että eläimen ruokkiminen ja ylläpitäminen on kallista ja onko se ollut merkittävä vaikutin päättäessänne eläinten hankinnasta?
Vastaukset 17
- Särpico
Ei se lehmä arvitse kuin paalin heiniä ja saan sitä uskonnollist halla lihaa ruoskitavaksi
- ms.
Entä ihmisen kyvyttömyys hoitaa eläimiä; millaisena indikaattorina pidät eläimen kokoa tässä suhteessa?
Ei ole kallista, vaikka ei ruoka ylipäänsä halpaa ole. Mutta ei mulla ainakaan ruoan hinta vaikuta mitenkään eläimen hankintaan tai pitoon. Eläimen tarvii syödä ja mä rakastan eläimiä, joten ei ole ongelmaa hintojen kanssa.
Ei vaikuta siis.Mun mielestä se voi olla hyvinkin kallista esim. hevonen on hyvin kallis ylläpitää ja kulut vaan kasvaa jos ei ole omaa tallia ja jos vaikkapa eläinlääkäriä tarvitaan.
Juu, vaikka tytär hevosta haluaisikin niin ei tule ja syynä on juuri tuo kalleus.
En nyt koiraa haluaisikaan, joten ei ole kuluja sinänsä tarvinnut ajatella mutta kyllä koirakin lovea tekee rahapussiin sen verran ettei kiinnosta senkään takia.
Mulla on kissa ja se tuotiin meille multa lupaa kysymyttä ja jäi sitten minun harteille (kuten moni muukin koska mä olen ainoa joka kantaa vastuun pitkäjänteisesti vaikka sitten tahtomattaankin)
Sinänsä mulla on käynyt tuuri ettei se ole koskaan ollut kipeä että esim. eläinlääkäriä tarvittaisiin. Olen kyllä leikkauttanut sen (n.80e) mutta muuta ei ole ollut. Kyllä sen ruuat ja hiekat maksaa (n.40e/kk) mutta pärjään kyllä. Enempää elukoita ei kyllä kestäisi.
Kyllä monien kannattaisi tuo kulupuoli laskea ihan paperilla jotta näkee paljonko kuussa menee eläimiin. Ja jos on vähävarainen jolla on lapsia, niin eläimet vie vaan lapsilta ruuan suusta.- ms.
Näin kaupassa, kun nainen osti seurakunnalta saamallaan kupongilla koiran kuivamuonaa. Oli siinä toki ihmisillekin tarkoitettua ruokaa.
Mä mietin pitkään, onko mulla aikaa ja viitseliäisyyttä antaa koiralle aikaa.
Kun olin muutaman kuukauden ilman koiraa, olihan se kivaa kun ei tarvinnut noista aikaisin viemään sitä lenkille.
Sitten kun ottaa koiran, sitä on käytettävä ulkona ja ei voi tehdä niin vapaasti matkoja, aina pitää hankkia hoitaja.
Mä ajattelin että olen vielä kiinni lapsissa, 7-8 vuotta, ennenkuin muuttavat, jos muuttaa...samaan syssyyn menee se koirakin se siinä.
Ruoka ei ole vaikuttanut hankintaan, eikä eläinlääkärillä käynnit.Ei me oo mietitty rahaa kun elukoita on otettu, enemmän se on ollu aikakysymys ja siksi meille ei toistaiseksi hevosta/ponia tule.
Koiran ja/tai kissan pito ei maksa mitään jos eläinlääkärikuluja ei tule. Koiran ruokasäkki (jahti&vahti, joka on kohtuullisen laadukasta) riittää n.6 viikkoa maksaa n. 25 euroa ja siihen päälle tulee vähän ruokaöljykustannuksia ja piimä/viilikustannuksia, ehkä kympin verran kuuden viikon ajalta, eli koira maksaa sellasen vajaa 25 euroa kuussa. Luita ja muuta saa sitten hirviporukoilta ilmaseksi. Tietenkin hihnat, ruokakupit ja lelut maksaa sitten ehkä jotain, mutta ei kuitenkaan niin mitään, kun ne kestää kuitenkin vuosia.
Kissojen ruokiin menee sellanen 40 € kuussa. Hiekkakustannuksia meillä ei tule, kun käy pihalla asioilla.
Hevosen jos laittais, ni se maksais varmaan sellasen 100 € kuussa. Meillä on oma talli ja laidun. Kersathan sitä hevosta nyt huutaa, mutta iskällä ei nyt toistaiseksi riitä aika ja mielenkiinto hevosen hoitoon. Nippanappa kun nykyään kerkee/jaksaa koiran kanssa lenkille lähtiä... Sekin tulee hoidettua mönkkärin tai krossin kanssa, ku ei saatana vaan jaksa itte huvikseen enää liikkua. Pitäis perkele ottaa ittiänsä niskasta kiinni.Ja niin... kyllähän elukat sillee antaa niin paljon, että oman ja muiden perheenjäsenten henkisen hyvinvoinnin kannalta se raha kyllä tulee moninkertaisena takaisin.
- ms.
Eläimen koosta riippuu myös sen hävittäminen. Hevosta on vaikea hävittää, kun siihen kyllästyy, mutta jyrsijöitä kalautetaan puulla päähän tai tiputellaan vessanpöntöstä (kuulemma) eli suurikokoisten eläinten rääkkäjät paljastuvatkin helpommin.
- ms.
ms. kirjoitti:
Eläimen koosta riippuu myös sen hävittäminen. Hevosta on vaikea hävittää, kun siihen kyllästyy, mutta jyrsijöitä kalautetaan puulla päähän tai tiputellaan vessanpöntöstä (kuulemma) eli suurikokoisten eläinten rääkkäjät paljastuvatkin helpommin.
Citykaniongelmakin on 'eläinrakkaiden' aikaansaannosta.
En koe eikä ole vaikuttanut päätöksiin.
Yhden kissan tai koiran ylläpitokulut kontra yksi kostea baari-ilta...- Ilman liikuntaa
TAAAAAAAAAS koiraa pidetty nälässä ja jopa janossa!
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011051913743919_uu.shtml onhan tuo sen verran vaikuttanu tottuneelle yksineläjälle että on ollu päiviä jolloinka on närkästyttäny esim. eläinlekurikäynnit, ruuathan ei nyt paljoa paina... ja tuli tuumattuaki että onneksi ei sentään oo lapsia, sitte ku niitten kans vielä menis hermot niin mitähän siitä tulis...
eli siis eipä se mikään merkittävä ollu, mun kontolle se ylipäätään "jäi" ku en halunnu että ekaks jonku päähänpiston takia otetaan ja sitte luovutettais johonki elukkakotiin tai tarhalle, helvetin vastuutonta ja väärin... niin en raaskinu luopua joten otinpahan sitte itelle ja nyt sitte mennään niin pitkälle ku on mennäkseen, eipä tuo silti oo silleen kaduttanukkaan.- känkkis :)
Sikäli, että heppa tulee hoitamiseltaan kalliiksi, eikä tietty ostokustannuksenakaan ole edullinen.
lemmikit kannattaa valita maksukyvyn mukaan, mie syötän nesteytettyä sokeria piha muurahaisille, eikä maksa paljon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaiset nuoret Eu:n köyhimpiä?
Suomalaisen nuoren varallisuus keskimäärin 5000e. Eu:ssa keskimäärin 25 000e.1661305- 881204
Sofia teki aika pahat oharit
Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti2051090- 67921
- 58694
- 52563
- 32558
Muiden vaikutus
Oletko antanut muiden vaikuttaa mielipiteisiisi, tunteisiini tai valintoihisi suhteessa kaivattuusi?79509No tavallaan seuraava kohtaaminen on käänteentekevä
Koska sanon sulle että rakastan sua. On aika. Pösilö.29494- 45487