tietysti on. Mut eikö joku ravintolan annos oo susta mitenkään erikoista? Onhan ne varmasti lähempänä kotiruokaa kuin mäkin sapuskat, mutta yleensä vaan aika paljon paremmin laitettuna. Harva semmosia osaa ihan kotona vääntää vaikka kuinka yrittäis.
Tosin subin tarjontaa oon vilkuillu mielenkiinnolla, että siellä pitäis kyllä joskus poiketa nappaamassa ihan semmonen kunnon 30cm möhkö. :-P Mut jos hampparia haluat, niin kokeilepa joskus vaikka amarillon XXXL-burgeria. On vähän erilaista kuin mäkkärin littu hampparit, joita saa vetää kymmenen ennen kuin alkaa tuntumaan että nälkä lähtee. =) Cranky_geek kirjoitti:
Niin no makuasioitahan nämä tietysti on. Mut eikö joku ravintolan annos oo susta mitenkään erikoista? Onhan ne varmasti lähempänä kotiruokaa kuin mäkin sapuskat, mutta yleensä vaan aika paljon paremmin laitettuna. Harva semmosia osaa ihan kotona vääntää vaikka kuinka yrittäis.
Tosin subin tarjontaa oon vilkuillu mielenkiinnolla, että siellä pitäis kyllä joskus poiketa nappaamassa ihan semmonen kunnon 30cm möhkö. :-P Mut jos hampparia haluat, niin kokeilepa joskus vaikka amarillon XXXL-burgeria. On vähän erilaista kuin mäkkärin littu hampparit, joita saa vetää kymmenen ennen kuin alkaa tuntumaan että nälkä lähtee. =)Ei rafloissa yleensä ole mitään syötäväksi kelpaavaa. Ne aina tehdään jotenkin omituiseksi tai sisältää omituisia ainesosia jotta en voi syödä niitä. Tässä on taustalla ihan vaan se etten mä elä syödäkseni vaan syön elääkseni enkä muutenkaan välitä ruuasta ja mitä tavallisempaa se on, niin sen parempi. En mä ole mikään oraaliorkuttelija eikä outoudet (apinan aivoja, torakoita lehmänpaskassa, tai eläviä rotan sikiöitä yms.) saa pöksyjä märäksi :D
Heh heh :) Subia en olekkaan ikinä syönyt, enkä välttämättä söisikään, koska niissä on yleensä niin montaa täytettä että jostain en tykkää. Hampurilaisista syön vaan mäkkärin purilaisia ja niitäkin vain ilman majoneesia, tomaatinsiivuja yms.
Mä olen tarkka eväistäni mutta pärjään kyllä :)- sir_eino
Papu.Sparrow kirjoitti:
Ei rafloissa yleensä ole mitään syötäväksi kelpaavaa. Ne aina tehdään jotenkin omituiseksi tai sisältää omituisia ainesosia jotta en voi syödä niitä. Tässä on taustalla ihan vaan se etten mä elä syödäkseni vaan syön elääkseni enkä muutenkaan välitä ruuasta ja mitä tavallisempaa se on, niin sen parempi. En mä ole mikään oraaliorkuttelija eikä outoudet (apinan aivoja, torakoita lehmänpaskassa, tai eläviä rotan sikiöitä yms.) saa pöksyjä märäksi :D
Heh heh :) Subia en olekkaan ikinä syönyt, enkä välttämättä söisikään, koska niissä on yleensä niin montaa täytettä että jostain en tykkää. Hampurilaisista syön vaan mäkkärin purilaisia ja niitäkin vain ilman majoneesia, tomaatinsiivuja yms.
Mä olen tarkka eväistäni mutta pärjään kyllä :)"Subia en olekkaan ikinä syönyt, enkä välttämättä söisikään, koska niissä on yleensä niin montaa täytettä että jostain en tykkää."
Subiin voi valita täytteet. Jos joku täyte ei miellytä niin ei ole pakko ottaa sitä.
