Mitä koirarotuja

koiraihminen :)

palstalaiset muistuttavat?

Minusta :

genio: kulkukoira, sekarotuinen
¨papu: mäyräkoira
timanttia: villakoira dimangi-pannalla
jazuli: rotweiler
jatkakaa......

51

171

Vastaukset 51

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mie muistutan pulskittunutta afgaanin vinttikoiraa

• c'babe

Etkä muistuta! Tai jos oikein hyvin olet pulskistunut, niin näyttäähän se koirakin aika hassulta :DDD

• c'babe kirjoitti:

Etkä muistuta! Tai jos oikein hyvin olet pulskistunut, niin näyttäähän se koirakin aika hassulta :DDD

ok oon ihmissusi syön kaiken verevän eteeni sattuvan, jollei sulla oo hopealuodilla ladattua asetta oot kusessa SANGRE DE TU VIDA!

• ai kuin söpis :)

luonteeni puolesta voisin kyl muistuttaa enempi jotain terrieriä
        tai jopa suomenpystykorvaa,

räyh!

• c'babe
        Pikku-Murri kirjoitti:

ai kuin söpis :)

luonteeni puolesta voisin kyl muistuttaa enempi jotain terrieriä
        tai jopa suomenpystykorvaa,

räyh!

mut siitä laattakuvasta tulee kyllä mieleen tuon edellisen laittama kuva :) Musta se sattui hyvin. No nyt sun on muristava kunnolla, jos se ei nappaa sua yhtään!

• Toljake
      http://aijaa.com/v.php?i=005378037773.jpg
      se kun sattuu olemaan tän turriaisen lempinimi,
      ja onhan noissa paljon samaa muutenki.. :)

mur

• Passikuvasta tunnistaa hyvin ;)

• Mä taidan olla luonteeltani kultainen noutaja. Tahdoton, laiska ja kuuliainen.
      Muutenkin vähän tylsä.

• Kultaisen noutajan purematilasto on sitten suurimpia, verrattuna muihin rotuihin.
        Kultaisella on 18% ja sakuilla on 24%, siihen on laskettu mukaan poliisikäytössä tulleet puremat. Ja kultaiset noutajat ovat perhekoiria.

Jaa sellainen koira olet.

• weawery kirjoitti:

Kultaisen noutajan purematilasto on sitten suurimpia, verrattuna muihin rotuihin.
        Kultaisella on 18% ja sakuilla on 24%, siihen on laskettu mukaan poliisikäytössä tulleet puremat. Ja kultaiset noutajat ovat perhekoiria.

Mua on purrut kolme koiraa, yksikään ei ole ollut kultainen noutaja, mutta se johtuu ehkä siitä siitä että mun tuttavapiirissä harrastetaan enemmän tottista, agilityä, jälkihommia, näyttelyitä ja metsästystä. Enkä tunne ketään, ketä kultainen noutaja olisi purrut. Tosin en tiedä ainoatakaan "hyvin pidetty" ja tervettä koiraa joka olisi ihmistä purrut. Joko ne koirat ovat olleet piestyjä tai muuten huonosti pidettyjä/kohdeltuja tai sitten sairaita (esim. aivokasvain tai dementtia).

Kultainen noutaja on varmaan yleisin koira joka hankitaan ns. väärin perustein...
        Tuskin kovin moni hankkii esim. sakemanni tai doberin lapsille leikkikaveriksi, valitettavasti kovin monet taitaa hankki kultsin tuollaisilla perusteilla.

Sakemanneista mulla on vain hyviä kokemuksia, niillä on hyvä muisti ja muutenkin ihan mukavia. Kaveri joutui antaa sakemammiuroksensa pois (akan takia) ja muutama vuosi myöhemmin kohtasin sen eräässä talossa "kettingin jatkona". Isäntä sanoi, että sen lähelle ei ole oikein kenelläkään asiaa, mutta minut se tunnisti välittömästi. Aikani sitä rapsuttelin ja jututin...sanoin isännälle, että koita keksiä sille jotain tekemistä. Se ei tykkää olla päivät pitkät rivarin pihassa 4m kettingissä.

