Jaikal kertoo että hautoihin ei jää ruumiita vaan lihakin nousee taivaaseen.
Lainaus Jaikalin kirjoituksesta:
"Kenenkään ihmisen ruumis ei jää hautaan. Kaikki nousevat ylös."
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9854461#comment-49348670
Tuon Jaikalin oppi lihan ylösnousemuksesta perustuu Lutherin oppiin vai onko sama oppi helluntailaisillakin?
Nouseeko lihakin taivaaseen?
65
155
Vastaukset
Helluntailaisilla on tämä oppi mihin minä viittasin kirjoituksessani:
Joh 5:28 "Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen."Ja tämä oppi
1 Kor 15: 1. "Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte
2. ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet.
3. Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan,
4. ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan,
5. ja että hän näyttäytyi Keefaalle, sitten niille kahdelletoista.
6. Sen jälkeen hän näyttäytyi yhtä haavaa enemmälle kuin viidellesadalle veljelle, joista useimmat vielä nytkin ovat elossa, mutta muutamat ovat nukkuneet pois.
7. Sen jälkeen hän näyttäytyi Jaakobille, sitten kaikille apostoleille.
8. Mutta kaikkein viimeiseksi hän näyttäytyi minullekin, joka olen ikäänkuin keskensyntynyt.
9. Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
10. Mutta Jumalan armosta minä olen se, mikä olen, eikä hänen armonsa minua kohtaan ole ollut turha, vaan enemmän kuin he kaikki minä olen työtä tehnyt, en kuitenkaan minä, vaan Jumalan armo, joka on minun kanssani.
11. Olinpa siis minä tai olivatpa he: näin me saarnaamme, ja näin te olette uskoon tulleet.
12. Mutta jos Kristuksesta saarnataan, että hän on noussut kuolleista, kuinka muutamat teistä saattavat sanoa, ettei kuolleitten ylösnousemusta ole?
13. Vaan jos ei ole kuolleitten ylösnousemusta, ei Kristuskaan ole noussut.
14. Mutta jos Kristus ei ole noussut kuolleista, turha on silloin meidän saarnamme, turha myös teidän uskonne;
15. ja silloin meidät myös havaitaan vääriksi Jumalan todistajiksi, koska olemme todistaneet Jumalaa vastaan, että hän on herättänyt Kristuksen, jota hän ei ole herättänyt, jos kerran kuolleita ei herätetä.
16. Sillä jos kuolleita ei herätetä, ei Kristuskaan ole herätetty.
17. Mutta jos Kristus ei ole herätetty, niin teidän uskonne on turha, ja te olette vielä synneissänne.
18. Ja silloinhan Kristuksessa nukkuneetkin olisivat kadotetut.
19. Jos olemme panneet toivomme Kristukseen ainoastaan tämän elämän ajaksi, niin olemme kaikkia muita ihmisiä surkuteltavammat.
20. Mutta nytpä Kristus on noussut kuolleista, esikoisena kuoloon nukkuneista.
21. Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta.
22. Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,
23. mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan;
24. sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.
25. Sillä hänen pitää hallitseman "siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle".
26. Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.
27. Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
28. Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.
29. Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan?
30. Ja miksi mekään antaudumme joka hetki vaaraan?
31. Joka päivä minä olen kuoleman kidassa, niin totta kuin te, veljet, olette minun kerskaukseni Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
32. Jos minä ihmisten tavoin olen taistellut petojen kanssa Efesossa, mitä hyötyä minulle siitä on? Jos kuolleet eivät heräjä, niin: "syökäämme ja juokaamme, sillä huomenna me kuolemme".
33. Älkää eksykö. "Huono seura hyvät tavat turmelee."
34. Raitistukaa oikealla tavalla, älkääkä syntiä tehkö; sillä niitä on, joilla ei ole mitään tietoa Jumalasta. Teidän häpeäksenne minä tämän sanon.
jatkuu....jaikal kirjoitti:
Ja tämä oppi
1 Kor 15: 1. "Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte
2. ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet.
3. Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan,
4. ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan,
5. ja että hän näyttäytyi Keefaalle, sitten niille kahdelletoista.
6. Sen jälkeen hän näyttäytyi yhtä haavaa enemmälle kuin viidellesadalle veljelle, joista useimmat vielä nytkin ovat elossa, mutta muutamat ovat nukkuneet pois.
7. Sen jälkeen hän näyttäytyi Jaakobille, sitten kaikille apostoleille.
8. Mutta kaikkein viimeiseksi hän näyttäytyi minullekin, joka olen ikäänkuin keskensyntynyt.
9. Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
10. Mutta Jumalan armosta minä olen se, mikä olen, eikä hänen armonsa minua kohtaan ole ollut turha, vaan enemmän kuin he kaikki minä olen työtä tehnyt, en kuitenkaan minä, vaan Jumalan armo, joka on minun kanssani.
11. Olinpa siis minä tai olivatpa he: näin me saarnaamme, ja näin te olette uskoon tulleet.
12. Mutta jos Kristuksesta saarnataan, että hän on noussut kuolleista, kuinka muutamat teistä saattavat sanoa, ettei kuolleitten ylösnousemusta ole?
13. Vaan jos ei ole kuolleitten ylösnousemusta, ei Kristuskaan ole noussut.
14. Mutta jos Kristus ei ole noussut kuolleista, turha on silloin meidän saarnamme, turha myös teidän uskonne;
15. ja silloin meidät myös havaitaan vääriksi Jumalan todistajiksi, koska olemme todistaneet Jumalaa vastaan, että hän on herättänyt Kristuksen, jota hän ei ole herättänyt, jos kerran kuolleita ei herätetä.
16. Sillä jos kuolleita ei herätetä, ei Kristuskaan ole herätetty.
17. Mutta jos Kristus ei ole herätetty, niin teidän uskonne on turha, ja te olette vielä synneissänne.
18. Ja silloinhan Kristuksessa nukkuneetkin olisivat kadotetut.
19. Jos olemme panneet toivomme Kristukseen ainoastaan tämän elämän ajaksi, niin olemme kaikkia muita ihmisiä surkuteltavammat.
20. Mutta nytpä Kristus on noussut kuolleista, esikoisena kuoloon nukkuneista.
21. Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta.
22. Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,
23. mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan;
24. sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.
25. Sillä hänen pitää hallitseman "siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle".
26. Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.
27. Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
28. Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.
29. Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan?
30. Ja miksi mekään antaudumme joka hetki vaaraan?
31. Joka päivä minä olen kuoleman kidassa, niin totta kuin te, veljet, olette minun kerskaukseni Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
32. Jos minä ihmisten tavoin olen taistellut petojen kanssa Efesossa, mitä hyötyä minulle siitä on? Jos kuolleet eivät heräjä, niin: "syökäämme ja juokaamme, sillä huomenna me kuolemme".
33. Älkää eksykö. "Huono seura hyvät tavat turmelee."