Vegesubi on ihan ok. - sir_eino
Papu.Sparrow kirjoitti:
Ei rafloissa yleensä ole mitään syötäväksi kelpaavaa. Ne aina tehdään jotenkin omituiseksi tai sisältää omituisia ainesosia jotta en voi syödä niitä. Tässä on taustalla ihan vaan se etten mä elä syödäkseni vaan syön elääkseni enkä muutenkaan välitä ruuasta ja mitä tavallisempaa se on, niin sen parempi. En mä ole mikään oraaliorkuttelija eikä outoudet (apinan aivoja, torakoita lehmänpaskassa, tai eläviä rotan sikiöitä yms.) saa pöksyjä märäksi :D
Mä olen tarkka eväistäni mutta pärjään kyllä :)Ja piti sanoa että nauratti kun luin viestejäsi. Olet suurinpiirtein yhtä nirso ruoan suhteen kun minä, ruokavalion tyyli ja se mistä nirsoillaan on vaan hyvin erilainen.
sir_eino kirjoitti:
Ja piti sanoa että nauratti kun luin viestejäsi. Olet suurinpiirtein yhtä nirso ruoan suhteen kun minä, ruokavalion tyyli ja se mistä nirsoillaan on vaan hyvin erilainen.
Jaa no sitten voi harkita. Tosin lähin Subway on Raxin ja Mäkkärin välissä ja menen aina niihin, joten Subit jää välistä.
Joo, mä olen todella valikoiva ruuan kanssa. Kyllä mä lihaakin välttelen :)
- kokematon mies
En syö koskaan ulkona, joten en osaa vastata. En osaa muutenkaan edes kuvitella, mitä treffeillä voisi tehdä.
- Free Fanny
1. Sushi, thaimaalainen, nepalilainen, intialainen, jotain "etnistä".
2. Lihaa en syö lainkaan, joten en harrasta pihvi- enkä hampurilaispaikkoja.- sir_eino
"2. Lihaa en syö lainkaan, joten en harrasta pihvi- enkä hampurilaispaikkoja."
Saat tästä noin neljäsataa pluspistettä.
Tein poikkeuksen. Peukutin viestiäsi.
(ekat, tokat, tai kolmannet treffit, eli alkuvaiheessa) - Mielummin vain jäätelöä ja kahvia, mutta joka tapauksessa jotakin helposti syötävää, jota ei vedä heti väärään kurkkuun, esim. pizzaa :)
2. Millaista ruokaa et haluaisi syödä treffeillä? - Liian mausteista, liian sotkuista / hankalasti syötävää tai sellaista, jonka pinnalla on jotakin murusia tai jauhoa tms., jonka helposti henkäisee väärään kurkkuun, kun jännittää.- realismus
Ihan samaa ruokaa kuin muutenkin - ei ole mitään syytä treffien vuoksi syödä jotain muuta.
Mikäli kaveri välttämättä haluaa Heselle, ne ovat todennäköisesti viimeiset treffit, ellen ole aivan kaatokännissä....- realismus
Siispä ruokatreffit ovat hyvä tapa tunnustella maastoa. Toiselle on kauhistus nähdä toisen työntävän veitsen suuhun, toiselle taas hampurilaisia kaihtava nirppanokka...
- sir_eino
Nyt haluaisin vain syödä. Miten kauan yksi automatka voi kestää? Kuolen nälkään.
- jackaroo
1. Se millaista ruokaa söisin kaikkein mieluiten treffeillä riippuu täysin siitä treffivaiheesta. Alkuvaiheessa voisi käydä syömässä vaikka jäätelöt, voileivät tai jotain muuta nopeaa ja helppoa. Alkuvaiheessa ruoka ei saa olla se suurin huomionkohde, vaan se treffiseuralainen, joten todennäköisesti valitsisin jonkin muun kuin ruokatreffit alkuvaiheen tutustumismuodoksi. Ruokatreffit ovat muutenkin ehkä hieman huono vaihtoehto minulle, sillä en oikein tunne noita Helsingin ravintoloita kovin hyvin, enkä myöskään ole mikään kulinaristi joka osaisi hurmata naisen ruoka- ja viinitietoudellaan.
2. En lähtisi alkuvaiheessa syömään mitään kovin isoa ja pitkää ravintolalounasta. En pidä myöskään kovin mausteisesta ruuasta, joten kaikki chili sun muut ruokapaikat ovat kyllä poissuljettuja. Iso pitsa on myös hieman huono, sillä siitä tulee niin ähky olo että treffit eivät välttämättä onnistu kovinkaan hyvin. - also_sprach_jungfrau
Laps... eiku.
Syödäänkö treffeillä yleensä jotenkin epätavallisesti? Ehkä kevyempi murkina olisi parempi, ettei tule ihan ähky ja nukahda lopulta lautasen päälle?- Meilläpäin
Nykyään on muotia syödä sitä paistettua lutkaa lohkoperunoilla.
- lnc
Jotain kevyttä eli esimerkiksi wokattua saimaannorppaa.
- Viileesti cool
Et voi olla noin wanhanaikainen!!!
Se menee nyky nuoreksi näin:
Mitä ruokaa haluat laittaa treffeillä?
ja
minkä laisia kasareita halut tiskata sen jälkeen? - Tonttu Torvinen
Jotain kevyttä että jaksaa sekstailla sen jälkeen. Ja riittävästi alkoholia, että molemmat vapautuu riittävästi.
- Nelli_Noora
En halua ensitreffeillä (eka, toka, kolmas) syömään.Harmi jos mielikuvitus loppuu siihen.... sorry vaan pojat mutta tuo syömäily ei sytytä.
- jackaroo
Miten muuten naiset suhtautuvat siihen jos mies ehdottaa jotain ruokatreffejä hyvin aikaisessa vaiheessa? Loppuuko se koko tapailu siihen jos mies kysyy 3. treffeille syömään vaikkapa turkkilaista lähiöpitsaa?
- zippadappadaa
jackaroo kirjoitti:
Miten muuten naiset suhtautuvat siihen jos mies ehdottaa jotain ruokatreffejä hyvin aikaisessa vaiheessa? Loppuuko se koko tapailu siihen jos mies kysyy 3. treffeille syömään vaikkapa turkkilaista lähiöpitsaa?
Riippuu naisesta.
- Nelli_Noora
jackaroo kirjoitti:
Ei tapailu siitä syystä loppuisi. Itse ehdottaisin jotain muuta tekemistä syömisen tilalle. Toki, jos toinen tai molemmat ,olisivat nälkäisiä ja idea syömisestä tulisi esim. pitkäksi venähtäneiden treffien aikana ja seurakin olisi kiinnostavaa, niin miksipä sitä ei voisi mennä syömään. En haluaisi sopia treffejä yksinomaan syöminen mielessä.
- syöppöjuoppo
Nelli_Noora kirjoitti:
Ei tapailu siitä syystä loppuisi. Itse ehdottaisin jotain muuta tekemistä syömisen tilalle. Toki, jos toinen tai molemmat ,olisivat nälkäisiä ja idea syömisestä tulisi esim. pitkäksi venähtäneiden treffien aikana ja seurakin olisi kiinnostavaa, niin miksipä sitä ei voisi mennä syömään. En haluaisi sopia treffejä yksinomaan syöminen mielessä.
Mitä haluaisit tehdä treffeillä jos et syödä?
- Nelli_Noora
syöppöjuoppo kirjoitti:
Mitä haluaisit tehdä treffeillä jos et syödä?
Se onkin yksi niistä asioista joka erottelee mielenkiintoiset ja ei mielenkiintoiset, osaako mies ehdottaa muuta kuin syömistä, elokuvaa (mikä on aivan pöhkö treffipaikkana) tai kahville menoa.
Treffeille mennään tutustumaan toiseen ihmiseen ja jatkossa tutustumaan lisää & pitämään hauskaa. Jokainen keksiköön oman vastauksensa tähän kysymykseen. - ldfkgjldkf
Nelli_Noora kirjoitti:
Se onkin yksi niistä asioista joka erottelee mielenkiintoiset ja ei mielenkiintoiset, osaako mies ehdottaa muuta kuin syömistä, elokuvaa (mikä on aivan pöhkö treffipaikkana) tai kahville menoa.
Treffeille mennään tutustumaan toiseen ihmiseen ja jatkossa tutustumaan lisää & pitämään hauskaa. Jokainen keksiköön oman vastauksensa tähän kysymykseen.No kamoon, miehet ottaa kaikki sosiaaliset riskit kuitenkin, niin voit säkin antaa hvyiä vinkkejä? Kävelyreissu on ainakin yksi oma suosikki.
- ES
Nelli_Noora kirjoitti:
Treffeille mennään tutustumaan toiseen ihmiseen ja jatkossa tutustumaan lisää & pitämään hauskaa. Jokainen keksiköön oman vastauksensa tähän kysymykseen.Se jos käy treffeillä kahvilassa, syömässä tai elokuvissa tuskin liittyy millään tavalla ihmisen mielenkiintoisuuteen/ei-mielenkiiintoisuuteen. Se mielenkiintoisuus voi liittyä ennemminkin esim. siihen, mitä suustaan päästää ulos. Jos on siitä epävarma, niin jännä treffipaikka vie varmastikinhuomion enemmän itse paikkaan.
