En ole ainoa....

Tällä palstalla kun on aina ihmetelty sitä, että miksi mä en halua tai uskalla matkustaa mihinkään yksinäni ja monet aina sanovat sitä, kuinka se yksin matkailu on olevinaan normaalia, vaikka käytännössä se ei sitä olekaan. Sitten kun aina saan kuulla siitä, miten mulla on niin huono itsetunto kun en uskalla matkustaa mihinkään yksinäni. Lueskelin tossa aikani kuluksi tuota yksinäisyys-palstaa ja siellä huomasin erään kirjoituksen, jossa myös joku tuskailee ihan saman ongelman kanssa, eli sen, kuinka matkailu on tarkoitettu pääasiassa sosiaalisille ihmisille ja just niille, joilla on kavereita elämässään.

Eli en siis ole ainoa ihminen, enkä mitenkään poikkeavanlainen sen takia, kun epäilen tota yksin matkalle lähtemistä, eikä se johdu pelkästään huonosta itsetunnosta, vaan siitä, kun se matkailu on tarkoitettu pääasiassa sosiaalisille ihmisille.

Tässä tämä kyseinen kirjoitus.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9825180

9

171

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joo-o kuules

sit sun on vaan ehkä kertakaikkiaan syytä lopettaa se risteilystä haaveilu.
      Ei mahda mitään.

• Töihinlähtö

"kuinka matkailu on tarkoitettu pääasiassa sosiaalisille ihmisille ja just niille"

Matkailu on sosiaalista vain jos siitä tekee sosiaalista, sillä suurimmanosan asioistahan voi hoitaa tietokoneen ja automaattien kanssa. Tuossa linkissä kirjoittaja kuitenkin taisi juuri hakea jonkinlaista sosiaalista matkailua, jossa ei itse matka tai kohde ole se tärkein, vaan sosiaalisuus olisi myös yksi matkan keskeinen osa.

• FF

Kuten yllä jo mainittiin, niin sitten on helpompi lopettaa matkustamisesta haaveilu.Ei se tunnu mihinkään johtavan.

• Mies 28v

Sosiaalisuus ei ole sitä, että on paljon kavereita, vaan sitä, että tulee toimeen ihmisten kanssa. Sosiaalinen voi siis olla, vaikka ei olisi ainuttakaan kaveria.

Matkustaa voi myös yksin, se ei vaadi sosiaalisuutta eikä kavereita. Päin vastoin, matkustaminen yksin voi olla hyvä keino ottaa aika itselleen, kun voi tulla ja mennä miten tykkää muita miettimättä, ja maisemat ympärillä muuttuvat pitäen mielen virkeänä.

Ja mitä väliä sillä on, mikä on normaalia?

• 2lkjx09

En kanssa oikein hiffaa sitä, että mitä väliä muiden mielipiteillä on? Mitä sillä on väliä, että mitä äitisi, naapurisi tai naapurihytissä majaileva miettii? Katsotko itsekin risteilyllä sitä, että kuka matkustaa yksin, kahdestaan tai ryhmässä? Kannattaa pitää mielessä se, että ihmisiä kiinnostaa eniten aina MINÄ ITSE. Sen kun pitää mielessä, niin huomaat, että loppujenlopuksi ne muut ihmiset eivät olekaan niin kiinnostuneita sinusta kuin olet luullut. Sitä paitsi osahan matkustaa yksin myös bisnessyistä, joten kanssamatkustajasta ei voi aina tietää, että mikä on hänen matkansa todellinen syy. Itsekin olen pari kertaa matkustanut Viroon laivalla työasioissa ihan yksin.

Minä matkustan yksin koska:
      - kaikki kaveri jo/vielä parisuhteessa
      - jos jään odottamaan kaveria, pääsisin reissuun tosi harvoin
      - saan valita täysin itse, että mitä haluan tehdä
      - rentouttavaa: ei tarvitse puhua, saa levätä eikä ole pakko miellyttää ketään

Pitkiin kalliisiin reissuiihin ei ole varaa, mutta risteilyitä olen tehnyt paljonkin.