34. Raitistukaa oikealla tavalla, älkääkä syntiä tehkö; sillä niitä on, joilla ei ole mitään tietoa Jumalasta. Teidän häpeäksenne minä tämän sanon.
jatkuu....1 Kor 15:35. Mutta joku ehkä kysyy: "Millä tavoin kuolleet heräjävät, ja millaisessa ruumiissa he tulevat?"
36. Sinä mieletön, se, minkä kylvät, ei virkoa eloon, ellei se ensin kuole!
37. Ja kun kylvät, et kylvä sitä vartta, joka on nouseva, vaan paljaan jyvän, nisun jyvän tai muun minkä tahansa.
38. Mutta Jumala antaa sille varren, sellaisen kuin tahtoo, ja kullekin siemenelle sen oman varren.
39. Ei kaikki liha ole samaa lihaa, vaan toista on ihmisten, toista taas karjan liha, toista on lintujen liha, toista kalojen.
40. Ja on taivaallisia ruumiita ja maallisia ruumiita; mutta toinen on taivaallisten kirkkaus, toinen taas maallisten.
41. Toinen on auringon kirkkaus ja toinen kuun kirkkaus ja toinen tähtien kirkkaus, ja toinen tähti voittaa toisen kirkkaudessa.
42. Niin on myös kuolleitten ylösnousemus: kylvetään katoavaisuudessa, nousee katoamattomuudessa;
43. kylvetään alhaisuudessa, nousee kirkkaudessa; kylvetään heikkoudessa, nousee voimassa;
44. kylvetään sielullinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen.
45. Niin on myös kirjoitettu: "Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu"; viimeisestä Aadamista tuli eläväksitekevä henki.
46. Mutta mikä on hengellistä, se ei ole ensimmäinen, vaan se, mikä on sielullista, on ensimmäinen; sitten on se, mikä on hengellistä.
47. Ensimmäinen ihminen oli maasta, maallinen, toinen ihminen on taivaasta.
48. Minkäkaltainen maallinen oli, senkaltaisia ovat myös maalliset; ja minkäkaltainen taivaallinen on, senkaltaisia ovat myös taivaalliset.
49. Ja niinkuin meissä on ollut maallisen kuva, niin meissä on myös oleva taivaallisen kuva.
50. Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta.
51. Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme,
52. yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.
53. Sillä tämän katoavaisen pitää pukeutuman katoamattomuuteen, ja tämän kuolevaisen pitää pukeutuman kuolemattomuuteen.
54. Mutta kun tämä katoavainen pukeutuu katoamattomuuteen ja tämä kuolevainen pukeutuu kuolemattomuuteen, silloin toteutuu se sana, joka on kirjoitettu: "Kuolema on nielty ja voitto saatu".
55. "Kuolema, missä on sinun voittosi? Kuolema, missä on sinun otasi?"
56. Mutta kuoleman ota on synti, ja synnin voima on laki.
57. Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka antaa meille voiton meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta!
58. Sentähden, rakkaat veljeni, olkaa lujat, järkähtämättömät, aina innokkaat Herran työssä, tietäen, että teidän vaivannäkönne ei ole turha Herrassa."Ei taida helluntailaisilla olla sinun oppiasi yleisesti ja tuossa Johanneksen kohdassa ei liha nouse ylös.
Paavali kertoi että vain hengellinen ruumis nousee kuoleman ylösnousemuksessa.
1. Kor. 15:44 Kylvetään ajallinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on olemassa ajallinen ruumis, on myös hengellinen.jaikal kirjoitti:
1 Kor 15:35. Mutta joku ehkä kysyy: "Millä tavoin kuolleet heräjävät, ja millaisessa ruumiissa he tulevat?"
36. Sinä mieletön, se, minkä kylvät, ei virkoa eloon, ellei se ensin kuole!
37. Ja kun kylvät, et kylvä sitä vartta, joka on nouseva, vaan paljaan jyvän, nisun jyvän tai muun minkä tahansa.
38. Mutta Jumala antaa sille varren, sellaisen kuin tahtoo, ja kullekin siemenelle sen oman varren.
39. Ei kaikki liha ole samaa lihaa, vaan toista on ihmisten, toista taas karjan liha, toista on lintujen liha, toista kalojen.
40. Ja on taivaallisia ruumiita ja maallisia ruumiita; mutta toinen on taivaallisten kirkkaus, toinen taas maallisten.
41. Toinen on auringon kirkkaus ja toinen kuun kirkkaus ja toinen tähtien kirkkaus, ja toinen tähti voittaa toisen kirkkaudessa.
42. Niin on myös kuolleitten ylösnousemus: kylvetään katoavaisuudessa, nousee katoamattomuudessa;
43. kylvetään alhaisuudessa, nousee kirkkaudessa; kylvetään heikkoudessa, nousee voimassa;
44. kylvetään sielullinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen.
45. Niin on myös kirjoitettu: "Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu"; viimeisestä Aadamista tuli eläväksitekevä henki.
46. Mutta mikä on hengellistä, se ei ole ensimmäinen, vaan se, mikä on sielullista, on ensimmäinen; sitten on se, mikä on hengellistä.
47. Ensimmäinen ihminen oli maasta, maallinen, toinen ihminen on taivaasta.
48. Minkäkaltainen maallinen oli, senkaltaisia ovat myös maalliset; ja minkäkaltainen taivaallinen on, senkaltaisia ovat myös taivaalliset.
49. Ja niinkuin meissä on ollut maallisen kuva, niin meissä on myös oleva taivaallisen kuva.
50. Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta.
51. Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme,
52. yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.
53. Sillä tämän katoavaisen pitää pukeutuman katoamattomuuteen, ja tämän kuolevaisen pitää pukeutuman kuolemattomuuteen.
54. Mutta kun tämä katoavainen pukeutuu katoamattomuuteen ja tämä kuolevainen pukeutuu kuolemattomuuteen, silloin toteutuu se sana, joka on kirjoitettu: "Kuolema on nielty ja voitto saatu".
55. "Kuolema, missä on sinun voittosi? Kuolema, missä on sinun otasi?"
56. Mutta kuoleman ota on synti, ja synnin voima on laki.
57. Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka antaa meille voiton meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta!
58. Sentähden, rakkaat veljeni, olkaa lujat, järkähtämättömät, aina innokkaat Herran työssä, tietäen, että teidän vaivannäkönne ei ole turha Herrassa."Niin siellä se on sinunkin kopioimissa jakeissa että hengellinen ruumis nousee eikä Lihallinen ruumis kuten väität:
Lukisit vain ne laittamasi jakeet.
"44. kylvetään sielullinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen."- Niko.
Pe.ku kirjoitti:
Ei taida helluntailaisilla olla sinun oppiasi yleisesti ja tuossa Johanneksen kohdassa ei liha nouse ylös.
1. Kor. 15:44 Kylvetään ajallinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on olemassa ajallinen ruumis, on myös hengellinen."Katso, minä sanon teille SALAISUUDEN: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta KAIKKI me MUUTUMME,
yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat KATOAMATTOMINA, ja me MUUTUMME." ( 1. Kor. 15 )
Kuten tiedämme, Kristus oli ensimmäinen joka on kuolleista noussut ja me jotka uskomme Häneen, tulemme Paavalin opetuksen tavoin muuttumaan kuten Hän, katoamattomaksi ikuiseen elämään. - Mikko.