- Muumimimmi
Minua viehättää kyllä ajatus mennä alkutreffailulla yhdessä syömään. Leffassa käyminen on huono vaihtoehto, koska siellä ei voi jutella ja tutustua toiseen mitenkään. Vähän sama useimpien baarien kanssa. Yhdessä syödessä on hyvä jutella niitä näitä ja koska käsillä ja suulla on muutakin tekemistä, niin ei tule niin paljon kiusallisia hiljaisia taukojakaan eikä tarvitse miettiä mitä käsillään tekisi tai mihin ne pistäisi.
Erikoisravintoloita välttäisin, jos en tiedä toisen ruokamieltymyksiä ja paikan olisi hyvä olla viihtyisästi sisustettu, jossa mahdollisuus mennä johonkin soppeen vähän syrjemmälle istumaan. Eli jokin hehtaarihalli Mc Donalds ei tulisi kyseeseen. Pikaruoka ei hyvä valinta muutenkaan.
Jokin kiinalais- tai italialaistyyppinen ravintola olisi mieluinen. Niissä tunnelma sopiva, sisustus viihtyisä ja hyvä ruoka missä valinnanmahdollisuuksia eri mieltymyksiin. - White wolf
1. Ihan ehdottomasti kermaperunat ja kunnon sisäfileepihvi mediumina sekä höyrystettyjä kasviksia kera punaviinin. Jälkiruuaksi maistuisi vaniljajäätelöä, kuumaa kinuskikastiketta ja karpaloita.
2. Ei ainakaan mitään perusperus mättöä. Ei pikaruokaa.- m30.
Hei White wolf, mulla on sulle kysymys. Lupaatko vastata siihen rehellisesti?
- White wolf
m30. kirjoitti:
No kysy
- m85940ejhfg800
m30. kirjoitti:
Varo vaan, kysyy kuitenkin kuin monen käyttämä olet tai jotain muuta typerää...
- m30.
White wolf kirjoitti:
No kysy
Hienoa että tulit paikalle ja haluat vastata rehellisesti :) Kysymys: oliko edellisen nimimerkkisi toiseksi viimeinen kirjain L?
- White wolf
m30. kirjoitti:
Hienoa että tulit paikalle ja haluat vastata rehellisesti :) Kysymys: oliko edellisen nimimerkkisi toiseksi viimeinen kirjain L?
Ei, keneksi minua oikein luulet?
- m30.
White wolf kirjoitti:
Ei, keneksi minua oikein luulet?
En luule vaan tiedän ;)
- White wolf
m30. kirjoitti:
En luule vaan tiedän ;)
Elä sinä vain luuloissasi..
- m30.
White wolf kirjoitti:
Elä sinä vain luuloissasi..
Älä nyt suutu, en aio kiusata sinua, minusta olet ihan mukava :)
- White wolf
m30. kirjoitti:
Älä nyt suutu, en aio kiusata sinua, minusta olet ihan mukava :)
No tiedä häntä..
- also_sprach_jungfrau
m30. kirjoitti:
En luule vaan tiedän ;)
Pahus kun minä aina luulen samoja asioita kuin m30. Hmm.
- m30.
also_sprach_jungfrau kirjoitti:
Pahus kun minä aina luulen samoja asioita kuin m30. Hmm.
Meillä on samanlainen kyky yhdistellä johtolankoja, jota useimmilla ihmisillä ei ole. Monissa asioissa en voi kehua itseäni, mutta tässä tiedän olevani parempi kuin useimmat ihmiset. Sinulla on varmasti sama kyky, jota siis useimmilla ihmisillä ei ole :)
Et muuten kommentoinut niihin graffitivideoihin mitään? Ilmeisesti siis et pidä graffiteja minään taiteena tai kiinnostavana? - also_sprach_jungfrau
m30. kirjoitti:
Meillä on samanlainen kyky yhdistellä johtolankoja, jota useimmilla ihmisillä ei ole. Monissa asioissa en voi kehua itseäni, mutta tässä tiedän olevani parempi kuin useimmat ihmiset. Sinulla on varmasti sama kyky, jota siis useimmilla ihmisillä ei ole :)
Et muuten kommentoinut niihin graffitivideoihin mitään? Ilmeisesti siis et pidä graffiteja minään taiteena tai kiinnostavana?Kommentoinpa :P
- m30.
