tosiKristityn ja ateistin maailma

Veli kuiva kuin aavikko

Vertauksessa tosiKristityn (Jeesukseen ja Raamattuun pelkästään turvaava) ja ateisti (ei usko jumaliin ja tollasii) minkälaisena he näkevät maailman.

tosiKristityt näkevät maailman viallisena, täynnä syntiä ja Saatanan vallassa olevia ihmisiä. He uskovat että tämä maailma ei kauaa enää ole olemassa sen nykyisessä muodossa, vaan Jeesus tulee ja muuttaa kaiken ja luo samalla valtakunnan jossa hallitsevat rakkaus ihmisten sydämissä ja maailma on oikeudenmukainen. Kristityt yrittävät pelastaa (joskus kyseenalaisin keinoin ja vaihtelevin tuloksin) lähimmäisiään ja muita etteivät he joutuisi eristetyksi pois siitä tulevasta Jeesuksen valtakunnasta jossa vallitsevat rakkaus ja oikeudenmukaisuus. TOSI kristityt myöntävät vajavaisuutensa ja sen että he ovat tehneet väärin, ja luottavat pelkästään Raamattuun jonka toisena pääsanomana on "rakasta lähimmäistäsi niinkuin rakastat itseäsi".

Ateisti, ei usko suurempaan voimaan joka säätelisi maailmaa ja he uskovat itse olevansa oman elämänsä herroja. Monilla ateistieilla on hyvät tarkoitukset, mutta nämä ovat pakotetut kylmenemään hitaasti maailman kylmyyden takia, ja sen takia kuinka epäkiitollista elämä on täällä muiden ihmisten keskessä jos heille yrittää jakaa rakkautta. Ateisti kertoo lapselleen että kun kuolet, ei ole sen jälkeen mitään vaan olet vain kuollut(tarkoitti se mitä sitten tahansa). Mutta ateistin näkökulmasta maailma on kylmä ja parannusta ei ole tulossa (ja kuka jaksaa jatkaa sellaisessa, missä on vain epätoivoa ja rakkaus hiipuu hiljalleen). Ateisteilla ei ole myöskään minkäänlaista uskontoa johonka he voisivat perustaa lakinsa vaan he ottavat esimerkit elävästä elämäst ja ovat valmiita sopeutumaan tilanteiden mukaan niinkuin tilanteet vaativat.

Kristityn maailma on omasta näkökulmastani täynnä toivoa paremmasta, rakkautta joka on PAKKO heidän uskonnossaan ja uskoa siihen että kaikki tulee kääntymään vielä paremmin. Vaikka moni kristitty eksyy tältä polulta ja menettää rakkautensa tähän, on kuitenkin tosikristityn maailman paljon enemmän onnellisuudelle ja rakkaudelle luotu kuin
Ateistin maailma, jossa ei ole toivoa paremmasta muutakuin sokeus kieltää kaikki ne faktat jotka uutiset lyövät naamalle, sodat ja kuolemat ja ehkä sinä! voit olla seuraava.

Ateistin mielestä hänen elämänsä kestää keskiverrosti noin 70 vuotta, kuin tosiKristityn mielestä hänen elämänsä kestää ikuisuuden. Kumpi onkaan näistä toivorikkaampi ja tulevaisuudeltaan valoisampi? Mielestäni jo tämä katsantokanta riittää kertomaan siitä kuinka paljon täynnä toivoa, rakkautta ja uskoa on kristinusko. Vaikka se sotisi faktoja vastaan se olisi kuitenkin maailman mahtavimman voiman, eli rakkauden uskonto ja PELKÄSTÄÄN se on sen verran tärkeä asia että ihminen on varmis uhraamaan ne arvot mitä nykyajan ihmiselle pidetään hyvänä.

13

309

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ateisti

jonka maalasit ei ole aivan tarkka. On hyvin tyypillistä sekoittaa pala totuutta fiktioon.