Pe.ku kirjoitti:
Ei taida helluntailaisilla olla sinun oppiasi yleisesti ja tuossa Johanneksen kohdassa ei liha nouse ylös.
1. Kor. 15:44 Kylvetään ajallinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on olemassa ajallinen ruumis, on myös hengellinen.Kyllä se hengellinen ruumis nousee. Se ruumis mikä meillä on, se on menetetty ja mavot sen popsineen, mullaksi muuttunut "maasta sinä olet tullut ja maaksi sinun pitää jälleen tuleman". Ja mitäs sillä ruumilla siellä Taivaassa tekeekään.
- Sinä Peku
Pe.ku kirjoitti:
Niin siellä se on sinunkin kopioimissa jakeissa että hengellinen ruumis nousee eikä Lihallinen ruumis kuten väität:
"44. kylvetään sielullinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen."tunnet paremmin Raamattua kuin Jaikal joka kopioi tänne mielettömästi raamatunlauseita niistä itse mitään ymmärtämättä yhtikäs mitään.
Sinä Peku kirjoitti:
tunnet paremmin Raamattua kuin Jaikal joka kopioi tänne mielettömästi raamatunlauseita niistä itse mitään ymmärtämättä yhtikäs mitään.
Näin on.
1.Kor.15:50. "Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta."
Lisään vielä apostoli Pietarin todistuksen:
1.Pietarin kirje 3
18 "Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä,
19 jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,"Mikko. kirjoitti:
Kyllä se hengellinen ruumis nousee. Se ruumis mikä meillä on, se on menetetty ja mavot sen popsineen, mullaksi muuttunut "maasta sinä olet tullut ja maaksi sinun pitää jälleen tuleman". Ja mitäs sillä ruumilla siellä Taivaassa tekeekään.
"Ja mitäs sillä ruumilla siellä Taivaassa tekeekään"
No ei tosiaan ruumista tarvitse.
Jos siellä olisi fyysinen ruumis mukana niin silloin pitäisi olla tuolikin mukana, jos istua haluaisi :)ekivaari kirjoitti:
Näin on.
1.Kor.15:50. "Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta."
Lisään vielä apostoli Pietarin todistuksen:
1.Pietarin kirje 3
18 "Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä,
19 jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,"ekivaari,viittaat 1.Piet.3:18,19.
Matteus kertoo (8:11-15), kuinka ylipapit lahjoivat Jeesuksen haudan vartiomiehet.
Heidän piti kertoa, että opetuslapset veivät yöllä Jeesuksen ruumiin varkain vartiomiesten nukkuessa (13).
"Ja tätä puhetta on levitetty juutalaisten kesken, ja sitä kerrotaan vielä tänäkin päivänä" (15).
ekivaari, mihin sinun mielestäsi Jeesuksen ruumis joutui?- "Hän haisee jo"
Sinä Peku kirjoitti:
tunnet paremmin Raamattua kuin Jaikal joka kopioi tänne mielettömästi raamatunlauseita niistä itse mitään ymmärtämättä yhtikäs mitään.
Aamen. Totiset olivat nuo sanat. Jaikal pitäisi saada raamattukouluun tai mihinkä tahansa uudelleenkoulutukseen. Hän kirjoittaa paljon ihmisoppeja ja luulee saaneensa ne pyhältä hengeltä.
- henkikin voi saastua
Pe.ku kirjoitti:
1. Kor. 15:44 Kylvetään ajallinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on olemassa ajallinen ruumis, on myös hengellinen.Hyvä pointti pe.ku. Hengellä on hengellinen ruumis, ja se on muuta kuin lihaa ja verta. Liha ja veri on kukkamullaksi tarkoitettu. Liha ei pyhity.
Kuinka moni teistä muuten tiesi, että ihmisen henki voi myöskin saastua? Jossain luin, mut harmi ku en nyt muista mis jakeessa se oli. Voiko joku auttaa? - turhat höpinät pois
Tapio522 kirjoitti:
ekivaari,viittaat 1.Piet.3:18,19.
Matteus kertoo (8:11-15), kuinka ylipapit lahjoivat Jeesuksen haudan vartiomiehet.
Heidän piti kertoa, että opetuslapset veivät yöllä Jeesuksen ruumiin varkain vartiomiesten nukkuessa (13).
"Ja tätä puhetta on levitetty juutalaisten kesken, ja sitä kerrotaan vielä tänäkin päivänä" (15).
ekivaari, mihin sinun mielestäsi Jeesuksen ruumis joutui?Ei se ainakaan taivaaseen mennyt, koska "liha ja veri ei voi periä taivasten valtakuntaa". Eiköhän Jumala voi luoda uuden hengellisen ylösnousemusruumiin nanosekunnissa ilman vanhaa lihakoteloakin. Jumala voi hajottaa ja rakentaa liharuumiin mutta myös muuttaa sen. Eipä mennä yli "kirjoitusten" turhilla spekulaatioilla. Kysymyksesi tapio522 kuuluu samaan spekulaatioryhmään seuraavan kysymyksen kanssa:
Mihin avaruus loppuu? - Vastausta sinulle
henkikin voi saastua kirjoitti:
Hyvä pointti pe.ku. Hengellä on hengellinen ruumis, ja se on muuta kuin lihaa ja verta. Liha ja veri on kukkamullaksi tarkoitettu. Liha ei pyhity.
Kuinka moni teistä muuten tiesi, että ihmisen henki voi myöskin saastua? Jossain luin, mut harmi ku en nyt muista mis jakeessa se oli. Voiko joku auttaa?"henkikin voi saastua"
2kor.7:1 Koska meillä siis on nämä lupaukset, rakkaani, niin puhdistukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, saattaen pyhityksemme täydelliseksi Jumalan pelossa.
1tess. 5:23 Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen. - anti-kristitty
Pe.ku kirjoitti:
Niin siellä se on sinunkin kopioimissa jakeissa että hengellinen ruumis nousee eikä Lihallinen ruumis kuten väität:
"44. kylvetään sielullinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen."Please, älä vedä hernettä nenääsi tästä. Ei ole tarkoitus provosoida, vaan yksinkertaisesti tuoda esille toinen näkökulma.
Entäs ne, jotka nousevat kuoleman ylösnousemukseen eli tuomiolle mennäkseen kadotukseen? Saavatko hekin katoamattoman ruumiin ja iankaikkisen elämän, joka on luvattu vain niille, jotka pelastuvat? Vai nousevatko he ylös lihana ja joutuvat kadotukseen lihana?
Niinpä, siellä on se "MUUTUMME", jota sinäkin korostat isoilla kirjaimilla ja liha ei nouse taivaaseen.