Kommentoinpa :P
Joo huomasin äsken. Toimiiko sun meilisi muuten tuossa suomi24-profiilissa?
- also_sprach_jungfrau
m30. kirjoitti:
Joo huomasin äsken. Toimiiko sun meilisi muuten tuossa suomi24-profiilissa?
Toimiihan se!
- m30.
Toimiihan se!
Ok :)
- ehe ehe
m30. kirjoitti:
Et muuten kommentoinut niihin graffitivideoihin mitään? Ilmeisesti siis et pidä graffiteja minään taiteena tai kiinnostavana?"kyky yhdistellä johtolankoja, jota useimmilla ihmisillä ei ole"
Muista aina se, että johtopäätöksesi voivat olla vääriä. Palstakirjoitustesi perusteella päätelmäsi ovat usein pyllystä.
- Pimatsukkelli
Ei ainakaan mitään sellaista ruokaa missä kastikkeet tai muut valuu suupielistä pitkin leukoja tai hampaidenvälit on yhden puraisun jälkeen täynnä jotain yrtinjämiä.
Nää edellä olleet jutut huomioiden onkin sitten paikan viihtyisyydellä ja seuralla enemmän merkitystä kuin itse ruoalla. - FF
Tämän päivän Metro-lehti suositteli ensitreffeille sushia :-)
- Yök!
Yök!
- hyvää ruokaa pliis
Mun mielestä kannattaa ihan suoraan kysyä treffikumppanilta, että millaisesta ruoasta hän tykkää. Itse tykkään vaikka Kotipizzastakin, mutta toisessa ääripäässä on gourmet-ruoka (esim. Juuri, Raffaello, Farang). Silti en pidä esim. sushista, vaikka se onkin trendikästä.
Aiempaan keskusteluun huomiona, niin VEGAANIT ovat yleensä erittäin hoikkia, mutta tavalliset lakto-ovo-vegetaristit saattavat olla lihaviakin, koska ruokia voi hauduttaa kermassa ja saavat syödä vaikka kasvishampurilaisia ja kermakakkua ihan normipaikoissa.
Omalla kohdallani 1-2 ekaa treffiä sopii loistavasti kahvilaan. Ei ehkä Esson kahvioon, vaan ihan oikeaan kahvilaan (toki riippuu varmasti paikkakunnastakin että puhutaanko Helsingistä vai jostakin Peräseinäjoesta). Ruokailu riippuu tietysti sijainnista, käytettävästä ajasta ja siitä, mikä on miehen budjetti. Tosiaan vaikka Subwaystä subit mukaan ja tällaisella säällä rantaan istuskelemaan ja syömään on myös aivan loistava vaihtoehto:)
Myös se tekee vaikutuksen, jos mies osaa itse tehdä ruokaa. Ei tartte olla gourmeta, vaan ihan itse tehty kotiruoka, joka on katettu nätisti riittää loistavasti.- sir_eino
"Aiempaan keskusteluun huomiona, niin VEGAANIT ovat yleensä erittäin hoikkia, mutta tavalliset lakto-ovo-vegetaristit saattavat olla lihaviakin, koska ruokia voi hauduttaa kermassa ja saavat syödä vaikka kasvishampurilaisia ja kermakakkua ihan normipaikoissa."
Seuraava ei ole pahalla kirjoitettu. Viilataan ensin pilkkua. Vegaani on henkilö joka ei käytä mitään eläinkunnan tuotteita, ei edes nahkaa vaatteissa. Vegetaristi on henkilö joka syö pelkkää kasvisruokaa, lakto-ovo lisäksi kananmunia ja maitotuotteita. Eri kombinaatioita löytyy, jotkut ei käytä maitoa mutta munia kyllä (ovovegetaristi) ja jotkut maitoa muttei munia. Puhekielessä noi usein sekoittuu ja kun itse söin pelkkiä rehuja käytin ruokavaliostani termiä vegaani ihan selvyyden vuoksi. Siitä huolimatta että käytin nahkakenkiä ym.