• Richartti kirjoitti:

Mua on purrut kolme koiraa, yksikään ei ole ollut kultainen noutaja, mutta se johtuu ehkä siitä siitä että mun tuttavapiirissä harrastetaan enemmän tottista, agilityä, jälkihommia, näyttelyitä ja metsästystä. Enkä tunne ketään, ketä kultainen noutaja olisi purrut. Tosin en tiedä ainoatakaan "hyvin pidetty" ja tervettä koiraa joka olisi ihmistä purrut. Joko ne koirat ovat olleet piestyjä tai muuten huonosti pidettyjä/kohdeltuja tai sitten sairaita (esim. aivokasvain tai dementtia).

Kultainen noutaja on varmaan yleisin koira joka hankitaan ns. väärin perustein...
        Tuskin kovin moni hankkii esim. sakemanni tai doberin lapsille leikkikaveriksi, valitettavasti kovin monet taitaa hankki kultsin tuollaisilla perusteilla.

Sakemanneista mulla on vain hyviä kokemuksia, niillä on hyvä muisti ja muutenkin ihan mukavia. Kaveri joutui antaa sakemammiuroksensa pois (akan takia) ja muutama vuosi myöhemmin kohtasin sen eräässä talossa "kettingin jatkona". Isäntä sanoi, että sen lähelle ei ole oikein kenelläkään asiaa, mutta minut se tunnisti välittömästi. Aikani sitä rapsuttelin ja jututin...sanoin isännälle, että koita keksiä sille jotain tekemistä. Se ei tykkää olla päivät pitkät rivarin pihassa 4m kettingissä.

Minua on purrut oma koira ja se oli lapinporokoira.
        Hammas meni kämmenen ulkosyrjästä läpi, annoin ruokaa sille ja vieras koita joka oli kylässä tuli väliin. Oma koirani alkoi haukkua ja samalla otin sen kupin pois, niin haukkumisen seuraksena leuka osui mun käteeni ja läpi meni.
        Ei tullut yhtään verta, lihaskudosnestettä valui vaan.
        On ne koirat yleensä kaikki kilttejä

• weawery kirjoitti:

Kultaisen noutajan purematilasto on sitten suurimpia, verrattuna muihin rotuihin.

Ois mulla ollu mielessä yksi rotu, joka kuvaisi luonnettani paremmin, mutta on Suomessa aika harvinainen. Sanotaanko vaikka niin, että lisätään kultsin luonteeseen sellaista reviiri- ja läheistietoista terävyyttä niin...

"Luonteeltaan koira on tasainen, hyväntahtoinen ja lapsirakas, mutta ulkopuolisia kohtaan pidättyväinen. xxxx on suojelu- ja taistelutahtoa, itsevarmuutta ja kuormitettavuutta, kohtuullisesti temperamenttia ja erittäin hyvä hajuaisti. Rodussa esiintyy kuitenkin jonkin verran myös mm. pehmeyttä"

• weawery kirjoitti:

Minua on purrut oma koira ja se oli lapinporokoira.
        Hammas meni kämmenen ulkosyrjästä läpi, annoin ruokaa sille ja vieras koita joka oli kylässä tuli väliin. Oma koirani alkoi haukkua ja samalla otin sen kupin pois, niin haukkumisen seuraksena leuka osui mun käteeni ja läpi meni.
        Ei tullut yhtään verta, lihaskudosnestettä valui vaan.
        On ne koirat yleensä kaikki kilttejä