Liha ei tosiaan ole Raamatussa perivä Taivasten Valtakuntaa.>>>Niinpä, siellä on se "MUUTUMME", jota sinäkin korostat isoilla kirjaimilla ja liha ei nouse taivaaseen.
Liha ei tosiaan ole Raamatussa perivä Taivasten Valtakuntaa.Kerroit aiemmin että lihakin nousee taivaaseen:
"Kenenkään ihmisen ruumis ei jää hautaan. Kaikki nousevat ylös."- tode*
Pe.ku kirjoitti:
Kerroit aiemmin että lihakin nousee taivaaseen:
"Kenenkään ihmisen ruumis ei jää hautaan. Kaikki nousevat ylös."tahallasiko sinä vänkäät toisen kirjoittamaa muuksi? Jaikalhan ei ole kirjoittanut, että "liha nousee taivaaseen", vaan koettaa selventää asiaa mm. 1. Kor. luvun 15 jakeilla. Todella selvää tekstiä, joka on perinjuurin aitoa kristinoppia.
tode* kirjoitti:
tahallasiko sinä vänkäät toisen kirjoittamaa muuksi? Jaikalhan ei ole kirjoittanut, että "liha nousee taivaaseen", vaan koettaa selventää asiaa mm. 1. Kor. luvun 15 jakeilla. Todella selvää tekstiä, joka on perinjuurin aitoa kristinoppia.
Jaikal kertoi että hautoihin ei jää ruumiita vaan lihakin nousee taivaaseen.
Eikä hän ole kiistänyt mielipidettään.
Mitä mieltä sinä tode olet asiasta?Pe.ku kirjoitti:
Mitä mieltä sinä tode olet asiasta?Tode on oikeassa. Sinä vänkäät ihan tahallasi ja vääristät kirjoitustani.
En ole missään väittänyt että ihmisen liha nousee taivaaseen.
Jokainen ihminen nousee kuolleista. Tästä tuo "nousee ylös".jaikal kirjoitti:
Tode on oikeassa. Sinä vänkäät ihan tahallasi ja vääristät kirjoitustani.
Jokainen ihminen nousee kuolleista. Tästä tuo "nousee ylös".Sinähän kirjoitit että kenenkään ruumis ei jää hautaan.
""Kenenkään ihmisen ruumis ei jää hautaan. Kaikki nousevat ylös."
Minä tiesinkin että tuo ei ole helluntaiherätyksen oppi vaan ihan oma oppisi ja kukaan helluntailainen ei väitettäsi tukenut ja vähitellen muutatkin mieltäsi.- kerroithan...
jaikal kirjoitti:
Tode on oikeassa. Sinä vänkäät ihan tahallasi ja vääristät kirjoitustani.
Jokainen ihminen nousee kuolleista. Tästä tuo "nousee ylös".>Kenenkään ihmisen ruumis ei jää hautaan. Kaikki nousevat ylös.<
Tunnistatko omaksesi tuon lausahduksen? Kysy kadunmieheltä mikä on ihmisen ruumis?? - tode*
Pe.ku kirjoitti:
Mitä mieltä sinä tode olet asiasta?olen samaa mieltä, kuin jaikal, helluntaiherätys ja luterilaiset eli koko kristikunta:
1. kenenkään ruumis ei jää hautaan, vaan kaikki nousevat ylös.
2. lihaisa ruumis ei vilahda taivaaseen, vaan kuten ylläoleva jaikalin korintolaiskirjeen lainaus kertoo.
1. Kor. 15:52 "Yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme."
"Liha" on siis katoavainen olomuoto, mutta ylösnousemusruumis on katoamaton, eli "Jumalan kuvan kaltainen". Huom! ei Jumala kuitenkaan, kuvajainen ainoastaan.
Ylösnousemusruumissa oleva näkee kerran Jumalan kasvot:
Ilm. 22:3 Eikä mitään kirousta ole enää oleva. Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä
22:4 ja näkevät hänen kasvonsa, ja hänen nimensä on heidän otsissansa.
----> "Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan."
Luehan tuo jaikalin lainaama korintolaiskirjeen kohta ja muut siihen liittyvät Raamatun paikat. Jaikal ei tosiaan ole missään väittänyt, että ihminen vilahtaisi mormoniuskovaisen tavoin taivaseen luineen ja lihoineen. tode* kirjoitti:
olen samaa mieltä, kuin jaikal, helluntaiherätys ja luterilaiset eli koko kristikunta:
1. kenenkään ruumis ei jää hautaan, vaan kaikki nousevat ylös.
2. lihaisa ruumis ei vilahda taivaaseen, vaan kuten ylläoleva jaikalin korintolaiskirjeen lainaus kertoo.
1. Kor. 15:52 "Yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme."
"Liha" on siis katoavainen olomuoto, mutta ylösnousemusruumis on katoamaton, eli "Jumalan kuvan kaltainen". Huom! ei Jumala kuitenkaan, kuvajainen ainoastaan.
Ylösnousemusruumissa oleva näkee kerran Jumalan kasvot:
Ilm. 22:3 Eikä mitään kirousta ole enää oleva. Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä
22:4 ja näkevät hänen kasvonsa, ja hänen nimensä on heidän otsissansa.
----> "Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan."
Luehan tuo jaikalin lainaama korintolaiskirjeen kohta ja muut siihen liittyvät Raamatun paikat. Jaikal ei tosiaan ole missään väittänyt, että ihminen vilahtaisi mormoniuskovaisen tavoin taivaseen luineen ja lihoineen."1. kenenkään ruumis ei jää hautaan, vaan kaikki nousevat ylös. "
Siinähän se lauseessasi ruumis nousee taivaaseen lihoineen, luineen kuten "mormoneilla".
Raamatusta vaan ei löydy tuolle tukea.Pe.ku kirjoitti:
Sinähän kirjoitit että kenenkään ruumis ei jää hautaan.
""Kenenkään ihmisen ruumis ei jää hautaan. Kaikki nousevat ylös."
Minä tiesinkin että tuo ei ole helluntaiherätyksen oppi vaan ihan oma oppisi ja kukaan helluntailainen ei väitettäsi tukenut ja vähitellen muutatkin mieltäsi.* Pe.ku, ymmärrä nyt jo? Jaikal on aivan oikeassa, hautoihin ei jää ketään.
* Kun Jeesus tulee, uskossa nukkuneet nousevat ylös ensin, sitten meidät jotka olemme elossa Hänen tulemuksensa hetkellä.
* Uskovaiseten ruumis kuuluu lunastuksen alaisuuteen, ja se toteutuu kun Jeesus tulee, uskovan liha/veriruumis muutetaan taivaalliseksi kuolemattomaksi, niinkuin muuttaa Herra.
* Paavali kirjoittaa, "Kaikki me muutumme, silmänräpyksessä Kristuksen kuvan kaltaiseksi, niin kuin vain muuttaa Herra."