Ateistina iloitsen jokaisesta päivästä jonka elän, elän tätä hetkeä, en ajattele että sitten siinä tulevassa elämässä on aikaa itselle.
      Kuulostaa itsekkäältä, mutta on sitä vain sen positiivisessa merkityksessä. totta kai jokainen ajattelee ensin itseään. Niinhän uskovatkin tekevät, uskoessaan että he itse pelastuvat, käytköön pakanoille kuinka vain. Se on pakanoiden oma vika.

Elämisen tarkoitus on itse elämä, ei siinä ole mitään sen mystisempää. siis nauti siitä rakkaimpiesi kanssa niin kauan kuin elät. Kun kuolema tulee, ei kellään ole tietoa mitä sen jälkeen tapahtuu. Ei teillä uskovaisillakaan. Epäilys kalvaa jokaisen uskovan mieltä. Kuunnelkaa vaikka sisintänne.

• LiberianGirl

tosiKristitty ei juuri usko tähän itsekkyyteen vaan se on miltei kiellettyä Raamatun mukaan. Ja joka ajattelee niin pakanoista ei ole nähnytkään palaa Jeesuksesta taikka edes osannut kuvitellakaan Jumalan Valtakuntaa.
        Vaikka järkeni taistelee vastaan sydäntäni, olen sitä mieltä että elämä on pelkkä koetinkivi jossa valitaan joko Jeesuksen eteen polvistuminen taikka kadotus. Ja koska olen valinnut Jeesuksen haluan käyttää tämän elämäni (70 vuotta lyhyt aika loppujen lopuksi vaikka lopussa tuntuukin tarpeeksi pitkältä) siihen että osaisin kertoa Jeesuksesta ja rakkaudesta (tosin tähän mennessä suht heikoin tuloksin :). En halua olla itsekäs ja ajatella itseäni (tässä epäonnistun melki joka kerta kun yritän :DD), vaan yritän noudattaa Raamatun ohjetta ja Jeesuksen sanoja ja asettaa muut itseni edellä (ja se on vaikeata, melki mahdottomalta tuntuvaa usein). Ja älkäämme sekoittako näitä ulkoisesti uskovia jotka eivät ole sisimmässään polvistuneen Jeesuksen eteen, vaan ovat vieläkin itserakkaita ja kuolleita sisäisesti.

• Julia

Väität että vain "tosiKristityn" elämässä, sydämessä ja maailmankuvassa voi olla rakkautta ja toivoa. Ei pidä paikkaansa!!

Minä itse EN lue itseäni "tosiKristittyihin" mutta silti sydämessäni asuu rakkaus ihmisiä ja koko maailmaa kohtaan vaikka täällä paljon pahaa onkin. Minä en tarvitse Jumalaa (vaan rakkaita ihmisiä!) ollakseni onnellinen ja jaksaakseni elämän vastoinkäymisissä.

On toki totta, että uskonto voi olla suuri apu ja ilonlähde joidenkin elämässä, mutta olen vakuuttunut että kaikki eivät uskontoa tarvitse ollakseen onnellisia tai lööytääkseen sisältöä ja merkitystä elämälleen. Sinä myös puhut ainoastaan kristinuskosta vaikka maailma on uskontoja täynnä! Oletko varma että juuri kristinusko on parempi kuin muut?

• LiberianGirl

Tässäpä juuri piilee tosiKristittyjen tekemä ero muuhun maailmaan. Ateistin uskonto on itsekkyys ja tosiKristityn on PAKKO ANTAA RAKKAUTTA, jota ei makseta takaisin maallisin tavoin.
        ................
        Mitä iloa siitä on että annat rakkautta niille jotka sitä sinulle takaisin antavat? Näinhän tekevät kaikki, vihaajat ja tyhmätkin. Tottakai jokainen näin tekee, ja jos ei tee, on tyhmä ja hullu. Rakkaus kaikkia kohtaan, niitäkin jotka ovat vääräuskoisia, on Raamatun ohje tosiUskovaisille ja sitä pitää (ainakin yrittää) noudattaa. Tosi rakkaus ei tule muista ihmisistä vaan ihmisestä itsestään, mutta sitä ei voi itseensä sytyttää.