Omalla kohdalla on ollut kaksi vanhaa sairastunutta "vahti-/vartiokoiraa" ja yksi kaltoin kohdeltu metsästyskoiraa. Tuo metsästyskoira teki sellaisen tempun, että se vei mun luottoni vieraisiin koiriin varmaan lopuksi elämää, mikä ei ole varmaankaan pelkästään huono asia. Ei mitään varoituksia, vaan pikemminkin päin vastoin....ei pysty ymmärtämään vieläkään. Vei palan lihaa mennessä ja tikkejä ommeltiin TK:ssa. Olihan minua siitä koirasta varoitettu, mutta 10-vuotiaan "kokeneena" koiraihmisenä "luin" mieluummin koiraa kuin kuuntelin aikuisia.Nooo,...samalla tavalla kuitenkin menettelin 15 vuotta myöhemmin sen kaverin entisen sakemannin kanssa, sillä erotuksella että koira olli tuttu 3-4 vuoden takaa menneisyydestä.

• weawery kirjoitti:

NAAPURIN NESTORI OLI KILTTI KULTAINEN NOUTAJA JÄTTI JERICON RAUHAAN KU PIHALLA KÄVI.
        VAYA CON DIOS NESTORI OLIT KILTTI HAUVELI

• Richartti kirjoitti:

Omalla kohdalla on ollut kaksi vanhaa sairastunutta "vahti-/vartiokoiraa" ja yksi kaltoin kohdeltu metsästyskoiraa. Tuo metsästyskoira teki sellaisen tempun, että se vei mun luottoni vieraisiin koiriin varmaan lopuksi elämää, mikä ei ole varmaankaan pelkästään huono asia. Ei mitään varoituksia, vaan pikemminkin päin vastoin....ei pysty ymmärtämään vieläkään. Vei palan lihaa mennessä ja tikkejä ommeltiin TK:ssa. Olihan minua siitä koirasta varoitettu, mutta 10-vuotiaan "kokeneena" koiraihmisenä "luin" mieluummin koiraa kuin kuuntelin aikuisia.Nooo,...samalla tavalla kuitenkin menettelin 15 vuotta myöhemmin sen kaverin entisen sakemannin kanssa, sillä erotuksella että koira olli tuttu 3-4 vuoden takaa menneisyydestä.

Mun koira ei purisi ketään, tunnen sen niin hyvin.
        Huoltomies kun oli käynyt, en ollut kotona. Koirani oli nuollut sitä kasvoille ja oli hyvin iloinen kun sai seuraa hetkeksi.

• weawery kirjoitti:

Huoltomies kun oli käynyt, en ollut kotona. Koirani oli nuollut sitä kasvoille ja oli hyvin iloinen kun sai seuraa hetkeksi.

Ne koirat joiden kanssa olen eniten tekemissä, eivät päästä huoltomiestä sisään.
        Jos nyt oikein sikeässä unessa sattuu olemaan ja huoltomies ei soita ovikello, niin voi sisälle päästä, mutta ei välttämättä enää ulos :) Tästä on ihan kokemusta.

Lisäksi on kokemusta siitä, että auton voi jättää ihan huoletta lukitsematta, jos koira on autossa irti (ei kalterin takana peräkontissa)

• Richartti kirjoitti:

Ne koirat joiden kanssa olen eniten tekemissä, eivät päästä huoltomiestä sisään.
        Jos nyt oikein sikeässä unessa sattuu olemaan ja huoltomies ei soita ovikello, niin voi sisälle päästä, mutta ei välttämättä enää ulos :) Tästä on ihan kokemusta.

Lisäksi on kokemusta siitä, että auton voi jättää ihan huoletta lukitsematta, jos koira on autossa irti (ei kalterin takana peräkontissa)

Huoltomies muuten totesi, että "Ei haittaa vaikka koira on kotona, mulla on itellä sakemanni kotona" :)

• weawery kirjoitti:

"Mun koira ei purisi ketään, tunnen sen niin hyvin."