• "En kanssa oikein hiffaa sitä, että mitä väliä muiden mielipiteillä on? Mitä sillä on väliä, että mitä äitisi, naapurisi tai naapurihytissä majaileva miettii? Katsotko itsekin risteilyllä sitä, että kuka matkustaa yksin, kahdestaan tai ryhmässä? Kannattaa pitää mielessä se, että ihmisiä kiinnostaa eniten aina MINÄ ITSE. Sen kun pitää mielessä, niin huomaat, että loppujenlopuksi ne muut ihmiset eivät olekaan niin kiinnostuneita sinusta kuin olet luullut. Sitä paitsi osahan matkustaa yksin myös bisnessyistä, joten kanssamatkustajasta ei voi aina tietää, että mikä on hänen matkansa todellinen syy. Itsekin olen pari kertaa matkustanut Viroon laivalla työasioissa ihan yksin. "

No mä kun en vaan osaa olla miettimättä sitä asiaa, että mitä muut ihmiset siitä oikein ajattelevat, jos olen yksin laivalla tai jossain ulkomaan matkalla. Tähän on tietenkin vaikuttaneet kaikki ne elämän huonot kokemukset siitä, kun ihmiset ovat aina kyselleet just baareissa sitä, että miksi oon yksin liikkeellä ja miksei mulla ole ketään kavereita siellä mukana. Vastaanotto kun noissa baareissa on ollut aina just tollainen ja kun tätä on kestänyt jo toistakymmentä vuotta (siitä lähtien kun täytin 18), niin eiköhän se ole ihan sanomattakin selvää, että tollainen jättää kyllä jälkensä keneen tahansa.

Aina jos töissäkin on maininnut olleensa laivaristeilyllä, niin varsinkin näiden pinnallisten ja ylisosiaalisten työkavereiden ihan ensimmäinen kysymys on ollut se, että kenen kanssa oon siellä ollut. Joka kerta en ole viitsinyt edes mainita sitä, että oon ollut isän tai vanhempien kanssa laivalla, kun he ajattelisivat kuitenkin sitä, että miksei mun ikäinen nuori mies käy mieluummin kavereidensa kanssa laivalla hauskaa pitämässä. Yksin jos olisin tällaiselle matkalle lähtenyt, niin eipä ole vaikea arvata sitä, että olisko nämä työkaverit ihmetelleet ja kyselleet sitä, että minkä ihmeen takia oikein oon ollut yksin laivaristeilyllä ja kyselleet heti siitä, että eikö mulla tosiaan ole ketään kavereita joita sinne seuraksi pyytää.

Kyllä mä sen tiedän, että ihmisiä matkustaa laivoilla myös yksin, kun on työmatkalaisia ja muita ihmisiä, joilla on jotkut syyt matkustaa yksinään. Mutta varsinkin noissa laivan baareissa ei koskaan näy yksinäisiä, varsinkaan nuoria miehiä, kun siellä kaikki ovat aina kavereidensa kanssa hauskaa pitämässä. Enkä osaisi edes keksiä mitään hyviä selityksiä, jos multa kysyttäisiin siitä yksinolosta. Kun en haluaisi valehdella olevani mikään työmatkalainen, kun se johtaisi helposti lisäkysymyksiin ja siinä vaan paljastuisi kuitenkin valehtelijaksi.

• nuorena pitäis

Naurettavaa...just lähden taas kuukaudeks.
      Ja ihan yksin...ainoa vika on et...aivan oikein.. on yksinäistä.

Loma on loma. Mut matkustelu on vain tietynkaltaisille ihmisille
      en tajua edes nyt miksi lähden, kait sen takii et ikä tulee vastaan
      ja haluaa mennä kun ei ole kun kerran ollut..

On niitäkin pässejä jotka matkustaa
      ja kuvittelee saavansa jonkun haaviin vielä joku päivä.

• Ruikuti ruikuti

Olet ainoa joka jankuttaa asiasta loputtomiin tekemättä asialle mitään tai huolimatta mukaasi seuraa sitten kun sitä olisi tarjolla.
      Unohda nyt helvetti jo se matkustelu kun se kerran tuottaa tuollaista tuskaa ja suollat sitten tuota henkisen ähkysi tulosta palstat täyteen.
      Asia ei muutu mitenkään täällä maailman tappiin lässyttämällä.
      Hanki itsellesi vaikka joku kiva harrastus mitä sopii tehdä soolona ja nimenomaan mieluiten juurikin yksin, kuten vaikka nettirunkkailu, rään syöminen, naisten alusvaatteisiin pukeutuminen tai syöt 10 kg hernerokkaa päivisin ja yöt vietät piereskellen tapetteja rulalle.
      Keräile vaikka postimerkkejä mutta lopeta nyt jo herran tähden tuo väninä ja jankutus tästä samasta asiasta!