• -miimma-
        LiberianGirl kirjoitti:

Tässäpä juuri piilee tosiKristittyjen tekemä ero muuhun maailmaan. Ateistin uskonto on itsekkyys ja tosiKristityn on PAKKO ANTAA RAKKAUTTA, jota ei makseta takaisin maallisin tavoin.
        ................
        Mitä iloa siitä on että annat rakkautta niille jotka sitä sinulle takaisin antavat? Näinhän tekevät kaikki, vihaajat ja tyhmätkin. Tottakai jokainen näin tekee, ja jos ei tee, on tyhmä ja hullu. Rakkaus kaikkia kohtaan, niitäkin jotka ovat vääräuskoisia, on Raamatun ohje tosiUskovaisille ja sitä pitää (ainakin yrittää) noudattaa. Tosi rakkaus ei tule muista ihmisistä vaan ihmisestä itsestään, mutta sitä ei voi itseensä sytyttää.

Think about it!! ;)

• LiberianGirl
        -miimma- kirjoitti:

Think about it!! ;)

kun tartun aina tälläisiin vastaamatta jätettäviksi tarkotettuihin viesteihin ja niistä jatkan. Mutta Raamatussahan on paras kuvaus siitä mitä usko on. Usko ei ole tietoa kuten jo nimikin sen sanoo. Mutta siitä taas voidaan vääntää käden ja toisenkin siitä että kumpi on loppujen lopuksi voimakkaampi usko vai tieto? (tosin olen saanut rauhan jo tästä kysymyksestä sillä molemmat todistavat puolestani)

• Ateisti
        LiberianGirl kirjoitti:

................

Että jumalan kieltävä voi olla aivan yhtä hyvä kuin uskovakin. aivan yhtä epäitsekäs, aivan yhtä jalo.

Mitä mieltä olet Hindusta joka lakaisee kaikki pieneliötkin edestään ettei vahingossa tallaisi ja tappaisi näitä. Hän ei usko sinun jumalaasi, mutta on kertasluokka tai kahta parempi ihminen kuin kukaan tääne kirjoittavista.

Mitä on se itsekkys jota sanot ateistien edustavan?
        Miten se ilmenee?
        Voiko sivullinen nähdä käytöksestä kumpi on uskova ja kumpi on ateisti?
        Voiko jumalasi nähdä kumpi on parempi ihmisenä?

• LiberianGirl
        Ateisti kirjoitti:

Että jumalan kieltävä voi olla aivan yhtä hyvä kuin uskovakin. aivan yhtä epäitsekäs, aivan yhtä jalo.

Mitä mieltä olet Hindusta joka lakaisee kaikki pieneliötkin edestään ettei vahingossa tallaisi ja tappaisi näitä. Hän ei usko sinun jumalaasi, mutta on kertasluokka tai kahta parempi ihminen kuin kukaan tääne kirjoittavista.

Mitä on se itsekkys jota sanot ateistien edustavan?
        Miten se ilmenee?
        Voiko sivullinen nähdä käytöksestä kumpi on uskova ja kumpi on ateisti?
        Voiko jumalasi nähdä kumpi on parempi ihmisenä?

