Mihin pyöräily vaikuttaa?

youjustmightgetit

Jos tekee 5x/vko 45-60 min. pyörälenkin ihan tavallisella pyörällä?

9

1074

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liiku vaan.

      Yleiskuntoon.

    • alotttajaja

      Okei hyvä. Entäs mihin se vaikuttaa kropassa?

      • liikkuja X

        Pyöräily on aerobista liikuntaa eli se nostaa sykettä ja vaikuttaa sydämen ja verenkiertoelimistön kuntoon. Lihaksista pyöräily rasittaa lähinnä jalkojen lihaksia, joten lisäksi on hyvä tehdä jotain jumppaa ylävartalolle. Lisäksi pyöräily kuluttaa kaloreita ja polttaa rasvaa, joka vaikuttaa koko kehoon.

        Jos tekee noin monta pyörälenkkiä viikossa, on hyvä vaihdella tehoja: välillä kevyitä lenkkejä joissa syke ei juuri nouse (palauttavia), eniten keskitehoisia eli sellaisia joissa syke nousee mutta voit vielä vaivatta puhua samalla, ja ehkä kerran viikossa kovempi lenkki jossa syke nousee korkealle. Tunnistat tähän riittävän tehon siitä, että puhuminen samalla vaikeutuu.

        Jos olet harrastanut liikuntaa (mitä tahansa) vasta vähän aikaa, tuo kovatehoinen pyörälenkki kannattaa korvata aluksi keskitehoisella.


      • Liikunta hyväksi
        liikkuja X kirjoitti:

        Pyöräily on aerobista liikuntaa eli se nostaa sykettä ja vaikuttaa sydämen ja verenkiertoelimistön kuntoon. Lihaksista pyöräily rasittaa lähinnä jalkojen lihaksia, joten lisäksi on hyvä tehdä jotain jumppaa ylävartalolle. Lisäksi pyöräily kuluttaa kaloreita ja polttaa rasvaa, joka vaikuttaa koko kehoon.

        Jos tekee noin monta pyörälenkkiä viikossa, on hyvä vaihdella tehoja: välillä kevyitä lenkkejä joissa syke ei juuri nouse (palauttavia), eniten keskitehoisia eli sellaisia joissa syke nousee mutta voit vielä vaivatta puhua samalla, ja ehkä kerran viikossa kovempi lenkki jossa syke nousee korkealle. Tunnistat tähän riittävän tehon siitä, että puhuminen samalla vaikeutuu.

        Jos olet harrastanut liikuntaa (mitä tahansa) vasta vähän aikaa, tuo kovatehoinen pyörälenkki kannattaa korvata aluksi keskitehoisella.

        Tunnin kovatehoinen lenkki ei ihan ensimmäisinä viikkoina edes onnistu. Kannattaa alussa tyytyä nopealla lenkillä vaikka puoleen tuniin. Matalatehoiset lenkit voisi olla vaikka parituntisia.


    • pyöräilysiis

      No mutta mua kiinnostais tietää että miten se vaikuttaa kropan ulkonäköön?

      • vajakki-jankka

        Idiootti. Lopeta jo jankkaaminen. Ei näy kropassa mitenkään, jollet pyöräile 35-40 km tunnissa.


    • tehovaivesi

      Itseasiassa mä pyöräilin kuukauden 10 km lenkkejä viis kertaa viikossa ja kävelin jonku 10 km kerran viikos ja sain sil paljon kiinteemmät reidet ja pyöräilen nykyää paljo nopeemmi . ku heilutan niit silleen ni ei enää hylly, ennen hylly :D oli kyl terveellisempi ruokavalio ja miinuskaloreilla mutta kuitenkin... eli kyl mä sanosin et vaikuttaa jalkoihin ja kuntoon.

    • 2524

      no ei ne muutokset heti tule ja ei ainakaan noin vaatimattomilla määrillä itse olen polkenut nyt pari vuotta n.200-300 km/ viikko ja kävellyt n. 3-5 tuntia/ viikko ja juossut n.3-4 tuntia /viikko eikä mitään tramaattista ole tapahtunut muutama uusi lihas on tulut jalkoihin siinä se! paino kyllä tippui 70 kg alle vuodessa

    • edfgh

      Suomi24:sta on näköjään aika turha tulla etsimään vinkkejä pyöräilyyn. Kolme palstaa on loppujen lopuksi mennyt siihen, kun joku alkaa pätemään omilla luvuillaan (300-1009832798635km viikko/päivä) ja huutelemaan muille, ettei siitä hyötyliikuntapyöräilystä olekaan oikeasti mitään hyötyä. Kilpapyöräilijät/trollit jättäkääs jooko uteliaat rauhaan. Jos on pakko parantaa omaa oloa lukemalla omia ennätyksiä, tehkää se miehelle/vaimolle/koiralle/alaiselle/peilille, tiedätte varmaan, että lähinnä huvin vuoksi pyöräileviät, jotka uteliaisuudesta kysyvät, että mihin vaikuttaa, ei kiinnosta ajatteko tunnissa Kampista Siperiaan vai ette.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe