2010 vuosimallin Subaru Outback vetokoukku irtosi tyhjää kärriä vedettäessä. Maahantuojan viesti oli että ko. koukkutyypissä oli ollut hieman ogelmia. Sain uuden koukun ja sekään ei vaikuta luotetavalta. Koukku on tukevasti paikallaan kun sen laittaa paikalleen, mutta avaimella lukitun koukun pystyy kääntämään löysäksi irroitukseen tarkoitetusta käsipyörästä. Voiko koukun kiinnitys olla vain käsipyörän jousen varassa?
Irroitettava vetokoukku irtosi ajossa
12
2466
Vastaukset
- paskanykyaika
Minne on kadonnut kaikki ennakkotestaus ja tyyppikatsastus jossa pitäisi jo havaita tuollaiset paskat ennenkuin ne pääsevät myyntiin asti.
Sitten vaan kun paskat on jo kuluttajien käsissä aiheuttaen ties mitä vahinkoa niin tehdään vaan takaisinveto ja sen saattaa arvata että kaikki eivät takaisin tule vaan käyttöön jää joitain edelleen. - irtoava koukku
Itse ostaisin vain kiinteitä koukkuja.
- vaan kun ei ....
Kaikkiin autoihin vaan ei kiinteää koukkua saa asentaa.
- utelias uuno
vaan kun ei .... kirjoitti:
Kaikkiin autoihin vaan ei kiinteää koukkua saa asentaa.
ja mihis autoihin ei saa kiinteetä koukkua asentaa??
- 87k
utelias uuno kirjoitti:
ja mihis autoihin ei saa kiinteetä koukkua asentaa??
Esim niihin joissa on rekisterikilpi siellä allhaalla puskurissa, ja kiinteä koukku peittäisi sen.
Tietenkin aina voi kilven siirtä poraruuveilla ylemmäs, ja laittaa jesarilla vilteman valon siihe kilpeen ;)
- Irtokuula ronkissa
Otin tuoreimpaan autoon kiinteän koukun, ei ollut irroitettavasta koukusta aiemmin mitään iloa, pikemmin riesa, vaikka toimi teknisesti ok.
- Subarumies
Missä valmistajan vastuu kun tuotteessa on havaittu turvallisuuteen vaikuttava vika. Ei tullut kutsua tarkastukseen, vaikka selvisi koukun tyypissä vikaa olleen. Autolla saa vetää 1800kg jarrullista kärriä, joten aika pahaa jälkeä voisi saada aikaiseksi irronneella koukulla.
- hyvä toimii
irroitettava koukku on todella hyvä keksintö jos se tehdään kunnolla kuten esim. Volvoissa. Ei tarvii kantaa autonsa perässä paskasta ja ruosteista koukkua jos sitä käyttää pari-kolme kertaa kesässä.
- koukkurasva
hyvä toimii kirjoitti:
irroitettava koukku on todella hyvä keksintö jos se tehdään kunnolla kuten esim. Volvoissa. Ei tarvii kantaa autonsa perässä paskasta ja ruosteista koukkua jos sitä käyttää pari-kolme kertaa kesässä.
Tuli tarvetta vetää kevytperävaunua Volvo autollani. Kaivoin irroitettavan osan peräkontista. Irroitin suojamuovin ja rupesin asentamaan sitä kouukuosaa paikalleen. Ei onnistunut. Oli muovin takainen koukunosa paksussa ruosteessa. Tein puhdistustöitä noin puoli tuntia. Koukun kuulaosa ei ollut käytössä vuoteen. Opin tästä puhdistamaan veto-osan säännöllisesti.
- onko pohjaa?
Katsoitko oliko Volvo autosi ruostunut käytön välillä?
- koukkurasva
Autollani on ikää jo kymmenen vuotta. Taatusti on ruostetta pohjassa.
- Volkswagen
Haluatko kertoa koukun merkin? Itselläni sama ongelma.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 763418
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753137Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683012On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662671Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 611739
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351705
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181689- 601628