Että mun mielestä kun mun mielestä ateistin maailma on niin lohduton koska asiat perustuvat siihen kuin ne näyttävät olevat. Ja kun ajattelee sitä että jos uskovalla on vakaa usko että kaikki käy loppujen lopuksi niin kuin sen pitikin (joka on sitten suuri ? monelle), niin ainakin tämä antaa minulle paljon voimia, paljon enemmän kuin se mitä silmäni näyttävät minulle. Ja se jos olisin ateisti ja eläisin vain 70 vuotta sen jälkeen kaikki loppuisi voisi aiheuttaa minussa pienen paniikin (vaikka suultani vihaankin tätä maailmaa) koska jokin puoli on kuitenkin vielä kiintynyt tähän maailmaan (jossa on kuitenkin jotain hyvää). Eli pääasia se että ateistin elämä tuntuu niin lohduttomalta, ja se vaikuttaa sitten sydämmeen koska tuntuu kaikki niin turhalta pahalla tavalla. Ja voisin heittäää radikaalin väitteen jopa että kun ihmisten sydän kylmenee ilman toivoa paremmasta tällä tavalla niin silloin kylmenee lopulta rakkauskin maailmasta ja mitä silloin on enää elämässä elämisen arvoista jos kaikki on mautonta.

• Ateisti
        LiberianGirl kirjoitti:

Että mun mielestä kun mun mielestä ateistin maailma on niin lohduton koska asiat perustuvat siihen kuin ne näyttävät olevat. Ja kun ajattelee sitä että jos uskovalla on vakaa usko että kaikki käy loppujen lopuksi niin kuin sen pitikin (joka on sitten suuri ? monelle), niin ainakin tämä antaa minulle paljon voimia, paljon enemmän kuin se mitä silmäni näyttävät minulle. Ja se jos olisin ateisti ja eläisin vain 70 vuotta sen jälkeen kaikki loppuisi voisi aiheuttaa minussa pienen paniikin (vaikka suultani vihaankin tätä maailmaa) koska jokin puoli on kuitenkin vielä kiintynyt tähän maailmaan (jossa on kuitenkin jotain hyvää). Eli pääasia se että ateistin elämä tuntuu niin lohduttomalta, ja se vaikuttaa sitten sydämmeen koska tuntuu kaikki niin turhalta pahalla tavalla. Ja voisin heittäää radikaalin väitteen jopa että kun ihmisten sydän kylmenee ilman toivoa paremmasta tällä tavalla niin silloin kylmenee lopulta rakkauskin maailmasta ja mitä silloin on enää elämässä elämisen arvoista jos kaikki on mautonta.

ne sanovat huumeveikotkin jotka eivät kestä elämän todellisuutta.

Suon uskonnon tuoman lohdun kaikille sitä tarvitseville. Kuka tietää vaikka itsekkin kuoleman lähestyessä joutuisin paniikkiin ja varmuuden vuoksi liittyisin taas kirkkoon. Ihan varmuuden vuoksi, eihän siinä mitään menetä, eihän?

• Julia
        LiberianGirl kirjoitti:

Minua ärsyttää tämä alituinen yleistäminen ja ennakkoluulot, joita uskovaisilla, kuten sinulla, on ei-uskovista.

Minä olen kanssasi eri mieltä siitä, että ateistin maailma olisi lohduton ja että ateisti ei rakastaisi kuin niitä ihmisiä jotka häntä rakastavat.

Vaikka en usko Jumalaan (en kyllä kielläkään) niin rakastan kaikkia ihmisiä, enkä halua kenellekään mitään pahaa! (Sinun mielestäsihän se on mahdotonta koska en usko Jumalaan!!) En tietenkään aina toimi oikein, niinkuin ei kukaan voi, mutta yritän ainakin tehdä parhaani auttaakseni muita ja tehdäkseni heidän elämästään parempaa.

Sitten siitä lohduttomuudesta. En tietenkään voi sanoa muiden ei-uskovien puolesta mutta minä en ainakaan tunne eläämääni turhaksi tai lohduttomaksi vaikka vastoinkäymiset välillä koittelevatkin. Eli olen sitä mieltä, että elämän merkitykselliseksi kokemiseen, sekä ihmisten rakastamiseen ei tarvita välttämättä Jumalaa!