Sitten toinen... Vegaanikin voi olla lihava. Jos vetää ison pussin pähkinöitä päivässä, kuorruttaa kaiken ruoan runsaalla öljyllä jne. niin ei siinä paljon kasvikset auta. Mutta vegaanit sen paremmin kun lakto-ovotkaan eivät yleensä uita ruokaa rasvassa. Monet kasvissyöjät syövät terveellisesti. Näitä asioita on selvitelty ja tiedetään että kasvissyöjät ovat sekasyöjiä useammin normaalipainoisia / hoikkia. Mikään laihuuden tae vegetarismi ei ole, mutta jos keskimääräisyyksiä katsotaan... - sir_eino
sir_eino kirjoitti:
"Aiempaan keskusteluun huomiona, niin VEGAANIT ovat yleensä erittäin hoikkia, mutta tavalliset lakto-ovo-vegetaristit saattavat olla lihaviakin, koska ruokia voi hauduttaa kermassa ja saavat syödä vaikka kasvishampurilaisia ja kermakakkua ihan normipaikoissa."
Seuraava ei ole pahalla kirjoitettu. Viilataan ensin pilkkua. Vegaani on henkilö joka ei käytä mitään eläinkunnan tuotteita, ei edes nahkaa vaatteissa. Vegetaristi on henkilö joka syö pelkkää kasvisruokaa, lakto-ovo lisäksi kananmunia ja maitotuotteita. Eri kombinaatioita löytyy, jotkut ei käytä maitoa mutta munia kyllä (ovovegetaristi) ja jotkut maitoa muttei munia. Puhekielessä noi usein sekoittuu ja kun itse söin pelkkiä rehuja käytin ruokavaliostani termiä vegaani ihan selvyyden vuoksi. Siitä huolimatta että käytin nahkakenkiä ym.
Sitten toinen... Vegaanikin voi olla lihava. Jos vetää ison pussin pähkinöitä päivässä, kuorruttaa kaiken ruoan runsaalla öljyllä jne. niin ei siinä paljon kasvikset auta. Mutta vegaanit sen paremmin kun lakto-ovotkaan eivät yleensä uita ruokaa rasvassa. Monet kasvissyöjät syövät terveellisesti. Näitä asioita on selvitelty ja tiedetään että kasvissyöjät ovat sekasyöjiä useammin normaalipainoisia / hoikkia. Mikään laihuuden tae vegetarismi ei ole, mutta jos keskimääräisyyksiä katsotaan...Niin, ja sanoin itseäni vegaaniksi siksi ettei kukaan vaan vahingossakaan tarjoaisi maitotuotteita tai kananmunia. Lopetin koska pelkillä rehuilla eläminen on haastavaa. Lakto-ovona on hyvä elää vuonna 2011. Lakto-ovo vaihtoehtoja on saatavilla melkein missä vaan jos vaikka joutuu syömään ulkona. Vegaaniset vaihtoehdot ovat vähissä.
- FF
sir_eino kirjoitti:
Niin, ja sanoin itseäni vegaaniksi siksi ettei kukaan vaan vahingossakaan tarjoaisi maitotuotteita tai kananmunia. Lopetin koska pelkillä rehuilla eläminen on haastavaa. Lakto-ovona on hyvä elää vuonna 2011. Lakto-ovo vaihtoehtoja on saatavilla melkein missä vaan jos vaikka joutuu syömään ulkona. Vegaaniset vaihtoehdot ovat vähissä.
Minä olen lakto-ovo-pesce. Merenherkut ovat heikkouteni. Mutta nopeita hiilareita en käytä kotona eli leivät, riisit, pastat ovat aina tummaa.
- sir_eino
FF kirjoitti:
Minä olen lakto-ovo-pesce. Merenherkut ovat heikkouteni. Mutta nopeita hiilareita en käytä kotona eli leivät, riisit, pastat ovat aina tummaa.
Aika harvat minkään suunnan veget puputtaa sokeria. Useimmille vegetarismiin liittyy eettisten näkökantojen lisäksi myös terveys.
1. Jotain helppoa naposteltavaa. Ei mielellään mihinkään etniseen paikkaan, ihan vaan sen takia että niistä tarttuu aina se ruoan haju vaatteisiin ja hiuksiin mikä ei olisi hyvä juttu alkuvaiheen treffeillä. Tulisi itselle epämukava olo.
2. Jotain missä on kauheesti jotain sörsseliä. Mielessä vilkkuu se kuva Ally McBeal jaksosta jossa sillä miehellä on ne ceasarsalaatin kastikkeet leualla.