* Miksi sinä pe.ku jankutat, miksi et lue vaan Raamatusta miten asia on? Taitaa olla niin, että hengen silmilläsi on epäuskon side, joka estää sinua tajuamasta hengellisiä, et vaan ymmärrä vaikka kuinka luet? Aivan niin kuin on Kirjoitettu, lihallinen ei voi ottaa sitä, mikä on hengellistä, olette ekivaarin kanssa aivan samassa tilassa. Antakaa elämänne Jeesukselle Kristukselle, vain Hän voi avata silmänne näkemään ja ymmärtämään hengellisiä, johon kategoriaan tämä uskovan ruumiin ylösnousemus ja siinä yhteydessä muuttuminen kuuluu.
* Heräjä sinä/te joka nukutte, niin Kristus saa valaista sydämenne silmät näkemään totuuden Jeesuksessa Kristuksessa.
* Jeesus nousi vanhimpana veljenämme ensimmäisenä kuolleista, ei Hänenkään ruumis jäänyt hautaan, niin ei jää uskovaisenkaan ruumis hautaan, vaan hänet muutetaan Kristuksen kuvan kaltaiseksi, ja me muutumme samalaiseksi ruumiiltamme.
* Ja Pe.ku, vaikka uskova, Kristukessa kuoloon nukkunut olisi poltettu,tai hukutettu meren syvyyksiin, vaikka atomipommi olisi tuhonnut hänen ruumiinsa, hän NOUSEE vanhurskasten ylösnousemuksessa Jeesusta Kristusta vastaan, ennen meitä jotka olemme elossa.
* Huom ! ekivaari johtaa harhaan, hän ei usko esm. Jeesuksen ruumiillista ylösnousemusta, ja se vie kaiken pohjan ekivaarin opetukselta uskovan ruumiin muuttumiselta.Mohikaani_27 kirjoitti:
* Pe.ku, ymmärrä nyt jo? Jaikal on aivan oikeassa, hautoihin ei jää ketään.
* Kun Jeesus tulee, uskossa nukkuneet nousevat ylös ensin, sitten meidät jotka olemme elossa Hänen tulemuksensa hetkellä.
* Uskovaiseten ruumis kuuluu lunastuksen alaisuuteen, ja se toteutuu kun Jeesus tulee, uskovan liha/veriruumis muutetaan taivaalliseksi kuolemattomaksi, niinkuin muuttaa Herra.
* Paavali kirjoittaa, "Kaikki me muutumme, silmänräpyksessä Kristuksen kuvan kaltaiseksi, niin kuin vain muuttaa Herra."
* Miksi sinä pe.ku jankutat, miksi et lue vaan Raamatusta miten asia on? Taitaa olla niin, että hengen silmilläsi on epäuskon side, joka estää sinua tajuamasta hengellisiä, et vaan ymmärrä vaikka kuinka luet? Aivan niin kuin on Kirjoitettu, lihallinen ei voi ottaa sitä, mikä on hengellistä, olette ekivaarin kanssa aivan samassa tilassa. Antakaa elämänne Jeesukselle Kristukselle, vain Hän voi avata silmänne näkemään ja ymmärtämään hengellisiä, johon kategoriaan tämä uskovan ruumiin ylösnousemus ja siinä yhteydessä muuttuminen kuuluu.
* Heräjä sinä/te joka nukutte, niin Kristus saa valaista sydämenne silmät näkemään totuuden Jeesuksessa Kristuksessa.
* Jeesus nousi vanhimpana veljenämme ensimmäisenä kuolleista, ei Hänenkään ruumis jäänyt hautaan, niin ei jää uskovaisenkaan ruumis hautaan, vaan hänet muutetaan Kristuksen kuvan kaltaiseksi, ja me muutumme samalaiseksi ruumiiltamme.
* Ja Pe.ku, vaikka uskova, Kristukessa kuoloon nukkunut olisi poltettu,tai hukutettu meren syvyyksiin, vaikka atomipommi olisi tuhonnut hänen ruumiinsa, hän NOUSEE vanhurskasten ylösnousemuksessa Jeesusta Kristusta vastaan, ennen meitä jotka olemme elossa.
* Huom ! ekivaari johtaa harhaan, hän ei usko esm. Jeesuksen ruumiillista ylösnousemusta, ja se vie kaiken pohjan ekivaarin opetukselta uskovan ruumiin muuttumiselta.Sinä meinaat että vain uskovaisten ruumiit nousevat haudoistaan, mutta Jaikal väittää että kaikkien.
Raamatussa kerrotaan että hengellinen ylösnousemusruumis nousee.
Lihat ja luut jää hautaan.
Eihän Raamatun mukaan liha peri Taivasten Valtakuntaa.Mohikaani_27 kirjoitti:
* Huom ! ekivaari johtaa harhaan, hän ei usko esm. Jeesuksen ruumiillista ylösnousemusta, ja se vie kaiken pohjan ekivaarin opetukselta uskovan ruumiin muuttumiselta.Mohikaani valehtelee! Olen ekivaari ja uskon kaikkien hengellisen ruumiin nousevan ylös, kirjoitusten mukaan:
1.Korinttolaiskirje 15
44 "kylvetään sielullinen ruumis, - n o u s e e - h e n g e l l i n e n - r u u m i s. - Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen."
1.Pitarin kirje 3
18 "Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta - t e h t i i n - e l ä v ä k s i - h e n g e s s ä,
19 - j o s s a - h ä n - m y ö s - m e n i - p o i s - ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,"- tode*
Pe.ku kirjoitti:
"1. kenenkään ruumis ei jää hautaan, vaan kaikki nousevat ylös. "
Siinähän se lauseessasi ruumis nousee taivaaseen lihoineen, luineen kuten "mormoneilla".
Raamatusta vaan ei löydy tuolle tukea.ei nouse taivaaseen, vaan viimeiselle tuomiolle. Siitä sitten vasta noustaan taivaseen, mikäli suuressa salissa hyvin käy. Taivaaseen noustessa ollaan jo KRISTUKSEN MORSIOITA, VALKEASSA HÄÄPUVUSSA, JOSSA EI OLE TAHRAA EIKÄ RYPPYÄ. Jotenkin noin se menee, eikä loppuviimein luita ja lihoja näy.
Nyt jo vielä on epäselvää, niin ei mahda mitään. Pidä lihat hyvänäsi. tode* kirjoitti:
ei nouse taivaaseen, vaan viimeiselle tuomiolle. Siitä sitten vasta noustaan taivaseen, mikäli suuressa salissa hyvin käy. Taivaaseen noustessa ollaan jo KRISTUKSEN MORSIOITA, VALKEASSA HÄÄPUVUSSA, JOSSA EI OLE TAHRAA EIKÄ RYPPYÄ. Jotenkin noin se menee, eikä loppuviimein luita ja lihoja näy.
Nyt jo vielä on epäselvää, niin ei mahda mitään. Pidä lihat hyvänäsi.Tuo menee kyllä entistäkin kimuraisemmaksi ja etääntyy Raamatusta.
Tarkoitat tode että ensin ruumiit nousee lihoineen, luineen haudoista taivaaseen ja siellä ne vasta jaotellaan.