• ChocolateThai/LiberianGirl
        Julia kirjoitti:

Minua ärsyttää tämä alituinen yleistäminen ja ennakkoluulot, joita uskovaisilla, kuten sinulla, on ei-uskovista.

Minä olen kanssasi eri mieltä siitä, että ateistin maailma olisi lohduton ja että ateisti ei rakastaisi kuin niitä ihmisiä jotka häntä rakastavat.

Vaikka en usko Jumalaan (en kyllä kielläkään) niin rakastan kaikkia ihmisiä, enkä halua kenellekään mitään pahaa! (Sinun mielestäsihän se on mahdotonta koska en usko Jumalaan!!) En tietenkään aina toimi oikein, niinkuin ei kukaan voi, mutta yritän ainakin tehdä parhaani auttaakseni muita ja tehdäkseni heidän elämästään parempaa.

Sitten siitä lohduttomuudesta. En tietenkään voi sanoa muiden ei-uskovien puolesta mutta minä en ainakaan tunne eläämääni turhaksi tai lohduttomaksi vaikka vastoinkäymiset välillä koittelevatkin. Eli olen sitä mieltä, että elämän merkitykselliseksi kokemiseen, sekä ihmisten rakastamiseen ei tarvita välttämättä Jumalaa!

Tämä on syvällisempi ja suurempi asia kuin yhden ihmisen (mielestäni hetkittäinen) turvallisuuden tunne. Puhun nyt siitä, kun vaikka kävelet yksin pimeällä kadulla ja pelkäät mitä seuraa nurkan takana, niin silloin olo voi tuntua turvattomalta. Myös mielestäni silloin kun joku on kuollut voi olo tuntua surulliselta. Se mitä yritän sanoa että uskovainen ihminen pystyy välttämään KAIKKI ikävät asiat maailmassa. Jumala voi viedä kaikki lähimmäiset ja rahat ja katon pään päältä ja seinät jalkojen alta, ja kuitenkin uskovainen tietää että kaikki tapahtuu hänen omaksi hyväkseen eikä sure vaan luottaa Jumalaan ja iloitsee Jumalan rakkaudesta ja armosta, ja ETUOIKEUDESTA KOETTELEMUKSIIN. (Tosin tämä vaatii jo niin todellista uskoa että silloin on maailma muutenkin evvk).

Mutta älä sano etten tunne ateisteja, sillä niitä on maailmani pullollaan. En tunne yhtään henkilöä joka ajattelisi samoin kuin minä uskosta ja Jumalan armosta.
        Mutta palaan vielä tähän turhuuteen, itse luotan Jumalaan ja siihen että ihmiselämä on korkeintaan 120 vuotta ja ikuisuuteen verrattuna hyvinkin pieni aika. Mutta jos olen ateisti ja ajattelen, nytkun nuorikin olen vielä eikä ruumiini ole kyllästänyt maailmaan, niin tuntisin lohduttomuutta siitä että elän vain vähän aikaa ja sitten kaikki loppuu, ja voi loppua jo huomennakin. Todellista sokeutta mielestäni on se että pystyy vaan "porskuttamaan" eteenpäin unohtaen kuinka hiuskarvan varassa elämä on. Sama asia on se että kuinka paljon näkee ihmisiä jotka eivät voi hyvin, ovat surullisia tai vihaisia syystä tai toisesta, ja enkä ole edes tehnyt mitään heidän hyväkseen. Kuulostan hieman muoviselta juttujeni perusteella mutta näinhän asia syvimmiltään on. Voin sanoa että sinunkin Julia ympärilläsi on ihmisiä on jotka ovat surullisia ja vihaisia etkä ole heitä auttanut (syystä tai toisesta). Mutta nyt mikä oikeesti ottaa päähä koko tos hommassa, että helkkari jos te elätte vaan kerra, ni miks ette ota siitä ees mitää irti?

