Olen henkilökohtaisena avustajana ikäiselleni kehitysvammaiselle nuorukaiselle. Alku meni hyvin, mutta nyt kun olen pari viikkoa tehnyt töitä, minua on alkanut ahdistaa koko työ. Avustettavani puhuu kokoajan kuinka haluaisi tyttöystävän ja lapsia, kuinka olisi ihanaa saada oma perhe. Hän kokoajan kyselee minulta, haluanko lapsia ja kuinka tärkeää perhe minulle on. Kun kerroin muuttavan lähiaikoina suht lähelle häntä, hän heti kysyi, että muutanko siksi että pääsisin asumaan lähemmäksi häntä. (en todellakaan, sain kämpän jo ennen kyseisen työn hakemista..)
Sain työn jo heti haastattelussa, vaikka oven takana oli jono muita haastateltavia. Minulla ei ollut mitään vastaavaa työkokemusta tai koulutusta, ja oven takana oli mm. lähihoitaja. Avustettava päätti haluavansa minut avustajakseen käytännössä heti nähtyäni minut.
Nyt minua epäilyttää että avustettavani olisi ihastunut minuun.. Hän kokoajan kyselee, mihin teattereihin tai konsertteihin ym haluaisin mennä (se siis kuuluu työhön avustaa häntä siellä ja olla seurana). Hän oli tosi harvoin edellisen avustajan kanssa missään ulkona, mutta nyt hän olisi kokoajan menossa jonnekin, syömään, leffaan, konserttiin ym.
Minua jotenkin ahdistaa avustettavani käytös. Olen jo miettinyt lopettavani kesken koeajan, etsiväni muita töitä.
henk.koht avustaja
2
178
Vastaukset
- ole tiukkana
Kerro vaikka ensi viikolla, että löysit poikaystävän (jos sinulla ei jo ole) ja teillä on usein yhteisiä menoja, joten leffat, konsertit ym. ei hirveästi kiinnosta (ehkä "viran" puolesta menet silloin tällöin).
Annat reilusti/päättäväisesti ymmärtää, että sinulla on ihana poikaystävä, jonka kanssa aiot olla loppuelämasi. Sitten näet, halusiko tyyppi sinut avustajaksi vai tyttöystäväksi. - vaikeavammainen
Jos työnkuvaasi avustajana kuuluu työnantajasi avustaminen leffoissa ja konserteissa et voi työaikana näistä menoista kieltäytyä.
Voihan olla, että työnantaja haluaa vain olla kohtelias ja pitää keskustelua yllä. Sinuna kysyisin asiasta suoraan ja myös kertoisin suoraan ettet ole kiinnostunut hänestä, jos siis ilmenee, että hän haluaisi seurustella kanssasi. Voit myös kertoa, että työsuhde on eri asia kuin seurustelusuhde.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1096656Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.
UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M884291L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?
Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa453619TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a133010Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu6261610- 661028
Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja551003- 9989
Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?199984Osaako kukaan sanoa?
Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j47959