Ei siis ehkä hampurilaista, paitsi ravintolassa jossa ne syödään haarukalla ja veitsellä.- oiesj
ei kiitos spagettia ekoilla treffeillä!
- amoooor
Kaunotar ja Kulkurikin söi spagettia... ja sit ne pussas!
- FF
amoooor kirjoitti:
Spagetti kieltämättä olisi hyvä testi. Aina silloin tällöin edelleen näkee ihmisiä, jotka yrittävät syödä spagettia veitsellä ja haarukalla :-o
- no just
amoooor kirjoitti:
Koirat ei ehkä välitä, vaikka ketsuppia roiskuisikin rinnuksille
- Välineistä
FF kirjoitti:
Spagetti kieltämättä olisi hyvä testi. Aina silloin tällöin edelleen näkee ihmisiä, jotka yrittävät syödä spagettia veitsellä ja haarukalla :-o
Milläs sitä sitten syörään. Lusillako?
- Tyhmä!
Välineistä kirjoitti:
Spagetti syödään suulla suoraan kupista.
- Tyhmä!
no just kirjoitti:
Koirat ei ehkä välitä, vaikka ketsuppia roiskuisikin rinnuksille
Koirat eivät käytä ketsuppia.
- Välineistä
Tyhmä! kirjoitti:
Spagetti syödään suulla suoraan kupista.
Kappas vaan, pitää kokeilla. Olen tähän asti imeskellyt vain pillin avulla spagetit kupista.
- FF
Välineistä kirjoitti:
Tosissasiko kysyt? Kyllä spagetti yleensä haarukalla ja lusikalla syödään.
- m30.
FF kirjoitti:
Olet kyllä sellainen juppitäti, että onko todellistakaan... Mitä väliä sillä on, syökö spagettia justiinsa oikeilla välineillä? Kai nyrpistelet myös kaikille, jotka juovat valkkaria punkkulasista, tai konjakkia tavallisesta lasista?
Jos menisin tuollaisen snobin kanssa treffeille, niin veisin kiinalaiseen ravintolaan, tilaisin riisipitoiset annokset ja sanoisin tarjoilijalle, että tuo pelkästään puikot. - FF
m30. kirjoitti:
Olet kyllä sellainen juppitäti, että onko todellistakaan... Mitä väliä sillä on, syökö spagettia justiinsa oikeilla välineillä? Kai nyrpistelet myös kaikille, jotka juovat valkkaria punkkulasista, tai konjakkia tavallisesta lasista?
Jos menisin tuollaisen snobin kanssa treffeille, niin veisin kiinalaiseen ravintolaan, tilaisin riisipitoiset annokset ja sanoisin tarjoilijalle, että tuo pelkästään puikot.Miksi ylipäänsä käytämme ruokailuvälineitä? Jos millään ei ole mitään väliä niin sittenhän voi syödä sormin. Monissa maissa niin toki tehdäänkin, samoin on paikkoja joissa pukeudutaan vain lannevaatteisiin, mutta meillä on tapana tehdä asiat toisin ja tapojen tunteminen ja noudattaminen osoittaa sivistystä. Ei juppiutta tai snobismia.
- sir_eino
FF kirjoitti:
Miksi ylipäänsä käytämme ruokailuvälineitä? Jos millään ei ole mitään väliä niin sittenhän voi syödä sormin. Monissa maissa niin toki tehdäänkin, samoin on paikkoja joissa pukeudutaan vain lannevaatteisiin, mutta meillä on tapana tehdä asiat toisin ja tapojen tunteminen ja noudattaminen osoittaa sivistystä. Ei juppiutta tai snobismia.
Ja spagettia on helpompi syödä lusikan kanssa.
m30 varmaan seuraavaksi ehdottaa että koetat syödä keittoa haarukalla. - sir_eino
sir_eino kirjoitti:
Ja spagettia on helpompi syödä lusikan kanssa.
m30 varmaan seuraavaksi ehdottaa että koetat syödä keittoa haarukalla.Muuten olet snobi.
- sir_eino
FF kirjoitti:
Miksi ylipäänsä käytämme ruokailuvälineitä? Jos millään ei ole mitään väliä niin sittenhän voi syödä sormin. Monissa maissa niin toki tehdäänkin, samoin on paikkoja joissa pukeudutaan vain lannevaatteisiin, mutta meillä on tapana tehdä asiat toisin ja tapojen tunteminen ja noudattaminen osoittaa sivistystä. Ei juppiutta tai snobismia.