• Julia
        ChocolateThai/LiberianGirl kirjoitti:

Tämä on syvällisempi ja suurempi asia kuin yhden ihmisen (mielestäni hetkittäinen) turvallisuuden tunne. Puhun nyt siitä, kun vaikka kävelet yksin pimeällä kadulla ja pelkäät mitä seuraa nurkan takana, niin silloin olo voi tuntua turvattomalta. Myös mielestäni silloin kun joku on kuollut voi olo tuntua surulliselta. Se mitä yritän sanoa että uskovainen ihminen pystyy välttämään KAIKKI ikävät asiat maailmassa. Jumala voi viedä kaikki lähimmäiset ja rahat ja katon pään päältä ja seinät jalkojen alta, ja kuitenkin uskovainen tietää että kaikki tapahtuu hänen omaksi hyväkseen eikä sure vaan luottaa Jumalaan ja iloitsee Jumalan rakkaudesta ja armosta, ja ETUOIKEUDESTA KOETTELEMUKSIIN. (Tosin tämä vaatii jo niin todellista uskoa että silloin on maailma muutenkin evvk).

Mutta älä sano etten tunne ateisteja, sillä niitä on maailmani pullollaan. En tunne yhtään henkilöä joka ajattelisi samoin kuin minä uskosta ja Jumalan armosta.
        Mutta palaan vielä tähän turhuuteen, itse luotan Jumalaan ja siihen että ihmiselämä on korkeintaan 120 vuotta ja ikuisuuteen verrattuna hyvinkin pieni aika. Mutta jos olen ateisti ja ajattelen, nytkun nuorikin olen vielä eikä ruumiini ole kyllästänyt maailmaan, niin tuntisin lohduttomuutta siitä että elän vain vähän aikaa ja sitten kaikki loppuu, ja voi loppua jo huomennakin. Todellista sokeutta mielestäni on se että pystyy vaan "porskuttamaan" eteenpäin unohtaen kuinka hiuskarvan varassa elämä on. Sama asia on se että kuinka paljon näkee ihmisiä jotka eivät voi hyvin, ovat surullisia tai vihaisia syystä tai toisesta, ja enkä ole edes tehnyt mitään heidän hyväkseen. Kuulostan hieman muoviselta juttujeni perusteella mutta näinhän asia syvimmiltään on. Voin sanoa että sinunkin Julia ympärilläsi on ihmisiä on jotka ovat surullisia ja vihaisia etkä ole heitä auttanut (syystä tai toisesta). Mutta nyt mikä oikeesti ottaa päähä koko tos hommassa, että helkkari jos te elätte vaan kerra, ni miks ette ota siitä ees mitää irti?

Olet kyllä aivan oikeassa siinä että usko voi tehdä elämästä turvallisempaa ja parempaa. Eikä minusta ole mitään väärää siinä että uskoo, ja tulee niin onnellisemmaksi.

Se mistä puolestaan olen eri mieltä kanssasi (ChocolateThai/ LiberianGirl) on se, etteikö kuvailemaasi turvallisuuden tunnetta ja mielenrauhaa voisi tuntea ilman että uskoo Jumalaan.

Henkilökohtaisesti en ole vielä saanut maailmankuvaani selkeäksi suhteessa Jumalan olemassaoloon, eli olen agnostikko. En niinollen varsinaisesti usko Jumalaan mutten myöskään kiellä etteikö hän voisi olla olemassa.

En voi sanoa muiden ei-uskovien puolesta mutta MINÄ en tunne itseäni turvattomaksi pelottavissakaan tilanteissa. En osaa eritellä mistä se johtuu mutta niin vain on. Ja toiseksi en tunne ahdistusta siitä etten ehkä eläkään kuin tämän maallisen elämäni ajan. Minusta on vain hyvä asia että ihmiset voivat saada lohtua kuolemanjälkeisen elämän ideasta mutta minä en halua luottaa johonkin mistä en ole varma. Sen sijaan yritän elää parhaimman taitoni mukaan täällä maan päällä, niin että voisin päättää elämäni hymyillen.