Siinähän on sitten epäselvää sekin että mihin ne lihat sieltä sitten heitetään.....takaisin maahanko?- Oletko terroristi?
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Huom ! ekivaari johtaa harhaan, hän ei usko esm. Jeesuksen ruumiillista ylösnousemusta, ja se vie kaiken pohjan ekivaarin opetukselta uskovan ruumiin muuttumiselta.Oot sinä mohikaani kova inttämään ja vihaa puuhkut ihan kaikkia vastaan, jotka eivät hyväksy sinun kirjoituksiasi toetena. Sinä paasaat olevasi uskovainen, mutta tekosi ja sanasi todistavat aivan päin vastaista. Olet vaan niin narsitisesti itseäsi ihannoiva tyyppi, että haisee kauas! Sinulla on varmaankin tosi huono itsetunto, kun sitä pitää kaikilla tavoin pönkittää ja valheella sitä vielä höystää!Sinulta ei ole koskaan tullut mitään hyvää sanottavaa, kuvittelet olevasoi oikea uskovainen, mutta et todellakaan ole! Ei tuollainen huutaja, herjaaja, vihaa ja kosktoa täynnä oleva tyyppi voi olla uskovainen! Turhaan petätä itseäsi tuollaisella luulottelullasi! Toissaalla olet osoittanut olevasi todella sairas tyyppi, ihannoidessasi terorismia!
Pe.ku kirjoitti:
Sinä meinaat että vain uskovaisten ruumiit nousevat haudoistaan, mutta Jaikal väittää että kaikkien.
Raamatussa kerrotaan että hengellinen ylösnousemusruumis nousee.
Lihat ja luut jää hautaan.
Eihän Raamatun mukaan liha peri Taivasten Valtakuntaa.>>>Sinä meinaat että vain uskovaisten ruumiit nousevat haudoistaan, mutta Jaikal väittää että kaikkien.
- Mikko.
Jaikalin on nyt tunnustettava tosiasia, että sai tärkeäää oppia Pekulta...Olis nöyrä ja kiittäs.
- tode*
vitsi ???
Pe.ku on yksin niistä harvoista palstalaisista joita tahtoisin tavata henkilökohtaisesti. Paremmin minä tulen yksiin rehellisesti jumalattoman kanssa kuin uskovaa näyttelevän nimikristityn "olensemiekiraamaatualukenu" tyyppien kanssa.
Niin ja minä kaipaan merihukkaa. Hän oli kiva kaveri ja hauska.
Kirjoitti hyvin mutta ei hengellistä. Hän kirjoitti kuitenkin rehellisesti.
Pe.kusta ja Merihukasta on toivetta. Sitä ei voi sanoa kaikista palstan kovin uskonnollisista kirjoittajista jotka vastustavat tervettä oppia.- Totuus esiin
Tulehan Jaikal meille, tutkitatan sanaa ja rukoillaan ja lauletaan hengellisiä
lauluja. Pyhässä Hengessä saa kokea missä me menemme.
vaimolla on Henkien Eroittamisen Armolahja - Mikko.
Kyllä käsitän ketä tarkoitat, olisit vain sanonut suoraan esim. Mikkoa. Mulla on hyvät välit Jumalan kanssa ja sinä Jaikal et pysty niitä väliä sotkemaan, sen voit painaa mieleesi.
Tee parannus hyvänä erinomaisena uskovana olostasi.
Tee parannus muita yläpuolella olostasi.
Tee parannus yli-ihmisenä olostasi, sellaisen kuvan ovat muutkin uskovat saaneet sinusta.
Palaja nöyränä särkyneenä pienenä Jumalan helmoihin, niinkuin meidän muittenkin on niin tehtävä.. - Niinpä niin
Totuus esiin kirjoitti:
vaimolla on Henkien Eroittamisen ArmolahjaJatkoa unohtu puh; 0401742805
Jukka ja Sirpa Lappalainen Lieneekö sulla Jaikal tapaamistoiveessa taka-ajatuksena taannoinen uhkauksesi teloittamisestani.
Turhaa sinun on kirvestä kiveen kolistella ja tuskinpa moni uskovainenkaan haluaa taivaassa olla mätänevässä ruumiissa tai maan matosten koluamina luina.- tode*
onhan merihukka täällä edelleen, toisella nimimerkillä vain.
Totuus esiin kirjoitti:
vaimolla on Henkien Eroittamisen ArmolahjaMihin sinä pyrit? Ja kuka sinä olet?
Minä en pelkää vilpittömiä hengellisiä uskovia.
Mutta pelkään vähän uskonnollisia itseviisaita tuomareita.
Sellaisten kanssa en koe Hengen yhteyttä.
Jos sinun tarvitsee tutkia minua, aloita tutkiminen lukemalla uskoontulokertomukseni ja Hengellä täyttymiseni. Lue myös muita kirjoituksiani.
www.jaikal.se
Pyydä myöskin vaimoasi arvostelemaan kirjoitukseni ja ennen kaikkea uskoontulokokemukseni. Kerro sitten tällä palstalla mistä hengestä kokemukseni on vaimosi mukaan. On todella mielenkiintoista minkä tuomion saan. Katsotaan sitten jatkoa.Totuus esiin kirjoitti:
vaimolla on Henkien Eroittamisen ArmolahjaOletko lappalainenjukka? En tule lappalaisille!
Niinpä niin kirjoitti:
Jatkoa unohtu puh; 0401742805
Jukka ja Sirpa LappalainenNo olisihan tämä pitänyt ymmärtää että lappalainen tietysti.
Ei kukaan muu kirjoita uskovan nimellä uhkaavia ja syyttäviä kirjoituksia.tode* kirjoitti:
Millä nimimerkillä hän kirjoittaa?
Olen kaivannut häntä palstalla.Mikko. kirjoitti:
Kyllä käsitän ketä tarkoitat, olisit vain sanonut suoraan esim. Mikkoa. Mulla on hyvät välit Jumalan kanssa ja sinä Jaikal et pysty niitä väliä sotkemaan, sen voit painaa mieleesi.
Tee parannus yli-ihmisenä olostasi, sellaisen kuvan ovat muutkin uskovat saaneet sinusta.
Palaja nöyränä särkyneenä pienenä Jumalan helmoihin, niinkuin meidän muittenkin on niin tehtävä..>>>Tee parannus muita yläpuolella olostasi.
- Mikko.
tode* kirjoitti:
Rouva Todé vastaan; kait merihukka on "suopursukka" nykyisin.
- Mikko.
jaikal kirjoitti:
>>>Tee parannus muita yläpuolella olostasi.
Minä tyydynkin publikaanin osaan mielelläni.
13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään." Pe.ku kirjoitti:
Lieneekö sulla Jaikal tapaamistoiveessa taka-ajatuksena taannoinen uhkauksesi teloittamisestani.
Turhaa sinun on kirvestä kiveen kolistella ja tuskinpa moni uskovainenkaan haluaa taivaassa olla mätänevässä ruumiissa tai maan matosten koluamina luina.Yritätkö sinäkin olla hauska. No et onnistunut mutta kyllä minä pidän sinusta kosak et näyttele sellaista mitä et ole. Olet rehellinen siinä mikä olet.