- Mutta pystytkö viemään sen "piikille" tai kalliisiin tutkimuksiin vaikka 4 vuotiaana, jos luonne alkaa muuttua? Tiedostatko välttämättä, että kyse ei ole normaalista/tavallisestä muutoksesta? Esim. ns. omapäisyyden lisääntyminen...voi johtua sairaudesta tai sitten ns. aikuistumisesta.

• monte24 kirjoitti:

NAAPURIN NESTORI OLI KILTTI KULTAINEN NOUTAJA JÄTTI JERICON RAUHAAN KU PIHALLA KÄVI.
        VAYA CON DIOS NESTORI OLIT KILTTI HAUVELI

VAYA SIN DIOS MONTE PERRO ESTUPIDO

• Richartti kirjoitti:

"Mun koira ei purisi ketään, tunnen sen niin hyvin."

- Mutta pystytkö viemään sen "piikille" tai kalliisiin tutkimuksiin vaikka 4 vuotiaana, jos luonne alkaa muuttua? Tiedostatko välttämättä, että kyse ei ole normaalista/tavallisestä muutoksesta? Esim. ns. omapäisyyden lisääntyminen...voi johtua sairaudesta tai sitten ns. aikuistumisesta.

Luna tulee kesällä 3-vuotta, ostin sen kasvattajalta, se tuli palautuksena kun tuli jotakin ongelmia entisessä kodissa. Mietin pitkään ostanko puoltoistavuotiaan sakemannin jolla ongelmia ja mulla käy vielä pieniä lapsia talossa.
        Kun näin koiran, tajusin se on meille just sopiva. Kasvattajakaan ei osannut mistä ongelmista oli kyse, koska agressiivisuutta ei ollut.
        3-kuukautta mä tein kanssa työtä, että oppi peruskäskyt ja kulkee hihnassa.
        Se näytti mulle hampaita kun yritin sitä kammata tai leikata kynsiä, eli se pelkäsi hoitotoimenpiteitä. Vein sen eläinlääkärille kynsien leikkuuseen aluksi, ja pikkuhiljaa saavutin sen luottamuksen. Lapsen se olisi antanut leikata ja kammata, mutta ei aikuisen. Ja taas lapsen en voi antaa leikata kynsiä ettei tule vahinkoa.
        Nyt me pesimme Lunan pääsiäisenä ja se antaa tehdä kaikki hoitotoimenpiteet, ja sen persoonallisuus muuttui siitä arkuudesta, luottamukseen. Jos mun koira olisi purrut se olisi ollut pelkopurija.
        Tämä rotu tarvitsee paljon aivojumppaa ja aktiveettiä tai siitä voi tulla stressaantunut ja sen takia voi persoona muuttua.
        Mä alotin työn just siitä lenkkeilystä ja aivojumpasta, sekä koira saa paljon rakkautta. En kouluta tätä koiraa robotiksi, se saa olla iloinen peruskoira vaikka suvussa on lista täynnä palkintoja. Muotovalioo, euroopan muotovalioo, sen mummo on ruotsin valio.
        Lonkkakuvauksissa käytimme sitä ja tulos oli A/A ja selkärankakin oli terve.
        Jos sen luonne alkaisi muuttua selvittäisin lääkärillä mistä se johtuu, poissulkisin fyysiset sairaudet jos sille tulisi jokin sairaus, se pitäisi lopettaa jos se muuttaisi sen agressiiviseksi tai tulisi kipuja.
        Tottakai pystyisin viemään tutkimuksiin, aina koiranomistajan on varauduttava äkillisiin sairastumisiin vaikka pyhinä ja silloin on mentävä lääkärille. Ja se maksaa paljo, se on tiedostettava jo ennen kuin ottaa koiran. Aika paljon pystyy ennakoimaan kun käyttää koiraa säännöllisesti rokotuksissa, silloin lääkäri näkee ja tutkii koiraa samalla.
        Kaikkihan lähtee siitä että tuntee oman koiransa, ja mä tunnen sen niin hyvin että en usko sen purevan ketään, en edes huoltomiestä. Silloin jos toiseen henkilöön joku käy kiinni, se tulee kyllä väliin.
        Tämä persoona ei muuten koskaan edes hauku sisällä, ei edes kun ovikello soi tai joku koputtaa.
        Sen ongelmat johtui siitä, kun se sai liian vähän liikuntaa entisessä kodissaan. Se oli joutunut ulostamaan jopa parvekkeelle.
        Uskon että tunnen jo koiria on kokemusta jo 40-vuoden ajalta, olin lapsi kun taloon tuli eka laumanvartija. Jos saisin valita ottaisin sellaisen, mutta kun asun pientaloalueella, en voi ottaa. Laumikset kuuluu maalle.
        Olen ollut tekemissä tälläisen kanssa ennen tuota ihanuutta, ja sen kanssa sai olla tarkka kuin porkkana, oli meillä yhden talven ja muutti maalle. Ja sitten olen toiminut tilapäiskotina koirille.
        Tässä muutamia kuvia niistä.