Kysyit viestissäsi että jos kerran ei-uskovat ajattelevat elävänsä vain tämän lyhyen elämän niin miksi he eivät sitten ota siitä mitään irti. En oikeen ymmärrä mitä tarkoitit sillä. Sitäkö että ei-uskova ei voisi saada elämästään mitään irti? Voi tottakai olla ihmisiä, jotka uskonsa ansiosta saavat elämästään enemmän irti. Mutta ei ole oikein väittää että ilman uskoa elämästä ei saisi mitään irti!

Pikemminkin voisi ajatella, että uskovat eivät eläisi täysillä koska odottavat niin hartaasti kuolemanjälkeistä elämää, jossa sitten kaikki on mahdollista ja onni hymyilee... Minä puolestani yritän elää täällä maan päällä täydesti juuri siksi, koska ajattelen että elän tosiaankin vain sen lyhyen ajan jonka saan täällä olla.

• ChocolateThai
        Julia kirjoitti:

Olet kyllä aivan oikeassa siinä että usko voi tehdä elämästä turvallisempaa ja parempaa. Eikä minusta ole mitään väärää siinä että uskoo, ja tulee niin onnellisemmaksi.

Se mistä puolestaan olen eri mieltä kanssasi (ChocolateThai/ LiberianGirl) on se, etteikö kuvailemaasi turvallisuuden tunnetta ja mielenrauhaa voisi tuntea ilman että uskoo Jumalaan.

Henkilökohtaisesti en ole vielä saanut maailmankuvaani selkeäksi suhteessa Jumalan olemassaoloon, eli olen agnostikko. En niinollen varsinaisesti usko Jumalaan mutten myöskään kiellä etteikö hän voisi olla olemassa.

En voi sanoa muiden ei-uskovien puolesta mutta MINÄ en tunne itseäni turvattomaksi pelottavissakaan tilanteissa. En osaa eritellä mistä se johtuu mutta niin vain on. Ja toiseksi en tunne ahdistusta siitä etten ehkä eläkään kuin tämän maallisen elämäni ajan. Minusta on vain hyvä asia että ihmiset voivat saada lohtua kuolemanjälkeisen elämän ideasta mutta minä en halua luottaa johonkin mistä en ole varma. Sen sijaan yritän elää parhaimman taitoni mukaan täällä maan päällä, niin että voisin päättää elämäni hymyillen.

Kysyit viestissäsi että jos kerran ei-uskovat ajattelevat elävänsä vain tämän lyhyen elämän niin miksi he eivät sitten ota siitä mitään irti. En oikeen ymmärrä mitä tarkoitit sillä. Sitäkö että ei-uskova ei voisi saada elämästään mitään irti? Voi tottakai olla ihmisiä, jotka uskonsa ansiosta saavat elämästään enemmän irti. Mutta ei ole oikein väittää että ilman uskoa elämästä ei saisi mitään irti!

Pikemminkin voisi ajatella, että uskovat eivät eläisi täysillä koska odottavat niin hartaasti kuolemanjälkeistä elämää, jossa sitten kaikki on mahdollista ja onni hymyilee... Minä puolestani yritän elää täällä maan päällä täydesti juuri siksi, koska ajattelen että elän tosiaankin vain sen lyhyen ajan jonka saan täällä olla.

Julia Julia, mä taidan nähdä sussa asioita, jotka on suurempia kun sä ite taidat ittestäs ymmärtää. Mä en tiedä miten sulle todistaisin Raamatusta, mutta uskon että Jumala tekee sen sulle pian. Mutta sun juttus on kyllä täyttä asiaa, niis on enempi ite asiaa kun melki koko palstas.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      110
      7080
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4591
    3. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      55
      4465
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      50
      3713
    5. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3688
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      201
      3605
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      25
      3124
    8. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      50
      2673
    9. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      31
      2221
    10. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2058
    Aihe