>>>Lieneekö sulla Jaikal tapaamistoiveessa taka-ajatuksena taannoinen uhkauksesi teloittamisestani.Mikko. kirjoitti:
Palaja nöyränä särkyneenä pienenä Jumalan helmoihin, niinkuin meidän muittenkin on niin tehtävä..>>>Kyllä käsitän ketä tarkoitat, olisit vain sanonut suoraan esim. Mikkoa.
jaikal kirjoitti:
Mihin sinä pyrit? Ja kuka sinä olet?
Minä en pelkää vilpittömiä hengellisiä uskovia.
Mutta pelkään vähän uskonnollisia itseviisaita tuomareita.
Sellaisten kanssa en koe Hengen yhteyttä.
Jos sinun tarvitsee tutkia minua, aloita tutkiminen lukemalla uskoontulokertomukseni ja Hengellä täyttymiseni. Lue myös muita kirjoituksiani.
www.jaikal.se
Pyydä myöskin vaimoasi arvostelemaan kirjoitukseni ja ennen kaikkea uskoontulokokemukseni. Kerro sitten tällä palstalla mistä hengestä kokemukseni on vaimosi mukaan. On todella mielenkiintoista minkä tuomion saan. Katsotaan sitten jatkoa.Me voimme kirjoittaa joko totuutta tai valhetta. Mutta se että kohtaa ihmisen
kasvoista kasvoihin on eri asia, jos olet uudestisyntynyt ylhäältä ja
Jeesus Kristus on sinun Herrasi, niin miksi epäröit tulla toisen uudestisyntyneen
kanssa, rukoilemaan ja tutkimaan Jumalan sanaa, ja laulamaan hengellisiä
lauluja ja Palvomaan ja Ylistämään ja Rukoilemaan Herraamme
Jeesusta Kristusta.
Vaimoni on jättänyt nämä sivut koska, ne ovat pilkkajia täynnä, eikä hän lue
niitä. Hän haluaa kohdata USKOVIA, mutta harvassa tuntuvat olevan.
Jeesuksen tähden meistä on tullut kaikkien vihattavia, mutta kiitos hänelle
koska paljon on meille suuressa ARMOSSAAN antanut.
Siunattu päivän jatkoa sulle Jaikal, Herrassamme Jeesuksessa Kristuksessa
Jumalan Pojassa, AAMEN.jaikal kirjoitti:
No olisihan tämä pitänyt ymmärtää että lappalainen tietysti.
Ei kukaan muu kirjoita uskovan nimellä uhkaavia ja syyttäviä kirjoituksia."....lappalainen tietysti"
Aikamoista rasismia vähemmistöä kohtaan, vaikka henkilö tuskin edes kuuluu kyseiseen vähemmistöön, jotka oikeasti ovat saamelaisia.- 4567
lappalainenjukka kirjoitti:
Me voimme kirjoittaa joko totuutta tai valhetta. Mutta se että kohtaa ihmisen
kasvoista kasvoihin on eri asia, jos olet uudestisyntynyt ylhäältä ja
Jeesus Kristus on sinun Herrasi, niin miksi epäröit tulla toisen uudestisyntyneen
kanssa, rukoilemaan ja tutkimaan Jumalan sanaa, ja laulamaan hengellisiä
lauluja ja Palvomaan ja Ylistämään ja Rukoilemaan Herraamme
Jeesusta Kristusta.
Vaimoni on jättänyt nämä sivut koska, ne ovat pilkkajia täynnä, eikä hän lue
niitä. Hän haluaa kohdata USKOVIA, mutta harvassa tuntuvat olevan.
Jeesuksen tähden meistä on tullut kaikkien vihattavia, mutta kiitos hänelle
koska paljon on meille suuressa ARMOSSAAN antanut.
Siunattu päivän jatkoa sulle Jaikal, Herrassamme Jeesuksessa Kristuksessa
Jumalan Pojassa, AAMEN.>>>Hän haluaa kohdata USKOVIA, mutta harvassa tuntuvat olevan.
- esmeralda*
Mikko. kirjoitti:
Rouva Todé vastaan; kait merihukka on "suopursukka" nykyisin.
Ei sitä tarvii kaikille kertoa.
- keveakuorma
Mitäs sitten jos polttohaudataan :P Nouseeko tuhkanmuruset ylös ja fuusioituu joksikin klimpiksi ? :D
Tjuu, ylösnousemus on mysteeri. Me muututaan tosiaan ja saadaan ylösnousemusruumis. Jotkut lähtee haudan takaa ja toiset temmataan, kaikki muututaan.. hmm..
Pitäis tutkii tätä vähän enemmän. Mikä ylipäätänsä on saanut Paavalin kirjottamaan jotain tuollaista ? Mikä oli se tilanne minne hän kirjoitti ? Oliko se apokalyptistä tekstiosaa jne..Apostolit sanoivat olevansa paljon enemmän kuin "maallinen majamme":
2.Korinttolaiskirje 5
1 "Sillä me tiedämme, että vaikka tämä meidän maallinen majamme hajotetaankin maahan, meillä on asumus Jumalalta, iankaikkinen maja taivaissa, joka ei ole käsin tehty."
Ajattelen niin että se on meidän sisällinen ihminen se "me muutumme"-ihminen;
Roomalaiskirje 7
22 "sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,"
Efesolaiskirje 3
16 "että hän kirkkautensa runsauden mukaisesti antaisi teidän, sisällisen ihmisenne puolesta, voimassa vahvistua hänen Henkensä kautta"
Luonnollinen ihmisemme ei voi uskoa, koska se ei voi ottaa vastaan sitä, mikä Jumalan hengen on:
1.Korinttolaiskirje 2
14 "Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti."ekivaari kirjoitti:
Apostolit sanoivat olevansa paljon enemmän kuin "maallinen majamme":
2.Korinttolaiskirje 5
1 "Sillä me tiedämme, että vaikka tämä meidän maallinen majamme hajotetaankin maahan, meillä on asumus Jumalalta, iankaikkinen maja taivaissa, joka ei ole käsin tehty."
Ajattelen niin että se on meidän sisällinen ihminen se "me muutumme"-ihminen;
Roomalaiskirje 7
22 "sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,"
Efesolaiskirje 3
16 "että hän kirkkautensa runsauden mukaisesti antaisi teidän, sisällisen ihmisenne puolesta, voimassa vahvistua hänen Henkensä kautta"
Luonnollinen ihmisemme ei voi uskoa, koska se ei voi ottaa vastaan sitä, mikä Jumalan hengen on:
1.Korinttolaiskirje 2
14 "Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti."* Miksi sinä ekivaari sekoitat asiat keskenään, nuo lainauksesi ei koske asiaa, josta täällä nyt jankataan?
* Mikäli et ole kantaasi muuttanut, et usko edes Jeesuksen ruumiilliseen ylösnaousemukseen? Niin miten uskoistkaan Häneen uskovien ruumiillisen ylösnousemukseen, sinä olet yliviisas ja hengellistät kaiken mahdollisen, sinä et usko Jumalaan ollenkaan, sinä selität järjelläsi ihan kaiken, ja siksi sinun uskomuksesi hukkuu Raamatun lause viidakkoon, etkä näköjän osaa millään sieltä enää ulos, vaan olet sotkeutunut kirjainlianeehin, ettei tarzankaan voi apinoineen ja norsuineen sinua sieltä ohjata evankeliumin raittiille tielle. ja tie on Jeesus Kristus joka on ylösnoussut ruumiilliseti, kulki ihmisten joukossa monen päivänajan ennen taivaaseen astumistaan siinä uudessa kirkastetussa ruumiissaan, jonka sai kun Hänenkin lihallinen ruumiinsa muutettiin ensimmäisen kaikista, että olisi aina ja jokapaikassa ensimmäinen.
* Hän viitotitti tien taivaaseen, on edellä kulkija, ja tulee noutamaan omansa , muuttaa jokaisen omankuvansa kaltaiseksi, tempaa ylös yläilmoihin, ja vie teivaaseen, HAUTAMME jää tyhjiksi, koska me muutumme, niin kuin vain muuttaa Herra. Aivan samoin, kuin Jeesuskenkin huta on tyhjä edelleen, ja pysyy, koska Jeesus on ylösnoussut !Mohikaani_27 kirjoitti:
* Miksi sinä ekivaari sekoitat asiat keskenään, nuo lainauksesi ei koske asiaa, josta täällä nyt jankataan?
* Mikäli et ole kantaasi muuttanut, et usko edes Jeesuksen ruumiilliseen ylösnaousemukseen? Niin miten uskoistkaan Häneen uskovien ruumiillisen ylösnousemukseen, sinä olet yliviisas ja hengellistät kaiken mahdollisen, sinä et usko Jumalaan ollenkaan, sinä selität järjelläsi ihan kaiken, ja siksi sinun uskomuksesi hukkuu Raamatun lause viidakkoon, etkä näköjän osaa millään sieltä enää ulos, vaan olet sotkeutunut kirjainlianeehin, ettei tarzankaan voi apinoineen ja norsuineen sinua sieltä ohjata evankeliumin raittiille tielle. ja tie on Jeesus Kristus joka on ylösnoussut ruumiilliseti, kulki ihmisten joukossa monen päivänajan ennen taivaaseen astumistaan siinä uudessa kirkastetussa ruumiissaan, jonka sai kun Hänenkin lihallinen ruumiinsa muutettiin ensimmäisen kaikista, että olisi aina ja jokapaikassa ensimmäinen.
* Hän viitotitti tien taivaaseen, on edellä kulkija, ja tulee noutamaan omansa , muuttaa jokaisen omankuvansa kaltaiseksi, tempaa ylös yläilmoihin, ja vie teivaaseen, HAUTAMME jää tyhjiksi, koska me muutumme, niin kuin vain muuttaa Herra. Aivan samoin, kuin Jeesuskenkin huta on tyhjä edelleen, ja pysyy, koska Jeesus on ylösnoussut !Mielestäni sinä, Mohikaani_27 sekoitat asioita ja latelet vain yleisiä uskonnollisia fraaseja; plää-plaa-lää-laa!
Ainakin yritän perustella mahdollisimman hyvin selitykseni Raamatun sanalla. Sinun pitää pystyä osoittamaan, mitä muuta asiaa ne selitykset koskevat.
Miks sinä muuten tuppaudut selittämään puolestani, mitä uskon ja mitä en usko, kun sinä vääristät kaiken selityksesi, miten minä uskon, joten minun on pakko oikaista ja selittää, että MINÄ USKON JEESUKSEN KRISTUKSEN APOSTOLIEN OPETTAMAN HENGELLISEN YLÖSNOUSEMUKSEN juuri niin kuin apostolit sen selittivät:
1.Korinttolaiskirje 15
44 kylvetään sielullinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen."
1.Pietarin kirje 3
18 "Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta TEHTIIN ELÄVÄKSI HENGESSÄ,
3:19 JOSSA HÄN MYÖS MENI POIS ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,"
- Tänäänkin
Pe.ku, Raamatun oppiin perustuu se, että kuolleet nousevat haudoista, merestä, ja missä tahansa ovat. Esimerkki siitä tuli Jeesuksen ristiin naulitsemisen päivänä. Onneksi uskovaiset saavat muuttua. Miten lie käy heidän, jotka eivät usko Jumalaan?
Apostolit todistivat, että kenenkään liha ei enää nouse, vaan nousee HENGELLINEN ruumis, joka ei ole enää ulkomuodoiltaan tunnistettavissa, vaan käytöstavoiltaan:
[Luuk.24:27-31]- ml213.
ekivaari kirjoitti:
Apostolit todistivat, että kenenkään liha ei enää nouse, vaan nousee HENGELLINEN ruumis, joka ei ole enää ulkomuodoiltaan tunnistettavissa, vaan käytöstavoiltaan:
[Luuk.24:27-31]Niin, sitä se vielä uupuisi, jos ihminen nousisi taivaaseen tässä lihallisessa ruumiissaan, joka monasti on eri sairauksien runtelema. Onneksi ihminen pääseen eroon tästä turmeluksen runtelemasta ruumiistaan ja toilalle tulee uusi,- ylösnousemis ruumis, joka juuri ilmentää mieltä ja käyttäytymistä.
- +
Mutta meillä on yhdyskuntamme taivaissa,
ja sieltä me myös odotamme Herraa Jeesusta Kristusta Vapahtajaksi,
joka on muuttava meidän alennustilamme ruumiin
kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi
Fil 3:20-21 Taivaaseen ei syntinen liha pääse.
- +
"minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää"
Room 7:18
Se kuitenkin riippuu minussa kiinni. Se on kuin sidottu minuun, tuo vanha ihminen. Se on kuollut, ja haudattukin kasteen hautaan. Ja ylös nousi uusi ihminen, mutta silti tuo vanha haiseva raato kulkee mukanani.
Se ei todellakaan ole pääsevä taivaaseen. Ei ikinä. Sinne menee vain tuo uusi luomus Kristuksessa. Mutta voi, miten pääsen eroon tuosta vanhasta ruumiista.
"Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?"
Room 7:24
"me, joilla on Hengen esikoislahja, mekin huokaamme sisimmässämme, odottaen lapseksi-ottamista, meidän ruumiimme lunastusta."
Room 8:23
Tiedäthän veljeni, ettei liha pyhity. Sitä ei voi jalostaa. Sen tulee vain kuolla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1014366Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071882- 1311262
- 1021168
- 791064
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate178966- 42891
Huono grilli kokemus
Menimme grillille ostamaan ruokaa. Myyjät nauroivat meille, ja saimme todella asiatonta palvelua. Odotimme ruokaa innoll24853IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57831Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g62802