Blondi vaaalea sakamanni joka meni piikille syövän takia 12.01.2010

http://www.aijaa.com/v.php?i=009388039279.jpg

kaukkari joka meni maalle.

http://www.aijaa.com/v.php?i=002148039335.jpg

Ja tässä meidän ihanuus, joka tarvitsee oman sohvan ja nukkuu unirätin kanssa.

http://www.aijaa.com/v.php?i=005808039345.jpg

Jokainen koira on oma persoona.

• Zizel oli Border Collie. Monte on sakemanni. Genio on kissa. Muita ei nyt osaa nimitellä.

• montesta tulee mieleen mexikolainen karvaton perro
      Ne ovat ihan laihan possun näköisiä

puerco-monte rotu visiin

• Itse olen lähinnä joki sokean opaskoira palstalaislílle tai
        huumekoira. kun haistan Genion tänne saakka

Astuisin nyt espanja spnielinartun
        kuka on, huutaa HAUHAU

• c'babe
        anzzy kirjoitti:

Itse olen lähinnä joki sokean opaskoira palstalaislílle tai
        huumekoira. kun haistan Genion tänne saakka

Astuisin nyt espanja spnielinartun
        kuka on, huutaa HAUHAU

Hiljaa mies! Sinä olet terrieri :)

• c'babe kirjoitti:

Hiljaa mies! Sinä olet terrieri :)

nainen vaietkoon palstalla:)

• anzzy kirjoitti:

nainen vaietkoon palstalla:)

Vai sanoitko sittenkin HAUHAU

• c'babe
        anzzy kirjoitti:

Vai sanoitko sittenkin HAUHAU

Juu

• sorry anselmi, koirana olisin lähinnä valkohain kaltainen pelkkää raatelevia hampaita, nekin on karvattomia kuten minä

• c'babe kirjoitti:

Juu

JASSÅÅ PÄRKKILI

NYT SE SPANIELIBTCH ASTUTAANKIN VILÄ KAKKOSEENKIN LURJUS

• monte24 kirjoitti:

sorry anselmi, koirana olisin lähinnä valkohain kaltainen pelkkää raatelevia hampaita, nekin on karvattomia kuten minä

eL TIBURON-MONTE ON PELKKÄ NEULAMULKKU

kirjoitusvirhe tahallinen

• c'babe
        anzzy kirjoitti:

JASSÅÅ PÄRKKILI

NYT SE SPANIELIBTCH ASTUTAANKIN VILÄ KAKKOSEENKIN LURJUS

Ota vaan ihan rauhallisesti Anzy!
        Xenan sana on laki :)

• Sinä olet
        c'babe kirjoitti:

kummallinen tapaus, c'babe.

• c'babe
        Sinä olet kirjoitti:

kummallinen tapaus, c'babe.

