vaikuttavat työviikkoon valmistautumiseen ja siitä irrottautumiseen a) henkisesti b) fyysisesti?
Miten ikä ja rutinoituminen
10
90
Vastaukset
- ab.
Korjaan kysymystä:
Vaikuttavatko ikä ja rutinoituminen siihen, kuinka kauan kestää a) henkisesti b) fyysisesti a) valmistautua b) irrottautua työviikosta? - ab.
Ei voi olla kysymys, johon kenelläkään ei ole mitään vastattavaa!
Koska palsta on mikä on,mulle tuli tunne että tämäkin aloitus on suunnattu johokuhun palstalaiseen. Siksi ei ollut kiinnostusta vastata.
Mutta aloituksille tekee hyvää yleisessä mielessä, jos aloittaja vaivautuu edes vähän alustamaan aihetta ja kertomaan miksi se on hänestä itsestään kiinnostavaa. Se voisi jopa luoda kiinnostusta aloitukseen, kasvattaa luottamusta ja jopa herättää lukijassa aihetta reflektoivia ajatuksia.Itse kysymykseen vastaan, että molemmat käyvät koko ajan vaikeammiksi.Mutta epäilen sen johtuvan enemmän informaatiotekniikan kejhittymisestä kuin mun iästä. Etätyö mahdollistaa jatkuvan varuillaan olemisen ilman hetken lepoa. Itsekin olen taas tänään työskennellyt koko aamupäivän, vaikka nyt pitäis olla vapaapäivä.
Mut vanhemmiten ei jaksaisi enää kilpailla - ja sitä enemmän ahistaa kun tajuaa että mitä vanhemmaksi tulee, sen kovemmin on kilpailtava jos mielii pitää sen kurjan työnsä, joka ahistaa pitkin viikonloppua.- ab.
kaarne kirjoitti:
Koska palsta on mikä on,mulle tuli tunne että tämäkin aloitus on suunnattu johokuhun palstalaiseen. Siksi ei ollut kiinnostusta vastata.
Mutta aloituksille tekee hyvää yleisessä mielessä, jos aloittaja vaivautuu edes vähän alustamaan aihetta ja kertomaan miksi se on hänestä itsestään kiinnostavaa. Se voisi jopa luoda kiinnostusta aloitukseen, kasvattaa luottamusta ja jopa herättää lukijassa aihetta reflektoivia ajatuksia.Kaarne rakas! En ole mikään opettaja enkä siksi aiokaan. Mitä tulee luottamuksen hakuun, en lähtisi nettifoorumilta kovin hätäisesti sellaista etsimään.
Kehenköhän tämäkin aloitus on voitu spesifioida... *huokaustenhuokaus* ab. kirjoitti:
Kaarne rakas! En ole mikään opettaja enkä siksi aiokaan. Mitä tulee luottamuksen hakuun, en lähtisi nettifoorumilta kovin hätäisesti sellaista etsimään.
Kehenköhän tämäkin aloitus on voitu spesifioida... *huokaustenhuokaus*No, tällä konseptilla kiinnostus ei kuitenkaan ole ihan räjähtänyt käsiin :-)
Täällä mikä hyvänsä aloitus voi liittyä palstalaisiin. Jos ei seuraa aktiivisesti kaikkia ketjuja, se jää usein huomaamatta ja jälkikäteen huomaa osallistuneensa keskusteluun, jonka kärki onkin jossain palstalaisessa, vaikka kirjoittaessa ei sitä älyä. Siksi on helpompi olla kirjoittamatta, jos siltä tuntuu.
Kyllä kai ne vaikuttavat, mutta ainakin itellä se on enempi ihan muista asioista kiinni kuinka irrottautuminen ja valmistautuminen tapahtuu/sujuu.
Rutinoituminen sinällään helpottaa noita juttuja, vaikka kaavoihin kangistuminen toisinaan turhauttaa ja saa kaiken tuntumaan tylsältä.
Ikä taas on tuonut tähän mennessä enempi seesteisyyttä ja sitä kautta osaa suhtautua paremmin mielialansa heilahteluihin jne.- Rutisoituminen:.!1%#
.
ainakin rutisoituminen on lisääntynyt huomattavasti
.
- känkkis :)
On tullut sellainen "mikähän on aamun eka katastrofi" -asenne. Ei jaksa enää hermostua, hoitaa vaan asiat tärkeysjärjestyksessä.
Minusta tuo ei ole niinkään ikä- vaan kokemuskysymys. Stressi johtuu ainakin minulla siitä, etten ole varma, ehdinkö tai osaanko tehdä kaikkia töitäni kunnolla. Edellisessä hommassa ei ollut stressiä kuin parina ensimmäisenä vuotena. Nyt sitä tuntuu pukkaavaan tasaisin väliajoin. Vaan ehkä sekin helpottaa jälleen vuosien ja kokemuksen karttuessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."652232Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2152090- 1171418
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711180Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj131148- 1031041
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73939Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki71913Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78889Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933865