Miten ikä ja rutinoituminen

miten olette kokenee

vaikuttavat työviikkoon valmistautumiseen ja siitä irrottautumiseen a) henkisesti b) fyysisesti?

10

81

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ab.

Korjaan kysymystä:

Vaikuttavatko ikä ja rutinoituminen siihen, kuinka kauan kestää a) henkisesti b) fyysisesti a) valmistautua b) irrottautua työviikosta?

• ab.

Ei voi olla kysymys, johon kenelläkään ei ole mitään vastattavaa!

• Koska palsta on mikä on,mulle tuli tunne että tämäkin aloitus on suunnattu johokuhun palstalaiseen. Siksi ei ollut kiinnostusta vastata.

Mutta aloituksille tekee hyvää yleisessä mielessä, jos aloittaja vaivautuu edes vähän alustamaan aihetta ja kertomaan miksi se on hänestä itsestään kiinnostavaa. Se voisi jopa luoda kiinnostusta aloitukseen, kasvattaa luottamusta ja jopa herättää lukijassa aihetta reflektoivia ajatuksia.

• Itse kysymykseen vastaan, että molemmat käyvät koko ajan vaikeammiksi.Mutta epäilen sen johtuvan enemmän informaatiotekniikan kejhittymisestä kuin mun iästä. Etätyö mahdollistaa jatkuvan varuillaan olemisen ilman hetken lepoa. Itsekin olen taas tänään työskennellyt koko aamupäivän, vaikka nyt pitäis olla vapaapäivä.

Mut vanhemmiten ei jaksaisi enää kilpailla - ja sitä enemmän ahistaa kun tajuaa että mitä vanhemmaksi tulee, sen kovemmin on kilpailtava jos mielii pitää sen kurjan työnsä, joka ahistaa pitkin viikonloppua.

• ab.
        kaarne kirjoitti:

Koska palsta on mikä on,mulle tuli tunne että tämäkin aloitus on suunnattu johokuhun palstalaiseen. Siksi ei ollut kiinnostusta vastata.

Mutta aloituksille tekee hyvää yleisessä mielessä, jos aloittaja vaivautuu edes vähän alustamaan aihetta ja kertomaan miksi se on hänestä itsestään kiinnostavaa. Se voisi jopa luoda kiinnostusta aloitukseen, kasvattaa luottamusta ja jopa herättää lukijassa aihetta reflektoivia ajatuksia.

Kaarne rakas! En ole mikään opettaja enkä siksi aiokaan. Mitä tulee luottamuksen hakuun, en lähtisi nettifoorumilta kovin hätäisesti sellaista etsimään.
        Kehenköhän tämäkin aloitus on voitu spesifioida... *huokaustenhuokaus*

• ab. kirjoitti:

Kaarne rakas! En ole mikään opettaja enkä siksi aiokaan. Mitä tulee luottamuksen hakuun, en lähtisi nettifoorumilta kovin hätäisesti sellaista etsimään.
        Kehenköhän tämäkin aloitus on voitu spesifioida... *huokaustenhuokaus*

No, tällä konseptilla kiinnostus ei kuitenkaan ole ihan räjähtänyt käsiin :-)

Täällä mikä hyvänsä aloitus voi liittyä palstalaisiin. Jos ei seuraa aktiivisesti kaikkia ketjuja, se jää usein huomaamatta ja jälkikäteen huomaa osallistuneensa keskusteluun, jonka kärki onkin jossain palstalaisessa, vaikka kirjoittaessa ei sitä älyä. Siksi on helpompi olla kirjoittamatta, jos siltä tuntuu.

• Kyllä kai ne vaikuttavat, mutta ainakin itellä se on enempi ihan muista asioista kiinni kuinka irrottautuminen ja valmistautuminen tapahtuu/sujuu.
      Rutinoituminen sinällään helpottaa noita juttuja, vaikka kaavoihin kangistuminen toisinaan turhauttaa ja saa kaiken tuntumaan tylsältä.
      Ikä taas on tuonut tähän mennessä enempi seesteisyyttä ja sitä kautta osaa suhtautua paremmin mielialansa heilahteluihin jne.

• Rutisoituminen:.!1%#

.

ainakin rutisoituminen on lisääntynyt huomattavasti

.

• känkkis :)

On tullut sellainen "mikähän on aamun eka katastrofi" -asenne. Ei jaksa enää hermostua, hoitaa vaan asiat tärkeysjärjestyksessä.

• Minusta tuo ei ole niinkään ikä- vaan kokemuskysymys. Stressi johtuu ainakin minulla siitä, etten ole varma, ehdinkö tai osaanko tehdä kaikkia töitäni kunnolla. Edellisessä hommassa ei ollut stressiä kuin parina ensimmäisenä vuotena. Nyt sitä tuntuu pukkaavaan tasaisin väliajoin. Vaan ehkä sekin helpottaa jälleen vuosien ja kokemuksen karttuessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4108
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe