Olen osa-aikaisena vuokrafirman kautta töissä, mutta samassa työpaikassa siis koko ajan. Tammikuussa kyselin kesätöistä ja minulle sanottiin sekä esimieheni, että vuokrafirman puolesta, että koska olin sillä hetkellä pisimpään ollut työntekijä saan täydet tunnit kesällä. Puhuimme tästä asiasta tiimipalaverissakin ja paikalla oli muut työntekijät kuulemassa. Nyt on kuitenkin käymässä niin, että en taidakkaan saada täysiä tunteja. Saan ehkä 3-4 vuoroa viikossa, mutta en viittä kuten alunperin sovittiin.
Eikö niin, että laki on minun puolella ja suullinen sopimus asiasta on lain edessä pätevä?
Lupaus kesätöistä
4
142
Vastaukset
- LakiEiOtaKantaa
Laki ei ota suullista sopimusta perusteeksi, ellei siitä ole jotain päteviä todisteita kuten filmiä ja äänitettä siltä päivältä, kun joskus puhuitte. En usko sinun olevan mikään hullu, joten konkreettisia todisteita sinulla niistä ei varmastikkaan ole.
Ikäväähän toi on, mutta älä ota hernettä nenään tosta. Firma ei vättämättä haluu sellasta työntekijää, joka ei voi joustaa, joten jos haluut vielä ton sopimuksen jälkeen töitä, niin saattaa jättää sun hakemuksen katsomatta. - kokemuksesta siis puhun. - työtön :(
Itselleni luvattiin marraskuussa 2010 kesätöitä eräästä kahvilasta ja kun tammi-helmikuun vaihteessa 2011 kävin kyselemässä, että koska kirjoitetaan sopimukset (sovittiin, että kirjoitetaan sitten kun oikeat haut alkavat) ja kappas, joo tota me ehdittiin täyttämään sun paikkas sori.
Onneks ehtisin vielä kuntien yms kesätyöhakuun, mutta ei sekään ole tuottanut tulosta.. 17 hakua = 0 yhteydenottoa :(- k@pe
joo-o.... itekkin hakenu 10 paikkaan hommiin helmikuusta lähtien, sanonu et vois aloittaa jo huhitkuussa (maaliskuussa olis ollu kirjoitukset ja keväällä muutenkin vähän koulua. Huhtikuussa soiteltiin yhestä paikasta et voikko tulla hommiin? vastasin joo mut heinäkuussa alkais armeija. sanottiiin jaa, tää paikka olis ollu pidemmäksi aikaa, ollaan suhun yhteydessä (ja eikä muuten oltu).
- Nyt suututtaa
Siis olen tälläkin hetkellä kyseisessä paikassa töissä, jos se jäi epäselväksi. Olen ollut siellä jo pian vuoden. Olen tällä hetkellä 15h/vk sopimuksella ja kesästä sovittiin muiden työntekijöiden kuullen, että Minä saan 5 vuoroa viikossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874108Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760