Olen osa-aikaisena vuokrafirman kautta töissä, mutta samassa työpaikassa siis koko ajan. Tammikuussa kyselin kesätöistä ja minulle sanottiin sekä esimieheni, että vuokrafirman puolesta, että koska olin sillä hetkellä pisimpään ollut työntekijä saan täydet tunnit kesällä. Puhuimme tästä asiasta tiimipalaverissakin ja paikalla oli muut työntekijät kuulemassa. Nyt on kuitenkin käymässä niin, että en taidakkaan saada täysiä tunteja. Saan ehkä 3-4 vuoroa viikossa, mutta en viittä kuten alunperin sovittiin.
Eikö niin, että laki on minun puolella ja suullinen sopimus asiasta on lain edessä pätevä?
Lupaus kesätöistä
4
146
Vastaukset
- LakiEiOtaKantaa
Laki ei ota suullista sopimusta perusteeksi, ellei siitä ole jotain päteviä todisteita kuten filmiä ja äänitettä siltä päivältä, kun joskus puhuitte. En usko sinun olevan mikään hullu, joten konkreettisia todisteita sinulla niistä ei varmastikkaan ole.
Ikäväähän toi on, mutta älä ota hernettä nenään tosta. Firma ei vättämättä haluu sellasta työntekijää, joka ei voi joustaa, joten jos haluut vielä ton sopimuksen jälkeen töitä, niin saattaa jättää sun hakemuksen katsomatta. - kokemuksesta siis puhun. - työtön :(
Itselleni luvattiin marraskuussa 2010 kesätöitä eräästä kahvilasta ja kun tammi-helmikuun vaihteessa 2011 kävin kyselemässä, että koska kirjoitetaan sopimukset (sovittiin, että kirjoitetaan sitten kun oikeat haut alkavat) ja kappas, joo tota me ehdittiin täyttämään sun paikkas sori.
Onneks ehtisin vielä kuntien yms kesätyöhakuun, mutta ei sekään ole tuottanut tulosta.. 17 hakua = 0 yhteydenottoa :(- k@pe
joo-o.... itekkin hakenu 10 paikkaan hommiin helmikuusta lähtien, sanonu et vois aloittaa jo huhitkuussa (maaliskuussa olis ollu kirjoitukset ja keväällä muutenkin vähän koulua. Huhtikuussa soiteltiin yhestä paikasta et voikko tulla hommiin? vastasin joo mut heinäkuussa alkais armeija. sanottiiin jaa, tää paikka olis ollu pidemmäksi aikaa, ollaan suhun yhteydessä (ja eikä muuten oltu).
- Nyt suututtaa
Siis olen tälläkin hetkellä kyseisessä paikassa töissä, jos se jäi epäselväksi. Olen ollut siellä jo pian vuoden. Olen tällä hetkellä 15h/vk sopimuksella ja kesästä sovittiin muiden työntekijöiden kuullen, että Minä saan 5 vuoroa viikossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."652232Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2152090- 1171418
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711180Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj131148- 1031041
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73939Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki71913Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78889Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933865