Hei
Työsopimukseni mukaan lomarahani on 50 % loma-ajan palkasta.
Palkkani tarkistetaan kunnallilsen PTYTES:n mukaan. Olen lomalla heinäkuussa 20 päivää ja elokuussa 10 päivää. Miten heinäkuun loma-ajan palkka lasketaan, kun kk-palkka on 2400 euroa ? Lasketaanko tässä huomioitava päiväpalkka työpäivien vaiko todellisten päivien mukaan ?
loma-ajan palkka
2
386
Vastaukset
- aikaoutoa
Käytännössä saat heinäkuussa saman verran rahaa kuin jos olisit töissä samoin elokuussa. Ptytes:n lomaraha ei ole 50 % vaan se on 4%, 5% tai 6% lomanmääräytymiskuukautta kohti eli koko lomanmääräytymisvuodelta 48% tai 60% tai 72% ja lomapäivät ovat työpäiviä. Mikä systeemi tuo on, että palkka ptytes:n mukaan ja muut työehdot jonkun muun mukaan?
- riihipupu
Kiitos vastauksesta. En tiedä, näin on työsopimukseen kirjoitettu. Haluaisin tietää miten loma-ajan palkka erotetaan/lasketaan varsinaisesta palkasta jos
elokuussa on lomapäiviä 10 ja työpäiviä 13. Tiedän, että elokuulta maksetaan kuukausipalkan määrä, mutta lasketaanko loma-ajan palkan osuus
käyttäen työpäivien lukumäärää 23 vaiko kuukauden todellisia päiviä 31 ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 11510223
- 525010
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html422181Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1052038- 261904
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131581Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,411382Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v31971Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk54967Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta24953