(että mulla on tylsää)
Siis ei se nyt varmaan ihan sattumaa ole että tiettyjä ruokavälineitä käytetään tiettyjen ruokien syömiseen. Jos jonkun mielestä on helpompaa syödä spagetti haarukan ja veitsen kun haarukan ja lusikan kanssa niin ihmettelen.
Eri asia tietenkin jos sillä veitsellä silppuaa sen spagetin pieniksi paloiksi ja lapioi suuhun haarukalla, mutta miksei sitten samantien voi syödä makaronia? - Välineistä
FF kirjoitti:
Vähän sitä arvelinkin, mutta pakko sanoa etten ole itse ainakaan vielä törmännyt tuohon, (joko pelkällä haarukalla, tai sitten haarukalla ja veitsellä olen vain nähty syövän). No ehkä kertoo että käymme jokseenkin erinlaisissa paikoissa syömässsä. Onko tuo joku hienompien piirein tapa, tai jostain etelän maasta tullut tapa, vai missä päin suomea lusikkaa käytetään yleisesti spaketin kanssa?
- 7+5555555555555
Opiskelijaruokaloissa noita aina joskus näkee jotka yrittävät syödä spagettia haarukalla ja veitsellä. En tiedä eikö sitä sitten viimeistään yläasteella opeteta kuinka spagettia syödään?
- Anonyymi
Kahvia, suklaata.. hedelmiä, lohisalaattia, viiniä.. juustoja😀❣️
- Anonyymi
Minkälaista ruokaa haluaisin syödä. No jos syömään mentäisiin, niin johonkin hyvään kasvisravintolaan ehdottomasti.
Mitä en haluaisi syödä: lihaa, lihatuotteita, eläinperäisiä tuotteita. Ehdoton ei.
Ja kyllä, treffeillä olen käynyt ja tällä hetkellä seurustelen. Mieheni ei ole ehdoton vegaani vaan hän voi syödä myös esim. maitotuotteita ja kananmunia. Mitään ongelmaa ei kuitenkaan tule, kumpikin tilaa oman annoksensa ja kotona teemme kummallekin toiveen mukaan. - Anonyymi
Maitoa ei missään tapauksessa eikä juustoja eikä kalaa ollenkaan vegetaristi saa syödä noita noitamaisia eläintuotteita, 1 salaatinlehti viikossa on sopiva ja terveellinen ravinto vegetaristille.
- Anonyymi
Muuten niin viljatkin ovat eläinperäisiä tuotteita, eivät sovi vegetaristille jos niitä kasvattaessa on käytetty esim lehmän lantaa, niitä ei missään tapauksessa saa syödä eli leipää ei vegetaristi saa missään nimessä syödä, eikä viiniä saa juoda, kraanavettä ja salaatinlehti viikossa.
- Anonyymi
En mä ylipäänsä halua syödä treffeillä. En ole ikinä ymmärtänyt miksi treffit ja syöminen niin monilla liittyy yhteen. Toki jos nyt pitkään siellä treffeillä viipyillään niin sitten voi jotain pientä haukatakin, mutta en todellakaan halua mihinkään ravintolaan tmv.
- Anonyymi
Hernesoppaa ja papupataa treffeillä, päälle reilusti sinappia.
Piimää ja ruisleipää kyytipojaksi ja jälkiruoaksi mämmiä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hernesoppaa ja papupataa treffeillä, päälle reilusti sinappia.
Piimää ja ruisleipää kyytipojaksi ja jälkiruoaksi mämmiä!No jos tykkäät, niin siitä vaan. Mä jättäsin nuo treffit väliin,kun en tosiaan ruokaa treffeille kaipaa.
- Anonyymi
Mahdoton syödä suukapula suussa. Tätenkö minun haluat olevan kahlittu?
Miten minun haluat etenevän tästä?
Kunhan pohdin.... - Anonyymi
En mitään. Treffeillä juodaan kahvia.
- Anonyymi
Jotain pieruttavaa. Pieraisu vapauttaa tunnelman ja pari pääsee tutustumaan toisen hajuihin. Haju on kuulema tärkeä kriteeri parinvalinnassa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k542409Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖281759Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt701434Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me2381320- 1191154
Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.13990Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu11963vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos23948- 68933
- 59856