• 1+8

DF on lopultakin onnistunut löytämään itselleen risteilykaverin netistä ja he kohtaavat satamassa.

DF: Moi! Oot sä se mun risteilykamu.
      Kaveri: Joo, taidan olla, jos sinä olet Dark Fear.
      DF: Sinä olet minun paras kaverini!
      Kaveri: Eikös me vasta tavattu, ettei vielä tunnetakaan?
      DF: Mä ostin tuolta myymälästä tosi coolit samanväriset takit meille molemmille. Tossa on sullekin. Sitten kaikki näkee, että me ei olla yksin liikenteessä. Kun ihmiset näkee meidät, ne ajattelee: "Tolla tyypillä on kaveri ja se ei ole epänormaali. Tosi normaalia olla kaveri."
      Kaveri: Sulla on aika erikoinen huumorintaju.
      DF: Eiku ihan tosissani. Laita takki päälle niin ihmiset näkee, että ollaan kavereita.

Yhdessä pojat lähtevät kävelemään kohti laivaa ja lipun tarkistusta.

DF: Viimeinkin haaveestaani tulee totta. Yhdessä me kaksi pystymme mihin vain.
      Kaveri: Just joo. Isketään ekaks vaikka naiset.
      DF: Jättäisitkö minut yksin naisen vuoksi?
      Kaveri: Eihän me nyt naimissa olla.
      DF: Meidän piti olla tiimi. Mä olisin ottanut luodin sun puolesta. Kuinka sä voisit muka tehdä mulle niin.
      Kaveri: Helposti. Eihän nyt kukaan luotia tuntemattoman vuoksi. Pidetään vaan nyt hauskaa.
      DF: Miten mulla voi hauskaa, kun mä tiedän, että sä kumminkin jätät mut yksin jonkin naisen takia. Sit kaikki katsoo, että "Tuo on epänormaali. Sen kaveri lähti naisen matkaan ja jätti sen yksin." Ei suhun voi luottaa.
      Kaveri: Kyllä mä itseäni ihan luotettavana pidän. Eikä se nyt mitenkään epänormaalia ole, jos Kaveri saa naisen.
      DF: Ollaanhan yhdessä koko matka. Älä jätä mua yksin kenenkään naisen vuoksi. Mä voin pitää sua kädestä.
      Kaveri: Musta ois parempi ettei takerruta liiaksi. Vois vaikuttaa vähän turhan homolta.
      DF: Pidä kiinni minusta tiukasti.(takertuu kaksin käsin kaulaan kiinni)
      Kaveri: Jumalauta, päästä irti! Irti! En helvetti lähe enää mihinkään sun kanssa.
      DF: Älä jätä! En mä yksin uskalla! Tule takas.
      DF: (itkee surkeana) Aina mulle käy näin. Mä en ikinä pääse risteilylle.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ny se loppuu ( Kuhmo)

Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.
      Kuhmo
      54
      1496
    2. Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan

Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt
      Kemi
      21
      1136
    3. Harmi että välimme

Menivät niin solmuun.
      Ikävä
      93
      987
    4. Ajatuksia

Mitä ajatuksia hän herättää tänään?
      Ikävä
      79
      710
    5. Hei sinä rakas mies.

Milloinkaan kohdataan? Toivottavasti pian....❤️
      Ikävä
      37
      688
    6. Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki

Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.
      Ikävä
      21
      529
    7. Mille kirjaimelle

toivotat hyvää yötä , kuka on mielessäsi kun menet nukkumaan?
      Ikävä
      27
      510
    8. Nainen, miten suhtautuisit

Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?
      Ikävä
      53
      460
    9. Katse

Miltä se tuntuu, kun hän katsoo sinua?
      Ikävä
      26
      451
    10. Voitko kirjoittaa mulle tänne mies?

Jos täällä käyt? Ihan kaverimielessä, jos ei muuten? Haluaisin jutella sinun kanssa. Mulla on edelleen jotenkin niin h
      Ikävä
      30
      433
    Aihe