Niin...

• c'babe kirjoitti:

sen femakkohöynän sanat on yhtä papupadanpapatusta vailla todellisuuden tajua
        laitanikn kunnon potretin aijaan, että näkyy kuva feikiksi

HÄHÄHÄHÄHÄHÄHÄHHHHHÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ

• c'babe
        anzzy kirjoitti:

:DDD

Sitä saat anzy etsimällä etsiä :) Toki olin kauhuissani kun ajattelin kuinka monta alastonta majaa olin lähettänyt sinulle :) Nooh.. kuinka monta? :)

• anzzy kirjoitti:

xena on tanskan dogi
        päätä huimaa pahasti korkealla

• c'babe kirjoitti:

:DDD

Sitä saat anzy etsimällä etsiä :) Toki olin kauhuissani kun ajattelin kuinka monta alastonta majaa olin lähettänyt sinulle :) Nooh.. kuinka monta? :)

photshoppaus on jokus tosi hauskaa
        osa on jo valmiina

HÄHÄHÄ

Mainio vakuutus femakkovaurioita vastaan

• anzzy kirjoitti:

kulttuuri sana tarkoittaa alkujaan kylvämistä tai viljelyä
        femakot ova alituisia kultturelleja

http://www.youtube.com/watch?v=ysGuleAJ4Tg

miust kylväminen on aika miehinen asia, kait sinäkin entinen siemenlinko sen tajuat.

• c'babe

Se näyttää melko sielukkaalta :) Sunkin on pakko olla sellainen, jos muutkin sanovat niin.

• Afgaani :)
        Se oli yks mun suosikkeja silloin, kun aloin kiertää vanhempien kanssa koiranäyttelyitä. Sittemmin tutustuin ja ihastuin kaverin Briardiin, mutta se tuttavuus jäi valitettavan lyhyeksi, kun se jäi auton alle :(

• Kukkomies

Mä voin sit olla kerberos.

• Koo-Mikk...

c´babe on vesikauhuinen tanskan dogi
      Ei löydy tarpeksi pitkiä ja paksuja sukkahousjakaan, kuin niin kovalla hinnalla,
      että ei uskalla mennä nukkumaankaan ennenkui Kimmo nukahtaa.
      Voi repiä vielä pihtarin kalliit kalsarit.

on otettava suhin leukanivelet kipeäksi, että Kimmo antaa rahaa
      spiidin ostoon, että jaksaa töissä olla.
      Onex työnantaja järkkä virolaista piriä

• känkkis :)

Taidan olla labbis; lihoo helposti, tykkää muksuista ja haukahtaa harvoin :)

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaiset nuoret Eu:n köyhimpiä?

Suomalaisen nuoren varallisuus keskimäärin 5000e. Eu:ssa keskimäärin 25 000e.
      Maailman menoa
      216
      1486
    2. Mikä on sun ja kaivattusi nimen viimeinen kirjain?

Välillä näin päin...
      Ikävä
      90
      1237
    3. Sofia teki aika pahat oharit

Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      231
      1158
    4. Mikä on toinen nimesi?

Tiedätkö naisen?
      Ikävä
      68
      972
    5. Mikä on kaivattusi

Nimi väärinpäin🤔🙃
      Ikävä
      71
      850
    6. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      57
      629
    7. Mikä kaivatussasi

on niin erityistä?
      Ikävä
      33
      596
    8. Muiden vaikutus

Oletko antanut muiden vaikuttaa mielipiteisiisi, tunteisiini tai valintoihisi suhteessa kaivattuusi?
      Ikävä
      80
      542
    9. Miten J sitten tehdään se?

Varaanko kumin?
      Ikävä
      45
      507
    10. No tavallaan seuraava kohtaaminen on käänteentekevä

Koska sanon sulle että rakastan sua. On aika. Pösilö.
      Ikävä
      29
      504
    Aihe